Ik ben het hier zo mee eens. Er zijn een aantal users (denk aan Hoink581, Spiritusbus, Nikmans) die op ieder topic hatelijk reageren. Het enige wat ze hier doen is persoonlijke aanvallen naar veel posters maken, of gezellig meelopen met hun andere flamende buddies.
Als resultaat gaat een topic ontzettend hard achteruit. Er hoeft maar één iemand een negatieve reactie te plaatsen en een heel groepje volgt om er in mee te lopen.
De laatste tijd worden is sommige fora er veel flamende reacties verwijderd. In R&P, PTA, WGR en ONZ zijn de mods recent echt anders gaan handelen. Wanneer er flame fests komen worden die reacties als je ze rapporteert wel gewoon verwijderd.
Hier in de KLB zijn er helaas zoveel bagger users dat dat onmogelijk wordt. Hier wordt gewoon nog steeds totaal niet ingegrepen. Daarnaast is het trouwens ook te vreemd voor woorden dat er uitgebaggerd moet worden in serieuze fora. Fok! is geen Amsterdamse sloot. En de mods hebben betere dingen te doen.
Hoink581 had een permanente ban gekregen. Die is na iets meer dan een maand opgeheven. Vervolgens reageert hij, unprovoked en zonder aanleiding, in een topic van mij met de volgende beledigingen:
quote:
quote:
quote:
Op dinsdag 11 maart 2014 14:19 schreef hoink581 het volgende:En nog een edit: als je jezelf voorneemt om een kloon aan te maken om "serieus" genomen te worden, zorg er dan alsjeblieft voor dat je ook daadwerkelijk anders gaat posten.
Ik word typen i.p.v. ik wordt, zou al een goed begin zijn. Dus gooi deze maar in de prullenbak en probeer het nog eens.
Het gaat om dit topic:
KLB / De SPVoordat Hoink mij moest aanvallen was er over 9 pagina's een inhoudelijke discussie over de standpunten van de SP. Nadat Hoink mij aan probeerde te vallen kwamen alle meelopertjes het topic binnen gestormd, om het exclusief over hun haat jegens mij te hebben.
Dat is niet de bedoeling van de KLB. De eerste 9 pagina's zijn inhoudelijke discussie. Na Hoink zijn post is het puur geflame. Dat soort opmerkingen zijn net aids. Het verspreid sneller dan je wilt. En ik denk dat het tijd is die epidemie te stoppen.
Ik heb trouwens elke belediging gerapporteerd. Dit heb ik de laatste keer ingevuld:
quote:
Ik rapporteer de posts van Hoink gewoon weer opnieuw.
In dit topic is duidelijk te zien waarom het geflame van Hoink maar ook van bijvoorbeeld Spiritusbus, Nikmans en Deadprez schadelijk is.
De eerste 9 pagina's van dit topic ging het over een inhoudelijke discussie over de SP. Natuurlijk niet van POL niveau, het is immers de KLB. Maar we konden wel geciviliseerd met elkaar praten.
Vervolgens reageert Hoink om te flamen, en het topic maakt een u-turn. In plaats van over de SP gaat het over mijn kloon, mijn spelling, hoe ze me niet mogen en vervolgens komt Erno er ook bij om lekker gezeik op te roepen.
Vergelijk de kwaliteit van de eerste 9 pagina's met pagina 10 en 11. Ik zou het waarderen wanneer er iets aan gedaan kan worden. Natuurlijk is posts verwijderen nu zinloos, het topic is al vernield. Wel zou het prettig zijn als er waarschuwingen komen of vervolg sancties.
Een ban zou Hoink ook helemaal niet misstaan. Ik denk dat we heel goed zonder zijn persoonlijke beledigingen kunnen. Het was heerlijk dat het hier een tijdje geleden opgeschoond was. Laten we het schoon houden.