Lijkt mij niet, je hebt immers een gerenoveerd badkamer en keuken ontvangen, maar ook voor deze gerenoveerde badkamer en keuken geldt dat "mengkranen, douchekop, planchet etc allemaal voor rekening van huurder zijn" zoals in het contract vermeldt.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:16 schreef sittingtuck het volgende:
De mengkraan in de badkamer van mijn huurwoning is kapot. Lastig natuurlijk.
Heb de verhuurder gebeld en gevraagd om herstel, maar deze wees me haarfijn op de 'wie/wat' lijst die bij het huurcontract hoort.
Daar staat dus in dat mengkranen, douchekop, planchet etc allemaal voor rekening van huurder zijn.
Nu is het zo dat ik bij aanvaarding van de woning tegen een hogere huur een gerenoveerde badkamer en keuken heb gekregen. Daarbij zijn deze zaken o.a. vervangen.
Kan ik op basis van het feit dat ik er dus eigenlijk ook al voor betaal eisen dat de verhuurder deze kosten op zich neemt?
Alleen is dit geen woningbouw.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:21 schreef Moppert het volgende:
Dat zal je toch echt zelf moeten gaan betalen.
Voor dit soort dingen had ik altijd het onderhoudscontract bij de woningbouw kwamen ze voor alles wat je nodig had
Het is wel woningbouwquote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:25 schreef Chinless het volgende:
[..]
Alleen is dit geen woningbouw.
Ik zou de kraan erin zetten TS, maar da wel de oude terug zetten als je weggaat.
Ben ik niet geheel met je eens, als je ergens recht op hebt mag je dat ook vragen vind ik (al lijkt mij dat hier niet het geval). Je hebt een zakelijke overeenkomst met je verhuurder, geen vriendschappelijke relatie. Andersom werkt het ook niet zo als je opeens een maand een paar euro minder huur betaalt...quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:25 schreef Hyaenidae het volgende:
Je kunt je natuurlijk ook afvragen wat zo'n mengkraan nou daadwerkelijk kost.
En of het wel de moeite is om voor die paar knaken stennis te gaan schoppen, met het gevolg dat je hiermee de relatie tussen jou en je verhuurder verslechterd.
Dat standaard wie/wat lijstje krijgt iedereen bij z'n contract. maar ik dacht dus omdat ik al redelijk bijbetaal per maand t.o.v. van buren die geen verbeteringen hebben gevraagd ik wellicht iets meer mocht eisen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:19 schreef manifold het volgende:
[..]
Lijkt mij niet, je hebt immers een gerenoveerd badkamer en keuken ontvangen, maar ook voor deze gerenoveerde badkamer en keuken geldt dat "mengkranen, douchekop, planchet etc allemaal voor rekening van huurder zijn" zoals in het contract vermeldt.
Hoe lang woon je er?
Je hebt toch bijbetaald voor een gerenoveerde woning, niet voor extra service?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:30 schreef sittingtuck het volgende:
[..]
Dat standaard wie/wat lijstje krijgt iedereen bij z'n contract. maar ik dacht dus omdat ik al redelijk bijbetaal per maand t.o.v. van buren die geen verbeteringen hebben gevraagd ik wellicht iets meer mocht eisen.
Is het overigens niet vreemd dat een mengkraan voor last van de huurder komt?
Ieder fatsoenlijke (huur)woning heeft toch een werkende mengkraan? Douchemengkraan in dit geval.
Van een wcbril of planchet kan ik het me goed voorstellen.
Meestal word de huur verhoogd na dat soort verbeteringen, dus ja dat betaal je in principe eeuwig door.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:38 schreef sittingtuck het volgende:
Ok bedankt mensen.
Misschien een beetje gekke vraag, maar is het zo dat je 'eeuwig' blijf bijbetalen voor de verbeteringen die je hebt gevraagd? Niet dat ik het van plan ben, maar stel ik woon nog 40 jaar in deze woning dan heb ik die verbeteringen wel 6x betaald denk ik.
De hoogte van de huur kan onder andere gebaseerd zijn op keukenuitrusting en sanitaire voorzieningen, dus ja.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:38 schreef sittingtuck het volgende:
Ok bedankt mensen.
Misschien een beetje gekke vraag, maar is het zo dat je 'eeuwig' blijf bijbetalen voor de verbeteringen die je hebt gevraagd? Niet dat ik het van plan ben, maar stel ik woon nog 40 jaar in deze woning dan heb ik die verbeteringen wel 6x betaald denk ik.
Uiteraard, maar toen kreeg ik nog huursubsidie dus maakte het niet uitquote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:46 schreef manifold het volgende:
[..]
De hoogte van de huur kan onder andere gebaseerd zijn op keukenuitrusting en sanitaire voorzieningen, dus ja.
Had je je dit echter allemaal niet 5 jaar geleden moeten afvragen?
Dus als iemand anders het voor je betaalt maakt het je niet uit... Vreemde beredenering... Ik hoop dat dat je douchekop morgen ook kapot is.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:52 schreef sittingtuck het volgende:
[..]
Uiteraard, maar toen kreeg ik nog huursubsidie dus maakte het niet uit
Dat is nou het voordeel voor die verhuurder, jij blijft eeuwig betalen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:38 schreef sittingtuck het volgende:
Ok bedankt mensen.
Dat los je meestal op met een onderhoudscontract.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:30 schreef sittingtuck het volgende:
[..]
Dat standaard wie/wat lijstje krijgt iedereen bij z'n contract. maar ik dacht dus omdat ik al redelijk bijbetaal per maand t.o.v. van buren die geen verbeteringen hebben gevraagd ik wellicht iets meer mocht eisen.
Is het overigens niet vreemd dat een mengkraan voor last van de huurder komt?
Ieder fatsoenlijke (huur)woning heeft toch een werkende mengkraan? Douchemengkraan in dit geval.
Van een wcbril of planchet kan ik het me goed voorstellen.
Dan lees je echt niet goedquote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:54 schreef manifold het volgende:
[..]
Dus als iemand anders het voor je betaalt maakt het je niet uit... Vreemde beredenering... Ik hoop dat dat je douchekop morgen ook kapot is.
Maar dat kan je niet laten betalen door je huursubsidie..quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:56 schreef trovey het volgende:
[..]
Dat los je meestal op met een onderhoudscontract.
Dat zit bij mijn verhuurder al op het niveau spijkertje voor een schilderij in de muur slaanquote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:56 schreef trovey het volgende:
[..]
Dat los je meestal op met een onderhoudscontract.
Ene exemplaar even losschroeven en een compleet nieuwe set er weer opzetten.....ze doen vaak niet aan onderdeeltjes vervangen (welk bedrijf eigenlijk nog wel), hier althans niet toen de afsluiting tussen de afvoerbuis en de wastafel zelf vergaan was na al die jaren, zou een kwestie moeten zijn van een soort rubberring vervangen, gaan ze de helft van de afvoer vervangen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:05 schreef sittingtuck het volgende:
[..]
Dat zit bij mijn verhuurder al op het niveau spijkertje voor een schilderij in de muur slaan
Volgens mij gaat het bij een douchemengkraan toch wel om een serieus klusje in tijd en euro's ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |