Van de agent? Nee, heeft niks te willen in dit geval..quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Schend je dan geen privacy enzo?
Oke weer wat geleerdquote:Op donderdag 6 maart 2014 22:11 schreef Timmos het volgende:
[..]
Van de agent? Nee, heeft niks te willen in dit geval..
Nee, het filmen mag altijd bij openbare plekken. Alleen als iemand aangeeft dit niet te willen moet je diegenen wel onherkenbaar in beeld brengen als je de foto of film publiceert. Maar filmen mag gewoon.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Schend je dan geen privacy enzo?
Ah dus zo werkt datquote:Op donderdag 6 maart 2014 22:13 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nee, het filmen mag altijd bij openbare plekken. Alleen als iemand aangeeft dit niet te willen moet je diegenen wel onherkenbaar in beeld brengen als je de foto of film publiceert. Maar filmen mag gewoon.
Daarom zie je bij die programma`s ook altijd dat ze gewoon door filmen ook al zeggen ze steeds ga weg net die camera etc. Omdat het gewoon mag, zolang ze maar onherkenbaar in beeld zijn.
quote:Q: Is the publishing of a photo of the Eiffel Tower permitted?
A: There are no restrictions on publishing a picture of the Tower by day. Photos taken at night when the lights are aglow are subjected to copyright laws, and fees for the right to publish must be paid to the SNTE.
atonium in brussel geld hetzelfde voor.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:18 schreef over_hedge het volgende:
In parijs is het wel krom die regels. De eiffeltoren filmen mag. Behalve avonds als de lightshow aangaat omdat er een soort van copyright op de lightshow zit. Als je dat filmt en publiceert kan je echt de lul zijn.
[..]
Mja filmpje zegt wel genoeg... Wat er dan ook voor af gebeurd is. Hij mag nooit aan je spullen zitten en deze op de grondslaan. Plus dat hij daar gewoon mag filmen. Wat er ook er voor gebeurd is.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:25 schreef Iemand91 het volgende:
Maar wat gebeurd daar überhaupt? Ik zie een paar agenten bij een paar mensen staan, waarschijnlijk briefje uitschrijven ofzo. En dan 2 mensen die daar bovenop staan met 2 camera's.
Plus je valt middenin het filmpje en je weet niet wat er vooraf ging. Dus veel zegt dat filmpje niet wat mij betreft.
(Op het op de grond smijten van de camera door de agent na dan; dat is natuurlijk duidelijk).
En inderdaad; regelgeving is wel wat grijs gebied hoor. Ja je mag filmen op de openbare weg; maar niet met vaste camera's. Dus geen IP-camera aan je huis hangen met zicht op de weg; tenzij je weer duidelijk aangeeft dat er gefilmd wordt.
Filmen/fotograferen in de openbare ruimte is in het beginnen toegestaan, maar dan heb je ook nog het portretrecht. Film/fotografeer je mensen en hebben die een redelijk belang tegen publicatie hebben dat - in theorie - je het filmpje/foto dus niet mag publiceren. Maar hier zijn al rechtzaken over geweest die afwisselende uitspraken deden. Ook mag je bijv. de hulpverleners niet lastig vallen/voor de voeten lopen. (En dat laatste kan hier dus best sprake van zijn; je kent de situatie niet).
Het blijft een grijs gebied IMHO.
Maar goed; ik heb het wel een beetje gehad met mensen die menen dat de politie nazi's zijn en als volksvijand #1 lijken te zien.
Maar goed; morgen mooi weer dus nieuwe aanwinst uitproberen.![]()
[ afbeelding ]
Oh, wist ik niet eens. Weer wat geleerd.quote:
Oom agent wil niet in beeld en onderneemt actie en zit behoorlijk mis. Korps zelf gaat in ieder geval actie ondernemen zover ik weet.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:25 schreef Iemand91 het volgende:
Maar wat gebeurd daar überhaupt? Ik zie een paar agenten bij een paar mensen staan, waarschijnlijk briefje uitschrijven ofzo. En dan 2 mensen die daar bovenop staan met 2 camera's.
Plus je valt middenin het filmpje en je weet niet wat er vooraf ging. Dus veel zegt dat filmpje niet wat mij betreft.
(Op het op de grond smijten van de camera door de agent na dan; dat is natuurlijk duidelijk).
En inderdaad; regelgeving is wel wat grijs gebied hoor. Ja je mag filmen op de openbare weg; maar niet met vaste camera's. Dus geen IP-camera aan je huis hangen met zicht op de weg; tenzij je weer duidelijk aangeeft dat er gefilmd wordt.
Filmen/fotograferen in de openbare ruimte is in het beginnen toegestaan, maar dan heb je ook nog het portretrecht. Film/fotografeer je mensen en hebben die een redelijk belang tegen publicatie hebben dat - in theorie - je het filmpje/foto dus niet mag publiceren. Maar hier zijn al rechtzaken over geweest die afwisselende uitspraken deden. Ook mag je bijv. de hulpverleners niet lastig vallen/voor de voeten lopen. (En dat laatste kan hier dus best sprake van zijn; je kent de situatie niet).
Het blijft een grijs gebied IMHO.
Maar goed; ik heb het wel een beetje gehad met mensen die menen dat de politie nazi's zijn en als volksvijand #1 lijken te zien.
Daar zijn we het dan over oneens.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:28 schreef over_hedge het volgende:
Mja filmpje zegt wel genoeg... Wat er dan ook voor af gebeurd is.
Hier helemaal mee eens. Hier zou ik als camera-eigenaar niet bij laten.quote:Hij mag nooit aan je spullen zitten en deze op de grondslaan.
Deels mee eens; zie verhaal eerder.quote:Plus dat hij daar gewoon mag filmen. Wat er ook er voor gebeurd is.
Nou ja; als de cameramensen niet de mensen zijn die de agenten hebben 'aangehouden' (of iets anders) maar er bij kwamen staan en mee bemoeien dan wordt het dus een grijs gebied zoals ik hierboven heb aangegeven.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:30 schreef Timmos het volgende:
Oom agent wil niet in beeld en onderneemt actie en zit behoorlijk mis. Korps zelf gaat in ieder geval actie ondernemen zover ik weet.
Dus geen sprake van voor de voeten lopen of lastig vallen.. En anders hadden ze een beter afzettingsgebied moeten maken..
Openbare weg, geen afzetting, mogen dan toch gewoon beeld maken van wat er gaande is.. Hier gaan agenten uit beeld of met hun rug naar je toe staan als ze niet in beeld willen, of komen naast je staan en een praatje makenquote:Op donderdag 6 maart 2014 22:33 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Daar zijn we het dan over oneens.
Horen de filmers bij de personen die de agenten hebben 'aangehouden' of zijn ze er bij komen staan en bemoeien? Dan weet ik niet aan de hand van het filmpje.
[..]
Hier helemaal mee eens. Hier zou ik als camera-eigenaar niet bij laten.
[..]
Deels mee eens; zie verhaal eerder.
[..]
Nou ja; als de cameramensen niet de mensen zijn die de agenten hebben 'aangehouden' (of iets anders) maar er bij kwamen staan en mee bemoeien dan wordt het dus een grijs gebied zoals ik hierboven heb aangegeven.
Maar goed; blijkbaar weet jij meer over de situatie dan ik.
Maar ach; 't kan me ook niet echt schelen...
Filmen mag altijd. Of ze had hadden mogen publiceren in deze vorm (zonder hem onherkenbaar te maken) Dat is een tweede vraag en dat is zeker een grijs gebied ja. Maar filmen mag daar gewoon.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:33 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Daar zijn we het dan over oneens.
Horen de filmers bij de personen die de agenten hebben 'aangehouden' of zijn ze er bij komen staan en bemoeien? Dan weet ik niet aan de hand van het filmpje.
[..]
Hier helemaal mee eens. Hier zou ik als camera-eigenaar niet bij laten.
[..]
Deels mee eens; zie verhaal eerder.
[..]
Nou ja; als de cameramensen niet de mensen zijn die de agenten hebben 'aangehouden' (of iets anders) maar er bij kwamen staan en mee bemoeien dan wordt het dus een grijs gebied zoals ik hierboven heb aangegeven.
Maar goed; blijkbaar weet jij meer over de situatie dan ik.
Maar ach; 't kan me ook niet echt schelen...
Mooi spul. Sigma timmert echt goed aan de weg, luxere verpakkingen, draagtas, etc.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:25 schreef Iemand91 het volgende:
Maar goed; morgen mooi weer dus nieuwe aanwinst uitproberen.![]()
[ afbeelding ]
alsof hij weg had kunnen lopen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:37 schreef Timmos het volgende:
[..]
Openbare weg, geen afzetting, mogen dan toch gewoon beeld maken van wat er gaande is.. Hier gaan agenten uit beeld of met hun rug naar je toe staan als ze niet in beeld willen, of komen naast je staan en een praatje maken
Vanavond naar een verjaardag. En rest van het weekend geen idee. Maar wil wel iets gaan doen omdat het lekker weer wordt maar wat weet ik dus niet.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |