Ibrahim Afellay, de pizzakoerier, en de krantenjongen moeten wel blijven graagquote:Op donderdag 13 maart 2014 17:57 schreef Mani89 het volgende:
We willen toch allemaal dat er minder marokkanen in dit land gaan wonen?
Wanneer ga je op vakantie naar Marokko?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 02:34 schreef DrDentz het volgende:
Marokkaanse voetballers heb je niets aan in je team, zijn vaak geblesseerd en zorgen voor onrust.
http://www.vi.nl/competit(...)132014-nederland.htmquote:Op vrijdag 14 maart 2014 02:34 schreef DrDentz het volgende:
Marokkaanse voetballers heb je niets aan in je team, zijn vaak geblesseerd en zorgen voor onrust.
Oneens, je zal maar een Marokkaan van goede wil zijn en zo worden weggezet door die blonde fascist.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 02:23 schreef El_Matador het volgende:
Als een meerderheid van de Marokkanen in Den Haag meer problemen veroorzaakt dan dat de minderheid de stad goed doet, snijdt zijn uitspraak maatschappelijk gezien natuurlijk gewoon hout.
Je zal maar als fascist van goede wil zijn en met Geert Wilders worden vergeleken.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 05:47 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Oneens, je zal maar een Marokkaan van goede wil zijn en zo worden weggezet door die blonde fascist.
Oh, ik ben het niet met hem eens, maar puur cijfermatig denk ik dat de balans niet echt in het voordeel van "de Marokkanen" zal uitvallen, denk je wel?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 05:47 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Oneens, je zal maar een Marokkaan van goede wil zijn en zo worden weggezet door die blonde fascist.
Een individueel mens is geen statistiekje.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 05:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Oh, ik ben het niet met hem eens, maar puur cijfermatig denk ik dat de balans niet echt in het voordeel van "de Marokkanen" zal uitvallen, denk je wel?
Ja dat denk ik wel. Minstens 51% van de Marokkanen vallen niet onder de criminelen, hanjongeren en lastgevers in het algemeen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 05:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Oh, ik ben het niet met hem eens, maar puur cijfermatig denk ik dat de balans niet echt in het voordeel van "de Marokkanen" zal uitvallen, denk je wel?
But remember: "Van alle jongens van Marokkaanse herkomst is 65 procent tussen zijn 12de en 23ste levensjaar wel eens aangehouden"quote:Op vrijdag 14 maart 2014 06:14 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja dat denk ik wel. Minstens 51% van de Marokkanen vallen niet onder de criminelen, hanjongeren en lastgevers in het algemeen.
Nogmaals, daar ben ik het mee eens. Maar alle partijen in Nederland denken collectief, dus in dat opzicht heeft Wilders waarschijnlijk gelijk.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 06:11 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Een individueel mens is geen statistiekje.
Ja dat is inmiddels in iedereens geheugen geprent denk ik. Daar hebben we het over 60 jaar nog steeds over.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 06:23 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
But remember: "Van alle jongens van Marokkaanse herkomst is 65 procent tussen zijn 12de en 23ste levensjaar wel eens aangehouden"
Het zal van wijk tot wijk verschillen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 06:14 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja dat denk ik wel. Minstens 51% van de Marokkanen vallen niet onder de criminelen, hanjongeren en lastgevers in het algemeen.
Klopt, maar Marokkanen zijn nu eenmaal zwaar oververtegenwoordigd op gebieden als straatroven, inbraken, verkrachtingen, hatecrimes en geweldsdelicten. Een groot deel van de Marokkanen is inderdaad geen overlastgevende crimineel, maar een groot deel van de overlastgevende criminelen is wel Marokkaan - en bij sommige delicten is dat zelfs de overweldigende meerderheid.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 06:31 schreef Peunage het volgende:
Maar niet alle Marokkanen in Nederland zijn jongens tussen 12 en 23. Aanhouding kan van alles betekenen, gewelddadig roofoverval, agent beledigen, onterechte aanhouding of zwartrijden in de trein en geen kaartje kopen of boete betalen.
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 06:31 schreef Peunage het volgende:
[..]
Je moet vooral niet alles en iedereen op een hoop gooien, en dat is waar de PVV juist zo groot mee is geworden.
Dit is, denk ik, wat hij bedoelde.quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:22 schreef gianni61 het volgende:
hij had beter bontkraagjes kunnen zeggen
quote:Een lid van het PvdA-bestuur, Fouad Sidali, vergelijkt PVV-leider Wilders met Adolf Hitler. In een tweet schrijft Sidali: "Hitler is onder ons. In de gedaante van Geert Wilders. Hitler vond ook dat er minder Joden moesten zijn. Opdat we nooit zullen vergeten."
Wilders laat vanochtend in een reactie weten dat hij de vergelijking "ziekelijk en onaanvaardbaar" vindt. Hij overweegt een kort geding en is nu bezig met het inwinnen van juridisch advies bij Bram Moszkowicz.
Ongepast
PvdA-voorzitter Spekman neemt afstand van de uitspraak van zijn bestuurslid. "De vergelijking is ongepast en zou ik ook nooit hebben gemaakt", zo laat hij weten. "Wilders moet wel beseffen wat het doet met mensen als hij zegt dat er wel wat minder Marokkanen mogen zijn. Die uitspraak blijf ik misselijkmakend vinden."
"Minder Marokkanen"
De afgelopen dagen is er ophef ontstaan over de uitspraken van Wilders op campagne op een Haagse markt. Hij zei dat zijn kiezers stemmen voor een "stad met minder lasten en als het even kan wat minder Marokkanen".
PvdA-voorzitter Spekman sprak van een vreselijke "idiote uitspraak" . SP-leider Roemer vond dat Wilders een grens overging.
Geboren in Marokko
Sidali is in Marokko geboren en was voorzitter van het Samenwerkingsverband van Marokkaanse Nederlanders, een inspraakorgaan van Marokkanen bij de Nederlandse overheid. In 2009 werd hij lid van het PvdA-partijbestuur.
Sidali was vanmorgen niet bereikbaar voor commentaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |