Omdat? De Duitse regering opeens besluit om niet meer met Nederland te handelen?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:22 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Ik zie het meer voor me dat Nederlandse bedrijven het met een heel stuk minder buitenlandse contracten zullen moeten doen.
Daar kan je inderaad ook je vraagtekens bij stellen alhoewel het grote verschil is dat een nucleair Iran of een nucleair N-Korea gevaarlijker kan zijn vs. een Rusland dat de Krim binnen valt.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:22 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij er niet van op de hoogte dat we al tig boycotten en sancties hebben uitgevoerd, vsn Iran, tot Noord-Korea, tot Venezuela, etc.
Waar ligt voor jou de grens eigenlijk?
Maar vijanden bestaan niet toch, de wereld zit vol met slechts potentiële handelspartners?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Daar kan je inderaad ook je vraagtekens bij stellen alhoewel het grote verschil is dat een nucleair Iran of een nucleair N-Korea gevaarlijker kan zijn vs. een Rusland dat de Krim binnen valt.
Bush zei ook: "you're either with us, or against us"quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:20 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Je houdt juist niet het hoofd koel, je doet op het moment aan korte-termijn denken en nog erger je visualiseert jezelf maar 1 mogelijk scenario.
En waarom klink ik nu als Bush? Of had je gewoon zin om dat erin te gooien?
Ik keer de EU en de VS ook niet de rug toe, integendeel zelfs. Ik kies er juist voor dat de EU haar hoofd koel houdt. Nederland kan haar invloed binnen de EU gebruiken om de EU ertoe te overhalen om niet met handelsboycotten te dreigen maar met Rusland om de tafel te zitten. En met beide partijen praten en overleggen wat de beste situatie voor Oekraine is. Poetin is geen vijand. Juist door hem in een hokje te duwen wilt hij zijn spierballen laten zien. Overhaal Poetin om aan de tafel te komen en samen een passende oplossing te vinden. We leven niet meer het tijdperk van de Koude Oorlog om elkaar als vijand te zien.quote:Ook denk ik juist niet dat wij in 2 kampen zitten, wij zitten in 1 kamp de EU jij denkt juist dat je in 2 kampen kan zitten door niet met de EU te werken en Rus niet tegen te werken en zo van beide walletjes kan eten, maar dat werkt zo niet.
Het feit dat wij al deze jaren bondgenoten zijn gebleven met de EU danwel de US heeft ons veel lucratieve contracten opgeleverd en is juist wat ons zo welvarend heeft gemaakt. Zie niet in waarom je dat de rug toe zou willen keren.
De reden was omdat het maar 6 duizend soldaten waren. Daar heb je niets aan.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:33 schreef meth1745 het volgende:
[..]
[..]
Ze hadden reeds "Internal Troops" die onder het bevel van het ministerie vielen, de "Internal Troops of Ukraine". Maar die komen uit alle regio's en zijn niet noodzakelijk maidan-gezind. Dus richten ze een National Guard op waarvoor ze reeds 40000 candidaten van maidan hebben klaarstaan. Ik betwijfel dat er veel russische oekrainers tussen zitten. De vorige regering deed trouwens hetzelfde, de veiligheidstroepen kwamen allemaal uit het oosten.
Ik zeg dat Rusland traditioneel onze vijand is. Ik zie Rusland hetzelfde als jij dat doet. Echter, je kan de geschiedenis niet vergeten: Rusland heeft ook nu nog gebied dat in de 20e eeuw gestolen is van Finland en Polen. De Soviet Empire had compleet Oost Europa ingelijfd. De nieuwe veroveringsdrang van Rusland maakt die landen natuurlijk ontzettend zenuwachtig.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:22 schreef Zienswijze het volgende:
We zitten niet meer in het Koude Oorlog-tijdperk. Tekenend dat jij Rusland als de vijand ziet. Ik zie Rusland als een ondemocratisch land dat niet ons normen en waarden deelt. Maar tegelijkertijd zie ik Rusland ook als een goede handelsnatie. Net zoals in China zo zie. Ik denk niet in termen van vijanden.
Jup. We hebben het veroordeeld. En Rusland geeft geen fuck. Dat maakt duidelijk geen indruk. Als de NAVO en EU laten zien dat Rusland met hun kan sollen, kan dat een precedent scheppen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:22 schreef Zienswijze het volgende:
Wij hebben deze annexatie al in krachtige woorden veroordeeld. Daarmee maken wij duidelijk dat wij achter Oekraine staan. Wat wil je nog meer; dat als land X om hulp vraagt, dat wij dan meteen economische maatregelen nemen om land X te dienen?
Ik een kortzichtig beeld?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jij hebt een kortzichtig beeld dat de wereld in 2 kampen is verdeeld; het Koude Oorlog-principe. Die tijd ligt achter ons. Steeds meer landen voeren vrijhandel met elkaar. Wij kunnen prima in daadkrachtige woorden Rusland veroordelen voor hun land grab. Daarmee maken wij een statement dat wij niet achter de plannen van Rusland staan. Rutte heeft dit statement al verwoord. Maar moeten wij ons per se laten verleiden door ook nog eventueel een handelsboycot tegen Rusland uit te vaardigen? Hebben wij ook een handelsboycot tegen China omdat China Tibet is binnengevallen? Of toen Rusland Georgie binnen viel? Of toen Amerika Irak binnen viel? Of als Japan China binnenvalt of als China Japan binnen valt?
Nee toch?
Jij zit Iran dan wel als een vijand? Of Noord-Korea als een vijand? Of Venezuela als een vijand?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:27 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Maar vijanden bestaan niet toch, de wereld zit vol met slechts potentiële handelspartners?
We hebben de actie van Rusland al in krachtige termen veroordeeld. Verder prima als daar bovenop nog een actie wil ondernemen en de werkloosheid boven de 8% wil gooien. Zal menig Nederlands burger blij mee zijn. Helemaal prima als dat jouw ding is.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:28 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Ik een kortzichtig beeld?. Man als iemand hier kortzichtig is ben jij het en dan beticht je mij ervan. Ons laten verleiden? Man je moet soms gewoon actie ondernemen, als de EU besluit Rusland te boycotten en jij besluit dan om het maar niet te doen dan kost je dat veel meer geld.
Maar goed, jij snapt het denk ik niet helemaal en om je laatste vragen te beantwoorden:
-Nee
-Nee
-Nee
-Nee
en Nee.
Alhoewel deze situatie voor jouw fictieve scenario's wel kunnen veranderen wanneer ze realiteit worden.
Zucht. Ik zei al eerder, neem eens rustig de tijd voordat je antwoord.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jij zit Iran dan wel als een vijand? Of Noord-Korea als een vijand? Of Venezuela als een vijand?
Juist heeft Nederland onlangs nog een handelsdelegatie naar Venezuela gestuurd. Niet om elkaar dus als vijand te bestempelen maar juist om toenadering tot elkaar te zoeken en lucratieve handelscontracten af te sluiten.
Uiteraard is Rusland geen lieverdje. Dat ben ik helemaal met je eens. Maar wij zitten toch in de NAVO? No way dat Rusland Polen of Letland aanvalt want dan krijgen ze Amerika militair over zich heen. Dus ja, Rusland maakt expansiebewegingen. Echter, het zijn zeer beperkte expansiebewegingen en we hoeven niet bang te zijn dat Rusland naar West-Europa optrekt omdat de NAVO dan in actie moet komen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:28 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ik zeg dat Rusland traditioneel onze vijand is. Ik zie Rusland hetzelfde als jij dat doet. Echter, je kan de geschiedenis niet vergeten: Rusland heeft ook nu nog gebied dat in de 20e eeuw gestolen is van Finland en Polen. De Soviet Empire had compleet Oost Europa ingelijfd. De nieuwe veroveringsdrang van Rusland maakt die landen natuurlijk ontzettend zenuwachtig.
Dat schept geen precedent want Rusland weet heel goed dat ze niet verder westwaarts op kan rukken want dan krijgt zij de NAVO - vanwege verdragen - militair over zich heen.quote:Jup. We hebben het veroordeeld. En Rusland geeft geen fuck. Dat maakt duidelijk geen indruk. Als de NAVO en EU laten zien dat Rusland met hun kan sollen, kan dat een precedent scheppen.
Rusland is 1.6% van de Nederlandse export. Een deel daarvan kunnen we nog wel ergens anders kwijt. Die 8% heb je volgens mij uit je hol getoverdquote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:31 schreef Zienswijze het volgende:
We hebben de actie van Rusland al in krachtige termen veroordeeld. Verder prima als daar bovenop nog een actie wil ondernemen en de werkloosheid boven de 8% wil gooien. Zal menig Nederlands burger blij mee zijn. Helemaal prima als dat jouw ding is.
Al eens aan China gedacht? Spratly eilanden iemand? Vietnam is geen NAVO. Zomaar een voorbeeld; lang niet de enige.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:34 schreef Zienswijze het volgende:
Dat schept geen precedent want Rusland weet heel goed dat ze niet verder westwaarts op kan rukken want dan krijgt het de NAVO - vanwege verdragen - militair over zich heen.
Putin e-mailde me laatst nog dat hij echt onder de indruk was van de veroordeling en nu slecht slaaptquote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:31 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
We hebben de actie van Rusland al in krachtige termen veroordeeld. Verder prima als daar bovenop nog een actie wil ondernemen en de werkloosheid boven de 8% wil gooien. Zal menig Nederlands burger blij mee zijn.
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:28 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De reden was omdat het maar 6 duizend soldaten waren. Daar heb je niets aan.
Dat lijkt me eerder een waardeoordeel. Anyway, klaat het hier bij, ben al 30+ uur wakker en dan ben ik niet zo goed in discussieren. Rustig dagje van makenquote:He said the government is mobilizing troops to prepare for a possible invasion but acknowledged that the state of the country’s military is weak. The armed forces lack fuel, other critical supplies and has only 6,000 combat-ready troops. All of its bases in Crimea have also been surrounded by Russian soldiers.
De werkloosheid ligt nu tussen de 7,0 en 7,5%. Inderdaad wellicht niet boven de 8% maar de werkloosheid zal wel iets stijgenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:35 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Rusland is 1.6% van de Nederlandse export. Een deel daarvan kunnen we nog wel ergens anders kwijt. Die 8% heb je volgens mij uit je hol getoverd.
Rusland pakt slechts het laaghangend fruit. Rusland kan niet meer dan het laaghangend fruit pakken omdat Rusland niet verder westwaarts kan bewegen omdat het dan NAVO-landen binnen valt. Enfin, we hoeven dus niet bang te zijn voor Rusland want Rusland weet waar de grenzen liggen.quote:Landen als China kijken nu met interesse toe. Als NAVO en de EU met zich laten sollen, kan dat gevolgen hebben voor de terratoriale issues die China heeft met bijv. Japan, Vietnam, Taiwan en de Fillipijnen.Verder is Rusland in 2008 al Georgie binnen gevallen. Wij deden toen weinig. Nu gaat Rusland een stapje verder met Ukraine. Moldavie ziet (al dan niet terecht) de bui al hangen. Zolang wij als tandeloze hond blijven blaffen, moedigen we Rusland alleen maar aan.
Goede vraag, we lijken weer richting een patstelling te gaan waar EU actie moet ondernemen en Rus niet moet zwichten.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:39 schreef LelijKnap het volgende:
Trouwens, over precedenten gesproken, wat als Rusland zwicht voor de dreiging van of door een boycot? Hoeveel verder zou de EU durven te gaan na die buiging?
Mwa, UK en US luisteren ons ongestraft af, doen we ook niks tegen, ook geen goed voorbeeld. We laten de VS mensen in souvereine landen zoals pakistan afknallen met drones, ook geen voorbeeld dat we willen zien navolgen, en zekerr niet op grondgebied van een kernmacht.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:35 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Rusland is 1.6% van de Nederlandse export. Een deel daarvan kunnen we nog wel ergens anders kwijt. Die 8% heb je volgens mij uit je hol getoverd.
Landen als China kijken nu met interesse toe. Als NAVO en de EU met zich laten sollen, kan dat gevolgen hebben voor de terratoriale issues die China heeft met bijv. Japan, Vietnam, Taiwan en de Fillipijnen.Verder is Rusland in 2008 al Georgie binnen gevallen. Wij deden toen weinig. Nu gaat Rusland een stapje verder met Ukraine. Moldavie ziet (al dan niet terecht) de bui al hangen. Zolang wij als tandeloze hond blijven blaffen, moedigen we Rusland alleen maar aan.
Je zou eigenlijk een poll moeten oprichten wat "de Nederlander" het het liefst wilt. Een tijdelijke klap voor de export en dus werkgelegenheid of actie tegen Rusland ondernemen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:37 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Putin e-mailde me laatst nog dat hij echt onder de indruk was van de veroordeling en nu slecht slaapt![]()
Ik denk dat de gemiddelde burger best bereid is een klein offer aan de export te brengen ten behoeve van een beetje integriteit. De actie is nodig, en het lijkt dat jij gewoon niet goed kan nadenken over dit onderwerp dan wel alle mogelijke scenario's overzien en de gevolgen inschatten. De export-klap is van korte duur en zal niet leiden tot een gigantisch banenverlies, veelal tijdelijke werknemers zullen even zonder werk zitten maar die kunnen daarna weer ingehuurd worden. De klap die we oplopen door niet met de EU (waar we gvd lid van zijn) samen te werken zal groter zijn en langer aanhouden. Je vergeet voor het gemak ook even dat de EU een gigantische afzetmarkt is voor Rusland.
Hey, maar dat zijn bondgenoten en dus mogen zij bijna alles met Nederland doen wat ze willen. Maar pas op als Rusland "de grote vijand" iets in Oekraine doet; dan moeten we een handelsboycot uitvaardigen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:44 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Mwa, UK en US luisteren ons ongestraft af, doen we ook niks tegen, ook geen goed voorbeeld. We laten de VS mensen in souvereine landen zoals pakistan afknallen met drones, ook geen voorbeeld dat we willen zien navolgen, en zekerr niet op grondgebied van een kernmacht.
Dit is de reden waarom referendums niet altijd gunstig zijn. De meeste Nederlanders kunnen niet goed inschatten wat gevolgen van beslissingen kunnen zijn en zullen dus het hokje aanvinken met dat wat hun niet direct raakt, ongeacht of dit wel of niet de beste keuze is voor hun op lange termijn.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:44 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je zou eigenlijk een poll moeten oprichten wat "de Nederlander" het het liefst wilt. Een tijdelijke klap voor de export en dus werkgelegenheid of actie tegen Rusland ondernemen.
Dat is een kenmerk van de democratie, niet? Of heb je liever dat een kleine minderheid beslist wat wel goed voor de meerderheid is, zonder een stemming (eens in de 4 jaar) raad te plegen?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:46 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Dit is de reden waarom referendums niet altijd gunstig zijn. De meeste Nederlanders kunnen niet goed inschatten wat gevolgen van beslissingen kunnen zijn en zullen dus het hokje aanvinken met dat wat hun niet direct raakt, ongeacht of dit wel of niet de beste keuze is voor hun op lange termijn.
Ik zie hetquote:Overigens heb je nu 2 dezelfde opties in je poll gezet
Ik heb al twee keer tegen 'm gezegd dat ie zn tijd moet nemen voordat ie reageerd maar het blijft maar doorgaan hahaquote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:46 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Overigens heb je nu 2 dezelfde opties in je poll gezet
Als je snel typt, maak je inderdaad wel eens fouten, ja. Net zoals jij Nederlandse taalfouten maakt, zoals "reageerd" zonder "dt" in bovenstaande zin schrijven. Alhoewel ik betwijfel of het snel typen daarvan de oorzaak is.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:48 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik heb al twee keer tegen 'm gezegd dat ie zn tijd moet nemen voordat ie reageerd maar het blijft maar doorgaan haha
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |