nope: is allemaal 97quote:Op donderdag 6 maart 2014 12:59 schreef rival het volgende:
[..]
Volgens mij is de v power hier gewoon 95
Ik denk dat je dan inderdaad het verstandigste bezig bent.quote:Op donderdag 6 maart 2014 01:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
Zo lang het geen ethanolaanmenging is en niet te duur is, vind ik het prima. Of er nou feulsave of ultimate of gewoon Euro 95 op staat.
Ik heb mijn kop laten vlakken en wat je veel ziet dan is dat wagens door de net iets hogere compressie gaan pingelen. Dan moet je ook op 98 gaan draaien. Zou je 98 of 102 niet ook merken bij het trekken van zwaardere zooi?quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:17 schreef NieuweNier het volgende:
Het is ook opvallend dat mensen hier voelen dat hun auto veel beter presteert op de duurdere brandstoffen terwijl het ADAC geen significant verschil heeft gemeten. Ik wil niet zeggen dat die ervaringen niet kloppen, maar het is gewoon vreemd dat er zo weinig informatie is over brandstof die zo veel getankt wordt...
Als ik het tank zie ik het daadwerkelijk op mijn SID (informatie scherm), boost gaat gelijk hoger, Ioff gaat veel hoger en veel minder knocksquote:Op donderdag 6 maart 2014 15:17 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan inderdaad het verstandigste bezig bent.
Het is ook opvallend dat mensen hier voelen dat hun auto veel beter presteert op de duurdere brandstoffen terwijl het ADAC geen significant verschil heeft gemeten. Ik wil niet zeggen dat die ervaringen niet kloppen, maar het is gewoon vreemd dat er zo weinig informatie is over brandstof die zo veel getankt wordt...
Bij dit onderzoek van de ADAC waren ze er met verschillen van 1% niet enthousiast over:quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik heb mijn kop laten vlakken en wat je veel ziet dan is dat wagens door de net iets hogere compressie gaan pingelen. Dan moet je ook op 98 gaan draaien. Zou je 98 of 102 niet ook merken bij het trekken van zwaardere zooi?
Mag ik vragen wat voor auto? Want dat zal het verschil wel maken.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:57 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Als ik het tank zie ik het daadwerkelijk op mijn SID (informatie scherm), boost gaat gelijk hoger, Ioff gaat veel hoger en veel minder knocks
het hangt er natuurlijk vanaf met wat voor auto je het tankt, als je een idioot hoge compressie hebt of een normaal blok hebt maar met een beer van een turbo dan ga je het zwaar merken, en in mijn geval is het ook een meetbaar verschil wat niet onbelangrijk is.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:58 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Bij dit onderzoek van de ADAC waren ze er met verschillen van 1% niet enthousiast over:
http://www.adac.de/infote(...)tstoffe/default.aspx
Geen idee wat er gebeurt met slepen. Maar de topsnelheid van mijn auto veranderd bijvoorbeeld totaal niet.
2.0 turbo met een TD04 19T ( 1250-1300 MG/C) , bij RON95 haal ik de 1150 MG/C net aan en als ik op LPG zit of RON98/100 dan heb ik zelfs overshootquote:Op donderdag 6 maart 2014 15:59 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat voor auto? Want dat zal het verschil wel maken.
Alhoewel dat onderzoek van de ADAC toch verschillende auto's heeft gebruikt...
Maar merk je bijvoorbeeld dat je acceleratie van 0-100 of je topsnelheid ook veranderd?
Ik moet stiekem toegeven dat een diesel Fiestaatje op premium diesel minder tractor-achtig aanvoelt.
Of je zet de onsteking ietsjes terug, dan kan je weer goedkoop tankenquote:Op donderdag 6 maart 2014 15:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik heb mijn kop laten vlakken en wat je veel ziet dan is dat wagens door de net iets hogere compressie gaan pingelen. Dan moet je ook op 98 gaan draaien. Zou je 98 of 102 niet ook merken bij het trekken van zwaardere zooi?
Dan krijg je een hogere EGT, niet zo gevaarlijk als bij een turbo maar scheelt wel in verbruik en slijtage van kleppen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:05 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Of je zet de onsteking ietsjes terug, dan kan je weer goedkoop tanken
Haha ja kijk daar heb je hem. Dat is natuurlijk een ander soort motor dan de Duitse auto's waarmee de ADAC het heeft getest.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:59 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
het hangt er natuurlijk vanaf met wat voor auto je het tankt, als je een idioot hoge compressie hebt of een normaal blok hebt maar met een beer van een turbo dan ga je het zwaar merken, en in mijn geval is het ook een meetbaar verschil wat niet onbelangrijk is.
[..]
2.0 turbo met een TD04 19T ( 1250-1300 MG/C) , bij RON95 haal ik de 1150 MG/C net aan en als ik op LPG zit of RON98/100 dan heb ik zelfs overshoot
IOFF (vervroeging van onsteking) is ook een stuk hoger op LPG/RON98/100.
Boost komt niet hoger dan 1 bar op RON95 (trionic laat hoger niet toe) en op LPG/RON98/100 gaat hij dik over de 1 bar heen afhankelijk van IAT
Is sowieso gebakken lucht, ik woon zelf in Limburg en langs de A2 kost diesel zelfs maar rond de 1.40-1.45 uit mijn hoofd. 1.80 vragen ze wel voor een liter V-Power langs de snelweg maarja wie gooit dat nou op zo'n plek in z'n wagen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:28 schreef ecktebaas123 het volgende:
Diesel voor ¤1.80
Ik geloof er eerlijk gezegd niet zo in. Ik ga altijd voor de goedkoopste brandstof
je kan het vergelijken met motorolies. 100 merken, en de duurste zou de beste moeten zijn.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |