abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137653971
quote:
10s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:57 schreef Tijn het volgende:

[..]

Natuurlijk was er dan wel wat aan de hand geweest. WTF, sinds wanneer communiceren bedrijven op zo'n manier? :')
Hehe, eindelijk iemand die het begrijpt, dank Tijn.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 12 maart 2014 @ 12:59:13 #252
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137653987
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:57 schreef Phlogi2013 het volgende:

[..]

onderlinge mailtjes kunnen informeel zijn, niet zo heel gek toch
Ik vind het vrij absurd dat je dit soort dingen op je werk zwart op wit zet. Dat je eens wat lolligs in de gang of bij de lunch tegen elkaar zegt, tuurlijk. Maar schriftelijk communicatie zou ik wat zakelijker houden, zeker aangezien het allemaal gearchiveerd wordt.
pi_137653992
quote:
10s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:54 schreef El_Matador het volgende:

Nee hoor, in Nederland heeft men dat niet. _O- Denkt men daar totaal niet aan!

Ik denk ook aan vakantie en prima duikeiland.
Ik zeg dat IK die gedachte niet heb.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_137654007
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 09:04 schreef CANARIS het volgende:
Ik wordt hier ook vaak die gierige kaaskop genoemd. Moet ik ook gaan klagen ?
Je moet niet zo gierig doen. Als het om gratis letters gaat, dan ben je wel gul, je zet zelfs een extra t achter word terwijl dit niet klopt.
-
pi_137654094
quote:
10s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:59 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik vind het vrij absurd dat je dit soort dingen op je werk zwart op wit zet. Dat je eens wat lolligs in de gang of bij de lunch tegen elkaar zegt, tuurlijk. Maar schriftelijk communicatie zou ik wat zakelijker houden, zeker aangezien het allemaal gearchiveerd wordt.
Hoe hard je ook je best doet, je zult nooit dat laatste greintje menszijn weten te vermorzelen, platwalsen, en uiteindelijk verbranden.
You wear your smile like it was going out of fashion...
pi_137654095
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:57 schreef El_Matador het volgende:

Nee. Het is namelijk de bewoording. "Die boef uit Curacao". Bewust zo gedaan.
Dat kun jij niet hard maken.

quote:
Het is ook totaal niet grappig, maar ja, die kantoor"humor" is van een banaal debiteuren-crediteurenniveau niet normaal.
Ik moet eerlijk bekennen dat het mij vrij makkelijk af ging om een glimlach te onderdrukken in dezen. Maar goed, hij doet neem ik aan geen stand up bij ING.

quote:
Oh en mijn humor is erg hard. Maar wel op de momenten dat het kan, daar moet je een beetje feeling voor hebben. Meneer de INGer had dat niet.

"Hey, laat jij die Barack Obama om 15:00 binnen". Ok, matigjes grappig, gelinkt aan huidskleur, maar niet discriminerend.
"Hey, laat jij die boef uit Curacao om 15:00 binnen". Sja, dat is voor mij (en dat is onbelangrijk) en voor de Antilliaan in kwestie (en daar draait het nu net om) volkomen ongepast en in die zin kwaadaardig.
Het wordt kwaadaardig opgevat, maar of het als zodanig is bedoeld valt ernstig te betwijfelen.
pi_137654119
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zeg dat IK die gedachte niet heb.
Ja, maar je begrijpt wel dat 80% van Nederland en vooral die Antilliaan in kwestie dat WEL heeft?

Jij en ik (vakantie, duiken, fiscale voordeeltjes) zijn niet van belang, alleen hoe die Antilliaan het ziet.

Ik zou degene die dat verstuurd heeft trouwens gewoon flink terugpakken op Facebook ofzo. IN ieder geval duidelijk maken dat het een triest figuur is.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_137654326
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:03 schreef El_Matador het volgende:

Ja, maar je begrijpt wel dat 80% van Nederland en vooral die Antilliaan in kwestie dat WEL heeft?
Ik vraag mij dat ernstig af die 80%.

Of het kwaadaardig is bedoeld hangt af van hoe het is bedoeld. Jij weet dat gewoon niet. Ik ook niet trouwens. De woordkeuze wijst er m.i. bepaald niet op dat het kwaadaardig is bedoeld.

quote:
Jij en ik (vakantie, duiken, fiscale voordeeltjes) zijn niet van belang, alleen hoe die Antilliaan het ziet.

Ik zou degene die dat verstuurd heeft trouwens gewoon flink terugpakken op Facebook ofzo. IN ieder geval duidelijk maken dat het een triest figuur is.
En dan? Heb je daar iets mee gewonnen?

Ga gewoon het gesprek aan en kijk dan of je wordt gediscrimineerd. Voor hetzelfde geld krijg je de stage en blijkt die knakker die je "boef" genoemd heeft een leuke gozert waarmee je iedere vrijdag tot laat lekker achter de wijven aan gaat...

Werken bij een bank, dat schijnt best leuk te zijn... Ik hoor altijd dat je daar zelfs als je geen reet kan en doet nog een mio aan bonus meekrijgt.
pi_137654354
quote:
7s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:56 schreef Uccie het volgende:

Kwalijker was een situatie waarbij een donkere collega bij een klant intern werd doorverwezen en er tegenaan liep dat de andere partij zei: als het maar niet dat rotnegertje is!
(niet wetende dat hij op speaker stond :') )
Dat lijkt mij dan weer wel kwaadaardig bedoeld... ;)
pi_137654463
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij vult in dat het woord boef wordt gebruikt omdat hij van de Antillen komt. Als er had gestaan: die boef uit Utrecht, zou je dan ook denken dat hij iets tegen Utrechters heeft?

Eigenlijk is jouw gedachtegang WEL discriminatoir.
Ik zeg dat iemand het woord boef gebruikt in combinatie met het woord Antillen. Ik durf net zoals jij hypothetische situaties schetst er ook wel 1 te schetsen: Als deze stagiair niet van de Antillen afkomstig was het woord zou het woord boef nooit gebruikt worden door deze racistische medewerker.
pi_137654484
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik vraag mij dat ernstig af die 80%.

Of het kwaadaardig is bedoeld hangt af van hoe het is bedoeld. Jij weet dat gewoon niet. Ik ook niet trouwens. De woordkeuze wijst er m.i. bepaald niet op dat het kwaadaardig is bedoeld.

[..]

En dan? Heb je daar iets mee gewonnen?

Ga gewoon het gesprek aan en kijk dan of je wordt gediscrimineerd. Voor hetzelfde geld krijg je de stage en blijkt die knakker die je "boef" genoemd heeft een leuke gozert waarmee je iedere vrijdag tot laat lekker achter de wijven aan gaat...

Werken bij een bank, dat schijnt best leuk te zijn... Ik hoor altijd dat je daar zelfs als je geen reet kan en doet nog een mio aan bonus meekrijgt.
Ja precies @ laatste. Vreselijk. Zielloze mensen. Hard werken, maar geen reedt aan, echt niet.

Ik zou hem grappig terugpakken, maar wel duidelijk. Wat schiet je daarmee op? Ik zou al niet willen werken bij een bedrijf dat mij bij voorbaat voor crimineel uitmaakt. Flikker op zeg. Het zou bij ons echt NIET gebeuren. Er wordt vast veel over mij geroddeld, maar dat boeit me niet. Maar als ik in een email zou zien staan dat ik een ladron genoemd word, ja, dan trek ik wel aan de bel. Dat doe ik ook niet bij anderen, hoewel mijn humor erg hard kan zijn.

Het is een stukje opvoeding, grenzen weten te bepalen, wanneer wel en wanneer niet.

Als je in officiele correspondentie dat soort termen gebruikt, ben je zo dom als een ING-medewerker. En dat gun je Sterretje nog niet. :')

pi_137654637
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja precies @ laatste. Vreselijk. Zielloze mensen. Hard werken, maar geen reedt aan, echt niet.

Ik zou hem grappig terugpakken, maar wel duidelijk. Wat schiet je daarmee op? Ik zou al niet willen werken bij een bedrijf dat mij bij voorbaat voor crimineel uitmaakt. Flikker op zeg. Het zou bij ons echt NIET gebeuren. Er wordt vast veel over mij geroddeld, maar dat boeit me niet. Maar als ik in een email zou zien staan dat ik een ladron genoemd word, ja, dan trek ik wel aan de bel. Dat doe ik ook niet bij anderen, hoewel mijn humor erg hard kan zijn.

Het is een stukje opvoeding, grenzen weten te bepalen, wanneer wel en wanneer niet.

Als je in officiele correspondentie dat soort termen gebruikt, ben je zo dom als een ING-medewerker. En dat gun je Sterretje nog niet. :')
Sowieso is het echt een enorme domme actie van de ING medewerker, om iemand die je nog niet eens gezien of gesproken hebt voor zoiets uit te maken. Dat getuigt echt van een enorme domheid.
pi_137654728
quote:
7s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:12 schreef Scorpie het volgende:

Ik zeg dat iemand het woord boef gebruikt in combinatie met het woord Antillen. Ik durf net zoals jij hypothetische situaties schetst er ook wel 1 te schetsen: Als deze stagiair niet van de Antillen afkomstig was het woord zou het woord boef nooit gebruikt worden door deze racistische medewerker.
Dit is gewoon suggestie. Meer niet.
pi_137654736
quote:
7s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Sowieso is het echt een enorme domme actie van de ING medewerker, om iemand die je nog niet eens gezien of gesproken hebt voor zoiets uit te maken. Dat getuigt echt van een enorme domheid.
Absoluut.

Ik zou het niet in mijn hoofd halen om het te hebben over een "terrorist" als ik een collega uit Soedan bedoel, maar misschien is mijn gevoel voor humor niet hoog genoeg om die verfijnde, allesoverbluffende "kantoorhumor" (stel je een grijzende 45-er in een Renault Scenic voor) te kunnen bevatten, dat zou kunnen.

pi_137654770
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dit is gewoon suggestie. Meer niet.
Zoals jij suggereert dat de medewerker hetzelfde zou zeggen over iemand uit Utrecht bedoel je? Goh, dan lijkt het alsof we er ons beiden schuldig aan maken.
pi_137654792
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:20 schreef El_Matador het volgende:

Ik zou het niet in mijn hoofd halen om het te hebben over een "terrorist" als ik een collega uit Soedan bedoel, maar misschien is mijn gevoel voor humor niet hoog genoeg om die verfijnde, allesoverbluffende "kantoorhumor" (stel je een grijzende 45-er in een Renault Scenic voor) te kunnen bevatten, dat zou kunnen.
Kantoorpikkies uitschelden voor Scenic bezitters vind ik ook kwaadaardig...
pi_137654800
Het is van een niveau van Gordon die een nepscheet laat en de hele kantine ligt dubbel.

Dat soort kantoren blijf ik ver van weg, als het even kan.

pi_137654811
quote:
13s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Kantoorpikkies uitschelden voor Scenic bezitters vind ik ook kwaadaardig...
Dat mag jij uiteraard vinden.

pi_137654816
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:21 schreef Scorpie het volgende:

Zoals jij suggereert dat de medewerker hetzelfde zou zeggen over iemand uit Utrecht bedoel je? Goh, dan lijkt het alsof we er ons beiden schuldig aan maken.
Ik heb dat niet gesuggereerd. Ik heb gezegd dat er dan geen ophef zou zijn. Wel goed lezen!
pi_137654817
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Absoluut.

Ik heb een tijd bij een ambtenarenapparaat gezeten waar dat soort hoogstandjes ook werden verteld in de kantine. Nou nou nou, wat een niveau zeg. Extreem droevig dekt de lading nog niet eens voor 10%.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2014 13:22:54 ]
pi_137654852
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:57 schreef Phlogi2013 het volgende:

[..]

onderlinge mailtjes kunnen informeel zijn, niet zo heel gek toch
Als ik dit soort onzin intern al doorstuur kan ik daar een reactie op verwachten, kom op zeg :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_137654854
Wat sommigen niet begrijpen is dat wanneer je dat mail leest, je vernederd voelt. Je voelt je totaal niet serieus genomen vanwege je afkomst. Mag hij daar niet boos om worden?

Ik weet niet wat ik dommer vind, de reacties van de mensen die beweren dat hij overdrijft of de actie van ING.
pi_137654895
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:23 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Als ik dit soort onzin intern al doorstuur kan ik daar een reactie op verwachten, kom op zeg :')
Jouw werkplek is niet de opmaat der zaken. Bij openlijk racisme wordt het al wat lastiger, zou ik hopen.
You wear your smile like it was going out of fashion...
pi_137654908
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:23 schreef Fruitdrink het volgende:
Wat sommigen niet begrijpen is dat wanneer je dat mail leest, je vernederd voelt. Je voelt je totaal niet serieus genomen vanwege je afkomst. Mag hij daar niet boos om worden?
Die afkomst is neutraal vermeld.

quote:
Ik weet niet wat ik dommer vind, de reacties van de mensen die beweren dat hij overdrijft of de actie van ING.
Nou, dan ga je daar nog eens lekker over nadenken.

Hell, vind mij maar dommer. Ik ben nog Duitser ook. Kun je mij een mof noemen. Een domme mof.

Wat zal ik mijzelf vernederd voelen... ;)
pi_137654952
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:23 schreef Fruitdrink het volgende:
Hij heeft alle recht inderdaad.

Het ergste is nog dat half Nederland echt niet begrijpt dat dit niet kan en dit HUMOR vindt.

Er moest maar es een goeie burgeroorlog komen. Dan Darwineert die Scenicrijder vanzelf snel uit de genenpoel.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')