Wel beetje kwaliteitsmateriaal.quote:
Over het algemeen gaat merk en kwaliteit wel gepaard, maar zijn uiteraard altijd uitzonderingen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:38 schreef Printerkabel het volgende:
[..]
Lol, merkkleding gelijk stellen aan kwaliteit.
Dit denkenquote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:00 schreef Susteren het volgende:
[..]
Over het algemeen gaat merk en kwaliteit wel gepaard
100 euro voor een polotje toch?quote:
Fred Perry heb ik al, vond kwaliteit tegenvallen. Antony Morato past niet echt bij me.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:53 schreef 0315CASUAL het volgende:
moncler / ralph lauren / fred perry / gaastra / pierre cardin. uiteraard zijn er ook mooie polo's die je voor een paar tientjes kunt kopen: antony morato, mcgregor
Moncler draag ik liever niet door het slechte imago wat het de laatste tijd heeft gekregen (door het volk wat er steeds vaker in loopt).quote:Op vrijdag 7 maart 2014 17:17 schreef 0315CASUAL het volgende:
probeer monclersuper fijne polo's, heb er zelf ook een aantal. fred perry vind ik zelf ook geen fijn model ivm. mijn postuur
Die lopen vaak in namaak.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 18:30 schreef Susteren het volgende:
[..]
Moncler draag ik liever niet door het slechte imago wat het de laatste tijd heeft gekregen (door het volk wat er steeds vaker in loopt).
Zit eigenlijk in het zelfde schuitje als jij. Meeste van de opgenoemde merken komen inderdaad ook gewoon uit lagelonenlanden. Uit m'n hoofd (ik doe veel productfotografie voor kledingbedrijven, vandaar dat ik vrij veel merken zie langskomen) is Ted Baker in Turkije gemaakt (waar ik opzich blijer mee ben dan China) en Goodpeople in Portugal.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 18:42 schreef Jonathon het volgende:
[..]
Die lopen vaak in namaak.
Ben overigens niet bekend met Moncler zijn kwaliteit als het gaat om polo's
Zelf ben ik ook op zoek naar een knap merk, kocht tot nu toe ook vaak Ralph Lauren, Gant, Hilfiger, Hackett maar vind het toch wel belachelijk om zo'n 100 euro uit te geven aan een polo'tje die ook maar gewoon gemaakt is in China.
Voor dat geld kan het ook in een EU land gemaakt worden.
Wat me opviel bij Nudie jeans bijvoorbeeld, niet veel duurder dan andere merken maar wel in Italie gemaakt.
Maarliefst 200 euro voor een polo vind ik van de zotte eerlijk gezegd. Burberry winkel ga ik ook wel eens kijken, maar tot nu toe was nog geen enkel product in prijs te rechtvaardigen imho (tuurlijk zijn hun trechcoats geweldig, maar 2000 euro is gewoon té duur).quote:Op vrijdag 7 maart 2014 19:06 schreef Jonathon het volgende:
Goodpeople zal ik onthouden, Portugal vind ik prima.
Merken zoals Dsquared, Gucci die zelf een fabriek hebben in Italie zijn juist extreem duur en maken overigens ook niet echt polo's.
Ik weet niet waar Burberry polo's gemaakt worden, zo'n 200 euro voor een Polo dan mag ik toch wel hopen dat het een EU land is.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:38 schreef Printerkabel het volgende:
[..]
Lol, merkkleding gelijk stellen aan kwaliteit.
Jij betaald!quote:
Deze boii weet!quote:Op vrijdag 7 maart 2014 20:22 schreef Jonathon het volgende:
Even een lijstje gemaakt.
Made in Italy
Corneliani
Jacob Cohen
Stefano Ricci
Dsquared2
Gucci
Lanvin
Gieves & Hawkes
Gran Sasso
Brioni
Valentino
Alexander McQueen
Etro
Isia
Brunello Cucinelli
Harrods of London (huismerk)
Made in Great Britain
John Smedley
David Watts
wordt fred perry ook niet in great britain gemaakt?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 20:22 schreef Jonathon het volgende:
Even een lijstje gemaakt.
Made in Italy
Corneliani
Jacob Cohen
Stefano Ricci
Dsquared2
Gucci
Lanvin
Gieves & Hawkes
Gran Sasso
Brioni
Valentino
Alexander McQueen
Etro
Isia
Brunello Cucinelli
Harrods of London (huismerk)
Made in Great Britain
John Smedley
David Watts
dat ligt er aan of je custom fit of slim fit neemt, ik heb ook een polo custom fit maatje L en ik vond dat ook een groot nadeel, toen was ik bij een RL shop en probeerde ik maatje XL slim fit, dit kwam ongeveer op dezelfde pasvorm uit zónder de flap. ik vind het hele fijne polo'squote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:18 schreef Zelle het volgende:
Heb zelf verschillende kleuren Lacoste polo's. Vind ik zelf de lekkerste polo's. Bij de Ralph Lauren polo's vind ik die 'lap' vanachter altijd zo hinderlijk. Lyle & Scott polo's vind ik ook wel fijn. Maar voor mij kan er niks tippen aan Lacoste.
Ik schaf waarschijnlijk binnenkort een Ralph Lauren slim fit polo in XL aan, normaal altijd L.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:37 schreef 0315CASUAL het volgende:
[..]
dat ligt er aan of je custom fit of slim fit neemt, ik heb ook een polo custom fit maatje L en ik vond dat ook een groot nadeel, toen was ik bij een RL shop en probeerde ik maatje XL slim fit, dit kwam ongeveer op dezelfde pasvorm uit zónder de flap. ik vind het hele fijne polo's
Jij gooit een shirt na 1 dag dragen in de was?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 20:59 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Inderdaad.
Je draagt ze toch maar 1 dag en gaan dan in de was.
En katoen = katoen.
Je kan zo ook bij c&a halen of de v&d.
Als ze maar niet te wijd zijn en te ruim bij je bovenarmen.
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 20:59 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Inderdaad.
Je draagt ze toch maar 1 dag en gaan dan in de was.
En katoen = katoen.
Je kan zo ook bij c&a halen of de v&d.
Als ze maar niet te wijd zijn en te ruim bij je bovenarmen.
quote:
Het gaat mij dan ook in de eerste plaats om de qualiteit en niet om de fair trade labels.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 20:38 schreef Push. het volgende:
[..]![]()
Die troep uit Italië wordt gewoon gemaakt door geïmporteerde Chinezen die onder de zelfde werkomstandigheden die zooi maken. Is niks prijzenswaardigs aan. Het enige is dat je het voor jezelf kunt verantwoorden dat je goed bezig bent, en je het dubbele betaalt.
Dan maakt het dus niet uit in Italië is gemaakt of China.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 20:53 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Het gaat mij dan ook in de eerste plaats om de qualiteit en niet om de fair trade labels.
Geloof je dat nou echt zelf? Materiaalgebruik, afwerking... Is echt niet een pot nat.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:43 schreef Push. het volgende:
Dan maakt het dus niet uit in Italië is gemaakt of China.
In principe kan shit uit China net zo goed zijn als dat uit Italië, en dat uit Italië net zo slecht als dat uit China. De meeste low-end merkkleding gemaakt in Italië is niet merkbaar beter dan dat uit China naar mijn weten.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Geloof je dat nou echt zelf? Materiaalgebruik, afwerking... Is echt niet een pot nat.
Italië kan net zo slecht zijn, china niet net zo goed. Vakwerk is niet het sterkste punt van china.quote:Op zondag 9 maart 2014 00:02 schreef Push. het volgende:
In principe kan shit uit China net zo goed zijn als dat uit Italië, en dat uit Italië net zo slecht als dat uit China. De meeste low-end merkkleding gemaakt in Italië is niet merkbaar beter dan dat uit China naar mijn weten.
Tegenwoordig in China.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:34 schreef 0315CASUAL het volgende:
[..]
wordt fred perry ook niet in great britain gemaakt?
Dat klopt ook in China kan men vakwerk leveren.quote:Op zondag 9 maart 2014 00:02 schreef Push. het volgende:
[..]
In principe kan shit uit China net zo goed zijn als dat uit Italië, en dat uit Italië net zo slecht als dat uit China. De meeste low-end merkkleding gemaakt in Italië is niet merkbaar beter dan dat uit China naar mijn weten.
Het hele punt is dat dat vervaardigde werk in Italië vaak ook in zo'n sweatshop wordt gemaakt door letterlijk geïmporteerde Chinezen, en dat je jezelf dus voor de gek houdt als je denkt dat je per definitie vakmanschap koopt als het uit Italië komt. Wel een slimme truc van die gasten, daar niet van.quote:Op zondag 9 maart 2014 09:32 schreef Jonathon het volgende:
[..]
Dat klopt ook in China kan men vakwerk leveren.
Het punt is dat ik best wil betalen voor kwaliteit en vakmanschap, als ik een shirt koop van een groot Italiaans merk en wat gemaakt is in Italie dan betaal ik daar een bepaald bedrag voor.
Als dat zelfde merk nu ineens zijn kleding in China laat vervaardigen door een sweatshop voor 1/10e van het bedrag wat het kost om dat in Italie te laten doen maar mij wel hetzelfde bedrag doorberekend dan vind ik dat onterecht.
In dat geval betaal je dus puur de merknaam.
Daar heb je een punt.quote:Op zondag 9 maart 2014 10:14 schreef Push. het volgende:
[..]
Het hele punt is dat dat vervaardigde werk in Italië vaak ook in zo'n sweatshop wordt gemaakt door letterlijk geïmporteerde Chinezen, en dat je jezelf dus voor de gek houdt als je denkt dat je per definitie vakmanschap koopt als het uit Italië komt. Wel een slimme truc van die gasten, daar niet van.
Over welk merk heb jij het specifiek? Want veel labels (en dus niet de goedkope spinoffs daarvan zoals emporio armani) produceren wel vakwerk.quote:Op zondag 9 maart 2014 10:14 schreef Push. het volgende:
Het hele punt is dat dat vervaardigde werk in Italië vaak ook in zo'n sweatshop wordt gemaakt door letterlijk geïmporteerde Chinezen, en dat je jezelf dus voor de gek houdt als je denkt dat je per definitie vakmanschap koopt als het uit Italië komt. Wel een slimme truc van die gasten, daar niet van.
Zoals eerder aangegeven alle 'low-end' merkkleding. Dus inderdaad spul als Armani. Ik geloof echt dat de echte top(designer)merken wel kwaliteit leveren. En allicht sommige afdelingen van mindere merken ook. Maar het overgrote deel is gewoon echt niet zoveel beter dan het spul gemaakt in China.quote:Op zondag 9 maart 2014 12:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Over welk merk heb jij het specifiek? Want veel labels (en dus niet de goedkope spinoffs daarvan zoals emporio armani) produceren wel vakwerk.
Zou toch pottedimme wat zijn, voor dat geld h&m kwaliteit... Dan is dat sprookje snel voorbij hoor. De massa trapt daar wel in, maar mensen die wel verstand van zaken hebben zien het meteen en dan is het zo ook bij de massa bekend.
Met alle respect, maar Armani heeft dus ook kwaliteitsspul. Ze zijn alleen gaan cashen met b.v. Emporio Armani, hetgeen wel wat afbreuk doet aan de rest.quote:Op zondag 9 maart 2014 12:42 schreef Push. het volgende:
Zoals eerder aangegeven alle 'low-end' merkkleding. Dus inderdaad spul als Armani. Ik geloof echt dat de echte top(designer)merken wel kwaliteit leveren. En allicht sommige afdelingen van mindere merken ook. Maar het overgrote deel is gewoon echt niet zoveel beter dan het spul gemaakt in China.
onzin italiaanse kleding is de beste die er isquote:
jij niet danquote:Op zaterdag 8 maart 2014 20:11 schreef fathank het volgende:
[..]
Jij gooit een shirt na 1 dag dragen in de was?
Wel zo fris hèquote:Op zaterdag 8 maart 2014 20:11 schreef fathank het volgende:
[..]
Jij gooit een shirt na 1 dag dragen in de was?
Lees : 'in de eerste plaats'quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:43 schreef Push. het volgende:
[..]
Dan maakt het dus niet uit in Italië is gemaakt of China.
Wat doen jullie dat je shirt na een dag in de was moet?quote:
Hoe lang duurde het voordat deze poloshirts arriveerden? (Ik ga er van uit dat je ze bij de officiële site hebt gekocht). Dank jequote:Op zaterdag 8 maart 2014 20:27 schreef Susteren het volgende:
Uiteindelijk een paas Massimo Dutti polo's (gemaakt in Turkije, opzich prima) gekocht.
Zaten mooi!
Heb ze in Utrecht gekocht. Je hebt er ook een in Maastricht.quote:Op zondag 9 maart 2014 22:29 schreef Squalus het volgende:
[..]
Hoe lang duurde het voordat deze poloshirts arriveerden? (Ik ga er van uit dat je ze bij de officiële site hebt gekocht). Dank je
Bedankt, ze bevallen nog steeds goed?quote:Op zondag 9 maart 2014 22:30 schreef Susteren het volgende:
[..]
Heb ze in Utrecht gekocht. Je hebt er ook een in Maastricht.
Zeker, mooie polo's!quote:
400+ voor een polotje, dan mag je dat ook wel verwachten hequote:Op zondag 9 maart 2014 12:48 schreef Susteren het volgende:
Was laatst bij Loro Piana geweest, dát is kwaliteit.
Ja dat wel.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:22 schreef Jonathon het volgende:
[..]
400+ voor een polotje, dan mag je dat ook wel verwachten he
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |