Of bij nachtdienst op de binckhorst klus van tien tot twaalf, en bij hoge uitzondering daarna nog klussenquote:Op zondag 9 maart 2014 19:35 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Komt me bekend voorheb hier wel eens RET diensten gehad om 12 uur beginnen en pas om half 4 (!!!) eerste klusje. Of je doet twee klusjes, daarna anderhalf uur 'leeg' en dan een uur pauze erachteraan
some love it....
Een Blerick-shuttle naar Melzo, of een Bologna-shuttle naar Blerick, dat klinkt een beetje vreemd, niet?quote:Op zondag 9 maart 2014 20:03 schreef James1988 het volgende:
De Blerickshuttle naar Blerick, de Melzoshuttle naar Melzo en de Jemelleshuttle naar Jemelle. Creatief hoor
Mooie foto's.
Sittard staan ze ook al een hele tijd. Dat is overigens het enige station in de regio waarbij dat zo is, Maastricht, Heerlen en Roermond hebben ze bijvoorbeeld niet.quote:Op zondag 9 maart 2014 13:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Staan daar dan überhaupt poortjes? Ik heb die dingen tot nu toe alleen in de randstad gezien, op station Groningen heb je bijv. ook alleen maar incheckpalen op het perron.
Op zich wel te begrijpen dat Sittard ze wel heeft, het ontmoedigt zwartrijders omdat je er aan één kant niet in of uit kunt.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:03 schreef J.B. het volgende:
[..]
Sittard staan ze ook al een hele tijd. Dat is overigens het enige station in de regio waarbij dat zo is, Maastricht, Heerlen en Roermond hebben ze bijvoorbeeld niet.
Net als wat Duvel over Gouda zei: het is niet dat "de poortjes het wondermiddel tegen zwartrijders zijn" het is HEEL ERG symptoombestrijding. En dat weten ze zelf ook. En dat is een verloren strijd, dweilen met de kraan open. Maar als je maar hard genoeg doet alsof elke goedwillende reiziger ook een potentiële CRIMINEEL is, dan lijkt het vanzelf alsof het echt een doel dient.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Op zich wel te begrijpen dat Sittard ze wel heeft, het ontmoedigt zwartrijders omdat je er aan één kant niet in of uit kunt.
In Parijs werkt het ook nietquote:Op zondag 9 maart 2014 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Net als wat Duvel over Gouda zei: het is niet dat "de poortjes het wondermiddel tegen zwartrijders zijn" het is HEEL ERG symptoombestrijding. En dat weten ze zelf ook. En dat is een verloren strijd, dweilen met de kraan open. Maar als je maar hard genoeg doet alsof elke goedwillende reiziger ook een potentiële CRIMINEEL is, dan lijkt het vanzelf alsof het echt een doel dient.
Aan een kant niet uit kunt? Hoe bedoel je?quote:Op zondag 9 maart 2014 21:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Op zich wel te begrijpen dat Sittard ze wel heeft, het ontmoedigt zwartrijders omdat je er aan één kant niet in of uit kunt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In Amsterdam en Rotterdam hielpen poortjes wel goed om de hoeveelheid zwartrijders terug te dringen. In Engeland zijn ook veel stations voorzien van poortjes, maar niet op kleinere stations.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Net als wat Duvel over Gouda zei: het is niet dat "de poortjes het wondermiddel tegen zwartrijders zijn" het is HEEL ERG symptoombestrijding. En dat weten ze zelf ook. En dat is een verloren strijd, dweilen met de kraan open. Maar als je maar hard genoeg doet alsof elke goedwillende reiziger ook een potentiële CRIMINEEL is, dan lijkt het vanzelf alsof het echt een doel dient.
Dat je in Maastricht vrolijk - zonder kaartje - op de trein stapt, en vervolgens in Sittard voor een dicht poortje komt te staan.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:10 schreef J.B. het volgende:
[..]
Aan een kant niet uit kunt? Hoe bedoel je?
quote:Op zondag 9 maart 2014 21:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 9 maart 2014 21:11 schreef James1988 het volgende:
Dat je in Maastricht vrolijk - zonder kaartje - op de trein stapt, en vervolgens in Sittard voor een dicht poortje komt te staan.
Ja, dus als je aan kant a van het station woont je over die poortjes heen moet klimmen moet klimmen, en aan kant B nietquote:
Als de kaart op het moment van aanvragen minder dan een jaar "houdbaar" is kun je die kaart niet meer gebruiken voor de aanvraag, maar moet je een nieuwe aanvragen. Voor zover ik weet (maar pin me er niet op vast) krijg je die dan gratis.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
James, jij kan mij vast wel bovenstaande vraag beantwoorden
quote:Wanneer kiest u voor een nieuwe kaart?
- Als u nog geen persoonlijke OV-chipkaart heeft
- Als de contractduur van uw huidige persoonlijke OV-chipkaart korter is dan de looptijd van het door u gekozen product
- Als u op uw huidige OV-chipkaart een Voordeelurenabonnement heeft staan dat u wilt behouden, dan heeft u voor het abonnement dat u wilt bestellen een nieuwe OV-chipkaart nodig.
Let op! Voor deze aanvraag heeft u een digitale pasfoto nodig. U kunt hier uw pasfoto aanmaken en versturen.
¤ 7,50 gratis
Ah op die manier bedoel je. Dat is overigens ook vrij simpel te omzeilen, tegen het perron van spoor 1 ligt een parkeerterrein aan waar je doodsimpel over het hek kunt klimmen.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat je in Maastricht vrolijk - zonder kaartje - op de trein stapt, en vervolgens in Sittard voor een dicht poortje komt te staan.
quote:Op zondag 9 maart 2014 21:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als de kaart op het moment van aanvragen minder dan een jaar "houdbaar" is kun je die kaart niet meer gebruiken voor de aanvraag, maar moet je een nieuwe aanvragen. Voor zover ik weet (maar pin me er niet op vast) krijg je die dan gratis.
edit:
[..]
Niet vergeten uit te checken hè?quote:
Welkom in de wondere wereld van de OV-chipkaart. Ik heb hier momenteel 4 van die dingen liggen, waarvan eentje die binnen een half jaar afloopt met daarop mijn Dal Vrij. Het zou me niet verbazen als NS me gewoon een nieuwe kaart stuurt i.p.v. te vragen of ik nog een kaart heb liggen die ik wil gebruiken.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]Maar dan heb ik dus 2 kaarten, 1 met een NS abbo nieuw, en een met Veolia abbo, die dan alsnog af gaat lopen...
Wacht WAT?quote:Op zondag 9 maart 2014 21:18 schreef James1988 het volgende:
Het is misschien mogelijk om je Veolia-abo over te laten zetten op een nieuwe OV-chipkaart, dat kun je het beste bij een Veolia-loket vragen denk ik.
"Hoi beste man van Veel-olie-ja, ik heb hier twee chipkaarten. Wil je m'n abonnement overzetten van kaart A naar kaart B?" Bij andere vervoerders (zoals NS of HTM) kunnen ze dat waarschijnlijk niet doen omdat ze die producten niet kunnen lezen (want van een andere vervoerder).quote:
De website van Veel-Olie-Ja, bied geen soelaas!quote:Op zondag 9 maart 2014 21:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
"Hoi beste man van Veel-olie-ja, ik heb hier twee chipkaarten. Wil je m'n abonnement overzetten van kaart A naar kaart B?" Bij andere vervoerders (zoals NS of HTM) kunnen ze dat waarschijnlijk niet doen omdat ze die producten niet kunnen lezen (want van een andere vervoerder).
Er zit een Veolia-loket op het station in Breda.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |