abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137708625
Zeker. Putin was nog steeds uitgenodigd begreep ik :). Maar iets in mij zegt dat er geen Rus Nederland in komt volgende week.
  Moderator donderdag 13 maart 2014 @ 21:02:20 #102
249559 crew  Lavenderr
pi_137708743
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 21:00 schreef Scrummie het volgende:
Zeker. Putin was nog steeds uitgenodigd begreep ik :). Maar iets in mij zegt dat er geen Rus Nederland in komt volgende week.
Daar zou je best eens gelijk ik kunnen hebben. Poetin zal niet blij zijn met de 11 miljard die de EU aan Oekraïne heeft toegezegd. Was een middelvinger naar hem.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:05:01 #103
336455 Mr.Meneer
Zeg maar gewoon meneer.
pi_137730689
@sanwaldinjo: Moving tanks Omsk, Saratov, photos popping up. Expect full-scale intervention beyond #Crimea pic.twitter.com/P8Eqk7qTeI”
Het einde van de wereld is de schuld van:...................
pi_137731342
Maandag word de dag. Of zondag avond/nacht al gok ik.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 18:26:22 #105
420688 Khazad-dum
You shall not pass
pi_137739033
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:25 schreef Scrummie het volgende:
Maandag word de dag. Of zondag avond/nacht al gok ik.
Wat maakt dan dat dat referendum de aanleiding zal zijn?
pi_137739056
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 18:26 schreef Khazad-dum het volgende:

[..]

Wat maakt dan dat dat referendum de aanleiding zal zijn?
Hm, hoe bedoel je die vraag?
  vrijdag 14 maart 2014 @ 18:34:53 #107
420688 Khazad-dum
You shall not pass
pi_137739324
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 18:26 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Hm, hoe bedoel je die vraag?
Ik neem aan dat je bedoelde te zeggen dat de Derde Wereldoorlog op maandag of op zondagavond/nacht zal beginnen. Dat is vlak na het referendum. Dus hoe komt het dan dat dat zo snel achter elkaar gebeurd?
pi_137739394
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 18:34 schreef Khazad-dum het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je bedoelde te zeggen dat de Derde Wereldoorlog op maandag of op zondagavond/nacht zal beginnen. Dat is vlak na het referendum. Dus hoe komt het dan dat dat zo snel achter elkaar gebeurd?
Dat denk ik, omdat Rusland dan echt de Krim gaat opeisen. Al denk ik niet dat er dan gelijk WW3 begint, maar wel de start van het begin is.
pi_137750021
Schieten en doden in Kharkov volgens den twit en http://rt.com/news/ukraine-kharkov-radicals-attack-982/
  Moderator vrijdag 14 maart 2014 @ 22:56:37 #110
249559 crew  Lavenderr
pi_137750580
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 22:42 schreef Scrummie het volgende:
Schieten en doden in Kharkov volgens den twit en http://rt.com/news/ukraine-kharkov-radicals-attack-982/
Jetzt geh'ts los :{
pi_137750626
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 22:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jetzt geh'ts los :{
Spanning is om te snijden in elk geval..

kijk dit dan:
Krijg echt een raar gevoel bij die man zo, alsof je een sprongetje in de tijd maakt.
  Moderator vrijdag 14 maart 2014 @ 23:01:15 #112
249559 crew  Lavenderr
pi_137750792
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 22:57 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Spanning is om te snijden in elk geval..

kijk dit dan:
Krijg echt een raar gevoel bij die man zo, alsof je een sprongetje in de tijd maakt.
Ik begrijp wat je bedoelt :o
pi_137806847
Als er een derde wereldoorlog komt zullen er twee blokken ontstaan:

Blok 1:
NAVO
Japan

Blok 2:
China
Rusland (inc. bondgenoten)
Noord-Korea
Kazachstan
India
Pakistan
Iran
Servie
Afghanistan

Ik denk dat de VS het zullen moeten afleggen maar niet zonder slag of stoot.
Uit deze oorlog zal er 1 grote supermacht ontstaan: CHINA

[ Bericht 1% gewijzigd door SanMarcoo op 16-03-2014 18:47:50 ]
pi_137807968
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 17:57 schreef SanMarcoo het volgende:
Als er een derde wereldoorlog komt zullen er twee blokken ontstaan:

Blok 1:
NAVO
Japan

Blok 2:
China
Rusland (inc. bondgenoten)
Noord-Korea
Kazachstan
India
Pakistan
Iran
Syrie
Servie
Afghanistan (?)

Ik denk dat de VS het zullen moeten afleggen maar niet zonder slag of stoot.
Uit deze oorlog zal er 1 grote supermacht ontstaan: CHINA
India en Pakistan?
India en China?
Wat is Afghanistan?
Syrië? Bestaat dat nog?

En over China+Rus zou ik maar niet zo zeker zijn. NAVO+ China = verzekerde win, Chibn+Rus = alles behalve zeker.
pi_137808787
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 18:24 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

India en Pakistan?
India en China?
Wat is Afghanistan?

En over China+Rus zou ik maar niet zo zeker zijn. NAVO+ China = verzekerde win, Chibn+Rus = alles behalve zeker.
China wil de supermacht worden! Maar China wint nooit alleen van de VS, daarvoor hebben ze Rusland nodig. Als de VS en China Rusland uitschakelen. Dan heeft China voorlopig geen kans om haar doel te bereiken.

Afghanistan is een land in Afrika met een redelijk leger.

India en China zijn bondgenoten.
Pakistan en China zijn ook bondgenoten.
India en Pakistan vechten apart ze zijn beide waarnemend lid in de samenwerkingsorganisatie van China en Rusland.
pi_137810807
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 18:47 schreef SanMarcoo het volgende:

[..]

China wil de supermacht worden! Maar China wint nooit alleen van de VS, daarvoor hebben ze Rusland nodig. Als de VS en China Rusland uitschakelen. Dan heeft China voorlopig geen kans om haar doel te bereiken.

India en Pakistan vechten apart ze zijn beide waarnemend lid in de samenwerkingsorganisatie van China en Rusland.
Afghanistan een land in afrika met een redelijk leger???

Ok. Waardeloze atlas heb ik toch
Ich hock in meinem Bonker
  zondag 16 maart 2014 @ 19:40:06 #117
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_137811016
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 18:24 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

India en Pakistan?
India en China?
Wat is Afghanistan?
Syrië? Bestaat dat nog?

India en Pakistan lijkt me ook niet die liggen in de clinch met mekaar sinds de Britten weg zijn daar
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_137811117
Exit polls trouwens 93% pro Rusland.
pi_137819298
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 18:47 schreef SanMarcoo het volgende:

Met jouw opdeling wordt het gewoon einde wereld... met een China en NATO einde Rusland (wat ook heel voordelig voor China kan uitpakken).

Ik zou 'r maar niet te zeker van zijn, van die zogenaamde bondgenoten. Ideologische verbond is weggevallen, en nu is het slechts een strategisch iets; macht vergroten (of in elk geval die van NATO verminderen) door met Rusland op te trekken, maar zoals vaak is dat slechts betrekkelijk.
Je zag het laatst bij de VN stemming al terug; China spreekt zich niet uit omdat ze primair voor zelfbehoud zijn (willen het Westen niet té erg voor het hoofd stoten), en met Rusland in bed duiken met een opkomende oorlog valt daar niet onder.

Sowieso heeft China niet zoveel kans strategisch gezien, daar ze hun eigen kust niet eens af kunnen komen. Dan kan je beter inlands richting Rusland trekken. Het Westen is nogal een eindje weg.

Afghanistan in Afrika? En een leger? Hoeveel straaljagers denk je dat ze hebben?
Pakistan gaat zich scharen bij Rusland, maar India is alles behalve een zekere factor.

Overigens ben je trouwens nog wat vergeten bij het NATO+Japan lijstje, namelijk: Koeweit, S-A (eventueel), Israël, Mexico (waarschijnlijk), Zuid-Afrika, en Zuid-Korea(!).

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2014 21:40:22 ]
  zondag 16 maart 2014 @ 21:57:23 #120
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_137820632
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 19:41 schreef Scrummie het volgende:
Exit polls trouwens 93% pro Rusland.
dat is duidelijk, had zelf gedacht 80%
  zondag 16 maart 2014 @ 22:06:10 #121
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_137821439
VS verwerpen referendum Krim

En de VS gooit weer hele kolen op vuur.
Niet verwonderlijk, maar wel debiele reactie, we zijn weer een stapje dichterbij WW3 zo...
pi_137912522
Eerder the beginning of Cold War 2. Lijkt na Putin's toespraak wel een feit te zijn.
Was ervan overtuigd dat het zou komen, komt het toch nog onverwacht, net nu ik m'n spaargeld wou investeren. :(
pi_137917960
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 06:32 schreef meth1745 het volgende:
Eerder the beginning of Cold War 2. Lijkt na Putin's toespraak wel een feit te zijn.
Was ervan overtuigd dat het zou komen, komt het toch nog onverwacht, net nu ik m'n spaargeld wou investeren. :(
Dat kan nog steeds. Koop gewoon goud en bewaar het thuis
pi_138131722
Wat ik zo tenenkrommend vind is die onwaarschijnlijke hypocrisie van het Westen in deze affaire. Misselijk is het. Iraq binnenvallen was helemaal ok, want dat was een humanitaire missie :r Maar Rusland mag land geen inpikken. Ze doet maar.
  Moderator maandag 24 maart 2014 @ 21:15:01 #126
249559 crew  Lavenderr
pi_138132957
Niet helemaal waar want:

'Zolang Rusland doorgaat met de grove schending van het internationaal recht in Oekraïne, mag Moskou zich niet aansluiten bij de G7. Dat heeft het Witte Huis maandag bekendgemaakt.'

http://www.nu.nl/buitenla(...)blijft-schenden.html
pi_138133091
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:15 schreef Lavenderr het volgende:
Niet helemaal waar want:

'Zolang Rusland doorgaat met de grove schending van het internationaal recht in Oekraïne, mag Moskou zich niet aansluiten bij de G7. Dat heeft het Witte Huis maandag bekendgemaakt.'

http://www.nu.nl/buitenla(...)blijft-schenden.html
verkeerd topic? :?
  Moderator maandag 24 maart 2014 @ 21:26:48 #128
249559 crew  Lavenderr
pi_138133658
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:17 schreef meth1745 het volgende:

[..]

verkeerd topic? :?
Nee, ik meende dat te begrijpen uit de post van untermensch dat hij het over de Oekraïne en Rusland had.
pi_138134354
Mja, de opmerking was niet erg duidelijk, ik dacht dat hij bedoelde "Maar Rusland mag geen land inpikken. Ze doen maar"
Maar als je het leest als, "Maar Rusland mag land gaan inpikken. Ze doet maar", en hij bedoelt dat het Westen wel optrad tegen Irak maar niet tegen Rusland, dan klopt het ook natuurlijk.. Had ik niet aan gedacht.
  maandag 24 maart 2014 @ 21:59:16 #130
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_138135803
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:36 schreef meth1745 het volgende:
Mja, de opmerking was niet erg duidelijk, ik dacht dat hij bedoelde "Maar Rusland mag geen land inpikken. Ze doen maar"
Maar als je het leest als, "Maar Rusland mag land gaan inpikken. Ze doet maar", en hij bedoelt dat het Westen wel optrad tegen Irak maar niet tegen Rusland, dan klopt het ook natuurlijk.. Had ik niet aan gedacht.
En Afghanistan Vietnam etc etc etc de lijst is lang,
En wij doen eigenlijk net zo vrolijk mee, Ik keur de reactie van de Russen niet goed, maar Het was gewoon een super slimme zet.
Zal wel bij spierballen vertoon van beide kanten blijven maar goed,
pi_138136734
Ja het is gewoon belachelijk die zogenaamde morele gedachtehang in het Westen. Ik las laatst nog zo'n artikel in de Trouw. Dat ging zo van "ja maar de invasie van Iraq had te maken een humanitaire crisis etc.." Echt schandelijk is dat. Al die leugens. Tenminste is Rusland gewoon eerlijk naar de wereld toe en verhult haar acties niet achter een spinnenweb van leugens.
  maandag 24 maart 2014 @ 22:30:54 #132
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_138137818
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 22:13 schreef Untermenschlich het volgende:
Ja het is gewoon belachelijk die zogenaamde morele gedachtehang in het Westen. Ik las laatst nog zo'n artikel in de Trouw. Dat ging zo van "ja maar de invasie van Iraq had te maken een humanitaire crisis etc.." Echt schandelijk is dat. Al die leugens. Tenminste is Rusland gewoon eerlijk naar de wereld toe en verhult haar acties niet achter een spinnenweb van leugens.
:Y Dit!
pi_138138292
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 22:13 schreef Untermenschlich het volgende:
Opzich wel eens, maar je kan niet met droge ogen beweren dat Rusland niet liegt en eerlijk is. Ze zeggen bijvoorbeeld tegen de VS dat ze oost Oekraine niet gaan pakken, maar die 30.000 troepen ofzoiets, diverse vechtvliegtuigen staan toch niet voor niets langs de gehele grens?

Ik ben ook niet van de huidige aanpak, en ik had het ook heel wat harder verwacht eigenlijk. Maar dat is niet alleen nu, ik vond het ook belachelijk hoe Nederland reageerde op die achterlijke Rusland situatie een aantal maanden geleden, waar die Rus op dit moment eigenlijk gewoon keihard in de cel had moeten zitten. Zo nog wel meer voorbeelden, ook met dat Pussy Riot gezeik en het homo gebeuren daar.

Ik wil geen oorlog, absoluut niet, maar je moet potverdorie ook niet over je heen laten lopen. Al zit de huidige wereldleiding gewoon zo vol met infantiele klootzakken dat het kiezen is tussen twee kwaden.
  Moderator maandag 24 maart 2014 @ 22:49:43 #134
249559 crew  Lavenderr
pi_138138703
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 22:40 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Opzich wel eens, maar je kan niet met droge ogen beweren dat Rusland niet liegt en eerlijk is. Ze zeggen bijvoorbeeld tegen de VS dat ze oost Oekraine niet gaan pakken, maar die 30.000 troepen ofzoiets, diverse vechtvliegtuigen staan toch niet voor niets langs de gehele grens?

Ik ben ook niet van de huidige aanpak, en ik had het ook heel wat harder verwacht eigenlijk. Maar dat is niet alleen nu, ik vond het ook belachelijk hoe Nederland reageerde op die achterlijke Rusland situatie een aantal maanden geleden, waar die Rus op dit moment eigenlijk gewoon keihard in de cel had moeten zitten. Zo nog wel meer voorbeelden, ook met dat Pussy Riot gezeik en het homo gebeuren daar.

Ik wil geen oorlog, absoluut niet, maar je moet potverdorie ook niet over je heen laten lopen. Al zit de huidige wereldleiding gewoon zo vol met infantiele klootzakken dat het kiezen is tussen twee kwaden.
Helaas ;(
  maandag 24 maart 2014 @ 23:10:01 #135
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_138139957
quote:

[..]

Rusland liegt niet, plus ze hebben geluk de mensen in de reggio willen ook gewoon terug zonder de troepen hadden ze ook voor aansluiting bij Rusland gestemd, de Regio heeft voor rusland veel voordelen en dat ziet de VS en Eu als een dreiging.
Die gooien het op als landje pik, maar is het wel landje pik? het was vroegr een deel van de USSR en die gaf het min of meer als cadeau aan de Oekraine, in de Oekraine breekt onrust uiit en rusland stuurt een soort van vredes macht ( al zien wij het niet zo) we deden het zelfde in afghanistan, eigenlijk erger zelfs zonder goedkeuring gingen we er heen, terwijl oekraine zelfs in de wet heeft staan dat er zoveel Russen naar toe mogen.
Dus tja, het is wikken en Wegen, en neig toch net iets meer naar Rusland in dit geval,.
pi_138140032
Ik niet, sorry..

L0gg0l twitterde op maandag 24-03-2014 om 23:05:26 RUSSIA'S KOZYREV SAYS "IT'S 11 HOUR" TO AVOID NUCLEAR CONFRONTATION ON UKRAINE CRISIS http://t.co/fmqILYsjSy reageer retweet
Dit ook ... :r :N |:(
  maandag 24 maart 2014 @ 23:33:20 #137
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_138141445
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 23:11 schreef Scrummie het volgende:
Ik niet, sorry..

L0gg0l twitterde op maandag 24-03-2014 om 23:05:26 RUSSIA'S KOZYREV SAYS "IT'S 11 HOUR" TO AVOID NUCLEAR CONFRONTATION ON UKRAINE CRISIS http://t.co/fmqILYsjSy reageer retweet
Dit ook ... :r :N |:(
Als EU en VS gelijk hebben en het gaat om meer, dan trek ik mijn antwoord terug.
en Geef ik hun wel gelijk maar momenteel is het gis werk hoor.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 09:09:43 #138
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_138146603
quote:

[..]

gewetensloze nepotische -edit, rustig aan-

Ze weten dondersgoed wat ze doen, waarom ze het doen. Het zijn geen gasten op hun peterprincipe-positie. Uiteraard zijn de Nederlandse politici dat wel. Incapable -edit-

[ Bericht 1% gewijzigd door Lavenderr op 25-03-2014 10:33:20 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_138146956
Guyvie: http://www.businessinside(...)2014-3#ixzz2wxAvVgpr Precies wat we zeiden dus :P
  dinsdag 25 maart 2014 @ 11:14:17 #140
52357 Lambiekje
pi_138149733
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 09:09 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

gewetensloze nepotische -edit, rustig aan-

Ze weten dondersgoed wat ze doen, waarom ze het doen. Het zijn geen gasten op hun peterprincipe-positie. Uiteraard zijn de Nederlandse politici dat wel. Incapable -edit-
wat is er nu weer mis met plutocratisch? En waarom mag een ander wel infantiel zeggen en ik niet randebiel. Je gaat mij niet vertellen dat je Mark een knappe man vindt!.

En waarom wordt mijn klootzak gecensureerd en niet diegene die ik verbeter/aanvul... !?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 11:29:13 #141
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_138150111
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 09:26 schreef Scrummie het volgende:
Guyvie: http://www.businessinside(...)2014-3#ixzz2wxAvVgpr Precies wat we zeiden dus :P
:D Zou het, Scrum je hebt een geweldige conspiracy opgezet _O_
Eeentje die ook eens een keer geloofwaardig over komt en dus zeer plausible is
  dinsdag 25 maart 2014 @ 12:09:53 #142
33189 RM-rf
1/998001
pi_138151267
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 11:29 schreef theguyver het volgende:

[..]

:D Zou het, Scrum je hebt een geweldige conspiracy opgezet _O_
Eeentje die ook eens een keer geloofwaardig over komt en dus zeer plausible is
goede artikelen, idd zeer lezenswaardig en interssant
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_138151342
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:09 schreef RM-rf het volgende:

[..]

goede artikelen, idd zeer lezenswaardig en interssant
mee eens
  Moderator dinsdag 25 maart 2014 @ 12:14:27 #144
249559 crew  Lavenderr
pi_138151396
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 11:14 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

wat is er nu weer mis met plutocratisch? En waarom mag een ander wel infantiel zeggen en ik niet randebiel. Je gaat mij niet vertellen dat je Mark een knappe man vindt!.

En waarom wordt mijn klootzak gecensureerd en niet diegene die ik verbeter/aanvul... !?
Ik censureer jouw klootzak niet, ik censureerde plutocratische klootzakken.

En of ik Mark Rutte een knappe man vind of niet doet niet ter zake en boeit niet.
pi_138151802
quote:

[..]

Nee ik bedoelde in dit gebeuren met de Krimm vind ik Rusland eerlijk ogen, onmeetbaar eerlijker dan het Westen bij bijvoorbeeld ten tijde van invasie van Iraq, de opbouw ervan. Voor de rest vind ik Rusland maar eng, kwa mensenrechten enzovoorts. Vreselijk.

De wereldleiding, ja wat je zegt, infantiel. Veel te veel angst altijd. Geen vertrouwen.
pi_138152138
Ik denk dat het allemaal bangmakerij is - achter deuren zijn ze allemaal goeie vrienden.
Dit is gewoon 'n deel van de hele poppenkast,imo.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  Moderator dinsdag 25 maart 2014 @ 12:41:29 #147
249559 crew  Lavenderr
pi_138152154
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:41 schreef Tingo het volgende:
Ik denk dat het allemaal bangmakerij is - achter deuren zijn ze allemaal goeie vrienden.
Dit is gewoon 'n deel van de hele poppenkast,imo.
Laten we het hopen.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 12:44:55 #148
33189 RM-rf
1/998001
pi_138152252
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:27 schreef Untermenschlich het volgende:

[..]

Nee ik bedoelde in dit gebeuren met de Krimm vind ik Rusland eerlijk ogen, onmeetbaar eerlijker dan het Westen bij bijvoorbeeld ten tijde van invasie van Iraq, de opbouw ervan. Voor de rest vind ik Rusland maar eng, kwa mensenrechten enzovoorts. Vreselijk.

De wereldleiding, ja wat je zegt, infantiel. Veel te veel angst altijd. Geen vertrouwen.
Het is zeker zo dat Rusland bv grote militaire belangen op de Krim heeft en zeker ook een bepaalde angst zou moeten hebben over het verlies aan invloed.
Ze zijn eigenlijk aan vrijwel al hun grenzen eerder aan de 'verliezende' hand en wordt steeds verder omsingelt door invloedsferen die niet noodzakelijk vriendschappelijk zijn (Ook bv het westen niet, die lijken zelfs behoorlijk aggressief te zijn als je bv ook bedenkt dat de Baltische staten, voormalig SU-grondgebied deel geworden is van de EU en hier de euro als betaalmiddel ingevoerd is, en Europa ook in de Oekraine een expansiepolitiek voert die rusland niet kan stoppen)...

Ik zie het russische handelen ook eigenlijk niet als een aggressieve expantiepolitie, maar eerder zelfs een beetje wanhopige 'verdedigings' en en 'terugslaan' maatregelen om te pogen hun zwakkere positie te corrigeren en verder invloedsverlies te stoppen of vertragen.

Militair hebben ze eigenlijk een van de weinige mogelijkheden, zeker door de militaire zwakte van de EU is het een van de weinige russische troefkaarten..

enkel, of het ook opde lange termijn succesvol gaat blijken is twijfelachtig ... of je bv nu werkelijk de Krim zou willen bezetten en lang bezet wilt houden is voor mij een vraag.
buiten de militaire basissen is de economische aarde compleet nihil en is qua energie bv geheel afhankelijk van de oekraine, en om de Krim bv de mogelijkheid te geven energie uit rusland af te nemen moet erg dure infrastructtr aangelegd worden (kabels of pijpleidingen door de zwarte zee).

Bezetting van de Krim gaat Rusland vooral veel geld kosten, ze hebben ook recentelijk aangekondigt 6 miljard dollar hiervoor te reserven op de korte termijn, maar komen daarmee ook niet erg ver.
Voor de economie is Toerisme een belangrijke factor en mochten die wegblijven zolang de situatie instabiel blijft, kan het een dure grap gaan worden voor de russen en ze daar zelfs op de lange termijn gewoon een economische nederlaag leiden... net zozeer een kostenpost en belasting als bv voor de amerikanen hun aanwezigheid in instabiele conflictgebieden een te zware financiele belasting is.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_138177505
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:44 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Het is zeker zo dat Rusland bv grote militaire belangen op de Krim heeft en zeker ook een bepaalde angst zou moeten hebben over het verlies aan invloed.
Ze zijn eigenlijk aan vrijwel al hun grenzen eerder aan de 'verliezende' hand en wordt steeds verder omsingelt door invloedsferen die niet noodzakelijk vriendschappelijk zijn (Ook bv het westen niet, die lijken zelfs behoorlijk aggressief te zijn als je bv ook bedenkt dat de Baltische staten, voormalig SU-grondgebied deel geworden is van de EU en hier de euro als betaalmiddel ingevoerd is, en Europa ook in de Oekraine een expansiepolitiek voert die rusland niet kan stoppen)...

Ik zie het russische handelen ook eigenlijk niet als een aggressieve expantiepolitie, maar eerder zelfs een beetje wanhopige 'verdedigings' en en 'terugslaan' maatregelen om te pogen hun zwakkere positie te corrigeren en verder invloedsverlies te stoppen of vertragen.

Militair hebben ze eigenlijk een van de weinige mogelijkheden, zeker door de militaire zwakte van de EU is het een van de weinige russische troefkaarten..

enkel, of het ook opde lange termijn succesvol gaat blijken is twijfelachtig ... of je bv nu werkelijk de Krim zou willen bezetten en lang bezet wilt houden is voor mij een vraag.
buiten de militaire basissen is de economische aarde compleet nihil en is qua energie bv geheel afhankelijk van de oekraine, en om de Krim bv de mogelijkheid te geven energie uit rusland af te nemen moet erg dure infrastructtr aangelegd worden (kabels of pijpleidingen door de zwarte zee).

Bezetting van de Krim gaat Rusland vooral veel geld kosten, ze hebben ook recentelijk aangekondigt 6 miljard dollar hiervoor te reserven op de korte termijn, maar komen daarmee ook niet erg ver.
Voor de economie is Toerisme een belangrijke factor en mochten die wegblijven zolang de situatie instabiel blijft, kan het een dure grap gaan worden voor de russen en ze daar zelfs op de lange termijn gewoon een economische nederlaag leiden... net zozeer een kostenpost en belasting als bv voor de amerikanen hun aanwezigheid in instabiele conflictgebieden een te zware financiele belasting is.
Tjee sterke comments schrijf jij altijd. Petje af. Wat kan ik verder zeggen? Het Westen is altijd zeer agressief geweest niet? Ook bijvoorbeeld nadat het communisme neerviel bleek dat het Westen nog juist agressiever en imperialistisch werd dan ze al was.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 23:18:43 #150
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_138178017
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 23:07 schreef Untermenschlich het volgende:

[..]

Tjee sterke comments schrijf jij altijd. Petje af. Wat kan ik verder zeggen? Het Westen is altijd zeer agressief geweest niet? Ook bijvoorbeeld nadat het communisme neerviel bleek dat het Westen nog juist agressiever en imperialistisch werd dan ze al was.
nah het viel opzich wel redelijk mee, kwa bemoeienissen het kwam weer op soom na 9/11 veel spierballen vertoon, Frankrijk wil ook weer zien dat ze van de partij zijn, Duitsland daarintegen een zeer machtig leger, houd tegenwoordig zich liever afzijdig GB is tegenwoordig ook meer van de vreedzame oplossing dat was 10 jaar geleden wel anders.
  Moderator donderdag 27 maart 2014 @ 18:15:41 #151
249559 crew  Lavenderr
pi_138233349
De Algemene Vergadering van de VN heeft een resolutie aangenomen waarin staat dat de annexatie van de Krim door Rusland illegaal is.

Dat meldt persbureau AP.

In de nieuwe resolutie wordt de "territoriale integriteit" van Oekraïne benadrukt. Daarnaast wordt het referendum op de Krim dat voorafging aan de annexatie als "illegaal" bestempeld.

Honderd VN-gedelegeerden stemden vóór de resolutie en elf tegen. 58 gedelegeerden onthielden zich van stemming.

Over resoluties die worden behandeld door de Algemene Vergadering kan geen veto worden uitgesproken. De resoluties zijn echter ook niet wettelijk bindend.

http://www.nu.nl/buitenla(...)-resolutie-krim.html

Dikgedrukte is toch wel met elkaar in tegenspraak, in ieder geval onduidelijk. Want wat betekent dat nu wettelijk gezien?
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:59:02 #152
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_138234700
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:15 schreef Lavenderr het volgende:
De Algemene Vergadering van de VN heeft een resolutie aangenomen waarin staat dat de annexatie van de Krim door Rusland illegaal is.

Dat meldt persbureau AP.

In de nieuwe resolutie wordt de "territoriale integriteit" van Oekraïne benadrukt. Daarnaast wordt het referendum op de Krim dat voorafging aan de annexatie als "illegaal" bestempeld.

Honderd VN-gedelegeerden stemden vóór de resolutie en elf tegen. 58 gedelegeerden onthielden zich van stemming.

Over resoluties die worden behandeld door de Algemene Vergadering kan geen veto worden uitgesproken. De resoluties zijn echter ook niet wettelijk bindend.

Dikgedrukte is toch wel met elkaar in tegenspraak, in ieder geval onduidelijk. Want wat betekent dat nu wettelijk gezien?
de VN keurde de aanval op Irak ook af.
En we weten allemaal hoe dat afliep.
Ondertussen houd Rusland vrolijk zijn muil dicht en diet niks, en wacht rustig af.
Zie het als een schaakspel, rusland heeft het westen Schaak gezet en wacht op het antwoord.
Ik Verwacht geen militair ingijpen, mochten er VN militairen voet aan wal zetten op de Krim zal de Bevolking veel eerder zich bezet voelen dan de 20.000 russen die er nu zitten.
Ik verwacht dat ze dan de Militairen van de VN proberen van hun land af te krijgen met het nodige bloedvergieten tot gevolg.
pi_138234954
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:15 schreef Lavenderr het volgende:

Dat meldt persbureau AP.

Ik vind het wel duidelijk.

De vn is geen orgaan wat zich aan wetten moet houden. Hun besluiten ontstaan uit samenwerking....of niet omdat de regels best rekbaar zijn als je weet hoe je dat aan moet pakken.
Kortom er is geen wet ;)
  Moderator donderdag 27 maart 2014 @ 19:26:19 #154
249559 crew  Lavenderr
pi_138235711
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 19:05 schreef Blaadjes het volgende:

[..]

Ik vind het wel duidelijk.

De vn is geen orgaan wat zich aan wetten moet houden. Hun besluiten ontstaan uit samenwerking....of niet omdat de regels best rekbaar zijn als je weet hoe je dat aan moet pakken.
Kortom er is geen wet ;)
Dat wordt dus geen buigen of barsten maar rekken.
  woensdag 2 april 2014 @ 08:51:16 #155
52357 Lambiekje
pi_138426150
quote:
Niemand zal Europa redden,' waarschuwde Angela Merkel, die de huidige situatie in de EU zelfs vergeleek met het dreigende uitbreken van de Eerste Wereldoorlog, volgend jaar precies een eeuw geleden.

Finland: EU heeft kanker gekregen
bron

... een vergevorderd stadium lijkt me. Als we niet opstand komen is het terminaal.
  woensdag 2 april 2014 @ 09:27:52 #156
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_138426688
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 08:51 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

... een vergevorderd stadium lijkt me. Als we niet opstand komen is het terminaal.
Tip biekje, ik zou zeggen begin alvast, neem ontslag.
Laat zien waar je voor staat, voor iemand die er zo tegen dit alles bent, ben je ook de enige die werkt voor de personen waar je zo'n hekel aan hebt.
misschien zullen er een paar je volgen :)
  woensdag 2 april 2014 @ 12:41:58 #157
52357 Lambiekje
pi_138431867
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 09:27 schreef theguyver het volgende:

[..]

Tip biekje, ik zou zeggen begin alvast, neem ontslag.
Laat zien waar je voor staat, voor iemand die er zo tegen dit alles bent, ben je ook de enige die werkt voor de personen waar je zo'n hekel aan hebt.
misschien zullen er een paar je volgen :)
een hypotheek maakt dat we in een spagaat zitten en eigenlijk geen kant op kunnen. Tenzij het letterlijk handelen is of ten onder gaan. En gaat men rare dingen doen.

Overigens was bij Tegenlicht al een oproep om te demonstreren en ketelmuziek te maken op de pleinen. Maar dat we het niet doen omdat we het te goed hebben. >> NEE we doen het niet omdat we in een spagaat zitten met onze hypotheek.
  woensdag 2 april 2014 @ 13:08:54 #158
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_138432670
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:41 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

een hypotheek maakt dat we in een spagaat zitten en eigenlijk geen kant op kunnen. Tenzij het letterlijk handelen is of ten onder gaan. En gaat men rare dingen doen.

Overigens was bij Tegenlicht al een oproep om te demonstreren en ketelmuziek te maken op de pleinen. Maar dat we het niet doen omdat we het te goed hebben. >> NEE we doen het niet omdat we in een spagaat zitten met onze hypotheek.
Je kiest er zelf voor.

even kijken Nederland stond op de kop voor demonstratie vorige week van 30 man, die wel de straat op gingen en durfde te zeggen wat hun vonden( was het er niet mee eens maar goed) vorig jaar was er een grote bijeenkomst geplanned op malienveld voor de idealen denk dat er 1000 man was.
Nee wij Nederlanders klagen steen en been drammen veel op internet posten plaatjes op FB wat voor een eikel Rutte wel niet is, en stille toch om een of andere maloot die met een samurai zwaard op een agent af komt rennen en overhoop geknalt word. en dat was het.
  woensdag 2 april 2014 @ 15:50:51 #159
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_138437750
  Moderator woensdag 2 april 2014 @ 20:18:08 #160
249559 crew  Lavenderr
pi_138447864
Het Russische leger aan de grens met Oekraïne is volgens de Amerikaanse NAVO-bevelhebber Philip Breedlove sterk genoeg voor een aanval.

Als het bevel komt, dan kan de troepenmacht volgens Breedlove delen van Oost- en Zuid-Oekraïne in een paar dagen onder controle hebben.

''Dit is een erg grote, erg capabele en zeer parate legermacht'', aldus de generaal woensdag in een interview met persbureau Reuters. Volgens Breedlove kan de troepenmacht van naar schatting 40.000 militairen zijn doelen in drie tot vijf dagen hebben bereikt.

http://www.nu.nl/buitenla(...)ekraine-innemen.html
pi_138646061
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 20:18 schreef Lavenderr het volgende:
Het Russische leger aan de grens met Oekraïne is volgens de Amerikaanse NAVO-bevelhebber Philip Breedlove sterk genoeg voor een aanval.

Als het bevel komt, dan kan de troepenmacht volgens Breedlove delen van Oost- en Zuid-Oekraïne in een paar dagen onder controle hebben.

''Dit is een erg grote, erg capabele en zeer parate legermacht'', aldus de generaal woensdag in een interview met persbureau Reuters. Volgens Breedlove kan de troepenmacht van naar schatting 40.000 militairen zijn doelen in drie tot vijf dagen hebben bereikt.

http://www.nu.nl/buitenla(...)ekraine-innemen.html
Blijft toch erg knap gespeeld van Poetin. :)
Groot fan van User Wotte
  Moderator dinsdag 8 april 2014 @ 12:50:42 #162
249559 crew  Lavenderr
pi_138646304
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 12:42 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Blijft toch erg knap gespeeld van Poetin. :)
Over echte baas gesproken. Hij is het.
  Moderator zondag 13 april 2014 @ 21:00:03 #163
249559 crew  Lavenderr
pi_138842873
Het gaat nu rap de verkeerde kant op. Kan escaleren :o
pi_138845387
Is het niet zo dat de vele miljarden die tijdens sotchi verloren zijn gegaan gebruikt zijn voor deze millitaire invasie?
  Moderator dinsdag 15 april 2014 @ 11:28:13 #165
249559 crew  Lavenderr
pi_138898814
http://www.nu.nl/buitenla(...)kraine-begonnen.html

Nu kan Rusland bijna niet anders meer dan ingrijpen.
  dinsdag 15 april 2014 @ 11:46:06 #166
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_138899375
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 11:28 schreef Lavenderr het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)kraine-begonnen.html

Nu kan Rusland bijna niet anders meer dan ingrijpen.
Ja, domme actie van de Oekraïne, de hele planeet weet het nu dus het afwachten is op Rusland, aangezie het volledig op russiche opstandelingen is gericht
  Moderator dinsdag 15 april 2014 @ 22:01:35 #167
249559 crew  Lavenderr
pi_138924539
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 11:46 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ja, domme actie van de Oekraïne, de hele planeet weet het nu dus het afwachten is op Rusland, aangezie het volledig op russiche opstandelingen is gericht
De eerste doden zijn gevallen

http://www.nu.nl/buitenla(...)ten-in-oekraine.html

;(
pi_138925908
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

De eerste doden zijn gevallen

http://www.nu.nl/buitenla(...)ten-in-oekraine.html

;(
shit goes on
Groot fan van User Wotte
  Moderator dinsdag 15 april 2014 @ 22:29:44 #169
249559 crew  Lavenderr
pi_138926141
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:26 schreef Tjacka het volgende:

[..]

shit goes on
:'(
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:34:03 #170
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_138926418
Inso_ de mazzelpik zit in GB
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:35:00 #171
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
  Moderator dinsdag 15 april 2014 @ 22:37:52 #172
249559 crew  Lavenderr
pi_138926632
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
WW3

Net als toen bij Syrië toch?
Hoe bedoel je CCYH?
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:38:51 #173
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_138926691
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:37 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hoe bedoel je CCYH?
Ook bij Syrië schreeuwde men dat WW3 er zou komen wat toen was het ook de Russen vs de VS. Goedkoop scoren met eens strijd tussen de VS en Rusland
  Moderator dinsdag 15 april 2014 @ 22:40:05 #174
249559 crew  Lavenderr
pi_138926775
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ook bij Syrië schreeuwde men dat WW3 er zou komen wat toen was het ook de Russen vs de VS. Goedkoop scoren met eens strijd tussen de VS en Rusland
Oh zo. Ja, inderdaad. Dat schreeuwde men.
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:41:35 #175
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_138927080
Die hele kaart klopt niet. Rusland zal samen met China, Iran en Noord-Korea en nog wat kleinere landen een blok zijn, tegen de NAVO landen, zo'n beetje de hele Arabische wereld, Zuid-Korea, Australie, Japan, Canada en wat kleinere landen. India zal zich echt niet bemoeien met dit conflict, doen ze dit wel, dan zal het tegen China zijn, die zijn niet echt goeie vriendjes met elkaar. Israel zal zich afzijdig houden.
pi_138927313
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

een ww3 gaat er echt niet komen

maar dat de spanningen zo slecht aan het worden zijn is niet goed te noemen
Groot fan van User Wotte
  Moderator dinsdag 15 april 2014 @ 23:17:00 #178
249559 crew  Lavenderr
pi_138928747
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:48 schreef Tjacka het volgende:

[..]

een ww3 gaat er echt niet komen

maar dat de spanningen zo slecht aan het worden zijn is niet goed te noemen
Geeft veel onrust. In de hele wereld.
  dinsdag 15 april 2014 @ 23:36:49 #179
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_138929380
Haal even de kaarten en lijntjes weg en je komt erachter dat er geen enkel land in oorlog zal zijn, enkel een kleine groep kankers die al jaren actief bezig zijn om hele volkeren tegen elkaar op te zetten in hun verslaafde trachten hun gekrenkte trots te wreken zeker na het veiligstellen van snowden en het voorkomen van de executie van de autonome democratische president van syrie.

In het superkort: groepje mafia die poetin willen straffen voor ongehoorzaamheid aan hun dominantie.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  dinsdag 15 april 2014 @ 23:39:28 #180
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_138929467
Thailand en India die zich tegen Europa en de VS gaan keren? In welk fucking universum, TS?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  dinsdag 15 april 2014 @ 23:40:35 #181
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_138929505
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 23:36 schreef BaajGuardian het volgende:

In het superkort: groepje mafia die poetin willen straffen voor ongehoorzaamheid aan hun dominantie.
Wat is dat toch met Russische dictators, dat ze in het Westen altijd worden verheerlijkt?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  dinsdag 15 april 2014 @ 23:44:43 #182
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_138929655
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 23:40 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Wat is dat toch met Russische dictators, dat ze in het Westen altijd worden verheerlijkt?
Wat is dat toch met nederlanders die een kant kiezen zonder zich te verdiepen en alle tegenspraak vervolgens zien als verheerlijking.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_138931403
Ze zoeken het allemaal maar lekker uit. :) gr gr de kapitein :W
  woensdag 16 april 2014 @ 02:37:44 #184
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_138932030
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 23:36 schreef BaajGuardian het volgende:
Haal even de kaarten en lijntjes weg en je komt erachter dat er geen enkel land in oorlog zal zijn, enkel een kleine groep kankers die al jaren actief bezig zijn om hele volkeren tegen elkaar op te zetten in hun verslaafde trachten hun gekrenkte trots te wreken zeker na het veiligstellen van snowden en het voorkomen van de executie van de autonome democratische president van syrie.

Dit.
  woensdag 16 april 2014 @ 02:41:33 #185
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_138932039
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 april 2014 23:39 schreef SpecialK het volgende:
Thailand en India die zich tegen Europa en de VS gaan keren? In welk fucking universum, TS?
India is een bondgenoot van Rusland omdat de VS Pakistan steunt.
Anti-Turkije
  woensdag 16 april 2014 @ 02:49:28 #186
421524 SadPanda
pi_138932059
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:04 schreef theguyver het volgende:
Zoals veel voorspeld zal er een Derde wereld oorlog uitbreken.

[ afbeelding ]

De Burger oorlog In Syrie werden al meer als eens als een aanleiding gegeven.

Noord-Korea liet begin vorig jaar ook de gemoederen hoog oplopen door het contact met Zuid-Korea te verbreken.

Nu de gemoederen in de Oekraïne hoog oplopen zou dit ook wel eens een aanstichter kunnen zijn.
Wat denken jullie zal dit de reden zijn voor WW3?

[ afbeelding ]

Nou wil ik wel even buitensluiten dat ik dit topic heb aangemaakt, met de reden dat WW3 onvermijdelijk is.

[ afbeelding ]

Ook lijkt het me interessant om te weten natuurlijk wie tegen wie gaat vechten.

is het wat ik zelf denk.
Rusland
China
Noord-Korea
+ overige

Tegen de rest van de wereld ( met uitzondering van Zwitserland die dankzij die pokke bende weer geld gaat binnen harken)

En Wat gaat Nederland / België doen, vooral in Nederland zijn de Meningen behoorlijk Verdeeld en al helemaal hier op Fok over het conflict wat nu groeit in de Krim.
Welke kant gaan we kiezen of stellen we ook Neutraal op, en heeft het wel nut aangezien, Beide partijen Atoom wapens heeft en Nederland ook (paar in geheim opgeslagen)

[ afbeelding ]
Je kaartje klopt voor geen meter, bijna alle Latijns-Amerikaanse landen zullen Rusland steunen. Saudi-Arabië, VAE, Oman, Qatar en Bahrein zijn juist bondgenoten van de VS. Tevens is het kaartje verouderd, Moebarak en Gaddafi zijn weg Libië steunt nu de VS en Egypte steunt Rusland. En nog wel de grootste fout: Turkije steunt de VS juist want NAVO lid. En zo zitten er nog wel meer fouten in..
Anti-Turkije
  woensdag 16 april 2014 @ 07:38:26 #187
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_138932602
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 02:41 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Pakistan is ook rood op de kaart dus dat slaat nergens op
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_138935209
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 23:44 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Wat is dat toch met nederlanders die een kant kiezen zonder zich te verdiepen en alle tegenspraak vervolgens zien als verheerlijking.
Dat is wel een goede vraag, en waarom moet er blijkbaar altijd 1 goede en 1 slechte zijn? Zo zwart/wit is de wereld niet en als je je zou verdiepen kom je er al snel achter dat de buitenlandse interventie politiek van de grootmachten niet echt goed te noemen is.
  woensdag 16 april 2014 @ 10:40:31 #189
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_138935271
oeps verkeerde topic :P

[ Bericht 57% gewijzigd door theguyver op 16-04-2014 11:23:35 ]
pi_138937996
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 10:37 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat is wel een goede vraag, en waarom moet er blijkbaar altijd 1 goede en 1 slechte zijn? Zo zwart/wit is de wereld niet en als je je zou verdiepen kom je er al snel achter dat de buitenlandse interventie politiek van de grootmachten niet echt goed te noemen is.
In de meeste oorlogen heb je 2 slechten ipv goede en slechte. Elke oorlog is slecht omdat alles optelossen. Alleen oorlog is buisness
It is not down on any map; true places never are.
CRE / Creatief met een Duim
  woensdag 16 april 2014 @ 13:00:07 #191
421524 SadPanda
pi_138939409
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 07:38 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Pakistan is ook rood op de kaart dus dat slaat nergens op
De kaart slaat dan ook nergens op.
Anti-Turkije
  woensdag 16 april 2014 @ 13:03:40 #192
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_138939493
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 13:00 schreef SadPanda het volgende:

[..]

De kaart slaat dan ook nergens op.
Dat zijn we dan eens :P

Ik denk dat als er shit loss gaat waar iedereen een kant moet kiezen dat India al snel een manier zou verzinnen om zich zou aansluiten bij het westen. Er is te veel culturele en economische verbinding. En Pakistan kan je wel vertrouwen om zich bij de schurken aan te sluiten als het er op aan komt. Er vanuitgaande dat wij niet de schurken zijn.
  woensdag 16 april 2014 @ 14:01:28 #193
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_138941388
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 02:41 schreef SadPanda het volgende:

[..]

kaartje klopt idd niet, zal ff nieuwe maken :P
excuus,

heb er onder wel de landen neer gezet die met elkaar zou kunnen gaan samen werken.

wel met de instelling dat alle landen mee doen :P
pi_138942296
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:01 schreef theguyver het volgende:

[..]

excuus,

heb er onder wel de landen neer gezet die met elkaar zou kunnen gaan samen werken.
[ afbeelding ]

Jouw kaart klopt ook niet. Colombia en Brazilie kant van het westen. Zelfde geval voor Indonesie, net zoals Yemen. Landen als Thailand en Vietnam zullen ook de kant kiezen van het westen. Die hebben nu al problemen met China. Turkije het westen. En bijna alle voormalige Sovjet staten in Azie de kant van het Westen.
  woensdag 16 april 2014 @ 14:44:05 #195
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_138942824
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:29 schreef YellowBlacks het volgende:

[..]

Jouw kaart klopt ook niet. Colombia en Brazilie kant van het westen. Zelfde geval voor Indonesie, net zoals Yemen. Landen als Thailand en Vietnam zullen ook de kant kiezen van het westen. Die hebben nu al problemen met China. Turkije het westen. En bijna alle voormalige Sovjet staten in Azie de kant van het Westen.
Eh oke, iemand betere suggesties dan?
anders zet ff neer wat jullie denken welke landen dan mee zouden kunnen gaan doen en welke kant ze staan :)
pi_138942931
Ze zijn daar in ieder geval hard op weg naar een burgeroorlog
pi_138945121
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:44 schreef theguyver het volgende:

[..]

Eh oke, iemand betere suggesties dan?
anders zet ff neer wat jullie denken welke landen dan mee zouden kunnen gaan doen en welke kant ze staan :)
China gaat niet tegenover het Westen staan wanneer 'het' begint tussen Rusland en het Westen.

Noord-Afrika is te onstabiel om in te kleuren.

Z-Afrika bij het westen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2014 15:59:19 ]
  woensdag 16 april 2014 @ 16:47:54 #198
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_138946886
Ik heb een nieuwe kaart gemaakt voor jullie:

woensdag 16 april 2014 @ 18:50:05 #199
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_138950619
Mooi, man.
  woensdag 16 april 2014 @ 18:52:58 #200
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_138950719
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:01 schreef theguyver het volgende:

[..]

excuus,

[ afbeelding ]

Turkije, Thailand en Suriname moeten iig blauw en ik denk eigenlijk stiekem Brazilië en Argentinië en Mongolië ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')