Fair enough, ik trek m'n opmerking terug, was niet erg redelijk. En als je douchekop het toch begeeft morgen kom ik hem repareren.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:58 schreef sittingtuck het volgende:
[..]
Dan lees je echt niet goed
Schrijf ik ergens dat ik het erg vind om een hogere huur te betalen?
De verhuurder bood me zelf aan deze verbeteringen te doen en rekende me voor dat ik zelfs nog binnen de huursubsidie zou blijven.
Je reactie is wel erg zuur en tekenend voor de huidige maatschappij, maar dát dacht je denk ik ook van mij.
Ironisch
Had ik m'n reactie nét aangepast!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:10 schreef manifold het volgende:
[..]
Fair enough, ik trek m'n opmerking terug, was niet erg redelijk. En als je douchekop het toch begeeft morgen kom ik hem repareren.
Ik heb ook een huurwoning van een woningcorporatie maar zelfs als mijn wcbril kapot gaat kan ik gewoon gratis een nieuwe krijgen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:30 schreef sittingtuck het volgende:
[..]
Dat standaard wie/wat lijstje krijgt iedereen bij z'n contract. maar ik dacht dus omdat ik al redelijk bijbetaal per maand t.o.v. van buren die geen verbeteringen hebben gevraagd ik wellicht iets meer mocht eisen.
Is het overigens niet vreemd dat een mengkraan voor last van de huurder komt?
Ieder fatsoenlijke (huur)woning heeft toch een werkende mengkraan? Douchemengkraan in dit geval.
Van een wcbril of planchet kan ik het me goed voorstellen.
Heb ik me destijds ook over verbaasd. Bij mijn woningcorporatie is het zelfs zo dat het verplicht is om Grohe kranen+douche in de douche achter te laten bij verhuizing, dus al zou ik hem vervangen ivm defekt zijn dan moet dat dus een Grohe worden.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:30 schreef sittingtuck het volgende:
[..]
Dat standaard wie/wat lijstje krijgt iedereen bij z'n contract. maar ik dacht dus omdat ik al redelijk bijbetaal per maand t.o.v. van buren die geen verbeteringen hebben gevraagd ik wellicht iets meer mocht eisen.
Is het overigens niet vreemd dat een mengkraan voor last van de huurder komt?
Ieder fatsoenlijke (huur)woning heeft toch een werkende mengkraan? Douchemengkraan in dit geval.
Van een wcbril of planchet kan ik het me goed voorstellen.
Kleine reparaties.....quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:04 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Heb ik me destijds ook over verbaasd. Bij mijn woningcorporatie is het zelfs zo dat het verplicht is om Grohe kranen+douche in de douche achter te laten bij verhuizing, dus al zou ik hem vervangen ivm defekt zijn dan moet dat dus een Grohe worden.![]()
Vervangen van een kraan wordt als kleine herstelling gezien.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:50 schreef klipper het volgende:
Scharnieren, sloten, kranen etc.
Voor huurder: Gangbaar houden, regelmatig controleren van de beweegbaarheid, oliën, smeren of ontkalken van beweegbare onderdelen
Voor verhuurder:
Grote reparaties, vervanging
http://wetten.overheid.nl/BWBR0014931/geldigheidsdatum_11-03-2014
Ze kunnen nog zoveel noteren in een contract, wil nog niet zeggen dat het ook geldig is.
lees het besluit kleine herstellingen maar na en kom dan met je bronquote:Op woensdag 12 maart 2014 13:44 schreef Fe2O3 het volgende:
Een kraan is ook gewoon punten waard in het punten systeem, is voor rekening verhuurder.
Contract van verhuurder staat niet boven de wet ... en reparatie is niet vervangen. Wel zullen ze niet zo'n achterlijk dure mengkraan terugplaatsen maar een gewone met 2 draaiknoppen.
Lees het zelf nog een keerquote:Op woensdag 12 maart 2014 13:45 schreef Peter het volgende:
[..]
lees het besluit kleine herstellingen maar na en kom dan met je bron.
Juist. Al die figuren die hier weer onzin lopen te verkondigen alsof ze er ook maar iets van afweten.quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:44 schreef Fe2O3 het volgende:
Een kraan is ook gewoon punten waard in het punten systeem, is voor rekening verhuurder.
Contract van verhuurder staat niet boven de wet ... en reparatie is niet vervangen.
Dat zou ik niet pikken. Nee, gewoon schrijven dat ze de kraan moeten komen herstellen omdat het geen kleine herstelling betreft, en dat je anders iemand laat komen die dat gaat herstellen of een vergelijkbare nieuwe kraan plaatst en dat je dat dan met je huur gaat verrekenen.quote:Wel zullen ze niet zo'n achterlijk dure mengkraan terugplaatsen maar een gewone met 2 draaiknoppen.
Precies, zie ook hier voor bron: Wie doet wat aan onderhoudquote:Op woensdag 12 maart 2014 18:16 schreef hottentot het volgende:
Huurder doet kleine simpele reparaties aan de kraan zolang die geen ingewikkelde technische kennis vereisen (rubbertjes e.d.)
Verhuurder vervangt de kraan bij defecten en draagt zorg voor technisch ingewikkelde reparaties.
...
Ditquote:Op woensdag 12 maart 2014 17:56 schreef Peter het volgende:
Binnen 5 jaar je kraan vernaggelen is geen normale slijtage, is ook een hele normale redenatie..
Klopt. Vervangen doet de Woningbouw pas na de tijd dat het sanitair mee moet gaan. Dat kán 30 jaar zijn. Of 25...quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:56 schreef Peter het volgende:
Binnen 5 jaar je kraan vernaggelen is geen normale slijtage, is ook een hele normale redenatie..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |