Dit is totaal irrelevant. Er kwam geen boycot omdat de USA onze ally is en omdat Saddam Hussein ons niet om hulp vroeg, zoals Ukraine dat doet, omdat Saddam een schijthekel aan ons had.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:04 schreef Zienswijze het volgende:
Amerika viel Irak in 2003 binnen; overwogen wij Nederlands toen ook een handelsboycot tegen Amerika?
Of wilden wij beide partijen te vriend houden en concentreerden wij ons op de handel?
Door het laatste ja.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Precies. Kiezen wij voor behoud van welvaart of kiezen wij als klein land om mee te doen met het tromgeroffel van de grote landen? Hoe zijn wij welvarend geworden; door te handelen of door mee te doen aan allerlei (zinloze) oorlogen en handelsboycotten?
Exact, dus wij kozen voor de handel. Rusland valt niet te veroveren dus meedoen aan een allerlei fricties tegenover Rusland heeft geen zin. Laten wij in dit geval dus weer voor de handel kiezen en onze werkgelegenheid behouden.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:08 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Eh, wij volgde ze naar Irak en Nederlands grootste bedrijf heeft een deal kunnen sluiten voor de grootste olievelden aldaar.
Ik denk dat niet meedoen met je belangrijkste partners juist niet het behoudt van welvaart bewerkstelligd.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Precies. Kiezen wij voor behoud van welvaart of kiezen wij als klein land om mee te doen met het tromgeroffel van de grote landen? Hoe zijn wij welvarend geworden; door te handelen of door mee te doen aan allerlei (zinloze) oorlogen en handelsboycotten?
Het doel is helemaal niet Rusland te "veroveren". Het doel is Rusland te laten merken dat er consequenties verbonden zijn aan een ordinaire land grab.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:09 schreef Zienswijze het volgende:
Exact, dus wij kozen voor de handel. Rusland valt niet te veroveren dus meedoen aan een allerlei fricties tegenover Rusland heeft geen zin. Laten wij in dit geval dus weer voor de handel kiezen en onze werkgelegenheid behouden.
Je bent lid van de EU, beide kanten te vriend houden is er niet bij als ze onderling met elkaar overhoop liggen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik kies om neutraal te zijn en beide kampen te vriend te houden. Nederland kan zich in EU-verband best inzitten om de zaak niet te laten escaleren, niet aan te sturen om handelsboycotten, niet te dreigen met handelsboycotten maar aan te sturen om beide partijen te laten praten. En als het meezit een vrijhandelsverdag met zowel Oekraine als met Rusland af te sluiten zodat wij als handelsland meer kunnen exporteren.
Waar maak jij dat uit op? De Duitse consumenten die tal van Nederlandse producten kopen, kopen dan voortaan voor hun lol duurdere/mindere kwalitatieve producten bij de buurlanden in? De Duitse consument koopt voor haar lol bewust duurdere producten?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:08 schreef BorusBulldog het volgende:
Niemand wil meer met je handelen als je je bondgenoten niet bijstaat in het boycotten.
Heb je een bron dat Nederland rijk is geworden door aan allerleid oorlogen en handelsboycotten mee te doen?quote:
We 'kozen' voor een bondgenoot en geld. Een bondgenoot overigens, die je ook in deze maar beter kan volgen, mocht geld je zo dierbaar zijn.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Exact, dus wij kozen voor de handel. Rusland valt niet te veroveren dus meedoen aan een allerlei fricties tegenover Rusland heeft geen zin. Laten wij in dit geval dus weer voor de handel kiezen en onze werkgelegenheid behouden.
Jij denkt dat wij in 2 kampen zitten. Het is het ene of het andere. Je klinkt een beetje als Bush nu.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:11 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Je bent lid van de EU, beide kanten te vriend houden is er niet bij als ze onderling met elkaar overhoop liggen.
Oekraine is niet onze bondgenoot.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:12 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
We 'kozen' voor een bondgenoot en geld. Een bondgenoot overigens, die je ook in deze maar beter kan volgen, mocht geld je zo dierbaar zijn.
Deden wij dat toen ook toen Amerika in 2013 Irak binnen viel?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:11 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Het doel is helemaal niet Rusland te "veroveren". Het doel is Rusland te laten merken dat er consequenties verbonden zijn aan een ordinaire land grab.
Ik heb het over de VS. Sterker, jij had het er over. Neem je tijd, lees gewoon hetgeen waarop je wil reageren.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Oekraine is niet onze bondgenoot.
Consumenten bepalen niet wat er wel of niet de landsgrenzen binnen komt en hoe je handelt. Je hebt een beetje kortzichtig beeld op wat er gaande is en ik heb het idee dat jij denkt dat als wij ons afzijdig houden we weer terug gaan naar de gouden eeuw.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:11 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waar maak jij dat uit op? De Duitse consumenten die tal van Nederlandse producten kopen, kopen dan voortaan voor hun lol duurdere/mindere kwalitatieve producten bij de buurlanden in? De Duitse consument koopt voor haar lol bewust duurdere producten?
Zo werkt handel niet. Bemoeien vriendschappelijke naties Noorwegen en IJsland zich ook zo met Rusland? Of kiezen ze er liever voor om zich relatief rustig te houden?
En waar maak jij dat uit op? Hoe moet ik dat voor me zien? Dat Duitsland en Belgie dan niet meer met ons willen handelen?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:10 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Ik denk dat niet meedoen met je belangrijkste partners juist niet het behoudt van welvaart bewerkstelligd.
Klein groepje omsingelen en dan in elkaar rossen, wat een helden......quote:Op vrijdag 14 maart 2014 04:40 schreef SuicideErrorist het volgende:
De ware fascisten binnen de landsgrenzen van Oekraïne.
De VS dwingt ons toch niet om een handelsboycot tegen Rusland uit te vaardigen? Hoe zitten wij de VS precies dwars?quote:
Dat was geen land grab... laatste keer dan ik op de wereldmap keek was Irak geen onderdeel van de USA.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:14 schreef Zienswijze het volgende:
Deden wij dat toen ook toen Amerika in 2013 Irak binnen viel?
Jij hebt een kortzichtig beeld dat de wereld in 2 kampen is verdeeld; het Koude Oorlog-principe. Die tijd ligt achter ons. Steeds meer landen voeren vrijhandel met elkaar. Wij kunnen prima in daadkrachtige woorden Rusland veroordelen voor hun land grab. Daarmee maken wij een statement dat wij niet achter de plannen van Rusland staan. Rutte heeft dit statement al verwoord. Maar moeten wij ons per se laten verleiden door ook nog eventueel een handelsboycot tegen Rusland uit te vaardigen? Hebben wij ook een handelsboycot tegen China omdat China Tibet is binnengevallen? Of toen Rusland Georgie binnen viel? Of toen Amerika Irak binnen viel? Of als Japan China binnenvalt of als China Japan binnen valt?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:15 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Consumenten bepalen niet wat er wel of niet de landsgrenzen binnen komt en hoe je handelt. Je hebt een beetje kortzichtig beeld op wat er gaande is en ik heb het idee dat jij denkt dat als wij ons afzijdig houden we weer terug gaan naar de gouden eeuw.
Een belangrijk aspect van handel met externe landen zijn contracten sluiten met hun die Nederlandse bedrijven kunnen uitvoeren, kleine moeite om te zorgen dat Nederlandse bedrijven geen voet meer aan de grond krijgen.
Ik zeg maar, als het zover komt, dan kan je maar beter bereid zijn ze te volgen. (Dat is immers ook de politiek geweest die ons die door jou felbegeerde welvaart bracht, sinds de laatste wereldoorlog).quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:16 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De VS dwingt ons toch niet om een handelsboycot tegen Rusland uit te vaardigen? Hoe zitten wij de VS precies dwars?
Je houdt juist niet het hoofd koel, je doet op het moment aan korte-termijn denken en nog erger je visualiseert jezelf maar 1 mogelijk scenario.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:12 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jij denkt dat wij in 2 kampen zitten. Het is het ene of het andere. Je klinkt een beetje als Bush nu.
Ik denk meer in win-win situaties en het hoofd koel houden.
De wereld is inderdaad niet in 2 kampen verdeeld. Nadat Rusland gebroken is door een handelsboycot kunnen we weer vriendjes worden. Nederland (en zelfs de USA) handelt nu ook met Rusland desondanks de complete Koude Oorlog geschiedenis. De bad feelings van een boycot zullen wel weer over waaien.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:19 schreef Zienswijze het volgende:
Jij hebt een kortzichtig beeld dat de wereld in 2 kampen is verdeeld; het Koude Oorlog-principe. Die tijd ligt achter ons. Steeds meer landen voeren vrijhandel met elkaar. Wij kunnen prima in daadkrachtige woorden Rusland veroordelen voor hun land grab. Daarmee maken wij een statement dat wij niet achter de plannen van Rusland staan. Rutte heeft dit statement al verwoord. Maar moeten wij ons per se laten verleiden door ook nog eventueel een handelsboycot tegen Rusland uit te vaardigen? Hebben wij ook een handelsboycot tegen China omdat China Tibet is binnengevallen? Of toen Rusland Georgie binnen viel? Of toen Amerika Irak binnen viel? Of als Japan China binnenvalt of als China Japan binnen valt?
Nee toch?
Ik zie het meer voor me dat Nederlandse bedrijven het met een heel stuk minder buitenlandse contracten zullen moeten doen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En waar maak jij dat uit op? Hoe moet ik dat voor me zien? Dat Duitsland en Belgie dan niet meer met ons willen handelen?
Volgens mij ben jij er niet van op de hoogte dat we al tig boycotten en sancties hebben uitgevoerd, vsn Iran, tot Noord-Korea, tot Venezuela, etc.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jij hebt een kortzichtig beeld dat de wereld in 2 kampen is verdeeld; het Koude Oorlog-principe. Die tijd ligt achter ons. Steeds meer landen voeren vrijhandel met elkaar. Wij kunnen prima in daadkrachtige woorden Rusland veroordelen voor hun land grab. Daarmee maken wij een statement dat wij niet achter de plannen van Rusland staan. Rutte heeft dit statement al verwoord. Maar moeten wij ons per se laten verleiden door ook nog eventueel een handelsboycot tegen Rusland uit te vaardigen? Hebben wij ook een handelsboycot tegen China omdat China Tibet is binnengevallen? Of toen Rusland Georgie binnen viel? Of toen Amerika Irak binnen viel? Of als Japan China binnenvalt of als China Japan binnen valt?
Nee toch?
We zitten niet meer in het Koude Oorlog-tijdperk. Tekenend dat jij Rusland als de vijand ziet. Ik zie Rusland als een ondemocratisch land dat niet ons normen en waarden deelt. Maar tegelijkertijd zie ik Rusland ook als een goede handelsnatie. Net zoals in China zo zie. Ik denk niet in termen van vijanden.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:17 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Rusland is traditioneel onze vijand.
Wij hebben deze annexatie al in krachtige woorden veroordeeld. Daarmee maken wij duidelijk dat wij achter Oekraine staan. Wat wil je nog meer; dat als land X om hulp vraagt, dat wij dan meteen economische maatregelen nemen om land X te dienen?quote:Rusland is een land binnen gevallen omdat dat land een pro-EU pro-NAVO koers is gaan varen. Dat land heeft ons om hulp gevraagd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |