Dit, gewoon standaard stoeptegels halen bij de bouwmarkt en de kas daar op vast keilen. Ik heb een schuurtje van die afmeting op die manier geplaatst. Eventueel de stenen nog op een laagje stevig zand plaatsen.quote:Op maandag 10 maart 2014 14:27 schreef Adfundum het volgende:
Volgens mij gebruiken ze daar vaak een rijtje stoeptegels voor. Is ook makkelijker als hij verplaatst of uitgebreid moet worden. Eventueel poeren op de hoeken om het geheel te verankeren.
Dan kun je idd met een paar poeren uit de voeten. Simpel gezegd een blok beton in de grond storten van een cm of 30, bij een cm of 60 diep en daarop je kas zetten. Laat de poeren iets boven het maaiveld uitsteken, dan kun je hem mooi waterpas stellen. De kier onder kun je eventueel met een opsluitbandje dichtzetten.quote:Op maandag 10 maart 2014 14:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Mijn tuin is zandbodem, ben niet bang voor verzakken, maar eerder voor wegwaaien als er storm is.
Wat zijn poeren?
Tsja, het is alleen met aanleggen even flink sjouwen. Je kan het vast ook wel wat lichter maken maar zou jij je het jezelf vergeven als je kas wegwaait omdat je ipv 30x30x60 10x10x60 gebruikt hebt?quote:Op maandag 10 maart 2014 15:25 schreef Pietverdriet het volgende:
vier voeten van 30 bij 30 bij 60, das een slordige 50 liter beton, maal 4 is wat, 400-500 kilo?
Is dat niet wat overdreven?
Ik waardeer je vakkennis, maar...quote:Op maandag 10 maart 2014 15:34 schreef hoas het volgende:
Kasvoeten leggen ze aan met stampbeton gewoon om de meter een gat van 30x50 cm betonijzer erin dan een bekisting maken van 15 b en 25 hoog die zet je over de gaten heen vullen met stampbeton halverwege betonijzer erin verder afvullen als het hele zaakje droog is aanbranden met puur cement en water dat doe je met een stoffer, ik heb zo'n 10 km aangelegd van die kasvoeten.
De kasvoet staat dus gewoon op de grond en is niet ingegraven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |