Daar ben ik nog niet over uit. Heb besloten dat ik dat bekijk als nummer 2 er is.quote:Op donderdag 6 maart 2014 08:34 schreef Fazzoletti het volgende:Coco, volgens mij heb ik die wagen zien staan op de 9 mnd beurs
Ga je nu eigenlijk voor een dubbele wagen, zo oud is jouw dochter nog niet toch?
Herkenbaar je overpeinzingen over het 'hoe ga ik het doen' met nr 2. E.lin is dan wel een stukje ouder straks, 2 jaar en 2 maanden, maar die zal alsnog niet alles altijd kunnen en willen lopen. Mijn plan is ook baby dragen en E in de buggyquote:Op donderdag 6 maart 2014 13:02 schreef Cocotrimonium het volgende:
Eens denken, wat had ik allemaal bijgelezen...
Musique, spannend!
Loj, ik duim voor jullie
En hartje voor LMN
Gewoonmezelf, wat de rest ook al zegt eigenlijk. En wat ook nog goed kan, is dat je hoofd de pijn nog wat 'erger' maakt doordat je er nogal op fixeert, zeg maar. Zou een doppler niks voor je zijn? Als je écht ongerust bent, kun je dan even snel zelf naar het hartje luisteren
[..]
Daar ben ik nog niet over uit. Heb besloten dat ik dat bekijk als nummer 2 er is.
Als nr.2 op de uitgerekende datum komt, zit er precies 1,5 jaar tussen Saar en haar broertje/zusje. Maar ik vermoed dat het ietsje minder gaat worden.
Het idee is vooralsnog om de baby te gaan dragen, en Saar in de buggy. En meestal zijn we toch met zn tweeën, dus dan zouden we genoeg hebben aan een losse wagen erbij. Óf ik koop toch een duowagen, want dat is ergens ook wel praktisch. Of een zitje voor op de enkele wagen. Maar goed. Eigenlijk weet ik het dus nog gewoon niet![]()
Dus vandaar dat ik pas ga beslissen als nr2 er is
Ja, ik vind het ook lastig. Saar kan al heel goed lopen, maar hoe goed ze het ook kan, ze is straks 1,5 jaar oud. Die kan geen afstanden afleggen en je kunt ook niet verwachten dat ze je steeds heel goed volgt of blijft staan als dat nodig isquote:Op donderdag 6 maart 2014 13:07 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Herkenbaar je overpeinzingen over het 'hoe ga ik het doen' met nr 2. E.lin is dan wel een stukje ouder straks, 2 jaar en 2 maanden, maar die zal alsnog niet alles altijd kunnen en willen lopen. Mijn plan is ook baby dragen en E in de buggy.
Nee, zat net te denken. E. is nu 1,5 en die loopt best ver al hoor maar ze stopt ook heel veel en ze loopt het liefst precies de andere kant opquote:Op donderdag 6 maart 2014 13:12 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ja, ik vind het ook lastig. Saar kan al heel goed lopen, maar hoe goed ze het ook kan, ze is straks 1,5 jaar oud. Die kan geen afstanden afleggen en je kunt ook niet verwachten dat ze je steeds heel goed volgt of blijft staan als dat nodig is
Eigenlijk denk ik dat ik sowieso een duowagen koop, maar dan een cheapass. Voor de paar keer dat ik 'm ga gebruiken. Want ik verwacht niet dat ik 'm heel veel nodig ga hebben.
Ja, dat kan ik me ook voorstellen. Plus dat mijn neefje gewoon van het plankje af glipt/springt en er vandoor gaatquote:Op donderdag 6 maart 2014 13:20 schreef Dot. het volgende:
En zo'n sta-plankje? Al kan ik me wel voorstellen dat zitten fijner is als ze moe zijn.
quote:Op donderdag 6 maart 2014 13:20 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ja, dat kan ik me ook voorstellen. Plus dat mijn neefje gewoon van het plankje af glipt/springt en er vandoor gaat
Wat mij ineens te binnen schiet, mijn collega/vriendin is net zover als jij en die appte mij dit weekend ook of ik het herkende van mijn vorige zwangerschap dat ze zo'n buikpijn had. Ze had ook het idee dat ze ineens haar baarmoeder kon voelen, boven het schaambeen uit. Misschien stelt je dit nog extra gerustquote:Op donderdag 6 maart 2014 13:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Thanks ladies![]()
Het zal morgen allemaal vast goed zijn en ik probeer mij nu vast te houden aan t feit dat er geen bloed is..
Mn baarmoeder is normaal al extreem gevoelig, dus als alles nu hard aan t groeien is ( wat normaal is volgens de vk bij deze termijn) kan dat gewoon erg veel zeer doen... uk is een kind van mij, ws druk aan t bewegen.
It does!quote:Op donderdag 6 maart 2014 13:23 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Wat mij ineens te binnen schiet, mijn collega/vriendin is net zover als jij en die appte mij dit weekend ook of ik het herkende van mijn vorige zwangerschap dat ze zo'n buikpijn had. Ze had ook het idee dat ze ineens haar baarmoeder kon voelen, boven het schaambeen uit. Misschien stelt je dit nog extra gerust
Ik.ga straks ff lekker met mn honden naar t park. Ff lekker eruit iddquote:Op donderdag 6 maart 2014 13:25 schreef Dot. het volgende:
Oh, naast m'n hogere bloeddruk was er trouwens ook nog goed nieuws bij de vk. Arie is ingedaald!
Gm, kun je vandaag misschien iets doen buiten de deur met iemand? Dan verleg je je focus idd ook even misschien
Daar zie ik Saar ook voor aan jaquote:Op donderdag 6 maart 2014 13:20 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ja, dat kan ik me ook voorstellen. Plus dat mijn neefje gewoon van het plankje af glipt/springt en er vandoor gaat
Maar neem dan ook even iemand mee die lekker tegen je aan beptquote:Op donderdag 6 maart 2014 13:26 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik.ga straks ff lekker met mn honden naar t park. Ff lekker eruit idd
De mijne op dinsdag.quote:Op donderdag 6 maart 2014 13:33 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Heeft iedereen wisseldag op donderdag? Onze kleine is vandaag een kersje
Wowquote:Op donderdag 6 maart 2014 14:09 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Is het heel gek dat ik een vreemd soort van trots voel dat ik denk dat het me gaat lukken om voor de wegbreng dag mijn tweede kratje vol te krijgen... maakt me dat een zeikerd?![]()
jammer van die disclaimer tante s! Beloof onze eerste trimester dames nou heel even goude bergen aan het einde van deze moei!quote:Op donderdag 6 maart 2014 14:11 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Wow! Ik ging toevallig vanochtend voelen (morgen is de ophaaldag) en ik heb 2 flessen vol
. Maar goed, ik plas alleen 's ochtends en in het weekend in de kan
(en dan nog als ik eraan denk
)
Krijgertje, juist in die eerste weken ben je het meest vermoeid. Vanaf 12 weken krijg je vaak (disclaimer: NIET ALTIJD!) weer meer energie.
Ik zou wel willen maar voor je het weet heb ik het weer gedaanquote:Op donderdag 6 maart 2014 14:15 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
jammer van die disclaimer tante s! Beloof onze eerste trimester dames nou heel even goude bergen aan het einde van deze moei!
Ik ben eigenlijk ook wel zen en zo goed als klachtenvrij gelukkigquote:Op donderdag 6 maart 2014 13:42 schreef Stormqueen het volgende:
Dotje, hoe bevallen jouw laatste loodjes eigenlijk? Je komt zo ontzettend zen en klachtenvrij over!
van mij mogen er anders best wat meer ongemakken komen hoorquote:Op donderdag 6 maart 2014 14:15 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
jammer van die disclaimer tante s! Beloof onze eerste trimester dames nou heel even goude bergen aan het einde van deze moei!
Klinkt helemaal fantastisch! Hopelijk is de bevalling net zo!quote:Op donderdag 6 maart 2014 14:24 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk ook wel zen en zo goed als klachtenvrij gelukkigIk gun echt iedereen mijn zwangerschap!
Paar kleine kwaaltjes als een beurs stuitje en snel moe en soms een wat vreemd gevoel ergens in mijn lijf dat dan vaak ook heel snel weer weg is, maar verder voel ik me erg goed. Slapen gaat ook nog goed, ik heb geen krampen of steken dus ik verwacht de komende weken ook echt nog niksAlleen die bloeddruk vanochtend was even een domper, maar ik was toen ook wat misselijk en ik voel me nu, na twee appels en flink wat drinken, al heel veel beter dus ik vermoed dat de bloeddruk alweer wat lager is
Ik mag gewoon wegblijven tot woensdag idd en dan moest ik nog maar even een plasje meenemen. Maar een vriend van ons heeft een bloeddrukmeter dus die gaat m'n vriend straks even ophalenquote:Op donderdag 6 maart 2014 14:42 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dot, fijn dat je je beter voelt. Moet je nog voor een extra check nu of mag je gewoon een week wegblijven?
En Kursor een goede groeiecho. Wat fijn!
GM
Ik heb echt heerlijk 5 uurtjes gewerkt. We zijn op mijn werk op het moment druk bezig met de implementatie van een nieuw crm systeem en daar kon het een en ander voor getest worden. Mijn werkzaamheden beperkten zich dus even tot dat klusje. En de bevindingen stuur ik naar mijn leidinggevende en zij stuurt het naar betrokken personen. Krijgen we ook niet het probleem dat mensen zouden denken dat ik er toch nog ben of iets dergelijks. Ik ga er wel een beetje vanuit dat dit mijn laatste keer is geweest, want ik ga alleen op donderdag langs mijn werk omdat dochter dan naar het kdv is. Anyway, ik voel me weer even wat minder nutteloos vandaag.![]()
En nu lekker met een kopje thee in de tuin van het zonnetje genieten.
Dan hoop ik dat je geen werk hebt, op mijn werk kunnen ze dat niet waarderenquote:Op donderdag 6 maart 2014 14:09 schreef krijgerrtje het volgende:
5 a 6 weken zwanger en ik kom de dag al niet meer door zonder powernapsbeloofd nog wat voor de komende tijd
Dat doe jij dus overdag! Mooi hoor!quote:Op donderdag 6 maart 2014 14:51 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik mag gewoon wegblijven tot woensdag idd en dan moest ik nog maar even een plasje meenemen. Maar een vriend van ons heeft een bloeddrukmeter dus die gaat m'n vriend straks even ophalen
En kijk eens wat er nu klaar ligt voor de kleine manNet even de knopen erop gezet
[ afbeelding ]
Euj, net op tijd! Je liet 't patroon van de zomer volgens mij al zienquote:Op donderdag 6 maart 2014 14:51 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik mag gewoon wegblijven tot woensdag idd en dan moest ik nog maar even een plasje meenemen. Maar een vriend van ons heeft een bloeddrukmeter dus die gaat m'n vriend straks even ophalen
En kijk eens wat er nu klaar ligt voor de kleine manNet even de knopen erop gezet
[ afbeelding ]
Nee, ik studeer nog, en momenteel maar 1 dag in de week... Niet ideaal en ik verveel me kapot, zal daar ook niet veel energie van krijgenquote:Dan hoop ik dat je geen werk hebt, op mijn werk kunnen ze dat niet waarderen. Maar even serieus, mijn ervaring is dat als je de dag door MOET het heus lukt!
Hier alles prima, op drukke dagen zoals vandaag vergeet ik gewoon dat ik zwanger ben, tot ik een klein schopje voel. Geen ongemakken meer, lekker fit, 2e trimester, Iit!
Mijn huisarts is op waggelafstand en daar mag ik altijd even binnenlopen om te meten, dus dat wilde ik sowieso morgen nog even doen. Vandaag zijn ze dicht helaas.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:10 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dot wat mooi!
En zo'n bloeddrukmeter, is dat wel betrouwbaar? Niet dat je straks denkt dat het mis/oké is terwijl het net omgekeerd is?
Marel ik heb inderdaad weinig andere hobby's omdat ik daar anders simpelweg geen tijd voor heb naast 36 uur werken, dan besteed ik mijn tijd eigenlijk altijd aan de peuter.
Ik had het altijd precies andersom. Tijdens vergaderingen (de saaie) had ik echt moeite om bij de les te blijven.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:19 schreef Stormqueen het volgende:
het is trouwens wel zo wat marel zegt, als je echt bezig bent merk je het allemaal veel minder. Heb vandaag een vrij drukke dag gehad op werk, van 9 tot 3 aan 1 stuk door vergaderingen zonder pauze, en dat ging prima!
Nu geen vergaderingen meer en ik kak meteen in, wel typisch
Ja, saaie vergaderingen wel, die hebben we hier trouwens genoegquote:Op donderdag 6 maart 2014 15:26 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik had het altijd precies andersom. Tijdens vergaderingen (de saaie) had ik echt moeite om bij de les te blijven.
Heel herkenbaar hoor, ik heb eigenlijk alleen maar vakantie-hobbies, die ik dus oppak in de vakantie ('s avonds, als peuter slaapt) en dat is dus bijvoorbeeld lezen. Maar verlof beschouwde ik de vorige keer duidelijk als vakantie, heb me suf gelezen in het zonnetje in de tuin!quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:10 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dot wat mooi!
En zo'n bloeddrukmeter, is dat wel betrouwbaar? Niet dat je straks denkt dat het mis/oké is terwijl het net omgekeerd is?
Marel ik heb inderdaad weinig andere hobby's omdat ik daar anders simpelweg geen tijd voor heb naast 36 uur werken, dan besteed ik mijn tijd eigenlijk altijd aan de peuter.
Ik zou er ook niet aan moeten denken om de hele week thuis te zitten nee. Ik werk nu 24 uur en dat vind ik eigenlijk perfect. Ik krijg mijn werk prima gedaan in 3 dagen en de balans werk/privé is nu voor mij helemaal goed. En voor E. ook denk ik. Die heeft het hartstikke naar haar zin op het KDV en bij oma maar die gebruikt haar 'thuisblijfdagen' ook vaak wel om een beetje bij te tanken. Ze slaapt dan gemakkelijk 2,5/3 uur 's middags dus dat is voor mij ook fijn. Dan ga ik ook op de bank en slaap vaak een uurtje. Meer zou ik echt niet willen werken en minder op dit moment ook niet. Ik ben heel benieuwd hoe ik dat straks ga ervaren met een baby erbij!quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:11 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik ben al enige tijd op zoek naar een baan met meer uren buitenshuis (werk nu meestal 2,5-3 dagen waarvan 2 buitenshuis, met periodes wat meer omdat ik met enige regelmaat ergens in loondienst werk naast mijn eigen bedrijf).
Ik zal het nu even op pauze moeten zetten omdat niemand me vast aan wil nemen op dit moment (en ik kan en wil mijn zwangerschap niet echt meer verbergen). Maar na mijn verlof ga ik hard verder op zoek naar een baan voor 24-28 uur buitenshuis. Dus niet meer zelfstandig. Ik vind dagen thuis, en zeker 2 hele dagen achter elkaar, met dreumes overigens vermoeiender dan mijn werkdagen. Ook heel leuk hoor, maar zeker nu hij nog maar weinig slaapt kost het veel energie om hem een dag bezig te houden.
Nee, fulltime thuis zou ik ook écht niet willen. Ik ben gelukkig wel 2 dagen per week buitenshuis aan het werk.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:20 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ik zou er ook niet aan moeten denken om de hele week thuis te zitten nee. Ik werk nu 24 uur en dat vind ik eigenlijk perfect. Ik krijg mijn werk prima gedaan in 3 dagen en de balans werk/privé is nu voor mij helemaal goed. En voor E. ook denk ik. Die heeft het hartstikke naar haar zin op het KDV en bij oma maar die gebruikt haar 'thuisblijfdagen' ook vaak wel om een beetje bij te tanken. Ze slaapt dan gemakkelijk 2,5/3 uur 's middags dus dat is voor mij ook fijn. Dan ga ik ook op de bank en slaap vaak een uurtje. Meer zou ik echt niet willen werken en minder op dit moment ook niet. Ik ben heel benieuwd hoe ik dat straks ga ervaren met een baby erbij!
Grrr wat balen zeg, zijn er anders geen andere echobureaus in je omgeving waar je mogelijk snel terecht kunt (weet niet in welk deel van het land je zit?) Hoop dat het nog lukt, het is echt zo leuk om te zienquote:Op donderdag 6 maart 2014 14:54 schreef Fazzoletti het volgende:
Toen ik zo die foto's van Fernando zag wilde ik toch ook nog een 3d echo gaan doenthks Chanty, had ik geregeld voor over 3 weken maar kreeg toch als reactie dat dat eigenlijk te laat is met 33 weken. Even afwachten wanneer ze op korte termijn dan tijd heeft
Nog niks gehoord van je sollicitatie?quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:32 schreef Chanty het volgende:
[..]
Grrr wat balen zeg, zijn er anders geen andere echobureaus in je omgeving waar je mogelijk snel terecht kunt (weet niet in welk deel van het land je zit?) Hoop dat het nog lukt, het is echt zo leuk om te zien
En Dot wat mooi
Werken... tsja... nog 1 week en 1 dag![]()
awkward!
Ik sta daar net zo in hoor. Denk dat ik geen leuke thuisblijfmama ben dan.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:24 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Nee, fulltime thuis zou ik ook écht niet willen. Ik ben gelukkig wel 2 dagen per week buitenshuis aan het werk.
Dit klinkt zo wel heel negatief misschien, maar ik word er echt niet leuker op als ik fulltime thuis zou zitten, een goeie balans is voor alle partijen beter
Ik denk dat je de momenten samen beter gaat waarderen als je het niet 24/7 beschikbaar hebtquote:Op donderdag 6 maart 2014 16:44 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ik sta daar net zo in hoor. Denk dat ik geen leuke thuisblijfmama ben dan.
Verveel me nu al af en toe met thuiszitten doordat ik tot eind zwangerschap ziek gemeld ben.
Scheelt dat ik af en toe nu ook echt niet anders kan en dan die momenten blij ben thuis te zijn.
Maar de wereld iets minder klein hebben lijkt me heerlijk naast je gezinnetje. Fijn om dan ook eens een dag thuis te zijn denk ik.
(Kan niet goed omschrijven wat ik bedoel geloof ik)
Dat gesprek? Ja had de week erna al een telefoontje (niet gezegd?quote:
Oh, of ik had het gemistquote:Op donderdag 6 maart 2014 16:48 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat gesprek? Ja had de week erna al een telefoontje (niet gezegd?).
Ze waren erg positief en ben als tweede geeindigd. Ik had aangegeven dat mijn wetenschappelijk Engels schrijven nog wel verbeterd moet worden en iemand anders had dus al zelfstandig geschreven Engelstalige publicaties. En omdat het een internationaal onderzoek is vonden ze dat toch prettiger. Maar tussen de regels door kon ik ook opmaken dat mijn zwangerschap, hoewel geen reden tot afwijzing, ook niet meehielp. Wat ik zelf eigenlijk al had berekend: qua onderzoeksplanning was het een enorm risico voor het slagen van het onderzoek en dat gaven ze zelf ook wel aan.
Maar vind het al fijn dat ik zo hoog geeindigd ben ondanks dikke buikEn het scheelt mij ook een hoop lastige keuzes maken (het was logistiek gezien erg zwaar geworden zeker met een baby).
Vanmiddag weer een sollicitatie de deur uit gedaan, nog een andere vacature gevonden, meeloopdag ingepland en mijn getuigschrift gekregen dus die ga ik nu overal mee naartoe sturen
Maar hoop vooral dat ik straks niet in een gat val, hoewel ik genoeg te doen heb zometeen en ook nog bezig ben met een artikel schrijven. Ik ga vooral mijn collega's missen
Daarom vind ik 4 dagen echt ideaal idd. Wij doen altijd op vrijdag boodschappen en het huishouden en de rest van je weekend kun je dan vrij indelen om de drukte heenquote:Op donderdag 6 maart 2014 16:54 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik zou zelf niet weten wat ik zonder mijn werk zou moeten. Ik ben na jaren studeren eindelijk aan het werk en mis het gebrek aan vrije tijd niet echt. Nou had je met studie wel altijd examens en dergelijke die in je achterhoofd speelden, dat heb ik met mijn werk iets minder.
Wat ik wel wennen vind, is de druk die er op het weekend komt. Hier is op zondag alles qua winkels potdicht, en op zaterdag de stad dus overvol. En ik ben nogal een stadsmensEn ook qua huishouden enzo, dat schiet er doordeweeks bij in omdat we redelijk stuk zijn van ons werk (tijdens mij zwangerschap iig) en dat blijft dus tot het weekend liggen.
Liefst zou ik om de week een extra dag vrij hebben, vrijdag bijvoorbeeld. Maar part time werken ishier niet zo gebruikelijk helaas. Wie weet, als mini er is, wil ik er wel mijn best voor doen.
Nee ik zou zelf echt ongelukkig worden van thuis zijn. Ik zie al op tegen mijn 9 maanden verlof, stiekem.
ik merk ook dat ik als ik veel lessen achter elkaar heb weinig merk en er niet echt bij stilsta, en dna heb ik een tussenuur en val ik in slaap tijdens het nakijkenquote:Op donderdag 6 maart 2014 15:19 schreef Stormqueen het volgende:
het is trouwens wel zo wat marel zegt, als je echt bezig bent merk je het allemaal veel minder. Heb vandaag een vrij drukke dag gehad op werk, van 9 tot 3 aan 1 stuk door vergaderingen zonder pauze, en dat ging prima!
Nu geen vergaderingen meer en ik kak meteen in, wel typisch
Je hoeft toch niet pas in september te gaan? Volg je een hbo? Bij ons is het zo dat studenten in principe ieder moment op stage kunnen gaan, mits ze aan de voorwaarden voldoen. Dus als dat door omstandigheden beter uitkomt, kun je ook 1 maand later starten dan de rest (of 2, of 3, etc).quote:Op donderdag 6 maart 2014 19:00 schreef krijgerrtje het volgende:
Ik word nu ook al helemaal gek thuis! Word nog even uitzoeken hoe ik dat volgend schooljaar ga doen. Het is de bedoeling dat ik dan alleen nog hoef af te studeren tijdens een stage, maar om nou in januari 40 uur stage te gaan lopen terwijl ik in oktober/november net een kind heb gekregen lijkt me wel heel zwaar ineens. Daarbij wil ik (zo denk ik nu, tenminste, misschien verander ik over een paar maand nog heel snel van gedachten :p) zo veel mogelijk tijd met het kind doorbrengen.. Dus ik neig ervoor om dan pas in september op stage te gaan, maar DAN zit ik wel heeeeeeel lang thuis en ga ik me ook heel erg vervelen ben ik bang
HBO, inderdaad! Toen ik het typte bedacht ik mij dat ik inderdaad ook in feb of maart nog kon gaan! Ik ga het sowieso nog allemaal uitgebreid bespreken met mijn afstudeerbegeleider, ik begreep van een studiegenoot ook dat er zelfs de optie is om 4 dagen in de week stage te lopen, maar dan moet de school hier nog wel achter staan!quote:Op donderdag 6 maart 2014 19:39 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Je hoeft toch niet pas in september te gaan? Volg je een hbo? Bij ons is het zo dat studenten in principe ieder moment op stage kunnen gaan, mits ze aan de voorwaarden voldoen. Dus als dat door omstandigheden beter uitkomt, kun je ook 1 maand later starten dan de rest (of 2, of 3, etc).
Zomervakantie is een probleem omdat je dan in principe geen begeleiding hebt vanuit school (aangezien docenten allemaal 6 weken vakantie hebben danquote:Op donderdag 6 maart 2014 19:41 schreef krijgerrtje het volgende:
[..]
HBO, inderdaad! Toen ik het typte bedacht ik mij dat ik inderdaad ook in feb of maart nog kon gaan! Ik ga het sowieso nog allemaal uitgebreid bespreken met mijn afstudeerbegeleider, ik begreep van een studiegenoot ook dat er zelfs de optie is om 4 dagen in de week stage te lopen, maar dan moet de school hier nog wel achter staan!Alleen in de zomervakantie was het niet toegestaan, begreep ik!
Wat die 4 dagen betreft heb je kans dat dit moet worden aangevraagd bij de examencommissie o.i.d. Want dit betekent dat een docent je langer moet begeleiden en dat kan eventueel problematisch worden bij het inplannen van de uren. Al voorzie ik daar weinig problemen mee. Denk dat dat bij ons ook zou worden goed gekeurd.quote:Op donderdag 6 maart 2014 19:41 schreef krijgerrtje het volgende:
[..]
HBO, inderdaad! Toen ik het typte bedacht ik mij dat ik inderdaad ook in feb of maart nog kon gaan! Ik ga het sowieso nog allemaal uitgebreid bespreken met mijn afstudeerbegeleider, ik begreep van een studiegenoot ook dat er zelfs de optie is om 4 dagen in de week stage te lopen, maar dan moet de school hier nog wel achter staan!Alleen in de zomervakantie was het niet toegestaan, begreep ik!
Dat van de zomervakantie klinkt ook logisch, inderdaadquote:Op donderdag 6 maart 2014 19:50 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Wat die 4 dagen betreft heb je kans dat dit moet worden aangevraagd bij de examencommissie o.i.d. Want dit betekent dat een docent je langer moet begeleiden en dat kan eventueel problematisch worden bij het inplannen van de uren. Al voorzie ik daar weinig problemen mee. Denk dat dat bij ons ook zou worden goed gekeurd.
Lijkt me best heftig trouwens, studie & kind krijgen tegelijk
Voor school zou het weinig moeten uitmaken wanneer je het meldt (althans, of je nou wacht tot je eerste echo of niet). Denk wel dat het handig is om te melden bij de decaan en/of exacie, mocht je zwangerschapsklachten krijgen waardoor je tentamens moet missen o.i.d. Ik weet niet hoe vaak jullie een tentamen mogen maken per jaar, maar bij ons is het 2x/jaar. Extra kansen moeten bij de exacie worden aangevraagd en dan heb je wel een goede reden nodig.quote:Op donderdag 6 maart 2014 19:56 schreef krijgerrtje het volgende:
[..]
Dat van de zomervakantie klinkt ook logisch, inderdaadEn ik ga er ook zeker naar vragen, vorig jaar liep ik ook 40 uur in de week stage en dat was voor mij al onwijs zwaar, laat staan dat ik daarnaast nog een kind op moet voeden! We zullen zien, ik ga er sowieso pas over beginnen na de eerste echo, want tot die tijd kan er eigenlijk nog van alles gebeuren...
En 't zal zeker een heftig jaar wordenAls het aan mij had gelegen hadden we nog een jaartje langer gewacht, maar het blijkt maar weer eens dat je geen kinderen neemt, maar krijgt.. Weet tot op vandaag nog steeds niet waar het 'mis' is gegaan, maar stiekem maakt het me al niet meer uit. Ik word mama!
Lief dat je het vraagtquote:Op donderdag 6 maart 2014 19:18 schreef Butterflower het volgende:
V
E
R
L
O
F
![]()
Was wel raar hoor om vanmiddag de deur uit te lopen![]()
Na mijn verlof ga ik ook 3 dagen werken. Hele dagen thuis zitten lijkt mij helemaal niks!
Loj wat een onzekerheid.
LMN een knipper, wat fijn![]()
GM hoe is het nu met je buik?
Goed dat je het zegt, want dat is inderdaad wel zo! Momenteel heb ik, op wat vermoeidheid na, nog vrij weinig klachten, maar dat kan over een paar week tijdens de tentamens wel anders zijn inderdaad! Thanks!quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:01 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Voor school zou het weinig moeten uitmaken wanneer je het meldt (althans, of je nou wacht tot je eerste echo of niet). Denk wel dat het handig is om te melden bij de decaan en/of exacie, mocht je zwangerschapsklachten krijgen waardoor je tentamens moet missen o.i.d. Ik weet niet hoe vaak jullie een tentamen mogen maken per jaar, maar bij ons is het 2x/jaar. Extra kansen moeten bij de exacie worden aangevraagd en dan heb je wel een goede reden nodig.
Maar spannend allemaal
daarom juist vond ik het belangrijk om mee te doen. Al mijn plasjes zijn thuis (tenzij ik even in de supermarkt moet vragen of ik magquote:Op donderdag 6 maart 2014 19:47 schreef Twinkle20 het volgende:
DND ik was al blij als ik 1 krat vol kreeg![]()
Maja, werkte in die periode ook 40 uur pw dus zat vaker op het werk op de wc als thuis
Fijn ! En natuurlijk ga jij morgen een kneiterhard hartje horenquote:Op donderdag 6 maart 2014 20:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Lief dat je het vraagt
T is af en toe nog kramperig/stekend aanwezig maar sinds vanmiddag ben ik een stuk geruster!
Mignonne was zo lief om even wat vragen te stellen en daarna uitleg te geven! Dat scheelt enorm
Morgen ga ik ook gewoon ons kindjes hart horen!
Envoor verlof
Ik heb bij een ander buro een afspraak kunnen maken voor volgende weekquote:Op donderdag 6 maart 2014 16:32 schreef Chanty het volgende:
[..]
Grrr wat balen zeg, zijn er anders geen andere echobureaus in je omgeving waar je mogelijk snel terecht kunt (weet niet in welk deel van het land je zit?) Hoop dat het nog lukt, het is echt zo leuk om te zien
Wat heerlijk dat je een paar daagjes ertussenuit wasquote:Op donderdag 6 maart 2014 19:51 schreef Bolletje... het volgende:
Zooo ik was met manlief ff paar daagjes relaxen in Limburg, maar ben er weer!
Morgen 36 weken
Weinig veranderd, behalve heel erg benauwd, dus dingen doen, wandelen etc kosten enorm veel lucht en energie
Verder huilerig en moe, veel vocht in m'n vingers en benen..gewoon erg zwanger dus![]()
Wat heb ik gemist sinds maandag??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |