Jij zoekt echt overal wat achter hè?quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tenzij dat "in tha house" ook bedoeld is om de afkomst van de sollicitant te benadrukken....
O, ik ben met je eens dat de email niet getuigt van een professionele instelling. Maar dat is an sich onvoldoende voor deze mediaophef.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:45 schreef Leandra het volgende:
Dan nog vind ik het popi-jopi gedrag dat over de grens is.
Wie discrimineert er nu?quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In dat geval kan je het als een onschuldig geintje opvatten, zie mijn voorbeeld met "aap".
Een neger die ik niet ken noem ik ook niet zomaar aap. Dat is geen racisme, wel duidelijk een geval wat niet anders dan als discriminatie kan worden opgevat.
Dat is Boef + Curacao ook.
Heb je godverdomme jaren lang hard gestudeerd om niet zo'n criminele kutantilliaan te worden, word je alsnog zo gebrandmerkt door een paar "grappige" (kantoorhumor, echt, hoe treurig) gasten van je nieuwe stagebedrijf.
Dat lijkt me dan weer niet zo erg.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tenzij dat "in tha house" ook bedoeld is om de afkomst van de sollicitant te benadrukken....
Degene die een Antilliaan zonder enige reden een Boef noemt.quote:
Tuurlijk is het stigmatiserend bedoeld en niet professioneel, maar wij hebben ooit een sollicitant gehad die van Irakeze origine was. Ga je op Facebook kijken, zie je iemand met een enorme baard...die is de hele afdeling over gegaan met de meest achterlijke terroristen-grapjes.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan weer niet zo erg.
Het BEWUST linken van een Antilliaan (die je niet eens kent) met "Boef" is voor mij duidelijk. Daar zit meer achter.
Ik snap je punt. Alleen vraag ik me af of die associatie dan bij jou zit of de schrijver. Ik vind dat in deze termen niet echt een hele sterke conclusie, al is de associatie mij ook bekend.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan weer niet zo erg.
Het BEWUST linken van een Antilliaan (die je niet eens kent) met "Boef" is voor mij duidelijk. Daar zit meer achter.
Jij hebt het over criminele kutantillianen hoor.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Degene die een Antilliaan zonder enige reden een Boef noemt.
Niet iedereen heeft met de Antillen die gedachtegang van "criminelen". Bij mij komt die gedachte niet echt op. Ik heb meer de link met "fiscale trukendoos" en "vakantie".quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In dat geval kan je het als een onschuldig geintje opvatten, zie mijn voorbeeld met "aap".
Een neger die ik niet ken noem ik ook niet zomaar aap. Dat is geen racisme, wel duidelijk een geval wat niet anders dan als discriminatie kan worden opgevat.
Dat is Boef + Curacao ook.
Heb je godverdomme jaren lang hard gestudeerd om niet zo'n criminele kutantilliaan te worden, word je alsnog zo gebrandmerkt door een paar "grappige" (kantoorhumor, echt, hoe treurig) gasten van je nieuwe stagebedrijf.
Sja, ik weet dat half Nederland uitkijkt naar de klok die wegtikt op kantoor, zich geweldig vermakend met "enorm hoogstaande humor". Niet mijn ding, maar dat had je al door denk ik.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:50 schreef Uccie het volgende:
[..]
Tuurlijk is het stigmatiserend bedoeld en niet professioneel, maar wij hebben ooit een sollicitant gehad die van Irakeze origine was. Ga je op Facebook kijken, zie je iemand met een enorme baard...die is de hele afdeling over gegaan met de meest achterlijke terroristen-grapjes.
En ja hij is gewoon opgeroepen, aangenomen en inmiddels mijn leidinggevende.
Dat lijkt mij nu wel echt vergezocht.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:47 schreef Leandra het volgende:
Precies. Kantoorhumor.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:50 schreef Uccie het volgende:
Tuurlijk is het stigmatiserend bedoeld en niet professioneel, maar wij hebben ooit een sollicitant gehad die van Irakeze origine was. Ga je op Facebook kijken, zie je iemand met een enorme baard...die is de hele afdeling over gegaan met de meest achterlijke terroristen-grapjes.
En ja hij is gewoon opgeroepen, aangenomen en inmiddels mijn leidinggevende.
Nee, want deze was dat overduidelijk niet.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:50 schreef H.FR het volgende:
[..]
Jij hebt het over criminele kutantillianen hoor.
Maar dan ben je het er dus mee eens dat het niet kwaadaardig is?quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:52 schreef El_Matador het volgende:
Sja, ik weet dat half Nederland uitkijkt naar de klok die wegtikt op kantoor, zich geweldig vermakend met "enorm hoogstaande humor". Niet mijn ding, maar dat had je al door denk ik.
Ik moet vooral denken aan de verschillende kwartjes e.d. van de Antillen en volgens mij toen al Aruba die ik in mijn muntenverzameling hadquote:Op woensdag 12 maart 2014 12:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft met de Antillen die gedachtegang van "criminelen". Bij mij komt die gedachte niet echt op. Ik heb meer de link met "fiscale trukendoos" en "vakantie".
Nee hoor, in Nederland heeft men dat niet.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft met de Antillen die gedachtegang van "criminelen". Bij mij komt die gedachte niet echt op. Ik heb meer de link met "fiscale trukendoos" en "vakantie".
Mooi verhaal, maar vooral jouw persoonlijke gevolgtrekking.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, want deze was dat overduidelijk niet.
Er is niets mis met het benoemen van tuig, dat is geen "discriminatie". Wel als je het tuig projecteert op een prima welwillende niet-criminele toevallig "land"genoot.
Natuurlijk is het ongepast, maar als er "om 15:00 komt die bolle roodharige" was er niets aan de hand geweest.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:54 schreef Tijn het volgende:
Mensen die dit goed willen pratenZo'n mailtje is gewoon bijzonder ongepast en ING loopt wéér een deuk in hun imago op.
Tuurlijk is het ongepast, maar dat is an sich geen halszaak.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:54 schreef Tijn het volgende:
Mensen die dit goed willen pratenZo'n mailtje is gewoon bijzonder ongepast en ING loopt wéér een deuk in hun imago op.
Kwalijker was een situatie waarbij een donkere collega bij een klant intern werd doorverwezen en er tegenaan liep dat de andere partij zei: als het maar niet dat rotnegertje is!quote:
Natuurlijk was er dan wel wat aan de hand geweest. WTF, sinds wanneer communiceren bedrijven op zo'n manier?quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Natuurlijk is het ongepast, maar als er "om 15:00 komt die bolle roodharige" was er niets aan de hand geweest.
Nee. Het is namelijk de bewoording. "Die boef uit Curacao". Bewust zo gedaan.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar dan ben je het er dus mee eens dat het niet kwaadaardig is?
onderlinge mailtjes kunnen informeel zijn, niet zo heel gek tochquote:Op woensdag 12 maart 2014 12:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk was er dan wel wat aan de hand geweest. WTF, sinds wanneer communiceren bedrijven op zo'n manier?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |