Het is niet dat ik hem op zijn vingers zit te kijken, maar ik zit af en toe een tijdje op de bank met mijn telefoon te klooien...quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:55 schreef gianni61 het volgende:
er is niets irritanter dan een "opdrachtgever" die er constant bij blijft staan en niks doet.
verschilt natuurlijk ook wel per werk en per persoon.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:58 schreef MokeyFrag het volgende:
[..]
Het is niet dat ik hem op zijn vingers zit te kijken, maar ik zit af en toe een tijdje op de bank met mijn telefoon te klooien...
Ik voel me ook wel eens bezwaard dat hij dan hard werkt en ik er gewoon bij zit, maar aan de andere kant: het is ZIJN werkik ga er niet vanuit dat zo iemand hulp verwacht ofzo...
Ik ben nu niet zo van het op de man af zulke dingen vragen *bloos*
Maar die deed dan toch ook zijn eigen ding?quote:Op woensdag 5 maart 2014 13:38 schreef goed_volk het volgende:
Ga gewoon lekker je eigen ding doen. Heb, toen ik net startte, ook wel eens in opdracht geklust. Ben toen een paar keer bij een kerel geweest die de hele tijd 3 meter van mij af op de bank zat te internetten. Werd ik doodnerveus van.
Ja, maar te dicht bijquote:Op woensdag 5 maart 2014 16:06 schreef MokeyFrag het volgende:
[..]
Maar die deed dan toch ook zijn eigen ding?
Wij kennen jouw klusser natuurlijk niet.quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:20 schreef Atmoz het volgende:
Morgenvroeg komt er toevallig een klusser die voor 't eerst komt. (wellicht zelfs met 2e)
Ik ben het liefst wel gewoon thuis (zeker de eerste keer). Beetje plannen bespreken, wat drinken bezorgen en verder inderdaad gewoon z'n gang laten gaan...
Hij gaf zelf al aan "als ik binnen kom is het goed", maar dat vind ik persoonlijk vooral voor de eerste keer wat ver gaan... Hoe denken jullie hierover? De dagen erna gewoon helemaal alleen in 't huis laten?
\Wat wil/vindt ie zelf?quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:20 schreef Atmoz het volgende:
Hoe denken jullie hierover? De dagen erna gewoon helemaal alleen in 't huis laten?
Er is een groot gat tussen het huis verlaten en vlak naast hem in z'n nek gaan staan hijgen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:20 schreef Atmoz het volgende:
Morgenvroeg komt er toevallig een klusser die voor 't eerst komt. (wellicht zelfs met 2e)
Ik ben het liefst wel gewoon thuis (zeker de eerste keer). Beetje plannen bespreken, wat drinken bezorgen en verder inderdaad gewoon z'n gang laten gaan...
Hij gaf zelf al aan "als ik binnen kom is het goed", maar dat vind ik persoonlijk vooral voor de eerste keer wat ver gaan... Hoe denken jullie hierover? De dagen erna gewoon helemaal alleen in 't huis laten?
Hmzz, ja dat lijkt me inderdaad het beste.quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:22 schreef hottentot het volgende:
[..]
Wij kennen jouw klusser natuurlijk niet.
Afhankelijk van het beeld dat jij de eerste dag van hem vormt kun je bepalen om je hem alleen laat of niet.
ie of je?quote:
Morgen heb ik zelf vrij van m'n werk genomen zodat ik EN erbij kan zijn EN zelf nog wat dingen kan afmaken. Maar de volgende dagen (over 2 weken ongeveer) ben ik niet altijd thuis. Ik ben aan 't denken om dan een vriend te vragen of die hier wilt blijven.quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:43 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Er is een groot gat tussen het huis verlaten en vlak naast hem in z'n nek gaan staan hijgen.
Als er een klusser bij mij thuis bezig is ben ik graag zelf aanwezig, het is tenslotte mijn huis en zijn mijn spullen. Ik spreek dus af op een dag en tijd dat ik zelf ook thuis ben en niet meer weg van huis moet. Ondertussen doe ik gewoon mijn eigen ding.
Ik moet zeggen, de keren dat ik klussers over de vloer had, had ik pas net de sleutel van de woning en was ik zelf ook nog druk met andere klussen. Ik ben dus zelf gewoon in een andere kamer gaan klussen, uiteraard gezegd dat ze me daar konden vinden als het nodig was.
Tussendoor bij de klussers even drinken en wat lekkers brengen en dan een klein babbeltje maken, zie je direct de voortgang.
Zelf jaren geleden een installatie bureau gehad, dus ken het ook zeer goed van de kant van de klusser, en ook van vele anderen. Natuurlijk lopen er verkeerde lui tussen, maar de overgrote meerderheid zijn gewoon toffe lui die het een rotzorg zal zijn wat jij in je laden hebt.quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:54 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Hmzz, ja dat lijkt me inderdaad het beste.
Maar zeker als ze met z'n 2e zijn vind ik het beter om erbij te zijn.
Dan is misschien net die drang van "hey, check hier effe" wat groter... ik zou zelf een beetje zo zijn als ik eerlijk ben, niet dat ik iets verkeerd zou doen of pikken ofzo, maar met 2e dol je net wat meer, en dan is de verleiding misschien net wat groter om ergens rond te neuzen (tot een bepaalde hoogte natuurlijk he!)
Precies! Daar hoop ik dus ook op. Ik heb zelf altijd een rotgevoel als ik ergens op m'n hoede moet zijn en constant op m'n spullen moet letten. Dus gewoon hun gang laten gaan doe ik 't liefste. Beetje wederzijds vertrouwen etcquote:Op woensdag 5 maart 2014 21:01 schreef hottentot het volgende:
[..]
Zelf jaren geleden een installatie bureau gehad, dus ken het ook zeer goed van de kant van de klusser, en ook van vele anderen. Natuurlijk lopen er verkeerde lui tussen, maar de overgrote meerderheid zijn gewoon toffe lui die het een rotzorg zal zijn wat jij in je laden hebt.
Wel bij mensen aan het werk geweest die om 7:30 de deur opendeden, de keuken en het toilet aanwezen en daarna weer naar bed gingen. Niets mis mee.
Dit. Drinken en wat lekkers erbij, voor de rest niet zo moeilijk doen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:06 schreef usernaamvergeten het volgende:
Gewoon eens in de zoveel tijd even komen kijken, vragen of alles goed gaat en eventueel iets te drinken/eten aanbieden. Niet constant op de vingers kijken, dat wordt over het algemeen niet gewaardeerd.
Tja, wederzijds vertrouwen.. Onze monteurs gaan nergens alleen naar binnen, ook een sleutel bij de buren halen mag niet meer. Als er iets weg is, probeer jij, als bedrijf zijnde je onschuld maar eens te bewijzen..quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:06 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Precies! Daar hoop ik dus ook op. Ik heb zelf altijd een rotgevoel als ik ergens op m'n hoede moet zijn en constant op m'n spullen moet letten. Dus gewoon hun gang laten gaan doe ik 't liefste. Beetje wederzijds vertrouwen etc
Maar 't blijft lastig inschatten hoor...
Van de week nog via een ander forum iets gekocht (kerel was al aantal jaar lid, en best wat forumposts) en nog altijd niets ontvangen. Ik was ook vol vertrouwen erin gevlogen, gewoon lekker gevoel zonder je druk te hoeven maken, je kent dat wel... en dan achteraf tja... toch weer tegen te lamp gelopen. Het ergste bij zulke dingen vind ik altijd dat ik toch weer verkeerde inschattingen heb gemaakt, hoe "goed" ze ook voelde...
nja hier met de renovatie van het appartementen complex hebben ze ook een aantal keer om een sleutel gevraagd zodat ze er in konden als wij er niet zouden zijn.. nou die hebben ze nooit gekregen. gezien het eerste klas prutsers zijn.. enige die netjes was.. was de keuken bouwer..quote:Op woensdag 5 maart 2014 23:15 schreef cvboer het volgende:
[..]
Tja, wederzijds vertrouwen.. Onze monteurs gaan nergens alleen naar binnen, ook een sleutel bij de buren halen mag niet meer. Als er iets weg is, probeer jij, als bedrijf zijnde je onschuld maar eens te bewijzen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |