Nou mijn auto loopt toch echt niet op 95 dus zo'n bullshit is het nietquote:Op donderdag 6 maart 2014 01:09 schreef delano.888 het volgende:
Pfff mijn auto moet officieel 98 hebben maar loopt perfect op 95dikke bs allemaal
Dit heeft niks met een turbo te maken maar met de compressie verhouding.quote:Op donderdag 6 maart 2014 10:54 schreef eXplorer1 het volgende:
als je geen turbo hebt scheelt het allemaal geen moer.
Als ik op RON95 rijdt of RON100 dan merk ik een giga verschil, want RON100 knockt veel minder snel waardoor Trionic7 ignition veel meer gaat advancen en dat de boost hoger komt dan bij RON95.
Klopt, maar voor de turbo motoren is het veel gevaarlijker dan een Vtec blok oid, als je gaat lopen rossen op RON95 met een dikke turbo en je hebt een slechte motormanagment die alleen ignition aanpast op RON95 dan krijg je gevaarlijke EGT waarde's.quote:Op donderdag 6 maart 2014 11:09 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Dit heeft niks met een turbo te maken maar met de compressie verhouding.
(Ik geef je wel gelijk dat veel turbo motoren een hoge compressie verhouding hebben)
Ik heb een compressie verhouding van 12,8:1 en dan kom je niet ver op euro95.
Ik heb een turboloze motor met een compressie van 10.5:1, draait prima op euro95. Voor een kleine motor vind ik het nog best veel, er van uitgaande dat de meeste compressieverhoudingen onder de 10 zitten.quote:Op donderdag 6 maart 2014 11:09 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Dit heeft niks met een turbo te maken maar met de compressie verhouding.
(Ik geef je wel gelijk dat veel turbo motoren een hoge compressie verhouding hebben)
Ik heb een compressie verhouding van 12,8:1 en dan kom je niet ver op euro95.
Een > 500pk 5,7 liter V8 met carburateur, zonder enige elektronische hulp.quote:Op donderdag 6 maart 2014 11:46 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Ik heb een turboloze motor met een compressie van 10.5:1, draait prima op euro95. Voor een kleine motor vind ik het nog best veel, er van uitgaande dat de meeste compressieverhoudingen onder de 10 zitten.
Wat voor auto heb jij dan?
Mazda heeft met z'n skyactive modellen motoren die 14:1 doen op euro95, erg knap
http://www.mazda-madness.nl/technologie/skyactiv.html
Jepszz, dan heb je inderdaad RON100+ nodig anders fik je je zuigers/kleppen eruitquote:Op donderdag 6 maart 2014 12:09 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Een > 500pk 5,7 liter V8 met carburateur, zonder enige elektronische hulp.
Dat die 14:1 blokken het doen op euro 95 zal best, maar je laat echt wel veel vermogen liggen omdat de computer het onstekings tijdstip verzet door de euro95.
Euro95 tanken in een blok met een compressie verhouding van > 10:1 is gewoon simpelweg vermogen weggooien... Je zal er niet veel van merken bij normaal gebruik, maar dan had je net zo goed een trager blokje kunnen kiezen....
Volgens mij is de v power hier gewoon 95quote:Op donderdag 6 maart 2014 08:53 schreef jelfrikandel het volgende:
Vooral als je het in Duitsland tankt, daar heeft het octaangehalte 100. In Nederland 98 dacht ik,
ongeblazen V8 met 200-250pk? dan merk je geen verschil.quote:Op donderdag 6 maart 2014 13:01 schreef Parzival het volgende:
maar maakt het nog verschil in PK's etc tussen 98 en 95 ? ik heb een v8 blok.. en hier hebben ze geen VPower.. of andere bijzondere zooi.. alleen 95 en 98 of diesel.. maar die laatste lijkt me niet zo handig
http://www.autoweek.nl/carbasequote:Op donderdag 6 maart 2014 12:55 schreef delano.888 het volgende:
Hoe kom ik er achter wat mijn verhouding is dan?
Dan merk je het wel met RON98 maar niet veel, bij dat soort blokken gebruik je het koppel vaker dan peak power.quote:
nope: is allemaal 97quote:Op donderdag 6 maart 2014 12:59 schreef rival het volgende:
[..]
Volgens mij is de v power hier gewoon 95
Ik denk dat je dan inderdaad het verstandigste bezig bent.quote:Op donderdag 6 maart 2014 01:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
Zo lang het geen ethanolaanmenging is en niet te duur is, vind ik het prima. Of er nou feulsave of ultimate of gewoon Euro 95 op staat.
Ik heb mijn kop laten vlakken en wat je veel ziet dan is dat wagens door de net iets hogere compressie gaan pingelen. Dan moet je ook op 98 gaan draaien. Zou je 98 of 102 niet ook merken bij het trekken van zwaardere zooi?quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:17 schreef NieuweNier het volgende:
Het is ook opvallend dat mensen hier voelen dat hun auto veel beter presteert op de duurdere brandstoffen terwijl het ADAC geen significant verschil heeft gemeten. Ik wil niet zeggen dat die ervaringen niet kloppen, maar het is gewoon vreemd dat er zo weinig informatie is over brandstof die zo veel getankt wordt...
Als ik het tank zie ik het daadwerkelijk op mijn SID (informatie scherm), boost gaat gelijk hoger, Ioff gaat veel hoger en veel minder knocksquote:Op donderdag 6 maart 2014 15:17 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan inderdaad het verstandigste bezig bent.
Het is ook opvallend dat mensen hier voelen dat hun auto veel beter presteert op de duurdere brandstoffen terwijl het ADAC geen significant verschil heeft gemeten. Ik wil niet zeggen dat die ervaringen niet kloppen, maar het is gewoon vreemd dat er zo weinig informatie is over brandstof die zo veel getankt wordt...
Bij dit onderzoek van de ADAC waren ze er met verschillen van 1% niet enthousiast over:quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik heb mijn kop laten vlakken en wat je veel ziet dan is dat wagens door de net iets hogere compressie gaan pingelen. Dan moet je ook op 98 gaan draaien. Zou je 98 of 102 niet ook merken bij het trekken van zwaardere zooi?
Mag ik vragen wat voor auto? Want dat zal het verschil wel maken.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:57 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Als ik het tank zie ik het daadwerkelijk op mijn SID (informatie scherm), boost gaat gelijk hoger, Ioff gaat veel hoger en veel minder knocks
het hangt er natuurlijk vanaf met wat voor auto je het tankt, als je een idioot hoge compressie hebt of een normaal blok hebt maar met een beer van een turbo dan ga je het zwaar merken, en in mijn geval is het ook een meetbaar verschil wat niet onbelangrijk is.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:58 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Bij dit onderzoek van de ADAC waren ze er met verschillen van 1% niet enthousiast over:
http://www.adac.de/infote(...)tstoffe/default.aspx
Geen idee wat er gebeurt met slepen. Maar de topsnelheid van mijn auto veranderd bijvoorbeeld totaal niet.
2.0 turbo met een TD04 19T ( 1250-1300 MG/C) , bij RON95 haal ik de 1150 MG/C net aan en als ik op LPG zit of RON98/100 dan heb ik zelfs overshootquote:Op donderdag 6 maart 2014 15:59 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat voor auto? Want dat zal het verschil wel maken.
Alhoewel dat onderzoek van de ADAC toch verschillende auto's heeft gebruikt...
Maar merk je bijvoorbeeld dat je acceleratie van 0-100 of je topsnelheid ook veranderd?
Ik moet stiekem toegeven dat een diesel Fiestaatje op premium diesel minder tractor-achtig aanvoelt.
Of je zet de onsteking ietsjes terug, dan kan je weer goedkoop tankenquote:Op donderdag 6 maart 2014 15:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik heb mijn kop laten vlakken en wat je veel ziet dan is dat wagens door de net iets hogere compressie gaan pingelen. Dan moet je ook op 98 gaan draaien. Zou je 98 of 102 niet ook merken bij het trekken van zwaardere zooi?
Dan krijg je een hogere EGT, niet zo gevaarlijk als bij een turbo maar scheelt wel in verbruik en slijtage van kleppen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:05 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Of je zet de onsteking ietsjes terug, dan kan je weer goedkoop tanken
Haha ja kijk daar heb je hem. Dat is natuurlijk een ander soort motor dan de Duitse auto's waarmee de ADAC het heeft getest.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:59 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
het hangt er natuurlijk vanaf met wat voor auto je het tankt, als je een idioot hoge compressie hebt of een normaal blok hebt maar met een beer van een turbo dan ga je het zwaar merken, en in mijn geval is het ook een meetbaar verschil wat niet onbelangrijk is.
[..]
2.0 turbo met een TD04 19T ( 1250-1300 MG/C) , bij RON95 haal ik de 1150 MG/C net aan en als ik op LPG zit of RON98/100 dan heb ik zelfs overshoot
IOFF (vervroeging van onsteking) is ook een stuk hoger op LPG/RON98/100.
Boost komt niet hoger dan 1 bar op RON95 (trionic laat hoger niet toe) en op LPG/RON98/100 gaat hij dik over de 1 bar heen afhankelijk van IAT
Is sowieso gebakken lucht, ik woon zelf in Limburg en langs de A2 kost diesel zelfs maar rond de 1.40-1.45 uit mijn hoofd. 1.80 vragen ze wel voor een liter V-Power langs de snelweg maarja wie gooit dat nou op zo'n plek in z'n wagen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:28 schreef ecktebaas123 het volgende:
Diesel voor ¤1.80
Ik geloof er eerlijk gezegd niet zo in. Ik ga altijd voor de goedkoopste brandstof
je kan het vergelijken met motorolies. 100 merken, en de duurste zou de beste moeten zijn.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |