Dat ziet er goed uit, dat marineren vond ik een interessante touch, hoe heeft dit uitgepakt vind je?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 19:28 schreef Mortaxx het volgende:
De rijst is gekookt, de kip kan de pan in. Zie hieronder het resultaat. Helaas heb ik niet zo'n kekke houten lepel
[ afbeelding ]
Toen ik het groentepakket open maakte bleek hier een rode peper bij te zitten. Ik had niet meer genoeg tijd om deze te verwerken. Iemand suggesties wat ermee te doen?
[ afbeelding ]
Kruidenmengsel en rijst er bij en flink roeren maar! De foto is er zelfs wazig van geworden
[ afbeelding ]
Ik mag dan wel een echte keukenprins zijn, koken is niet mijn hobby. Deze handige bakjes zorgen ervoor dat ik ook komende dagen nog van deze overheerlijke nasi kan genieten.
[ afbeelding ]
Eet smakelijk
[ afbeelding ]
Ik denk dat de magischi nasi a la Johannes ook helpt qua romantische sferen. Als je wilt kan ik je wel een keer komen demonsteren hoe je nasi a la johannes met een vleugje van kano maakt.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 08:22 schreef Tamashii het volgende:
Hallo jongens, ik heb genoten van dit topic, maar wat ik mezelf nou echt afvraag is hoe ik op dit hoge culinaire niveau kom? Ik kan heel erg genieten van jullie gerechten en foto's. Maar ik ben bang dat ik dit niet ga redden.
Ik ben namelijk gedoemd om elke dag iets vloeibaars te maken, ik heb namelijk een vork en messen fobie. De foto van de blote voeten en de grote messen gaven mij dan ook kippenvel!
Mijn lichaam maar ook mijn hoofd wilt niets weten van dit soort taferelen. Ik ben al bij de psycholoog, dieetist en filosoof geweest maar geen oplossing zijt met mij. Hebben jullie tips?
Ik wil je nog wel wat tips geven om echt een goede,bruine nasi goreng te bereiden want dit geef ik direct aan mijn hond. Misschien gemist en heb je het wel gezegd maar wat voor rijst gebruikte je?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 19:28 schreef Mortaxx het volgende:
[knip]
Ik mag dan wel een echte keukenprins zijn, koken is niet mijn hobby. Deze handige bakjes zorgen ervoor dat ik ook komende dagen nog van deze overheerlijke nasi kan genieten.
Eet smakelijk
Lekker racistisch. Waarom wel bruine nasi en geen witte of zwarte nasi? Of zoals ik gele nasi?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:21 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ik wil je nog wel wat tips geven om echt een goede,bruine nasi goreng te bereiden want dit geef ik direct aan mijn hond. Misschien gemist en heb je het wel gezegd maar wat voor rijst gebruikte je?
Hoe jij het noemt maakt mij niet uit. Het feit dat je alles wat niet bruin is aan je hond voert lijkt me wel duidelijk.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:27 schreef Iwanius het volgende:
Ben je lid van de linkse kerk met je racistische bejegening? Teveel DWDD of P&W zitten kijken en mee te knikken met het Wilders bashen?![]()
Bruine nasi is veel lekkerder qua smaak dan dat vale wat ik noem "zondagschinees"nasi.
hoe kan je johannes beoordelen (al is het meer veroordelen wat je doet maar zo erg wil ik het niet maken) als je hem niet kent? Weer zo'n typische kortzichtige opmerking. Net als dat goedkoop. Wat is er belangrijk aan de prijs?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:32 schreef Iwanius het volgende:
Alsof Johannes de kenner bij uitstek is op dit gebied. Ken dat hele persoon niet en heb er ook geen behoefte aan maar een goede nasi goreng met smaak is voor mij niet wat ik op de laatste pagina zie. Maar goed als men daar tevreden mee is.
Sowieso vind ik geel beter bij dit recept passen, aziatisch hé.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:44 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zou je bijna naar jou recept vragen, ik heb alleen geen behoefte aan zo'n racistisch gerecht in een tot nu toe goedlopend topic.
Ik ben inderdaad zeer gepikeerd na al deze onheuse bejegeningen richting dit heerlijke gerecht.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:32 schreef Iwanius het volgende:
Alsof Johannes de kenner bij uitstek is op dit gebied. Ken dat hele persoon niet en heb er ook geen behoefte aan maar een goede nasi goreng met smaak is voor mij niet wat ik op de laatste pagina zie. Maar goed als men daar tevreden mee is.
Dat is maar enkelen, zoals Knut, voorbehouden.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:13 schreef Mortaxx het volgende:
Iwanius denkt dat hij door al zijn reizen in de Orient een ware fijnproever is geworden
Trek jij nu zijn reizen in twijfel? Er zijn zelfs reisverslagen van!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:14 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Dat is maar enkelen, zoals Knut, voorbehouden.
De epischheid van nasi a la johannes niet inzienquote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:32 schreef Iwanius het volgende:
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:32 schreef Iwanius het volgende:
En voor de brandblusser!quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:06 schreef kanovinnie het volgende:
Hier kan mijn verslag niet tegenop. Ik denk dat de zure haters zoals iwanius hier nog wel een puntje aan kunnen zuigen.
Plus 1 voor je hippe slippers.
Dat zeg ik er ook bij hč, volstrekte onzin. Als je gewone rijst haalt scheelt dat veel en je merkt het niet in het eindproduct.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 11:09 schreef Ole het volgende:
Dat ei direct door de nasi is wel een briljante oplossing voor die derde pan.
De rijst eerst wassen en later laten drogen lijkt me dan weer erg ingewikkeld
Ah mooi zo!quote:Op zaterdag 29 maart 2014 11:12 schreef Saind het volgende:
[..]
Dat zeg ik er ook bij hč, volstrekte onzin. Als je gewone rijst haalt scheelt dat veel en je merkt het niet in het eindproduct.
Precies, als je je rijst vooraf kookt is je eindproduct beter en heb je maar 1 pan op het vuur.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 11:14 schreef Ole het volgende:
[..]
Ah mooi zo!
Wie weet ga ik eind deze week de uitdaging aan. Ik heb ook een extra uitdaging: ik kan maar één pan tegelijk gebruiken, want mijn gasfornuis is buiten gebruik.
-edit-
hoewel.. zo te zien had jij ook maar één pan tegelijk op het vuur
Als je het ei er slechts in doet voor de voedingswaarde wel. Lekker wordt het natuurlijk niet. Wat je wel kunt doen is de rest even opzij schuiven en op de bodem de eieren bakken tot het wit grotendeels gestold en er dan doorheen scheppen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 11:09 schreef Ole het volgende:
Dat ei direct door de nasi is wel een briljante oplossing voor die derde pan.
Natuurlijk niet lekker? Wat praat jij voor een poepquote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je het ei er slechts in doet voor de voedingswaarde wel. Lekker wordt het natuurlijk niet. Wat je wel kunt doen is de rest even opzij schuiven en op de bodem de eieren bakken tot het wit grotendeels gestold en er dan doorheen scheppen.
Een ei klutsen en dan helemaal en gelijkmatig garen is zo'n beetje de beste manier om een ei nergens naar te laten smaken. Anders gooi je even een geklutst eitje in de pan en bak die tot het droog is, en doe die dan op brood. Misschien proef je het dan wel.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:23 schreef Saind het volgende:
[..]
Natuurlijk niet lekker? Wat praat jij voor een poep
Een ei door je nasi heen is wel lekker.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een ei klutsen en dan helemaal en gelijkmatig garen is zo'n beetje de beste manier om een ei nergens naar te laten smaken. Anders gooi je even een geklutst eitje in de pan en bak die tot het droog is, en doe die dan op brood. Misschien proef je het dan wel.
Dat wel ja.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:33 schreef Saind het volgende:
[..]
Een ei door je nasi heen is wel lekker.
Hi hi, een kanovoet.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:33 schreef kanovinnie het volgende:
[warning]pas op! Kook niet op blote voeten! Als er hete rijst op komt kan dit pijn doen![/warning]
[ afbeelding ]
Alsof ik ook maar ene meuk geef om wat jullie hier lekkere Nasi goreng noemen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:06 schreef kanovinnie het volgende:
Hier kan mijn verslag niet tegenop. Ik denk dat de zure haters zoals iwanius hier nog wel een puntje aan kunnen zuigen.
Plus 1 voor je hippe slippers.
gebeurtquote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:56 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Alsof ik ook maar ene meuk geef om wat jullie hier lekkere Nasi goreng noemen.![]()
Als ik al zie dat mensen op hun fornuis met een wok gaan lopen spelen dan weet ik al hoe laat het is.
Elke rechtgeaarde kenner weet dat de effectiviteit van het gebruik van een goede wok alleen geldt als je een zeer hoge vlam en bijbehorende hoge temperaturen weet te bewerkstelligen. De kunst is om de kwaliteit van je ingrediėnten te behouden.door kort en krachtig met medewerking van die hele hoge temperaturen je gerecht kort en krachtig te bereiden. En bijna alle huis-tuin en keuken fornuizen kunnen dat niet!
Wat hier gebeurd beschouw ik als spielerei.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |