Waarom 3 keer?quote:Op woensdag 5 maart 2014 09:49 schreef laziness het volgende:
Bedankt voor de complimenten over de zangkunsten van onze zoon.
Ik vind het zo leuk dat hij veel liedjes zingt, ze ook zelf verzint.
Mijn man hield vroeg zijn mond stijf dicht tot ver op de basisschool namelijk.
Nikki wat jammer dat het willen voorbereiden op de prik averechts uitpakte.
Maar er staan ook wel hele spannende dingen voor je meisje op stapel.
Ik kreeg een brief voor de oogarts afspraak. We zullen ruim twee uur in het ziekenhuis zitten, arme kind moet gedruppeld, drie keer gaat de oogarts kijken.
Ik zie er ineens een beetje tegenop
2x orthoptie. Ik gok 1x ongedruppeld en 1x gedruppeld en dan nog naar de oogarts zelf.quote:
klopt. het druppelen is om de ogen te ontspannen waardoor de juiste sterkte beter gemeten kan worden (heb het twee keer met Jan meegemaakt en recent nog bij mezelf)quote:Op woensdag 5 maart 2014 10:11 schreef laziness het volgende:
[..]
2x orthoptie. Ik gok 1x ongedruppeld en 1x gedruppeld en dan nog naar de oogarts zelf.
Over het hoe en waarom kan ik je pas na volgende week vrijdag antwoord geven.
Maar ik denk dus twee keer de ogen testen en dan mag de oogarts de behandeling vast stellen.
ik had van te voren niets verteld, en hij vond het wel eng, maar werkte goed mee nadat de assistente duidelijk uitgelegd had hoe het in z'n werk ging en dat hij niet bang hoefde te zijn. Die assistentes zijn er op getraind om jonge kinderen op hun gemak te stellenquote:
Neem een zonnebril mee voor de terug weg.quote:Op woensdag 5 maart 2014 09:57 schreef laziness het volgende:
Ja ook tijdelijk verminderd zicht inderdaad.
De afspraak is 14 maart.
Ik bereid me maar voor op veel gehuil en tegenstribbelen en ga even iets bedenken om hem achteraf te verwennen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Euh ja ik ook ja.quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:54 schreef laziness het volgende:
En jij dus ook met je tweelingbuik Nikki en dat nadat je de ochtend gewerkt had?![]()
Respect!
Je meisje is leuk. Had haar nog niet eerder gezien geloof ik.
Nu is het alweer goed. Elke keer als ik iets op fok zet, dan is het 2 tellen daarna weer goedquote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:46 schreef Soempie het volgende:
Helpt het niet om even van omgeving te veranderen? Buiten een rondje lopen? Stukje op de fiets weg?
Ben ik te optimistisch?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:24 schreef _NIKKI_ het volgende:
Deepfreeze, ik hoop voor jullie dat het geen waterpokken zijn. Ondanks dat ze het toch een keer moeten krijgen is het echt even een rotperiode met al die jeuk.
Ik heb vandaag weer een mega lieve L. thuis. Vanmorgen heeft ze zichzelf 3 uur lang beneden zelf vermaakt met televisiekijken en met spelen met haar popjes. Ik had al de hele nacht migraine en ik kon mezelf echt even niet mijn bed uit krijgen. Ze kwam heel lief af en toe vragen of het ging met me en kwam me toedekken.Toen ik ein-de-lijk beneden kwam heb ik L. eerst 5 minuten lang verteld hoe trots ik op haar was dat ze zo knap alleen beneden is gebleven en L. glom helemaal van trots. Ze maakt er wel gelijk misbruik van, want ze wilde net een snoepje 'omdat ze vanmorgen zo lief was geweest'.
Gelukkig voel ik me nu al een stuk beter en we hebben net een uurtje samen geschilderd en nu is ze al een heel tijdje aan het dansen op kleuterliedjes met haar popjes. Kortom, we zijn weer lekker aan het genieten.
Dat is hier meestal andersomquote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:24 schreef _NIKKI_ het volgende:
En FR wat jij beschrijft gebeurt hier ook regelmatig. L. weet haar vader precies daar te krijgen waar ze hem hebben wil, bijvoorbeeld als ze naar bed gaat. Het gevolg is dan een L. die krijsend zegt dat ze nóg een verhaaltje/liedje/whatever wil en een papa die eindeloos de discussie met haar aan gaat. Op zulke op momenten ga ik naar boven, vertel wat wel en niet kan tegen haar en bijna in alle gevallen gaat ze dan zonder morren slapen. En andersom gebeurt dus ook wel eens. Het helpt echt om dan de situatie over te dragen aan de ander, want die ander dringt gewoon vaak wel door tot L.
Het wordt heel mooi weer dit weekend, zonde als jullie binnen moeten zitten.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:29 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ben ik te optimistisch?
De oudste had het goed te pakken toen hij 2 was, 2 dagjes koortsig, maar nauwelijks jeuk en met lekker tv hangen waren we die dagen zo door
En wat goed dat ze zich zo kan vermaken zeg! Lekker van genieten inderdaad!
Uiteraard is ze al een poos peuter, maar per 1 maart dus over naar de peutergroep. Horizontale groepen hier dus.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 20:00 schreef bitterend het volgende:
Susie maar Anouk is toch allang een peuter?? ben blij dat ze hier niet op andere groepen hoeft te wennen...ze is gewoon op de verticale groep 4 jaar lang
Ah, wat jammer. Gelukkig is het seizoen nog lang genoeg.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 12:59 schreef Kyara het volgende:
Wij zitten weer binnen. Peuter wilde niet luisteren in de zandbak dus die ging dicht. Compleet uit zijn plaat.....
vandaar dat haar kleuter vannacht hier slaaptquote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:22 schreef _NIKKI_ het volgende:
Kyara, zonde dat jullie weer binnen zitten.
DJMO dat klinkt als een bewogen nachtje voor je buurvrouw.
Mijn L. is met haar papa weer terug naar strand. L. wilde naar eigen zeggen zóóóó graag nog even voetballen en rennen dat ze weer teruggegaan zijn. Ik ben voor deze keer maar thuisgebleven want ik vond één keer op een dag duinen en strand trotseren met mijn dikke buik wel genoeg.
Yup, dat was het probleem.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 14:32 schreef Soempie het volgende:
Ah, wat jammer. Gelukkig is het seizoen nog lang genoeg. Gooit jouw M. ook met zand (naar mensen) of was het iets anders?
Aankomende zaterdag hebben ze bij Aldi een loopfietsje aanbieding voor 30 euro.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:20 schreef Deepfreeze het volgende:
Bij jullie ook al Kyara.
Hier een jochie dat wel een bakje lego omgooide, maar niet wilde opruimen. En dat kan hij toch best wel.. Even crisis, maar uiteindelijk wel opgeruimd, en daarna ook snel weer vrolijk..
We gaan straks na Daan zijn slaapje een naar de winkel voor een loopfiets. Nu mooi weer om te oefenen. Even passen of het de kleinste puky wordt, of dat een maatje groter kan.
Hihi O. kan er ook weinig mee, ze vindt het maar engquote:Op zaterdag 8 maart 2014 20:03 schreef bitterend het volgende:
Mijn kind is nog steeds bang van die Puky loopfiets
Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhquote:
Ik vind het wel echt het geld waardquote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:38 schreef laziness het volgende:
Dat is het voordeel van een wishbonebike. Eerst een driewieler loopfiets en dan een tweewieler.
Maar de prijs is er ook wel naar.
Misschien wel inderdaad als je ze koopt vanaf 1 jaar dan maken ze ook nog echt gebruik van de drie wielen, als je er een gaat kopen tegen de tijd dat het kind twee wordt zou ik persoonlijk al voor een tweewieler gaan. Tenminste Jelle heeft van dat ie ongeveer anderhalf was op zon simpel plastic vierwiel loopfietsje gespeeld en een maand voor hij twee werd heeft hij een puky gekregen en dat was een half uurtje erg rustig aan doen en vanaf toen was ie helemaal gewend en gaat ie als een speer.quote:
Pas 3 weken? Dot is al een maand 3 en die trapt volgens mij nog niet. We hebben thuis geen fiets en hier oefent ze dus ook niet, maar ze vindt loopfietsen nog veel te fijn.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 22:25 schreef mefke79 het volgende:
Overigens de jongste wordt in juni drie en hij kan pas sinds drie weken trappen. Sindsdien racet hij op een 12 inch fiets met zijwielen en moet ik sprinten om hem bij te houden. Zo snel kan het dus gaan als ze het door krijgen.
De mijne is 104cm dus de 16 inch is volgens mij echt zo gek nog niet gedacht.quote:Op zondag 9 maart 2014 06:56 schreef het-is-mij het volgende:
T zit pas sinds een paar wkn op een 16inch en die is in okt 4 geworden. Hij kon nog niet met de benen aan de grond. Hij is ong 1.06mtr.vanaf de zomervakantie op een 14inch maar die zijn idd niet zo gangbaar.
J. Fietst sinds hij ong. 2jr en 3mnd is op een 12inch incl zijwieltjes.gister nog weer eraf gehaald maar geen succes terwijl hij t super doet op de loopfiets.
Succes met de aankoop.
Zoë heeft ook een periode gehad dat ze er regelmatig aan zat. Ik dacht toen ook een schimmelinfectie of blaasontsteking. Maar ze had nergens last van maar vond het allemaal gewoon reuze interessant.quote:Op zondag 9 maart 2014 17:24 schreef danic het volgende:
Ff binnenvallen met een vraag.
Wat zijn symptomen bij een schimmel infectie?
Eva zit regelmatig aan haar tum (zoals oma hem gedoopt heeft) en ik weet niet of ze nou er gewoon veel aan zit of dat ze misschien jeuk heeft door een infectie.
Waar zou ze dan nog meer last van moeten hebben behalve jeuk?
Oh en met regelmatig bedoel ik eens per 10 minuten ofzo
is de huid daar rood?? of witte plekjes?? dat zijn toch wel de voornaamste tekenen van een schimmeltje. Als je het niet vertrouwt zou je altijd even langs de HA kunnen gaan natuurlijk.quote:Op zondag 9 maart 2014 17:24 schreef danic het volgende:
Ff binnenvallen met een vraag.
Wat zijn symptomen bij een schimmel infectie?
Eva zit regelmatig aan haar tum (zoals oma hem gedoopt heeft) en ik weet niet of ze nou er gewoon veel aan zit of dat ze misschien jeuk heeft door een infectie.
Waar zou ze dan nog meer last van moeten hebben behalve jeuk?
Oh en met regelmatig bedoel ik eens per 10 minuten ofzo
Dit. L. zit nog steeds regelmatig aan haar foef.quote:Op zondag 9 maart 2014 18:59 schreef Tally het volgende:
[..]
Zoë heeft ook een periode gehad dat ze er regelmatig aan zat. Ik dacht toen ook een schimmelinfectie of blaasontsteking. Maar ze had nergens last van maar vond het allemaal gewoon reuze interessant.
Ik zou het ook niet zo goed wetenquote:Op zondag 9 maart 2014 20:40 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mus ik snap dat helemaal. Ik weet dus echt niet zo goed hoe ik het ding moet noemen. Hij heeft al foef, voorste billen, plasser en pielemuis geheten.
Achossie!quote:Op zondag 9 maart 2014 20:46 schreef Soempie het volgende:
Ik zou bij een meisje ook plasser zeggen.
Hier nog wel eens paniek bij het verschonen van z'n luier: neeee, niet piemel wegmaken mama!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dit dus. En nu na ruim een jaar kan ik me nog steeds afvragen wat ik in dat kippenhok moet, met name op de vrijdagmiddag, als veel ouders samen komen en het helemaal een drukte van belang is (ik kan heel slecht tegen druktequote:Op maandag 10 maart 2014 09:35 schreef Cathmar het volgende:
Leuke foto's Nikki! Fijn voor haar.
Bij mijn eerste heb ik er een half jaar over gedaan om te wennen aan school, afspreken, schoolpleinmoedersgroepjes etc. Mijn meisje was vanaf minuut 1 helemaal op haar plek.
quote:Op maandag 10 maart 2014 10:18 schreef Nielsch het volgende:
Hier is het plasser (meisje) en piemel (man). Papa heeft volgens de oudste van 3 een "reuzenpiemel"![]()
ik moet naar de van alphenstraat. ik zit in hoefplan .. en fietsen is op zich een optie, maar Geert kán en wil niet stilzitten. ik ben veel te bang dat ik onderuit ga .. op de fiets heb ik totaal geen zelfvertrouwen (ook al heel lang niet gefietst). Er zat er vroeger hier wel één in de buurt maar die is wegbezuinigd.quote:Op maandag 10 maart 2014 17:58 schreef Leandra het volgende:
Er zijn er toch 3 in Alkmaar DJMO, waarvan 1 vlakbij het ziekenhuis, moet op de fiets toch prima te doen zijn?
ja, hij is drie, maar met 3j7m oid krijgt hij een nieuwe uitnodiging (ook voor de inenting) en dan proberen ze het nog een keer. Werkt hij dan weer niet mee, gaat hij (net als grote broer) gewoon naar het ziekenhuis. M'n cb-juffrouw wist nog van de moeite met Jan en ze had zelf ook zoiets van .. het is wel goed, komt volgende keer wel, daar hoef je geen aparte afspraak voor te maken.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:00 schreef danic het volgende:
Wat goed zeg NIKKI! Klinkt als een zeer geslaagde ochtend.
DJMO, geert is nu toch 3? Of nog niet? Ik dacht dat de ogen test altijd bij 3 jaar gedaan werd. Hier wel iig.
Eigenlijk nooit bij nagedacht, wie weet.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:42 schreef ferrari_rood het volgende:
Vanyel dot liep toch ook redelijk laat? er was toch iets met haar voeten/benen? kan het daardoor komen dat ze nog niet trapt?
je hoeft daar niet persee op te wachten he.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:06 schreef DJMO het volgende:
[..]
ja, hij is drie, maar met 3j7m oid krijgt hij een nieuwe uitnodiging (ook voor de inenting) en dan proberen ze het nog een keer. Werkt hij dan weer niet mee, gaat hij (net als grote broer) gewoon naar het ziekenhuis. M'n cb-juffrouw wist nog van de moeite met Jan en ze had zelf ook zoiets van .. het is wel goed, komt volgende keer wel, daar hoef je geen aparte afspraak voor te maken.
In mijn brief van het ziekenhuis staat heel duidelijk dat de verzekering niet vergoed zonder verwijzing.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:24 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
je hoeft daar niet persee op te wachten he.
Je kan altijd een afspraak bij de oogarts maken is geen verwijzing voor nodig.
hier is wel een verwijzing nodig. Anders kom je er niet binnen .. Alleen het CB hier lijkt die verwijzing graag zelf te willen doen ofzo. Toen ik aangaf dat mijn HA totaal niet moeilijk deed met verwijsbrieven uitschrijven begon ze te een beetje simpel te lachen en zei tot over een half jaar dan maar.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:24 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
je hoeft daar niet persee op te wachten he.
Je kan altijd een afspraak bij de oogarts maken is geen verwijzing voor nodig.
nee hoor, voor Geert heb ik gewoon een eigen verwijzing nodigquote:Op maandag 10 maart 2014 20:28 schreef laziness het volgende:
[..]
In mijn brief van het ziekenhuis staat heel duidelijk dat de verzekering niet vergoed zonder verwijzing.
Of is het anders als je er met je andere kind al bekend bent?
wij mochten zo komen,nooit moeilijk gedaan en niks niet extra hoeven betalen.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:28 schreef laziness het volgende:
[..]
In mijn brief van het ziekenhuis staat heel duidelijk dat de verzekering niet vergoed zonder verwijzing.
Of is het anders als je er met je andere kind al bekend bent?
vooralsnog heb ik niet het idee dat er iets is, maar als ik dat idee wél krijg, ga ik idd via de huisarts. Dan kan ik vrijwel meteen terecht ookquote:Op maandag 10 maart 2014 20:33 schreef laziness het volgende:
Hier is een verwijzing van het cb ook niet afdoende.
Heb je het idee dat er iets bij Geert? Dan zou ik het via de huisarts doen en anders de volgende keer op het cb wel zien inderdaad.
Ja dat is het echt hoor. Ik vond het altijd een beetjequote:Op maandag 10 maart 2014 21:37 schreef Susie het volgende:
Nikki, wat een ontzettend leuk meisje heb je daar!Fijn dat school goed ging. Lijkt mij zo'n mijlpijl ook weer.....
Wij hebben voor Jordy toen ook een verwijzing bij de HA gehaald, hij deed de test bij het cb ook niet goed. (en omdat zn broer ook een bril had toen, had ik zoiets van, ik laat m gewoon goed testen, en hij had toen idd een bril nodig..Terwijl cb zei van, oh we kijken het nog wel even aan, blabla )quote:Op maandag 10 maart 2014 21:06 schreef DJMO het volgende:
[..]
vooralsnog heb ik niet het idee dat er iets is, maar als ik dat idee wél krijg, ga ik idd via de huisarts. Dan kan ik vrijwel meteen terecht ook
een verwijzing heeft een geldigheidsduur van een jaar. Daarna moet je er opnieuw eén aanvragen. Ik heb geen idee hoe oud Cristel nu is? Maar ik zeg uit eigen ervaring dat drie jaar te jong is voor een brilquote:Op maandag 10 maart 2014 22:50 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Wij hebben voor Jordy toen ook een verwijzing bij de HA gehaald, hij deed de test bij het cb ook niet goed. (en omdat zn broer ook een bril had toen, had ik zoiets van, ik laat m gewoon goed testen, en hij had toen idd een bril nodig..Terwijl cb zei van, oh we kijken het nog wel even aan, blabla )
Overigens was er aan jordy toen niks te merken dat hij een bril nodig had...
En die verwijzing is toch maar eenmalig dacht ik? Daarna heb je het toch niet meer nodig als het goed is?
Edit: Ik zit te twijfelen ofdat ik Cristel ook laat testen...Of is dat nog te vroeg?
ik ken een aantal kinderen die Bij 2 al een bril hebben.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:08 schreef DJMO het volgende:
[..]
een verwijzing heeft een geldigheidsduur van een jaar. Daarna moet je er opnieuw eén aanvragen. Ik heb geen idee hoe oud Cristel nu is? Maar ik zeg uit eigen ervaring dat drie jaar te jong is voor een brilGeert heeft het afgelopen jaar tot drie keer toe mijn bril te pakken gehad. kijk mama mooi he?? vervolgens kon ik de pootjes met plakband vastmaken omdat hij ze finaal afgebroken had
dus met een jaar of vijf zijn ze pas rijp voor een bril. Afplakken (in geval van een lui oog bv) kan al wel eerder ..
Het gaat hier prima, Ayden is inmiddels ook een peuter en meestal gaat alles goed.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 10:29 schreef Kyara het volgende:
Hey GWS, hoe gaat het met jou? Lang niet meer gezien!
Ik laat M meestal maar gewoon rondlopen dan. Vanochtend wilde hij geen shirt aan en geen haren kammen dus hij liep als een soort straatschoffie met romper, broek en ongekamde haren rond. Inmiddels is zijn shirt wel aan en zijn haren vallen ook bijna weer terug in model
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:48 schreef Mevr_Mus het volgende:
Zo herkenbaar CS en Soempie!![]()
![]()
![]()
In onze trukendoos zit tegenwoordig ook "dat moet van de politie"
Ze kunnen je soms verrassen met hun redelijkheid he?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:32 schreef Kyara het volgende:
Ik merk inderdaad dat M best wel veel begrijpt als je het hem maar uitlegt. Laatst wilde hij 's ochtends per se zijn knuffel mee naar beneden nemen. Normaal mag dat niet maar in het kader van "pick you battles"... Alleen wat later gingen we boodschappen doen en M liep nog steeds met zijn knuffel. En ik wil echt niet dat dat ding buiten komt want we hebben er maar 1. Dus M voorbereid dat we boodschapjes gingen doen en dat Tijger thuis bleef om op het huis en op de kat te passen want dat doet hij altijd. Even piepen want tijger moet meeeheee. Toen vertelt dat we eerst een schone luier gingen halen en dat zijn autootjes wel mee mogen boodschappen doen. Luier verschoond en eenmaal terug beneden loopt hij zo naar de kast, pakt zijn autootjes en legt zijn knuffel er voor in de plaats.
Precies dit ja. Je bereid je al helemaal voor op strijd en dan krijg je een "okey"quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:01 schreef Clubsoda het volgende:
Ze kunnen je soms verrassen met hun redelijkheid he?
dat klinkt beter dan: "jij doet dat!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:35 schreef laziness het volgende:
En mijn kind heeft ook best manieren.
Als je zegt ga je even opruimen zegt hij 'nee nee nee, bedankt.'
Goed opgevoedquote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:35 schreef laziness het volgende:
En mijn kind heeft ook best manieren.
Als je zegt ga je even opruimen zegt hij 'nee nee nee, bedankt.'
ik weet het. Menthol word trouwens afgeraden omdat het littekenvormend kan werken (van wiki). Aerius werkt echter ook jeukstillend. Jan kreeg het destijds omdat hij allergisch was voor muggen en toen hij zo bizar onderzat kreeg hij hetzelfde voorgeschreven. Bij Geert lijkt het tot op heden echter mee te vallen gelukkig.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:19 schreef mefke79 het volgende:
Djmo aerus is een anti histamine, tegen allergie dus. De pokken is een virus dus waarom zou je dat spul geven? Mentholpoeder of gel werkt ook gewoon. Kidsklin werkte ook, vooral net uit de koelkast en havermout ging in een washandje in bad. Tis een paar dagen flink afzien, dat wel. En oudste zijn eczeem nam het daarna over dus het is ook een van de weinige keren dat we hormoon zalf gebruikt hebben.
volgende keer één keer waarschuwen dat ze dan maar zonder broek meegaat en dan ook gewoon zonder broek in de auto zetten. Geen weerwoord afwachten maar bij kop en kont vastpakken en in de auto zetten, zonder iets te zeggen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:32 schreef PureEvil het volgende:
Dames. Even ter info. Dat kusjekroel en uitleg gedoe werkt dus NIET bij mijn kind.![]()
Vanochtend met heel erg veel moeite een broek aan kunnen trekken, daarna met moeite in de auto gezet, en vanmiddag was het helemaal drama toen ze in de autostoel moest![]()
En nu loopt ze zonder broek en zonder luier
Hier idd ook, bij beide kinderen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:30 schreef mefke79 het volgende:
Volgens mij moet je ook gewoon geluk hebben met die littekens. Driekus heeft er eentje in zijn gezicht. Het was ook de grootste pok die hij had. Hij bleef er keurig af, maar dat was kennelijk niet genoeg.
wij gebruiken nu de gang bij hysterisch gedoe en niet willen luisteren. Werkt wonderbaarlijk goed. Maar laatst wilde ze niet in haar stoel eten, maar op "onze" stoel, toen heb ik haar uitgelegd dat het dan lastig eten is omdat ze er niet goed bij kan dan....tot mijn verbazing ging ze zo in haar stoel zitten. Met andere woorden; de ene dag is het zo, de andere dag weer anders. Heb je geen reet aan dusquote:Op woensdag 12 maart 2014 14:32 schreef PureEvil het volgende:
Dames. Even ter info. Dat kusjekroel en uitleg gedoe werkt dus NIET bij mijn kind.![]()
Vanochtend met heel erg veel moeite een broek aan kunnen trekken, daarna met moeite in de auto gezet, en vanmiddag was het helemaal drama toen ze in de autostoel moest![]()
En nu loopt ze zonder broek en zonder luier
En het mooie is dat dit soort rationele oplossingen steeds vaker succesvol wordenquote:Op woensdag 12 maart 2014 21:12 schreef Susie het volgende:
[..]
wij gebruiken nu de gang bij hysterisch gedoe en niet willen luisteren. Werkt wonderbaarlijk goed. Maar laatst wilde ze niet in haar stoel eten, maar op "onze" stoel, toen heb ik haar uitgelegd dat het dan lastig eten is omdat ze er niet goed bij kan dan....tot mijn verbazing ging ze zo in haar stoel zitten. Met andere woorden; de ene dag is het zo, de andere dag weer anders. Heb je geen reet aan dus
Inderdaad!quote:Op woensdag 12 maart 2014 21:15 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
En het mooie is dat dit soort rationele oplossingen steeds vaker succesvol wordenIk sta er regelmatig verstelt van wat we allemaal kunnen oplossen of voorkomen door dingen uit te leggen
Ahh wat schattig.quote:Op woensdag 12 maart 2014 21:26 schreef bitterend het volgende:
Als ik thuis kom is het altijd "kom binnen mama"
"jas uit!"
"Sloen uit"
"sitteuh mama ja? tieetti? ja? "![]()
Nikki wat een schatje heb je
Wie zegt dat je moet stoppen?quote:Op woensdag 12 maart 2014 22:35 schreef Kyara het volgende:
...
Sorry, ik vind het zooo leuk, kan nog wel uren door blijven gaat net anekdotes
Haha leuk die peuterpraat, maar bovenstaande verdiend toch wel een medaillequote:Op woensdag 12 maart 2014 22:21 schreef Soempie het volgende:
Haha, wat lief allemaal. Hier worden zulke dingen nagedaan met z'n knuffelolifant.
Vaak doet hij dingen die niet mogen ook met de beste bedoelingen. Zo had hij onlangs in de bank gespuugd, verschillende keren achter elkaar voor ik het door had. Ik reageerde bozig en toen ging M. huilen: 'voor mama paddenstoel gemaakt in de bank'![]()
En ja hoor een spuugvlek in de vorm van een grote paddenstoel.![]()
Ja!! ik moet ze ook gewoon opschrijven! of filmen!! we liggen regelmatig in een deuk <3quote:Op woensdag 12 maart 2014 22:49 schreef Shandaly het volgende:
Geweldig Kyara![]()
en bitterend
[..]
Wie zegt dat je moet stoppen?
Die peuterpraat is zo leuk. En ik vind het zo jammer dat ik er zo weinig van onthou, dat ik er niet aan denk om dingen op te schrijven...
Lars kan tegenwoordig ook echt een 'grapjeshoofd' opzetten. Met zo'n lachje van "let je op? er komt een grapje aan!"
Herkenbaar!quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:12 schreef bitterend het volgende:
Ohhh die stoute blik!! vooral als ze eten op de grond gaat gooien! ze weet dat ik daar erg boos van kan worden expres eten op de grond gooien met "is nie lekker mama" en dan zeg ik ok dan leg je het terug op je bord......dan kijkt ze me aan zo van "ja ja bekijk het maar" en gooit ze het alsnog op de grond
quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:05 schreef Tally het volgende:
Mijn dochter wijst naar een hardloper en zegt: Zielig hè mama. Wat is er zielig? Die meneer loopt zo hard want hij is zn mama kwijt. Die issie aan het zoeken!
Ja, ze is al bijna een jaar een peuterquote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:30 schreef ferrari_rood het volgende:
Oh danic dat is al een peuter.
Ean had was een heel verhaal aan het vertellen in haar fantasie en ze gebruikte de hordeur om te switchen van personage.
Ik hoorde kom Ean schiet eens op.
Andere kant van de hordeur oke ik kom al.
En weer terug oke oke oke
Andere kant weer ja ja ja
enz enz. Zo leuk om te horen en ik zeg eigenlijk nooit schiet eens op omdat ik wil dat ze juist de tijd voor dingen neemt.
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:03 schreef danic het volgende:
[..]
Ja, ze is al bijna een jaar een peuter![]()
En wat knap die fantasie.
Eva heeft dat met vlagen, maar je merkt dat het nog in ontwikkeling is.
Van de week was ze met het buurmeisje van 4,5 aan het aan buitenspelen en die gaf haar wat steentjes van ons grind 'om mee te betalen'.
Je zag eva echt zoBetalen? Dat zijn toch steentjes?
Ik pin ook vaak maar bij de bakker meestal niet dus daar kent ze het van.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:18 schreef Shandaly het volgende:
Ow die fantasie..Heerlijk is dat he?
Lars speelt hier ook alles na. Hij gaat heel de dag door "even naar de speeltuin" en "even boodschappen doen", en laatst was zelfs "zijn auto stuk en moest ie naar de garage en dat kostte heel veel centjes" etc
En wat betreft betalen.. Lars duwt altijd op het groene knopje van de pinautomaatMet contant geld betalen doe ik bijna nooit... Een tijdje terug waren we bij zo'n indoorspeeltuin, en gaf ik hem een briefje van 10 om zelf te betalen, en hij keek me echt aan van 'wat moet ik daar nou mee?!'
Of het schoon is, hoeveel en wat voor speelgoed ze hebben. Gaan ze elke dag naar buiten, wat doen ze voor activiteiten? Doen ze ook uitstapjes? Hebben ze naast (vaste) leidsters ook een vrijwilliger/stagiare?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 22:06 schreef Kyara het volgende:
Ik ga morgen (samen met M) naar de open dag van de peuterspeelzaal. Iemand nog tips waar ik op moet letten?
Als dat ondanks de pcm is en hij blijft jammeren zou ik even de HAP bellen.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:00 schreef Clubsoda het volgende:
Ruk. Ondanks twee paracetamol heeft hij inmiddels 40.3....en hij jammert bijna voortdurend. Het helpt niet mee dat ik overmorgen naar de VS vlieg
(en ik zojuist ontdek dat mijn portemonnee onvindbaar is. Niet zo mijn dag
)
Helemaal niet meegekregen dat ze er zijn! Van harte, wat zijn ze mooi en wat een lekker gewicht beide! En wat een nare bevalling, je kind zo ter wereld zien komen is heftig, weet ik uit ervaring, wat fijn dat ie het snel goed ging doen.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:17 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wat sneu voor je mannetje CS. Gelukkig heeft hij wel nog even lekker bij je kunnen slapen. Beterschap! En ai dat klinkt niet goed zo'n hoge temp. Wat de anderen zeggen inderdaad even overleggen met de HAP?
Kyara wat tof van M. dat hij gewoon het kippenhok open doet. Is hij erin geweest?
Ik ben zo enorm trots op onze grote peuter. Gisteren heeft ze kennis gemaakt met haar broertjes. Ze ging al weken kijken of de broertjes in de bedjes lagen, maar kwam natuurlijk telkens van een koude kermis thuis. Dus gisteren hebben we bij thuiskomst de broertjes in de bedjes gelegd en toen L. thuis af laten leveren door haar oom. We vroegen L. of de broertjes er al zouden zijn en ze zei: "ik denk het niet hoor." Maar ze ging wel kijken. Ze was helemaal flabbergasted toen bleek dat er een babietje in het eerste bedje lag. En kijk nou papa en mama, in dat bedje is er ook één. Ze zei gelijk: "we moeten sluipen want ze slapen."Wát een fijne eerste kennismaking was dat.
L. gedraagt zich tot nu toe fantastisch en helpt heel goed en heel veel mee. Natuurlijk wil ze zelf ook af en toe aandacht, maar daar is tijd genoeg voor en ze snapt ook dat ze soms even moet wachten en doet dat ook keurig. Vanmorgen heeft ze samen met de kraam T. gewassen en kleertjes uitgezocht, enorm schattig allemaal. Tot nu toe is het echt een grote trotse zus. De broertjes krijgen regelmatig een kus en knuffel en ze wil alles met ze delen. Ze zei net ook nog iets schattigs: "ik denk dat de broertjes even naar zolder willen want ze willen mijn kamer wel even zien." Lekkerding.
En ze zei ook nog: "mama wat heb je een kleine buik, nu kan ik weer op schoot zitten hè."
Dankjewel! Tot nu toe is de kraamtijd in ieder geval fantastisch, we zijn enorm aan het genieten.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:46 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Helemaal niet meegekregen dat ze er zijn! Van harte, wat zijn ze mooi en wat een lekker gewicht beide! En wat een nare bevalling, je kind zo ter wereld zien komen is heftig, weet ik uit ervaring, wat fijn dat ie het snel goed ging doen.
Ik hoop dat je zelf ook snel zal herstellen en ik wens je een fijne kraamtijd toe!
Ja ze noemt ze "broertjes". Maar als we er eentje vast hebben zegt ze wel soms: "dit is T toch?" of "dit is S toch?" Het klinkt wel echt enorm schattig.quote:Op zondag 16 maart 2014 15:47 schreef Kyara het volgende:
Wat een mooie kennismaking Nikki! Noemt L ze ook echt broertjes? M noemt zijn zusjes ook vaak "zusjes", hoewel hij hun namen natuurlijk prima kent.
Ik kon nog voorkomen dat hij het hok in ging en de kip het hok uit. Daarna wel een meltdown voor het ho want hij wilde de kip aaien
Ik was kwaad en sloeg tegen de kast aanquote:Op zondag 16 maart 2014 18:48 schreef Susie het volgende:
Wat lief Nikki![]()
CS Beterschap voor M.![]()
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen PE? Gebroken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |