Of dat maar een bepaald % van je kaveloppervlakte bebouwd mag zijn. Kun je een schetsje maken van je huis op je kavel. Is het trouwens vrijstaand?quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:32 schreef awiebo het volgende:
is dit zomaar toegestaan volgens bestemmingsplan?
Meestal mag je maar een bepaald percentage van volume van het huis uitbreiden. En dit lijkt mij een verdubbeling zo'n beetje?![]()
Zolang het onder 1/3 van de tuin blijft en binnen de 4.5m van de buren is het geen probleem qua grote. Is idd meer dan verdubbeling...quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:32 schreef awiebo het volgende:
is dit zomaar toegestaan volgens bestemmingsplan?
Meestal mag je maar een bepaald percentage van volume van het huis uitbreiden. En dit lijkt mij een verdubbeling zo'n beetje?![]()
De hoekjes zijn ideaal voor zonlicht en hoe de zon draait in ons geval. Aan de voorkant gelijk naken heb je gelijk in.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:33 schreef Deetch het volgende:
Persoonlijk vind ik al de hoekjes niet zo mooi. Kun je niet beter proberen een nette rooilijn te maken?
Dus de bovenkant van woonkamer, keuken, sauna en garage gelijktrekken en dan de onderkant van woonakmer en garage op op dezelfde lijn. Dan blijft het geheel ook symmetrisch.
En een verbouwingsvergunning krijgen heeft best wel wat voeten in aarde met welstand, bouwregels etc. Misschien verstandig om daar iemand voor in te huren?
Dit inderdaad, het gevaar bestaat dat het geheel een soort zwaan-kleef-aan van aan elkaar gekoppelde ruimten wordt die weinig tot niks met elkaar te maken hebben.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:11 schreef friekin_ het volgende:
Ik vind het totaal geen logische indeling, oogt erg rommelig zo.
Op die tekening kan je zien dat hij alles gaat verbouwen behalve zn entree, dus tenzij zn entree in het huis van z'n buren ligt of hij gaat zn garage/woon gedeelte dwars door het huis van de buren heen bouwen, gok ik er op dat het hij vrijstaand woondquote:Op woensdag 12 maart 2014 09:34 schreef Deetch het volgende:
[..]
Of dat maar een bepaald % van je kaveloppervlakte bebouwd mag zijn. Kun je een schetsje maken van je huis op je kavel. Is het trouwens vrijstaand?
Idd. Wordt een heel stuk groter...quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:12 schreef Deetch het volgende:
Dat lijkt vast al veel beter. Het wordt wel een heel groot huis ineens maar dat is een persoonlijke smaak.
kun je vanuit de relax/sauna ruimte ook naar buiten ivm afkoelen?
Dat is eigen mening. Ik kan je garanderen dat die minstens 1x per week aan zal staan en in de winter al helemaal :-)quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:55 schreef CarltonBanks het volgende:
Die sauna klinkt leuk maar in de praktijk zul je er het eerste jaar gebruik van maken en daarna heel weinig...
Hij heeft wel een punt, ook een bekend fenomeen in Noorwegen. Je wil niet weten hoeveel saunas gedegradeerd zijn tot opslagplekquote:Op woensdag 12 maart 2014 13:18 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Dat is eigen mening. Ik kan je garanderen dat die minstens 1x per week aan zal staan en in de winter al helemaal :-)
Zeker een punt. Is ook goed om te melden. maar niet in ons geval :-)quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:23 schreef Fogel het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt, ook een bekend fenomeen in Noorwegen. Je wil niet weten hoeveel saunas gedegradeerd zijn tot opslagplek
Check voor je sauna eerst de tweedehandsmarkt, kan snel veel schelen.
Ik denk dat je vooral je eigen afweging moet maken.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:44 schreef Virus3000 het volgende:
Op het schots en scheef zijn:
Misschien is het inderdaad beter badkamer/relax gedeelte en keuken aanbouw op dezelfde lijn te eindigen (dus niet nog iets extra voor de keuken. De reden waarom we dit deden was eigenlijk een lang verticaal raam daar te zetten, oogt recht op het oosten dus krijg je mooi zonlicht 's ochtends vroeg in de keuken.
Maar misschien ziet dat er langs de buitenkant inderdaad niet super uit...
Woonkamer kan niet aansluiten met keuken om verschillende redenen:
- dak wordt te hoog en bedekt slaapkamer raam dan
- komt dan erg dicht bij een boom die we liever laten staan
- beter ivm zonlicht
Garage kan aansluiten aan badkamer/keuken aanbouw en de voorkant op dezelfde lijn als begin van de woonkamer.
Zo krijg je dus: woonkamer en garage zelfde vorm met uitzondering dat de garage iets verder naar achter loopt.
Achteraanbouw 1 grote rechthoek van 9*3m
Vinden jullie dat wat minder raar?
Idd...quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:33 schreef Deshain het volgende:
Hehe, dat is nog eens een aanvraag. Lijkt me heerlijk om dat zo te kunnen en mogen doen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |