abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137719068
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:17 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Die eerste reactie

Iosif Stalin1 maand geleden

World war 2 is not over,it´s only beggin!
Vertalen
4
Tja, nooit naar YouTube reacties kijken :P
99% is onzin
  vrijdag 14 maart 2014 @ 00:23:08 #79
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_137719181
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:20 schreef Romanus het volgende:

[..]

Wat beschermen ze?
Zichzelf? Die lui hebben wel lef om te protesteren terwijl de Russen veruit in de meerderheid lijken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_137719495
Hmm, en de Russen moesten beschermd worden? Tegen zichzelf zeker, wat een holbewoners die mensen in dat filmpje. :')
  vrijdag 14 maart 2014 @ 00:39:04 #81
56749 BlaZ
pi_137719526
Vanaf 11:00 gaat het flink los, bij die man die aan het raam zitten ontploft gewoon vuurwerk op schoot.
pi_137719563
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:39 schreef BlaZ het volgende:
Vanaf 11:00 gaat het flink los, bij die man die aan het raam zitten ontploft gewoon vuurwerk op schoot.
Ja joh, dit is niet normaal, ik heb zo'n gevoel dat veel Russen niet uit Donetsk komen maar gewoon uit Rusland. Deze mensen hebben decennia naast elkaar geleefd en ineens elkaar zo behandelen? Zou kunnen maar zitten denk ik een paar onruststokers uit Rusland bij.
pi_137719606
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:37 schreef BorusBulldog het volgende:
Hmm, en de Russen moesten beschermd worden? Tegen zichzelf zeker, wat een holbewoners die mensen in dat filmpje. :')
Vergeet niet dat de fascisten ubermensen zijn ofzoiets.

Het enige waar Rusland nu voor zorgt is dat er inderdaad fascisten en extremisten meer invloed krijgen en Oekrane inderdaad zelf knokploegen gaat organiseren. Maar constante escalatie lijkt Putin's gewenste strategie. Misschien een soort van reverse psychology toe gaan passen, waarbij Obama en Merkel openlijk Putin oproepen om Oekrane binnen te vallen zodat ze hun fascistische hordes los kunnen laten.
pi_137719682
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:06 schreef ATan het volgende:

[..]

Wat dacht je dan van de bestorming van het parlement van de Krim, waarbij doden vielen en de bezetters waren pro-russisch.
Dan opeens, neemt datzelfde parlement een wet aan die de Krim onafhankelijk wilt maken en gelijk daarna aansluting wenst bij de Russische federatie.
Dat is op zijn minst, enigszins verdacht te noemen. Een lichtelijke vorm van dwang kan niet geheel uitgesloten worden.
er was een bericht over een hartaanval tijdens rellen, maar dat was tussen groepen betogers
quote:
In the regional capital of Simferopol on Wednesday there was a gathering of around 10,000 Crimean Tatars, a Muslim ethnic group that supports the peninsula remaining part of Ukraine. Waving Ukrainian flags they chanted: "Ukraine is not Russia."

The group clashed with a smaller pro-Russian rally nearby in which participants waved Russian flags. Protesters shouted abuse at each other, with the atmosphere growing more hostile by afternoon. The pro-Russian group swelled to about 5,000 later on as more protesters arrived on buses from the port city of Sevastopol, where the Russian Black Sea fleet is based.

A smattering of rocks flew as the two sides engaged in fistfights at the frontline. The anger in the faces of both sides was visible shortly before the violence as they catcalled and jeered at one another and beckoned at each other offering the occasional middle-finger salute.

"You're defending all the millionaires who have stolen the land," shouted one angry Tatar. The Russians responded with a taunting rally cry of "Berkut, Berkut, Berkut", a reference to the police special unit responsible for much of the violence against protesters in Kiev last week that left at least 82 dead.

"Allahu Akbar!" chanted the Tatars as the other side responded with a rally cry of "Russia, Russia, Russia". Those in the Tatar camp held signs reading: "Ukraine to Europe." "We just want to be free," said Arsen Bilyalov a 36-year-old Tatar.

The clashes resulted in several serious injuries on the Russian side, as well as one death, apparently from a heart attack. The parliamentary session was cancelled as a result of the violence outside.
http://www.theguardian.co(...)ce-crimea-separatism
verder heb ik geen berichten van doden gezien toen.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 00:49:17 #85
56749 BlaZ
pi_137719720
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:46 schreef meth1745 het volgende:

[..]

er was een bericht over een hartaanval tijdens rellen, maar dat was tussen groepen betogers

Dat was nog ervoor, een man overleed tijdens geduw tussen Tataarse en Russische demonstranten. Maar dat was inderdaad een hartaanval, er waren daar geen serieuze vechtpartijen.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 00:54:37 #86
56749 BlaZ
pi_137719815
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:40 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Ja joh, dit is niet normaal, ik heb zo'n gevoel dat veel Russen niet uit Donetsk komen maar gewoon uit Rusland. Deze mensen hebben decennia naast elkaar geleefd en ineens elkaar zo behandelen? Zou kunnen maar zitten denk ik een paar onruststokers uit Rusland bij.
De bussen kunnen ook erop duiden dat de maidan protestanten van buiten Donetsk komen. Er zullen gerust groepjes Hooligans/nationalisten uit Rusland komen om lekker mee te rellen.

Wat het allemaal wat onoverzichtelijker maakt is dat het Russisch weinig verschil in accent of dialect kent, waardoor de Russen gewoon als Ukrainse Russen door kunnen gaan.
pi_137719875
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:20 schreef Romanus het volgende:

[..]

Wat beschermen ze?
Pro-Russische betogers? Als ik n ding geleerd heb uit deze topicreeks, dan is het dat pro-westerse betogers spontaan komen maar pro-russische met bussen aangevoerd moeten worden, dus zullen die in de bussen de pro-russische betogers zijn.
pi_137719896
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:57 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Pro-Russische betogers? Als ik n ding geleerd heb uit deze topicreeks, dan is het dat pro-westerse betogers spontaan komen maar pro-russische met bussen aangevoerd moeten worden, dus zullen die in de bussen de pro-russische betogers zijn.
Andersom juist, in de bussen zitten de pro-oekrainsche (even luisteren naar wat ze schreeuwen), van wie die bussen zijn weet ik niet.
pi_137719981
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:57 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Ik denk dat beide partijen geen lieverdjes zijn tbh
pi_137720024
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 01:04 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik denk dat beide partijen geen lieverdjes zijn tbh
Lijkt me ook niet, die oekrainers hebben schijnbaar gewoon standaard traangas op zak? :')
pi_137720052
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:40 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Zie je toch altijd bij een betoging met tegenbetoging. Jaarlijkse NSV betoging in Leuven zijn er altijd hopen tegenbetogers, hele avond rellen, honderdtal arrestaties.. Of hebben ze nooit extreem rechtse betogingen in Nederland? Mensen vechten al als ze voor verschillende voetbalploegen supporteren, wat verwacht je dan bij politiek.
pi_137720113
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 01:08 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Jezus man, nog nooit een betoging met tegenbetoging gezien? Jaarlijkse NSV betoging in Leuven zijn er altijd hopen tegenbetogers, hele avond rellen, honderdtal arrestaties.. Of hebben ze nooit extreem rechtse betogingen in Nederland? Mensen vechten al als ze voor verschillende voetbalploegen supporteren, wat verwacht je dan bij politiek.
Ah sorry, ik zal maar als normaal gaan beschouwen. Betoging met tegenbetoging hoort natuurlijk altijd gepaard te gaan met vuurwerk, bakstenen en geweld mijn excuus.
pi_137720870
quote:
... Wat ruig om met zo'n enorme overmacht een klein groepje demonstranten helemaal kapot te terroriseren. Laat ze dat maar eens proberen met dit soort tegenstanders:

;)

Maar even serieus, de situatie wordt echt met de dag moedelozer :N
pi_137720873
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 01:11 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Ah sorry, ik zal maar als normaal gaan beschouwen. Betoging met tegenbetoging hoort natuurlijk altijd gepaard te gaan met vuurwerk, bakstenen en geweld mijn excuus.
Ik had m'n post al iets aangepast. Maar dat is mijn eerste reactie als iemand verbaasd is over geweld bij betogingen. Alle betogingen die ik meegemaakt/gezien heb waren gewelddadig, en als je dat niet verwacht is de kans groter dat het jou overkomt. Hoef je niet eens betrokken partij te zijn, toeschouwers krijgen ook klappen, van betogers en soms van de politie. Voor en na zo'n betogingen is het in de stad ook niet altijd veilig voor iemand die zichtbaar tot n van de groepen behoort. En wie door de politie is opgepakt en pas om drie uur 's ochtends n voor n vrijgelaten wordt past beter op z'n tellen, want soms staan ze in de buurt te wachten.
pi_137720878
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 03:27 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

... Wat ruig om met zo'n enorme overmacht een klein groepje demonstranten helemaal kapot te terroriseren. Laat ze dat maar eens proberen met dit soort tegenstanders:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

;)

Maar even serieus, de situatie wordt echt met de dag moedelozer :N
Die middelste foto, dat zijn dus de mensen die de regering nu recruteert als ordetroepen...
quote:
The Ukrainian Parliament voted overwhelmingly to create a 60,000-strong National Guard, Interfax reports. According to AFP, the new force will mostly include volunteers from Maidans self-defense groups and will be in charge of interior and border security.

[ Bericht 11% gewijzigd door meth1745 op 14-03-2014 04:03:02 ]
pi_137720935
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 03:31 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Die middelste foto, dat zijn dus de mensen die de regering nu recruteert als ordetroepen...
"The enemy of my enemy is my friend." ;) Daarnaast hebben die 'fascisten en neo-nazi's' zich tot nu toe normaler kunnen gedragen dan de Russische/pro-Russische proleten, neanderthalers, apen of hoe je ze dan ook het beste zou kunnen omschrijven.

Overigens kweekt Rusland nu een sentiment/klimaat in het land waardoor mensen van alle lagen van de bevolking zich bij zo'n nationale garde zullen aanmelden. Alle acties en maatregelen van Poetin/Rusland zijn dan ook controproductief, op zowel de korte als lange termijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door SuicideErrorist op 14-03-2014 04:39:29 ]
pi_137720942
Laat het voor eens en voor altijd duidelijk zijn.

pi_137720969

De ware fascisten binnen de landsgrenzen van Oekrane.

[ Bericht 5% gewijzigd door SuicideErrorist op 14-03-2014 04:48:00 ]
pi_137720976
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 04:08 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

"The enemy of my enemy is my friend." ;) Daarnaast hebben die 'fascisten en neo-nazi's' zich tot nu toe normaler kunnen gedragen dan de Russische/pro-Russische proleten, neanderthalers, apen of hoe je ze dan ook het beste zou kunnen omschrijven.

Overigens kweekt Rusland nu een sentiment/klimaat in het land waardoor mensen van alle lagen van de bevolking zich bij zo'n nationale garde zullen aanmelden. Alle acties en maatregelen van Poetin/Rusland zijn dan ook controproductief, op zowel de korte als lange termijn.
Het lijkt me voor Europa toch problematisch, ze hebben de claims van Putin afgewezen als propaganda, en dan richt de regering in Kiev een Nationale garde op gerecruteerd uit de extreem-rechtse self-defense milities van maidan, die onder het bevel zullen staan van de oprichter van de voormalige Social-National Party of Ukraine (de huidige Svoboda), een partij die qua naam en symbool duidelijk naar Hitler's NSDAP verwees.

En de gebeurtenissen in Donetsk tonen dat men in het Oosten minder achter de regering staat.
pi_137720978
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 04:40 schreef SuicideErrorist het volgende:

De ware fascisten binnen de landsgrenzen van Oekrane.
Ik denk dat burgeroorlog nabij is als ik dat zie...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')