Thnx, helaas nog geen bp stats aangezien mijn box het nog niet heeft. Zie dat veel crossfit boxen het wel hebben, echt jammer want de oefening is top. Snel is vragen of het er gaat komen.quote:
Wat heeft je vetpercentage met creatine te maken? Creatine is altijd te gebruiken en kwa vocht vasthouden valt het best meequote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:12 schreef Xa1pt het volgende:
Twijfel nog over creatine. Wil eerst m'n vetpercentage verlagen en als dat op een goed level zit me aan de creatine wagen. Lees wisselende verhalen over aantal kilo vocht vasthouden en afname in kracht als je er mee kapt.
Is deze er in ebook dat je weet?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:11 schreef Snakey het volgende:
Voor BP is dit echt de bijbel. Bench Press, the science van Josh Bryant.
[ afbeelding ]
Je BP is idd sterk t.o.v. je DL.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:01 schreef ukker het volgende:
Ben laatste tijd weer wat fanatieker aan het trainen (van 3x per week naar 5x per week) en groei als een jong kalf. Specs nu:
1.92
89,8 kg
9% bf
bp op 120, dl 140 sq 100
Moet ff wat minderen met borst trainen want dat groeit wat harder als de rest, maak daar wel serieuze gains
Wel flink aan het uitscheuren in mijn oksels, nu zo'n 1/5 over m'n biceps.. Iemand nog wat tips om dit verder te voorkomen / huidige minder zichtbaar te maken?
Is er ook zoiets voor de OHP?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:11 schreef Snakey het volgende:
Voor BP is dit echt de bijbel. Bench Press, the science van Josh Bryant.
[ afbeelding ]
De BP is totaal niet in verhouding met de DL en SQ. Zou meer focus gaan leggen op deze 2 lifts als ik jou was. Dit betekend echter niet dat je de BP moet verwaarlozen. Gewoon 1 á 2x in de week je borst trainen, 2x in de week squatten en 1x deadlift.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:01 schreef ukker het volgende:
Ben laatste tijd weer wat fanatieker aan het trainen (van 3x per week naar 5x per week) en groei als een jong kalf. Specs nu:
1.92
89,8 kg
9% bf
bp op 120, dl 140 sq 100
Moet ff wat minderen met borst trainen want dat groeit wat harder als de rest, maak daar wel serieuze gains
Wel flink aan het uitscheuren in mijn oksels, nu zo'n 1/5 over m'n biceps.. Iemand nog wat tips om dit verder te voorkomen / huidige minder zichtbaar te maken?
Niet dat ik weet. Maar veel manieren van training zijn ook toepasbaar op de OHP.quote:
Rippetoe is your man. Of Bill Starr, maar die heef het vooral over de geschiedenis en anekdotes i.p.v. techniek.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:58 schreef Snakey het volgende:
[..]
Niet dat ik weet. Maar veel manieren van training zijn ook toepasbaar op de OHP.
Edit: Rippetoe gaat wel dieper in op de OHP. Daar is wel aardig wat van te vinden.
De OHP was tot (ik geloof) begin jaren 70 dé lift, wat nu de BP is. Daarna is het lang een vergeten lift geweest. Volgens mij heeft Rip er aardig wat aan gedaan om de OHP weer terug te krijgen, in ieder geval in de US.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:34 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Rippetoe is your man. Of Bill Starr, maar die heef het vooral over de geschiedenis en anekdotes i.p.v. techniek.
Was een olympische lift, welke in 1972 werd afgeschaft. De lift werd eerst altijd strict uitgevoerd, maar sinds 1967 werd hij explosief uitgevoerd door de heup van voren naar achteren te brengen om hem uit te duwen en vervolgens er weer onder te duiken door de heupen naar voren te brengen. Hierdoor werd de lift binnen een seconde uitgevoerd wat het jureren lastig maakte. De jury was door de verandering niet consistent in het goed/afkeuren van de lift. Uiteindelijk is hij afgeschaft onder het mom van onderrug blessures.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:39 schreef Snakey het volgende:
[..]
De OHP was tot (ik geloof) begin jaren 70 dé lift, wat nu de BP is. Daarna is het lang een vergeten lift geweest. Volgens mij heeft Rip er aardig wat aan gedaan om de OHP weer terug te krijgen, in ieder geval in de US.
Wendler heeft hem ook in BBB staan. http://www.jimwendler.com/2013/05/boring-but-big/quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:51 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Was een olympische lift, welke in 1972 werd afgeschaft. De lift werd eerst altijd strict uitgevoerd, maar sinds 1967 werd hij explosief uitgevoerd door de heup van voren naar achteren te brengen om hem uit te duwen en vervolgens er weer onder te duiken door de heupen naar voren te brengen. Hierdoor werd de lift binnen een seconde uitgevoerd wat het jureren lastig maakte. De jury was door de verandering niet consistent in het goed/afkeuren van de lift. Uiteindelijk is hij afgeschaft onder het mom van onderrug blessures.
Daarna kwam de bench inderdaad in opkomst. Sindsdien was deze de standaard. Een aantal schema's hebben ervoor gezorgd dat de OHP weer vaker in een programma stond. De voornaamste is Starting Strength van Rippetoe. 5/3/1, 5x5 en verscheidende andere hebben de OHP ook in het schema staan.
BBB valt onder 5/3/1quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:01 schreef Snakey het volgende:
[..]
Wendler heeft hem ook in BBB staan. http://www.jimwendler.com/2013/05/boring-but-big/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
Daar heb je niet zoveel aan. Hoezo niet naar een gym?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:28 schreef Basxt het volgende:
Ben in het laatste haf jaar veel spier massa kwijt geraakt helaas. Ik wil dit nu weer "opbouwen" met mijn dumbbels.. Ik ben 1,77 en 60-63 kg..
Dit is mijn kracht schematje die ik heb gemaakt.. Wss is dit het meest slechte schema dat je ooit gezien hebt. Maargoed.
Dit wil ik eigenlijk elke dag doen.. Ik begin dus met alle ééntjes, en later 2 enz. (tenminste dat wil ik bereiken.. Ik denk niet dat 3 mij gaat lukken achter elkaar)
Tjah.. is basic fit wat?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:33 schreef Snakey het volgende:
[..]
Daar heb je niet zoveel aan. Hoezo niet naar een gym?
Geen idee, eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:36 schreef Basxt het volgende:
[..]
Tjah.. is basic fit wat?
Ik zal dan wel echt voor het goedkoopste moeten gaan wat er is.
Loop je zolderkamer uit en ga naar de dichtstbijzijnde basic fit.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:36 schreef Basxt het volgende:
[..]
Tjah.. is basic fit wat?
Ik zal dan wel echt voor het goedkoopste moeten gaan wat er is.
Basic Fit waar ik train gelukkig wel, is ook vrijwel altijd vrijquote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:41 schreef Weissman het volgende:
Basic fit heeft vaak geen squat rek maar wel plate loaded machines.
Ja.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:40 schreef Basxt het volgende:
Is het trouwens waar dat je "verdwenen" spieren er eigenlijk wel nog zitten en sneller terug komen zodra je weer aan de bak gaat?
euhm volgens mij bestaat er zoiets als memory muscle .. weet niet precies hoe of wat.. maar heb vaker gezien bij mensen die eerst spieren hadden, stopten, en daarna binnen paar maand weer redelijk op oude niveau zaten.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:40 schreef Basxt het volgende:
Is het trouwens waar dat je "verdwenen" spieren er eigenlijk wel nog zitten en sneller terug komen zodra je weer aan de bak gaat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |