De waarheid krijg je niet boven tafel in de storm van media activiteit nee. Maar het is nodig om er naar te blijven verwijzen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:05 schreef SureD1 het volgende:
[..]
In war, truth is the first casualty... 'de waarheid' ga je niet boven tafel krijgen...helaas doet die er ook niet toe in dit soort zaken...
Mooi citaat van Goethe, maar ik zou in dezen niet durven te beweren dat ik de waarheid in pacht heb. Terwijl ik hier geniet van mijn burgervrijheden en het mooie weer heb ik alleen toegang tot nieuwsberichten van alle kanten en die hebben andere doelen dan mij van objectieve informatie te voorzien. Ik denk dat het naïef is om te denken dat je 'de' waarheid kan destilleren uit wat ons, als gewone stervelingen, wordt voorgeschoteld.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:09 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
De waarheid krijg je niet boven tafel in de storm van media activiteit nee. Maar het is nodig om er naar te blijven verwijzen.
"“Truth has to be repeated constantly, because Error also is being preached all the time, and not just by a few, but by the multitude. In the Press and Encyclopaedias, in Schools and Universities, everywhere Error holds sway, feeling happy and comfortable in the knowledge of having Majority on its side.” "
-Goethe.
Ik zoek al sinds ik het internet op kan naar waarheid achter zaken die dat uitlokken, het in pacht hebben is iets anders dan dingen uitpluizen. Er is altijd weer iets nieuws te ontdekken in de betrekkingen van macht.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:17 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Mooi citaat van Goethe, maar ik zou in dezen niet durven te beweren dat ik de waarheid in pacht heb. Terwijl ik hier geniet van mijn burgervrijheden en het mooie weer heb ik alleen toegang tot nieuwsberichten van alle kanten en die hebben andere doelen dan mij van objectieve informatie te voorzien. Ik denk dat het naïef is om te denken dat je 'de' waarheid kan destilleren uit wat ons, als gewone stervelingen, wordt voorgeschoteld.
Nee, maar het verklaart natuurlijk wel waarom de rest van de wereld zeer verdacht tegen hem, zijn redenaties en zijn acties aankijkt. Het voorspelt toch niet veel goeds als landen met zo'n interne structuur en moraal meer territorium en macht krijgen denk ik zo, en veel anderen met mij. En dat hij in zijn eigen land voor een groot deel zoveel support krijgt is niet zo raar. Dat kreeg Hitler ook, en zelfs de geweldige leider van Noord Korea die laatst is overleden, waar mensen gewoon huilden om het verlies. Niet dat zij zo gelukkig waren onder hem, maar volledig blind voor de werkelijke wereld buiten de landsgrenzen door propaganda, censuur en keiharde onderdrukking door de machthebbers. En daarom alleen al moet je uitbreiding niet toejuichen. Je moet zo'n wereld niet willen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:08 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Jij bedrijft hier simpelweg een logical fallacy, het is niet dat rusland schuldig is aan annexatie enkel omdat het intern het land (rusland) stevig bestuurd. En met corruptie refereerde ik niet naar poetin, poetin is ruslands hoop. Vind van hem wat je wil maar de meeste russen zien hem als zodanig.
Er is geen sprake van een uitbreiding, dat is de hele crux. De russische soldaten in het krim zijn daar al jaren. Er was juist dreiging op een inkrimping.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:20 schreef VitaminWater het volgende:
[..]
En daarom alleen al moet je uitbreiding niet toejuichen. Je moet zo'n wereld niet willen.
quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:20 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik zoek al sinds ik het internet op kan naar waarheid achter zaken die dat uitlokken, het in pacht hebben is iets anders dan dingen uitpluizen. Er is altijd weer iets nieuws te ontdekken in de betrekkingen van macht.
Wat ons wordt voorgeschoteld is verder ook maar door mensen die niet een groter brein dan wij hebben, tenminste.. ik acht mij niet dommer dan hun uit ervaring.. er zijn best domme mensen op de planeet maar je snapt mijn punt vast wel.
Ik weet oprecht niet of het internet de beste plek (of überhaupt een geschikte plek is) om naar de waarheid (zeker in dit soort zaken) te zoeken.... Je inlezen in internationale politiek helpt meer volgens mij...quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:20 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik zoek al sinds ik het internet op kan naar waarheid achter zaken die dat uitlokken, het in pacht hebben is iets anders dan dingen uitpluizen. Er is altijd weer iets nieuws te ontdekken in de betrekkingen van macht.
Wat ons wordt voorgeschoteld is verder ook maar door mensen die niet een groter brein dan wij hebben, tenminste.. ik acht mij niet dommer dan hun uit ervaring.. er zijn best domme mensen op de planeet maar je snapt mijn punt vast wel.
twitter:khinman twitterde op donderdag 06-03-2014 om 22:18:45BREAKING: Russia has begun large-scale air defense drills 280 miles east from its border with Ukraine, according to Russian state news. reageer retweet
Omdat Oekraïne veel te onbelangrijk is om daarvoor te gaan oorlog voeren met Rusland. Niemand heeft daar voordeel bij. In 2008 werd er ook niks gedaan toen Georgië werd aangevallen.quote:
Waar aan mee?quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:31 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Ohw vertel dan eens waarom niet? Nederland doet nu toch ook mee?
Hebben ze de vlaggetjes dan toch te voorschijn gehaald?twitter:shaunwalker7 twitterde op donderdag 06-03-2014 om 19:45:18Just spoke to source inside the OSCE Crimea mission who says they were turned back at a checkpoint manned by troops wearing Russian insignia reageer retweet
Poetin is zo gek als een deurquote:Op donderdag 6 maart 2014 22:31 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Omdat Oekraïne veel te onbelangrijk is om daarvoor te gaan oorlog voeren met Rusland. Niemand heeft daar voordeel bij. In 2008 werd er ook niks gedaan toen Georgië werd aangevallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |