Dat sowieso ja, zeker met Facebook. Mensen met 500+ 'vrienden'quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:17 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Sowieso is het woord "vriend" bij velen aan inflatie onderhevig
Je hebt toch niet de optie in facebook om iemand als "kennis" te dingesen? Of wel? hmm...quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:19 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Dat sowieso ja, zeker met Facebook. Mensen met 500+ 'vrienden'
Nee klopt, wel als subgroepering daarvan voor updates. Dat terzijde is het wel e-penis voor een hoop mensen. Laten zien hoe populair je wel niet bent enzo.quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:20 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je hebt toch niet de optie in facebook om iemand als "kennis" te dingesen? Of wel? hmm...
laatste 10 posts uit het vorige topic zou ik even lezen als ik jou wasquote:Op donderdag 13 maart 2014 13:29 schreef Poesopstokje het volgende:
Een heel topic gemist![]()
Sorry, even veel aan m'n hoofd gehad. Ben te beroerd om terug te lezen; dus heb ik nog belangrijke dingen gemist?
Ga ik nu even doenquote:Op donderdag 13 maart 2014 13:30 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
laatste 10 posts uit het vorige topic zou ik even lezen als ik jou was
Jeutje Ceased2Be en Redboyke.. het zit jullie wel erg hoog nu hèquote:Op donderdag 13 maart 2014 13:30 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
laatste 10 posts uit het vorige topic zou ik even lezen als ik jou was
O ik ga niet op een hutje op de hei hoor, maar mijn vrouw en ik zouden het liefste wel een vrijstaand boerderijtje ergens hebben. Rust en buiten ruimte voor een moestuintje / beestjesquote:Op donderdag 13 maart 2014 13:37 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Jeutje Ceased2Be en Redboyke.. het zit jullie wel erg hoog nu hè![]()
Redboyke's verhaal is duidelijk, maar waarom ben jij van plan (C2B) om weg te trekken? Ga je letterlijk in een hutje op de hei wonen?
Niet verkeerd bedoeld, maar ik kan me er niet echt iets bij voorstellen
Pardon?quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:51 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ja, kan je uit ervaring vertellen dat het (bij mij althans) niet zo werkt. Het voelt wellicht als de juiste weloverwogen beslissing. Op de lange termijn wordt niemand vrolijker van gebrek aan sociaal contact.
Daar komt mijn nickname ook vandaan; immers als ik doe alsof ik er niet ben is alles wat mij overkomt minder erg. Nog 3 maanden en ik kan mijn gymleraar uitlachen; die zei openlijk dat ik de 35 niet ging halen.
Ja, raar figuurquote:
Dat klinkt al heel anders, gelukkigquote:Op donderdag 13 maart 2014 13:40 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
O ik ga niet op een hutje op de hei hoor, maar mijn vrouw en ik zouden het liefste wel een vrijstaand boerderijtje ergens hebben. Rust en buiten ruimte voor een moestuintje / beestjes
En ik constateer bij mezelf dat ik minder en minder met mensen doe buiten mijn werk en mijn semi-verplichte vrijdagavondspellengroep maar ben er nog niet over uit of ik dat erg vind of niet.
Das meer dan ikquote:Op donderdag 13 maart 2014 15:02 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik heb trouwens 61 Facebook vrienden.
Waaronder meer dan de helft ex-schoonfamilie![]()
Een enkeling ken ik niet persoonlijk.
Ik heb goed contact met ex-schoonfamilie, anders bleef er maar een handjevol FB vriendjes over hoorquote:Op donderdag 13 maart 2014 15:09 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Das meer dan ikIk zat geloof ik zo rond de 30 a 35 ofzo
Voor mij is het vooral ook familie in binnen en buitenland icm wat vrienden en kennissen in binnenlandquote:Op donderdag 13 maart 2014 15:19 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik heb goed contact met ex-schoonfamilie, anders bleef er maar een handjevol FB vriendjes over hoor
Geen idee, anders maak je er een topic over?quote:Op donderdag 13 maart 2014 15:31 schreef Re het volgende:
hebben PDDers over het algemeen minder FB vrienden of zo?
Verplicht niet, maar voel de druk wel... maar da's meer mijn manco denk ikquote:Op donderdag 13 maart 2014 14:59 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dat klinkt al heel anders, gelukkig![]()
Je bent ook niet verplicht om sociale contacten te hebben/onderhouden toch? Als jij je daar niet prettig bij voelt; vooral niet doen. Dat kost veelste veel energie die je beter aan je vrouw/kinderen kunt besteden
Zo doe ik dat ook hoor, ik heb alleen vrienden die mij energie géven in plaats van afnemen. Ik heb hiervoor heel wat ''harten gebroken'' van nep-vrienden, maar het voelt nu wél goed.
Heel mooi verwoord, hier sluit ik me bij aanquote:Op donderdag 13 maart 2014 17:47 schreef Maria2.0 het volgende:
Naargh! Quoten uit het vorige topic lukt niet.
Enfin. RedBoyke, ik begrijp je wel deels. Maar onthoud dat verpleging er niet is om je te begrijpen of vriendschappelijk te doen. Dat klinkt lullig en dat is het ook maar daar is geen tijd voor en die moeten zichzelf beschermen. Afstand houden enzo. Ik denk dat je, door mensen te ontvrienden en daar geen mails over krijgen dus dan is het goed, een beetje aan self fulfilling prophecy doet. Veel zullen het misschien niet eens doorhebben, je krijgt er geen notificatie van ofzo. Ze moeten echt op je FB kijken om het te zien en ik denk dat de meesten alleen op die timeline kijken (die startpagina).
Echte liefde voor altijd bestaat geloof ik ook niet. Echte liefde voor een poos echter wel en daar kan je ook van genieten.
Hoewel het moeilijk is zou ik aanraden de lat iets lager te leggen; zowel voor liefde als voor vriendschap. En als je écht zeker weet dat je er geen behoefte aan hebt dan hoeft dat uiteraard niet. Dan ga je gewoon alleen door het leven. Ik denk alleen wel dat de mens van nature sociale contacten nodig heeft, hoe miniem ook. En ik denk dat je er wellicht, misschien over een week of over 10 jaar, spijt van gaat krijgen. En dan is het opbouwen van nieuwe contacten wel lastig.
Zo. Goede raad en zulks
Dat is wat ik ook probeerde te zeggen in het vorige topicquote:Op donderdag 13 maart 2014 17:57 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Heel mooi verwoord, hier sluit ik me bij aan
Maria is stiekem geen autist, want autisten kunnen zulke dingen niet bedenkenquote:Op donderdag 13 maart 2014 17:58 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Dat is wat ik ook probeerde te zeggen in het vorige topic
Maar jij doet het beter.
-edit- verkeerde gequote
* Ceased2Be pakt hooivork en fakkelquote:
Hoho, eerst de diagnose maar eens afwachtenquote:Op donderdag 13 maart 2014 18:15 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
* Ceased2Be pakt hooivork en fakkel
Met wat voor soort mensen zou je wél contact willen hebben? Zijn er geen leuke mensen bij je op de groep, met wie je af en toe een praatje kunt maken?quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:56 schreef redboyke het volgende:
thx voor de raad enzo maar op dit moment is mijn vertrouwen onder het vriespunt
al kom je met de beste raad ik ga toch niet luisteren zoals ik nu ben.
daarnet gesprek gehad met psycholoog en verteld dat ik nietmeer wou praten.
hij was wel een beetje overdonderd en zei dat die wel af en toe eens goeiendag ging komen zeggen
maar ik vond dat niet nodig. dus zei hij maar dat ik altijd welkom ben en heb ik gezegd dat ik toch nietmeer naar hem ging gaan dat deed ik nu ook al niet.
Even een objectief vraagje: Wat wil je hiermee uiteindelijk bereiken?quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:56 schreef redboyke het volgende:
thx voor de raad enzo maar op dit moment is mijn vertrouwen onder het vriespunt
al kom je met de beste raad ik ga toch niet luisteren zoals ik nu ben.
daarnet gesprek gehad met psycholoog en verteld dat ik nietmeer wou praten.
hij was wel een beetje overdonderd en zei dat die wel af en toe eens goeiendag ging komen zeggen
maar ik vond dat niet nodig. dus zei hij maar dat ik altijd welkom ben en heb ik gezegd dat ik toch nietmeer naar hem ging gaan dat deed ik nu ook al niet.
ik wil geen contact met niemand. enige wat ik nog niet verwijderd heb zijn telefoonnummers. maar ik bel en stuur toch nooit uit mezelf. hier zit niemand met wie ik een praatje wil maken. als ik een praatje wil maken doe ik het wel in m'n hoofd. weet ik tenminste hoe het eindigd kan ik verschillende eindes maken. ik post hier wel af en toe maar ik heb eigenlijk niet zo'n vertel drang zoals jullie dat hebben. als het slecht met me gaat los ik dat zelf in mijn hoofd op door in mijn bed te liggen en mijn leven te spelen als een mario bros spel. no offence maar ik zie jullie ook niet echt als vrienden. heb echt het gevoel dat er een wereld is met allemaal groepjes en dan heb je mij. iemand dat nergens bij hoort. ik kan ook geen nieuwe vrienden maken omdat ik alles en iedereen wantrouw en niemand meer durf binnenlaten en met elke tegenslag dat ik heb bouw ik weer een muurtje bij zodat de volgende het nog moeilijker heeft. ook bij elke tegenslag heb ik het gevoel alsof ik minder en minder mensen nodig heb. iemand die heel zijn leven nog nooit echte vrienden had kan ook dat gevoel van vriendschap niet missen. ik speel al heel mijn leven singleplayer als je dan ineens multiplayer speelt ben je ineens afhankelijk van andere mensen die dan weer niet komen opdagen enzo waardoor je dus weer singeplayer gaat spelen en op niemand meer hoeft te rekenen. soms denk ik wel eens ik wil multiplayer maar dan lees ik het forum hier en dan denk ik wat voor domme mensen moeten er niet bestaan om alsmaar kinderachtige topics te maken in KLB dan liever vrienden zijn met een gameboy micro (doet me denken aan die ene japanse jongen die getrouwd was met zo'n nintendo DS) als ik zie in wat voor kutwereld we leven dan denk ik in ieder geval dat een nintendo ds toch niet zo slecht is eigenlijk.quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:04 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Met wat voor soort mensen zou je wél contact willen hebben? Zijn er geen leuke mensen bij je op de groep, met wie je af en toe een praatje kunt maken?
En met ons natuurlijk! Wij zijn ook een soort vrienden
Alleen is zo alleen
Voor iedereen die om wat voor reden dan ook moeite heeft met school/leren bedenk maar dat Einstein het ook vrij slecht deed in 't reguliere onderwijs.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:39 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Herkenbaar ja, was ontzettend goed in hoofdrekenen alleen slecht met alle dingen die met motoriek te maken hadden (incl schrijven). Moeilijke schoolopdrachten deed ik goed, makkelijke gingen steeds mis. Leraren liepen daar ook op stuk, ik zou het allemaal op m'n sloffen moeten kunnen maar deed het niet enzo. Dat heeft heel veel frustratie opgeleverd.
En eigenlijk nog steeds als ik moet leren, moet voor m'n werk nu mijn certificaten gaan halen en het is zo'n gevecht om door de stof heen te komen. Collega van me heeft er al 3 van de 5 en ik moet de eerste nog halen... des te frustrerender omdat ik in de praktijk op hetzelfde niveau zit als hem.
vind het toch wel moeilijk om te posten denk niet dat ik ervan ga genieten maar voel me wel verplicht om terug te antwoorden als iemand tegen me praat. da's net alsof iemand steekt zijn hand uit naar jou dan kan je niks anders dan een hand geven ook al geef ik niet graag handen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:55 schreef Poesopstokje het volgende:
Nou, Redboyke, dit is wel heel duidelijk![]()
Ik vind het wel fijn dat je je hart hier toch lucht, ondanks dat je dat misschien niet wilt.
Wat zou je van ons willen? Wil je af en toe meeposten en je gevoelens/gedachten uiten? Of wil je liever met rust worden gelaten? Want dat laatste maak ik heel erg op uit je post(s).
Wat je ook wilt; ik wens je het allerbeste
Ik snap je heel goed hoor. Alleen vind ik het jammer dat je het niet meer wilt proberen. Misschien zit je wel in de verkeerde omgeving met de verkeerde hulp. Ik zou het jammer vinden als het hier ophoudt, jouw leven en je ontwikkeling, je bent nog zo jongquote:Op donderdag 13 maart 2014 20:12 schreef redboyke het volgende:
[..]
vind het toch wel moeilijk om te posten denk niet dat ik ervan ga genieten maar voel me wel verplicht om terug te antwoorden als iemand tegen me praat. da's net alsof iemand steekt zijn hand uit naar jou dan kan je niks anders dan een hand geven ook al geef ik niet graag handen.
denk niet dat jullie iets voor mij kunnen doen. gewoon verder doen zoals je nu doet denk ik. is niet omdat ik niet post dat ik niet meelees ok ik lees niet altijd alles soms lees ik gewoon de laatste poster
het is alsof in mijn lichaam 2 mannetjes zitten en de ene zegt toe probeer en dan probeer ik en dan valt het tegen en zegt de andere zie je wel ik wist dat dat ging gebeuren.
en meestal probeer ik tot het tegenvalt en dan probeer ik het nietmeer.
dus nu is dat zie je wel mannetje aan de beurt en ik weet niet hoe lang het duurt voor het terug aan probeer eens mannetje is mss komt die wel maar mss ook niet. maar door zie je wel word ik wel iedere keer onzekerder. self furfilling proficy of niet iedereen heeft dit in zich. als je leven tegensteekt dan is het moeilijk om terug te proberen.
ow maar ik ga wel alleen wonen sta 1ste op de wachtlijst voor een sociale woning dus vanaf dat er 1 vrij komt op 3 bepaalde adressen dan is het voor mij. probleem is dat wachten ik weet niet of het morgen is binnen een maand of een jaar geen datum weten laat me slecht voelen bovenop het gevoel dat ik denk ik ga het niet kunnen dat alleen wonen en ga voor de rest van mijn leven in de psychiatrie moeten blijven zitten. plus dat ik niet weet hoe groot het is wat ik allemaal moet kopen en hoeveel dat het me allemaal gaat kosten. ik kan ook niet dingen op voorhand kopen want dan moet ik dat stokeren of begint de garantie al te lopen enzo. paar dagen geleden was er op ibood een tv was smart tv 3D en samsung en 55" voor 900euro ik dacht ik ga het ni kopen omdat als ik dan een jaar moet wachten er vast wel iets beter op de markt is. maar eigenlijk leek me dat wel chill hier een tv op mijn kamer te hebben maar als ik dan denk en morgen moet je verhuizen ofzo dan denk ik ik wacht wel en bestel het als ik alleen woon word het aan huis geleverd. ja ik vind dat ik mezelf tegenwerk want mijn leven word gedomineerd door angsten. maar als de verpleging zelf geen raad meer weet en zegt ja die angsten zijn waarschijnlijk permanent dan word je daar ook niet vrolijk van natuurlijk. ik voel me ook niet minder angstig als ervoor maar ook niet meer. enige dat veranderd is dat ik nu mss gemakkelijker durf te zeggen wat ik denk. terwijl ik vroeger dikwijls zei van ik weet het niet om er toch niet erover te moeten praten.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:18 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik snap je heel goed hoor. Alleen vind ik het jammer dat je het niet meer wilt proberen. Misschien zit je wel in de verkeerde omgeving met de verkeerde hulp. Ik zou het jammer vinden als het hier ophoudt, jouw leven en je ontwikkeling, je bent nog zo jong![]()
Volgens mij weet jij heel goed wat je wilt (op jezelf wonen, goeie pc/internetverbinding) maar lukt het op een of andere manier niet om dat te bereiken. Kan het niet zo zijn dat jij jezelf tegenwerkt? Met inderdaad die selffulfilling prophecies waar je het over hebt.
Ik ben ook groenquote:Op donderdag 13 maart 2014 20:41 schreef redboyke het volgende:
[..]
ow maar ik ga wel alleen wonen sta 1ste op de wachtlijst voor een sociale woning dus vanaf dat er 1 vrij komt op 3 bepaalde adressen dan is het voor mij. probleem is dat wachten ik weet niet of het morgen is binnen een maand of een jaar geen datum weten laat me slecht voelen bovenop het gevoel dat ik denk ik ga het niet kunnen dat alleen wonen en ga voor de rest van mijn leven in de psychiatrie moeten blijven zitten. plus dat ik niet weet hoe groot het is wat ik allemaal moet kopen en hoeveel dat het me allemaal gaat kosten. ik kan ook niet dingen op voorhand kopen want dan moet ik dat stokeren of begint de garantie al te lopen enzo. paar dagen geleden was er op ibood een tv was smart tv 3D en samsung en 55" voor 900euro ik dacht ik ga het ni kopen omdat als ik dan een jaar moet wachten er vast wel iets beter op de markt is. maar eigenlijk leek me dat wel chill hier een tv op mijn kamer te hebben maar als ik dan denk en morgen moet je verhuizen ofzo dan denk ik ik wacht wel en bestel het als ik alleen woon word het aan huis geleverd. ja ik vind dat ik mezelf tegenwerk want mijn leven word gedomineerd door angsten. maar als de verpleging zelf geen raad meer weet en zegt ja die angsten zijn waarschijnlijk permanent dan word je daar ook niet vrolijk van natuurlijk. ik voel me ook niet minder angstig als ervoor maar ook niet meer. enige dat veranderd is dat ik nu mss gemakkelijker durf te zeggen wat ik denk. terwijl ik vroeger dikwijls zei van ik weet het niet om er toch niet erover te moeten praten.
maar nu ga ik echt stil zijn want heb het gevoel dat dit topic alleen maar groen is.(mijn post kleurtje)
en komt echt over alsof ik aan het zagen ben enzo.
Dit idd. Ik ben in eerste instantie behandeld voor Sociale Angst(en) e.d. wat me veel heeft geholpen mijn problemen te verwoorden, onder de mensen te komen e.d. Een hele hoop zijn ook 'trucjes' die je je aan moet leren.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:13 schreef Nijna het volgende:
Ik dacht ook altijd dat ik niet op mijzelf kon wonen, maar wonderbaarlijk genoeg lukte het toch toen het eenmaal zover was. Maar het lijkt zo'n onneembare horde en ik kan me voorstellen dat dat, zeker als je toch al last hebt van angst, niet echt meewerkt om je er rustiger over te voelen.
Kunnen ze je daar in de kliniek niet heel concreet helpen met voorbereiden van het op jezelf wonen (wanneer dat dan ook gaat gebeuren...). Misschien heb je daar wel iets aan.
Als het wat overzichtelijker wordt voor jezelf, dat die horde ietsje minder hoog wordt, dat wens ik je toe!
Fijn dat je Micro er is
ze zeggen dat ze me gaan helpen tot alles geregeld is. dus 1x maaltijd aan huis en gezindshulp en dan nog psycholoog ook nog. dokterbriefje voor medicatie is mss nog een probleem ik wil niet elke maand in een drukke wachtkamer een uur zitten wachten op een dom briefje eigenlijk. weet eigenlijk ook niet of ze er geld voor vragen. en naar de dokter van de psychiatrie gaan is ook nog een optie maar als ik dan zo die taxi moet betalen dan kan het mij mss goedkoper zijn om gewoon een random huisarts te pakken. niet dat ik ooit ziek ben ofzo.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:13 schreef Nijna het volgende:
Ik dacht ook altijd dat ik niet op mijzelf kon wonen, maar wonderbaarlijk genoeg lukte het toch toen het eenmaal zover was. Maar het lijkt zo'n onneembare horde en ik kan me voorstellen dat dat, zeker als je toch al last hebt van angst, niet echt meewerkt om je er rustiger over te voelen.
Kunnen ze je daar in de kliniek niet heel concreet helpen met voorbereiden van het op jezelf wonen (wanneer dat dan ook gaat gebeuren...). Misschien heb je daar wel iets aan.
Als het wat overzichtelijker wordt voor jezelf, dat die horde ietsje minder hoog wordt, dat wens ik je toe!
Fijn dat je Micro er is
Als je het eens objectief bekijkt; het zijn relatief kleine dingetjes die makkelijk op te lossen zijnquote:Op donderdag 13 maart 2014 21:26 schreef redboyke het volgende:
[..]
ze zeggen dat ze me gaan helpen tot alles geregeld is. dus 1x maaltijd aan huis en gezindshulp en dan nog psycholoog ook nog. dokterbriefje voor medicatie is mss nog een probleem ik wil niet elke maand in een drukke wachtkamer een uur zitten wachten op een dom briefje eigenlijk. weet eigenlijk ook niet of ze er geld voor vragen. en naar de dokter van de psychiatrie gaan is ook nog een optie maar als ik dan zo die taxi moet betalen dan kan het mij mss goedkoper zijn om gewoon een random huisarts te pakken. niet dat ik ooit ziek ben ofzo.
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:53 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik heb trouwens donderdag mijn intake gesprek bij MEE.
Ben erg benieuwd wat zij voor mij kunnen betekenen, aangezien al mijn vorige therapieën op niets zijn uitgelopen.
Dankje! Ik hoop ook dat ik er dit keer wél baat bij heb. Ik ben niet gemaakt voor therapiequote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:22 schreef ToT het volgende:
[..]Super!
MEE heeft bij mij er voor gezorgd dat ik hulp in de huishouding kreeg, en dat er een erg goede begeleiding van een andere partij voor mij werd geregeld.
Verder heeft MEE allerlei soorten bijeenkomsten voor mensen met ASS.
Ik hoop dat je er wat aan zult hebben!
Ah super zeg!quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:42 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dankje! Ik hoop ook dat ik er dit keer wél baat bij heb. Ik ben niet gemaakt voor therapie![]()
Billy's therapie gaat ook goed! Volgende week komt er een hoge meneer uit Amerika kijkenHij is hier in NL voor een of andere seminar over ASS bij jonge kinderen, maar hij vond het ook wel leuk om een ''echte'' sessie mee te maken. En onze therapeuten vonden Billy het meest geschikt
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:05 schreef BlueMage het volgende:
Ik zou 'n trollschema tot op de seconde precies maken voor die lui.(ik zou d'r een ONZpost van maken dan lukt dat wel om verzonnen te krijgen
)
"De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen." - Vader van BlueMagequote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:07 schreef ToT het volgende:
[..]![]()
Ach nee deze mensen bedoelen het echt wel goed, en het is puur een persoonlijke allergie er tegen.
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:26 schreef Poesopstokje het volgende:
09.00: Wekker uitzetten
09.01: Uit bed stappen
09.02: Pyjamabroek aantrekken en naar de keuken lopen
09.03: Waterkoker aanzetten, flesje melk in de magnetron zetten.
09.04: Peukje draaien
09.05: Peukje oproken
09.10: Naar boven lopen om kind op te halen
09.11: Kind uit bed halen
09.12: Kind verschonen en aankleden
09.15: Kind fles melk geven
Zoiets ToT? Makkie toch
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:20 schreef Nijna het volgende:
ToT, een bod op je huis.
Lastig die situatie met die vriend. Sterkte!
Ik had vandaag therapie, ze gaan ernstig uren korten bij de ggz en het is nog maar de vraag of ik door kan blijven gaan omdat ik wellicht "te goed" ben. En dat terwijl ik er nog steeds wat aan heb....
Hopelijk hoor ik volgende keer meer, maar ik zou er erg veel moeite mee hebben als het zou stoppen. Aan de andere kant werken we wel een beetje die kant op, als in: de tijd tussen de afspraken maken we steeds wat groter. Maar toch, het is nog echt mijn uitlaatklep...
Ergens fijn om in elk geval een beetje voorbereid te zijn (kan ik me erop voorbereiden een beetje...), anderzijds had ik het misschien liever nog niet geweten (want nu kan het me de komende 3 weken bezig houden...). Afwachten dus, leve de bezuinigingen...
Een beetje kut. Gezeik omtrend mijn woning en de overlast. Ben voor de 2e keer op rij genaaid door het woningbedrijf en kan dit nu ook bewijzen. Hulpverleners en alles is in gang gezet en zijn aan de slag maar dit gaat natuurlijk niet over 1 nacht ijs opgelost worden.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:40 schreef Dactylus het volgende:
Zo, alweer een nieuw deel? Ben ik even weg.... Hoe gaat het met jullie lieve mede autistjes?
quote:Op zondag 16 maart 2014 14:57 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Een beetje kut. Gezeik omtrend mijn woning en de overlast. Ben voor de 2e keer op rij genaaid door het woningbedrijf en kan dit nu ook bewijzen. Hulpverleners en alles is in gang gezet en zijn aan de slag maar dit gaat natuurlijk niet over 1 nacht ijs opgelost worden.
Zit er even goed en flink doorheen en al 10 dagen bij mijn ouders. Gisteren ging het slecht en heb ik conform de afspraken hulp moeten inschakelen. 1 uur politie over de vloer gehad en 1 uur crisisdienst. Ben nu weer wat rustiger en morgen begint er een nieuwe week waarin veel hulpverleners aan de slag gaan en er hopelijk wat meer zekerheid komt en er zaken opgelost kunnen worden. We hebben iig intensief contact.
Zijn we verdomme met zeer goede hulpinstanties bezig om mijn leven op de rit te krijgen en alles en weet dat woningbedrijf het wéér te verpesten, en wéér met leugens en bedrog.
Ik mis nu even mijn fundering, mijn stabiele basis en zekerheid. Ik heb er een analogie voor;
Ik ben een servies, een verdomd mooi servies al zeg ik het zelf, en ik stond op een tafel. Samen met de hulpverleners heb ik een mooi tafelkleed weten te maken voor die tafel, en nu is dat kleed onder mij vandaan getrokken en ben ik in duizenden scherfen gebarsten. Die moeten we nu weer lijmen.
Het zijn ex-seniorenwoningen uit de jaren 30 en vrij gehorig. Ik heb een speelveldje naast mijn deur en daar spelen veel kinderen, tot wel 21 stuks. Met voetballen, stepjes, rolschaatsen, skateboards, etc. En ze voetballen ook tegen mijn muur en je hoort ze schreeuwen en joelen. Ik ben ook niet de enige die er last van heeft.quote:Op zondag 16 maart 2014 15:31 schreef ToT het volgende:
[..]Dat is klote.
Tja een goede woonomgeving is ZEER belangrijk om je stabiel te kunnen gaan voelen. Ik hou dan ook mijn hart vast voor als mijn huis verkocht wordt.
Ik heb me een beetje in zitten lezen, maar ik denk dat ik vrijwel zeker in een seniorenwoning terecht ga komen, wat in principe niet zo heel erg slecht hoeft te zijn, maar het liefste heb ik wel een gewone woonhuis.
In principe heb ik recht op een urgentieverklaring, maar alleen als er geen alternatieven zijn. De woningstichting heeft me een tijdje geleden al verteld dat ze me geen urgentieverklaring gaan geven, maar me wel een seniorenwoning kunnen toewijzen. BAM! Daar heb je al het alternatief.
Aangezien ik waarschijnlijk maar 2 maand de tijd krijg om iets te vinden, denk ik dat ik na een maandje zoeken of zo toch maar dit aanbod zal moeten aannemen. Hopelijk hebben ze nog ergens een leuke hoek- of schakelwoning.
Is zoiets niet ook voor jou een optie? Een seniorenwoning? Dat is altijd in een heel rustige omgeving. Of waren die huizen die je toegewezen hebt gekregen al seniorenwoningen?Ik ben het ff een beetje kwijt.
quote:Op zondag 16 maart 2014 15:40 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Het zijn ex-seniorenwoningen uit de jaren 30 en vrij gehorig. Ik heb een speelveldje naast mijn deur en daar spelen veel kinderen, tot wel 21 stuks. Met voetballen, stepjes, rolschaatsen, skateboards, etc. En ze voetballen ook tegen mijn muur en je hoort ze schreeuwen en joelen. Ik ben ook niet de enige die er last van heeft.
Naar nu blijkt heeft het vorig jaar zomer al klachten geregend en zijn er zelfs meerdere mensen verhuisd vanwege de overlast. Er is daardoor extra surveillance en handhaving gekomen, beplanting geplaatst wat door de jongeren kapot is getrapt, etc. En dit was allemaal vóórdat ze mij de woning toewezen.
De woning werd aangeprezen als de meest ideale woning voor mij, ze hebben zgn hun uiterste best gedaan en heel lang gezocht naar de beste woning voor mij in een rustige omgeving. En dat zijn dus pure leugens geweest, daar gaan ze nu ook op aangesproken worden en weet ik veel wat er nog meer gaat gebeuren.
Ik ben er in oktober/november gaan wonen en toen was het nog mooi weer en had ik al overlast en meteen aangegeven dat het dus geen geschikte woning was en ik al tegen de zomer opkeek en alles. Ze kwamen toen met de oplossing om het allemaal nog maar even aan te zien en eventueel beplanting tegen mijn muur aan te plaatsen.quote:Op zondag 16 maart 2014 15:44 schreef ToT het volgende:
[..]Godskolere zeg!
Ze snappen zelf toch ook echt wel dat ze niet lang hoefden te wachten voor je je ongenoegen over die woning bij hen zou gaan uiten? (Om het maar ff netjes te omschrijven.)
quote:Op zondag 16 maart 2014 15:51 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Ik ben er in oktober/november gaan wonen en toen was het nog mooi weer en had ik al overlast en meteen aangegeven dat het dus geen geschikte woning was en ik al tegen de zomer opkeek en alles. Ze kwamen toen met de oplossing om het allemaal nog maar even aan te zien en eventueel beplanting tegen mijn muur aan te plaatsen.
Ik heb het een tijdje vol kunnen houden vanwegen het slechte weer maar nu het mooi weer is blijk ik dus helemaal gelijk te hebben.. Enorme overlast van spelende kinderen. En dan willen ze vuurdoorns tegen mijn muur plaatsen zodat ze niet tegen mijn muur voetballen maar dat neemt het geluid echt niet weg en krijg ik van de week ook nog eens te horen dat het nu niet het juiste seizoen is om te planten en dat er grote kans is dat de kinderen het kapot trappen.
Dus willen ze pas in november vuurdoorns gaan plaatsen en tot die tijd moet ik de jongeren zelf maar aanspreken (vaak genoeg gedaan, en ze zijn in de leeftijd van lekker doen wat niet mag).. en/of het handhavingsteam (stadstoezicht) bellen bij overlast (elke dag dus). Ik ben het stadium van aanspreken al voorbij en zit nu in de "wie niet luisteren wil moet maar voelen" modus, en dat is natuurlijk niet de bedoeling, dat ik die pokkekoters het veld over schop.
Dus ik zit noodgedwongen bij mijn ouders maar daar kan ik ook niet naar terug en is ook geen optimale situatie. Het is nog even afwachten wat alle hulpverleners weten te bewerkstelligen bij het woningbedrijf want er zijn een hele hoop mensen niet zo blij met deze situatie. En ik ben dus ook niet de enige die overlast heeft van die jeugd, bijna alle omwonenden zijn het spuugzat. Dus ik ben erg benieuwd. Ondertussen moet ik mij maar rustig houden.
quote:Op zondag 16 maart 2014 16:28 schreef Nijna het volgende:
Wij waren vanmorgen in het zwembad...![]()
Ander zwembad, oudste heeft er binnenkort een feestje en we wilden haar toch even laten zien waar ze heen gaat. Maar het was erg donker/deprimerend binnen en vrij veel lawaai. En dan ga je eruit en gaat kind heel hard staan brullen dat het zo koud is. Terwijl er even verderop iemand continu met een deur kleppert, dan komt bij mij inmiddels de stoom uit mn oren...
Thuis kregen de kids onenigheid (ik denk oudste ook overprikkeld...) maar ik ben maar even naar boven gevlucht voordat ik echt zou ontploffen, inmiddels nog wel ontvlambaar, maar ik kan wel weer wat hebben.
Heb je daar de puf wel voor? Met 2 kleine kinderen?quote:Op zondag 16 maart 2014 21:36 schreef Nijna het volgende:
Grmbl, zit ik een eind te typen, we reactie... verkeerde knopje, fijn he...
Ik heb het idee om echt actief naar werk te gaan zoeken maar even opzij gezet. Dat geeft me zoveel spanning, dat werkt niet en het is niet persé noodzakelijk, dus ik blijf wel mijn oren en ogen open houden, maar verder laat ik het even. Misschien wel een opleiding doen, maar dat is vooralsnog alleen maar een idee en niks concreets...
Vroeg op staan geen probleem, maar 's avonds werken verschrikkelijk, heel de dag wachten om te gaan werken. Na het werk niet kunnen slapen en 's ochtends nog steeds redelijk vroeg wakker.quote:Op zondag 16 maart 2014 21:40 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Heb je daar de puf wel voor? Met 2 kleine kinderen?
Ik wil ook graag werken, maar maximaal 3 dagen (20 uur?) omdat ik het anders niet op red met Billy en het huishouden. Het kost me nu al zoveel energie, ik lig sowieso 1x per week 's middags op bed om bij te tanken..
Ik heb werk gehad waarbij ik in 2 ploegen werkte. Van 05.30 tot 13.30, waarna ik 's middags op bed ging liggen. En van 13.30 tot 21.30, waarbij ik 's ochtends niet uit bed kon komen en dus óók de hele dag kwijt was. Dat trekte ik dus écht niet
Hier was het dus niet kunnen opstaan 's morgens.. Tot minimaal 10.00 op bed, gauw douchen en eten en je kunt aan het werk. En dat dan 5 dagen achterelkaar.quote:Op zondag 16 maart 2014 21:47 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Vroeg op staan geen probleem, maar 's avonds werken verschrikkelijk, heel de dag wachten om te gaan werken. Na het werk niet kunnen slapen en 's ochtends nog steeds redelijk vroeg wakker.
Worden die niet keihard wegbezuinigd de laatste jaren?quote:Op zondag 16 maart 2014 21:47 schreef Nijna het volgende:
Nou ligt eraan wat ik zat te denken in de richting van klassenassistent oid. En dan zou ik waarschijnlijk ook wat vrijstellingen bij krijgen en de leerstof moet het probleem ook niet zijn.
Maar goed, eerst maar eens kijken hoe en wat. Ik heb nog geen info verder opgezocht, dit was weer zo'n idee wat ineens opkomt zetten...
Ja dat is helaas onmogelijk denk ik zeker in de huidige tijd.quote:Op zondag 16 maart 2014 21:48 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Hier was het dus niet kunnen opstaan 's morgens.. Tot minimaal 10.00 op bed, gauw douchen en eten en je kunt aan het werk. En dat dan 5 dagen achterelkaar.
Nooit weer![]()
Ik zit niet in de positie om eisen te stellen, maar het liefst zou ik gewoon 3 of 4 halve dagen willen werken. Zeg maar iets van 08.00 tot 13.00 ofzo. Dan heb ik 's middags nog de tijd om wat in de huishouding te doen en om met m'n kind te spelen
En zonder diploma'squote:Op zondag 16 maart 2014 21:51 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja dat is helaas onmogelijk denk ik zeker in de huidige tijd.
Dan helemaalquote:
Achter de kassa zou misschien nog kunnenquote:Op zondag 16 maart 2014 21:53 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
En de wens om in een supermarkt te werken.. op je bijna 23e..
I'm fucked!
Nee dat zit er niet in. De Aldi of de Lidl misschien nog, daar zie je vaak wat ouder personeel. Maar de A-merk supermarkten hebben toch écht liever goedkope jeugd van 15/16 jaar.quote:Op zondag 16 maart 2014 21:56 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Achter de kassa zou misschien nog kunnen
Andere winkel?quote:Op zondag 16 maart 2014 21:57 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Nee dat zit er niet in. De Aldi of de Lidl misschien nog, daar zie je vaak wat ouder personeel. Maar de A-merk supermarkten hebben toch écht liever goedkope jeugd van 15/16 jaar.
Ik prefereer de supermarktquote:
Ik weet het niet, bij de oudste op school hebben ze ze wel (gelukkig) en wellicht met het oog op "passend" onderwijs, dat er wel weer meer vraag naar zal komen...?quote:Op zondag 16 maart 2014 21:49 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Worden die niet keihard wegbezuinigd de laatste jaren?
Ik heb een ex-collega die met papieren en al nergens aan de bak kon komen, juist omdat OA's te duur zijn en wegbezuinigd worden. Geen idee of dat nu nog steeds zo is, maar het lijkt me een risicovolle opleiding om te gaan doen eerlijk gezegdquote:Op zondag 16 maart 2014 21:59 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik weet het niet, bij de oudste op school hebben ze ze wel (gelukkig) en wellicht met het oog op "passend" onderwijs, dat er wel weer meer vraag naar zal komen...?
Terwijl er juist wél veel vraag is naar middelbare school docenten. Maar dat lijkt me voor jou ook niet zo'n fijne baanquote:Op zondag 16 maart 2014 22:05 schreef Nijna het volgende:
Ik zie net overzichtje dat de werkgelegenheid in die richting (welke richting niet...) op het moment echt slecht is. Terwijl zoiets dus iets is wat ik me nog wel zie doen. Ik zie mezelf dus niet als docent voor een klas staan ofzo.
Ach, zoals ik al zei, het was ff een brainwave, maar wellicht eens verder kijken wat er te doen is...
Thuishulp daar wordt toch ook bezuinigd?quote:Op zondag 16 maart 2014 22:06 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Terwijl er juist wél veel vraag is naar middelbare school docenten. Maar dat lijkt me voor jou ook niet zo'n fijne baan![]()
Kun je geen thuishulp worden? Beetje schoonmaken bij oude/zieke mensen.
Alphahulp bedoel ikquote:Op zondag 16 maart 2014 22:09 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Thuishulp daar wordt toch ook bezuinigd?
Bij Jumbo hier zie ik toch ook vaak ouderen achter de kassa.quote:Op zondag 16 maart 2014 21:57 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Nee dat zit er niet in. De Aldi of de Lidl misschien nog, daar zie je vaak wat ouder personeel. Maar de A-merk supermarkten hebben toch écht liever goedkope jeugd van 15/16 jaar.
Die zijn ook als jongeren ergens aangenomen, en bij overname door een ander concern ben je verplicht om de medewerkers ook mee te nemen.quote:Op maandag 17 maart 2014 12:28 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Bij Jumbo hier zie ik toch ook vaak ouderen achter de kassa.
Oh ik voel de stress gewoonquote:Op maandag 17 maart 2014 12:20 schreef ToT het volgende:
AAAAAAAAAAAAAARGH!!!!!
Woningbouw gebeld: ik mag best wel een verzoek voor een urgentieverklaring indienen, maar als alleenstaande heb je nagenoeg geen kans er op, plus je moet sowieso alle mogelijkheden voor het vinden van een huis hebben uitgeput en dan duurt de aanvraagprocedure nog eens 2 maand, terwijl als mijn huis verkocht is, ik maar 2 maand de tijd krijg om op te rotten.
Nu alvast reageren op woningen kan natuurlijk niet, want dan zit ik zo met dubbele lasten.
En tot overmaat van ramp krijg ik net te horen dat die seniorenwoningen waarvan er eentje me min of meer beloofd is, gewoon onder de standaard regels vallen; met de korte inschrijfperiode van mij en de korte tijd dat ik in deze omgeving woon, maak ik er dus geen schijn van kans op!![]()
![]()
![]()
![]()
Dus als jullie me over een maandje of 2 - 3 niet meer online zien: je kunt me vast ergens met een ongeschoren bek onder een brug een blik kouwe bruine bonen naar binnen zien werken terwijl mijn huisraad ergens in een citybox staat te verstoffen!
quote:Op maandag 17 maart 2014 13:00 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Oh ik voel de stress gewoon![]()
Ik wens je veel sterkte en succes, ik hoop dat er een klein wonder komt waardoor alles alsnog op z'n pootjes terecht komt..
Uhm dit is niet waar: 'n excollega van mij heeft 'n paar jaar lang bij Jumbo gewerkt. We werkten samen in 'n magazijn dus dat heeft weinig met werk in 'n supermarkt te maken. En ook zij was oude. (40+) toen ze aangenomen werd.quote:Op maandag 17 maart 2014 12:46 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Die zijn ook als jongeren ergens aangenomen, en bij overname door een ander concern ben je verplicht om de medewerkers ook mee te nemen.
Ze nemen géén nieuwe mensen aan die de 20 al voorbij zijn. Never never nooit niet. Die zijn gewoon veelste duur.
Yay!quote:Op maandag 17 maart 2014 13:06 schreef ToT het volgende:
[..]Thx!
Klein wondertje is zojuist geschied: de makelaar heeft gebeld!
De Turkse mensen die laatst hun eerste bod hebben uitgebracht en ter plekke met mij verder wilden onderhandelden, willen geen cent omhoog gaan met hun bod! 95k voor een huis dat voor 110k te koop staat en waarbij vergelijkbare huizen voor een kleine 150k te koop staan is achterlijk weinig.
De bank gaat daar niet mee akkoord, dus die deal is afgeketst.
De makelaar wil met toekomstige onderhandelingen er voor zorgen dat ik 3 - 4 maand tijd krijg, plus ze gaat mij actief helpen om een urgentieverklaring te krijgen!
Ja het magazijn is heel wat anders natuurlijk.. In de winkel verdien je meer, vooral naarmate je ouder wordt. Dát is gewoon te duur.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:07 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Uhm dit is niet waar: 'n excollega van mij heeft 'n paar jaar lang bij Jumbo gewerkt. We werkten samen in 'n magazijn dus dat heeft weinig met werk in 'n supermarkt te maken. En ook zij was oude. (40+) toen ze aangenomen werd.
Ho wow wacht..quote:Op maandag 17 maart 2014 14:39 schreef YokiKater het volgende:
Nou, de kogel is door de kerk. Over iets meer dan een maandje sta ik op straat. Ik ga waarschijnlijk een auto kopen en dan maar een beetje rondrijden en in de auto slapen e.d.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |