Van de agent? Nee, heeft niks te willen in dit geval..quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Schend je dan geen privacy enzo?
Oke weer wat geleerdquote:Op donderdag 6 maart 2014 22:11 schreef Timmos het volgende:
[..]
Van de agent? Nee, heeft niks te willen in dit geval..
Nee, het filmen mag altijd bij openbare plekken. Alleen als iemand aangeeft dit niet te willen moet je diegenen wel onherkenbaar in beeld brengen als je de foto of film publiceert. Maar filmen mag gewoon.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Schend je dan geen privacy enzo?
Ah dus zo werkt datquote:Op donderdag 6 maart 2014 22:13 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nee, het filmen mag altijd bij openbare plekken. Alleen als iemand aangeeft dit niet te willen moet je diegenen wel onherkenbaar in beeld brengen als je de foto of film publiceert. Maar filmen mag gewoon.
Daarom zie je bij die programma`s ook altijd dat ze gewoon door filmen ook al zeggen ze steeds ga weg net die camera etc. Omdat het gewoon mag, zolang ze maar onherkenbaar in beeld zijn.
quote:Q: Is the publishing of a photo of the Eiffel Tower permitted?
A: There are no restrictions on publishing a picture of the Tower by day. Photos taken at night when the lights are aglow are subjected to copyright laws, and fees for the right to publish must be paid to the SNTE.
atonium in brussel geld hetzelfde voor.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:18 schreef over_hedge het volgende:
In parijs is het wel krom die regels. De eiffeltoren filmen mag. Behalve avonds als de lightshow aangaat omdat er een soort van copyright op de lightshow zit. Als je dat filmt en publiceert kan je echt de lul zijn.
[..]
Mja filmpje zegt wel genoeg... Wat er dan ook voor af gebeurd is. Hij mag nooit aan je spullen zitten en deze op de grondslaan. Plus dat hij daar gewoon mag filmen. Wat er ook er voor gebeurd is.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:25 schreef Iemand91 het volgende:
Maar wat gebeurd daar überhaupt? Ik zie een paar agenten bij een paar mensen staan, waarschijnlijk briefje uitschrijven ofzo. En dan 2 mensen die daar bovenop staan met 2 camera's.
Plus je valt middenin het filmpje en je weet niet wat er vooraf ging. Dus veel zegt dat filmpje niet wat mij betreft.
(Op het op de grond smijten van de camera door de agent na dan; dat is natuurlijk duidelijk).
En inderdaad; regelgeving is wel wat grijs gebied hoor. Ja je mag filmen op de openbare weg; maar niet met vaste camera's. Dus geen IP-camera aan je huis hangen met zicht op de weg; tenzij je weer duidelijk aangeeft dat er gefilmd wordt.
Filmen/fotograferen in de openbare ruimte is in het beginnen toegestaan, maar dan heb je ook nog het portretrecht. Film/fotografeer je mensen en hebben die een redelijk belang tegen publicatie hebben dat - in theorie - je het filmpje/foto dus niet mag publiceren. Maar hier zijn al rechtzaken over geweest die afwisselende uitspraken deden. Ook mag je bijv. de hulpverleners niet lastig vallen/voor de voeten lopen. (En dat laatste kan hier dus best sprake van zijn; je kent de situatie niet).
Het blijft een grijs gebied IMHO.
Maar goed; ik heb het wel een beetje gehad met mensen die menen dat de politie nazi's zijn en als volksvijand #1 lijken te zien.
Maar goed; morgen mooi weer dus nieuwe aanwinst uitproberen.![]()
[ afbeelding ]
Oh, wist ik niet eens. Weer wat geleerd.quote:
Oom agent wil niet in beeld en onderneemt actie en zit behoorlijk mis. Korps zelf gaat in ieder geval actie ondernemen zover ik weet.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:25 schreef Iemand91 het volgende:
Maar wat gebeurd daar überhaupt? Ik zie een paar agenten bij een paar mensen staan, waarschijnlijk briefje uitschrijven ofzo. En dan 2 mensen die daar bovenop staan met 2 camera's.
Plus je valt middenin het filmpje en je weet niet wat er vooraf ging. Dus veel zegt dat filmpje niet wat mij betreft.
(Op het op de grond smijten van de camera door de agent na dan; dat is natuurlijk duidelijk).
En inderdaad; regelgeving is wel wat grijs gebied hoor. Ja je mag filmen op de openbare weg; maar niet met vaste camera's. Dus geen IP-camera aan je huis hangen met zicht op de weg; tenzij je weer duidelijk aangeeft dat er gefilmd wordt.
Filmen/fotograferen in de openbare ruimte is in het beginnen toegestaan, maar dan heb je ook nog het portretrecht. Film/fotografeer je mensen en hebben die een redelijk belang tegen publicatie hebben dat - in theorie - je het filmpje/foto dus niet mag publiceren. Maar hier zijn al rechtzaken over geweest die afwisselende uitspraken deden. Ook mag je bijv. de hulpverleners niet lastig vallen/voor de voeten lopen. (En dat laatste kan hier dus best sprake van zijn; je kent de situatie niet).
Het blijft een grijs gebied IMHO.
Maar goed; ik heb het wel een beetje gehad met mensen die menen dat de politie nazi's zijn en als volksvijand #1 lijken te zien.
Daar zijn we het dan over oneens.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:28 schreef over_hedge het volgende:
Mja filmpje zegt wel genoeg... Wat er dan ook voor af gebeurd is.
Hier helemaal mee eens. Hier zou ik als camera-eigenaar niet bij laten.quote:Hij mag nooit aan je spullen zitten en deze op de grondslaan.
Deels mee eens; zie verhaal eerder.quote:Plus dat hij daar gewoon mag filmen. Wat er ook er voor gebeurd is.
Nou ja; als de cameramensen niet de mensen zijn die de agenten hebben 'aangehouden' (of iets anders) maar er bij kwamen staan en mee bemoeien dan wordt het dus een grijs gebied zoals ik hierboven heb aangegeven.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:30 schreef Timmos het volgende:
Oom agent wil niet in beeld en onderneemt actie en zit behoorlijk mis. Korps zelf gaat in ieder geval actie ondernemen zover ik weet.
Dus geen sprake van voor de voeten lopen of lastig vallen.. En anders hadden ze een beter afzettingsgebied moeten maken..
Openbare weg, geen afzetting, mogen dan toch gewoon beeld maken van wat er gaande is.. Hier gaan agenten uit beeld of met hun rug naar je toe staan als ze niet in beeld willen, of komen naast je staan en een praatje makenquote:Op donderdag 6 maart 2014 22:33 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Daar zijn we het dan over oneens.
Horen de filmers bij de personen die de agenten hebben 'aangehouden' of zijn ze er bij komen staan en bemoeien? Dan weet ik niet aan de hand van het filmpje.
[..]
Hier helemaal mee eens. Hier zou ik als camera-eigenaar niet bij laten.
[..]
Deels mee eens; zie verhaal eerder.
[..]
Nou ja; als de cameramensen niet de mensen zijn die de agenten hebben 'aangehouden' (of iets anders) maar er bij kwamen staan en mee bemoeien dan wordt het dus een grijs gebied zoals ik hierboven heb aangegeven.
Maar goed; blijkbaar weet jij meer over de situatie dan ik.
Maar ach; 't kan me ook niet echt schelen...
Filmen mag altijd. Of ze had hadden mogen publiceren in deze vorm (zonder hem onherkenbaar te maken) Dat is een tweede vraag en dat is zeker een grijs gebied ja. Maar filmen mag daar gewoon.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:33 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Daar zijn we het dan over oneens.
Horen de filmers bij de personen die de agenten hebben 'aangehouden' of zijn ze er bij komen staan en bemoeien? Dan weet ik niet aan de hand van het filmpje.
[..]
Hier helemaal mee eens. Hier zou ik als camera-eigenaar niet bij laten.
[..]
Deels mee eens; zie verhaal eerder.
[..]
Nou ja; als de cameramensen niet de mensen zijn die de agenten hebben 'aangehouden' (of iets anders) maar er bij kwamen staan en mee bemoeien dan wordt het dus een grijs gebied zoals ik hierboven heb aangegeven.
Maar goed; blijkbaar weet jij meer over de situatie dan ik.
Maar ach; 't kan me ook niet echt schelen...
Mooi spul. Sigma timmert echt goed aan de weg, luxere verpakkingen, draagtas, etc.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:25 schreef Iemand91 het volgende:
Maar goed; morgen mooi weer dus nieuwe aanwinst uitproberen.![]()
[ afbeelding ]
alsof hij weg had kunnen lopen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:37 schreef Timmos het volgende:
[..]
Openbare weg, geen afzetting, mogen dan toch gewoon beeld maken van wat er gaande is.. Hier gaan agenten uit beeld of met hun rug naar je toe staan als ze niet in beeld willen, of komen naast je staan en een praatje maken
Vanavond naar een verjaardag. En rest van het weekend geen idee. Maar wil wel iets gaan doen omdat het lekker weer wordt maar wat weet ik dus niet.quote:
Oh joh, die hell zal wel meevallen toch? Gewoon een beetje timing wanneer je er bent doet al wonderenquote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:06 schreef DonJames het volgende:
Ik ben bang dat ik morgen naar de Ikea moetMijn huidige garderobekast is natuurlijk veel te klein voor mij+vriendin, dus er zal wat uitbreiding moeten komen. Gelijk even kijken naar een nieuw bed. 1m40 is best gezellig met z'n 2tjes, maar iets meer slaapruimte is welkom. Dat wordt dus hel morgen..
s'Avonds lekker uit eten, restaurantweek
Zondag willen denk ik alle mensen buiten zijn. Dan zou ik dan gaan ^^quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:06 schreef Puala het volgende:
[..]
Oh joh, die hell zal wel meevallen toch? Gewoon een beetje timing wanneer je er bent doet al wonderen
Ik hoop het! Ik zag gisteren in de krant dat het 1-euroontbijt van Ikea zo populair is dat er om half acht al een rij staat..quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:06 schreef Puala het volgende:
[..]
Oh joh, die hell zal wel meevallen toch? Gewoon een beetje timing wanneer je er bent doet al wonderen
Ik wil ook zondag buiten zijnquote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Zondag willen denk ik alle mensen buiten zijn. Dan zou ik dan gaan ^^
Naar welke vestiging ga je?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:08 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik hoop het! Ik zag gisteren in de krant dat het 1-euroontbijt van Ikea zo populair is dat er om half acht al een rij staat..
Gezellig een 1m40 bed? heel erg irritant bedoel je zeker?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:06 schreef DonJames het volgende:
Ik ben bang dat ik morgen naar de Ikea moetMijn huidige garderobekast is natuurlijk veel te klein voor mij+vriendin, dus er zal wat uitbreiding moeten komen. Gelijk even kijken naar een nieuw bed. 1m40 is best gezellig met z'n 2tjes, maar iets meer slaapruimte is welkom. Dat wordt dus hel morgen..
s'Avonds lekker uit eten, restaurantweek
Sowieso, 2 persoons bedquote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:11 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Gezellig een 1m40 bed? heel erg irritant bedoel je zeker?Vroeger sliep ik wel eens met mijn ex in een 1 persoonsbed. Naja sliep... zij sliep en ik lag erg ongemakkelijk op het randje.
Na niet al te lang is er een groot 2 persoonsbed bijgekomen.
Ja zeker. Ik ging alleen wel van een kamer met veel ruimte naar een kamer met nog geen meter loopruimtequote:
Het is niet ideaal neequote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:11 schreef over_hedge het volgende:
Gezellig een 1m40 bed? heel erg irritant bedoel je zeker?Vroeger sliep ik wel eens met mijn ex in een 1 persoonsbed. Naja sliep... zij sliep en ik lag erg ongemakkelijk op het randje.
Ik hoop het. Het is Amsterdam Zuidoost, dus de plaatselijke bevolking (Surinamers) zal waarschijnlijk niet om half acht s'ochtends in de rij staanquote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:12 schreef Puala het volgende:
Oh zal vast wel meevallenDie vond ik vaak goed te doen op de momenten dat ik er kwam
Wat een smal bedquote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Sowieso, 2 persoons bed
Hoezo is de breedte van het bed van belang voor de ruimte die jij hebt?
[ afbeelding ]
Ons bed zijn twee matrassen van een meter breed, elk zijn eigen hardheid matras en lattenbodem instelling, twee aparte dekbedden. Voor de sex is het leuk 1 matras en 1 groot dekbed, maar het slaapt kutquote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:11 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja, samenwonen heeft nadelenquote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:19 schreef Puala het volgende:
Voordeel van vrijgezel zijn. Bed van 160x200 en dan maar 1 kussen op bed hebben en vol in het midden van het bed liggenOh en geen gesnurk/geknarsentand naast je
![]()
Ik heb wel 1 matras. Maar wel 2 aparte dekens. Want 1 groot deken vind ik zooo kut.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ons bed zijn twee matrassen van een meter breed, elk zijn eigen hardheid matras en lattenbodem instelling, twee aparte dekbedden. Voor de sex is het leuk 1 matras en 1 groot dekbed, maar het slaapt kut
Het wordt gewoon een 160x200. Dat is al een hele verbetering, heb nu 140x190. En aangezien ik zelf 1m88 ben..quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij hebben 1,80 bij 2,20. Vriend is lang vandaar. En nog klaagt hij over weinig ruimte
Waarom zo smal?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:25 schreef DonJames het volgende:
[..]
Het wordt gewoon een 160x200. Dat is al een hele verbetering, heb nu 140x190. En aangezien ik zelf 1m88 ben..
Comfortabel, ruimte om te woelen en draaienquote:
Heb je met 160x200 ook.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Comfortabel, ruimte om te woelen en draaien
Als het past moet je dat gewoon doen. Hier past het net niet maar zoveel langer dan jou is hij niet. 1,93.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:25 schreef DonJames het volgende:
[..]
Het wordt gewoon een 160x200. Dat is al een hele verbetering, heb nu 140x190. En aangezien ik zelf 1m88 ben..
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:28 schreef DonJames het volgende:
[..]
Omdat ik een kleine slaapkamer heb, en de extra garderobekast anders niet meer past.
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Voordeel van een bed van 1.80 als hij weg is kan k er ook dwars in slapen
Vrouwen zijn zo gemeenquote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:28 schreef kanovinnie het volgende:
.
Oh, en geen koude handen/voeten in je rug/benen.
Of eerder naar bed gaan dan je vriend. Dan kan je ook schuin liggen en kan hij zich er omheen kronkelenquote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Voordeel van een bed van 1.80 als hij weg is kan k er ook dwars in slapen
Maar jij was ook heel goed in dekbed inpikkenquote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:30 schreef kanovinnie het volgende:
Ik vond 1 dekbed geeneens zo heel erg. Moet zeggen dat Puala een megadekbed heeft. Dat maakt het misschien ook wel handiger
Uhu. En dan zeuren als je je omdraait en er komt koude lucht onder de dekensquote:
Zullen we nu maar ophouden met onze bedkwaliteiten te bespreken hier?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:32 schreef Puala het volgende:
[..]
Maar jij was ook heel goed in dekbed inpikken
Ja dat is weleens gebeurd. Moest hij heel lang overwerken voor een release ofzo. En dan kwam hij thuis en lag ik weer over heel dat bed heen. En wakker worden ho maarquote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:31 schreef Puala het volgende:
[..]
Of eerder naar bed gaan dan je vriend. Dan kan je ook schuin liggen en kan hij zich er omheen kronkelen
Slim plan, ik ga eens wat aan werk/studie doenquote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zullen we nu maar ophouden met onze bedkwaliteiten te bespreken hier?
Dat is maar goed ook. Een vrouw wakker maken omdat je ook in bed wilt is het laatste wat je wilt....quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja dat is weleens gebeurd. Moest hij heel lang overwerken voor een release ofzo. En dan kwam hij thuis en lag ik weer over heel dat bed heen. En wakker worden ho maar
Ik heb gelukkig zelden tot nooit last van een ochtendhumeur ofzo. Behalve als iemand al meteen om me heen gaat lopen stressen..quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is maar goed ook. Een vrouw wakker maken omdat je ook in bed wilt is het laatste wat je wilt....
Ik vind 't wel irritant als het zo warm is. Dan slaap ik echt slechtquote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Wij hebben trouwens 2 slaapkamers, ook eentje in de souterain voor als het warm is in de zomer. Is daar in de heetste zomerdagen nog steeds 16 graden
Ook 's avonds of 's nachts is het gevaarlijk. Dan juist eigenlijk.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik heb gelukkig zelden tot nooit last van een ochtendhumeur ofzo. Behalve als iemand al meteen om me heen gaat lopen stressen..
Zal wel per persoon verschillen dan ^^quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik vind 't wel irritant als het zo warm is. Dan slaap ik echt slecht
[..]
Ook 's avonds of 's nachts is het gevaarlijk. Dan juist eigenlijk.
He puala alles goed?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:58 schreef Puala het volgende:
Your *** eLearning site is currently unavailable.
Thank you for your patience. Please check back shortly.
![]()
Dat hoeft niet per se hoor? Tenminste, niet toen ik studeerde. Ik zou ze even bellen en vragen hoe en wat.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:59 schreef Susteren het volgende:
Hoelang vantevoren moet je zo'n tijdelijke woning van de SSH fixen? Zag dat je daar met een vriendengroep voor moet aanmelden, maar werkelijk niemand die ik ken gaat ook in Utrecht studeren.
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:02 schreef Wiebeldak het volgende:
En ik ben aangenomen!!! HOPPA! Eindelijk.
GEFELICITEERD!!!quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:02 schreef Wiebeldak het volgende:
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:02 schreef Wiebeldak het volgende:
Mooi man.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:02 schreef Wiebeldak het volgende:
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:02 schreef Wiebeldak het volgende:
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:02 schreef Wiebeldak het volgende:
ja!!quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:02 schreef Wiebeldak het volgende:
Gefeliciteerd.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:02 schreef Wiebeldak het volgende:
Diagonaal liggen.quote:
Het leek al helemaal die kant op te gaan. Als dit soort dingen snel gaan gaan ze meestal goedquote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:02 schreef Wiebeldak het volgende:
Dan hadden ze de camera's gedraaid. En het zijn er 2 die filmen.quote:
Zal wel meevallen, zo te zien agent pas echt opzettelijk gaan filmen toen het gezeik begonquote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan hadden ze de camera's gedraaid. En het zijn er 2 die filmen.
Precies meestal is dat een heel goed tekenquote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:28 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Het leek al helemaal die kant op te gaan. Als dit soort dingen snel gaan gaan ze meestal goed
Maar is het niet zo dat als je te kennen geeft niet gefilmd te worden dat dat gerespecteerd moet worden? Is dat echt niet zo?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:42 schreef Timmos het volgende:
[..]
Zal wel meevallen, zo te zien agent pas echt opzettelijk gaan filmen toen het gezeik begon
Zie jij dat ooit gebeuren op TV?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:52 schreef Puala het volgende:
[..]
Maar is het niet zo dat als je te kennen geeft niet gefilmd te worden dat dat gerespecteerd moet worden? Is dat echt niet zo?
Dan geven ze aan er later op terug te komen en dan word overeen gekomen dat je geblurd in beeld komt. Dat zie ik hier niet gebeuren.quote:
Nou zoals oom agent dit oplost iig niet.. Het is geen regel maar als je het netjes zou vragen dan is dat meestal geen probleem, bij ons dan toch.. Net als kentekens blurren, is ook geen geschreven regel.. Alleen bijzondere teams worden meestal standaard onherkenbaar in beeld gebrachtquote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:52 schreef Puala het volgende:
[..]
Maar is het niet zo dat als je te kennen geeft niet gefilmd te worden dat dat gerespecteerd moet worden? Is dat echt niet zo?
Je ziet de aanleiding niet. Zou me niets verbazen als er selectief geknipt is.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:42 schreef Timmos het volgende:
[..]
Zal wel meevallen, zo te zien agent pas echt opzettelijk gaan filmen toen het gezeik begon
Jij hebt het steeds over wegmisbruikers etc maar gaat hier in dit geval om een hulpverlener. Iets met een publiekelijke taak enzoquote:
Ik keur de oplossing ook niet goed, maar ik keur het willens en wetens doorgaan met filmen én het online kwakken ook niet goed.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:57 schreef Timmos het volgende:
[..]
Nou zoals oom agent dit oplost iig niet.. Het is geen regel maar als je het netjes zou vragen dan is dat meestal geen probleem, bij ons dan toch.. Net als kentekens blurren, is ook geen geschreven regel.. Alleen bijzondere teams worden meestal standaard onherkenbaar in beeld gebracht
Hij heeft het duidelijk over niet in beeld willen, dus aanleiding zal geweest zijn dat hij gefilmd werd.. Als ervaren agent zoals hij bekend zou staan, zou hij toch beter moeten wetenquote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je ziet de aanleiding niet. Zou me niets verbazen als er selectief geknipt is.
Dan moet iemand onherkenbaar in beeld als je het publiceert. Maar filmen mag gewoon. Al is het in geval van politie enzo misschien anders dat weet ik niet.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:52 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat is een aanname.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:00 schreef Timmos het volgende:
dus aanleiding zal geweest zijn dat hij gefilmd werd.
Zou mij niet verbazen als de afdeling communicatie hier gewoon toestemming voor heeft gegeven en of er overleg is geweest met NVJ ofzo. In eerste instantie was er alleen een screenshot gebruikt.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:59 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik keur de oplossing ook niet goed, maar ik keur het willens en wetens doorgaan met filmen én het online kwakken ook niet goed.
Waarom zou ik? Het zijn allemaal aanname's.quote:
Hij zegt toch vrij duidelijk wat het probleem isquote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom zou ik? Het zijn allemaal aanname's.
kijk aan! goed nieuws voor je, gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:02 schreef Wiebeldak het volgende:
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:02 schreef Wiebeldak het volgende:
Oakley?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:46 schreef Flipmoehoe het volgende:
Ik heb gisteren wel een fietsbril uit Hong Kong binnen gekregen.
Telt dat ook?
haha nee, deze is het gewordenquote:
Duur allemaal!quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:11 schreef xuryah het volgende:
Heeft iemand hier toevallig een FitBit?
Oh en gefeliciteerd Wiebeldak! Super dat je een baan gevonden hebt!
Waarmee wil je beginnen?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:34 schreef Unites het volgende:
Zou een Panasonic GH4 wat zijn om mee te beginnen?
Ik vind de specificaties indrukwekkend. Totaal geen ervaring met videografie buiten dat je er nogal wat extra gear bij nodig hebt (vraag Stefan hier even voor). Op het eerste oog lijkt me het een leuke crossover om mee te beginnen,quote:
Bedankt voor je reactie. Klopt inderdaad wat je zegt, maar het gaat me voornamelijk om de videofunctie en die vind ik indrukwekkend qua specificaties. Heb ook enkele voorbeeldfilmpjes bekeken met o.a. de 4K-videofunctie en dat waren schitterende beelden. Natuurlijk wordt de markt nu eigenlijk bestormd met de 4K-videofuncties, dus misschien moet ik nog even op een camera wachten die het ook goed doet qua fotografie, want op dat punt laat de Panasonic GH4 nog wel wat steekjes vallen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:42 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Ik vind de specificaties indrukwekkend. Totaal geen ervaring met videografie buiten dat je er nogal wat extra gear bij nodig hebt (vraag Stefan hier even voor). Op het eerste oog lijkt me het een leuke crossover om mee te beginnen,
Puur voor fotografie gezien zijn er leukere camera's te verzinnen...
4k klinkt leuk. Maar wat moei je er mee? Is amper vraag voor nog. En je gaat beginnen met fotografie en koopt meteen een camera van 1600 euro? Waarom niet simpel beginnen?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:58 schreef Unites het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie. Klopt inderdaad wat je zegt, maar het gaat me voornamelijk om de videofunctie en die vind ik indrukwekkend qua specificaties. Heb ook enkele voorbeeldfilmpjes bekeken met o.a. de 4K-videofunctie en dat waren schitterende beelden. Natuurlijk wordt de markt nu eigenlijk bestormd met de 4K-videofuncties, dus misschien moet ik nog even op een camera wachten die het ook goed doet qua fotografie, want op dat punt laat de Panasonic GH4 nog wel wat steekjes vallen.
De prijs is natuurlijk ook best aantrekkelijk als je de geruchten moet geloven. Zo'n ¤1600,- voor de body alleen en daarmee dus wel wat interessanter als een Canon 5D Mark III, die wel iets prijziger is, maar wel beter scoort qua opties, functies en specificaties in het gebied van fotografie. Daarbij moet ik - als zeventienjarige - er ook zelf voor sparen, dus misschien tegen die tijd dat ik hem kan kopen (de GH4 komt sowieso pas uit in april volgens mij), zo rond de zomervakantie is de prijs misschien wat gedaald.
Vraag die je je ook even moet stellen: Stel nou het bevalt, kun je dan vooruit met de GH4? Of is het dan "weggegooid geld" als je toch door wilt stromen naar een MK3 met bijbehorende accesoires.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:58 schreef Unites het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie. Klopt inderdaad wat je zegt, maar het gaat me voornamelijk om de videofunctie en die vind ik indrukwekkend qua specificaties. Heb ook enkele voorbeeldfilmpjes bekeken met o.a. de 4K-videofunctie en dat waren schitterende beelden. Natuurlijk wordt de markt nu eigenlijk bestormd met de 4K-videofuncties, dus misschien moet ik nog even op een camera wachten die het ook goed doet qua fotografie, want op dat punt laat de Panasonic GH4 nog wel wat steekjes vallen.
De prijs is natuurlijk ook best aantrekkelijk als je de geruchten moet geloven. Zo'n ¤1600,- voor de body alleen en daarmee dus wel wat interessanter als een Canon 5D Mark III, die wel iets prijziger is, maar wel beter scoort qua opties, functies en specificaties in het gebied van fotografie. Daarbij moet ik - als zeventienjarige - er ook zelf voor sparen, dus misschien tegen die tijd dat ik hem kan kopen (de GH4 komt sowieso pas uit in april volgens mij), zo rond de zomervakantie is de prijs misschien wat gedaald.
Weggegooid geld is het denk ik sowieso nooit. Ik denk dat zo'n degelijke camera altijd wel waarde blijft behouden. Dus mocht ik na een poos 'klaar zijn' voor een ander toestel, dan kan ik de GH4 misschien verkopen en dan zelf bijleggen voor een nieuwe.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:00 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Vraag die je je ook even moet stellen: Stel nou het bevalt, kun je dan vooruit met de GH4? Of is het dan "weggegooid geld" als je toch door wilt stromen naar een MK3 met bijbehorende accesoires.
Dat werkt wel met glaswerk zo, maar camera's kiepen nog steeds redelijk hard naar benedenquote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:02 schreef Unites het volgende:
[..]
Weggegooid geld is het denk ik sowieso nooit. Ik denk dat zo'n degelijke camera altijd wel waarde blijft behouden. Dus mocht ik na een poos 'klaar zijn' voor een ander toestel, dan kan ik de GH4 misschien verkopen en dan zelf bijleggen voor een nieuwe.
Fototoestellen kelderen in waarde zodra je de winkel uitloopt..quote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:02 schreef Unites het volgende:
[..]
Weggegooid geld is het denk ik sowieso nooit. Ik denk dat zo'n degelijke camera altijd wel waarde blijft behouden. Dus mocht ik na een poos 'klaar zijn' voor een ander toestel, dan kan ik de GH4 misschien verkopen en dan zelf bijleggen voor een nieuwe.
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:06 schreef DonJames het volgende:
[..]
Fototoestellen kelderen in waarde zodra je de winkel uitloopt..
Au.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:22 schreef Merlijn het volgende:
[..]![]()
Canon 60D als voorbeeld:
[ afbeelding ]
Je voelt mijn pijn hequote:
Dat is nieuwwaarde over een tijdsbestek van 2 jaar...quote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:22 schreef Merlijn het volgende:
[..]![]()
Canon 60D als voorbeeld:
[ afbeelding ]
Dat is met ongeacht welk product het geval. Deze heer gaat er van uit dat hij over een X tijdsbestek niet heel veel verlies denkt te maken op een body als hij wilt overstappen naar (semi-)proquote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:27 schreef Uncle het volgende:
[..]
Dat is nieuwwaarde over een tijdsbestek van 2 jaar...
Denk dat er eerder gedoeld wordt op de afschrijving tussen iets nieuw aanschaffen, wat 5 minuten later in feite al tweedehands is en dus een stuk minder waard
Ik kijk de uren weg....quote:
* Ynske sluit aan in de rijquote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:41 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Ik kijk de uren weg....
* Merlijn heeft geen zin vandaag
Als jij nou de linkerkant pakt, kijk ik de rechteruren wegquote:
Het is erg lokatie en brancheafhankelijk, maar over het algemeen heb je gelijk. Maar ik vind het goed dat je nu weer lekker aan de slag kunt. Kleurt gelijk je toekomst een stuk zonnigerquote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:46 schreef Wiebeldak het volgende:
Bedankt iedereen! Het werd wel eens tijd ookVoor diegenen (niet hier in dit topic hoor) die zo nu en dan vertelden dat er altijd wel werk is als je werkloos bent: Verlies je baan op dit moment, en eens kijken of je binnen een week weer werk hebt.
NEEN
Eerst je proeftijd maar eens doorkomen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:46 schreef Wiebeldak het volgende:
Bedankt iedereen! Het werd wel eens tijd ookVoor diegenen (niet hier in dit topic hoor) die zo nu en dan vertelden dat er altijd wel werk is als je werkloos bent: Verlies je baan op dit moment, en eens kijken of je binnen een week weer werk hebt.
NEEN
Ik ga er wel iets op achteruit maar dat neem ik voor lief aangezien ik magazijn chef was en nu weer als magazijn medewerker begin maar wel met de kans om door te groeien. En hier komt nog bij dat veel artikelen op maat gemaakt moeten worden dus er zit ook een technische kant aan. Dus niet domweg orders lopen. En mijn heftruck certificaat wordt verlengt dmv een korte cursus.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:49 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Het is erg lokatie en brancheafhankelijk, maar over het algemeen heb je gelijk. Maar ik vind het goed dat je nu weer lekker aan de slag kunt. Kleurt gelijk je toekomst een stuk zonnigerMag ik vragen wat je voor werk gaat doen ?
Daar heb ik alle vertrouwen in.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:49 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Eerst je proeftijd maar eens doorkomen.
Opstappen vanuit een bestaande positie is altijd makkelijkerquote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:51 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Ik ga er wel iets op achteruit maar dat neem ik voor lief aangezien ik magazijn chef was en nu weer als magazijn medewerker begin maar wel met de kans om door te groeien. En hier komt nog bij dat veel artikelen op maat gemaakt moeten worden dus er zit ook een technische kant aan. Dus niet domweg orders lopen. En mijn heftruck certificaat wordt verlengt dmv een korte cursus.
Mooi zoquote:
Als je geen verlies wilt maken op gear dan moet je tweedehands kopen. Lenzen blijven vrij lang waardevast en bodies iets korter dus die zul je sneller van de hand moeten doen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:29 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Dat is met ongeacht welk product het geval. Deze heer gaat er van uit dat hij over een X tijdsbestek niet heel veel verlies denkt te maken op een body als hij wilt overstappen naar (semi-)pro
Ja, en als je beetje geluk hebt kan je er zelfs nog winst op maken.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:55 schreef Uncle het volgende:
[..]
Als je geen verlies wilt maken op gear dan moet je tweedehands kopen. Lenzen blijven vrij lang waardevast en bodies iets korter dus die zul je sneller van de hand moeten doen.
Het is zelfs al vrij snel voordeliger om (tweedehands) te kopen en daarna weer te verkopen dan om iets te huren
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:55 schreef Uncle het volgende:
[..]
Als je geen verlies wilt maken op gear dan moet je tweedehands kopen. Lenzen blijven vrij lang waardevast en bodies iets korter dus die zul je sneller van de hand moeten doen.
Het is zelfs al vrij snel voordeliger om (tweedehands) te kopen en daarna weer te verkopen dan om iets te huren
Ik weet er alles vanquote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:46 schreef Wiebeldak het volgende:
NEEN
Je had toch laatst iets met een proefdagquote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:58 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ik weet er alles vanDus echt fijn voor je
![]()
Zelf heb ik maandag ook een sollicitatie gesprekHoop dat dat wat wordt!
Ik moet nog 2 uurquote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nou jongens ik trap hem alvast af. weekend
Oeh borrelenquote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik moet nog 2 uurEn ook nog verplicht borrelen
Erg veel succes!quote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:58 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ik weet er alles vanDus echt fijn voor je
![]()
Zelf heb ik maandag ook een sollicitatie gesprekHoop dat dat wat wordt!
zou wel willenquote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:03 schreef over_hedge het volgende:
Gebruikt hier iemand eigenlijk wel eens oude lenzen op hun dslr? Dus van leica o.i.d?
Ik zit beetje op marktplaats te kijken. Maar zitten nog best leuke lensjes tussen voor rond de 300 euro. Zijn vaak lekker lichtsterk.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
zou wel willenMaar kom nooit iets interessants tegen op een markt ofzo.
Mja weet eigenlijk niet waar ik naar moet kijken wat defecten betreft en of ze op mijn camera passen enzoquote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:14 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik zit beetje op marktplaats te kijken. Maar zitten nog best leuke lensjes tussen voor rond de 300 euro. Zijn vaak lekker lichtsterk.
http://www.digitalecamera.me/oude_lenzen_op_nieuwe_cameras staat wel wat informatie overquote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Mja weet eigenlijk niet waar ik naar moet kijken wat defecten betreft en of ze op mijn camera passen enzo
Thanx!quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:16 schreef over_hedge het volgende:
[..]
http://www.digitalecamera.me/oude_lenzen_op_nieuwe_cameras staat wel wat informatie over
Ik mag van mezelf niet beginnen aan oud spul op ebay kopen, als ik zie waarvoor hasselblads etc soms weggaan zou ik zo een hele kast vol hebben.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:03 schreef over_hedge het volgende:
Gebruikt hier iemand eigenlijk wel eens oude lenzen op hun dslr? Dus van leica o.i.d?
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik mag van mezelf niet beginnen aan oud spul op ebay kopen, als ik zie waarvoor hasselblads etc soms weggaan zou ik zo een hele kast vol hebben.
Een zoomlens zou ik geen oudje willen, die zijn de laatste 20 jaar enorm veel beter geworden, maar vaste brandpunt lenzen waren 35-40 jaar geleden al vreselijk goed.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:18 schreef over_hedge het volgende:
[..]Ik moet ook best wel oppassen met te veel op marktplaats kijken. Anders heb ik straks opeens allemaal lenzen er bij. Al wil ik misschien wel echt een zoomlens nog kopen voordat ik op vakantie ga.
Zitten ook nog wel goede tussen hoor, sowieso lichtsterk wat wel fijn is. Maar wil ook nog een 50mm om mee te filmen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een zoomlens zou ik geen oudje willen, die zijn de laatste 20 jaar enorm veel beter geworden, maar vaste brandpunt lenzen waren 35-40 jaar geleden al vreselijk goed.
Nee dat niet.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Die oude besjes hebben die autofocus enzo?
Nee ging uiteindelijk niet door. Hij had toch voor iemand anders gekozen..quote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je had toch laatst iets met een proefdag
Ik heb geen WW en kan geen bijstandsuitkering vragen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:02 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Erg veel succes!
Ik had het 'geluk' dat ik 13 maanden WW had opgebouwd maar ik kan mij best voorstellen dat er genoeg mensen zijn die het met veel minder maanden moeten doen waardoor je al snel in de bijstand beland en dan heb je pas echt een probleem omdat je dan hoogst waarschijnlijk ook je huis verliest. En probeer dan in die stress nog maar eens opzoek te gaan naar werk.
En dan komen die achterlijke uit Den haag ook nog eens met dat voorstel dat je dan verplicht, voor 800,- bijstand in de maand moet gaan werken. Echt te bizar voor woorden. Als mij dat had overkomen had ik compleet door gedraaid denk ik.
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:24 schreef xuryah het volgende:
[..]
Nee ging uiteindelijk niet door. Hij had toch voor iemand anders gekozen..
Zijn jij en je vriend fiscaal partner toevallig?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:27 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ik heb geen WW en kan geen bijstandsuitkering vragen.
Woon wel op mezelf, met mijn vriend dan (koophuis) en heb geen diploma door stoppen met studie.
En daardoor ook nog eens een schuld van tienduizenden euro's.
Enige wat ik aan "inkomsten" heb is zorgtoeslag. Maar alleen mn zorgverzekering is al 130 euro (met aanvullende verzekering). En heb nog heel veel andere rekeningen natuurlijk. Pfff. Dus ik word steeds verdrietiger
Neequote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Zijn jij en je vriend fiscaal partner toevallig?
Okequote:
Oh oke.. jammerquote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Okeanders had je nog wat centjes terug kunnen krijgen bij de belasting.
Op ebay.de barst het van de tweedehands 50mm's f1.4quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:21 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Zitten ook nog wel goede tussen hoor, sowieso lichtsterk wat wel fijn is. Maar wil ook nog een 50mm om mee te filmen.
Neequote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Die oude besjes hebben die autofocus enzo?
Maar eens ff kijken dan. Die oude lenzen vind ik ook wel handig dat je je diafragma op de lens zelf kan aanpassen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Op ebay.de barst het van de tweedehands 50mm's f1.4
Dat ik niet weet of in jullie situatie fiscaal partnerschap voordeel biedt, maar dat je dat zelf schijnbaar ook niet weet als je reageert met een 'oh oke, jammer'. En dat zijn dingen die je gewoon wel hoort te weten! Helemaal in het licht van het verhaaltje dat je vlak daarboven post.quote:
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:07 schreef Tokus het volgende:
vandaag m'n 8mm fisheye verkocht, als het meezit komt morgen m'n 16mm binnen.
Ik zou geen fiscaal partner willen worden met iemand die tienduizenden euro's schuld heeftquote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:06 schreef Uncle het volgende:
[..]
Dat ik niet weet of in jullie situatie fiscaal partnerschap voordeel biedt, maar dat je dat zelf schijnbaar ook niet weet als je reageert met een 'oh oke, jammer'. En dat zijn dingen die je gewoon wel hoort te weten! Helemaal in het licht van het verhaaltje dat je vlak daarboven post.
Hoe mensen in een situatie komen waarin ze zitten vind ik nooit zo interessant, omdat dat altijd achteraf lullen is. Dat voegt dus niets toe. Hoe mensen met een situatie omgaan om er weer uit te komen vind ik altijd des te interessanter
Studieschuld kan in mindering gebracht worden op het Box 3-vermogen (Sparen en beleggen).quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zou geen fiscaal partner willen worden met iemand die tienduizenden euro's schuld heeft
Dat laatste niet hoor.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:16 schreef Uncle het volgende:
[..]
Studieschuld kan in mindering gebracht worden op het Box 3-vermogen (Sparen en beleggen).![]()
Fiscaal partnerschap kan wel weer nadelen hebben voor eventuele toeslagen maar dat is ook afhankelijk van het inkomen van de partnerEn bij eventueel overlijden gaan de schulden ook over naar de partner.
Yep, en het zit op de juiste plek, op een ring op het objectief.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:58 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Maar eens ff kijken dan. Die oude lenzen vind ik ook wel handig dat je je diafragma op de lens zelf kan aanpassen.
Je hebt je weten te verdubbelenquote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:07 schreef Tokus het volgende:
vandaag m'n 8mm fisheye verkocht, als het meezit komt morgen m'n 16mm binnen.
ja. en van 3.5 naar 2.8. en van aps-c naar fullframe.quote:
Ik weet heus wel hoe dat zit, ongeveer. En ik weet ook dat het nadelen heeft, dus daarom hebben we dat niet.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:06 schreef Uncle het volgende:
[..]
Dat ik niet weet of in jullie situatie fiscaal partnerschap voordeel biedt, maar dat je dat zelf schijnbaar ook niet weet als je reageert met een 'oh oke, jammer'. En dat zijn dingen die je gewoon wel hoort te weten! Helemaal in het licht van het verhaaltje dat je vlak daarboven post.
Hoe mensen in een situatie komen waarin ze zitten vind ik nooit zo interessant, omdat dat altijd achteraf lullen is. Dat voegt dus niets toe. Hoe mensen met een situatie omgaan om er weer uit te komen vind ik altijd des te interessanter
Volgens mij is de GH4 alleen de body en heeft de GH4H de Lumix Vario kitlensquote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:34 schreef Unites het volgende:
Kan iemand mij misschien uitleggen wat het verschil tussen een Panasonic GH4 en een GH4H?
Kunnen we nu eens gaan bedenken wat we gaan eten straks...quote:
Niet van Leica, maar afgezien van mijn Tamron 90mm macro zijn de jongste lenzen die ik gebruik van midden jaren 90. De rest is allemaal beduidend ouder.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:03 schreef over_hedge het volgende:
Wij nasi met saté.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:47 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Kunnen we nu eens gaan bedenken wat we gaan eten straks...
Wij iets wat niet samen gaat met afvallenquote:
Oh wat ga je eten?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:03 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Wij iets wat niet samen gaat met afvallen
Pizza? Friet?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:03 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Wij iets wat niet samen gaat met afvallen
kapsalonquote:
Want? De kwaliteit van die lenzen is gewoon goed. In sommige gevallen zelfs beter. Je moet alleen wel zelf scherpstellen en niet alles met je menu tjes instellen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:59 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Niet van Leica, maar afgezien van mijn Tamron 90mm macro zijn de jongste lenzen die ik gebruik van midden jaren 90. De rest is allemaal beduidend ouder.
Gebruik dat spul trouwens omdat het leuk is om te verzamelen en afgezien van wat uitgesproken cultlenzen lekker voordelig in aanschaf is.
Wil je echter op zijn 2014's fotograferen, gebruik dan spullen van 2014.
je was te snelquote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:04 schreef Merlijn het volgende:
[..]
kapsalon![]()
En twee uur later weer vol aan de bak, ik heb een week stilstaan in te halen met hardlopen
Cultlezen zoals de 20mm flektogon van Zeiss?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:59 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Niet van Leica, maar afgezien van mijn Tamron 90mm macro zijn de jongste lenzen die ik gebruik van midden jaren 90. De rest is allemaal beduidend ouder.
Gebruik dat spul trouwens omdat het leuk is om te verzamelen en afgezien van wat uitgesproken cultlenzen lekker voordelig in aanschaf is.
Wil je echter op zijn 2014's fotograferen, gebruik dan spullen van 2014.
De WATTES?quote:
Kan je dat eten?quote:
ik ga vanavond een lekkere pizza makenquote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:04 schreef Merlijn het volgende:
[..]
kapsalon![]()
En twee uur later weer vol aan de bak, ik heb een week stilstaan in te halen met hardlopen
Ik heb nogal wat lenzen langs zien komen die volkomen cult zijn. De Jena Flektogons zijn allemaal cult, die 20mm steekt daar nog eens bovenuit omdat er niet zo bar veel van zijn als bijvoorbeeld een Flek 35.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Cultlezen zoals de 20mm flektogon van Zeiss?
luxe hoorquote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:30 schreef over_hedge het volgende:
Goed geregeldMijn vriendin haalt me zo op van mijn werk.
Ja.quote:
Tsja, volgende keer beter, ik vond haar toch al niet zo bij je passenquote:Op vrijdag 7 maart 2014 17:11 schreef Susteren het volgende:
Vandaag zoooo'n leuke meid tegengekomen in Maastricht! Ze zei gewoon uit het niets dat ik heerlijk rook, en toen liep ik stukje met d'r en hadden we het over geuren etc. Uiteindelijk bijna uur gesproken, ze was vrij intelligent volgens mij en zag er werkelijk prachtig uit. Net gekleed, goede stijl en prachtig gezicht. Uiteindelijk moest ik nog naar de Bijenkorf, heb ik afscheid genomen zonder d'r nummer te vragen.
Waarom heb ik het niet gedaan, voel me zo stom nu he.
Bang dat ze onraad zou ruikenquote:Op vrijdag 7 maart 2014 17:11 schreef Susteren het volgende:
Vandaag zoooo'n leuke meid tegengekomen in Maastricht! Ze zei gewoon uit het niets dat ik heerlijk rook, en toen liep ik stukje met d'r en hadden we het over geuren etc. Uiteindelijk bijna uur gesproken, ze was erg intelligent en zag er werkelijk prachtig uit. Net gekleed, goede stijl en prachtig gezicht. Uiteindelijk moest ik nog naar de Bijenkorf, heb ik afscheid genomen zonder d'r nummer te vragen.
Van harte gefeliciteerd met je nieuwe baanquote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:02 schreef Wiebeldak het volgende:
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 17:14 schreef DonJames het volgende:
[..]
Tsja, volgende keer beter, ik vond haar toch al niet zo bij je passen
Jaa klopt had je gelijk in. Moet voortaan beter luisteren als je zoiets zegt terwijl ik met een meisje aan het praten ben.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 17:14 schreef DonJames het volgende:
[..]
Tsja, volgende keer beter, ik vond haar toch al niet zo bij je passen
We beginnen een soort van FOT wet te krijgen, als het niet erop lijkt binnen een week beklonken te worden dan is het niksquote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:28 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Het leek al helemaal die kant op te gaan. Als dit soort dingen snel gaan gaan ze meestal goed
Heb ik een keer selectief toegepast bij een demo waar ik co-organisator en fotograaf was. De liason mensen van de politie die heel netjes en fatsoenlijk waren alleen op de rug gefotografeerd, de hinderlijk aanwezige stillen die ons uitgebreid op de foto zetten ook herkenbaar gefotografeerd. Een van de liason agenten moest er zelf om lachen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:57 schreef Timmos het volgende:
[..]
Nou zoals oom agent dit oplost iig niet.. Het is geen regel maar als je het netjes zou vragen dan is dat meestal geen probleem, bij ons dan toch.. Net als kentekens blurren, is ook geen geschreven regel.. Alleen bijzondere teams worden meestal standaard onherkenbaar in beeld gebracht
Zoiets ja. Ik heb een aantal klassiekers gekocht in de tijd voordat het in was om klassiek te kopen (en ook wel eens wat voor sok meegenomen). Jupiters in de tijd dat je die nog voor 2-3 tientjes kreeg. En niet te vergeten m'n grote favoriet de 2.5/135 tak.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:23 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Ik heb nogal wat lenzen langs zien komen die volkomen cult zijn. De Jena Flektogons zijn allemaal cult, die 20mm steekt daar nog eens bovenuit omdat er niet zo bar veel van zijn als bijvoorbeeld een Flek 35.
In macroland zie je dat bijvoorbeeld mijn Tokina AT-X M90 de bijnaam Bokina heeft gekregen en sedertdien soms voor boven zijn historische kostprijs wordt verkocht, zeker als er een adapterbare vatting op zit (Contax/Olympus/Nikon of Pentax). Iets dergelijks geldt voor de Kiron 2.8/105mm macro.
Zelfs AF-lenzen hebben soms een cultstatus, denk maar eens aan de Minolta AF 4/70-210mm, de 'beercan' die toen hij herontdekt werd voor idiote prijzen over de bay ging. Inmiddels is de beercan weer een beetje over het toppunt heen, zijn Nikon evenknie (Nikkor 4/70-210) vliegt inmiddels alweer door de geluidsbarriere omdat ergens op interpret te lezen is dat er maar 3000 van zijn gebouwd.
jammer, ik had er graag een op mijn Kodak Foolframe gehad
Concluderend moet je waakzaam worden op de verkoopprijzen als een lens een nickname begint te ontwikkelen
Beter begint je facebookspeurttocht nu.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 17:11 schreef Susteren het volgende:
Vandaag zoooo'n leuke meid tegengekomen in Maastricht! Ze zei gewoon uit het niets dat ik heerlijk rook, en toen liep ik stukje met d'r en hadden we het over geuren etc. Uiteindelijk bijna uur gesproken, ze was erg intelligent en zag er werkelijk prachtig uit. Net gekleed, goede stijl en prachtig gezicht. Uiteindelijk moest ik nog naar de Bijenkorf, heb ik afscheid genomen zonder d'r nummer te vragen.
Ben ook weggeweest wegens chronisch tijdgebrek morgen. Ging gisteren toch beter volgens de statistieken.. Ik had het idee juist van andersom.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:31 schreef Merlijn het volgende:
* Merlijn stuk is...
Hardlopen, hardwandelen () en daarna nog eens buikspierdinges inhalen. En dan nog een dikke
van de weegschaal na krijgen
Ik ga maar top gear kijken... maakt mijn avond toch nog een beetje goed.
Vrijwillig of onvrijwillig?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 06:09 schreef Ynske het volgende:
Zaterdagmorgen en deze zot is wakker om 6 uur
niet gepland, was wakker.quote:
Succes vandaag. Wij zijn op weg naar Texel.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 08:40 schreef Ynske het volgende:
[..]
niet gepland, was wakker.
Boek maar uitgelezen. Aankleden en op weg naar mn eerste afspraak van vandaag
Nee moest er langs vind het gewoon irritant haha.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 09:03 schreef Xilantof het volgende:
[..]
De dag begonnen met een boete op de deurmat?
Heel verstandig. Ik ga m'n KTM zo ook uitlaten.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 11:12 schreef Flipmoehoe het volgende:
Zo maar is het fietspakje aan, en een lekker stuk fietsen door de bossen op de mountainbike.
Morgen gaat het leren pakkie aan, dan fijn weer het eerste ritje op de motor
Heerlijk zo'n weekend met dit weertje!
Das uitslapen, toen zat ik al op de fiets richting men werkquote:Op zaterdag 8 maart 2014 06:09 schreef Ynske het volgende:
Zaterdagmorgen en deze zot is wakker om 6 uur
quote:
Financieel was het genoodzaakt. Verstandiger in dat opzicht ja, sparen weer maar, eventueel de D5200/D7000/D7100. Dit opent weer andere deurenquote:
Hoezo hatenquote:
Hoezo haters, orgaandonoren leveren een grote bijdragequote:
wat nou vol denk ik danquote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:13 schreef Ouwesok het volgende:
Die molens van vanmorgen nog een keer, nu wat meer panorama en wat meer de Flevolandse blik
Paar rietpluimen, dijk op de achtergrond en verder een heleboel niks met een wolkje erboven
[ link | afbeelding ]
Wind turbines by Ouwesok, on Flickr
Deze man weetquote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:30 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Hoezo haten
't Scheelt je dertig procent in de bandenkosten als je dat voorwiel gewoon zoveel mogelijk in de lucht houdt en omdat je hoger zit is qua zicht ook nog stukken beter en dat komt de verkeersveiligheid alleen maar ten goede.
En met voldoende wind mee spaar je ook nog eens wat brandstof uit
Ben geen donor.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoezo haters, orgaandonoren leveren een grote bijdrage
Spannend!quote:Op zondag 9 maart 2014 10:13 schreef Wiebeldak het volgende:
Ik ga straks mijn fiets ketting eens proberen te spannen. Nog nooit zelf gedaan dus ik ben benieuwd.
Iddquote:
Ik kwam hem ook tegen. Geinige profielfoto voor Facebookquote:Op zondag 9 maart 2014 10:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Binnenkort dit soort selfies uit de Krim?
[ afbeelding ]
750cc uit 2000.quote:Op zondag 9 maart 2014 12:57 schreef Isdatzo het volgende:
K1 / K2? Lekker hoor.. die komen ook best vooruit. Heb een tijdje een K4 als circuitmotor gehad.
Maak eens een foto van een wit effen vel papier op f22 ofzo. Kun je kijken of het zichtbaar is.quote:Op zondag 9 maart 2014 13:19 schreef xuryah het volgende:
Ik heb een haartje in beeld als ik door mn zoeker kijk. Maar zie ik niet terug op mn foto's. Waar kan t haartje zitten en hoe krijg ik dat weg? Hoe duur is t om dat we te laten halen?
Blegh stom.. maarja als t niet op de foto te zien is.. ga gewoon lekker naar Amsterdamse waterleidingduinen nu!
Nog leuke beestjes gezien in de waterleidingduinenquote:Op zondag 9 maart 2014 13:19 schreef xuryah het volgende:
Ik heb een haartje in beeld als ik door mn zoeker kijk. Maar zie ik niet terug op mn foto's. Waar kan t haartje zitten en hoe krijg ik dat weg? Hoe duur is t om dat we te laten halen?
Blegh stom.. maarja als t niet op de foto te zien is.. ga gewoon lekker naar Amsterdamse waterleidingduinen nu!
Zal ik morgen even doen idd. Ben nu pas thuis en lijkt me handiger in daglicht!quote:Op zondag 9 maart 2014 13:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Maak eens een foto van een wit effen vel papier op f22 ofzo. Kun je kijken of het zichtbaar is.
Jupquote:Op zondag 9 maart 2014 19:58 schreef xuryah het volgende:
[..]
Zal ik morgen even doen idd. Ben nu pas thuis en lijkt me handiger in daglicht!
Zeker weten! We hebben er 5 uur gewandeld en heel veel herten gezien. Echt super dichtbij ook! Op 4 meter afstand ofzo. Mijn vriend heeft echt aantal mooie foto's gemaaktquote:Op zondag 9 maart 2014 19:47 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Nog leuke beestjes gezien in de waterleidingduinen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |