2 maanden voor KPN'ersquote:Op woensdag 12 maart 2014 18:57 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Voor wie het nog niet weet: deze maand is Sport 1 (en dus Formule 1) gratis te ontvangen bij Ziggo, UPC, CanalDigital en KPN i-TV: http://www.sport1.nl/nieu(...)ratis-op-sport1.html
Zondag om 18.00 is er iig een uitzending volgens hun websitequote:Op woensdag 12 maart 2014 18:57 schreef THEFXR het volgende:
doet veronica nog samenvattingen uitzenden?
Klopt dit nog?quote:Car performance
Full throttle - 73%
Power loss - %
Tyre energy (1-3) - 2
Brake energy (1-3) - 2
Downforce level - High
Gear changes per lap - 54
Fuel use per lap - 2.7kg
Dat is waarschijnlijk als je de eerste x kilometer volledig elektrisch op pre-opgeladen accus rijdt.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:51 schreef Geralt het volgende:
Nee want dan zouden ze onderweg nog 56,6 liter moeten bijtanken om uberhaupt het einde te halen.
F1 is een stuk zuiniger geworden.
Overigens las ik van de week een of ander autoblaadje met een of andere Porsche erin, toevallig met Martini strepen erop, die zou slechts 3l op 100km nodig hebben.
Wtf![]()
![]()
Zo een hybrideding was dat; mooi ding wel, geen idee welk type, maar komop, 3 liter op 100km en dat voor een supercar
Effe offtopic, maar wat doet de P1 dan? Als hypercar hybridequote:Op woensdag 12 maart 2014 19:51 schreef Geralt het volgende:
Nee want dan zouden ze onderweg nog 56,6 liter moeten bijtanken om uberhaupt het einde te halen.
F1 is een stuk zuiniger geworden.
Overigens las ik van de week een of ander autoblaadje met een of andere Porsche erin, toevallig met Martini strepen erop, die zou slechts 3l op 100km nodig hebben.
Wtf![]()
![]()
Zo een hybrideding was dat; mooi ding wel, geen idee welk type, maar komop, 3 liter op 100km en dat voor een supercar
Die hybride Porsche (de 918?) heeft geen accu's maar dat vliegwiel systeem van Williams, volgens mij.quote:Op woensdag 12 maart 2014 20:17 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk als je de eerste x kilometer volledig elektrisch op pre-opgeladen accus rijdt.
Geen idee, maar die bedoelde ik inderdaad jaquote:Op woensdag 12 maart 2014 20:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die hybride Porsche (de 918?) heeft geen accu's maar dat vliegwiel systeem van Williams, volgens mij.
Oeps. Ik had het Aussie 2013 topic als begin genomen, en dit compleet vergeten te veranderenquote:
1,7 kg per lap ja?quote:Op woensdag 12 maart 2014 20:40 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Oeps. Ik had het Aussie 2013 topic als begin genomen, en dit compleet vergeten te veranderen![]()
edit: aangepast. Een aantal zaken zijn nog niet bekend ivm met de motoren, of de gegevens zijn nog niet bekend gemaakt door de constructeurs.
Bron: f1fanatic
Dus zullen ze gedurende de race af en toe wat rustiger aan moeten doen om brandstof te sparen. Dus het wordt spannend om te zien wie de zuinigste motor heeftquote:Op woensdag 12 maart 2014 20:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
1,7 kg per lap ja?
Dan komen ze op 98,6 kg voor de race alleen, dus zonder opwarmronde en uitloopronde.
Die 2 moeten ze dan doen met 0,7 per lap?
Dat houdt niet veel over dan wel??
Ik heb het nog even nagezocht, maar alleen de race variant (de RSR) gebruikt het vliegwiel. De straatversie is een plug-in hybrid die ook volledig elektrisch kan rijden (met een range van zo'n 30 km).quote:Op woensdag 12 maart 2014 20:30 schreef Geralt het volgende:
[..]
Geen idee, maar die bedoelde ik inderdaad ja
[ afbeelding ]
Mooi ding.
Maargoed, F1, is het al vrijdag?
100 kg is alleen voor de echte race. Ze nemen extra brandstof mee voor de rest. Brandstofgebruik wordt gecontroleerd een flowmeter die direct naar de FIA zendt. Die houdt ook de veel belangrijkere limiet van de 100 kg/uur instantaan verbruik in de gaten.quote:Op woensdag 12 maart 2014 20:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
1,7 kg per lap ja?
Dan komen ze op 98,6 kg voor de race alleen, dus zonder opwarmronde en uitloopronde.
Die 2 moeten ze dan doen met 0,7 per lap?
Dat houdt niet veel over dan wel??
Ik heb het ook nog even nagezochtquote:
Als ze maar 100kg mogen gebruiken per race, waarom is die 100kg per uur er dan? Elke race duurt langer dan een uur, dus dan kom je er toch nooitquote:Op woensdag 12 maart 2014 21:00 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
100 kg is alleen voor de echte race. Ze nemen extra brandstof mee voor de rest. Brandstofgebruik wordt gecontroleerd een flowmeter die direct naar de FIA zendt. Die houdt ook de veel belangrijkere limiet van de 100 kg/uur instantaan verbruik in de gaten.
Zal alleen voor piekmomenten gelden dus die flow.quote:Op woensdag 12 maart 2014 21:04 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als ze maar 100kg mogen gebruiken per race, waarom is die 100kg per uur er dan? Elke race duurt langer dan een uur, dus dan kom je er toch nooit
Ja dat snap ik, maar waarom is die regel er? Als je de helft van de race op 100kg/u rijdt dan is je tank leeg.quote:Op woensdag 12 maart 2014 21:05 schreef Beach het volgende:
[..]
Zal alleen voor piekmomenten gelden dus die flow.
Geen idee verderquote:Op woensdag 12 maart 2014 21:09 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, maar waarom is die regel er? Als je de helft van de race op 100kg/u rijdt dan is je tank leeg.
Als je een kwart van de race op 100kg/u rijdt dan is je tank half leeg en kan je de overige driekwart van de race nog maar op 16kg/u rijden. Nou kan je me veel vertellen, maar niet dat dat de beste strategie is.
Voor het gemak dan even er vanuit gegaan dat een race precies 2 uur duurt.
dus ik snap die regel niet zo goed
Om te voorkomen dat je teveel power met de motor kan genereren, denk ik. Zodat je niet ineens de motor op kan schroeven en dat als power boost kan gebruiken.quote:Op woensdag 12 maart 2014 21:09 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, maar waarom is die regel er? Als je de helft van de race op 100kg/u rijdt dan is je tank leeg.
Als je een kwart van de race op 100kg/u rijdt dan is je tank half leeg en kan je de overige driekwart van de race nog maar op 16kg/u rijden. Nou kan je me veel vertellen, maar niet dat dat de beste strategie is.
Voor het gemak dan even er vanuit gegaan dat een race precies 2 uur duurt.
dus ik snap die regel niet zo goed
Jamaar dan kun je dus in het geval van die limiet als je slechts een kwart van de race op vol toegestaan vermogen draait, de rest nog maar op 16kg/u draaien.quote:Op woensdag 12 maart 2014 21:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Om te voorkomen dat je teveel power met de motor kan genereren, denk ik. Zodat je niet ineens de motor op kan schroeven en dat als power boost kan gebruiken.
02:25 zo jij ontbijt vroeg!quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:10 schreef Karstman het volgende:
Hmm dat betekent training kijken tijdens het ontbijt!
VT2 wel.quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:10 schreef Karstman het volgende:
Hmm dat betekent training kijken tijdens het ontbijt!
Wijsneus!quote:
Dat zou mooi zijn, beginnen we meteen met spektakelquote:
Daar hoop ik eigenlijk ook wel op, en in Melbourne hoort het eigenlijk ook gewoon droog te zijn. Mooi dat eind van de zomer sfeertje daarquote:Op donderdag 13 maart 2014 13:30 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik hoop eigenlijk op een droge race, dan is het wat duidelijk hoe het er nu werkelijk voor staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |