nou die deal kan toch gewon doorgaan? chinezen doen momenteel eig alleen zaken. rest boeit ze niet. tenzij bij hun in de buurt.quote:Op donderdag 6 maart 2014 10:38 schreef meth1745 het volgende:
De Chinezen vragen zich waarschijnlijk af of de nieuwe regering de contracten van het oude regime gaat naleven, China heeft de laatste twee jaar zowat 20 miljard geïnvesteerd, en hadden plannen om landbouwgebied ter grootte van België te leasen. Veel kans dat dit niet doorgaat, gaat Europa die gederfde inkomsten ook vergoeden?
Zoals ik vannacht al zei, uiteindelijk maakt het niks meer uit wat er daar gebeurd is. Uiteindelijk gaat het aan beide kanten maar om een ding, macht... of misschien iets minder cynisch, invloed. Wie er op wie geschoten heeft wordt straks hooguit een voetnoot in de geschiedenis. Is het ondenkbaar dat hetgeen die minister suggereert zo heeft plaatsgevonden? Dat denk ik niet, zeker gezien hoe daar politiek bedreven lijkt te worden, maar we zijn twee weken verder en nieuw licht op die feiten zal nu bar weinig invloed meer hebben op de stellingen zoals die nu door landen zijn betrokken...quote:Op donderdag 6 maart 2014 10:37 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jij denkt dat de minister liegt dat de nieuwe "regering" het niet wil onderzoeken, dat maakt het op zijn minst erg verdacht?
China steunt Rusland, min of meer. Schrap die 20 miljard investeringen in m'n vorige post maar btw, waren vooral leningen en credit lines, en misschien slechts 10 miljard...quote:Op donderdag 6 maart 2014 10:39 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
nou die deal kan toch gewon doorgaan? chinezen doen momenteel eig alleen zaken. rest boeit ze niet. tenzij bij hun in de buurt.
ik vermoed eerder dat dit het begin vh einde is van het huidige rusland-model.quote:Op donderdag 6 maart 2014 10:51 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Zoals ik vannacht al zei, uiteindelijk maakt het niks meer uit wat er daar gebeurd is. Uiteindelijk gaat het aan beide kanten maar om een ding, macht... of misschien iets minder cynisch, invloed. Wie er op wie geschoten heeft wordt straks hooguit een voetnoot in de geschiedenis. Is het ondenkbaar dat hetgeen die minister suggereert zo heeft plaatsgevonden? Dat denk ik niet, zeker gezien hoe daar politiek bedreven lijkt te worden, maar we zijn twee weken verder en nieuw licht op die feiten zal nu bar weinig invloed meer hebben op de stellingen zoals die nu door landen zijn betrokken...
mwah, als de chinezen zakelijk belang hebben laten ze de russen zo vallen. want uiteindelijk gaat china nog wel noordelijk uitbreiden. die wachten even tot poetin in de touwen hangt.quote:Op donderdag 6 maart 2014 10:54 schreef meth1745 het volgende:
[..]
China steunt Rusland, min of meer. Schrap die 20 miljard investeringen in m'n vorige post maar btw, waren vooral leningen en credit lines, en misschien slechts 10 miljard...
ja. even dreigen met het oosten en dan heel nobel en vredelievend afzien van ingrijpen. en dan krijgt hij als concessie de krim. glas-plas-was.quote:Op donderdag 6 maart 2014 11:01 schreef Infection het volgende:
Het is aardig rustig al een aanal dagen, veel zal er niet meer gebeuren volgensmij. De Krim wordt terug aan Rusland gegeven en that's it.
Ze hebben gemeenschappelijke belangen, moeten mogelijk in de toekomst opstandige provincies in bedwang houden. China zal Rusland steunen omdat ze in de toekomst misschien gelijkaardige situaties meemaken. Daarom zullen ze bvb niet willen dat sancties tegen Rusland veel effect sorteren.quote:Op donderdag 6 maart 2014 10:55 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
mwah, als de chinezen zakelijk belang hebben laten ze de russen zo vallen. want uiteindelijk gaat china nog wel noordelijk uitbreiden. die wachten even tot poetin in de touwen hangt.
90% van De Krim is Russisch en wilt bij Rusland.quote:Op donderdag 6 maart 2014 11:03 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
ja. even dreigen met het oosten en dan heel nobel en vredelievend afzien van ingrijpen. en dan krijgt hij als concessie de krim. glas-plas-was.
maar tegelijk kan dat bijna niet meer. na Georgië en nu de Krim moet er wel een punt worden gemaakt. anders typen we hier over een maand over Letland.
Die heeft het deels ontkent, zie hier: NWS / Crisis in Oekraïne #38 Telefoongesprek gelektquote:Op donderdag 6 maart 2014 11:06 schreef BaasBanaan het volgende:
Is er eigenlijk al iets bekend over de betrouwbaarheid van dat telefoongesprek, wie mogelijk die Olga kan zijn?
Het zou zeker kwalijk zijn als het Westen ingrijpt puur om te voorkomen dat de Krim Russisch wordt. Als ze ingrijpen, maar het Kiev-regime aansporen om na het normaliseren van de politieke situatie serieus te kijken naar de wensen van de Krimbewoners, is het alweer een heel ander verhaal.quote:Op donderdag 6 maart 2014 11:06 schreef Infection het volgende:
[..]
90% van De Krim is Russisch en wilt bij Rusland.
Zou het niet juist een veel groter probleem zijn als het westen ingrijpt en zo de burgers niet hun zin geeft?
60%. Maar het is ook principekwestie. Oekraine was op 2 na grootste kernmacht. alle kernwapens weggedaan op voorwaarden dat hun grenzen gewaarborgd bleven.quote:Op donderdag 6 maart 2014 11:06 schreef Infection het volgende:
[..]
90% van De Krim is Russisch en wilt bij Rusland.
Zou het niet juist een veel groter probleem zijn als het westen ingrijpt en zo de burgers niet hun zin geeft?
90% spreekt dagelijks Russisch.quote:Op donderdag 6 maart 2014 11:09 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
60%. Maar het is ook principekwestie. Oekraine was op 2 na grootste kernmacht. alle kernwapens weggedaan op voorwaarden dat hun grenzen gewaarborgd bleven.
en nu, 20 jaar later zegt Rusland : dikke lul, we hebben jullie fijn ontwapend en nu vallen we jullie land binnen. dat is vragen om nog veel meer kernwapens in de wereld. de enige manier om rusland en de vs buiten je grenzen te houden.
Zou jij bijv een nieuwe belgische regering erkennen als er daar een staatsgreep door neo-nazi's gepleegd werd ?quote:Op donderdag 6 maart 2014 11:09 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
60%. Maar het is ook principekwestie. Oekraine was op 2 na grootste kernmacht. alle kernwapens weggedaan op voorwaarden dat hun grenzen gewaarborgd bleven.
en nu, 20 jaar later zegt Rusland : dikke lul, we hebben jullie fijn ontwapend en nu vallen we jullie land binnen. dat is vragen om nog veel meer kernwapens in de wereld. de enige manier om rusland en de vs buiten je grenzen te houden.
Want?quote:Op donderdag 6 maart 2014 11:08 schreef Chazr het volgende:
Detailed analysis of shooting of unarmed Maidan activists
http://www.liveleak.com/view?i=5dc_1393953567
Heb een stukje bekeken maar kon het niet langer aanzien.
ja maar 60% ís russisch. en dat is ene groot verschil. natuurlijk spreken ze allemaal rusisch. tot 1989 was dat de enige taal op school.quote:
Ah, dankjewel. Scheelt mij weer spitten.quote:Op donderdag 6 maart 2014 11:08 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Die heeft het deels ontkent, zie hier: NWS / Crisis in Oekraïne #38 Telefoongesprek gelekt
Het telefoongesprek zelf is authentiek.
Los van het geschreeuw en het smijten met modder in dit topic: vanuit Russisch perspectief is een op Europa gericht Ukraïne (of zelf Ukraïne dat lid is van de EU) onacceptabel en een verlies van militaire installaties op de Krim ondenkbaar. Dus voor Poetin zijn de belangen zeer reëel. Het gekke is dat de wereld tot nu toe vrij aardig om kon gaan met de supermachtaspiraties van Poetin. Ik denk dat de hardheid van de Russische opstelling menigeen in de internationale politiek voor vraagtekens zet:quote:Op donderdag 6 maart 2014 10:54 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
ik vermoed eerder dat dit het begin vh einde is van het huidige rusland-model.
loeigroot land met economie maar de helft groter dan de onze. alleen op gas- en olie-export. waar uiteindelijk de klad in komt. zie het beetje als erste vd laatste stuiptrekkingen.
ehhh. jemig hoe kom je daar nu weer bij. waar zijn er neo-nazi's? ne hoezo belgië. dit slaat als ene lul op een drumstel.quote:Op donderdag 6 maart 2014 11:10 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Zou jij bijv een nieuwe belgische regering erkennen als er daar een staatsgreep door neo-nazi's gepleegd werd ?
Dat ze in Georgië ingrepen kan ik mij eigenlijk best goed voorstellen. We moeten sowieso niet uitsluiten dat er bij het uiteenvallen van de Sovjet-unie her en der verkeerde grenzen getrokken of aangehouden zijn. Zie ook de problemen bij Armenië en Azerbeidzjan. Vaak zijn deze bewust "verkeerd" getrokken, om bevolkingsgroepen binnen de Sovjet-unie te verdelen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 11:03 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
ja. even dreigen met het oosten en dan heel nobel en vredelievend afzien van ingrijpen. en dan krijgt hij als concessie de krim. glas-plas-was.
maar tegelijk kan dat bijna niet meer. na Georgië en nu de Krim moet er wel een punt worden gemaakt. anders typen we hier over een maand over Letland.
Kun je echt helemaal niets mee dit soort filmpjes. Van hetzelfde niveau als filmpjes die UFO's proberen te bewijzen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 11:08 schreef Chazr het volgende:
Detailed analysis of shooting of unarmed Maidan activists
http://www.liveleak.com/view?i=5dc_1393953567
Heb een stukje bekeken maar kon het niet langer aanzien.
goed verhaal maar volgens mij zijn we het im grunde wel eens.quote:Op donderdag 6 maart 2014 11:12 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Los van het geschreeuw en het smijten met modder in dit topic: vanuit Russisch perspectief is een op Europa gericht Ukraïne (of zelf Ukraïne dat lid is van de EU) onacceptabel en een verlies van militaire installaties op de Krim ondenkbaar. Dus voor Poetin zijn de belangen zeer reëel. Het gekke is dat de wereld tot nu toe vrij aardig om kon gaan met de supermachtaspiraties van Poetin. Ik denk dat de hardheid van de Russische opstelling menigeen in de internationale politiek voor vraagtekens zet:
- het inzetten van 'anonieme' troepen op deze schaal heb ik nog nooit gezien en is significant ( ik heb het nog niet gechecked maar het zou me niet verbazen als het tegen de Geneefse Conventies is), zelfs als je accepteert dat er op kleine schaal vaak wel inmenging is van buitenlandse militaire elementen ( special forces die rebellen trainen en zo).
- het gedrag van de Russische ambassadeur in de Veiligheidsraad die ronduit kleinerend was richting zijn Ukraïnse collega, en een verbale strijd aanging met de US en het UK en Frankrijk die deed denken aan de hoogtijdagen van de Koude Oorlog.
- het vertrekken van Lavrov gisteren terwijl duidelijk was aangekondigd dat er een gesprek zou komen tussen de Russische regering en de Ukraïnse interim regering.
- Merkel ( die normaal voor het Westen met Poetin spreekt, niet in het minst omdat ze Russisch spreekt) die richting Washington laat merken dat ze bang is dat Poetin het contact met de realiteit kwijt is.
Dus wat gaat het Westen doen? Proberen door Poetins ideeën van een supermacht heen te prikken? Daar lijkt het nu wel op...als ze dat doorzetten dan kan het een nerveus potje blufpoker worden want zoals gezegd de inzet voor Rusland is zeer hoog, en een kat in het nauw kan rare sprongen maken...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |