Het bewuste filmpjequote:Politici reageren verontwaardigd op een uitspraak die PVV-leider Wilders gisteren deed toen hij op campagne was op een markt in Den Haag. Hij zei dat zijn kiezers stemmen voor "een stad met minder lasten en als het even kan wat minder Marokkanen".
In Pauw en Witteman zei SP-leider Roemer dat hij schrikt van dit soort opmerkingen. Volgens Roemer gaat Wilders hiermee verder dan voorheen. Eerst sloot hij een godsdienst uit, nu een hele bevolkingsgroep. "Hij gaat hier duidelijk een grens over". Roemer concludeerde dat hij niet met "zo'n partij" wil regeren.
VVD-fractieleider Zijlstra zei in Pauw en Witteman dat je niet moet kijken naar de afkomst van mensen, maar naar hun bijdrage aan de samenleving. Hij weigerde echter eventuele nieuwe samenwerking met de PVV uit te sluiten.
PvdA-voorzitter Spekman schrijft op Twitter dat "Wilders idiote uitspraak over een stad met minder Marokkanen laat zien wat er op het spel staat. Vreselijk."
Daar heeft de GBL tenminste geen last van Marokkanen!quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:22 schreef Nober het volgende:
Wilders kan beter in zijn geliefde Israël gaan wonen.
Jawel, heel veel zelfsquote:Op donderdag 13 maart 2014 12:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daar heeft de GBL tenminste geen last van Marokkanen!
Ja maar dat zijn joden.quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:29 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jawel, heel veel zelfs
In Israël zouden er 1 miljoen leven
En buiten dat om zegt ie nu ook wat heel veel mensen ook gewoon denken.quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:19 schreef arjan1112 het volgende:
Hij zegt al tijden dat ie niet-Nederlandse criminelen en werkelozen het land uit wil zitten
Mijn god, dat mag ik toch niet hopen zeg.quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:24 schreef arjan1112 het volgende:
2020 Wilders is 4 jaar premier geweest
Ik ben inmiddels op het punt aangekomen dat het me weinig zal bommen eigenlijk. Dit kindercircus wat we nu hebben zitten, inclusief maffiavriendjes Teeven en Opstelten.. het kan vast niet erger.quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:35 schreef Worteltjestaart het volgende:
Tuurlijk maakt dat wel uit.
Als Wilders premier is betekent dat dat hij (1) meedoet in een coalitie en daarnaast (2) waarschijnlijk nog de grootste partij binnen die coalitie is...
Wat? Omdat de Europese koers je niet bevalt stem je maar op een xenofobe idioot? Hoe dom moet je zijn om die afweging te maken?quote:Op donderdag 13 maart 2014 14:46 schreef Ixnay het volgende:
Hij wordt de volgende landelijke verkiezingen met afstand de grootste. Al hebben de andere partijen hier helaas voor gezorgd in combinatie met alles dat in Brussel gebeurd.
quote:Op donderdag 13 maart 2014 14:47 schreef theunderdog het volgende:
Zozo, hij neemt er niets van terug.
Rebelse blondine van me.
Met afstand nog wel!quote:Op donderdag 13 maart 2014 14:46 schreef Ixnay het volgende:
Hij wordt de volgende landelijke verkiezingen met afstand de grootste. Al hebben de andere partijen hier helaas voor gezorgd in combinatie met alles dat in Brussel gebeurd.
quote:Op donderdag 13 maart 2014 14:47 schreef Luigi het volgende:
[..]
Wat? Omdat de Europese koers je niet bevalt stem je maar op een xenofobe idioot? Hoe dom moet je zijn om die afweging te maken?
Achja, het maakt me ook niets meer uit ook. Ben er van overtuigd dat er heel veel mensen op hem stemmen 'gewoon omdat het kan', omdat ze stiekum de wereld willen zien branden ofzo. Soort verkapt verlangen naar spektakel en geweld. Al dat geneuzel over 'zo kan het niet langer' (in het welverandste land van de wereld zo'n beetje goddomme), met hun iPads, iPhones en skivakanties en 6 pakjes Marlboro in de week, verschrikkelijk gewoon. Stom verwend kutvolk.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |