Uuhhh, nee?quote:Op maandag 10 maart 2014 15:01 schreef HSG het volgende:
Krijgt TS dan ook ¤600,- per maand tot zijn dood?
Dankjewel ik zal eens kijken.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:02 schreef CherryOnTop het volgende:
Nederlandse bankrekening is wel handig, tenzij je die nog had. Ben even aan het denken wat ik op m'n "opzeggen bij emigratie uit NL" lijstje heb staan, die dingen zou jij juist moeten aanvragen nu
Ik zou wat betreft de zorgverzekering een vergelijkingssite zoals bijvoorbeeld http://www.independer.nl/ raadplegen, dan gaat vergelijken sneller dan de website van elke verzekeraar afzonderlijk bekijken.
De basisverzekering is overal hetzelfde, maar qua aanvullende verzekeringen valt er heel wat te kiezen.
Naar Engeland.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:16 schreef AMangold het volgende:
waar was je eigenlijk heen geëmigreerd?
Bloedserieus. Ik ben al naar huizen aan het kijken in Winterswijk.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:40 schreef Budapestenaar het volgende:
Ik weet niet hoe het met Engeland als half-binnen-en-half-buiten-de-EU-land zit maar toen ik naar Hongarije verhuisde kon ik mijn arbeidsverleden 'meenemen' met behulp van een EU-formulier dat ingevuld diende te worden door de Nederlandse belastingdienst. Dat formulier bewees dat je netjes sociale lasten had betaald. In geval van werkloosheid had ik dus hier in Hongarije een WW-uitkering kunnen krijgen op basis van mijn in Nederland gewerkte jaren.
Maareh TS, is dit een hypothetisch topic of ga je echt terug naar Winterswijk en omstreken?
Is er nog ergens een emigratie topic? Kan weinig (goeds) vinden...quote:Op maandag 10 maart 2014 15:02 schreef CherryOnTop het volgende:
Nederlandse bankrekening is wel handig, tenzij je die nog had. Ben even aan het denken wat ik op m'n "opzeggen bij emigratie uit NL" lijstje heb staan, die dingen zou jij juist moeten aanvragen nu
Zo te zien is er inderdaad niks, op een topicje uit 2007 na ( KAA / Wat te regelen bij emigratie? ).quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:19 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Is er nog ergens een emigratie topic? Kan weinig (goeds) vinden...
Begin er een. Genoeg mensen die het willen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:19 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Is er nog ergens een emigratie topic? Kan weinig (goeds) vinden...
Ik hoor deze week of ik een huisje heb via vrienden van vrienden. Ook is de verhuizing en overtocht geboekt en de 'verhuizers' georganiseerd.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:27 schreef CherryOnTop het volgende:
Hoe staat het met de voorbereidingen Individual?
Wat voor werk ga je doen? Ik hoor dat het bar slecht is nu in NL. (ps. ben zelf nog steeds voornemens om ook terug te gaan)quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:37 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik hoor deze week of ik een huisje heb via vrienden van vrienden. Ook is de verhuizing en overtocht geboekt en de 'verhuizers' georganiseerd.
Inschrijven en dat soort dingen kan ik pas doen als ik daar ben.
Ik neem m'n ltd mee en probeer thuis te werken. Anders weet ik nog niet.quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:15 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Wat voor werk ga je doen? Ik hoor dat het bar slecht is nu in NL. (ps. ben zelf nog steeds voornemens om ook terug te gaan)
Dat is formulier Pdu1 van het UWV.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:40 schreef Budapestenaar het volgende:
Ik weet niet hoe het met Engeland als half-binnen-en-half-buiten-de-EU-land zit maar toen ik naar Hongarije verhuisde kon ik mijn arbeidsverleden 'meenemen' met behulp van een EU-formulier dat ingevuld diende te worden door de Nederlandse belastingdienst. Dat formulier bewees dat je netjes sociale lasten had betaald. In geval van werkloosheid had ik dus hier in Hongarije een WW-uitkering kunnen krijgen op basis van mijn in Nederland gewerkte jaren.
Maareh TS, is dit een hypothetisch topic of ga je echt terug naar Winterswijk en omstreken?
Mijn gezondheid faalt en de NHS is een nachtmerrie gebleken.. ook Harley Street.. daar pakten ze 10.000en ponden zonder fatsoenlijk onderzoek of hulp.quote:
Huh, maar je beschouwt de UK toch niet als de 3de wereld? Ondanks dat dingen misschien minder goed geregeld zijn dan in Nederland.quote:Op zondag 20 april 2014 12:54 schreef Individual het volgende:
Ben weer terug in NL en na Pasen moet ik alles regelen zoals inschrijving in de gemeente, zorgverzekering, WA, etc.
Je kan hier ook gewoon uit de kraan drinken en de leidingen zijn modern. In Engeland zijn nog heel erg veel leidingen Victoriaans dus 150+ jaar oude koperen buizen en dat proef je.
Ook al ga ik weer terug, dan zal ik me nooit meer uitschrijven uit het mooie ontwikkelde Nederland. Ik heb met veel plezier in de 3e wereld gewoond en zal er ook wel weer willen wonen, maar nog even niet.
In het UK topic was er een new arrival die zo snel mogelijk haar NL nationaliteit wilde opzeggen.. Zo enorm dom.
Beetje overdreven, maar het gebrek aan organisatie en het sterke klassensysteem staat toch wel een eindje van Nederland af. Dat betekende wel dat ik met mijn carrière veel verder ben gekomen dan ik ws in NL had kunnen doen en dat gebrek aan organisatie hielp zeker mee.quote:Op zondag 20 april 2014 15:28 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Huh, maar je beschouwt de UK toch niet als de 3de wereld? Ondanks dat dingen misschien minder goed geregeld zijn dan in Nederland.
Maar welcome back.
Ja inderdaad, maar de manier waarop je het zei leek net alsof je het over een gemiddeld oostblokland had ofzo.quote:Op zondag 20 april 2014 15:37 schreef Individual het volgende:
[..]
Beetje overdreven, maar het gebrek aan organisatie en het sterke klassensysteem staat toch wel een eindje van Nederland af. Dat betekende wel dat ik met mijn carrière veel verder ben gekomen dan ik ws in NL had kunnen doen en dat gebrek aan organisatie hielp zeker mee.
In Nederland kom je vaak ook niet verder dan een nietszeggend standaardonderzoekje waar dus niets uit komt.quote:Op vrijdag 11 april 2014 18:53 schreef Individual het volgende:
[..]
Mijn gezondheid faalt en de NHS is een nachtmerrie gebleken.. ook Harley Street.. daar pakten ze 10.000en ponden zonder fatsoenlijk onderzoek of hulp.
Valt mee als je zelf aandringt op verder onderzoek en ook kunt onderbouwen waarom je dat nodig acht.quote:Op zondag 20 april 2014 19:37 schreef Teslynd het volgende:
[..]
In Nederland kom je vaak ook niet verder dan een nietszeggend standaardonderzoekje waar dus niets uit komt.
Dan moet je eerst zelf even afstuderen op het onderwerp, zodat je weet hoe je e.e.a. formuleren moet.quote:Op zondag 20 april 2014 19:39 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Valt mee als je zelf aandringt op verder onderzoek en ook kunt onderbouwen waarom je dat nodig acht.
Afstuderen erin is niet nodig, maar je goed voorbereiden is wel handigquote:Op zondag 20 april 2014 19:40 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Dan moet je eerst zelf even afstuderen op het onderwerp, zodat je weet hoe je e.e.a. formuleren moet.
Ik weet wat ik wil en moet zeggen zowel in het Engels als het Nederlands, maar als dat in Engeland niet serieus wordt genomen.. Daarnaast heb ik hier de familie en support netwerk. Ook is de cultuur in NL zo anders en dat maakt veel verschil. Ik ben niet zonder reden en zonder plan na 14 jaar geremigreerd.quote:Op zondag 20 april 2014 19:37 schreef Teslynd het volgende:
[..]
In Nederland kom je vaak ook niet verder dan een nietszeggend standaardonderzoekje waar dus niets uit komt.
Goh, mijn gezin en ik moesten mee naar een hokje van dienst vreemdelingen waarna de medewerkster nogal opzichtige controlevragen aan mijn dochtertjes van 4 en 2 ging stellen. Vond het echt stuitend, alle 4 in het bezit van een Nederlands paspoort en nog waren ze achterdochtig.quote:Op woensdag 23 april 2014 10:45 schreef Individual het volgende:
Net ingeschreven bij de gemeente.
"Hallo, ik kom me inschrijven in de gemeente"
-"Hallo Individual, we komen zo bij U."
15 minuten later was het allemaal klaar. Zo mooi en goed georganiseerd hier.
Bizar. Wat wilden ze van je dochters weten?quote:Op woensdag 23 april 2014 11:11 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Goh, mijn gezin en ik moesten mee naar een hokje van dienst vreemdelingen waarna de medewerkster nogal opzichtige controlevragen aan mijn dochtertjes van 4 en 2 ging stellen. Vond het echt stuitend, alle 4 in het bezit van een Nederlands paspoort en nog waren ze achterdochtig.
Hoe opa en oma heten, welke school ze gaan, of we in een huis woonden, etc. Het lag er allemaal ook zo dik bovenop. Het was absoluut geen smalltalk of zo. En ik snap nog steeds de achterliggende gedachte niet.quote:Op woensdag 23 april 2014 11:15 schreef Individual het volgende:
[..]
Bizar. Wat wilden ze van je dochters weten?
Je kwam dan ook wel uit een heel onbetrouwbaar land natuurlijk!quote:Op woensdag 23 april 2014 11:34 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Hoe opa en oma heten, welke school ze gaan, of we in een huis woonden, etc. Het lag er allemaal ook zo dik bovenop. Het was absoluut geen smalltalk of zo. En ik snap nog steeds de achterliggende gedachte niet.
Beetje? ...... de UK een 3e wereldland noemen slaat gewoon nergens op.quote:
'Slaat nergens op' is ook weer overdreven. Ik heb voor de regering, banken en meer gewerkt en mijn God wat een bijzondere werkwijze en ouderwets. Vergeleken met Nederland staat het wel dichterbij de 3e wereld.quote:Op woensdag 23 april 2014 14:18 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Beetje? ...... de UK een 3e wereldland noemen slaat gewoon nergens op.
Dat heb ik eigenlijk nog nooit gehoord. En waarom zou het uitmaken dat Nederland een periode niks aan je kon verdienen, je woonde er ook niet dus maakte ook geen gebruik van de voorzieningen.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 06:21 schreef along het volgende:
Ik vind de nederlandse mentaliteit eng, ik heb wat research gedaan. Maar het komt er op neer, je verlaat Nederland en dan sta je in de boeken als een land verader, en wil je dan terug komen dan word je als straatvuil behandeld, want NL kon een periode geen centjes aan je verdienen.
Mijn ervaring is toch heel anders als het over organisatie(s) gaat. Ook na zo lang te zijn weggeweest word ik overal met open armen ontvangen. Alles is schoon, modern en het werkt.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 06:21 schreef along het volgende:
Ik vind de nederlandse mentaliteit eng, ik heb wat research gedaan. Maar het komt er op neer, je verlaat Nederland en dan sta je in de boeken als een land verader, en wil je dan terug komen dan word je als straatvuil behandeld, want NL kon een periode geen centjes aan je verdienen.
Best vreem want Nederland heeft tegenwoordig niets meer te bieden dan veel andere landen, ik zit er ook aan te denken om terug te keren puur voor familie en vrienden, niet vanuit een carriere/ salaris ooghoek want dan zit je in NL toch verkeerd.
Ik vraag mij af wat je denkt te gaan doen (werk) in Nederland.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 09:26 schreef Individual het volgende:
[..]
Mijn ervaring is toch heel anders als het over organisatie(s) gaat. Ook na zo lang te zijn weggeweest word ik overal met open armen ontvangen. Alles is schoon, modern en het werkt.
Qua carrière/salaris is er wel een flink verschil, maar ja, er is veel mogelijk via internet.
Er zijn voor en nadelen, maar over het algemeen is de 1e stage van de remigratie erg positief. (misschien zit ik nu in de omgekeerde honeymoon periode) Het zal ook helpen dat ik nooit boos ben geweest op m'n vaderland en nooit bruggen heb verbrand. Ik ben ook altijd een ambassadeur voor m'n land geweest.
Ik ben erg blij een NL paspoort te hebben.
Kan je je werk via internet doen? Heb je services die je op die manier kan aanbieden evt via een (eigen) website? Dan kan je in principe overal ter wereld zitten. Dan heeft leeftijd er niets meer mee te maken. ZZPer dus idd.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:11 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik vraag mij af wat je denkt te gaan doen (werk) in Nederland.
Ik zoek me rot maar kan nog steeds niets vinden (ben dan ook op leeftijd) terwijl ik nog 100% inzetbaar en enthousiast ben. Heb ook aardig veel skills en ervaring maar op een of andere manier word alles afgeketst op leeftijd. Vreemd want dat is hier (Canada) absoluut niet zo.
Ik zou dolgraag weer terug willen maar het werk/inkomen is het grote struikelblok.
Moet anders maar als ZZP'er iets gaan beginnen.....
Ik denk dat het automatische meer verdienen allang niet meer gehanteerd word behalve bij de overheid...quote:Op donderdag 15 mei 2014 00:46 schreef Individual het volgende:
[..]
Kan je je werk via internet doen? Heb je services die je op die manier kan aanbieden evt via een (eigen) website? Dan kan je in principe overal ter wereld zitten. Dan heeft leeftijd er niets meer mee te maken. ZZPer dus idd.
Dat is idd een slecht punt van de NL arbeidsmarkt. Je zou niet automatisch meer moeten verdienen hoe ouder je wordt. Kijk bv de Walmart greeters. Niet helemaal jouw niveau misschien, maar het gaat om het principe.
quote:Op dinsdag 13 mei 2014 06:21 schreef along het volgende:
Best vreem want Nederland heeft tegenwoordig niets meer te bieden dan veel andere landen, ik zit er ook aan te denken om terug te keren puur voor familie en vrienden, niet vanuit een carriere/ salaris ooghoek want dan zit je in NL toch verkeerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |