Hij neemt wel vroeg over Van Winden ja. Die had hij best nog 100 meter langer op kop kunnen laten zitten.quote:Op donderdag 6 maart 2014 09:26 schreef franklop het volgende:
Zit Brown eigenlijk niet gewoon te lang op kop?
Milaan - Sanremoquote:Op donderdag 6 maart 2014 09:28 schreef Blik het volgende:
Ik ga alle mooie klassiekers missen dit jaar, ben in april op vakantie
bron: nos.nlquote:'Sagan in 2015 naar Tinkoff'
Peter Sagan rijdt vanaf 2015 voor Tinkoff. Dat meldt La Gazzetta dello Sport. Bovendien zou ook Cannondale als co-sponsor meegaan naar de Russische formatie, waar de naam van de huidige mede-naamgever Saxo van de shirts verdwijnt.
Voor Sagan waren ook Astana en de nieuwe wielerploeg van Formule 1-coureur Fernando Alonso in de markt, maar de Slowaakse topwielrenner zou al getekend hebben voor de ploeg van de schatrijke Rus Oleg Tinkov. Vanwege de UCI-regels mag de transfer pas op 1 augustus wereldkundig gemaakt worden.
Door het vertrek van Cannondale als naamgever moet de huidige ploeg van Sagan op zoek naar een nieuwe sponsor, al is de verkoop van de licentie volgens de Italiaanse sportkrant waarschijnlijker.
Niet doorvertellen dus.quote:Vanwege de UCI-regels mag de transfer pas op 1 augustus wereldkundig gemaakt worden.
twitter:kennyvanhummel twitterde op donderdag 06-03-2014 om 09:37:06Lex Nederlof, met zijn 47jaar, de oudste renner in Tour of Langkawi. En pakt nog zijn prijsjes mee. #respect!! http://t.co/YLB0hVI9x1 reageer retweet
quote:Gran Premio Camaiore 2014 (1.1)
Uitslag Camaiore - Camaiore (186 km)
1. Diego Ulissi (Lampre-Merida)
2. Matteo Montaguti (Ag2r-La Mondiale)
3. Julian Arrendondo (Trek Factory Racing)
4. Simon Clarke (Orica-GreenEDGE)
5. Sonny Colbrelli (Bardiani-CSF)
6. Fabio Felline (Trek Factory Racing)
7. Jens Keukeleire (Orica-GreenEGDE)
8. Salvatore Puccio (Team Sky)
9. Mauro Finetto (Nero sotolli.it - Yellow Fluo)
10. Francesco Gavazzi (Astana Pro Team)
http://wielerflits.nl/nie(...)-in-gp-camaiore.html
25.000 euro is het gat.quote:'GP Miguel Indurain gaat niet door'
De Grand Prix Miguel Indurain zal geen doorgang vinden dit jaar. Zo meldt Diario de Navarro. De wedstrijd stond oorspronkelijk gepland op 5 april en kampt al langer met geldproblemen.
Komende vrijdag zal dit officieel worden bekend gemaakt. "Tenzij er een wonder gebeurt in de tussentijd, zal de GP Miguel Indurain niet worden gehouden," vertelt een verantwoordelijke van organisator Club Ciclista Estella. Er is een gat in de begroting van 25.000 euro.
De wedstrijd werd al georganiseerd sinds 1951, toen nog onder de naam La Clásica Navarra. Sinds 1999 heeft het zijn huidige naam. In 2013 won Simon Spilak de voorlopig laatste editie van de GP Miguel Indurain.
quote:Op donderdag 6 maart 2014 19:50 schreef Mani89 het volgende:
Sjonnie zoals het hoort de hele dag in de aanval geweest.
Brownquote:Op donderdag 6 maart 2014 20:03 schreef Szura het volgende:
[..]
Die Graeme Brown is trouwens wel goed bezig de laatste tijd, maar dat zal hier wel vloeken in de kerk zijn
Milaan - Sanremo vind ik by far de saaiste klassieker van het voorjaar. m.u.v. de laatste 20 km.quote:Op donderdag 6 maart 2014 09:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Milaan - Sanremo
En gewoon met die laptop streamen op het strand/aan de bar toch.
Dat verschilt dan toch niet met de Gold Race of LBL?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:10 schreef Blik het volgende:
[..]
Milaan - Sanremo vind ik by far de saaiste klassieker van het voorjaar. m.u.v. de laatste 20 km.
En streamen wordt een beetje lastig in het KrugerparkIk lees de nieuwsberichten wel in het hotel 's avonds
Ik vind AGR en vooral de Waalse Pijl de saaiste, daar wordt vaak nog meer gewacht. Milaan San Remo is de laatste jaren best leuk en spannend of het al dan niet een sprint wordt. Daarnaast is het de eerste grote koers van het jaar. Bij AGR heb je vlak daarvoor Parijs-Roubaix en de Ronde van Vlaanderen gehad. Dan valt AGR toch altijd wat tegen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:39 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Dat verschilt dan toch niet met de Gold Race of LBL?
Op zich niet, alleen heb je bij AGR en LBL tenminste nog wel leuke klimmetjes e.d. vooraf in het parcours zitten en omdat het dichterbij huis is en ik zelf de verschillende beklimmingen zelf heb gereden ook herkenbaarder en dus interessanter. MSR is 280 km saai en dan is het een halfuurtje actie. Overigens was de laatste AGR met het nieuwe lusje op het laatste een flinke verbetering, was een stuk spannender de laatste keerquote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:39 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Dat verschilt dan toch niet met de Gold Race of LBL?
Bij LBL ligt het aan het koersverloop. Soms zijn er voor de Redoute al grote ontsnappingen, die het soms ook halen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:44 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik vind AGR en vooral de Waalse Pijl de saaiste, daar wordt vaak nog meer gewacht. Milaan San Remo is de laatste jaren best leuk en spannend of het al dan niet een sprint wordt. Daarnaast is het de eerste grote koers van het jaar. Bij AGR heb je vlak daarvoor Parijs-Roubaix en de Ronde van Vlaanderen gehad. Dan valt AGR toch altijd wat tegen.
De laatste jaren vond ik de Primavera vaak zo ongeveer de leukste voorjaarskoers. Eigenlijk was alleen 2010 een saaie editie.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Milaan - San Remo is echt fantastisch
Die lange aanloop vind ik juist ook heerlijk. Beetje kletsen over de nieuwe ploegen, transfers, fietsen en wie er veel getraind heeft in de winterquote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:42 schreef Leatherface het volgende:
[..]
De laatste jaren vond ik de Primavera vaak zo ongeveer de leukste voorjaarskoers. Eigenlijk was alleen 2010 een saaie editie.
quote:Tom Veelers doet niet mee aan de driedaagse klassieker van West Vlaanderen. De Oldenzaler kampt met knieproblemen.
Veelers zou als enige van zijn ploeg Giant/Shimano vrijdag van start gaan tijdens de proloog in het Belgische Middelkerke maar ziet daar in overleg met de ploegleiding toch vanaf. Hij zegt teveel hinder te ondervinden en zich te willen richten op de Tirreno Adriatico die komende woensdag begint in midden Italië. De 29-jarige sprinter kreeg last tijdens de Ruta del Sol en stapte toen af. Hij leek fit voor Brussel-Kuurne-Brussel maar na deze koers keerden de klachten toch weer terug en is besloten om langer rust te houden.
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:47 schreef Sjoerd102 het volgende:
Veelers zou als enige van zijn ploeg Giant/Shimano vrijdag van start
quote:TEAM GIANT-SHIMANO
PL/DS ENGELS Andy
51 MEZGEC Luka
J 52 AHLSTRAND Jonas
J 53 CRADDOCK Lawson
54 HAGA Chad
55 JI Cheng
56 LOH Sea Keong
quote:Wiggins maakt doel van Parijs-Roubaix
Bradley Wiggins heeft een primair doel gemaakt van de kasseienklassiekers, en dan in het bijzonder van Parijs-Roubaix. De 33-jarige coureur wil graag een goed resultaat neer zetten, ook omdat hij weet dat alleen de 'groten' dit hem voor hebben gedaan.
"Het is de achtste keer dat ik aan de start zal staan", zegt de Brit tegen Talk Sport, "Omdat Chris Froome nu de druk heeft in de Tour kunnen we wat meer risico nemen in Roubaix."
"Ik ga mijn kans proberen te pakken", zegt de zelfverzekerde winnaar van de Tour van 2012, "Het is een wedstrijd die goed bij mijn stijl past, je moet er langdurig alleen kunnen rijden." Wiggins weet dat het geen sinecure zal zijn om te winnen op het Vélodrome. "Alles moet goed vallen op die dag. Je moet geluk hebben met lekke banden en andere zaken."
Eén van de zaken die Parijs-Roubaix bij de Olympisch kampioen tijdrijden zo aanspreken is dat alleen echt grote namen de combinatie Tour de France/Parijs-Roubaix hebben gewonnen. "Eddy Merckx, Bernard Hinault. Het zou erg fijn zijn om je diversiteit zo op die manier te laten zien."
quote:Sven Nys co-commentator tijdens Tirreno-Adriatico
Voor de verslaggeving van Tirreno-Adriatico (12 tot 18 maart) op Sporza krijgt Renaat Schotte de eerste dagen Sven Nys als co-commentator. De Belgische kam- pioen veldrijden wordt nadien afgelost door Niko Eeckhout. Nys gaf vorig jaar al co-commentaar bij de Strade Bianche en dat werd een meevaller. Voor de editie 2014 die morgen wordt gereden, moet Nys passen wegens vakantie. Zijn ploegmaat Sven Vanthourenhout vervangt hem.
quote:Chris Froome has withdrawn from Tirreno-Adriatico due to joint inflammation in the lower back.
Team Sky’s Dr Alan Farrell explained, “Chris has suffered a slight inflammation to the sacroiliac joint in the lower back. As a precaution we have chosen to withdraw him from next week’s Tirreno-Adriatico so he can focus on recovering and preparing for the Volta a Catalunya.”
Rod Ellingworth, Team Sky’s Performance Manager, added: “This is just a minor setback for Chris and we hope he will get back to full training within a week. He’s obviously disappointed to miss Tirreno-Adriatico but we shouldn’t take any chances at this stage of the season.”
Richie Porte will now switch to Tirreno-Adriatico to lead the team with Geraint Thomas becoming team leader at Paris-Nice. Ben Swift will now ride Strade Bianche on Saturday, replacing Sir Bradley Wiggins who’s next race will be in a strong line-up at Tirreno-Adriatico, starting on Wednesday.
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 18:39 schreef Szura het volgende:
@chrisfroome: Slight inflammation in my lower back, so I’ll be putting my feet up for a few days on doctors orders. No racing for me in Tirreno next week.
Mooi. Scheelt weer wat ergernis aan die flap.
Merci.quote:
Neem aan dat er toch minimaal een goed geprepareerde Nederlander aan de start staatquote:Op vrijdag 7 maart 2014 22:54 schreef JMachi het volgende:
Porte dus in Tirreno? Volgens mij gaat Paris-Nice heel leuk worden zonder al te veel vedetten. Iedereen ruikt zijn kans, het parcours bied ruimte om aan te vallen, vlammen maar!
Tirreno gaat daarentegen maar een suffe bedoening worden, teveel toppers en een parcours dat op 2 dagen na toch wel tegenvalt.
Dat is inderdaad de andere kant van de medaille. Juist omdat er geen uitgesproken scherprechters zijn, kiezen avonturiers misschien het aanvalspad.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 22:54 schreef JMachi het volgende:
Porte dus in Tirreno? Volgens mij gaat Paris-Nice heel leuk worden zonder al te veel vedetten. Iedereen ruikt zijn kans, het parcours bied ruimte om aan te vallen, vlammen maar!
Tirreno gaat daarentegen maar een suffe bedoening worden, teveel toppers en een parcours dat op 2 dagen na toch wel tegenvalt.
Ze rijden volgens mij niet over de Sprimont. Misschien hier eens kijken:quote:Op vrijdag 7 maart 2014 20:34 schreef Sjoerd102 het volgende:
Iemand die hier toevallig weet wanneer op de site van LBL ook de straten en dergelijke van het parcours vermeldt worden?
Als ik kaartje van route bekijkt lijkt het alsof ze op top van de Redoute rechtsaf gaan.
Ik lees echter op verschillende fora dat ze ook Côte de Sprimont (of Le Hornay) beklimmen.
Hiervoor moeten ze dan echter linksaf op de Redoute.
quote:Interview Lieuwe Westra: "Parijs-Nice wordt oorlog"
Aankomende zondag staat er voor Lieuwe Westra een erg speciale koers op het programma: Parijs-Nice. Mede dankzij goede prestaties in deze wedstrijd rijdt de Fries nu bij Astana. De transfer heeft zijn leven behoorlijk veranderd. Westra was de laatste jaren een gezellig vriendenploegje gewend, maar rijdt nu met Kazakken die zijn taal niet spreken. Bovendien was hij in zijn eerste koersen ‘verplicht’ pelotonvulling, terwijl Ut Beest er eigenlijk overal wil invliegen. In een interview met WielerFlits vertelt hij over zijn avonturen bij Astana en de Koers naar de Zon.
Trots op nieuwe ploeg
“Toen ik voor de eerste keer vanuit Friesland naar de ploeg vertrok, zei ik tegen mijn vriendin: ik vind het toch wel een beetje spannend”, aldus Westra. “Het is immers een grote stap in mijn loopbaan, maar ook in mijn leven. Ik woon nu in Monaco, zit bij een andere ploeg en ben daar de enige Nederlander. Veel mensen denken dan: wat doet hij daar nou? Maar het went snel. Je hebt ook geen keus. Je wordt gewoon in het diepe gegooid en red je dan maar eens. Maar ik moet zeggen dat ik daar nuchter genoeg voor ben. Ik trek dit wel. Na een paar maanden kom ik erachter dat dit wel bij me past. Ik zit hier nu goed op mijn plek. Ik heb het echt naar mijn zin. Het is gewoon nog wachten tot ik superbenen krijg, maar dat komt allemaal wel goed. Die benen komen vanzelf.”
Toch blijft de taalbarrière soms lastig. “Als ik nu naar een koers ga, weet ik dat ik een tijd geen Nederlands zal spreken. We hebben wel een verzorger en een mecanicien uit België, maar die zijn niet altijd bij mijn wedstrijden. Voor de rest wordt alles in het Engels gedaan. Ik zelf kan me nog wel redden in die taal, want met de jaren gaat dat steeds beter. Zeventig procent bij Astana spreekt gewoon Engels, maar voor de Kazakken en de Russen is dat heel lastig. Dan moeten we met handen en voeten communiceren. Al zijn wielrenners allemaal hetzelfde. Of ze nu Friezen of Kazakken zijn, dat maakt niets uit. Ze hebben andere namen en ze komen uit een ander land, maar voor de rest verschillen ze niet.”
Ook de communicatie met kopman Vincenzo Nibali verloopt moeizaam. “Hij spreekt totaal geen Engels. We hebben in Oman voor het eerst met elkaar gereden. In de koers communiceerden we toen met gebaren en kleine woordjes. Het is niet ideaal, maar we begrijpen elkaar wel. Voor een etappe hebben we een meeting, waardoor iedereen weet wat hij moet doen. Daar wijken we niet vanaf. Maar na de koers zou het wel eens fijn zijn om over andere dingen te spreken. Hoe het thuis is en wat er allemaal aan de hand is, maar we kunnen door de taalbarrière niet echt heel diepgaande gesprekken voeren. Wat Nibali voor persoon is? Hij is een heel goede, rustige jongen die niet naast zijn schoenen loopt”, oordeelt Westra. “Hij betrekt mij er ook echt bij. Ik mag hem wel.”
De 31-jarige Nederlander zal dit seizoen geregeld moeten knechten voor de Italiaan. Dit terwijl Westra bij Vacansoleil-DCM een rol als kopman gewend was. “Daar heb ik totaal geen moeite mee. Ik vind het zelfs een eer om voor hem te mogen rijden. Hij is natuurlijk een superrenner. Ik kan door hem weer mijn eigen niveau opkrikken.” De Fries is duidelijk in zijn nopjes met zijn nieuwe ploeg. “Als je bekijkt waar ik vandaan kom en ziet waar ik nu sta, dan mag je daar gewoon trots op wezen. Ik rijd bij één van de beste ploegen van de wereld, samen met heel grote namen. Ik ben niet iemand die dan denkt: nu ben ik er. Nee, ik zie het als een kans om er meer uit te halen. Heel veel mensen zouden ervan dromen om een kans te krijgen om voor deze ploeg te mogen rijden.”
Zijn nieuwe werkgever heeft bovendien een groter budget dan Vacansoleil-DCM. Al merkt Westra daar wat sportieve begeleiding betreft niet veel van. “Bij Vacansoleil-DCM was het op zich ook allemaal goed geregeld. Daar zat ik ook in de windtunnel en zo. Hier hoefde ik niet eens de tunnel in. Bij het eerste kennismakingsweekend ging ik op de fiets zitten en zij zeiden meteen: kom er maar weer af, want dit is gewoon goed.” De Fries rijdt nu wel op een andere fiets, een Specialized. “Ik heb gehoord dat het echt een superfiets is. De tijdritfiets heb ik nog niet kunnen testen in een wedstrijd, dus het is nog even afwachten of hij nou echt goed is. De benen moeten het altijd doen. Al zet je Tony Martin op een bakfiets, dan wint hij nog. Maar in mijn geval gaat het om kleine details.”
Van pelotonvulling tot superbenen
Westra kent dit seizoen een totaal andere seizoensopbouw dan gebruikelijk. “De laatste vijf jaar had ik rond deze tijd al een rits uitslagen. Dan had ik sowieso in de Algarve of in Bessèges podium gereden. Dat komt ook wel een beetje door de aard van het beestje. Ik wil altijd zóveel trainen in de winter. Ik ben dan niet van de fiets af te slaan.” Dit ging echter ten koste van de rest van zijn seizoen. “In Parijs-Nice was ik goed en in De Panne kon ik nog net meekomen, maar dan liep ik eigenlijk al een beetje op mijn tenen. Daarna was de echte scherpte er wel vanaf.” Daarom kent de tijdrijder dit seizoen een hele andere opbouw. “Ik hoef pas in Parijs-Nice goed te zijn. Tot nu toe ben ik gewoon pelotonvulling geweest. Dat is een groot verschil met vroeger.”
“Bij Astana willen ze mij pas later in het seizoen goed hebben. Het is ook voor mij nieuw en vreemd. Normaal was ik de man die in het voorjaar de koers maakte. Dat zat er nu gewoon niet in. Ik was al blij dat ik kon volgen. Maar inmiddels rijd ik weer een stuk beter. Ik heb deze week allerlei testen gedaan op die klimmetjes hier rond Monaco, en die liegen niet: de resultaten zien er goed uit. Ook tijdens trainingen voel ik me nu heel goed. In plaats van dat nu de scherpte er vanaf is, groei ik door de wedstrijden heen. Ik heb zeker een sprong gemaakt. Voor dit moment sta ik er écht goed voor. Dat zeggen ze bij de ploeg ook. Je moet gewoon rustig blijven. Al is dat soms niet makkelijk, want ik ben natuurlijk anders gewend. Maar ik denk dat alles goed gaat komen.”
Deze aanpak moet er bovendien voor gaan zorgen dat de Fries beter gaat presteren op de nationale kampioenschappen. Vooral het NK tijdrijden staat met rood omcirkeld in zijn agenda. “Het zou mooi zijn als ik daar een keer écht in vorm ben. Ik werd de laatste twee jaar weliswaar kampioen, maar toen was het nekje er eigenlijk wel van af. Ik mag nog van geluk spreken dat ik tweemaal de titel heb kunnen pakken, maar je moet niet vragen hoe dat is gebeurd. Ik hoop bovendien een keer een goede wegwedstrijd te kunnen rijden. Nu wordt het natuurlijk wel lastiger, omdat ik de enige Astana-renner ben, maar in de laatste jaren heeft Terpstra bewezen dat je ook als eenling kan winnen. In Ootmarsum is winnen moeilijk en moet je pokeren, maar als je goed bent, kan het wel.”
Oorlog in Parijs-Nice
“Mede dankzij mijn uitslagen in Parijs-Nice ben ik bij Astana beland”, stelt Westra. Twee jaar geleden won Ut Beest op indrukwekkende wijze de rit naar Mende en werd hij tweede in het eindklassement. Vorig seizoen behaalde hij een achtste plek in de eindrangschikking. Vooral de editie van 2012 is speciaal. “De video van de etappezege heb ik helemaal grijs gedraaid. Die doet het daardoor al niet eens meer”, lacht Westra. “Renners als Boonen winnen zóveel, die kijken hun zeges waarschijnlijk niet terug. Maar deze overwinning is erg speciaal voor mij. Als je kunt winnen in zo’n wedstrijd, op WorldTour-niveau en op een klim met de naam Montée Jalabert, waar Contador en andere grote renners ook gewonnen hebben, dan kijk je de video zeker vaak terug.”
“Het is absoluut één van de mooiste dagen uit mijn loopbaan tot nu toe. Ik denk dat elke renner ervan droomt om zulke benen te hebben op zo’n klim en dan zo ervan weg te rijden. Het was ook niet zomaar een spurtje, maar ik reed weg en ze konden gewoon niet mee. Dat was het gewoon. Er was niks aan te doen. Echt supergaaf. Op dat moment heb ik niet in de gaten gehad hoe bijzonder het eigenlijk was. Later besef ik pas echt hoe goed ik daar was en dat je daarvan moet genieten.” De Fries heeft wel een verklaring voor zijn goede prestaties in deze koers. “Aan de ene kant omdat het weer mij wel ligt, maar ook vanwege mijn seizoensopbouw in de laatste jaren. De jaren hiervoor wist ik zeker dat ik super zou zijn, maar dan wist ik ook dat ik daarna een superdip zou krijgen.”
“Het is niet zo dat ik door een andere opbouw nu met allemaal vraagtekens aan de start sta”, benadrukt Westra. “Ik ben wel zelfverzekerd. De testen liegen niet. Het is alleen jammer dat er dit jaar geen tijdrit in zit. Het zal wel weer een nerveuze koers worden. Dat is het altijd met de wind. Ik denk ook dat het een beetje een vreemde koers gaat worden. Normaal begin je met een proloog en heb je meteen verschillen, waardoor er daarna meer gecontroleerd wordt gereden. Nu wordt het oorlog. Elke ploeg ziet natuurlijk een kans om het op de kant te gooien. Na de eerste rit krijgen we een leider, maar na de volgende etappe kan dat weer iemand anders zijn. Dat zal een heel andere koers geven. Maar het parcours is nu eenmaal zo, daar kunnen we niets meer aan veranderen.”
In tegenstelling tot eerdere jaren, is de inwoner van Monaco geen kopman in Parijs-Nice. “Ik moet gewoon bij Nibali blijven en attent koersen. Als je dan geen pech hebt en over goede benen beschikt, eindig je vanzelf vooraan. Het zou mooi wezen als ik op de beklimmingen dan gewoon echt mijn ding kan doen. Daarvoor ben ik aangenomen. We gaan wel zien hoe ver ik zelf dan kan komen. Het is niet zo dat ik me op een groot verzet helemaal leeg ga rijden in de bergen en dan zeg: ik rijd wel rustig naar de streep toe. Nee, ik ga wel proberen om zo lang mogelijk bij hem te blijven.” Westra hoopt op deze manier ook een mooi persoonlijk succesje te behalen. “Nibali zegt zelf ook: als je goed bent en je ziet een kans, dan moet je gaan en hoef je niet op mij te wachten.”
http://wielerflits.nl/nie(...)ce-wordt-oorlog.html
goed spul spuiten die Kazakken dusquote:“Bij Astana willen ze mij pas later in het seizoen goed hebben. Het is ook voor mij nieuw en vreemd. Normaal was ik de man die in het voorjaar de koers maakte. Dat zat er nu gewoon niet in. Ik was al blij dat ik kon volgen. Maar inmiddels rijd ik weer een stuk beter. Ik heb deze week allerlei testen gedaan op die klimmetjes hier rond Monaco, en die liegen niet: de resultaten zien er goed uit. Ook tijdens trainingen voel ik me nu heel goed. In plaats van dat nu de scherpte er vanaf is, groei ik door de wedstrijden heen. Ik heb zeker een sprong gemaakt. Voor dit moment sta ik er écht goed voor. Dat zeggen ze bij de ploeg ook. Je moet gewoon rustig blijven. Al is dat soms niet makkelijk, want ik ben natuurlijk anders gewend. Maar ik denk dat alles goed gaat komen.”
quote:za 08 mrt 2014, 11:39
Van onze Telesportredactie
Hij wordt deze maand pas 23 jaar, maar iedereen in het peloton kent Wilco Kelderman.
Top! En zoals ik al dacht idd geen Sprimont maar gewoon op de route bovenaan rechts.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 09:55 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Ze rijden volgens mij niet over de Sprimont. Misschien hier eens kijken:
http://www.cyclingthealps.com/#liege-bastogne-liege-2014
Bij Johnny moet ik standaard aan het filmpje van wimderon denkenquote:Op zaterdag 8 maart 2014 14:41 schreef Mani89 het volgende:
Johnny was een paar dagen geleden alweer bezig met een kamikaze ontsnapping, ik verwacht veel van hem vandaag.
Dacht het nietquote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:02 schreef Pedroso het volgende:
Dumoulin ook mee. Zat ie al in de eerste groep toen de 2e groep aansloot ?
Dat zegt wel heel veel over Astana, want Vacansoleil was natuurlijk puur amateurisme.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 14:51 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Of Astana nou professioneler is dan Vacansoleil-DCM?
Inderdaadquote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat zegt wel heel veel over Astana, want Vacansoleil was natuurlijk puur amateurisme.
Dat was wel hilarisch ja.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Valverde rijdt 25 meter op kop en begint al te klagen dat hij het niet allemaal alleen gaat doen.
Voor die van mij ook, maar een overwinning voor Kwiat levert me nogal wat centen op. In beide gevallen een goed resultaatquote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:47 schreef Mansjester het volgende:
Sagan 1 en Kwiatkowski op 2 zou goed zijn voor mijn prono
Doe maar andersom, al lijkt mij dat onwaarschijnlijk.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:47 schreef Mansjester het volgende:
Sagan 1 en Kwiatkowski op 2 zou goed zijn voor mijn prono
Misschien was het batterijtje leeg.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:03 schreef flyguy het volgende:
Leek trouwens ook wel of Sagan verkeerd schakelde.
Het leek idd op niet beter kunnen.quote:
Hij rijdt toch geen Sanremo? Jammer, had hem graag zien domineren in die koers en in Vlaanderen. Nu moeten we wachten tot de Ardennen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:59 schreef baggerbaas het volgende:
En dan te bedenken dat Kwiatkowski z'n piek zou moeten liggen in de week van de Ardennen. Die gaat ze allemaal op een half uur rijden.
Je moet het ook zien als entertainment. Je kijkt toch ook wel eens films? Dat is ook niet echt.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:08 schreef Madhouse11 het volgende:
Tja. Het voelt voor mij toch nog vaak alsof je naar Hans Klok kijkt. Mooi spektakel om te zien maar je weet dat je voor de gek gehouden wordt.
Vond het ook erg vreemd dat ze bij de Belg hem redelijk kansloos achtten in de sprint tegen Saganquote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:58 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Overigens mag dit geen verrassing heten als je de uitslag van de Waalse Pijl 2013 erbij pakt.
Mooi. Die zien we volgend jaar wel weer in de WT.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:09 schreef Pino112 het volgende:
Bert-Jan Lindeman wint de Ster van Zwolle.
Had hem wel een contract bij een grotere ploeg gegund.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Mooi. Die zien we volgend jaar wel weer in de WT.
Misschien heeft Astana nog een plekje over.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Kwamen erg goed voor de dag inderdaadquote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:43 schreef Chiappucci het volgende:
Jammer dat ik door al dat Kwiatkowski-geklaag niemand hoor over de knappe uitslag van Poels en Dumoulin.
Mooiquote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:10 schreef Mykonos het volgende:
Danny van Poppel wint in de Driedaagse van West-Vlaanderen
nog altijd een miskleun dat Belkin hem niet heeft genomenquote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ja, jammer dat ze die racist Martijn Keizer hebben genomen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:17 schreef Evertjan het volgende:
[..]
nog altijd een miskleun dat Belkin hem niet heeft genomen
quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:10 schreef Mykonos het volgende:
Netjes...ook een paar aardige sprinters verslagen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:10 schreef Mykonos het volgende:
twitter:adamtranter twitterde op zaterdag 08-03-2014 om 21:41:15Peter Sagan acting as a normal member of society and keeping his hands to himself: http://t.co/jVrbRXLUsX reageer retweet
Racist?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:19 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ja, jammer dat ze die racist Martijn Keizer hebben genomen.
quote:
Buiten matig wielrenner ook nog eens een matige twitter standup comedian.twitter:AnantCR7 twitterde op woensdag 11-12-2013 om 22:46:02"@KeizerMartijn: Ik dacht dat bananen aan de boom groeide maar die aap van een #Balotelli zoekt ze al 90 min in het gras. @ajaxlife" reageer retweet
Wel een hele goede vader.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:31 schreef Ericr het volgende:
[..]Buiten matig wielrenner ook nog eens een matige twitter standup comedian.twitter:AnantCR7 twitterde op woensdag 11-12-2013 om 22:46:02"@KeizerMartijn: Ik dacht dat bananen aan de boom groeide maar die aap van een #Balotelli zoekt ze al 90 min in het gras. @ajaxlife" reageer retweet
Dit Twittert Martijn toch niet zelfquote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:31 schreef Ericr het volgende:
[..]Buiten matig wielrenner ook nog eens een matige twitter standup comedian.twitter:AnantCR7 twitterde op woensdag 11-12-2013 om 22:46:02"@KeizerMartijn: Ik dacht dat bananen aan de boom groeide maar die aap van een #Balotelli zoekt ze al 90 min in het gras. @ajaxlife" reageer retweet
Hij quote het, Keizer zelf heeft de tweet verwijderd.quote:Op zondag 9 maart 2014 02:08 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Dit Twittert Martijn toch niet zelfIemand Twittert dit naar hem....
quote:Op zaterdag 8 maart 2014 22:07 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]twitter:adamtranter twitterde op zaterdag 08-03-2014 om 21:41:15Peter Sagan acting as a normal member of society and keeping his hands to himself: http://t.co/jVrbRXLUsX reageer retweet
Probeer het eens in het juiste topic.quote:Op woensdag 26 februari 2014 22:56 schreef djkoelkast het volgende:
Misschien even iets geks tussendoor.
Ik heb een hele stapel met originele camerabanden van de "Ronde van Midden Zeeland" 1985 en volgens mij ook 1987. Is dat iets waar mensen in geïnteresseerd zouden zijn? Het is volgens mij materiaal dat verder nooit ergens is gebruikt, het zijn de ruwe camerabeelden, verder niet gemonteerd of met commentaar. Komt van professionele camera's uit die tijd en het zijn de originele banden.
Of: waar zou ik liefhebbers voor dit materiaal kunnen vinden?
Mocht het niks zijn en/of ik niemand vinden dan worden die banden gewoon doorverkocht om te hergebruiken. Misschien zonde als er nog mensen zijn die dit heel tof vinden.
Ja ik heb hem naar hier gequoted. Stond in het transfergeruchten- en contractverlengingtopicquote:Op zondag 9 maart 2014 14:30 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Dit is toch het wielrentopic? Waar anders?
Oh stom, ik dacht die tag geeft aan wielrentopic en dan krijgt het topic meestal nog een naam erbij.quote:Op zondag 9 maart 2014 14:32 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ja ik heb hem naar hier gequoted. Stond in het transfergeruchten- en contractverlengingtopic
twitter:Vannieuwkerke twitterde op zondag 09-03-2014 om 15:08:42Heb de indruk dat Valverde nog sterker is dan in de periode toen hij bij Dr. Fuentes op consultatie ging #romamaxima #vaststelling reageer retweet
Zelfde verhaal uit Luis Leon Sanchez en noem maar op. Ik heb niet het idee dat ze nu iets anders doen dan een jaar of 6/7 terug.quote:Op zondag 9 maart 2014 15:26 schreef TargaFlorio het volgende:
twitter:Vannieuwkerke twitterde op zondag 09-03-2014 om 15:08:42Heb de indruk dat Valverde nog sterker is dan in de periode toen hij bij Dr. Fuentes op consultatie ging #romamaxima #vaststelling reageer retweet
Misschien had Harm Kuipers wel gelijk met z'n bewering dat doping niet werkt.quote:Op zondag 9 maart 2014 16:20 schreef OProg het volgende:
[..]
Zelfde verhaal uit Luis Leon Sanchez en noem maar op. Ik heb niet het idee dat ze nu iets anders doen dan een jaar of 6/7 terug.
[offtopic]Vanmiddag tijdens het schaatsen bedacht ik me dat Ronald en Michel Mulder daarvoor het perfecte expriment zouden kunnen doen. De ene volstoppen met doping en de andere niet, en dan kijken wat het verschil is[/offtopic]quote:Op zondag 9 maart 2014 16:23 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Misschien had Harm Kuipers wel gelijk met z'n bewering dat doping niet werkt.
[offtopic]Bijna. Ik heb in mijn vriendengroep iemand die een tweelingbroer is/heeft. Daar zitten toch fysiek wel verschillen in, met name doordat de ene veel vaker ziek, kouwtjes heeft en noem maar op heeft. [/offtopic]quote:Op zondag 9 maart 2014 16:24 schreef Wombcat het volgende:
[offtopic]Vanmiddag tijdens het schaatsen bedacht ik me dat Ronald en Michel Mulder daarvoor het perfecte expriment zouden kunnen doen. De ene volstoppen met doping en de andere niet, en dan kijken wat het verschil is[/offtopic]
Tja, hoe groot was de concurrentie voor Valverde nu echt? Volgens mij zaten er verder voornamelijk punchers in het peloton (Quintana uitgezonderd maar die hield natuurlijk in) en daar leek het beslissende klimmetje na het exploderen van de koers te zwaar voor. Dat die de achtervolging niet goed voor elkaar kregen ligt natuurlijk niet echt aan Valverde en Pozzovivo die gewoon volgas door aan het knallen waren.quote:Op zondag 9 maart 2014 15:26 schreef TargaFlorio het volgende:
dan moeten ze eerst bij dezelfde ploeg gaan schaatsen en dezelfde trainingen gaan doenquote:Op zondag 9 maart 2014 16:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
[offtopic]Vanmiddag tijdens het schaatsen bedacht ik me dat Ronald en Michel Mulder daarvoor het perfecte expriment zouden kunnen doen. De ene volstoppen met doping en de andere niet, en dan kijken wat het verschil is[/offtopic]
http://www.wielerupdate.nl/wielernieuws/26972/quote:Luca Paolini heeft in de Roma Maxima de draak gestoken met zijn goede vriend Filippo Pozzato. De Italiaan van Katusha kwam juichend over de streep met een clownsneus op, in een verwijzing naar de koers van vorig jaar.
Vorig jaar kwam Pozzato juichend over de meet in de veronderstelling dat hij de koers had gewonnen. Hij wist echter niet dat Blel Kadri ruim voor het peloton was geëindigd en de Roma Maxima had gewonnen.
Pozzato schaamde zich na afloop kapot voor zijn jubelgebaar, maar laat het aan het peloton over om het nog even op te rakelen.
Het verschil is dat die tweelingbroers van jou waarschijnlijk niet leven als topsporters.quote:Op zondag 9 maart 2014 16:28 schreef OProg het volgende:
[..]
[offtopic]Bijna. Ik heb in mijn vriendengroep iemand die een tweelingbroer is/heeft. Daar zitten toch fysiek wel verschillen in, met name doordat de ene veel vaker ziek, kouwtjes heeft en noem maar op heeft. [/offtopic]
Als Gilbert volgende maand de stenen uit de straat fiets, horen we Vannieuwkerke niet...quote:Op zondag 9 maart 2014 15:26 schreef TargaFlorio het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Net efkes anges
quote:As it was reported in Sunday’s edition of Gazzetta dello Sport, Team Sky leader Christopher Froome is under threat of having a surgery on a back injury which forced him to withdraw from the Tirreno-Adriatico starting next Wednesday.
After a successful campaign in Oman Froome was expected to animate a star-studded first World Tour level stage race of the calendar held in Italy, but it was announced on Friday that the Kenyan-born Tour the France champion won’t participate in the event due to an injury, being replaced by Riche Porte as a Team Sky captain.
Even though the lower back joint inflammation was at first downplayed by the rider, who described the withdrawal from Tirreno-Adriatico rather as a “better safe than sorry” approach than a serious health problem, according to Gazzetta dello Sport the injury may have unexpected long-term repercussions.
In today’s edition of the Italian newspaper it was suggested that a surgery might be necessary to solve the physical problem. Most likely the Team Sky’s medical staff will proceed with further examination to determine whether an operation would be required, as well as to estimate the length of Froome’s recovery period.
Welnee, LLS heeft nooit meer het niveau van 2009 en 2010 ook maar enigszins benaderd. Heeft hem ook lange tijd gekost voor hij bij Rabobank überhaupt iets ging presteren.quote:Op zondag 9 maart 2014 16:20 schreef OProg het volgende:
[..]
Zelfde verhaal uit Luis Leon Sanchez en noem maar op.
Je zegt het zelf al. LLS is mede door Fuentes in de problemen gekomen onder de codenaam 'Huerto' en daarna gewoon de groeicurve op dezelfde manier doorgezet.quote:Op zondag 9 maart 2014 22:48 schreef Zelva het volgende:
[..]
Welnee, LLS heeft nooit meer het niveau van 2009 en 2010 ook maar enigszins benaderd. Heeft hem ook lange tijd gekost voor hij bij Rabobank überhaupt iets ging presteren.
Gaat toch door. Blijkbaar alsnog een sponsor gevonden.quote:Op donderdag 6 maart 2014 18:25 schreef OProg het volgende:
[..]
25.000 euro is het gat.
Dat dat nergens vandaan te halen is.
Als hier een boek over gemaakt zou worden zou het "Wouter Wippert en de tumultueuse Taiwanezen" heten.quote:Wouter Wippert juicht in Tour de Taiwan
De derde etappe in de Tour de Taiwan 2014 (2.1) is gewonnen door Wouter Wippert. De Nederlander was vandaag de snelste na 154 kilometer in Changhua County. Voor de renner van Drapac Professional Cycling is het zijn derde zege van het seizoen. Eerder won de 23-jarige coureur twee etappes in New Zealand Cycle Classic (2.2).
Aldus de website van de hel van het mergelland.quote:Ploegen Volta Limburg Classic bekend
Koersdirecteur Roy Packbier heeft de deelnemende ploegen aan de 41e editie van de Volta Limburg Classic bekend gemaakt. Ook dit jaar starten er weer 25 ploegen in Eijsden. Met twee ProTeams en acht ProContinentale ploegen staat er een sterk deelnemersveld aan het vertrek zaterdag 5 april. "Natuurlijk hadden we gehoopt op meer WorldTour ploegen, maar gezien de overvolle kalender en het afnemende aantal ploegen zijn wij zeer tevreden", aldus koersdirecteur Packbier.
Belkin en Giant-Shimano zullen volledig voor de winst rijden, maar met ploegen als CCC Polsat, Topsport Vlaanderen en Wanty is het aantal outsiders zeer uitgebreid. Ook van Bardiani, Androni en Yellow Fluo, allen startend in de Giro d'Italia, wordt veel verwacht. Maar liefst 7 ploegen uit het startveld van de Volta Limburg Classic starten later in de maand april ook in de Amstel Gold Race.
"De nivellering in de wielersport zorgt ervoor dat er sterke deelnemers aan de start verschijnen, bij WorldTourploegen, maar zeker ook bij ProContinentale en Continentale ploegen. Wij verwachten een spannende strijd."
ProTeams
Belkin Pro Cycling Team
Team Giant-Shimano
Pro Continental Teams
Topsport Vlaanderen-Baloise
Wanty-Groupe Gobert
Androni Giocattoli - Venezuela
Bardiani Valvole - CSF Inox
Yellow Fluo
CCC Polsat Polkowice
MTN Qhubeka p.b. Samsung
UnitedHealthcare Pro Cycling Team
Continental Teams
Vastgoedservice- Golden Palace Continental Team
Veranclassic-Doltcini
Verandas Willems Continental
CULT Energy Vital Water
Team Stölting
An Post - Chainreaction
Rietumu - Delfin
Cycling Team de Rijke
Cycling Team Jo Piels
Koga Cycling Team
Metec TKH Continental Cyclingteam
Parkhotel Valkenburg Continentalteam
Rabobank Development Team
Nationaal Team Nederland
Nationaal Team USA
Wordt weer uitgezonden door L1?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:17 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Aldus de website van de hel van het mergelland.
Jammer genoeg slechts 2 world tour teams.
Als ik site mag geloven wel.quote:
quote:In gesprek met Kees van Beek, directeur Volta Limburg.
quote:Omdat de Volta Limburg Classic weer rechtstreeks door L1 TV wordt uitgezonden is dat heel erg mooi. Dit zal ongetwijfeld mooie TV beelden opleveren.
Sterker nog: in Sittard is een dokter/tandarts met die naamquote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:54 schreef Marcoss het volgende:
Roy Packbier, je zou toch denken dat die naam verzonnen moet zijn
En die heet Siks van zijn voornaam?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:10 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Sterker nog: in Sittard is een dokter/tandarts met die naam
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:34 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Als ik site mag geloven wel.
[..]
[..]
Das Backbier.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:31 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
http://www.nummerzoeker.c(...)sort=3&search=Zoeken
quote:Brian Bulgac grijpt naast winst in koninginnerit Tour de Taiwan
Brian Bulgac (Parkhotel Valkenburg) is in vierde etappe van de Tour de Taiwan (2.1) als tweede geëindigd. De Nederlander moest in de koninginnenrit zijn meerdere erkennen in de Griek Ioannis Tamouridis (SP Tableware). De Italiaan Marco Zanotti werd derde. Maarten de Jonge kwam als zevende over de meet.
Tour de Taiwan (2.1)
Uitslag etappe 4: Tainan City - Tainan City
1. Ioannis Tamouridis (SP Tableware) in 3u48m27s
2. Brian Bulgac (Parkhotel Valkenburg CT) op 2s
3. Marco Zanotti (Parkhotel Valkenburg CT)
4. Wesley Sulzberger (Drapac)
5. Davide Formolo (Cannondale)
6. Markus Eibegger (Synergy Baku)
7. Maarten de Jonge (Terengganu)
8. Cameron Wurf (Cannondale)
9. Rémy di Grégorio (La Pomme Marseille)
10. Oddbjorn Andersen (Frøy - Bianchi)
Terecht ook.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:55 schreef Pranjicc het volgende:
Mooi om te zien hoe hij meeleeft met zijn renners.
Al haalt hij flink uit naar De Gendt en Ruijgh.
Ruijgh inderdaadquote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:50 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Terecht ook.
Rob Ruijgh
Verwaande etter.
Mooi interview.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:39 schreef TheArt het volgende:
Cornelissen is voor minstens 4 koersen ploegleider van.......MTN
Bron: http://www.wielerflits.nl(...)chel-cornelisse.html
Interessant interview trouwens.
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Weet die Cornelissen wel dat Vacansoleil nog gewoon meerijdt? (Aldus nos teletekst 666)
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Weet die Cornelissen wel dat Vacansoleil nog gewoon meerijdt? (Aldus nos teletekst 666)
En ook meteen bij elke renner vragen of ze de Tour kunnen winnen.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:46 schreef Evertjan het volgende:
http://nos.nl/artikel/623(...)t-lichting-2010.html
En weer schrijft de NOS jonge Nederlandse renners de hemel in, hebben ze dan niks geleerd van het verleden
Ik vond het eigenlijk wel een prima artikeltje.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:13 schreef Aguero het volgende:
[..]
En ook meteen bij elke renner vragen of ze de Tour kunnen winnen.
quote:Op zondag 16 maart 2014 10:46 schreef Evertjan het volgende:
http://nos.nl/artikel/623(...)t-lichting-2010.html
En weer schrijft de NOS jonge Nederlandse renners de hemel in, hebben ze dan niks geleerd van het verleden
Over open deuren intrappen gesproken zeg.quote:Ducrot zag een ommekeer bij Hofland na de Ronde van Hainan in oktober 2013. "Dáár heeft hij leren winnen."
Ik weet door het artikel in ieder geval dat Hofland de tour niet kan winnen. Dat had ik nooit gedacht.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:13 schreef Aguero het volgende:
[..]
En ook meteen bij elke renner vragen of ze de Tour kunnen winnen.
Nou ja, dat had je waarschijnlijk ooit ook gezegd van Froome of Wiggins.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:43 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik weet door het artikel in ieder geval dat Hofland de tour niet kan winnen. Dat had ik nooit gedacht.
Logisch dat je het ook vraagt over zo'n renner. Het is natuurlijk ook de enige wielerwedstrijd die er is.
Eens. Kan je nagaan hoe belachelijk dat eigenlijk is.quote:Op zondag 16 maart 2014 16:22 schreef Wombcat het volgende:
Nou ja, dat had je waarschijnlijk ooit ook gezegd van Froome of Wiggins.
twitter:Dasiahaarlem twitterde op maandag 17-03-2014 om 12:43:46@thijszonneveld ziet er niet best uit, zullen we hem vast inplannen voor een controlebeurt en een nieuwe zadelpen? Beterschap met de wonden. reageer retweet
Dat Engels.twitter:raykerckhoffs twitterde op maandag 17-03-2014 om 08:00:31Steven de Jongh is since last winter the new trainer and personal coach from Alberto Contador. More information in Telesport. reageer retweet
personal coach from Contadorquote:Op maandag 17 maart 2014 13:19 schreef Gramulanion het volgende:
Dat Engels.twitter:raykerckhoffs twitterde op maandag 17-03-2014 om 08:00:31Steven de Jongh is since last winter the new trainer and personal coach from Alberto Contador. More information in Telesport. reageer retweet
For this time I wil see this true the fingers.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:19 schreef Gramulanion het volgende:
quote:Op maandag 17 maart 2014 13:19 schreef Gramulanion het volgende:
Ken hem verder niet, maar wel sneu zeg.. 19 jaar.quote:De Kazachse wielerformatie Astana is in diepe rouw na het overlijden van Yerlan Pernebekov, een van de grootste talenten van de opleidingsploeg. De 19-jarige renner was met zijn teamgenoten op hoogstestage in Ecuador toen hij klaagde over hoofdpijn, het bewustzijn verloor en in een kunstmatige coma verzeilde. Hulp mocht niet meer baten, waarna de Kazach vandaag overleed. Een herseninfarct zou Pernebekov fataal zijn geworden, weet de medische staf van het team.
Pernebekov was vorig jaar de beste junior in het nationaal kampioenschap van Kazachstan. Heel wat ploegmaats hebben hun medeleven intussen al betuigd via Twitter.
altijd triest als jonge mensen overlijden. Het is de laatste jaren wel raak met jonge wielrennersquote:Op maandag 17 maart 2014 16:42 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ken hem verder niet, maar wel sneu zeg.. 19 jaar.
Bron: AD
Jeetjequote:Op maandag 17 maart 2014 16:42 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
quote:Op maandag 17 maart 2014 16:42 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
De Jongh heeft natuurlijk de recepten van Sky overgeschreven.quote:Op maandag 17 maart 2014 19:08 schreef TargaFlorio het volgende:
Maar Tinkov-Saxo zal toch wel een trainer (zoals Lucito bij Belkin) hebben?
De Jong is toch meer ploegleider?
In het AD stond onder andere over zittend klimmen, hoe hij daar meer rendement uithaalt nu. Sowieso vond ik het vrij bizar om te lezen dat Contador vorig jaar maar een beetje zonder trainer heeft getraind. Beetje op oude schema's. Dan is het niet gek dat je vooruitgang kan boeken met betere begeleiding.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 00:28 schreef Zelva het volgende:
[..]
De Jongh heeft natuurlijk de recepten van Sky overgeschreven.
quote:The Milano-Sanremo route remains in doubt. “La Classicissima” will tilt in favor of the sprinters, but the direction it takes could change with rain expected for Sunday’s race. Tuesday at Tirreno-Adriatico, race organizer RCS Sport confirmed to Velonews it would have to wait until Thursday to determine if the Milano-Sanremo route has to detour inland.
Due to a recent landslide near Spotorno, which lies 95.2 kilometers before the finish line in Sanremo, RCS Sport may need to alter the route. The race can pass the town on the Via Aurelia now but with rain expected Saturday and Sunday, an alternative course is being looked at. The option is to leave Aurelia before Spotorno, climb above the town — a road with grades no higher than three percent — and return seaside near Noli.
The Cipressa and Poggio climbs 70km later will cause more headaches for the sprinters than the possible detour, but the uncertainty and last-minute changes create problems. RCS Sport already cut the 5km Pompeiana climb it tried to introduce for 2014. Had it been in the race, it would have ruled out the sprinters.
“You’ve got to know the course before you select [your teams],” Sky’s general manager David Brailsford said.”It’s one of the joys of this sport that every year the same race has a different [route], that’s a great side of it, but what would be nice is that the course details come out early enough to make strategies.”
Brailsford planned to field his Tour de France winner, Chris Froome, prior to the organizer nixing Pompeiana. Due to heavy rains and bad road conditions, the Imperia provincial government would not allow “La Classicissima” to pass. Froome races the Volta a Catalunya next and Sky will instead field a Sanremo team that includes Omloop Het Nieuwsblad winner Ian Stannard and Edvald Boasson Hagen.
“It’d be fair for teams to be given a lot more notice so we can sit down and prepare properly,” Brailsford added. “You can get the riders in the right shape for the race rather than to do what we all do, which is choose riders for the races and wait for the course to come out to see if we got it right or not. If we had it earlier then the riders could prepare better and the racing would be better. Everyone would win.”
The teams should be able to plan on Pompeiana next year. Race director Mauro Vegni said he wants to steer Milano-Sanremo over the climb between the Cipressa and Poggio, and essentially change the race from a sprinters’ classic to one for grand tour riders and attackers.
“We had Mànie before and now no Mànie. The Pompeiana climb in and out,” 2008 winner Fabian Cancellara (Trek Factory Racing) said. “I like tradition somehow, to stay on the baseline. At least now we know how it’s going to be next year.”
“They shouldn’t do it,” added Mark Cavendish (Omega Pharma-Quick Step), the 2009 winner. “It’s always going to seem biased coming from me because I can’t win it, but the new course is like paving over the cobbles of Paris-Roubaix. It’s not the same race anymore.”
twitter:dnlbenson twitterde op woensdag 19-03-2014 om 10:17:35Team Sky pull Sergio Henao from all racing due to "questions about Sergio’s out-of-competition control tests at altitude" reageer retweet
bron: nos.nlquote:Obama's bezoek wijzigt wielerkoers
Naar alle waarschijnlijkheid zal de Amerikaanse president Barack Obama volgende week maandag het Rijksmuseum in Amsterdam gaan bezoeken. Dat doet hij een dag voor de nucleaire top in Den Haag. De verwachting is dat hij daarna door zal reizen naar België om een bezoek te brengen aan het Amerikaanse militaire kerkhof in Waregem.
Dat bezoek bezorgt de organisatie van de wielerkoers Dwars door Vlaanderen de nodige kopzorgen. "Het kerkhof dat Obama wil bezoeken ligt aan ons parcours", vertelt de organisator aan Sporza.
"Geen sinecure"
"We namen het op als een eerbetoon aan de slachtoffers van de Eerste Wereldoorlog (die 100 jaar geleden begon, red.), maar dat kan ons nu zuur opbreken."
Dwars door Vlaanderen heeft alvast een alternatief parcours uitgestippeld. "Maar het wordt sowieso geen sinecure om die dag de finishzone te bereiken."
In 2012 won Niki Terpstra de Vlaamse semi-klassieker. Vorig jaar was Oscar Gatto de snelste.
quote:Op woensdag 19 maart 2014 10:20 schreef TheArt het volgende:
twitter:dnlbenson twitterde op woensdag 19-03-2014 om 10:17:35Team Sky pull Sergio Henao from all racing due to "questions about Sergio’s out-of-competition control tests at altitude" reageer retweet
quote:Sergio Henao taken off Sky roster due to test anomalies - Rider to be sent to Colombia for more testing
Sergio Henao has been removed from Team Sky’s racing programme to undergo an altitude research programme, the team have said.
““In our latest monthly review, our experts had questions about Sergio’s out-of-competition control tests at altitude - tests introduced this winter by the anti-doping authorities. We need to understand these readings better,” team manager Dave Brailsford said in a team press release.
quote:Sergio Henao has been taken off Team Sky’s race schedule and is set to return to Colombia for an altitude research programme.
The decision was made by the team following its latest monthly governance review, a comprehensive internal process which looks at each rider’s physiological profile.
Team Principal, Sir Dave Brailsford, said: "We have strong monitoring and compliance processes in this team, with the full cooperation of riders and coaches.
“In our latest monthly review, our experts had questions about Sergio’s out-of-competition control tests at altitude - tests introduced this winter by the anti-doping authorities. We need to understand these readings better.
“We contacted the relevant authorities - the UCI and CADF – pointed to these readings and asked whether they could give us any insights. We've also taken Sergio out of our race programme whilst we get a better understanding of these profiles and his physiology.
“We want to do the right thing and we want to be fair. It’s important not to jump to conclusions.”
Sergio Henao was born at altitude in Rionegro, Colombia and lives and trains in the region outside the race season. He returned there in October and had WADA-accredited out-of-competition tests in this period.
Dave Brailsford continued: “Sergio was raised in the mountains, goes back in winter and lives and trains at different levels. We’ve looked as far as we can at the effects of this, but our own understanding is limited by a lack of scientific research into ‘altitude natives’ such as Sergio.
“We are commissioning independent scientific research to better understand the effects of prolonged periods at altitude after returning from sea level, specifically on altitude natives.
“The independent experts are looking to use WADA-accredited laboratories and Team Sky will make the data and findings available to WADA, the UCI and CADF.
“Sergio will help with this programme and we expect him to be out of the race schedule for at least eight weeks. Once we have completed our assessment, we’ll decide on the right steps and give a full update.”
Kan Obama meteen een wielerkoers zien, dat hoort bij Vlaanderen.quote:
twitter:friebos twitterde op woensdag 19-03-2014 om 14:46:30ASO now sole shareholder of Vuelta a Espana via @Ciclismoafondo_ (in Spanish) http://t.co/R1Bx3akjK4 reageer retweet
quote:Op woensdag 19 maart 2014 14:47 schreef baggerbaas het volgende:
twitter:friebos twitterde op woensdag 19-03-2014 om 14:46:30ASO now sole shareholder of Vuelta a Espana via @Ciclismoafondo_ (in Spanish) http://t.co/R1Bx3akjK4 reageer retweet
twitter:tomboonen1 twitterde op zondag 09-03-2014 om 21:52:36Dit jaar is op zich al een succes,lore en ik verwachten ons eerste kindje
reageer retweet
quote:Op woensdag 19 maart 2014 16:26 schreef Pino112 het volgende:
Geen MSR voor Boonen, zijn vriendin heeft een miskraam gehad.
Hij heeft op 9 maart gemeld dat ze zwanger was.twitter:tomboonen1 twitterde op zondag 09-03-2014 om 21:52:36Dit jaar is op zich al een succes,lore en ik verwachten ons eerste kindje
reageer retweet
quote:Op woensdag 19 maart 2014 16:26 schreef Pino112 het volgende:
Hij heeft op 9 maart gemeld dat ze zwanger was.twitter:tomboonen1 twitterde op zondag 09-03-2014 om 21:52:36Dit jaar is op zich al een succes,lore en ik verwachten ons eerste kindje
reageer retweet
Verdomme zeg, die gozer heeft toch heel wat pech de afgelopen tijdquote:Op woensdag 19 maart 2014 16:26 schreef Pino112 het volgende:
reageer retweet
twitter:ProCyclingStats twitterde op zaterdag 22-03-2014 om 16:18:07Available in 2015 @PCSBetApp http://t.co/Vfpq33KEZC reageer retweet
twitter:officialrasmus twitterde op zaterdag 22-03-2014 om 16:22:35@ProCyclingStats @PCSBetApp What is this? reageer retweet
Ben wel benieuwd wat dit precies is en of dat eventueel al vanaf het begin al achter PCS zat.twitter:ProCyclingStats twitterde op zaterdag 22-03-2014 om 16:24:05@officialrasmus @PCSBetApp will be a mobile app where you can bet on riders. More to come in 2015 reageer retweet
Die zogenaamde Griek is niet meer?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 20:23 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Vanaf het begin niet lijkt me, aangezien er nu een andere eigenaar is.
Nouja, zogenaamd, volgens mij was het gewoon echt een Griek.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 22:31 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Die zogenaamde Griek is niet meer?
Tsja, dat van die Griek heb ik nooit echt geloofd.quote:Op zondag 23 maart 2014 13:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nouja, zogenaamd, volgens mij was het gewoon echt een Griek.
Maar nu is het in handen van een beginnend Nederlands bedrijfje.
Tuurlijk Van Bondt, leg hem maar vooral geen druk opquote:Vrije rol Van Baarle in Dwars Door Vlaanderen
Dylan van Baarle krijgt woensdag in Dwars Door Vlaanderen een vrije rol bij zijn ploeg Garmin-Sharp. Aanvankelijk zou dat al gebeuren in Kuurne-Brussel-Kuurne, maar toen werd de jonge Nederlander ziek. ,,Dwars Door Vlaanderen is een wedstrijd die hem moet liggen, daar gaan we kijken wat hij kan”, vertelt Garmin-ploegleider Geert Van Bondt in Wieler Revue #2. ,,We verwachten overigens niet dat hij dit voorjaar al top-vijf rijdt, wel zal hij een wedstrijd uitzoeken om te schitteren. Dat mensen zullen zeggen ‘amai, wat voor ‘ne kerel is dat?’.” In de overige voorjaarskoersen zal Van Baarle zo lang mogelijk in de buurt van kopman Sebastian Langeveld moeten blijven.
Cancellara
Gevraagd naar een blik op de toekomst, komt Van Bondt met een ambitieuze vergelijking. ,,Het zou een toppunt zijn, maar ik denk dat er een Cancellara in hem schuilt. Gezien zijn leeftijd moet hij dat niveau kunnen bereiken. Met zijn postuur kan hij Parijs-Roubaix en de Ronde van Vlaanderen winnen en als proloogspecialist ligt ook winst in de Eneco Tour binnen bereik als hij kan standhouden in de heuvels. Tel daar nog de proloog in Parijs-Nice en enkele dagen leiderstrui bij en hij verzamelt veel punten in een seizoen.
http://www.wielerrevue.nl(...)ars-door-vlaanderen/
Van Bondt is dan ook Belg, dus minder obsessie met de Tour.quote:Op maandag 24 maart 2014 13:51 schreef franklop het volgende:
Ach, hij zegt iig nog niet dat hij de Tour kan winnen
http://nos.nl/artikel/627(...)er-oud-contract.htmlquote:De Spaanse wielrenner Juan-Manuel Garate wil onder de voorwaarden uit zijn oude contract aan het seizoen met Belkin beginnen. Dat was maandag voor de rechtbank in Haarlem de inzet van een kort geding.
De 37-jarige coureur is door de Nederlandse formatie op non-actief gesteld, omdat hij zijn nieuwe verbintenis niet wil ondertekenen. Volgens de advocaat van Garate, Wil van Megen, tellen de oude voorwaarden nog omdat Belkin dat contract met de renner niet heeft opgezegd.
Wieler-cao
"Volgens de regelgeving in de wieler-cao moet het oude contract schriftelijk worden beëindigd en dat is niet gebeurd", aldus de raadsman. "Naar onze mening is het oude contract daarom nog rechtsgeldig."
"De voorwaarden in dit contract zijn ook beduidend beter dan wat Belkin in de nieuwe verbintenis heeft voorgelegd. Garate zou desnoods wel onder de nieuwe voorwaarden willen fietsen, maar dan heeft hij wel recht op een extra vergoeding."
Belkin wacht af
De rechter doet over twee weken uitspraak. Belkin onthoudt zich tot die tijd van commentaar. "We wachten de komende twee weken af", aldus de woordvoerder van de ploeg. Garate boekte in 2009 zijn grootste succes in Nederlandse dienst met de winst in de etappe naar de Mont Ventoux in de Ronde van Frankrijk.
quote:Ten Dam bereidt zich serieuzer dan ooit voor op Tour
Gepubliceerd: 24 maart 2014 11:32 | Laatst gewijzigd: 24 maart 2014 12:06
Voor Laurens ten Dam begint het wielerseizoen maandag pas echt met de Ronde van Catalonië. De Belkin-renner had mede door ziekte een iets mindere winter en komt altijd pas later in het jaar op gang.
Ook in 2013 was dat het geval en dat werd misschien wel het beste jaar uit de loopbaan van Ten Dam. In de schaduw van Bauke Mollema werd de inwoner van Maastricht knap dertiende in de Tour de France.
Toch heeft de ploegleiding van Belkin de pijlen in de belangrijkste rittenkoers van de wereld in 2014 weer gericht op Mollema en Robert Gesink. Ten Dam moet de kopmannen ondersteunen en zal af en toe voor zijn eigen kans kunnen gaan.
Ondanks zijn ondersteunende rol bereidt de 33-jarige Ten Dam zich misschien wel beter dan ooit voor op de zomer. NU.nl sprak met hem in de aanloop naar de Volta a Catalunya, die met onder anderen Chris Froome, Bradley Wiggins en Alberto Contador enorm sterk bezet is.
Je hebt nog weinig wedstrijdkilometers gemaakt. Hoe waren de eerste maanden van het seizoen?
"Ik heb inderdaad nog maar vijf ritjes gereden. Mijn basis is wat smaller omdat ik veel ziek was deze winter. Ik had wel aangegeven bij de ploegleiding dat ik graag Parijs-Nice of de Tirreno wilde rijden, maar daar was eigenlijk geen plek meer voor en mijn winter was natuurlijk niet ideaal. Maar ik voel me nu goed hoor, al is knalhard rijden een ander verhaal."
Wat verwacht je van Catalonië?
"Ik ga daar niet om de prijzen meedoen, zeker als ik zie wie er aan de start staan. Ik heb niet de illusie dat ik het goed ga doen in het klassement. De laatste twee jaar heb ik ook niet goed gereden, al was ik in 2011 wel sterk. Ik moet gewoon keihard koersen om kilometers te maken en mijn doelen liggen verder in het jaar. Ik heb hard getraind en mag mezelf verrassen in ontsnappingen. Vorig jaar zat ik ook in een kopgroep, maar werd ik op de laatste klim op een kwartier gereden. Ik heb in dit stadium van het seizoen vaak nog te weinig inhoud."
In hoeverre ben jij al bezig met de Tour?
"Het leeft zoals altijd eigenlijk. Ik heb vorige week al een kasseienstrook uit de Tour verkend en zit straks ter voorbereiding nog in de Vogezen. Dit jaar slaap ik ook voor het eerst in een hoogtetent en ga ik drie weken op hoogtestage na de Ronde van Californië. Daar zit ik alleen in een huisje om mijn trainingen te doen, al zal ik af en toe wel bij een groepje aanhaken."
Zo, dat zijn serieuze investeringen. Waarom nu?
"Ik had het er toevallig met een vriend van mij over die zei: 'haal nou nu alles eruit zodat je jezelf na jouw carrière niets kan verwijten'. Daar was ik het wel mee eens. Vorig jaar trainde ik nog voor de Tour terwijl ik met mijn gezinnetje op pad was, dit wordt wel wat anders. Weken op een berg zitten zonder koersen is geen pretje. Maar ik was vorig jaar volgens mij de enige in de top twintig van de Tour die niet op hoogte was geweest. Het schijnt ook dat mijn lichaam steeds minder snel herstelt naarmate ik ouder word."
Toch zou het straks een knechtenrol kunnen zijn in de Tour. Waarom zijn er geen drie kopmannen?
"Voorlopig heb ik nog niets laten zien dit jaar en ik ben er de persoon niet naar om met mijn vuist op tafel te slaan. Ik moet gewoon zorgen dat ik met de goede benen aan de start sta en dan zien we wel hoe de zaken in juli ervoor staan. Laat mij maar lekker bezig zijn en me in alle rust voorbereiden."
Wat zijn de belangrijkste doelen in de maanden voor de Tour?
"Toch de rondes in Romandië, Zwitserland en Californië. Ik start ook in de klassiekers Amstel Gold Race, Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik, maar dat zal echt ter ondersteuning zijn. Ik heb in die koersen nog nooit een World Tour-punt gepakt. Hopelijk zit ik er wel bij op de Cauberg, maar dan moet Mollema het afmaken."
Wat een vreemde finish trouwens, zag het pas gisteren. Volgens foto's was Van Asbroeck eerder over de lijn maar blijkbaar raakte z'n wiel niet de grond. Lekker dan.quote:Op woensdag 19 maart 2014 16:42 schreef TheArt het volgende:
Van Asbroeck wint Nokere Koerse voor Dehaes.
EDIT: Volgens de organisatie wint Dehaes.
Een kick-finish.quote:Op maandag 24 maart 2014 17:03 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Wat een vreemde finish trouwens, zag het pas gisteren. Volgens foto's was Van Asbroeck eerder over de lijn maar blijkbaar raakte z'n wiel niet de grond. Lekker dan.
Nee andersom. Het wiel van Dehaes raakte de grond niet. Hij jumpte omhoog, waardoor het leek dat Van Asbroeck won.quote:Op maandag 24 maart 2014 17:03 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Wat een vreemde finish trouwens, zag het pas gisteren. Volgens foto's was Van Asbroeck eerder over de lijn maar blijkbaar raakte z'n wiel niet de grond. Lekker dan.
Wellicht gezien het feit dat er diversen ploegen opgedoekt werden en er geen alternatief voorhanden was.quote:Op maandag 24 maart 2014 15:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wat ik niet snap is waarom hij eerst mondeling akkoord is gegaan maar vervolgens niet wilde tekenen.
Die ligt er dan dus een stuk beter bij (na het leggen dan) dan de afgelopen jaren.quote:Op maandag 24 maart 2014 17:59 schreef TheArt het volgende:
Ze zijn de strook van Mons-en-Pevele nog aan het leggen.
[ afbeelding ]
Toen Vanmarcke en Wynants gingen trainen, zag het er namelijk nog zo uit:
[ afbeelding ]
er is toch zo'n club vrijwilligers die veel stroken beheren en eens in de zoveel tijd opnieuw bestratenquote:Op maandag 24 maart 2014 18:15 schreef Felagund het volgende:
Hebben ze hem de laatste jaren niet vaker herlegd? Of doen ze dat alleen in 'het bos'?
Lijkt me wel komisch gezicht, die Secret Service steeds maar op die weggegooide bidonnetjes duikenquote:Op woensdag 19 maart 2014 11:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Kan Obama meteen een wielerkoers zien, dat hoort bij Vlaanderen.
Maar ja, zal beveiligingstechnisch wel niet kunnen. Je weet maar nooit of een van de wielrenners terrorist is.
Al die boeren die er met trekkers overheen jagen zullen ook niet echt goed doen voor het verzakken van de stroken. En het is toch een of ander erfgoed ofzo?quote:Op maandag 24 maart 2014 21:42 schreef rubbereend het volgende:
[..]
er is toch zo'n club vrijwilligers die veel stroken beheren en eens in de zoveel tijd opnieuw bestraten
bron:nos.nlquote:Promotie/degradatie in wielrennen
Vanaf 2018 kunnen wielerploegen promoveren naar en degraderen uit de hoogste divisie. Dat meldt de UCI in een nieuwsbulletin, waaruit blijkt dat de ingrijpende hervormingen van de sport weer een stap dichterbij komen.
De WorldTour blijft bestaan, zoveel was al duidelijk. Maar vanaf 2017 zullen er nog slechts zestien in plaats van achttien ploegen actief zijn op het hoogste niveau. Een jaar later, in 2018, treedt het nieuwe promotie/degradatiesysteem in werking.
De nummer zestien van de WorldTour ('divisie 1A') degradeert dan automatisch naar 'divisie 1B', van waaruit de nummer één automatisch promoveert.
Kalender
Naast minder teams, zijn er vanaf 2017 ook minder koersdagen. En topwedstrijden als Parijs-Nice en Tirreno-Adriatico kunnen niet meer gelijktijdig worden georganiseerd.
Met die nieuwe opzet geeft de UCI gehoor aan een alom gehoorde klacht in de wielrennerij; het seizoen is te lang en de wielerkalender trekt een onnodig zware wissel op de teams.
In 2020 moet de nieuwe kalender vaststaan. Organisatoren van wielerkoersen kunnen zich in 2017 aanmelden voor zowel 'divisie 1A' (WorldTour) als 'divisie 1B'.
Individuele ranking
Een andere noviteit is dat er vanaf 2017 één individuele ranking wordt bijgehouden waarin renners worden opgenomen die in álle divisies uitkomen. Dit zou inhouden dat bijvoorbeeld de Italiaan Simone Ponzi, winnaar van de Ronde van Drenthe, door dat resultaat een plaats krijgt tussen WorldTour-renners.
De definitieve plannen worden woensdag en donderdag voorgelegd aan de Professional Cycling Council. Dat lijkt echter slechts een formaliteit volgens de UCI, die stelt dat de plannen "worden ondersteund door alle leden van de wielerfamilie".
Persoonlijk zie ik dat nut ook niet zo. Ook dat er 2 wedstrijden tegelijk zijn (zoals P-N en T-A) heb ik geen problemen mee. Maar goed ik ben wielerfan. De sponsors en gewone sportvolger kijken daar misschien anders tegenaan.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Minder ploegen en minder koersen, ik zie daar het nut niet echt van in.
Schreef ik ook al:quote:
200 kilometer TeamTimeTrial om te bepalen wie er gaat promoveren / degraderen of zo ja.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:08 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Schreef ik ook al:
Denk eigenlijk meer aan een nacompetitie.
de nummer 14/15 van de 1A tour.
en de nummers 2/3 van de 1B tour fietsen onderlins nog enkele wedstrijden om te bepalen wie degradeert.
Je kan ook net als Greenedge en Sky gewoon een staarwedstrijd houden.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:09 schreef DeeBee het volgende:
[..]
200 kilometer TeamTimeTrial om te bepalen wie er gaat promoveren / degraderen of zo ja.
Ergens op een snelweg in Qatar. Het nieuwe wielrennen.
Na de Tour de punten terug op 0 en de onderste 6 ploegen gaan in de Eneco Tour, San Sebastian, Vuelta, enz. uitmaken wie degradeert.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:08 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Schreef ik ook al:
Denk eigenlijk meer aan een nacompetitie.
de nummer 14/15 van de 1A tour.
en de nummers 2/3 van de 1B tour fietsen onderlins nog enkele wedstrijden om te bepalen wie degradeert.
Dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik het bericht las.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:48 schreef DeeBee het volgende:
Promotie-degradatie, nog grotere druk om te presteren, nog grotere belangen, nee, dit is ook een excellente stap om het dopinggebruik terug te dringen in de sport!
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:25 schreef Steven184 het volgende:
Voor de rest is het vandaag blijkbaar internationale onzindumpdag voor de geestelijk minder bedeelden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |