Klote manquote:Op zondag 9 maart 2014 22:18 schreef Zwabberhark het volgende:
Vrijwel alle voortekenen waren goed. Ik werd daar zelfs een beetje nerveus van. Het leek een beetje te gaan als tijdens mijn tweede rijexamen, lang geleden. Ik wilde toen wegrijden vanaf het terrein van het CBR, toen mijn examinator mij vroeg of het soms handig was om de auto eerst te starten. Daarna ging het zo goed dat ik er zenuwachtig van werd. Ik zou weleens kunnen gaan slagen. En dat gebeurde dan ook. Niemand doodgereden, dat is voldoende in Rijswijk en omgeving.
Na mijn hopeloze bruggenloop begon ik direct aan het schema voor de CPC. Drie maanden met vrijwel alleen maar fijne trainingen volgden. Natuurlijk moest er soms hard gewerkt worden. Soms in een zondvloed, vaak met veel wind. Soms met gezellig gezelschap. Vaak alleen met een mp3-speler.
In januari liep ik een PR op de 15k. De CPC-testloop van 15k met veel wind en zand ging heerlijk. Een lange duurloop met trailelementen door het fabelachtige Meijendel maakte me gelukkig, Het vertrouwen was groot. Vorig jaar lukte het niet om onder de 2 uur te lopen, maar dit jaar zou het gaan lukken.
Ik at en dronk goed in de voorbije week.
Ik sliep zelfs goed.
Vanochtend werd ik wakker en voelde ik positieve wedstrijdspanning.
Ik had er zin in en ging een stuk of 10x naar het toilet.
Op het Malieveld was het druk en de hoeveelheid modder was circa 90% minder dan vorig jaar. pijll had mij een sms gestuurd waar we elkaar zouden kunnen treffen. En zo geschiedde. Wat op zich opvallend was, want ik had mijn telefoon niet meegenomen en las zijn sms pas 's avonds na thuiskomst.
pijll jammerde wat over een aantal nachten met spelletjes en hoofdpijn en zou geen aanval doen op zijn PR van 1:49. Hij vroeg wat mijn plannen waren. Dat was vrij simpel: minder dan 5:38 min/km lopen en vooral niet te hard van stapel hollen. Ik weet het, 5:40 is genoeg voor een sub2, maar vorig jaar mat mijn Garmin 21,25. pijll wenste me succes, dat was te snel voor hem.
De start was 5 minuten eerder dan aangegeven. Zelfs nog eerder dan vorig jaar. Ik stond redelijk vooraan in vakkie C en dit keer verliep de start vele malen soepeler dan vorig jaar. Al na 1,5 km zag ik dat het gemiddelde tempo onder de 5:38. De kilometertijden zakten naar waardes rond 5:25 en toen merkte ik dat het niet lekker voelde.
Ik liep met een maat van mij (niet pijll) die uiteindelijk op 1:51 zou uitkomen en na 3 kilometer zei ik tegen hem: "het gaat helemaal niet lekker, verd****". Hij ging er toen vandoor en ik zag hem pas weer om vijf uur op het Malieveld.
Toch bleef het gemiddelde op 5:29 zitten. Prima. Bij de eerste drinkpost zou ik even op het gemak water en aa-drink nemen, ik had voldoende speling. Dat was op de Oude Haagweg, waar mijn zus mij zou aanmoedigen. Zij woont in Den Haag en ik keek dus de hele Oude Haagweg tussen de mensenmassa waar zij stond. Dat was niet prettig om te doen met die zon recht in de giechel, maar ik wilde haar toch graag zien.
Natuurlijk stond ze helemaal aan het einde van de Oude Haagweg. Ik zag haar wel. Riep haar naam. Zij zag mij niet. Het tempo bleef goed, maar inmiddels had pijll mij bijgehaald. Ik dacht nog: "dit is geen goed teken".
Mijn rechterheup begon steeds meer pijn te doen. Ik kon er nog mee doorlopen, maar het irriteerde me. De motivatie werd minder en ik kreeg steeds meer zin in de tweede drankpost. Het was warm, maar ik vond het te doen. Het felle zonlicht vind ik altijd vervelender.
Intussen stak er een dame over met een maaltijdsalade. Vlak voor mijn neus. Ik noemde haar een trut, wat mij op een reprimande kwam te staan van pijll. Ik hoopte maar dat dat niet zou betekenen dat mijn aanstaande PR niet erkend zou gaan worden.
Bij drankpost twee wederom water en aa-drink. Wederom een km-tijd die dan even naar 5:55 ging. Nog steeds niets aan de hand. We kwamen halverwege door in een tijd die ons naar een sub2 zou brengen.
De heup deed nog wat meer pijn, maar ik voelde lichte misselijkheid opkomen. Die laatste beker aa-drink viel niet goed (nu gaat Fok! gesued worden door aa-drink). Ik had er nu helemaal geen zin meer in en ineens spookte door mijn hoofd dat ik ook kon uitstappen. Binnen tien seconden gaf ik daaraan toe.
Ik wenste pijll succes en ging op zoek naar een tram (om mee terug te reizen naar het Malieveld, voor de duidelijkheid). Ik vond een halte op de Laan van Meerdervoort. Ik moest drie kwartier wachten. Toen kwam er een harington op wielen waar ik mezelf in perste. Waarschijnlijk hadden mijn medepassagiers wel last van mijn zweetlucht. Ja sorry hoor, ik heb 11,7 km hardgelopen en ben toen afgedropen. Om 17:00 kwam ik aan op het Malieveld. 25 minuten later dan ik er had willen finishen.
Op het Malieveld haalde ik mijn tas op en pakte de trein. Ik moest een nieuw treinkaartje kopen, want mijn retourtje was door het zweet ongeldig geworden. De trein zat hutjemutje vol met hardlopers die allemaal blij zaten te vertellen over hun prestaties. Erger nog: we konden in eerste instantie niet weg omdat er geen machinist was. Ja, het was zo'n dag.
Enfin, ik baal natuurlijk ontzettend en het is dan verleidelijk om allerlei excuses op te voeren, maar het is gewoon gegaan zoals het niet moest. Ik hou me maar vast aan de geslaagde trainingsperiode en neem nu een tijdje volstrekte rust totdat de heup pijnvrij is. Ik heb er net wat ijs opgelegd, de aanhechtingspeesjes voelen draderig aan, heel vreemd..
Ik ben kapot en heb niet eens een HM gelopen.
Lekker. Ik moet naar de kapper vanavond, dus kan echt pas morgen weer.quote:Op maandag 10 maart 2014 07:52 schreef YUR het volgende:
[..]
Gewoon, aan het werk. Weliswaar thuis, maar dan nog.
Vanavond weer trainen
Beter dan verwacht!quote:
Ik zag er ook een liggen ja. En ook mensen die na 500 m al liepen te hijgen (en stampen) als een paard.quote:Op maandag 10 maart 2014 07:49 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Bij de 10 km lag er iemand in de binnenberm, ergens bij de 8 km. EHBO erbij. Politie om de hardlopers een beetje erlangs te geleiden.
Dat zag er ook niet echt goed uit.
Ik heb slecht geslapen, maar met paracetamol en ice power is het gelukt. Ik heb nu last van een ochtendhumeur, maar goed, het is nog vroeg.quote:
Sommige mensen ademen ook wel erg zwaar hoor (mijn moeder is ook net een paard, maar heeft na onze gezamenlijk 10 wel nog de 21 uitgelopen)quote:Op maandag 10 maart 2014 08:07 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik zag er ook een liggen ja. En ook mensen die na 500 m al liepen te hijgen (en stampen) als een paard.
Dat snap ik echt niet. Ga je dan ongetraind lopen ofzo? Of toch lopen ondanks griep?
Dat verbaasde mij ook. Dat er heel snel al mensen liepen. Oke, het was (veel) warmer dan tijdens de trainingen die men gedaan kan hebben. Maar toch...quote:Op maandag 10 maart 2014 08:07 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik zag er ook een liggen ja. En ook mensen die na 500 m al liepen te hijgen (en stampen) als een paard.
Dat snap ik echt niet. Ga je dan ongetraind lopen ofzo? Of toch lopen ondanks griep?
Wat knap zeg!!quote:Op maandag 10 maart 2014 08:12 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Sommige mensen ademen ook wel erg zwaar hoor (mijn moeder is ook net een paard, maar heeft na onze gezamenlijk 10 wel nog de 21 uitgelopen)
Dat dus. Hoe dan ook: bij de 10 km was het gewoon niet warm. Als je de weken ervoor gewoon nog had gelopen en al vaker de 10 dan was dit prima te doen. Maar zal wel aan mij liggen ofzoquote:Op maandag 10 maart 2014 08:15 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Dat verbaasde mij ook. Dat er heel snel al mensen liepen. Oke, het was (veel) warmer dan tijdens de trainingen die men gedaan kan hebben. Maar toch...
Ooh ik vond het wel echt warm hoor!quote:Op maandag 10 maart 2014 08:19 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Dat dus. Hoe dan ook: bij de 10 km was het gewoon niet warm. Als je de weken ervoor gewoon nog had gelopen en al vaker de 10 dan was dit prima te doen. Maar zal wel aan mij liggen ofzo
Dufquote:
Ziet er goed uitquote:Op maandag 10 maart 2014 07:48 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Thnx!
Eerst ff een weekje rustig![]()
Dan opbouwen:
Doordeweeks rond de 8-9 (2x), in het weekend 12-13. En dat opbouwen naar 10 en 18.
Ik heb 21km lang vlakbij een man gelopen die stampte als een paard. Al zeker vanaf kilometer 3. En hij finishte voor mij. Kun je niks van zeggen.quote:Op maandag 10 maart 2014 08:07 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Had je veel aan dan?quote:Op maandag 10 maart 2014 08:21 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ooh ik vond het wel echt warm hoor!
Beetje stramme kuiten, maar het valt me nog mee. Maar ik zeg er niks over verder tot morgen. Ervaring leert dat het twee dagen erna het ergst is.quote:
Knie lange broek en shirtje met korte mouw. Ik heb het erg snel warm en loop dan 's zomers ook gerust om 6:30, voor het werk..quote:Op maandag 10 maart 2014 08:28 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Had je veel aan dan?
Ik vond het afgelopen zomer wel warm, toen liep ik om 9 uur smorgens al van schaduw naar schaduw.
Hoe moet iedereen die het nu al warm had, dat dan in de zomer gaan doen?
Dan ben je inmiddels gewend aan de warmte. Nu kwam de warmte ineens rauw op ons dak vallen. Alles getraind in kou, regen en wind en nu zo'n dag: dat is gewoon keihard aanpassen en anders dan de afgelopen maanden. In augustus ga ik lekker lopen. Al is het 27 graden. Maar da's anders dan gister.quote:Op maandag 10 maart 2014 08:28 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Had je veel aan dan?
Ik vond het afgelopen zomer wel warm, toen liep ik om 9 uur smorgens al van schaduw naar schaduw.
Hoe moet iedereen die het nu al warm had, dat dan in de zomer gaan doen?
quote:Op maandag 10 maart 2014 07:48 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Thnx!
Eerst ff een weekje rustig![]()
Dan opbouwen:
Doordeweeks rond de 8-9 (2x), in het weekend 12-13. En dat opbouwen naar 10 en 18.
Ik heb de 10 gelopen, de weken ervoor ook gewoon gelopen en al vaker de 10 gelopen en ik vond het echt heel warm. Vooral de zon de hele tijd op je snufferd was killing. Het was wel te doen, maar van mij had het 10 graden kouder mogen zijn. Niet voor de biertjes in het park na afloop, daarvoor was het dan wel weer prima weer.quote:Op maandag 10 maart 2014 08:19 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Dat dus. Hoe dan ook: bij de 10 km was het gewoon niet warm. Als je de weken ervoor gewoon nog had gelopen en al vaker de 10 dan was dit prima te doen. Maar zal wel aan mij liggen ofzo
Keejquote:Op maandag 10 maart 2014 08:31 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dan ben je inmiddels gewend aan de warmte. Nu kwam de warmte ineens rauw op ons dak vallen. Alles getraind in kou, regen en wind en nu zo'n dag: dat is gewoon keihard aanpassen en anders dan de afgelopen maanden. In augustus ga ik lekker lopen. Al is het 27 graden. Maar da's anders dan gister.
Jaaaa die biertjesquote:Op maandag 10 maart 2014 08:34 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik heb de 10 gelopen, de weken ervoor ook gewoon gelopen en al vaker de 10 gelopen en ik vond het echt heel warm. Vooral de zon de hele tijd op je snufferd was killing. Het was wel te doen, maar van mij had het 10 graden kouder mogen zijn. Niet voor de biertjes in het park na afloop, daarvoor was het dan wel weer prima weer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |