De aanslaggrens is voor de aangifte 2013 45 euro. Bij meer dan 45 euro moet je betalen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:03 schreef Printerkabel het volgende:
Onder welk bedrag moet je zitten, om geen belasting te betalen? Was dat 48 euro ofzo?
Kan zijn dat niet alle spaarrekeningen in de VIA staan. Als je boven het heffingsvrij vermogen (21.000 voor alleenstaande en 42.000 voor fiscaal partners) uitkomt en er een aantal spaartegoeden niet bij staan, kun je die aanvullen bij BOX3 sparen en beleggen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:05 schreef leolinedance het volgende:
In mijn vooraf ingevulde aangifte staat bijna geen spaargeld vermeld. Ik mis onder andere Leaseplanbank en Moneyou en volgens mij nog wel een spaarrekening. Is dit normaal?
Dank je wel!quote:Op zaterdag 29 maart 2014 10:54 schreef cigarette14 het volgende:
[..]
De aanslaggrens is voor de aangifte 2013 45 euro. Bij meer dan 45 euro moet je betalen.
Nogal obvious he, maar dat is de vraag niet. Ik vraag of het normaal is dat die bedragen niet ingevuld staan.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 10:58 schreef cigarette14 het volgende:
[..]
Kan zijn dat niet alle spaarrekeningen in de VIA staan. Als je boven het heffingsvrij vermogen (21.000 voor alleenstaande en 42.000 voor fiscaal partners) uitkomt en er een aantal spaartegoeden niet bij staan, kun je die aanvullen bij BOX3 sparen en beleggen.
Ja, dat is normaal. Komt regelmatig voor.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 12:57 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nogal obvious he, maar dat is de vraag niet. Ik vraag of het normaal is dat die bedragen niet ingevuld staan.
willekeurig of ligt het aan de bank? Zijn ze niet verplicht de cijfers door te geven?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:20 schreef cigarette14 het volgende:
[..]
Ja, dat is normaal. Komt regelmatig voor.
Ik moest Moneyou ook handmatig invullen, blijkbaar geven die niks door.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:05 schreef leolinedance het volgende:
In mijn vooraf ingevulde aangifte staat bijna geen spaargeld vermeld. Ik mis onder andere Leaseplanbank en Moneyou en volgens mij nog wel een spaarrekening. Is dit normaal?
Jawel, want bij mij was het wel ingevuld.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:29 schreef PirE het volgende:
[..]
Ik moest Moneyou ook handmatig invullen, blijkbaar geven die niks door.
raarquote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:30 schreef QBay het volgende:
[..]
Jawel, want bij mij was het wel ingevuld.
Ja natuurlijk heeft u nu een heel andere situatie. Er is studie zonder studiefinanciering. M.a.w.: de volledige studiekosten zoals collegegeld en verplicht aan te schaffen boeken zijn aftrekbaar. Bovendien is de drempel in 2013 verlaagd van ¤ 500 naar ¤ 250quote:Op vrijdag 28 maart 2014 02:37 schreef Opperprutser het volgende:
[..]
Dankjewel voor je antwoord. Weet niet zo goed of ik alles snap...
Dit is de eerste keer dat ik studiekosten wil aftrekken, maar het is inmiddels een aantal jaar geleden dat ik geen stufi meer krijg en ook het recht op het krijgen van een lening is inmiddels 2 jaar verstreken..ben eerder te laks geweest om uit te zoeken hoe het zit met aftrekken van studiekosten..
Verandert dit eea aan de situatie? Studie is trouwens een doodnormale HBO-studie.
Yesquote:Op zaterdag 29 maart 2014 23:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Ingeschreven bij de KvK? Moet ie BTW afdragen?
Als het goed is moet je dan inloggen op de ondernemers site van de BD.quote:
Is dat niet alleen als je ook bent gekenmerkt als een ondernemer? Daar heeft de BD wel een aantal eisen voor waar dit niet aan voldoet.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 23:55 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Als het goed is moet je dan inloggen op de ondernemers site van de BD.
En dan kun je daar je aangifte doen.
Pfoe wellicht heb ik dan te veel naar mijn eigen situatie gekeken, meende dat dat gewoon online moet daar waar je ook je BTW aangifte moet doen.quote:Op zondag 30 maart 2014 00:30 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Is dat niet alleen als je ook bent gekenmerkt als een ondernemer? Daar heeft de BD wel een aantal eisen voor waar dit niet aan voldoet.
Heeft ie een brief gehad met aangifte doen? Daar staat dan op voor ondernemers, als dat zo is. Is meestal wel zo als hij ook BTW afdraagt. Je kunt met die login gegevens inloggen op het ondernemers gedeelte, daar staat dan ook de IB2013 klaar met de software.quote:Op zondag 30 maart 2014 00:30 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Is dat niet alleen als je ook bent gekenmerkt als een ondernemer? Daar heeft de BD wel een aantal eisen voor waar dit niet aan voldoet.
is niet van belang voor de IB.quote:Op maandag 31 maart 2014 17:59 schreef LadyS het volgende:
Mijn vriend heeft een huis gekocht in 2013. Mijn ouders hebben hem daarvoor 5000 euro geschonken.
Ik heb de hele boel al verstuurd naar de Belastingdienst, maar realiseer me net dat ik de schenking nergens opgegeven heb... Nu zit ik te zoeken in het aangifteprogramma, maar ik weet niet waar ik het zou moeten opgeven. Moet dit en zo ja: waar?
De Belastingtelefoon verbreekt de verbinding wegens drukte
Ondertekenen lukt hier ook niet... ik probeer het om 23:55 wel weer,quote:Op maandag 31 maart 2014 20:26 schreef quo_ het volgende:
FOUTCODE 3630 !
Pffff ik ben al niet al te vroeg dit jaar maar ik heb de hele handel nu net af.
Helaas lukt het versturen niet.
Kan het verstopping bij de BD zijn of moet ik het ergens anders zoeken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |