Wat denk je zelf?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vraag me af of een gemeenteraad dat echt eenzijdig kan beslissen.
Ga maar eens op de Krim vragen wat je tegenwoordig allemaal eenzijdig kunt beslissenquote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vraag me af of een gemeenteraad dat echt eenzijdig kan beslissen.
NS(/Stations; vroeger Poort, Vastgoed) zaljuridisch eigenaar van het station zijn en een eigenaar is bevoegd het af te sluiten...quote:
Openbaar belang zal wel meevallen, aangezien 180 meter verder een alternatief ligt.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nou het is iets ingewikkelder dan dat met recht van overpad en openbare belangen enzo.
Ja tuurlijk, maar je kan je toch wel voorstellen dat zelfs met die poortjes open onder grote drukte dit voor een enorm knelpunt gaat zorgen? Daar gaan gewoon mensen dood dan in het gedrang.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Als het goed is gaan de poortjes dan vanzelf open.
Daar had ik gisteren al wat over gezegdquote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Als het goed is gaan de poortjes dan vanzelf open.
Nee, dat ook met poortjes open die dingen voor een enorm knelpunt zorgen. Toch al snel de helft van de ruimte in de opening van het station is bezet door de poortjes, als ze open staan.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Vast een bijdehante opmerking met allemaal doden omdat die kkpoortjes niet opengaan
Ook. Maar vooral een houtsnijdende opmerking over dat het in geval van paniek geen reet uitmaakt of die kk dingen open of dicht zijn, want giga in de weg staan ze toch. En het loopt binnen de kortste keren muurvast omdat mensen die erachter vast zitten, zelf ook weer blokkades vormen etc.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Vast een bijdehante opmerking met allemaal doden omdat die kkpoortjes niet opengaan
Maar wanneer is het zo druk dat er niet genoeg poortjes zijn om die mensen door te laten lopen...quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook. Maar vooral een houtsnijdende opmerking over dat het in geval van paniek geen reet uitmaakt of die kk dingen open of dicht zijn, want giga in de weg staan ze toch. En het loopt binnen de kortste keren muurvast omdat mensen die erachter vast zitten, zelf ook weer blokkades vormen etc.
Kan best zijn, maar het vol laten stromen van de tunnel is natuurlijk niet "het station ontruimd hebben".quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:35 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Maar wanneer is het zo druk dat er niet genoeg poortjes zijn om die mensen door te laten lopen...
Neem Hilversum: Daar zouden zoveel mensen moeten zijn dat een heel perron (+beide kanten een trein) leeg zou moeten stromen om die tunnel een keer vol te krijgen. En dan zou de beperkende factor juist de trap zijn...
Op dat soort dagen zullen de poortjes wel open staan.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Er is genoeg onderzoek gedaan en kennis beschikbaar op het gebied van crowd control, maar NS neemt kennelijk het risico voor lief. Naja, prima. We wachten wel tot het een keer mis gaat en tot die tijd kom ik met Koningsdag gewoon niet in Amsterdam bijvoorbeeld
Daar gaat het dus niet om.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Op dat soort dagen zullen de poortjes wel open staan.
Op grote stations toch niet? Utrecht Centraal komt alles bij elkaar in de grote hal en dan moet je er via relatief kleine uitgangen weer uit. Plaats daar poortjes en het is chaos.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
De bottlenecks zijn uiteraard de trappen, met name roltrappen. Daarmee vergeleken zijn die poortjes tien keer niks
Nee je hebt helemaal gelijk. Wat dachten ze wel op 11 september. Dat daar ook maar iemand een schrammetje aan zou overhouden? Hoe naīef.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:52 schreef Adrie072 het volgende:
Dus een wolkenkrabber met misschien 2 - 3 uitgangen is geen enkel probleem,
Rare mensen toch, die "veiligheidsexperts".quote:maar een station met veelal grote open ruimtes, dat kan niet volgens de veiligheidexperts..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |