Als scheldwoord kun je het van toepassing laten verklaren op alle seksueel actieve vrouwen - en dat is nou juist het probleem. Er zijn gebieden in West-Europa waar je als vrouw niet alleen over straat kunt lopen. Een fundamenteel probleem waar mensen die makkelijk "alle vrouwen zijn hoeren" roepen aan voorbijgaan.quote:
Een beetje wel eigenlijk...quote:Op vrijdag 21 maart 2014 20:25 schreef eight het volgende:
Als ik kijk naar enquêtes waarin vrouwen aangeven wat nu de belangrijkste eisen zijn voor een partner staat 'een goede baan hebben' altijd hoog genoteerd.
Een goede baan = goed salaris en dus meer geld/luxe voor vrouwen.
Vrouwen die dit als harde eis stellen zijn toch eigenlijk ook verkapte hoeren?
En prachtig hoe je "het feminisme" weergeeft; dit zijn dan "de" eisen van "de" heren... Normale mensen (mannen en vrouwen) bekijken dit van geval tot geval.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 21:58 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Hoe ziet de perfecte vrouw er uit?
Wat zoekt de huidige alleenstaande man in een vrouw? Wanneer is een vrouw perfect? Veel, zo blijkt uit een recente rondvraag. De ideale perfecte vrouw beschikt over een goede seksappetijt, geniet van een lekker maal, mag meer verdienen maar moet ook thuis voor de kinderen wil zorgen. Hoe ziet de perfecte vrouw er dan uit?
Checklist.
Voor de perfecte vrouw moet je heel kieskeurig zijn. Zo staat bovenaan de checklist het uiterlijk. Zelfs de vorm van het achterste is van belang. Verder verwacht de man dat ze mooi op gewicht blijft en geniet van een heerlijk maal elke dag. Het samen eten vind de man dus ook belangrijk. Wat de man ook verwacht is glanzend haar en ze moet zelfverzekerd genoeg zijn om zonder make-up de deur uit te gaan. Een extra optie die mannen zouden willen kiezen is dat de vrouw binnen 10 minuten klaargestoomd is om mee uit eten te gaan.
en dit zijn de eisen van de heren
JA, ik heb dat stukkie toch niet geschrevenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:11 schreef El_Matador het volgende:
En prachtig hoe je "het feminisme" weergeeft. Normale mensen (mannen en vrouwen) bekijken dit van geval tot geval.
Nee, maar die conclusie was wel van jou.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:14 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
JA, ik heb dat stukkie toch niet geschreven
Neh... was geen conclusie van mij, ik heb gewoon een beetje zitten googelen....quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, maar die conclusie was wel van jou.
Met 'overwegend hetero' bedoel ik dat ik in principe op mannen val, maar dat ik vrouwen ook wel interessant vind en dan met name visueel. Aka: ik vind vrouwen prachtig om te zien, maar val voor de rest -met name qua aanraking- op mannen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 19:18 schreef GeorgeJones het volgende:
[..]
Overwegend hetero. Die kende ik nog niet. Hoe werkt dat
Ok snap het overwegend hetero gedeelte. Concludeer dat ik in jouw definitie volledig hetero ben. Vind vrouwen en leuker om naar te kijken en om aan te zitten/gezeten te worden. Verder denk ik dat je zegt een mens is een mens ongeacht kleur, sekse en met wie de persoon seks wil hebben en dat ben ik met je eens. Over hoeren en taboes geen mening.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 00:46 schreef Wilgekatje het volgende:
[..]
Met 'overwegend hetero' bedoel ik dat ik in principe op mannen val, maar dat ik vrouwen ook wel interessant vind en dan met name visueel. Aka: ik vind vrouwen prachtig om te zien, maar val voor de rest -met name qua aanraking- op mannen.
Waar ik trouwens problemen mee heb is generalisaties. Als ik iets belangrijk vind, zijn het gelijke kansen en gelijke rechten voor mannen, vrouwen, grote of kleine mensen, zwart of wit, homo of hetero's etc. Als individu beoordeeld of veroordeeld worden op basis van wat wie je als persoon bent, niet op basis van uiterlijkheden en vooroordelen. Natuurlijk bestaan er vooroordelen, ik betrap mezelf er helaas nog vaak genoeg op, de kunst is om je ervan bewust te zijn en anderen een eerlijke kans te geven.
Wat gelijkheid betreft valt er nog veel te winnen, voor vrouwen maar ook voor mannen. Als ik kijk naar hoeveel minder rechten vaders hebben dan moeders bijvoorbeeld. Voor een stukje misschien logisch, omdat vrouwen fysiek meer moeite moeten doen en middels borstvoeding een directie fysieke connectie hebben met het kind, maar soms gaat het heel erg mis daardoor (qua vaderrechten, vaders die de zorg niet krijgen zelfs als het objectief beter zou zijn voor het kind). Wat me ook zorgen baart is het onderwijs. Dit is inmiddels zo sterk gericht op reflectie e.d. dat het meisjes meer aanspreekt dan jongens, waardoor de laatste groep steeds minder hoog opgeleid zullen worden. Differentiatie is gelukkig een hot topic, dus ik hoop dat dit ook in de lesprogramma's terug gaat komen.
Vrouwen zijn er ook nog niet. Qua topfunctie denk ik dat er altijd wel meer mannen dan vrouwen zullen zijn i.v.m. testorsteron en ambities, maar een glazen plafond voor vrouwen bestaat toch ook nog steeds in Nederland, met name in sommige sectoren.
Maar goed, we zijn al heel wat verder dan 50 jaar geleden, en met internet in onze cultuur ingebed denk ik dat gelijkheid dichterbij dan ooit is. Op internet is iedereen in den beginne namelijk gelijk. Respect moet je verdienen op basis van wat je zegt en doet, los van wat je bent. Dat zal zich de komende decennia steeds dieper in onze maatschappij inwortelen. We komen er wel.
Anyway, dit topic ging toch over hoeren en waarom er nog steeds een taboe op rust?
Ik bedacht me vandaag dat op het zeggen dat je een hoer bent, een waarschijnlijk veel groter taboe rust.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:09 schreef aequus het volgende:
En het is niet persé een taboe, meer een onderwerp waar je niet eens lekker gezellig over gaat praten met je vrienden of vrouwlief
De vrouw geeft borstvoeding, dat;lijkt me reden genoeg om aan te nemen dat de verzorging van een baby voornamelijk op een vrouw aankomt.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:51 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Omdat vrouwen zich daarmee meer verbonden voelen omdat dat aangeleerd is
Daarom is het 'fout'
Daarmee blokkeer je daadwerkelijke keuzevrijheid en zelfbeslissingsrecht
Er is niets dat ondersteunt dat vrouwen beter zijn in zorgen omdat ze nou eenmaal baren
Vrouwen tot 30 jaar verdienen meer dan mannen inderdaad.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:47 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Er zijn nog steeds 'manneneigenschappen' en 'vrouweneigenschappen'
Er is nog steeds een rollenpatroon waarbij de vrouw vaak de zorgtaken krijgt en de man het geld gaat verdienen
Er zijn nog steeds mannenberoepen en vrouwenberoepen
Er is nog steeds inkomensongelijkheid
Er is nog nooit een vrouwelijke MP geweest in NL (en dat Hillary Clinton wel eens een vrouwelijke president zou kunnen worden is uitzonderlijk en daardoor steeds reden om er bij stil te staan)
De meerderheid van vrouwen is economisch niet zelfstandig
De algemene beeldvorming is nog steeds dat als een vrouw gaat werken het gezin daaronder lijdt
etc etc
En dat heeft natuurlijk allemaal nog te maken met de cultuur waarin wij opgroeien.
Elk meisje dat geboren word, word gevormd door deze manier van kijken naar vrouwen en de verwachtingen die er in onze samenleving zijn. Dus hebben vrouwen nog steeds niet dezelfde opties als mannen
De patronen in onze samenleving liggen enorm vast
Er was een opleving in een bepaald deel van de samenleving tijdens de 2e feministische golf maar de emancipatie van vrouwen is nog lang niet voltooid
Ik zou bijna zeggen dat door het gebrek aan aandacht voor het maatschappelijke probleem de laatste decennia we zelfs weer stappen achteruit hebben gezet
Die gedachte hield ik er ook lang op na. Maar ergens is een hoerenloper zo gek nog niet. Kijk, wanneer je echt geen zin/tijd hebt om energie in een vrouw te stoppen is dit een prima alternatief lijkt me.quote:Op woensdag 12 maart 2014 04:54 schreef schvvmert het volgende:
Het is wat treurig dat je moet dokken om te neuken.
Dat is nou juist het probleem. Ik heb een keer een galafeest gehad, stad en land af lopen zoeken naar een meisje dat uiteindelijk met me mee wilde op voorwaarde dat onze intimiteit beperkt bleef tot arm in arm op de foto gaan. Geef je 60 euro uit aan een toeganskaartje, 70 euro aan een etentje en 200 aan nieuwe schoenen, en dan de hele avond alle andere mensen zien tongzoenen.quote:Kijk, wanneer je echt geen zin/tijd hebt om energie in een vrouw te stoppen
Wil je nu zeggen dat je recht had om geneukt te worden door dat meisje of ehh?quote:Op woensdag 2 april 2014 00:30 schreef jaha het volgende:
[..]
Dat is nou juist het probleem. Ik heb een keer een galafeest gehad, stad en land af lopen zoeken naar een meisje dat uiteindelijk met me mee wilde op voorwaarde dat onze intimiteit beperkt bleef tot arm in arm op de foto gaan. Geef je 60 euro uit aan een toeganskaartje, 70 euro aan een etentje en 200 aan nieuwe schoenen, en dan de hele avond alle andere mensen zien tongzoenen.
Ik heb toen ik die nacht over de wallen naar huis fietste heel hard moeten vechten tegen mijn neiging om de rood versierde raampjes aan de binnenkant te gaan verkennen...
Maar in een relatie is het toch niet zo dat de man alles betaald? Hier tenminste niet, hier is het 50/50.quote:Op dinsdag 1 april 2014 21:42 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Die gedachte hield ik er ook lang op na. Maar ergens is een hoerenloper zo gek nog niet. Kijk, wanneer je echt geen zin/tijd hebt om energie in een vrouw te stoppen is dit een prima alternatief lijkt me.
Je doet je ding, je betaalt X, en je bent weer pleite. Win voor iedereen wanneer je er 0 tijd in wil steken en vooral niet geïnteresseerd bent in diepgang (hihi hij zei diep) met een vrouw.
Feitelijk heb je als het goed is ook veel geld in je huidige vriendin gestoken. Je nam der een keer mee uit eten, je betaalde haar eerste drankjes etc. Per saldo is dat dus gelijk, ware het niet dat de hoerenloeper het gezeik van een vrouw niet aan hoeft te horenDie neukt een hoer en is weer pleite.
Jij moet nog eens een uur lang aanhoren hoe dik je vriendin zich wel niet voelt. Of weet ik veel wat voor andere crap.
Overigens ben ik zelf nog nooit naar een hoer geweest en zie ik mij dat ook niet zo gauw doen
Nee, dat is meer dat er niet over gepraat mag worden.quote:Op maandag 31 maart 2014 22:58 schreef Trollscience het volgende:
[..]![]()
![]()
dat is de definitie van taboe lutser
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |