abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137695945
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 15:47 schreef Sucuk het volgende:
Welke taal raden jullie aan na HTML/CSS?
Dat ligt er een beetje aan wat je doelen zijn, als je web applicaties wilt gaan maken zou ik beginnen met javascript. Wil je applicaties gaan maken voor mobile devices dan zou je voor java, c# of objective c kunnen gaan. Wil je programma's voor de pc gaan maken dan zou je bijvoorbeeld voor java of ruby kunnen gaan.

Zelf vind ik w3schools redelijk oké, het is geen tutorial om een taal te leren oid, maar iets om snel even te kijken hoe iets ook al weet ging enzo. Verder staan er wel wat fouten op.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_137695984
Begonnen met Delphi, dat is gewoon visual pascal, maar vraag me niet om daar nu nog iets in te doen. Daarna C, denk niet dat ik daar nog iets van kan. Toen kwam Python, dat is zo simpel dat verleer je (denk ik) niet. Toen java, en dat is nog steeds mijn beste maatje. Dankzij java wat meer naar jsp en beans gaan kijken dus toen ook maar aan html/css en javascript begonnen, dat beheers ik nu ook behoorlijk. En als laatste VDF (en ASP :') ) een of andere vage taal die niemand gebruikt, maar hier op de zaak wel wordt gebruikt.

Php beheers ik ook een beetje, maar dat is gewoon een uit de klauwen gelopen scripttaaltje waar ik niet zo fan van ben en C#/vb.net ken ik ook wel aardig.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  donderdag 13 maart 2014 @ 15:57:23 #78
302853 themole
graaft totaal door.
pi_137695985
PHP (+HTML & CSS), Java & Scala gebruik ik vaak genoeg. Voor de rest zijn er legio talen die ik wel enigszins ken of ooit heb gebruikt maar niet meer dan dat.
Niet altijd serieus
pi_137696021
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 15:56 schreef esv7 het volgende:

[..]

Dat ligt er een beetje aan wat je doelen zijn, als je web applicaties wilt gaan maken zou ik beginnen met javascript. Wil je applicaties gaan maken voor mobile devices dan zou je voor java, c# of objective c kunnen gaan. Wil je programma's voor de pc gaan maken dan zou je bijvoorbeeld voor java of ruby kunnen gaan.
Web applicaties. Is w3schools aan te raden? Of juist een video course als thenewboston.org ? Ik ging even in andere soortgelijke topics kijken en zodoende kwam ik terecht bij w3schools en thenewboston.org

EDIT: ik zie al wat je van w3schools vind. Thenewboston.org dan? Of heb je andere aanraders? Boeken lezen duurt eeuwen... voor al die talen
pi_137696145
Java EE (en alles eromheen, JSP, JSF, you name it), C#, Javascript, HTML, CSS, SQL PHP, etc. Eigenlijk alle talen waarin een web-kant zit ken ik wel of heb ik mee gewerkt.
  donderdag 13 maart 2014 @ 16:02:19 #81
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137696155
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 15:56 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Ik heb liever PHP dan Phyton :P
Het is niet zo erg om PHP te gebruiken als je eenmaal kunt programmeren, maar ik zou het niet aanraden als de taal waar je het mee leert. Al kan het natuurlijk wel, wat jij wil.

quote:
Hoor van vele dat w3schools ruk is, maar als ik er zo naar kijk, ziet het er redelijk goed uit?
W3School was vroeger vooral heel erg slecht. Tegenwoordig gaat het wel, al staat er nog steeds wel iets op dat erg verouderd of gewoon fout is.
pi_137696167
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 15:58 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Web applicaties. Is w3schools aan te raden? Of juist een video course als thenewboston.org ? Ik ging even in andere soortgelijke topics kijken en zodoende kwam ik terecht bij w3schools en thenewboston.org
Persoonlijk zou ik het html and css book lezen, dan heb je een zeer solide basis om op verder te gaan. Maar er zijn ook veel mensen op dit forum die van mening zijn dat je beter af ben met wat web tutorials en het verder zelf uit te zoeken. Het nadeel hiervan is naar mijn mening dat je jezelf lelijk structuren en paradigma aan kan gaan leren, aangezien dit bij veruit de meeste tutorials niet aan bod komt, waar het in een goed boek wel wordt geleerd met de achterliggende reden.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_137696177
quote:
2s.gif Op donderdag 13 maart 2014 16:02 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het is niet zo erg om PHP te gebruiken als je eenmaal kunt programmeren, maar ik zou het niet aanraden als de taal waar je het mee leert. Al kan het natuurlijk wel, wat jij wil.

[..]

W3School was vroeger vooral heel erg slecht. Tegenwoordig gaat het wel, al staat er nog steeds wel iets op dat erg verouderd of gewoon fout is.
Welke plekken raad jij dan aan voor JS/Jquery/Ajax en PHP/Mysql?
pi_137696191
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 16:02 schreef esv7 het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik het html and css book lezen, dan heb je een zeer solide basis om op verder te gaan. Maar er zijn ook veel mensen op dit forum die van mening zijn dat je beter af ben met wat web tutorials en het verder zelf uit te zoeken. Het nadeel hiervan is naar mijn mening dat je jezelf lelijk structuren en paradigma aan kan gaan leren, aangezien dit bij veruit de meeste tutorials niet aan bod komt, waar het in een goed boek wel wordt geleerd met de achterliggende reden.
Die van John Duckett?! Die heb ik gelezen. :)

Mijn HTML & CSS heb ik geleerd door het boek van John Duckett en thenewboston.org. En paar templates gemaakt en daar merkte ik dat ik eraan toe was om door te gaan.
pi_137696233
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 15:57 schreef themole het volgende:
PHP (+HTML & CSS), Java & Scala gebruik ik vaak genoeg. Voor de rest zijn er legio talen die ik wel enigszins ken of ooit heb gebruikt maar niet meer dan dat.
Natuurlijk SQL. Zonder dat geen webapplicaties. ;)
  donderdag 13 maart 2014 @ 16:05:38 #86
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137696285
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 16:03 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Welke plekken raad jij dan aan voor JS/Jquery/Ajax en PHP/Mysql?
Mozilla heeft goeie Javascript documentatie: https://developer.mozilla.org/en/docs/Web/JavaScript

Verder kun je voor meer informatie over jQuery, PHP en MySQL gewoon het beste de documentatie van de eigenaar erbij pakken (http://learn.jquery.com, http://www.php.net/manual/en/ en http://dev.mysql.com/doc/).

Maar dat is allemaal pas van toepassing nádat je hebt leren programmeren. Dat is een vaardigheid apart en heeft weinig met de taal te maken die je kiest.
pi_137696292
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 16:04 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Natuurlijk SQL. Zonder dat geen webapplicaties. ;)
Ik zie nooit SQL eigenlijk :D
pi_137696363
quote:
2s.gif Op donderdag 13 maart 2014 16:05 schreef Tijn het volgende:

[..]

Mozilla heeft goeie Javascript documentatie: https://developer.mozilla.org/en/docs/Web/JavaScript

Verder kun je voor meer informatie over jQuery, PHP en MySQL gewoon het beste de documentatie van de eigenaar erbij pakken (http://learn.jquery.com, http://www.php.net/manual/en/ en http://dev.mysql.com/doc/).

Maar dat is allemaal pas van toepassing nádat je hebt leren programmeren. Dat is een vaardigheid apart en heeft weinig met de taal te maken die je kiest.
Wat bedoel je daarmee? Documentatie om te leren en vervolgens in de praktijk toepassen of bedoel je dat de documentatie erbij gepakt moet worden als ik iets vergeten ben?
pi_137696366
quote:
10s.gif Op donderdag 13 maart 2014 16:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee? Spreek je wel eens een database aan, of ben jij van die 5G talen? :P Opzich een van de voordelen van die VDF taal die we hier gebruiken, daar hoef je ook geen sql voor te gebruiken om database informatie op te vragen/opslaan/wijzigen.
pi_137696369
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 16:03 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Die van John Duckett?! Die heb ik gelezen. :)

Mijn HTML & CSS heb ik geleerd door het boek van John Duckett en thenewboston.org. En paar templates gemaakt en daar merkte ik dat ik eraan toe was om door te gaan.
Dan zou je nu redelijk wat moeten kunnen qua basis html en css, dan zou ik nar javascript gaan kijken. Persoonlijk zou ik je de meest recente versie van Javascript the Definitive Guide aanraden, maar dit is wel een redelijk dik boek wat even duurt om door te lezen. Maar je kan tijdens het lezen wel gaan beginnen met programmeren aan de hand van de tot dusver opgedane kennis. :) Verder kan ik het mij wel voorstellen dat dit boek iets te lang gaat duren voordat je echt aan de gang kan, aan de andere kant weet je dan wel gelijk aardig wat van javascript af.
pi_137696370
quote:
10s.gif Op donderdag 13 maart 2014 16:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Maak jij sites zonder databases? :D
pi_137696398
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 16:07 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Nee? Spreek je wel eens een database aan, of ben jij van die 5G talen? :P Opzich een van de voordelen van die VDF taal die we hier gebruiken, daar hoef je ook geen sql voor te gebruiken om database informatie op te vragen/opslaan/wijzigen.
9 van de 10 keer praat ik tegen een REST service aan van een collega van mij, heel af en toe heb ik te maken met een Hibernate laag waar ik wat in doe en dat is het wel zo`n beetje.
pi_137696412
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 16:08 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Maak jij sites zonder databases? :D
Databases zijn zooooooooooooo 2011.
  donderdag 13 maart 2014 @ 16:09:34 #94
12221 Tijn