In Utrecht hebben ze daar natuurlijk ervaring mee.quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:05 schreef Ferdo het volgende:
En RTV Utrecht sprak alleen van allochtonen (ongeveer veertig, zowel oudere als jongere), naar dat hoeven uiteraard niet per se Marokkanen te zijn.
Van daaruit is dit waarschijnlijk ook uitgezaaid.quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In Utrecht hebben ze daar natuurlijk ervaring mee.
Tja, dat krijg je ervan als je het niet aanpakt.quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:09 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Van daaruit is dit waarschijnlijk ook uitgezaaid.
Dat het ook gewoon op basis van cijfers zou kunnen zijn, nee natuurlijk niet. Het moet en zal discriminatie zijn!quote:
Verzonnen berichtquote:Op woensdag 5 maart 2014 18:27 schreef PalmRoyale het volgende:
Mijn nichtje is lesbisch en toen ze met haar vriendin ging samenwonen werd ze ook getreiterd, in hun geval was het een groep marokkanen. Toen zijn mijn broers, mijn neven (haar broers dus) en ik er maar even naar toe gegaan om ze duidelijk te maken dat ze hen met rust moeten laten. Sindsdien durven die lafaards niet eens meer verkeerd naar mijn nichtje en haar vriendin te kijken
Aldus iemand die al meteen denigrerend sprak over "zielig hommootje". Nou, ik neem het gelijk van je aan, hoor.quote:
Dit boeit echt niemand.quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:47 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Aldus iemand die al meteen denigrerend sprak over "zielig hommootje". Nou, ik neem het gelijk van je aan, hoor.
Spreek maar gewoon voor jezelf.quote:
Maakt geen flikker uit. Of zeg je dat ook tegen de slachtoffers van roomblanke daders? Ja, sorry jongens, maar we proberen structurele misstanden aan te pakken dus dan moet je het nu maar ff ontgelden.quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat het ook gewoon op basis van cijfers zou kunnen zijn, nee natuurlijk niet. Het moet en zal discriminatie zijn!
Lees dat nergensquote:Op woensdag 5 maart 2014 19:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
True. Maar daar had TS het in de OP al wel over. Geen idee of dat terecht is of niet eigenlijk.
Hij benoemt het bewust niet om eindelijk eens een discussie te zien...quote:Ik ga over m'n nek als ik zulk nieuws lees. Over m'n nek vanwege de "groepen" die deze jongen het leven zuur maken. En over m'n nek van het totale brevet van onvermogen dat gemeente en politie weer eens afgeven.
Word je als burger geterroriseerd, getreiterd en bedreigd, dan zit jij met de gebakken peren; de daders hebben nergens last van. De zaak doet me sterk denken aan de inwoner van het Limburgse Haelen: de 'molotovcocktail-gooier' die tijdenlang werd geterroriseerd door bewoners van een aangrenzend woonwagenkamp, die uiteindelijk zelf door het lint ging.
Ja want 1000 posts waarin iedereen elkaar herhaalt met een 'oooh de daders zijn zo slecht' (wat, uitzonderingen daargelaten, bijna elk weldenkend mens weet), 'het is de schuld van links/allochtonen', of weet ik veel wat voor oneliners, dat zal het probleem vast en zeker oplossenquote:Op woensdag 5 maart 2014 16:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zo kennen we je weer. Met gestrekt been ingaan op de 'messenger' en nog niet eens een begin van een veroordeling.
Er zit blijkbaar een verschil tussen roepen en doen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:59 schreef arjan1112 het volgende:
Voor een effectieve aanpak van discriminatie intensiveren wij onze inzet op preventie, het actief opvolgen van signalen en coördinatie als er meerdere partijen een rol spelen in de aanpak.
Het is belangrijk dat wij signalen zo vroeg mogelijk opvangen. Wij onderhouden daarvoor ook ons contact met onze netwerkpartners, zoals Politie, Art. 1 MN en de LHBT-organisaties in de stad: de Wham, Stichting Keiroze, de Stichting Gay Pride, ANBO roze, Stichting Orpheus, COC Midden Nederland.
Onze taak is om te zorgen dat mensen weten waar zij terecht kunnen voor ondersteuning en advies om dergelijke procedures aan te gaan. Deze ondersteuning kunnen zij krijgen van Art 1 Midden Nederland. Wij vinden het belangrijk dat de toegang tot deze ondersteuning zo laagdrempelig mogelijk is en zullen de contactinformatie van deze organisatie (www.art1middennederland.nl en 030 – 232 86 66) extra onder de aandacht brengen.
Wij blijven het maatschappelijk debat opzoeken. Zo zetten wij voor de zomer nogmaals de door Art 1 Midden Nederland ontwikkelde ZoDom campagne in, die wij introduceerden tijdens de Week van de Mix in 2013. De campagne bestaat onder andere uit ‘verkeersborden’ die vooroordelen zichtbaar maken en aangeven dat discriminatie dom is. Onze bredere inzet staat beschreven In raadsinformatiebrief ‘Verbinding met een diverse stad’(2013-80). Wij stellen ons op als een bondgenoot voor initiatieven uit de stad en borgen onze inzet in regulier beleid en de uitvoering daarvan. Ons bredere beleid staat beschreven in ons plan van aanpak ‘Sociale acceptatie en veiligheid LHBT-inwoners 2010-2014’ (2011-102) en de Raadsinformatiebrief ‘Effectieve bestrijding van discriminatie’ (2014-9).
Politie en OM werken volgens de landelijke Aanwijzing Discriminatie . Deze aanwijzing stelt regels omtrent de opsporing en vervolging van discriminatie. Ingegaan wordt op:
De samenwerking tussen het OM, het lokaal bestuur, de politie en de ADV’s op politieregioniveau;
De verwerving van discriminatiezaken;
De afhandeling van aangiften en meldingen van discriminatie;
De vervolging van overtredingen van discriminatiebepalingen;
De benadering van aangevers/benadeelden (in de zin van artikel 51a Wetboek van Strafvordering (WvSv));
De terugkoppeling van de afdoening van zaken aan de politie en de anti-discriminatievoorzieningen.
Groetjes de gemeente Amersfoort.
Nee, dat is denk ik niet de hoofdoorzaak. Haat en intolerantie jegens bepaalde groepen, dat is de reden. Waarom anders wordt niet elk ander persoon dat zichzelf in de ogen v/d dader even slecht zou kunnen verweren op eenzelfde manier lastiggevallen?quote:Op woensdag 5 maart 2014 17:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, homo,s zijn ook nog steeds het slachtoffer van geweld omdat veel mensen nog steeds ze zien als een makkelijk slachtoffer.
Wat gaan ze mij doen? met hun handtasje slaan?
Zullen we het bij de OP houden? En er niet iets van maken wat er niet staat? Ik leef bijvoorbeeld niet meer in het verleden. Wil daar ook niet op afgerekend worden. Jij wel? Laten we het topic dus gewoon een kans geven.quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:54 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja want 1000 posts waarin iedereen elkaar herhaalt met een 'oooh de daders zijn zo slecht' (wat, uitzonderingen daargelaten, bijna elk weldenkend mens weet), 'het is de schuld van links/allochtonen', of weet ik veel wat voor oneliners, dat zal het probleem vast en zeker oplossen
Okequote:Op woensdag 5 maart 2014 21:59 schreef paddy het volgende:
[..]
Zullen we het bij de OP houden? En er niet iets van maken wat er niet staat? Ik leef niet meer in het verleden. Wil daar ook niet op afgerekend worden. Jij wel? Laten we het topic dus gewoon een kans geven.
Dank jequote:
Dat worden ze ook.quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:57 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Nee, dat is denk ik niet de hoofdoorzaak. Haat en intolerantie jegens bepaalde groepen, dat is de reden. Waarom anders wordt niet elk ander persoon dat zichzelf in de ogen v/d dader even slecht zou kunnen verweren op eenzelfde manier lastiggevallen?
Het is maar een incident. Stigmatisering door de media. Hij zal het zelf wel uitgelokt hebben. De daders hadden net zo goed autochtone tokkies kunnen zijn. Het zal allemaal wel verzonnen zijn.quote:Op woensdag 5 maart 2014 16:01 schreef Xa1pt het volgende:
Taboe op streng straffen. Ranglijst fluwelen handschoenen. Doorgeslagen tolerantie. Steeds groter wordend probleem. Simpele ziel of zelfs racist. Genadeloos straffen. Dit wordt weer een Telegraaf-pareltje.
Dit.quote:
De walging is geheel wederzijds, kan ik je melden. Jouw 'argumentatie' komt nooit verder dan het veroordelen van andermans mening of onderwerpkeuze. Argumentatie uit de categorie 'we mogen niet over Iran praten want in Saoedi-Arabië is het erger'.quote:Op woensdag 5 maart 2014 18:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dit gekanker is inderdaad niet voorbehouden aan Marokkanen. Eerder gewoon aan domme, ongeschoolde kankertokkies. Pas nog een item voorbij zien komen over 2 stelletjes die weggepest werden door roomblanke tokkies. Maar daar hoor je TS en Telegraaf-consorten niet over want het bekt minder lekker. TS vindt het erger als het om Marokkaanse tokkies gaat, en is er wat mij betreft mede verantwoordelijk voor als slachtoffers die TS niet kan gebruiken als kapstok omdat de daders blank zijn maar in de spreekwoordelijke kou mogen staan. Die hypocrisie vind ik dan weer walgelijk.
Het topic is kansloos hoor. Ik waardeer het dat je er iets van wilt maken, maar het was gewoon even TS (ondergetekende) die z'n gal wilde spuwen. Had het net zo goed in KLB kunnen zetten.quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:59 schreef paddy het volgende:
[..]
Zullen we het bij de OP houden? En er niet iets van maken wat er niet staat? Ik leef bijvoorbeeld niet meer in het verleden. Wil daar ook niet op afgerekend worden. Jij wel? Laten we het topic dus gewoon een kans geven.
Begrijpend lezen valt nog steeds niet mee.quote:Op donderdag 6 maart 2014 00:03 schreef Elfletterig het volgende:
Ik stel gewoon de situatie in diverse Nederlandse 'kansenwijken' - ook zo'n woord dat vast door één van jouw soortgenoten is bedacht - aan de kaak. Daar waar homo's op de vlucht moeten omdat mensen een geïmporteerde religie aanhangen waar ze rechten aan menen te ontlenen. Maar figuren als jij zullen daar nooit eens ondubbelzinnig stelling tegen nemen.
Je gal over de gemeente vind ik wel terecht. Over de politie niet, die is er pas voor als het kwaad al geschied is (helaas).quote:Op donderdag 6 maart 2014 00:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het topic is kansloos hoor. Ik waardeer het dat je er iets van wilt maken, maar het was gewoon even TS (ondergetekende) die z'n gal wilde spuwen. Had het net zo goed in KLB kunnen zetten.
Met jou aan het roer krijgen we in dit land nog meer no-go-areas dan er al zijn; plaatsen waar je als weldenkend, beschaafd mens nog niet dood gevonden wilt worden. Ik zie asociaal en crimineel gedrag (terreur, dreigementen, vernielingen, geweld, etc.) liefst keihard worden aangepakt (ook als het autochtonen betreft), in plaats van je er maar gewoon bij neer te leggen dat je in sommige buurten maar beter niet kunt wonen, omdat het tuig daar de baas op straat is.quote:Op donderdag 6 maart 2014 00:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je gal over de gemeente vind ik wel terecht. Over de politie niet, die is er pas voor als het kwaad al geschied is (helaas).
Al blijf ik vinden dat de homo in kwestie bepaalde verergerende reacties inderdaad zelf heeft uitgelokt. Niet omdat het een homo is, maar omdat het waarschijnlijk een mietje is.
Hebben die geen recht op een onbedreigd leven? Ja, maar dan zou ik niet tussen de mocro's gaan wonen. En als je ze terug wil pakken, zou ik daar alles aan doen (schaduwen, lastig vallen, etc.).
Nu lijkt het een beetje alsof Onno Hoes bij Badr Hari in de ring gaat staan, zijn gezicht niet beschermt en later gaat janken dat zijn neus gebroken is. Sja, iets met actie-reactie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |