Net had ze stijve tepelsquote:Op zondag 9 maart 2014 14:22 schreef Mansjester het volgende:
Bij Fatkulina moet ik standaard aan de string foto denken![]()
[ afbeelding ]
mmmbopquote:
Toen reed hij trouwens wel weer in het "oude" pak.quote:Op zondag 9 maart 2014 15:14 schreef -Sisyphus- het volgende:
Geen wonder dat Hansen nog 7e werd op de OS. Damn, wat een rit.
Het zijn waarschijnlijk ook de anderen die nu niet voluit gaan/kunnen. De Amerikanen hadden nog wat recht te zetten, terwijl het voor de rest nog een leuke/moeilijke laatste loodjes zijn, en sommigen kijken alweer naar het Wk Allround.quote:
Goed gepiekt idd.quote:
Hoe zit het met de luchtcirculatie?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:15 schreef Van_Poppel het volgende:
Omstandigheden zijn niet optimaal: 1022mBar
Die is nog goed, maar na de 3e rit kunnen ze het wel shaken.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:16 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Hoe zit het met de luchtcirculatie?
Czerwonka en Njatun ook.quote:
twitter:marktuitert twitterde op vrijdag 14-03-2014 om 15:35:47Nieuwe loting, start in mijn eentje in rit 1 op de 1000m om 17.08. Kunnen jullie extra veel lawaai maken? Alvast bedankt!
reageer retweet
Mwah, het nadeel daarvan vind ik dat het veld doorgaans veel smaller wordt dan, waardoor het gewoon een soort landenwedstrijdje wordt, maar absoluut geen wedstrijd met de besten van de wereld.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:23 schreef Wombcat het volgende:
Ze hadden het net even over baanwielrennen, waar er per land maar een meedoet. Dat zou het wel leuker maken, denk ik. Dan wordt het echt tactisch en ieder voor zich. Nu kan NL in prinicpe de wedstrijd gewoon domineren en weet je van te voren wat er gaat gebeuren (hoewel de vrouwen net zaten te blunderen).
Zoals ze het nu doen, gaat het ook nergens over.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mwah, het nadeel daarvan vind ik dat het veld doorgaans veel smaller wordt dan, waardoor het gewoon een soort landenwedstrijdje wordt, maar absoluut geen wedstrijd met de besten van de wereld.
Echt boeiend is het zo niet nee, maar dat ligt eerder aan het gebrekkige deelnemersveld denk ik. Duitsland heeft niks beters wat wil starten dan Felix Rijhnen?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:31 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zoals ze het nu doen, gaat het ook nergens over.
Ik zou het nog een seizoen geven ofzo, maar het lijkt me dat het er niet rooskleurig uitziet. Het viel te proberen in elk geval.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:32 schreef wimderon het volgende:
Deze handel dient gewoon zo snel mogelijk opgedoekt te worden.
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:32 schreef Montov het volgende:
Hanggi met 2 punten op plek 9. Ook 9e in het eindklassement.
[/info voor IR]]
Onder de foto staat wel Bob de Jong, maar waarom een foto van Bob de Jong erbij?quote:Bob de Vries wint massastart in Thialf
Bob de Vries heeft bij wereldbekerwedstrijden in Thialf het onderdeel massastart gewonnen. De pupil van coach Jillert Anema bleef de Belgen Maarten Swings en Bart Swings voor.
De eindzege in de wereldbeker ging eveneens naar De Vries, die 220 punten verzamelde. Arjan Stroetinga werd met 190 punten tweede, voor Bart Swings: 185.
Bij de vrouwen ging de winst vrijdag verrassend naar Francesca Lollobrigida. De Italiaanse schaatsster verraste de Nederlandse deelneemsters Janneke Ensing, Irene Schouten en Mariska Huisman.
Bron: Volkskrant
Gewoon, omdat Bobquote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:28 schreef Arcee het volgende:
[..]
Onder de foto staat wel Bob de Jong, maar waarom een foto van Bob de Jong erbij?
Wat een rare regel.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:34 schreef wimderon het volgende:
Bart Swings is geen derde geworden bij de mass start, maar wel Bram Smallenbroek.
Waarom? Omdat Smallenbroek bij de laatste doorkomst voordat ze gedubbeld werden als eerste doorkwam. Oh, en voor de gedubbelde rijders vervallen ook zomaar de punten uit de tussensprints.
Dat had ook gemoeten.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat een rare regel.
Haal ze dan ook meteen uit de wedstrijd als ze gedubbeld worden.
quote:HOOP VERWARRING BIJ MASSA START HEREN TIJDENS WORLD CUP FINALE!
Na afloop van de massa start bij de heren, tijdens de World Cup in Heerenveen, was er een hoop verwarring over de uitslag. De regels met betrekking tot het gedubbeld worden door een kopgroep bleken niet bekend bij de schaatsers en eigenlijk ook niet gemaakt voor dat wat vandaag gebeurde. Een kleine kopgroep van 2 personen die het peloton dubbeld.
De regels bij de massa start waren niet ontworpen voor de situatie zoals deze zich vandaag voltrok tijdens de rit van de mannen. Hoe staat de regel omschreven?
"Wanneer iemand door de leider in de wedstrijd wordt gedubbeld dient deze person de wedstrijd per direct te verlaten". Dat had vandaag ingehouden dat iedereen, behalve de twee koplopers, Bob de Vries en Maarten Swings de wedstrijd hadden moeten verlaten op het moment dat Bob de Vries en Maarten Swings het peloton inhaalde. Dit is natuurlijk een regel die bedoeld is om mensen die de groep niet bij kunnen houden en daardoor gelapt worden uit de koers te halen zodat deze de wedstrijd niet verder kunnen beļnvloeden. De regel gaat verder: " Wanneer iemand wordt gedubbeld wordt deze persoon geklasseerd op het moment van de laatste doorkomst voor het gedubbeld worden." Nog te volgen? Vandaag werd de groep na ronde 18 ingehaald, dat hield in dat de doorkomst daarvoor bepalend was voor de plekken 3 t/m 10. Niemand van diegene die werden ingehaald was zich bewust van deze rare regel en niemand was bezig af te sprinten. De dag uitslag van plek 3 t/m 10 werd gewoon opgemaakt aan de hand van de doorkomst tijdens ronde 18! Maar het wordt nog leuker, eigenlijk hadden die rijders die gedubbeld werden per direct de race moeten verlaten, anders overtreed men de regel en volgt disqualificatie. Volgens deze regel hadden de plekken 3 t/m 10 gedisqualificeerd moeten worden. Kortom een zooitje.
Dit is een mooi voorbeeld van regels die de sport niet snappen en dat het onderdeel nog goede screening en ontwikkeling nodig heeft wat betreft regels en uitvoering om zo tot een volwassen onderdeel van het langebaan schaatsen uit te groeien.
Uiteindelijk was de uitslag als volgt:
Daguitslag 14 maart:
1e Bob de Vries
2e Maarten Swings
3e Bram Smallenbroek
World Cup Overall
1e Bob de Vries
2e Arjan Stroetinga
3e Bart Swings
http://www.schaatsteamstr(...)orld-cup-finale.html
twitter:MarnixKoolhaas twitterde op vrijdag 14-03-2014 om 23:01:39massastart #schaatsen: zelfs dįt weet de ISU oersaai en onbegrijpelijk te maken - wie snapt daar nog iets van? reageer retweet
twitter:NOSschaatsen twitterde op zaterdag 15-03-2014 om 14:17:26Het seizoen van Bob de Jong zit erop. De 37-jarige rijder van BAM is ziek en rijdt morgen niet de 5.000 meter bij de wereldbekerfinale. reageer retweet
ziek van dat hij uit het team gezet wordt zeker?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 14:22 schreef Montov het volgende:
twitter:NOSschaatsen twitterde op zaterdag 15-03-2014 om 14:17:26Het seizoen van Bob de Jong zit erop. De 37-jarige rijder van BAM is ziek en rijdt morgen niet de 5.000 meter bij de wereldbekerfinale. reageer retweet
twitter:DeJongBob twitterde op zaterdag 15-03-2014 om 14:25:20Na de OS niet fit kunnen worden,nu al 2 dagen in bed met griep.De winter zit erop,in November weer aan de start! Meer http://t.co/oubItWE399 reageer retweet
Bob.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 14:25 schreef Pino112 het volgende:
twitter:DeJongBob twitterde op zaterdag 15-03-2014 om 14:25:20Na de OS niet fit kunnen worden,nu al 2 dagen in bed met griep.De winter zit erop,in November weer aan de start! Meer http://t.co/oubItWE399 reageer retweet
Ah, die had ik gemist. Die schaatste in de B-groep?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 14:53 schreef Montov het volgende:
[..]
Maar verliest wel de skate-off van Van der Weijden.
Waar was het een skate off voor?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 14:53 schreef Montov het volgende:
[..]
Maar verliest wel de skate-off van Van der Weijden.
Nee, die staat eerste in de A groepquote:Op zaterdag 15 maart 2014 14:54 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ah, die had ik gemist. Die schaatste in de B-groep?
Ik hou mijn mond al, ik schakelde net in en ik dacht dat Graf eerste stond.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 14:55 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Waar was het een skate off voor?
[..]
Nee, die staat eerste in de A groep
Heeft een liesblessure en reed alleen op de wereldbeker binnen te halen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 14:58 schreef Felagund het volgende:
Sablikova haalt de tijd niet van Van der Weijden.
Dat verklaart veel, tijd van 4:03 is dan nog knap.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 14:59 schreef wimderon het volgende:
[..]
Heeft een liesblessure en reed alleen op de wereldbeker binnen te halen.
Doet ook niet mee aan het WK allround.
Sochi.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 14:55 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Waar was het een skate off voor?
Dan nog, ook als ze fit was had ze die tijd niet gehaald waarschijnlijk. Alleen tijdens de OS was ze (laaglandbaan) 0,2 sneller dan de tijd van Annouk van vandaag.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:00 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat verklaart veel, tijd van 4:03 is dan nog knap.
De ijsbaan hier lijkt mij wel beter dan die in Sochi.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:02 schreef Max23 het volgende:
[..]
Dan nog, ook als ze fit was had ze die tijd niet gehaald waarschijnlijk. Alleen tijdens de OS was ze (laaglandbaan) 0,2 sneller dan de tijd van Annouk van vandaag.
Ja. Zeker.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:22 schreef heywoodu het volgende:
"Ja ik ga Frits niet meer bellen Astrid, we hebben de afspraken gemaakt!"
Frank
Draai eens aan dat scrollwieltje op je muis.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:43 schreef tong80 het volgende:
Beeld en geluid vielen weg. Hoe deed Tuitert het ?
Leuke mod ben je.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:47 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Draai eens aan dat scrollwieltje op je muis.
http://live.isuresults.eu/2013-2014/heerenveen-1/r604.htmquote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:43 schreef tong80 het volgende:
Beeld en geluid vielen weg. Hoe deed Tuitert het ?
toen ze aan het eind van de spelen hun oude pakken weer aantrokken, reden ze nog steeds belabberd.quote:Op zondag 9 maart 2014 14:33 schreef Van_Poppel het volgende:
Ik was eerst vrij sceptisch over dat pakkenverhaal, maar het kan haast niet anders. Het verschil is wel heel erg groot.
Ongelooflijk dat die dingen blijkbaar niet in de praktijk (onder laaglandbaan omstandigheden) zijn getest.
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:29 schreef heywoodu het volgende:
Mooi, de ARD is er ook live bij voor de afscheidswedstrijden van Wolf
Dat skivliegen voorlopig niet begint is wel mooi meegenomen daarvoor natuurlijk, maar tochquote:
En Oenema blijft tegenvallen dit seizoen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:31 schreef Felagund het volgende:
Valt toch wat tegen na zo'n goede opening van Boer.
twitter:marktuitert twitterde op zaterdag 15-03-2014 om 16:32:43Bedankt Thialf!! Jullie waren geweldig. Een muur van geluid haalde het beste in me naar boven. Episch! reageer retweet
Ze waren ook heel positief over de Nederlanders in Sochi.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat skivliegen voorlopig niet begint is wel mooi meegenomen daarvoor natuurlijk, maar toch
Sowieso besteden ze tegenwoordig best veel aandacht aan schaatsen, ook met interviews gewoon.
Dat was erg leuk om te zien jaquote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ze waren ook heel positief over de Nederlanders in Sochi.
Dat is standaard bij een WB finale. Alleen de beste 4 landen mogen dan meedoen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
Maar 2 ritten bij ploegenachtervolging?
Dat ligt in dat geval aan het reglement voor de wereldbekerfinale.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:37 schreef Felagund het volgende:
Wel zielig, slechts 17 deelneemsters bij de één na laatste 500 meter van het seizoen in de wereldbeker.
Nee, volledig terecht. Dat viel mij ook al op. Wat moet je straks als omschrijving geven als een Kramer of Wüst stoptquote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:25 schreef wimderon het volgende:
De carričre van Tuitert werd net als 'indrukwekkend' omschreven in het journaal. Om dan vervolgens op te sommen dat hij Olympisch kampioen is geworden en daarnaast 2x een wereldbekerklassement en 5 worldcups heeft gewonnen. Dat vind ik toch niet heel erg omvangrijk, zelfs als je z'n EK allround nog meeneemt. Of bekijk ik het nu te negatief als niet-Tuitertfan?
Of Bob.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:29 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Nee, volledig terecht. Dat viel mij ook al op. Wat moet je straks als omschrijving geven als een Kramer of Wüst stopt.
Dat gevoel had ik ook al ja. Jan Bos had ook wel veel lovende woorden bij zijn afsched volgens mij.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:25 schreef wimderon het volgende:
De carričre van Tuitert werd net als 'indrukwekkend' omschreven in het journaal. Om dan vervolgens op te sommen dat hij Olympisch kampioen is geworden en daarnaast 2x een wereldbekerklassement en 5 worldcups heeft gewonnen. Dat vind ik toch niet heel erg omvangrijk, zelfs als je z'n EK allround nog meeneemt. Of bekijk ik het nu te negatief als niet-Tuitertfan?
Was er voor pakweg Jan Bos, die veel meer gepresteerd heeft, ook zoveel aandacht en zo'n prominente plaats in het nieuws toen hij afscheid nam?
twitter:Douwedv twitterde op zaterdag 15-03-2014 om 19:11:39Vandaag met @janblokhuijsen, morgen tegen hem. 5km rit 4 om 14.55. Nu beentje in de lucht na eerste plek op TP reageer retweet
twitter:
Eens welquote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:25 schreef wimderon het volgende:
Was er voor pakweg Jan Bos, die veel meer gepresteerd heeft, ook zoveel aandacht en zo'n prominente plaats in het nieuws toen hij afscheid nam?
Compilatie-filmpje zou leuk zijn.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:46 schreef Mansjester het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar een overzicht van hoe vaak hij alleen al op zijn plaat is gegaan. Denk dat het best vaak is
Dit, ik ben voor Jenny vandaagquote:
Gebrekkige techniek helaas. Er valt zoveel meer uit te halen ...quote:Op zondag 16 maart 2014 13:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
van Riessen moet gewoon een paar tienden op die ronde pakken
Nee,die gaan een halve seconde sneller rijden.quote:Op zondag 16 maart 2014 13:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nou Fatkulina en Richardson worden niet bang
Dat helaas niet inderdaad, die gaan hier een tiende of 3 onderdoorquote:Op zondag 16 maart 2014 13:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nou Fatkulina en Richardson worden niet bang
Tuitert's erelijst valt inderdaad in het niets bij mensen als Bos en Wennemars, maar hij won wel dé ultieme prijs en dat beklijft.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:46 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Eens wel
Ik ben wel benieuwd naar een overzicht van hoe vaak hij alleen al op zijn plaat is gegaan. Denk dat het best vaak is
Zo slechts is hij niet...hij heeft zich alleen wat meer op de 1500m toegelegd.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nu meneer #viesslecht tegen een Rus
Maar ook daar boekt hij niet bepaald fantastische resultaten..quote:Op zondag 16 maart 2014 14:20 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zo slechts is hij niet...hij heeft zich alleen wat meer op de 1500m toegelegd.
Klopt, daar heb je een punt...maar daar heeft hij nog wel aansluiting met de wereldtop. Ik begrijp hem wel dat hij zich dit jaar op de 1500m heeft gericht. Hopelijk pakt hij vanaf volgend jaar het allrounden weer wat serieuzer op.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar ook daar boekt hij niet bepaald fantastische resultaten..
Hij gaat 1500 meters rijden ja, het is niet duidelijk of hij ook allroundkampioenschappen gaat rijdenquote:
Het is ook veel te lang om zonder doping te doen natuurlijk.quote:Op zondag 16 maart 2014 16:32 schreef heywoodu het volgende:
Greig gaf op met nog een meter of 30 te gaan
Vraag me af wat er in zijn hoofd omging toen hij opkwam en zag hoe de hele hal meteen leegstroomde.quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 17 maart 2014 00:54 schreef wimderon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nou inderdaadquote:Op zondag 16 maart 2014 21:32 schreef Spies het volgende:
[..]
Vraag me af wat er in zijn hoofd omging toen hij opkwam en zag hoe de hele hal meteen leegstroomde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |