abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137396953
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 22:00:03 #2
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_137397097
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 4 maart 2014 @ 22:27:38 #3
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_137398434
:') ik las net mijn post van gisteren... Ik denk dat mijn tablet dronken is op de vroege ochtend...

Maar de krul van ean is tof! Filmpje van O. Bekijk ik morgen.
(Ik heb net dus van de auto correct van ean (bean) weer ean gemaakt :'))
pi_137398949
Lazi wat een schattig filmpje van O.!

Wij hadden vandaag de 4 jaars afspraak voor L. bij het cb. Het was een beetje last minute, want ik belde vanmorgen pas om een afspraak te maken. Maar anyway, ze heeft dus een prik gehad. Ik heb hemel en aarde moeten bewegen om L. mee te krijgen. :D Ze wilde geen prik want dat doet pijn. Ze wilde het huis niet meer uit en had daarom halverwege de middag haar pyjama aangedaan. Vervolgens wilde ze geen kleding meer aan. Ik moest er stiekem wel een beetje om lachen. Uiteindelijk heb ik haar omgekocht met een snoepje en een pakje drinken.
Puntje bij paaltje viel het allemaal enorm mee. L. bleef netjes zitten en moest wel even huilen, maar deed het echt goed. Verder is ze ook voor de testjes geslaagd dus we mogen door naar de schoolarts. *O*
L. is wel nog een tijdje heel zielig geweest en als we alleen al naar haar arm kijken zegt ze dat het pijn doet. Arm ding. Morgen maar lekker even extra knuffelen met haar.
pi_137399118
Wauw wat zingt O dat goed zeg!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  woensdag 5 maart 2014 @ 08:20:07 #6
30252 Soempie
Procreating
pi_137405008
O. O+ Wat zingt hij lief en al zo goed! Hij weet ook feilloos welke gebaren erbij horen. Heel leuk om te zien.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_137405389
O. *;

Inderdaad, de hele dag vragen wat we nu weer gaan doen O+ Het is zo'n lief ventje
  woensdag 5 maart 2014 @ 09:49:21 #8
244125 laziness
pi_137406473
Bedankt voor de complimenten over de zangkunsten van onze zoon.
Ik vind het zo leuk dat hij veel liedjes zingt, ze ook zelf verzint.
Mijn man hield vroeg zijn mond stijf dicht tot ver op de basisschool namelijk.

Nikki wat jammer dat het willen voorbereiden op de prik averechts uitpakte.
Maar er staan ook wel hele spannende dingen voor je meisje op stapel.

Ik kreeg een brief voor de oogarts afspraak. We zullen ruim twee uur in het ziekenhuis zitten, arme kind moet gedruppeld, drie keer gaat de oogarts kijken.
Ik zie er ineens een beetje tegenop :{
pi_137406549
Ai, dat is wel naar zeg. Ik snap dat je er een beetje tegenop ziet. Wanneer heb je de afspraak ook al weer?
pi_137406555
Wat een lange tijd, Lazi! Daar zou ik ook tegenop zien :@
Door de druppeltjes in zijn ogen heeft hij misschien wat minder zicht die uurtjes? -O-
pi_137406581
He bah vervelend voor hem!
Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet!

En dat zingen is lief ja!
F vond zingen helemaal niet leuk. Begint het nu leuk te vinden. Zijn zus is de hele dag aan het zingen O+
  woensdag 5 maart 2014 @ 09:57:51 #12
244125 laziness
pi_137406653
Ja ook tijdelijk verminderd zicht inderdaad.
De afspraak is 14 maart.
Ik bereid me maar voor op veel gehuil en tegenstribbelen en ga even iets bedenken om hem achteraf te verwennen.
  woensdag 5 maart 2014 @ 10:04:49 #13
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137406790
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 09:49 schreef laziness het volgende:
Bedankt voor de complimenten over de zangkunsten van onze zoon.
Ik vind het zo leuk dat hij veel liedjes zingt, ze ook zelf verzint.
Mijn man hield vroeg zijn mond stijf dicht tot ver op de basisschool namelijk.

Nikki wat jammer dat het willen voorbereiden op de prik averechts uitpakte.
Maar er staan ook wel hele spannende dingen voor je meisje op stapel.

Ik kreeg een brief voor de oogarts afspraak. We zullen ruim twee uur in het ziekenhuis zitten, arme kind moet gedruppeld, drie keer gaat de oogarts kijken.
Ik zie er ineens een beetje tegenop :{
Waarom 3 keer?
  woensdag 5 maart 2014 @ 10:11:33 #14
244125 laziness
pi_137406972
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 10:04 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Waarom 3 keer?
2x orthoptie. Ik gok 1x ongedruppeld en 1x gedruppeld en dan nog naar de oogarts zelf.

Over het hoe en waarom kan ik je pas na volgende week vrijdag antwoord geven.

Maar ik denk dus twee keer de ogen testen en dan mag de oogarts de behandeling vast stellen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 5 maart 2014 @ 11:04:14 #15
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137408191
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 10:11 schreef laziness het volgende:

[..]

2x orthoptie. Ik gok 1x ongedruppeld en 1x gedruppeld en dan nog naar de oogarts zelf.

Over het hoe en waarom kan ik je pas na volgende week vrijdag antwoord geven.

Maar ik denk dus twee keer de ogen testen en dan mag de oogarts de behandeling vast stellen.
klopt. het druppelen is om de ogen te ontspannen waardoor de juiste sterkte beter gemeten kan worden (heb het twee keer met Jan meegemaakt en recent nog bij mezelf)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 5 maart 2014 @ 11:24:04 #16
244125 laziness
pi_137408748
Hoe reageerde Jan op het druppelen?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 5 maart 2014 @ 11:27:47 #17
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137408871
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 11:24 schreef laziness het volgende:
Hoe reageerde Jan op het druppelen?
ik had van te voren niets verteld, en hij vond het wel eng, maar werkte goed mee nadat de assistente duidelijk uitgelegd had hoe het in z'n werk ging en dat hij niet bang hoefde te zijn. Die assistentes zijn er op getraind om jonge kinderen op hun gemak te stellen ;) hij mag ook gewoon bij je op schoot zitten als hij gedruppeld wordt.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

woensdag 5 maart 2014 @ 15:40:38 #18
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137415515
Hopelijk valt het mee Lazi.

Nog even een fotootje van mijn geitenknuffelende peuter O+
  woensdag 5 maart 2014 @ 15:52:51 #19
244125 laziness
pi_137415875
Wat lijkt hij groot met zijn nieuwe kapsel kyara!

Ik ga O. wel voorbereiden want ik verwacht wel wat drama. Plus dat ik zelf ook graag van tevoren weet waar ik aan toe ben als ze iets met me gaan doen.
  woensdag 5 maart 2014 @ 15:58:49 #20
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137416071
Ja, en dat nieuwe kapsel viel ook samen met een groeispurtje. Zowel fysiek als qua ontwikkeling. Hij wordt nu echt steeds meer peuter.

Ik zou hem idd ook voorbereiden. Vooral ook vanwege het laatste. Ik vertel M sowieso alles wat we gaan doen dus dan zou ik zoiets ingrijpends zeker met hem bespreken.
pi_137416476
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 09:57 schreef laziness het volgende:
Ja ook tijdelijk verminderd zicht inderdaad.
De afspraak is 14 maart.
Ik bereid me maar voor op veel gehuil en tegenstribbelen en ga even iets bedenken om hem achteraf te verwennen.
Neem een zonnebril mee voor de terug weg.

Komt vast goed hoor! Succes!
Met een meidenkwartet
pi_137417068
Kyara! O+ Wat een gaaf vest ook!

En wat sneu Nikki dat ze zo opzag tegen de prik! Het is inderdaad een roerige tijd, bijna naar schol en bijna twee broertjes.

Wat een zoet filmpje Lazi O+ En wat rot van de oogarts, twee uur is wel erg lang. Ik ging als kind één keer per jaar naar de oogarts en wat ik nog weet is dat er eerst gekeken werd hoe slecht mijn ogen waren met zo'n kaar en daarna werd ik gedilateerd met de druppels om ook het netvlies te kunnen bekijken. Ik vond die druppels nooit heel onaangenaam en het wazig zien ook niet zo (in de verte zie je in principe normaal). Wat wel handig is om rekening mee te houden is dat je ogen erg lichtgevoelig zijn erna, dus een zonnebril of petje meenemen is geen gek idee. Gezien de slechte ogen in mijn familie vermoed ik dat we met M ook een keer aan de beurt zijn bij de oogarts -O-

Ik zat vanochtend met m'n peuter bij de huisarts, hij werd gisteren op het kdv wakker met rode puntjes om zijn ogen. Toch maar even naar laten kijken, maar gelukkig was het geen allergie of uitslag maar minuscule bloedinkjes, waarschijnlijk omdat hij in overstuur en met forse hoestbui wakker werd. Arm ding ;( Gelukkig weet ik dat het geen zeer doet, ik had het ook over mijn hele gezicht na de bevalling :D

En hij gaat opeens hard vooruit bij de zwemles! De overgang naar de nieuwe groep vond hij behoorlijk eng en de oefeningen waren erg moeilijk. Op vakantie hebben we gezwommen met opa en opeens snapte hij het staand van de kant springen. En hij is sindsdien een hele slag watervrijer. Speeltjes van de bodem pakken gaat veel makkelijker, hij hupt zo op de glijbaan, springt vol enthousiasme van de kant en meldde zich zelf vrijwillig om een tweede keer door het gat te duiken :o Stoertje!

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 05-03-2014 16:47:39 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 5 maart 2014 @ 16:42:39 #23
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137417601
Jeetje wat stoer CS! ^O^
Hier is ze vanmorgen zonder te huilen onder de douche geweest, zelfs haren gewassen, een hele prestatie hier dus :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 5 maart 2014 @ 17:30:11 #24
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137419357
Fijn dat het niks ernstigs is CS. En wat goed van de zwemles! Superknap!

En Anouk ook knap hoor. Het begin is er ;)

Mijn peuter is weer helemaal into de box. Hij wil er nu niet meer uit -O-
pi_137424949
ollie O+ wat doet hij dat goed zeg. En bummer van de oogarts komt dat door de ogentest bij het cb? of komt er een oogafwijking voor in de familie

cs ah dat zal er heel zielig uit zien

Kyara hup m in de box en de meiden met zijn speelgoed aan de haal

Danic is het gelukt met de fiets?
Nikki geniet nog even van de tijd alleen met je dochter je typt altijd zo vol liefde over d'r.

Gisterenavond zag ik dat ean haar onderbroek achterstevoren aanhad. Dus ik loop naar haar toe zie ik nog een andere onderbroek op de grond liggen. Waarop ean zei ja die was een be nat. Heeft ze dus zelf boven een andere onderbroek gepakt. Het was dus tijd om de luier af te doen die was ineens behoorlijk vol. Na wat praten als brugman wilde ze tot ze naar bed ging wel zonder luier lopen. In dat uurtje is ze 2x naar de wc geweest om te plassen.
  woensdag 5 maart 2014 @ 20:22:39 #26
244125 laziness
pi_137425320
Bedankt voor de zonnebril tips dames. Dit stond ook in de brief aangegeven :Y

FR, O. loenst dus ik heb zelf om een verwijzing gevraagd al voordat we de ogentest bij het CB hadden.

CS, wat klinkt dat zwemles van je jongetje gaaf! Stoer van 'm ^O^
pi_137458535
CS, klink als een stoere bij zwemles!

Kyara, je hebt ook echt een jochie he..
En wij moeten ook echt weer eens geitjes aaien.

Fijn Susie, dat gedoe onder de douche is ook niet zo gezellig..

Lazi, mijn neefje heeft ook zo'n onderzoek gehad. Ik geloof dat hij wel even mopperde bij die druppels, maar geen grote drama's. En de zonnebril is daar ook gebruikt inderdaad..

Hier had eentje een lollige bui:
pi_137469659
FR wat knap van je meisje! *O* Nog even en dan heb je een luierloos meisje.

Kyara handig zo'n peuter in de box. :D

Susie douchen zonder drama lijkt me erg fijn.

Onze L. is sinds kerst de oudste op het kdv, toen zijn 5 vriendjes naar de basisschool gegaan. Op zich leuk voor L. dat ze nu even de grootste is natuurlijk, enige probleem is dat de eerstvolgende peuter een dik halfjaar jonger is. Nu mist ze dus echt een beetje aansluiting daar. Omdat ik nu met verlof ben gaat ze sinds 18 februari nog maar 1 dag per week in plaats van 3, maar die ene dag wil ze eigenlijk ook niet meer.
Omdat ik haar zelf ook eigenlijk gewoon liever thuis heb is ze vandaag dus maar een half dagje geweest en hebben we vanmiddag lekker genoten van het zonnetje op het strand. We hebben bijna 2 uur gewandeld en gevoetbald op het strand. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 6 maart 2014 @ 23:54:06 #29
244125 laziness
pi_137470340
En jij dus ook met je tweelingbuik Nikki en dat nadat je de ochtend gewerkt had? ;)

Respect!
Je meisje is leuk. Had haar nog niet eerder gezien geloof ik.
pi_137470503
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 23:54 schreef laziness het volgende:
En jij dus ook met je tweelingbuik Nikki en dat nadat je de ochtend gewerkt had? ;)

Respect!
Je meisje is leuk. Had haar nog niet eerder gezien geloof ik.
Euh ja ik ook ja. :@
Maar het was echt heerlijk en wandelen ging natuurlijk wel in standje rustig aan, maar we hebben wel enorm genoten samen. :)

Kan best dat je L. nog niet eerder gezien hebt, ik post niet heel vaak foto's van haar.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 08:43:18 #31
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137474237
Mogguh
Even tussendoor:

Ik zit hier nu met een hysterisch krijsend kind. wat te doen? Gewoon uit laten razen? Ze wil niks van mij, ze heeft ook net dr brood weggegooid, en ze wil geen luier aan, niet aankleden. ik mag dr niet aanraken. en in dr kwaadheid bonkte ze net ook met dr hoofd op de (tegel)vloer, oh en ze sloeg zichzelf :X
pi_137474246
Leuk om haar even te zien NIKKI!
En wat gaat het goed zeg. Ik vind het knap van je.
Met een meidenkwartet
pi_137474330
Jeetje Nikki, wat een stoere ben je! En wat een heerlijk foto's O+ 4

Wat rot PE -O- Ik zou even de confrontatie vermijden, dan maar even geen kleren of luier. En haar even laten uitrazen maar wel in de buurt blijven. Misschien kun je iets gaan doen wat zij leuk vindt, puzzelen of lezen of bouwen ofzo, misschien wil ze dan wel mee doen? Ik merk bij M meer en meer dat hij in zo'n boze bui eigenlijk juist enorm behoefte heeft aan troost en bevestiging, ondanks dat hij me ook heel sterk afwijst. Hou harder ik zijn boosheid afwijs of begrens, hoe kwader en meer overstuur hij wordt. Tegenwoordig pak ik hem juist maar heel stevig beet voor een goede knuffel als hij zo driftig is. Zichzelf slaan doet hij inderdaad ook :{
  vrijdag 7 maart 2014 @ 09:08:04 #34
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137474575
_O_ Nikki! En wat een leuk meisje O+

PE, hier eigenlijk dezelfde ervaring als CS met dezelfde oplossing (incl het stevig vasthouden en een beetje wiegen en rustig praten/uitleggen). Hopelijk is ze inmiddels rustig :*
  vrijdag 7 maart 2014 @ 09:16:16 #35
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137474706
Ja ze is inmiddels rustig. Was ook al ff aan de gang toen ik het bericht typte hier...
Maar dat stevig vasthouden werkt hier dus niet, dan gaat ze nog harder krijsen....

Ik heb dr een beetje uit laten razen, toen vroeg ze om papa, dus hebben we gekeken ofdat de auto er stond, en dat was niet zo, dus papa is werken :P (echt...papa is alles, mama moet ze niks van weten)
En net hebben we foto's gekeken en toen werd ze rustig.

Tnx voor de tips CS.

Mooi meisje heb je nikki O+ Was dus wel te doen aan het strand? (Ik had hier thuis mn jas nog aan buiten, laat staan op het strand denk ik :P *kou kleum*)
pi_137475368
Oh, ik had het filmpje van DF nog niet gezien. Wat een lolbroek :D M zou dat ook kunnen zeggen "nee :N Lolly" op zo'n duuuuh-dat-je-dat-niet-ziet-toon :D

Fijn dat ze gekalmeerd is PE en zelf een uitweg bedacht had.

Ik ben een beetje aan het lezen in How2talk2kids en laatst had ik zo'n moment precies volgens het boekje. M mocht van mijn vader een autootje uitkiezen uit vijf, maar ze waren allemaal mooi en hij vond het duidelijk moeilijk. Na vier keer van keuze gewisseld te zijn vond mijn vader het wel welletjes en borg de rest weer op. M overstuur natuurlijk, want hij wilde toch de witte, nee de rode, nee de groene :'( Wij probeerden hem te troosten dat hij morgen weer een auto mocht en dat de auto die hij nu had toch ook mooi was, maar het hielp niet. Toen dacht ik opeens aan dat boek en ben ik met hem gaat zitten en gezegd dat ik dacht dat hij verdrietig was omdat hij eentje had gekozen en ook een heleboel niet, en dat hij die andere ook zo mooi vond en ze nu niet had, en dat ik heel goed begreep dat het ingewikkeld is dat als iets kiest dat je dan ook iets niet kiest. En toen beaamde hij dat, zuchtte eens diep, stond op en ging rustig verder spelen :o Ik was echt verbaasd hoe goed dat werkte!

Oh, en ik hoor net dat M zijn vader tot de orde roept omdat hij met volle mond eet _O-

[ Bericht 5% gewijzigd door Clubsoda op 07-03-2014 09:53:35 ]
pi_137476476
PÉ, fijn dat ze gekalmeerd is.. Ik denk dat het echt per kind verschilt wat werkt. Hier bij Chris was het echt vasthouden. Maar Daan kun je beter laten gaan en afleiden..

Nikki, lekker even uitwaaien op het strand is zo fijn!

CS, mooi boek is dat. Niet dat ik het heel actief gebruik, maar in die situaties kan het wel eens van pas komen..

Gisteren Chris uit school gehaald en bij ons om de hoek op de speeltuin gaan zitten. Zo'n 2 uur later maar eens gevraagd of Daan ook naar huis wilde, maar het enige antwoord was "nee, speeltuin spelen".
Echt heerlijk hoe hij daar lekker speelt, tussen alle kleine en grote kinderen door. Hij is alleen langs geweest voor een slokje water, verder niks..

Nu heeft hij een rood vlekje op zijn wang zitten, en op de PSZ hadden ze waterpokken. Kijken of het dat wordt of toch gisteren op de speeltuin iets opgelopen. We hebben er wel tijd voor dit weekend :@
  vrijdag 7 maart 2014 @ 11:58:32 #38
30252 Soempie
Procreating
pi_137478707
Wat goed CS. ^O^ Ik hou van zulke oplossingen, waarbij je kindjes serieus neemt.

En hoe reageer je dan het best op een peuter die wel z'n drakenpak aan wil, niet z'n drakenpak, whéééééé WEHEEEEEL, NEEEEEEEEEEEEEEEEE NIET AAN! :'(
Om na het huilen te zeggen: 'wel/ niet, issun leuk spel he, mama?' :+ w/

En ik ben de hele dag waarom vragen aan het beantwoorden. Hij vindt het hilarisch om steeds door te vragen. Net zo lang tot ik uitroep: 'waarom, waarom, waarom zijn de bananen krom?!'. ;( :')
Een paar dagen terug pakte hij een vork, keek ernaar en zei voor zich uit: 'waarom eigenlijk?'. Het wordt bijna filosofisch. :Y)

Nikki, wat ziet dat er leuk uit, zo'n strandwandeling. Wat een plezier heeft ze op de foto's. O+
Ik hou van strandwandelingen, maar woon helaas niet in de buurt van een strand.

PE, fijn dat ze weer rustig is. Wat een heftigheid! En een mooie oplossing, zo samen kijken of de auto er staat.

En nu ga ik op zoek naar het filmpje van DF, want daar heb ik overheen gekeken.
Die Daan. :D

[ Bericht 5% gewijzigd door Soempie op 07-03-2014 12:04:23 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 7 maart 2014 @ 13:25:30 #39
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137481518
Nou dat negeren gaat hier ook niet zo werken geloof ik. Ze heeft net geslapen, op de grond.... :')

En nu is ze weer wakker en aan het krijsen, en doet een poging om dr eigen weer uit te kleden. (ik heb echt heel veel moeite moeten doen vanochtend om dr luier aan te krijgen en de broek }:| )

Kan niet wachten tot mn man thuis is :@ Dan is het hoogstwaarschijnlijk binnen 2 minuten goed. (Nog 2 uurtjes oO< )
  vrijdag 7 maart 2014 @ 13:46:39 #40
30252 Soempie
Procreating
pi_137482193
Helpt het niet om even van omgeving te veranderen? Buiten een rondje lopen? Stukje op de fiets weg?
  vrijdag 7 maart 2014 @ 13:54:23 #41
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137482445
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:46 schreef Soempie het volgende:
Helpt het niet om even van omgeving te veranderen? Buiten een rondje lopen? Stukje op de fiets weg?
Nu is het alweer goed. Elke keer als ik iets op fok zet, dan is het 2 tellen daarna weer goed :')

Ik kan niet op de fiets weg, staat ergens achterin de garage tussen alle zooi :')
En ze wou niet naar de speeltuin, en ik ga daar geen strijd van maken.

Ze is nu iig ff buiten *O*
pi_137483806
Nikki ik heb echt respect voor je. Nog werken met je 2-ling buik en nog even lekker op stap met je dochter.

pe lastig hoor om precies uit te vinden wat wel en wat niet werkt.

Wij zijn vanmorgen naar een speeltuin geweest het duurde een poos voor ean echt iets alleen wilde doen en sac had er ook niet zo'n zin in dus gelukkig was vriend mee. Daarna thuis eten en naar bed. Uitgerekend na 10min ging de deurbel en daar werd ze wakker van. Of ze al echt sliep hielp niet. D'r vader ging er naar toe maar dat ging ook mis een huilende ean als resultaat. Toen ben ik er maar naar toe gegaan en heb haar uitgelegd dat ze heel leuk gespeeld had maar nu wel een beetje moe was en even moest slapen. Is ze weer gaan liggen en daarna was het stil. Conclusie ik kan beter een situatie overpakken dan dat het bij mij gebeurd want dan verzand ik ook weleens in een oeverloze discussie.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:53:42 #43
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137484307
Nou jaaaaaaaa zeg.

* Draait dop los van de fles sinas*
*zet fles aan mond*
*neemt grote slok*
*Oh lekker!!! Aanmaak!*

Tot zover de actie van Cristel. :P
pi_137485248
PE lastig hoor zo'n dwarse peuter. Ik ben op zulke momenten en soms ook blij als mijn man weer thuis komt. :@

Deepfreeze, ik hoop voor jullie dat het geen waterpokken zijn. Ondanks dat ze het toch een keer moeten krijgen is het echt even een rotperiode met al die jeuk. :{

Clubsoda die M die tegen zijn vader zegt dat hij niet met volle mond mag eten. :D En dan te bedenken dat er nog vele van dat soort opmerkingen gaan volgen. :) Ik vind die peuterlogica echt fantastisch.

En Soemp, dat waarom, waarom, waarom gaat nog wel een tijdje duren hoor. Op een gegeven moment heb ik soms gewoon 'daarom' als antwoord gegeven om er even vanaf te zijn.

En FR wat jij beschrijft gebeurt hier ook regelmatig. L. weet haar vader precies daar te krijgen waar ze hem hebben wil, bijvoorbeeld als ze naar bed gaat. Het gevolg is dan een L. die krijsend zegt dat ze nóg een verhaaltje/liedje/whatever wil en een papa die eindeloos de discussie met haar aan gaat. Op zulke op momenten ga ik naar boven, vertel wat wel en niet kan tegen haar en bijna in alle gevallen gaat ze dan zonder morren slapen. En andersom gebeurt dus ook wel eens. Het helpt echt om dan de situatie over te dragen aan de ander, want die ander dringt gewoon vaak wel door tot L.

Ik heb vandaag weer een mega lieve L. thuis. Vanmorgen heeft ze zichzelf 3 uur lang beneden zelf vermaakt met televisiekijken en met spelen met haar popjes. Ik had al de hele nacht migraine en ik kon mezelf echt even niet mijn bed uit krijgen. Ze kwam heel lief af en toe vragen of het ging met me en kwam me toedekken. O+ Toen ik ein-de-lijk beneden kwam heb ik L. eerst 5 minuten lang verteld hoe trots ik op haar was dat ze zo knap alleen beneden is gebleven en L. glom helemaal van trots. Ze maakt er wel gelijk misbruik van, want ze wilde net een snoepje 'omdat ze vanmorgen zo lief was geweest'. :D
Gelukkig voel ik me nu al een stuk beter en we hebben net een uurtje samen geschilderd en nu is ze al een heel tijdje aan het dansen op kleuterliedjes met haar popjes. Kortom, we zijn weer lekker aan het genieten.
pi_137485433
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 15:24 schreef _NIKKI_ het volgende:
Deepfreeze, ik hoop voor jullie dat het geen waterpokken zijn. Ondanks dat ze het toch een keer moeten krijgen is het echt even een rotperiode met al die jeuk. :{

Ik heb vandaag weer een mega lieve L. thuis. Vanmorgen heeft ze zichzelf 3 uur lang beneden zelf vermaakt met televisiekijken en met spelen met haar popjes. Ik had al de hele nacht migraine en ik kon mezelf echt even niet mijn bed uit krijgen. Ze kwam heel lief af en toe vragen of het ging met me en kwam me toedekken. O+ Toen ik ein-de-lijk beneden kwam heb ik L. eerst 5 minuten lang verteld hoe trots ik op haar was dat ze zo knap alleen beneden is gebleven en L. glom helemaal van trots. Ze maakt er wel gelijk misbruik van, want ze wilde net een snoepje 'omdat ze vanmorgen zo lief was geweest'. :D
Gelukkig voel ik me nu al een stuk beter en we hebben net een uurtje samen geschilderd en nu is ze al een heel tijdje aan het dansen op kleuterliedjes met haar popjes. Kortom, we zijn weer lekker aan het genieten.
Ben ik te optimistisch? ;)
De oudste had het goed te pakken toen hij 2 was, 2 dagjes koortsig, maar nauwelijks jeuk en met lekker tv hangen waren we die dagen zo door

En wat goed dat ze zich zo kan vermaken zeg! Lekker van genieten inderdaad!
pi_137485501
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 15:24 schreef _NIKKI_ het volgende:
En FR wat jij beschrijft gebeurt hier ook regelmatig. L. weet haar vader precies daar te krijgen waar ze hem hebben wil, bijvoorbeeld als ze naar bed gaat. Het gevolg is dan een L. die krijsend zegt dat ze nóg een verhaaltje/liedje/whatever wil en een papa die eindeloos de discussie met haar aan gaat. Op zulke op momenten ga ik naar boven, vertel wat wel en niet kan tegen haar en bijna in alle gevallen gaat ze dan zonder morren slapen. En andersom gebeurt dus ook wel eens. Het helpt echt om dan de situatie over te dragen aan de ander, want die ander dringt gewoon vaak wel door tot L.
Dat is hier meestal andersom :@
Als ML Lars naar bed brengt gaat het vaak 'in één keer goed'... maar als ik hem naar bed breng is er altijd wel iets om om te huilen om mij nog weer terug te krijgen in de kamer. "Ik heb nog dorst" "Ik moet plassen" "Ik moet poepen" "ik wil nog een kusje" "Ik wil nog een knuffel" "Ik wil niet dat jij al weg gaat" etc etc etc. En ik trap er altijd ook in ook. Want ik wil het niet op m'n geweten hebben dat er eens echt iets is, en ik hem genegeerd heb :@ Maar als papa dan even een keer tussendoor komt is het gauw afgelopen.

Wat lief van L. dat ze je zo lang liet liggen en zichzelf vermaakte O+
pi_137485702
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 15:29 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Ben ik te optimistisch? ;)
De oudste had het goed te pakken toen hij 2 was, 2 dagjes koortsig, maar nauwelijks jeuk en met lekker tv hangen waren we die dagen zo door

En wat goed dat ze zich zo kan vermaken zeg! Lekker van genieten inderdaad!
Het wordt heel mooi weer dit weekend, zonde als jullie binnen moeten zitten. ;) Bij ons waren de waterpokken wel heftig, L. heeft toen zelfs nog een koortsstuip gekregen. Ze is er als ik het me goed herinner wel een dag of 5 flink ziek van geweest. Maar er zijn inderdaad genoeg kindjes die bijna geen last hebben. Ik hoop voor jullie op het laatste. :)

En Shandaly de smoesjes die jij beschrijft zijn exact de smoesjes die L. ook bedenkt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 7 maart 2014 @ 15:43:09 #48
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137485854
wat ontzettend lief van L. NIKKI!!
En hier ook die smoesjes, maar dan van kleuter en (gelukkig) nog niet van peuter. Die gaat zonder problemen slapen, jan komt nog wel honderd keer z'n bed uit met een smoes (ik moet plassen!! terwijl hij twee seconden daarvoor naar de wc is geweest :') )

vrijdag 7 maart 2014 @ 18:30:41 #49
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137491426
Wat een moppie is L zeg! O+

:* voor PE, zeer herkenbaar!

Anouk is sinds afgelopen week naar de peutergroep, dat loopt ze al een maand te roepen ongeveer, vorige week op de laatste wendag ook "Anouk naar peuters!" Maar vandaag was haar favo leidster van de dreumesgroep er weer.... naar het schijnt heeft ze veel gehuild en wilde ze naar haar lieve leidster terug O+ Het gaat vast wel wennen voor dr, afgelopen maandag ging het namelijk wel goed, maar toen was zij nog op vakantie.
pi_137494492
Susie maar Anouk is toch allang een peuter?? ben blij dat ze hier niet op andere groepen hoeft te wennen...ze is gewoon op de verticale groep 4 jaar lang :)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 20:14:18 #51
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_137494920
Het is ook enorm spannend een groepswissel :Y
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 22:25:08 #52
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_137500093
Pfff, zat er storm in de lucht vandaag?
Ik begreep opeens een stuk beter de uitspraak van veel moeders dat hun kind toe is aan school. Stiekem is moeder dan toe aan school. Er was echt geen land te bezeilen met Nathan. Gillen, op Lauren liggen, speelgoed door de kamer smijten, stiekem snoepjes eten (en aan Lauren voeren :X) .... Ik was blij toen hij in bed lag :@
Hij lijkt gewoon heel gefrustreerd en ik kom er maar niet achter waarom hij zo gefrustreerd is en wat ik voor hem kan doen. Nu ik erover denk heeft hij het vaak over zijn "Pino" , zouden z'n hormonen op hol zijn geslagen? Hij vraagt trouwens om de haverklap of ik met de deur ga slaan :?
  zaterdag 8 maart 2014 @ 07:57:21 #53
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137507164
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 20:00 schreef bitterend het volgende:
Susie maar Anouk is toch allang een peuter?? ben blij dat ze hier niet op andere groepen hoeft te wennen...ze is gewoon op de verticale groep 4 jaar lang :)
Uiteraard is ze al een poos peuter, maar per 1 maart dus over naar de peutergroep. Horizontale groepen hier dus.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 07:57:53 #54
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137507167
Of juist het mooie weer pessie ;)
pi_137509996
Wij gaan weer lekker een middagje strand doen met de peuter. O+ Wát een lekker weer is het! En peuter wilde graag 'een lunchje doen' :') op strand, dus dat gaan we nu mooi nog even doen nu de baby's er toch nog niet zijn. :)
pi_137510066
Heeeeerlijk weer!!! fijn weekend dames O+
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 12:59:59 #57
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137511148
Wij zitten weer binnen. Peuter wilde niet luisteren in de zandbak dus die ging dicht. Compleet uit zijn plaat..... ;(
pi_137511580
Bij jullie ook al Kyara.
Hier een jochie dat wel een bakje lego omgooide, maar niet wilde opruimen. En dat kan hij toch best wel.. Even crisis, maar uiteindelijk wel opgeruimd, en daarna ook snel weer vrolijk..

We gaan straks na Daan zijn slaapje een naar de winkel voor een loopfiets. Nu mooi weer om te oefenen. Even passen of het de kleinste puky wordt, of dat een maatje groter kan.
pi_137511783
Wij zijn ook onderweg naar het strand O+ Maar zonder peuter, die geniet bij zijn papa van het mooie weer.

Oh jee, kleine driftkopjes... zo nog eens proberen Kyara? Ik moet de zandbak ook maar eens opengooien en laten drogen en aanvullen bedenk ik me nu!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 8 maart 2014 @ 13:40:44 #60
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137511970
hier een slapende peuter :D hij is gisteren uit logeren geweest bij de overbuurvrouw, en toen ik Jan en z'n vriendinnetje vanmorgen op ging halen om naar scouting te brengen vertelde ze dat ze al vanaf VIJF uur aan het spoken waren :X dus die was zo bekaf dat hij in de wagen in slaap viel. buuv en ik hebben hem met wagen en al naar boven getild en in z'n kamer neergezet :') O+

zaterdag 8 maart 2014 @ 14:32:44 #61
30252 Soempie
Procreating
pi_137513059
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:59 schreef Kyara het volgende:
Wij zitten weer binnen. Peuter wilde niet luisteren in de zandbak dus die ging dicht. Compleet uit zijn plaat..... ;(
Ah, wat jammer. Gelukkig is het seizoen nog lang genoeg. ;) Gooit jouw M. ook met zand (naar mensen) of was het iets anders?

Hier moet de zandbak nog drogen en aangevuld. Maar we hadden bij De Loonse en Drunense duinen genoeg zand zojuist. En hij was zo moe dat hij nu al lekker een tijdje ligt te slapen. :z
pi_137514161
Kyara, zonde dat jullie weer binnen zitten.

DJMO dat klinkt als een bewogen nachtje voor je buurvrouw.

Mijn L. is met haar papa weer terug naar strand. L. wilde naar eigen zeggen zóóóó graag nog even voetballen en rennen dat ze weer teruggegaan zijn. Ik ben voor deze keer maar thuisgebleven want ik vond één keer op een dag duinen en strand trotseren met mijn dikke buik wel genoeg. :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 8 maart 2014 @ 16:09:58 #63
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137515148
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 15:22 schreef _NIKKI_ het volgende:
Kyara, zonde dat jullie weer binnen zitten.

DJMO dat klinkt als een bewogen nachtje voor je buurvrouw.

Mijn L. is met haar papa weer terug naar strand. L. wilde naar eigen zeggen zóóóó graag nog even voetballen en rennen dat ze weer teruggegaan zijn. Ik ben voor deze keer maar thuisgebleven want ik vond één keer op een dag duinen en strand trotseren met mijn dikke buik wel genoeg. :)
vandaar dat haar kleuter vannacht hier slaapt :+ :X :P

geniet er van! lekker achterover de bank en je rust pakken :*

zaterdag 8 maart 2014 @ 16:38:39 #64
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137515856
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 14:32 schreef Soempie het volgende:
Ah, wat jammer. Gelukkig is het seizoen nog lang genoeg. Gooit jouw M. ook met zand (naar mensen) of was het iets anders?
Yup, dat was het probleem.
Maar hij is sowieso licht ontvlambaar. Niet helemaal in zijn hun, niet lekker en moe dus er is weinig voor nodig.

Daarna was het eten en naar bed. Helaas te vroeg wakker dus helemaal niet blij dus de zandbak blijft dicht. En ik heb hem net zandvrij ;)

Morgen weer een dag....
  zaterdag 8 maart 2014 @ 19:20:27 #65
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_137520800
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 13:20 schreef Deepfreeze het volgende:
Bij jullie ook al Kyara.
Hier een jochie dat wel een bakje lego omgooide, maar niet wilde opruimen. En dat kan hij toch best wel.. Even crisis, maar uiteindelijk wel opgeruimd, en daarna ook snel weer vrolijk..

We gaan straks na Daan zijn slaapje een naar de winkel voor een loopfiets. Nu mooi weer om te oefenen. Even passen of het de kleinste puky wordt, of dat een maatje groter kan.
Aankomende zaterdag hebben ze bij Aldi een loopfietsje aanbieding voor 30 euro. *O*
Een meisjes en jongensvariant.
Wij gaan hem halen voor rayen en zetten het chillafish loopfietsje te koop want dat word nu te klein.
Rayen 2½ jaar!
pi_137522501
Mijn kind is nog steeds bang van die Puky loopfiets -O-
  zaterdag 8 maart 2014 @ 21:12:59 #67
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_137525482
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 20:03 schreef bitterend het volgende:
Mijn kind is nog steeds bang van die Puky loopfiets -O-
Hihi O. kan er ook weinig mee, ze vindt het maar eng :D
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_137525567
Volgens mij zou ze hier een fiets met zijwieltjes geweldig vinden maar daar is ze nog te klein voor
  zaterdag 8 maart 2014 @ 21:17:21 #69
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_137525657
Ja precies, ze vindt het gewoon eng dat ze zelf voor het evenwicht moet zorgen. Zijwieltjes op de Puky zetten?! :D
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_137525753
:D Wie weet! zal het aan mijn man zeggen!

Idd ze vindt het feit dat het zo onstabiel is echt eng.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 21:34:49 #71
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137526438
En een driewieler? Anouk heeft er 1 en daar ging ze eerst lopend mee vooruit en nu echt met de trappers.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 21:38:11 #72
244125 laziness
pi_137526594
Dat is het voordeel van een wishbonebike. Eerst een driewieler loopfiets en dan een tweewieler.
Maar de prijs is er ook wel naar.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 21:45:05 #73
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137526902
Oh, geen idee hoe zo'n wishbone bike werkt eigenlijk? Dacht dat dat er al een was met 2 wielen, maar niet dus? Maar dan is het toch stabiel? Of snap ik het niet?
Of heeft een puky dus geen 3 wielen....
pi_137527059
Een wishbonebike kan je ombouwen van drie- naar tweewieler loopfiets. Een gewone loopfiets heeft twee wielen.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 21:48:54 #75
244125 laziness
pi_137527072
De wishbonebike kan je laten beginnen met drie wielen (middelste plaatje) dan bouw je hem om naar twee wielen (bovenste plaatje) en als hij dan te klein wordt draai je het frame om (onderste plaatje).

Een puky loopfiets heeft twee wielen.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 21:50:35 #76
244125 laziness
pi_137527149
O. had ook wel even moeite hoor toen we hem van drie wielen naar twee wielen ombouwden maar dat evenwicht was vrij snel weer gevonden.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 22:03:46 #77
100412 mefke79
komt goed!
pi_137527746
Onze wbb gaat nu al meer dan drie jaar mee. Oudste kreeg hem toen hij 1 werd en hij gebruikt em nog. Inmiddels fietst hij zonder zijwielen al hele stukken, maar kennelijk is het nog steeds leuk om er mee te racen. Jongste gebruikt em nog met drie wielen. Ja ze zijn duur maar super degelijk en lang te gebruiken. En daarna op marktplaats weer goed te verkopen. Ik zou hem niet willen missen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zaterdag 8 maart 2014 @ 22:12:56 #78
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137528126
Zijn wel leuke dingen, maar m.i. veel te prijzig. Ook al gaan ze heel lang mee. (moet je wel een kind hebben die er een beetje zuinig op is denk ik? Niet zoals die van mij dus :P )

Vandaag deel 1 van de visite gehad, morgen komt de rest.
Ze heeft wel een paar leuke kadootjes gekregen :) gelukkig geen troep :)
('spijker' jasje, jurkje, knuffel hond, telefoontje, zo'n ring piramide ding)

Bitterend, als ik jou was zou ik op een rommelmarkt/koningenmarkt kijken voor een klein (goedkoop) fietsje. Misschien vind ze het wel leuk? En anders heb je m maar alvast :P
Gewoon lekker mee rond laten sjouwen, harstikke leuk

Cristel zat vandaag op de trekker van grote broer :P Helemaal geweldig, ze zat te chillen op dat ding, met dr benen over het stuur _O-
pi_137528415
quote:
Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh O+ O+
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  zaterdag 8 maart 2014 @ 22:25:47 #80
100412 mefke79
komt goed!
pi_137528721
Als mijn jongens iets niet zijn, dan is het zuinig. Fietsen staan wel altijd 's nachts binnen, maar dat geldt voor elke fiets bij ons. De wbb's waren cadeautjes bij ons. Ouders en tantes hebben geld bij elkaar gelegd. Het zijn de enige nieuwe fietsen tot nu toe. Alles wat we ernaast hebben zijn mp vondsten. Overigens de jongste wordt in juni drie en hij kan pas sinds drie weken trappen. Sindsdien racet hij op een 12 inch fiets met zijwielen en moet ik sprinten om hem bij te houden. Zo snel kan het dus gaan als ze het door krijgen.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 22:26:29 #81
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137528756
Thx voor de uitleg! Anouk scheurt op het kdv al rond op zo'n loop fiets met 2 wielen.

Druk weekend zo PE!
  zaterdag 8 maart 2014 @ 22:27:06 #82
244125 laziness
pi_137528780
Het is wel stevig spul hoor. Je kan er mee smijten en op het strand racen.
Tenzij je er moedwillig met vier man op gaat springen zie ik de wishbonebike hier echt niet stuk gaan.

O. zit bij de driewieler met zijn knieën tegen het stuur dus dat is niks.
Fiets met zijwieltjes moeten we nog kopen. De loopfiets nemen we standaard mee in de auto als we weg gaan.
Hij heeft zijn geld al lang opgebracht.
Niet dat ik vind dat iedereen aan dat ding moet hoor maar als je de prijs afzet tegen hoe lang hij mee gaat en de degelijkheid valt het nog wel mee. Als ik twee keer een nieuwe puky had moeten kopen want die heb je in verschillende hoogtes, dan was ik net zo duur uit geweest.

Ik ga op zoek naar een 16 inch fietsje op MP. Trappen kan hij dus eens zien hoe dit gaat verlopen.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 22:40:26 #83
100412 mefke79
komt goed!
pi_137529423
Lazi zelfs driekus heeft nog een 14 inch en die is 110 cm. Ik zou eerder voor een 12 inch gaan. Zorg dat hij licht trapt en dat zadel goed te verstellen is. Daar het fietsen op leren en dan een grotere kopen voor het echte werk.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 22:45:52 #84
244125 laziness
pi_137529615
Minke van lijnloos was te groot voor een 12 inch dus dat leek me voor Ollie dan een beetje zonde van mijn geld maar ik zal eerst eens passen bij de fietsenwinkel.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 22:47:56 #85
100412 mefke79
komt goed!
pi_137529712
En wat lazi zegt over de wbb klopt. Het is gewoon een keuze die je maakt. Zo kiezen we er nu dus voor om goedkope fietsen te kopen. Ze hebben er beide drie: bij ons thuis en bij beide grootouders. Bespaart ons het gesleep met fietsen en samen kosten ze minder dan 1 nieuwe fiets.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 22:52:25 #86
100412 mefke79
komt goed!
pi_137529915
Wij vonden driekus zijn 12 inch op straat bij het oud ijzer. Zijwielen gekocht en fiets gesmeerd en gaan. Daarna weer verkocht want hij trapte wat zwaar. Nu voor tienus eentje van mp voor wel 15 euro. Dat was precies 1,95 minder dan dat de zijwielen gekost hebben.
Je moet er even naar zoeken maar 14 inch bestaat ook. Driekus heeft die.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 23:17:57 #87
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_137531090
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 21:38 schreef laziness het volgende:
Dat is het voordeel van een wishbonebike. Eerst een driewieler loopfiets en dan een tweewieler.
Maar de prijs is er ook wel naar.
Ik vind het wel echt het geld waard :Y
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_137533701
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 23:17 schreef Moppert het volgende:

[..]

Ik vind het wel echt het geld waard :Y
Misschien wel inderdaad als je ze koopt vanaf 1 jaar dan maken ze ook nog echt gebruik van de drie wielen, als je er een gaat kopen tegen de tijd dat het kind twee wordt zou ik persoonlijk al voor een tweewieler gaan. Tenminste Jelle heeft van dat ie ongeveer anderhalf was op zon simpel plastic vierwiel loopfietsje gespeeld en een maand voor hij twee werd heeft hij een puky gekregen en dat was een half uurtje erg rustig aan doen en vanaf toen was ie helemaal gewend en gaat ie als een speer.
En van een puky heb je ook geen twee maten nodig hoor, die zijn best ruim in hoogte te verstellen.

Maar zon wishbonebike had ik zelf ook wel gewild voor Jelle toen hij een werd maar vond ze erg duur. En daarbij wist hij op dat moment ook nog niet wat hij met z'n vierwiel loopfietsje moest. Maar het zijn mooie dingen!
  zondag 9 maart 2014 @ 00:53:41 #89
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_137534127
Ik heb hem pas geleden gekocht en hij werd toen 3. :D
Hij zit nu op de 1 na kleinste stand als tweewieler en zijn zus van 6 past er zodra je hem op de grotere standen doet ook nog goed op. Hij kan heel erg lang mee in lengte.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_137536006
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 22:25 schreef mefke79 het volgende:
Overigens de jongste wordt in juni drie en hij kan pas sinds drie weken trappen. Sindsdien racet hij op een 12 inch fiets met zijwielen en moet ik sprinten om hem bij te houden. Zo snel kan het dus gaan als ze het door krijgen.
Pas 3 weken? Dot is al een maand 3 en die trapt volgens mij nog niet. We hebben thuis geen fiets en hier oefent ze dus ook niet, maar ze vindt loopfietsen nog veel te fijn.
Met de balans heeft ze nooit echt moeite gehad, maar trappen bedenkt ze gewoon nog niet.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_137536280
T zit pas sinds een paar wkn op een 16inch en die is in okt 4 geworden. Hij kon nog niet met de benen aan de grond. Hij is ong 1.06mtr.vanaf de zomervakantie op een 14inch maar die zijn idd niet zo gangbaar.

J. Fietst sinds hij ong. 2jr en 3mnd is op een 12inch incl zijwieltjes.gister nog weer eraf gehaald maar geen succes terwijl hij t super doet op de loopfiets.

Succes met de aankoop.
pi_137536664
Hier een cars loopfiets geworden :P
Wel een 12" versie. Hij kan met de hakken net niet op de grond, maar hij rijdt er wel op. Dan kan hij straks als het echt lente wordt er mooi op. Was nog cadeau voor zijn verjaardag van mijn ouders. Ik mocht geen goedkoop ding kopen dat na 3 maand uit elkaar valt

Chris kreeg met 3 jaar een 12" fietsje(tot 3j10m met zijwieltjes), met 4j2m over naar een 16", en met 5,5 maat een 20". Die laatste 2 allebei van marktplaats, en die 16 ook door verkocht voor 5 euro minder. Chris heeft wel iets korte benen in verhouding, maar eigenlijk behoorlijk gemiddeld op de curve.
Driewieler had Chris met 2,5 door. Daan fietst daar inmiddels ook al op rond. Op een gewone fiets probeert hij het ook, maar die heb ik niet in die maat hier staan (bij mijn ouders 200km verderop).
  zondag 9 maart 2014 @ 09:38:48 #93
100412 mefke79
komt goed!
pi_137537305
Geen idee wanneer ze het idee van trappen door moeten hebben, maar het verbaasd me dat nu hij het kan, het meteen volluit en hard gaat. De oudste is wat voorzichtiger. Die fietste met 3j en 9 maanden zonder zijwielen maar heeft rond 3,5 een maand of drie niet willen fietsen omdat hij bang was om te vallen.
  zondag 9 maart 2014 @ 09:59:31 #94
244125 laziness
pi_137537582
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 06:56 schreef het-is-mij het volgende:
T zit pas sinds een paar wkn op een 16inch en die is in okt 4 geworden. Hij kon nog niet met de benen aan de grond. Hij is ong 1.06mtr.vanaf de zomervakantie op een 14inch maar die zijn idd niet zo gangbaar.

J. Fietst sinds hij ong. 2jr en 3mnd is op een 12inch incl zijwieltjes.gister nog weer eraf gehaald maar geen succes terwijl hij t super doet op de loopfiets.

Succes met de aankoop.
De mijne is 104cm dus de 16 inch is volgens mij echt zo gek nog niet gedacht.

Wij hebben de wishbonebike gekocht met zijn tweede verjaardag. Eerst een half jaartje drie wielen en daarna omgebouwd.
Met zijn eerste verjaardag had O. er nog weinig mee gekund in mijn ogen.
pi_137540120
Hier een peutertje die in mei 3 wordt en hij kan pas sinds januari goed met de loopfiets overweg en trappen op de driewieler pas sinds een week....ik dacht al dat hij het nooit meer ging leren, maar opeens ging het heel snel. Ze hebben op de PSZ een hele reeks aan driewielers, loopfietsen en autootjes, maar ik zag hem nooit trappen...hij koos meestal voor een loopautootje, nu lopen wij de hele wijk af met zijn loopfiets of driewieler en ik moet zien dat ik er erachteraan kom. Ik denk ook dat er best wel wat verschil zit tussen de verschillende driewielers, sommige gaan makkelijker te trappen dan andere. Nu is het altijd goed opletten met straat en fietspad oversteken....soms denkt hij dat hij alleen op de wereld is.
pi_137540207
Zana mijn R is ook gek op die autootjes! op de kinderboerderij hebben ze een paar en een mini tractor en ze vindt ze erg leuk..
Ik heb echt beperkt plek hier, kan kijken op mp misschien of er staat een driewieler voor niet te veel.
pi_137549156
Ff binnenvallen met een vraag.
Wat zijn symptomen bij een schimmel infectie?
Eva zit regelmatig aan haar tum (zoals oma hem gedoopt heeft) en ik weet niet of ze nou er gewoon veel aan zit of dat ze misschien jeuk heeft door een infectie.
Waar zou ze dan nog meer last van moeten hebben behalve jeuk?

Oh en met regelmatig bedoel ik eens per 10 minuten ofzo
pi_137552456
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 17:24 schreef danic het volgende:
Eva zit regelmatig aan haar tum (zoals oma hem gedoopt heeft) en ik weet niet of ze nou er gewoon veel aan zit of dat ze misschien jeuk heeft door een infectie.

Zoë heeft ook een periode gehad dat ze er regelmatig aan zat. Ik dacht toen ook een schimmelinfectie of blaasontsteking. Maar ze had nergens last van maar vond het allemaal gewoon reuze interessant.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 9 maart 2014 @ 19:10:29 #99
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137552828
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 17:24 schreef danic het volgende:

is de huid daar rood?? of witte plekjes?? dat zijn toch wel de voornaamste tekenen van een schimmeltje. Als je het niet vertrouwt zou je altijd even langs de HA kunnen gaan natuurlijk.

pi_137555371
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 18:59 schreef Tally het volgende:

[..]

Zoë heeft ook een periode gehad dat ze er regelmatig aan zat. Ik dacht toen ook een schimmelinfectie of blaasontsteking. Maar ze had nergens last van maar vond het allemaal gewoon reuze interessant.
Dit. L. zit nog steeds regelmatig aan haar foef.
pi_137555700
:D
  zondag 9 maart 2014 @ 20:37:20 #102
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_137556849
Ik ben zo blij dat ik een jongetje heb en we het gewoon over een piemeltje kunnen hebben :D
Oude (on)bekende.
pi_137557053
Mus ik snap dat helemaal. Ik weet dus echt niet zo goed hoe ik het ding moet noemen. Hij heeft al foef, voorste billen :'), plasser en pielemuis geheten. :D
pi_137557170
Hier is het een plasser :D jongens hebben een piemel ..

En danic hier dezelfde vraag... Incl wat roodheid en minimaal wat afscheiding... Maar excl. Het eraan zitten...
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_137557380
Isabel heeft wel een schimmel gehad, dat was een combi van veel voelen, echte jeuk, rood en geur... :X
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zondag 9 maart 2014 @ 20:46:03 #106
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_137557404
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:40 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mus ik snap dat helemaal. Ik weet dus echt niet zo goed hoe ik het ding moet noemen. Hij heeft al foef, voorste billen :'), plasser en pielemuis geheten. :D
Ik zou het ook niet zo goed weten :') En vooralsnog kom ik er makkelijk vanaf, want mama heeft geen piemeltje maar borsten. Klaar. Als ik daar niet meer mee weg kom denk ik dat ik maar ga introduceren dat meisjes een plasser hebben :)
Oude (on)bekende.
  zondag 9 maart 2014 @ 20:46:44 #107
30252 Soempie
Procreating
pi_137557452
Ik zou bij een meisje ook plasser zeggen.

Hier nog wel eens paniek bij het verschonen van z'n luier: neeee, niet piemel wegmaken mama! ;(
pi_137557503
En anders haal je toch een schimmelcreme en smeer je een paar dagen om te kijken of het minder word.

Hier heet het billen of bloemetje :')
pi_137557729
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:46 schreef Soempie het volgende:
Ik zou bij een meisje ook plasser zeggen.

Hier nog wel eens paniek bij het verschonen van z'n luier: neeee, niet piemel wegmaken mama! ;(
Achossie!

L. heeft nu overigens ook een plasser, dat vond ik ook de beste optie.

De mijne heeft mijn moeder vroeger 'meut' genoemd. En mijn zusje en ik helemaal verbaasd als andere kindjes dat woord niet kenden. :')
pi_137557884
We noemen het gewoon vagina..en nu zegt ze Nina :D
  zondag 9 maart 2014 @ 21:00:58 #111
30252 Soempie
Procreating
pi_137558410
Maar plas komt niet uit de vagina. En baby's niet uit de plasser. Zo verwarrend vond ik dat als kind. :')
pi_137558546
Oh :@ ik heb nog nooit het woord plasser gehoord eigenlijk. Piemel of vagina ben ik gewend te gebruiken hmm ik moet even denken hoe ik het in het Hebreeuws zou noemen :?
  zondag 9 maart 2014 @ 21:15:43 #113
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_137559307
Jullie ook zo genoten van het mooie weer?

Ik / mijn hormonen kregen het onzalige idee om te beginnen met de tuin die erg onpraktisch en naar onze smaak veel te tuttig was... Het begon met "laten we kijken of we de vlonder er uit kunnen slopen" en eindigde met een totaal omgespitte tuin :') En S. heeft zo van het klussen in de tuin genoten! Het was zo ontzettend gezellig om samen buiten bezig te zijn. Ben er nog helemaal vol van: dit smoezelige jongetje is gewoon onze zoon O+

[ Bericht 12% gewijzigd door Mevr_Mus op 09-03-2014 21:22:42 ]
Oude (on)bekende.
pi_137559656
Musje O+ ben benieuwd hoe het gaat worden.

R heeft ook papa geholpen in de tuin vandaag! O+
  zondag 9 maart 2014 @ 21:32:40 #115
244125 laziness
pi_137560477
Heerlijk hè Musje O+ Die bovenste foto is ook een echt Hollands tafereeltje zo.
Jullie waren al vroeg in de weer vanochtend volgens mij? :D
O. staat er ook zo graag bovenop als er geklust wordt.
Is de tuin nog steeds in omgespitte staat? Willen je hormonen dat nog snel helemaal af hebben? ;)

Wij hebben ook genoten van het mooie weer twee dagen lang en kind kwam zwart, vies en nat met zand tot in zijn luier terug dus dan is het geslaagd *O*

zondag 9 maart 2014 @ 21:35:38 #116
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_137560708
Heerlijk Lazi! Ik houd van vieze kinderen O+ :@ muv snot dan :r
Oude (on)bekende.
pi_137560814
_O- :Y

Ja mooie foto's!!
  zondag 9 maart 2014 @ 21:56:47 #118
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137562158
Leuke foto's ! ^O^

OMG Mus! wat heb je je toch op de hals gehaald :P hele tuin overhoop _O-
Wel leuk he, als ze een beetje mee kunnen 'klussen' O+
pi_137562277
Aaah wat een mooie foto's O+

Wij noemden het vroeger onze bips. Hoe groot was de verwarring toen ze tijdens de gymles tegen ons zeiden dat we op onze bips moesten gaan zitten :')

Vanavond bij het aandoen van de luier even goed gekeken. En zowel haar tummie als haar billen waren rood. En vorige week vond ik ze ruiken terwijl ze iedere dag in bad is geweest. Ik kijk het nog even aan en anders bel ik dinsdag de huisarts even.

Tally, het is niet uit interesse voelen, want dat zou op zich nog prima zijn. Maar ze zit echt (door haar broek heen) erin te graaien. Alsof haar onderbroek niet goed zit, maar dan aan de voorkant. Ik heb net tijdens een rustig momentje er goed naar kunnen vragen en toen zei ze wel dat ze jeuk had.
  zondag 9 maart 2014 @ 22:51:21 #120
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137565847
Mus, wateren leuke foto's! En wat handig zo'n overal. Die 1e foto met zijn boterhammetje O+

Lazi, wat een mooie foto's van je prachtige knul. Die ogen! Wow! O+
pi_137566893
Leuke foto's!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_137571567
Mus en Lazi wat een mooie foto's. O+

En :o Mus waar ben je aan begonnen.

Mijn kleine L. gaat zometeen voor het eerst een ochtendje oefenen op de basisschool. Ik vind het zelf spannender dan zijzelf geloof ik, ik kan er gewoon niet meer van slapen. Ik en mijn hormonen zijn hier helemaal nog niet aan toe. ;(
pi_137571669
Mus en lazi O+
Heerlijke foto's!

Nikki, L naar naar de basisschool :o
Succes jullie ;)
  maandag 10 maart 2014 @ 07:50:07 #124
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137571917
Wat een lieve foto's van de jommetjes O+

sterkte Nikki! ;)
pi_137572690
Nou, ze is weggebracht en ik vind er niets aan. Stom al je bedenkt dat ik haar anders 3 dagen per week naar het kdv bracht. 8)7

Het wegbrengen ging helemaal super. Eventjes in de klas kijken, jas in de luizenzak, banaantje en drinken in de bak. Kus, knuffel en gaan. Zelfs haar broertjes in mijn buik kregen nog een kus en knuffel. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 10 maart 2014 @ 09:05:43 #126
244125 laziness
pi_137572753
Ooh wat een spannende stap Nikki!
Maar wel heerlijk dat de school ZO dichtbij is zeg!

Over minder dan drie uur mag je haar weer ophalen denk ik? Komt goed :*
pi_137573059
Nikki, spannend zo'n eerste dag. Maar aan het koppie te zien komt het vast wel goed!
pi_137573137
Ja 12 uur mag ik haar weer halen. *O* Ik ben echt benieuwd hoe ze het vindt.
pi_137573268
Leuke foto's Nikki! Fijn voor haar.
Bij mijn eerste heb ik er een half jaar over gedaan om te wennen aan school, afspreken, schoolpleinmoedersgroepjes etc. Mijn meisje was vanaf minuut 1 helemaal op haar plek.
Met een meidenkwartet
pi_137573993
Ik ben ook bang dat ik er nog een heel tijdje aan zal moeten wennen. En ik denk dat L. volgende week al niet meer beter weet en het helemaal tof gaat vinden. Het is sowieso een enorm leergierig meisje, dus wat dat betreft zit het wel goed geloof ik.
pi_137574068
Hier is het plasser (meisje) en piemel (man). Papa heeft volgens de oudste van 3 een "reuzenpiemel" 8-) :7
PWBF
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 10 maart 2014 @ 10:30:31 #132
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137574351
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 09:35 schreef Cathmar het volgende:
Leuke foto's Nikki! Fijn voor haar.
Bij mijn eerste heb ik er een half jaar over gedaan om te wennen aan school, afspreken, schoolpleinmoedersgroepjes etc. Mijn meisje was vanaf minuut 1 helemaal op haar plek.
dit dus. En nu na ruim een jaar kan ik me nog steeds afvragen wat ik in dat kippenhok moet, met name op de vrijdagmiddag, als veel ouders samen komen en het helemaal een drukte van belang is (ik kan heel slecht tegen drukte :') )

pi_137574449
quote:
6s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:18 schreef Nielsch het volgende:
Hier is het plasser (meisje) en piemel (man). Papa heeft volgens de oudste van 3 een "reuzenpiemel" 8-) :7
_O-
Indrukwekkend hoor!
Hier ook plasser en piemel. Of meestal piemeltje eigenlijk. Met 8wk zijn ze nog niet zo reuze.
  maandag 10 maart 2014 @ 10:38:10 #134
244125 laziness
pi_137574537
Hoe is het met Dot Vanyel? Is het idee dat broertje blijft al wat meer geland?
pi_137574638
Ja ze heeft nog steeds wel moeite met mij en hem, die combi vindt ze verkeerd, maar broertje op zich wordt beter geaccepteerd. Ze hebben nu ook hun momentjes, dat ze bijna in m kruipt en m kusjes geeft O+
pi_137578168
Nikki wat een mooie foto's daar gaat je stoere meisje naar de grote school.

Vanyel dot liep toch ook redelijk laat? er was toch iets met haar voeten/benen? kan het daardoor komen dat ze nog niet trapt?

Ik was dit weekend in Londen weinig slaapt dus zondag gesloopt. Ean wilde eigenlijk niet slapen dus zei ik dan kom je maar bij mij in het grote bed liggen. Dat was goed hoor maar dan wel op mama helft.

wij liggen net moet ze eruit want aap moest bij mij op het kussen en onder het dekbed. Lig net weer lekker moest ze plassen oke kom maar. Daarna heb ik nog een paar min, in Amenika in Amenika gehoord en toen alleen nog maar duim geluiden O+ om 15:30 werden wij door vriend wakker gemaakt. Toch wel bijzonder dat ze nog ze lekker bij mij heeft geslapen.
  maandag 10 maart 2014 @ 15:32:20 #137
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_137583288
Nikki wat een leuke foto's!!!
wat is ze al groot en die krullen O+
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 10 maart 2014 @ 16:47:10 #138
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137585535
`lief f_r O+

en hoe was haar eerste dag NIKKI??

Geert is weer goedgekeurd op het CB, 90 cm groot en 13,5 kg. Ogentest weigerde hij, ik weigerde om over twee maanden terug te komen. Dan moeten ze maar op een bereikbare plaats zitten in plaats van drie kwartier reizen met het ov :X als ze perse nu z'n ogen al willen testen ga ik wel naar het ziekenhuis, dat zit hier tenminste om de hoek.

pi_137587300
De eerste dag ging helemaal goed zei de juf. Niet gehuild, netjes meegedaan in de kring en hele verhalen verteld. Ook lekker buiten gespeeld en netjes haar banaantje en drinken op. *trots is*
En L.?? Die heeft nu alweer zin om weer te gaan zegt ze.

FR ik ga regelmatig met L. samen slapen tegenwoordig. Ik vind het altijd even zo'n O+ momentje. Misschien als jouw meisje weer iets ouder is dat ze het ook gezellig vindt.
Ik doe op een gegeven moment wel altijd mijn ogen dicht ook al slaap ik niet, want anders blijft L. kletsen en dat is ook niet helemaal de bedoeling. ;)

En jeetje 45 min met het OV voor een CB bezoekje. :X
  maandag 10 maart 2014 @ 17:58:37 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137587484
Er zijn er toch 3 in Alkmaar DJMO, waarvan 1 vlakbij het ziekenhuis, moet op de fiets toch prima te doen zijn?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_137587521
Wat goed zeg NIKKI! Klinkt als een zeer geslaagde ochtend.

DJMO, geert is nu toch 3? Of nog niet? Ik dacht dat de ogen test altijd bij 3 jaar gedaan werd. Hier wel iig.
  maandag 10 maart 2014 @ 18:03:22 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137587624
Hier is met 3 niet eens meer een CB-bezoek, maar pas met 3½
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 10 maart 2014 @ 18:04:35 #143
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137587658
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:58 schreef Leandra het volgende:
Er zijn er toch 3 in Alkmaar DJMO, waarvan 1 vlakbij het ziekenhuis, moet op de fiets toch prima te doen zijn?
ik moet naar de van alphenstraat. ik zit in hoefplan .. en fietsen is op zich een optie, maar Geert kán en wil niet stilzitten. ik ben veel te bang dat ik onderuit ga .. op de fiets heb ik totaal geen zelfvertrouwen (ook al heel lang niet gefietst). Er zat er vroeger hier wel één in de buurt maar die is wegbezuinigd.

Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 10 maart 2014 @ 18:06:13 #144
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137587699
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:00 schreef danic het volgende:
Wat goed zeg NIKKI! Klinkt als een zeer geslaagde ochtend.

DJMO, geert is nu toch 3? Of nog niet? Ik dacht dat de ogen test altijd bij 3 jaar gedaan werd. Hier wel iig.
ja, hij is drie, maar met 3j7m oid krijgt hij een nieuwe uitnodiging (ook voor de inenting) en dan proberen ze het nog een keer. Werkt hij dan weer niet mee, gaat hij (net als grote broer) gewoon naar het ziekenhuis. M'n cb-juffrouw wist nog van de moeite met Jan en ze had zelf ook zoiets van .. het is wel goed, komt volgende keer wel, daar hoef je geen aparte afspraak voor te maken.

pi_137591423
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:42 schreef ferrari_rood het volgende:
Vanyel dot liep toch ook redelijk laat? er was toch iets met haar voeten/benen? kan het daardoor komen dat ze nog niet trapt?
Eigenlijk nooit bij nagedacht, wie weet.

Heerlijk zo af en toe samen slapen he. Lukt hier bijna alleen alle ze ziek is, dan is t zo knus.
  maandag 10 maart 2014 @ 20:24:03 #146
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_137593452
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:06 schreef DJMO het volgende:

[..]

ja, hij is drie, maar met 3j7m oid krijgt hij een nieuwe uitnodiging (ook voor de inenting) en dan proberen ze het nog een keer. Werkt hij dan weer niet mee, gaat hij (net als grote broer) gewoon naar het ziekenhuis. M'n cb-juffrouw wist nog van de moeite met Jan en ze had zelf ook zoiets van .. het is wel goed, komt volgende keer wel, daar hoef je geen aparte afspraak voor te maken.
je hoeft daar niet persee op te wachten he.
Je kan altijd een afspraak bij de oogarts maken is geen verwijzing voor nodig.
  maandag 10 maart 2014 @ 20:28:22 #147
244125 laziness
pi_137593661
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:24 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

In mijn brief van het ziekenhuis staat heel duidelijk dat de verzekering niet vergoed zonder verwijzing.

Of is het anders als je er met je andere kind al bekend bent?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 10 maart 2014 @ 20:30:29 #148
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137593757
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:24 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

hier is wel een verwijzing nodig. Anders kom je er niet binnen .. Alleen het CB hier lijkt die verwijzing graag zelf te willen doen ofzo. Toen ik aangaf dat mijn HA totaal niet moeilijk deed met verwijsbrieven uitschrijven begon ze te een beetje simpel te lachen en zei tot over een half jaar dan maar.

Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 10 maart 2014 @ 20:31:40 #149
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137593828
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:28 schreef laziness het volgende:

[..]

In mijn brief van het ziekenhuis staat heel duidelijk dat de verzekering niet vergoed zonder verwijzing.

nee hoor, voor Geert heb ik gewoon een eigen verwijzing nodig ;) bepaalde zorgverleners (zoals bv fysio) werken tegenwoordig wel zonder verwijzing, maar voor een specialist als een kno of een oogarts heb je een verwijzing nodig.

maandag 10 maart 2014 @ 20:33:00 #150
244125 laziness
pi_137593903
Hier is een verwijzing van het cb ook niet afdoende.
Heb je het idee dat er iets bij Geert? Dan zou ik het via de huisarts doen en anders de volgende keer op het cb wel zien inderdaad.
  maandag 10 maart 2014 @ 20:33:21 #151
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_137593931
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:28 schreef laziness het volgende:

[..]

wij mochten zo komen,nooit moeilijk gedaan en niks niet extra hoeven betalen.
kan er ook wel aan liggen dat wij met Roy een "abbo" met het ziekenhuis hebben en hij daar goed bekend is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 10 maart 2014 @ 21:06:20 #152
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137595772
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:33 schreef laziness het volgende:
Hier is een verwijzing van het cb ook niet afdoende.
Heb je het idee dat er iets bij Geert? Dan zou ik het via de huisarts doen en anders de volgende keer op het cb wel zien inderdaad.
vooralsnog heb ik niet het idee dat er iets is, maar als ik dat idee wél krijg, ga ik idd via de huisarts. Dan kan ik vrijwel meteen terecht ook ;)

maandag 10 maart 2014 @ 21:37:29 #153
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137597901
Nikki, wat een ontzettend leuk meisje heb je daar! O+ Fijn dat school goed ging. Lijkt mij zo'n mijlpijl ook weer.....
pi_137600559
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:37 schreef Susie het volgende:
Nikki, wat een ontzettend leuk meisje heb je daar! O+ Fijn dat school goed ging. Lijkt mij zo'n mijlpijl ook weer.....
Ja dat is het echt hoor. Ik vond het altijd een beetje :') van die ouders die het dan niet leuk vinden als hun kindje naar de basisschool gaat. En nu ben ik er zelf één. :@ Maar omdat L. het zo leuk vond is het voor ons als ouders ook weer een stuk makkelijker. En over een paar weken weten we vast niet beter. ;)
  maandag 10 maart 2014 @ 22:50:38 #155
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137601816
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:06 schreef DJMO het volgende:

[..]

vooralsnog heb ik niet het idee dat er iets is, maar als ik dat idee wél krijg, ga ik idd via de huisarts. Dan kan ik vrijwel meteen terecht ook ;)
Wij hebben voor Jordy toen ook een verwijzing bij de HA gehaald, hij deed de test bij het cb ook niet goed. (en omdat zn broer ook een bril had toen, had ik zoiets van, ik laat m gewoon goed testen, en hij had toen idd een bril nodig..Terwijl cb zei van, oh we kijken het nog wel even aan, blabla )

Overigens was er aan jordy toen niks te merken dat hij een bril nodig had...

En die verwijzing is toch maar eenmalig dacht ik? Daarna heb je het toch niet meer nodig als het goed is?

Edit: Ik zit te twijfelen ofdat ik Cristel ook laat testen...Of is dat nog te vroeg?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 10 maart 2014 @ 23:08:15 #156
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137602677
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:50 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Wij hebben voor Jordy toen ook een verwijzing bij de HA gehaald, hij deed de test bij het cb ook niet goed. (en omdat zn broer ook een bril had toen, had ik zoiets van, ik laat m gewoon goed testen, en hij had toen idd een bril nodig..Terwijl cb zei van, oh we kijken het nog wel even aan, blabla )

Overigens was er aan jordy toen niks te merken dat hij een bril nodig had...

En die verwijzing is toch maar eenmalig dacht ik? Daarna heb je het toch niet meer nodig als het goed is?

Edit: Ik zit te twijfelen ofdat ik Cristel ook laat testen...Of is dat nog te vroeg?
een verwijzing heeft een geldigheidsduur van een jaar. Daarna moet je er opnieuw eén aanvragen. Ik heb geen idee hoe oud Cristel nu is? Maar ik zeg uit eigen ervaring dat drie jaar te jong is voor een bril :') Geert heeft het afgelopen jaar tot drie keer toe mijn bril te pakken gehad. kijk mama mooi he?? vervolgens kon ik de pootjes met plakband vastmaken omdat hij ze finaal afgebroken had :') dus met een jaar of vijf zijn ze pas rijp voor een bril. Afplakken (in geval van een lui oog bv) kan al wel eerder ..

pi_137602796
Ik kreeg van het cb een brief mee voor de huisarts om een verwijsbrief te maken. Puur verzekeringsgedoe.

Wat leuk die eerste schooldag en een school zo dichtbij!

Er zijn toch ook kindjes van 1 jaar met een bril? Met ws. wat stevigere brillen.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 06:33:06 #158
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_137607353
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:08 schreef DJMO het volgende:

[..]

een verwijzing heeft een geldigheidsduur van een jaar. Daarna moet je er opnieuw eén aanvragen. Ik heb geen idee hoe oud Cristel nu is? Maar ik zeg uit eigen ervaring dat drie jaar te jong is voor een bril :') Geert heeft het afgelopen jaar tot drie keer toe mijn bril te pakken gehad. kijk mama mooi he?? vervolgens kon ik de pootjes met plakband vastmaken omdat hij ze finaal afgebroken had :') dus met een jaar of vijf zijn ze pas rijp voor een bril. Afplakken (in geval van een lui oog bv) kan al wel eerder ..
ik ken een aantal kinderen die Bij 2 al een bril hebben.
als het voor jezelf is is dat wel anders. Ipv bril van een ander.

heb het nog eens nageken en voor de cb ogentest mag je hier gewoon opbellen en dan mag je zo komen. Bij de oogarts.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 08:16:33 #159
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137607968
Wat fijn dat het zo goed is gegaan Nikki! En wat een mooie foto's O+ Lijkt me ook een grote stap hoor, een schoolgaand kind. Alsof vanaf dat moment het echte leven gaat beginnen.

Wat betreft brillen is het denk ik ook heel afhankelijk van het kind. M pakt ook wel eens mijn zonnebril maar hij is heel voorzichtig. Zet hem gewoon op zijn eigen neus en gaat zichzelf dan in de spiegeling van de oven bekijken. Ik hoop alleen niet dat hij hem nodig heeft.
pi_137608139
Volgens mij hebben ze voor de kleinste kinderen ook van die brillen met een soort rubberen montuur, die dus kan tegen vallen maar waarvan ook de pootjes alle kanten ingebogen kunnen worden maar toch stevig zitten.. Zoiets heb ik laatst tenminste bij een kindje gezien. En volgens mij had die er ook nog iets aan zodat ie de bril niet makkelijk af kon zetten.
pi_137608410
Vriend al heel vroeg een bril en bij Ean op de opvang zit ook een meisje met een bril. Die kreeg ze ook toen ze net 1 was en dat gaat prima eigenlijk.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 09:53:13 #162
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137609434
Dat verschilt dan zeker per ziekenhuis dan? Want ik had hier voor de jongens geen verwijzing nodig. Ze waren al wel bekend in een ander ZH bij de oogarts.

28e moet ik met Wesley op controle, vraag ik het dan wel ff na :)

Trouwens, wat doen jullie met kids die niet willen aankleden? Ik heb vanochtend Cristel met moeite een shirtje aan kunnen trekken, en ze loopt nu nog steeds zo. Ik krijg haar broek absoluut niet aan. Krijsen, gillen, dr eigen stijf houden! Echt niet normaal. En toen heb ik dr op dr kont geslagen. Ik was het zo verschrikkelijk zat. En ja, ik weet dat het fout is, en ik voelde me echt een kutwijf op dat moment maar echt, grrrrrr. :( (Gaat al meer dan een week zo, dat niet willen aankleden..)
  dinsdag 11 maart 2014 @ 09:56:02 #163
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_137609500
Pe ik heb Roy al eens in zijn onderbroek in de taxi gezet omdat ik zijn broek totaal niet aankreeg, broek in zijn rugtas briefje erbij en even gebeld dat het echt niet lukte. :+

En je niet druk maken om de tik :* ik heb dat ook wel eens gedaan.
Soms is het ouderschap zo niet leuk en gezellig ;)
  dinsdag 11 maart 2014 @ 10:00:13 #164
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_137609580
Ze in dagkleding in bed leggen, dan hoef je ze niet om te kleden. ;)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 11 maart 2014 @ 10:29:11 #165
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137610177
Hey GWS, hoe gaat het met jou? Lang niet meer gezien!

Ik laat M meestal maar gewoon rondlopen dan. Vanochtend wilde hij geen shirt aan en geen haren kammen dus hij liep als een soort straatschoffie met romper, broek en ongekamde haren rond. Inmiddels is zijn shirt wel aan en zijn haren vallen ook bijna weer terug in model :D
pi_137610185
Helpt het als je haar laat zien dat jij ook een broek aan hebt? Of samen met haar een pop of knuffel aankleden? Anders zou ik het lekker zo laten, als zij het niet koud heeft, is het geen ramp toch?

Trouwens, ik vind het reuzeschattig dat mijn kind zo positief is en alles mooi/leuk/lief/heerlijk (ja heus, dat zei hij over de rijst gisteren :D ) vindt. Maar toen hij vanochtend na een luierongeluk met desastreuze gevolgen meldde: "oooooh, mooooooooie poep O+ " ondekte ik dat er ook grenzen aan optimisme zouden moeten zitten }:|
pi_137610311
Zo zei de mijne en half uur geleden heel opgewekt Poep!
Ja, poep die ze met haar handen uit haar luier (ook hier een kind dat liefst naakt loopt) schepte en op de vensterbank smeerde...
Onverwacht douchemomentje dus.
pi_137610452
Hier lopen mijn kinderen bijna de hele dag in romper/onderbroek en shirt. Oudste loopt het liefst helemaal naakt maar dat gaat me te ver. Ik kleed ze vaak pas echt aan als we weg gaan. Zo lang zij het niet koud hebben vind ik het prima
  dinsdag 11 maart 2014 @ 10:44:53 #169
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137610527
CS, Nee maar ik moet 's ochtends nog W & J naar school brengen met de auto, ik heb haar vanochtend dan ook idd zo, zonder broek in het autostoeltje gezet, ging nog redelijk goed vandaag (gister niet, verzetten/stijf houden, krijsen :/ )
Maar morgen bijv. dan moet ik ff boodschappen doen, en dan moet ze dus wél kleren aan :P
(ik voorzie een drama :X )

Oh das vies he Vanyel :r Ik snap niet wat kinderen daar leuk aan vinden hoor, poep smeren. bah. Cristel was net ook in dr luier aan het graaien, en op de bank en haarzelf aan het smeren (ik was ff bezig in de keuken, dus ik zag het niet gelijk :X ) Volgens mij heeft ze t ook opgegeten, want ze moest kokhalzen :')
  dinsdag 11 maart 2014 @ 10:53:50 #170
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137610740
:X die poepincidenten.... waarbij die van CS nog erg onschuldig is dan.

PE, hier helpt het wel om de tijd te nemen. Zodra M in de gaten heeft dat ik haast heb, gaat hij muiten. Maar als ik kijk hoe ver ik kom met aankleden en hem gewoon zo laat ontbijten dan kan ik hem na het ontbijt wel gewoon verder aankleden.

Ik kan hem geen jas aantrekken voordat we eerst "ik ga je pakken" spelen.
pi_137610900
Ieuw vanyel en CS.. Blij dat Daan er netjes afblijft. Al ging het wel over de randjes met de buikgriep afgelopen week :X

Hier duurt dat weigeren nooit lang. Met tandenpoetsen doet hij het ook wel. Maar dat is even vasthouden en opent hij zijn mond vanzelf wel. Met kleren maak ik er soms een geintje van, maar tot nu toe gebeurd het amper..

Vanmiddag mag hij voor het eerst naar de tandarts. Kijken of hij daar zijn mond open wil doen. Vast wel als hij grote broer ziet. Ons aapje wil toch alles nadoen.
pi_137610996
Nou, dat bedacht ik me ook net! In plaats van verzuchten dat ik voor de vierde keer de bepoepte pyjamabroek, luier (groooooooote poep O+ ) en romper (kleeeeeeeeeeeeeeeine poep O+ ) moest showen, had ik eigenlijk blij moeten zijn dat het niet op de (venster)bank gesmeerd werd *) Het leven is mooi *O*

Muiten als ik haast heb doet mijn M ook inderdaad. Wat ik merk dat heel erg helpt is hem dingen uitleggen, dan vertel ik dat ik nu mijn tanden ga poetsen en dat we daarna schoenen aan gaan doen. Gaat een stuk beter dan hem uit zijn spel wegtrekken omdat "wenutochechtwegmoetenwantwezijnalzolaat!" *insert verhit hoofd* :@

PE, kan ze je vertellen waarom ze niet wil aankleden? Als je morgen drama voorziet, zou ik haar inderadad lekker in een joggingbroekje en fijn shirt te slapen leggen en haar morgen zo de auto inschuiven. Of in haar blote benen naar de supermarkt, misschien komt ze er op terug? :P
  dinsdag 11 maart 2014 @ 11:44:27 #173
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_137612101
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:29 schreef Kyara het volgende:
Hey GWS, hoe gaat het met jou? Lang niet meer gezien!

Ik laat M meestal maar gewoon rondlopen dan. Vanochtend wilde hij geen shirt aan en geen haren kammen dus hij liep als een soort straatschoffie met romper, broek en ongekamde haren rond. Inmiddels is zijn shirt wel aan en zijn haren vallen ook bijna weer terug in model :D
Het gaat hier prima, Ayden is inmiddels ook een peuter en meestal gaat alles goed.

Hij had gisteren wel een ongelukje: een flinke snee in zijn teen door iets wat in de tuin lag, geen idee wat het is geweest ik kon verder niets vinden. Even mee naar de dokter geweest, verbandje erom en hij loopt inmiddels weer als een kievit. Gisteren was het een beetje mank lopen en 'auw, auw, auw' maar het ging een stuk beter nadat hij het verband eraf gesloopt had :P (de pleisters zitten er nog wel omheen)

Hier is trouwens de regel: niet naar beneden voordat iedereen aangekleed is. Dat werkt hier prima voor ons drieën (mijn man is om half zes de deur al uit, wij zijn rond zeven uur op).
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 11 maart 2014 @ 11:45:52 #174
30252 Soempie
Procreating
pi_137612137
CS :D ik zie je verhalen altijd zo voor me.

PE, en als je haar zelf laat kiezen uit twee shirtjes, broeken, enz.? Of dat ze zelf haar broek op mag trekken of d'r sokken. Dat je er een ding van maakt dat ze zulke dingen al zo goed zelf kan? Hier merk ik aan M. dat hij nu graag dingen zelf wil doen. Als ik hem die kans niet geef gaat hij ook protesteren.
pi_137612460
Gut ja, "zelluf doen!", het levensmotto van een tweejarige :D Gaat het bij jullie ook zo ver dat alles opnieuw gedaan moet worden als peuter het niet zelf heeft gedaan? Als ik M op zijn stoel zet, klautert hij er weer af ("zelluf doen mama! }:| " ) en er vervolgens weer op :') Idem voor puzzelstukjes, dopjes van stempels, bekers drinken die ik aanreik.... Ik weet zeker dat in het Handboek voor de Moderne Peuter staat dat consequent herhalen en corrigeren de beste manier is om eigenwijze ouders te leren dat ze niet overal aan moeten komen :Y
pi_137612526
Ik werd trouwens laatst berispt toen ik wilde helpen met een puzzel: "Kijken met de oogjes, mama!!" :o :@
  dinsdag 11 maart 2014 @ 12:04:50 #177
30252 Soempie
Procreating
pi_137612653
_O-

Zo herkenbaar!
  dinsdag 11 maart 2014 @ 13:13:15 #178
30252 Soempie
Procreating
pi_137614586
Hier trouwens een hele trukendoos om met zulke situaties om te gaan. Wat hij zelf kan (eventueel met een beetje hulp) laat ik hem ook zoveel mogelijk zelf doen, zoals ik al zei. Verder geef ik ook vooraf aan wat er gaat gebeuren, zoals CS al had gepost.

En ik maak er vaak een spelletje van: 'zo langzaam als een schildpad (naar boven lopen, kleren aandoen, eten) en nu weer zo snel als een..rendier (volgens M.)'. Of kleine stappen, happen, enz. als een muis (of grote als een... rendier, gruffalo, papa, koekiemonster, enz.). Dat is nu trouwens meer: 'hoe zou een ... dat doen?' en dan vult M. dat zelf in. Als ik hem graag sneller wil laten lopen: 'neee, niet op m'n schaduw staan!!' en dan zelf heen en weer rennen, terwijl M. gierend van het lachen achter m'n schaduw aan gaat.

Of we praten over wat er geweest is of komen gaat, zodat daar de aandacht ligt. Tijdens het aankleden bijvoorbeeld al vragen welk verhaal hij graag wil lezen en hem laten vertellen hoe dat ook alweer ging. Of het hebben over wat we straks in de auto tegen zullen komen onderweg naar de kinderboerderij.

Een grote trukendoos, maar het maakt het meestal wel erg gezellig en makkelijk. O+

[ Bericht 3% gewijzigd door Soempie op 11-03-2014 13:25:17 ]
  dinsdag 11 maart 2014 @ 13:30:06 #179
30252 Soempie
Procreating
pi_137615042
Of aangeven dat de broek nu wel aan gaat, omdat jullie boodschappen gaan doen. En dat hij weer uit mag als jullie thuis komen.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 13:48:13 #180
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137615556
Ik zal morgen eens een poging doen...
Dat zelf uitkiezen van de kleding heb ik vanochtend geprobeerd, maar alles was nee...Maargoed, misschien morgenvroeg...

Net ook weer groot drama vanaf 12 uur, allemaal krijsen en hoofdbonken en zuks. ik had dr naar boveng ebracht maar dat werkte al helemaal niet, ze klom trouwens bijna over het traphekje heen :X
Eenmaal beneden wees ze elke keer naar de keuken, en bleek dat ze dus een snoepje wou....eerst gezegd van nee, je moet eerst maar een broodje eten, maar uiteindelijk was ik het echt spuug en spuugzat, dus toen heeft ze wel een snoepje gepakt, om vervolgens heel erg lief bij mij op de bank te gaan zitten knuffelen, en daar ligt ze nu te slapen...

Hoe gaan jullie met zo'n situatie om? Ik vind dit erg lastig. Want ze heeft nu wel haar zin gekregen terwijl dat niet de bedoeling was....(ben altijd beetje bang dat ik dit dan elke dag zo krijg, zo van....mama doet niet wat ik wil, dus ga ik maar krijsen, en dan krijg ik wel mn zin.)
  dinsdag 11 maart 2014 @ 13:48:22 #181
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_137615563
Zo herkenbaar CS en Soempie! :D :') O+

In onze trukendoos zit tegenwoordig ook "dat moet van de politie" :@
Oude (on)bekende.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 15:17:53 #182
30252 Soempie
Procreating
pi_137618532
Meestal veer ik wat mee, om vervolgens uit te leggen waarom iets niet kan op dat moment en dan geef ik aan wanneer het wel kan.
Als M. bijvoorbeeld zegt: 'nog een koekje hebben, mama, ja, nog een'(al knikkend, terwijl hij nog benadrukt: 'ja, goed idee!'.
Dan zeg ik bijvoorbeeld: 'ooh, je vindt koekjes heel lekker he? Mama vindt ze ook zo lekker!' en dat beaamt hij dan. Vervolgens geef ik dan aan dat we maar een koekje eten bij de thee en dat hij er al een heeft gehad. (Net was die situatie er en toen riep ik: 'oooh, heb je hem al helemaal op? Zit die hele koek al in jouw buik? Laat eens voelen?! (en dan kietelen)'. En vervolgens zeg ik iets van: 'nu eten we geen koekje meer, maar als je nog trek hebt mag je wel een appel. Morgen eten we weer een koekje.'

En dan is het meestal wel goed. Of hij zegt: 'Maar Toet (knuffel) wil een koekje mama. Toet heeft niet gehad.' :')

En soms zeg ik gewoon: 'nee, geen koekje meer.' en dat was het dan. :+

[ Bericht 2% gewijzigd door Soempie op 11-03-2014 16:54:13 ]
  dinsdag 11 maart 2014 @ 15:21:40 #183
30252 Soempie
Procreating
pi_137618670
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 13:48 schreef Mevr_Mus het volgende:
Zo herkenbaar CS en Soempie! :D :') O+

In onze trukendoos zit tegenwoordig ook "dat moet van de politie" :@

Die heb ik hier nog niet gebruikt, maar die is wel vaak inzetbaar! :D
  dinsdag 11 maart 2014 @ 15:50:03 #184
30252 Soempie
Procreating
pi_137619554
Wat ook wel helpt is dat hij normaal gesproken alleen 's middags wat te snoepen krijgt, bij het drinken. Ik kan dus ook heel makkelijk aangeven dat hij het dan krijgt of al gekregen heeft.

Drie op een rij. :@

PE, het lijkt me sowieso een hele uitdaging, drie kinderen. En dan heb je zo'n pittige tante! Aan de ene kant natuurlijk hartstikke leuk, maar ik kan me ook voorstellen dat je af en toe met je handen in het haar zit. Dan heb ik wel heel makkelijk praten met m'n tips, natuurlijk. :*

[ Bericht 38% gewijzigd door Soempie op 11-03-2014 16:10:48 ]
pi_137620567
M is ook heel gevoelig voor "anders wordt de politie boos" :Y Hij wil vaak tijdens het autorijden op mijn schoot zitten maar als hij weet dat het niet mag van de politie dan is het weer goed :+

PE, zoals Soempie ook al aangeeft zou ik in dat geval in ieder geval het begrijpen van haar wens en het voldoen eraan los van elkaar ziet. Ze kan natuurlijk boos worden omdat ze het snoepje niet krijgt in eerste instantie, maar het kan ook zijn dat ze boos en gefrustreerd is omdat jij haar niet lijkt te snappen; als ik direct 'nee' zeg op iets wat M wil, dan kan hij dat moeilijk accepteren en ik heb het idee dat het komt omdat hij het gevoel heeft dat ik zijn wens niet serieus neem.

Ik zou in jouw geval, zoals Soempie ook al zegt, eerst aangeven dat je snapt dat ze een snoepje wil en dat snoepjes inderdaad erg lekker zijn. En het daar dan even bij laten, want met een "maaaaaar: je mag er geen" poets je al je begrip ook weer weg. Als ze daarna nog verder vraagt dan kun je altijd nog zeggen dat je dat niet wilt (of dat het mag, maar dat ze heeft even moet vragen in plaats van te schreeuwen) en ook waarom niet. Ik denk inderdaad ook dat duidelijkheid over het snoe/koekmoment een hoop drama kan voorkomen. Ik probeer er ook wel voor te waken om gevoelig te zijn voor drama of drammen, maar ik merk ook dat er dagen (of weken) zijn waarin alles moeizaam loopt en ik het moeilijk vind om consequent en duidelijk te zijn, terwijl het even later weer geen enkel probleem is.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 16:32:50 #186
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137621148
Ik merk inderdaad dat M best wel veel begrijpt als je het hem maar uitlegt. Laatst wilde hij 's ochtends per se zijn knuffel mee naar beneden nemen. Normaal mag dat niet maar in het kader van "pick you battles"... Alleen wat later gingen we boodschappen doen en M liep nog steeds met zijn knuffel. En ik wil echt niet dat dat ding buiten komt want we hebben er maar 1. Dus M voorbereid dat we boodschapjes gingen doen en dat Tijger thuis bleef om op het huis en op de kat te passen want dat doet hij altijd. Even piepen want tijger moet meeeheee. Toen vertelt dat we eerst een schone luier gingen halen en dat zijn autootjes wel mee mogen boodschappen doen. Luier verschoond en eenmaal terug beneden loopt hij zo naar de kast, pakt zijn autootjes en legt zijn knuffel er voor in de plaats.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 11 maart 2014 @ 16:47:58 #187
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137621754
Hier ook een peuter die alles zelluf wil doen en bijvoorbeeld de deur dichtsmijt om vervolgens weer open te doen als ik hem per ongeluk zelf heb open gedaan :') Of opendoen en vervolgens weer dicht te doen omdat hij het wilde doen :')

Ze hadden net het briefje dat er waterpokken heersen verwijderd bij de peuterspeelzaal, ze kunnen hem morgen weer ophangen :+ Geert heeft ze *O*

pi_137622258
Dat zou M ook zo kunnen doen, met die deuren :D We hebben hier nu elke avond bij het naar bed gaat een gesprek of de deur open, dicht of 'op een tier' moet ;) En als ie open moet, moet ie vaak nog een beetje verder open, of een beetje minder open, maar niet te weinig want dan is het weer een kier en dat was niet de bedoeling. Moeilijk hoor, die controlebehoefte :+

quote:
2s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:32 schreef Kyara het volgende:
Ik merk inderdaad dat M best wel veel begrijpt als je het hem maar uitlegt. Laatst wilde hij 's ochtends per se zijn knuffel mee naar beneden nemen. Normaal mag dat niet maar in het kader van "pick you battles"... Alleen wat later gingen we boodschappen doen en M liep nog steeds met zijn knuffel. En ik wil echt niet dat dat ding buiten komt want we hebben er maar 1. Dus M voorbereid dat we boodschapjes gingen doen en dat Tijger thuis bleef om op het huis en op de kat te passen want dat doet hij altijd. Even piepen want tijger moet meeeheee. Toen vertelt dat we eerst een schone luier gingen halen en dat zijn autootjes wel mee mogen boodschappen doen. Luier verschoond en eenmaal terug beneden loopt hij zo naar de kast, pakt zijn autootjes en legt zijn knuffel er voor in de plaats.
Ze kunnen je soms verrassen met hun redelijkheid he? :+ Weggaan op kdv-dagen is hier vaak een gedoe, maar vanochtend ging het opeens zo makkelijk weer. Ik moest nog een luier verschonen ( }:| ) en dat was gewoon een simpel: "we gaan even je luier verschonen" "NEE!" "Weet je nog dat het pijn doet als je geen schone luier krijgt? "Oh ja!" *gaat liggen* En daarna: "ga maar even naar de gang en pak je helm maar vast" "Ok, goetidee mama!" Als ik toch zou weten op welk knopje ik soms onbewust druk :?
  dinsdag 11 maart 2014 @ 17:11:17 #189
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137622536
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 17:01 schreef Clubsoda het volgende:
Ze kunnen je soms verrassen met hun redelijkheid he?
Precies dit ja. Je bereid je al helemaal voor op strijd en dan krijg je een "okey" :?
  dinsdag 11 maart 2014 @ 18:14:50 #190
30252 Soempie
Procreating
pi_137624397
Hier ook zaken die opnieuw moeten als ik het in m'n hoofd heb gehaald het voor M. te doen.
Elke avond ga ik weer de mist in als ik hem in bed leg: 'Neee, zelf liggen!' zegt hij dan. Om vervolgens overeind te komen en direct weer te gaan liggen. :z
pi_137625365
Wat een heerlijkheid, dat zelfgedoe hebben wij helemaal niet *O*
Onze tantrums gaan om dingen als luier aan -O-
pi_137625425
Dat lijkt me inderdaad een stuk eenvoudiger ja :P
  dinsdag 11 maart 2014 @ 18:57:46 #193
244125 laziness
pi_137625705
Wij hebben dat zelf doen ook totaal niet.

Hij heeft wel ontdekt dat hij met zijn stoeltje of de kinderstoel er bij allerlei kasten open kan trekken en bij de kraan kan :X
  dinsdag 11 maart 2014 @ 19:35:45 #194
244125 laziness
pi_137627630
En mijn kind heeft ook best manieren.

Als je zegt ga je even opruimen zegt hij 'nee nee nee, bedankt.'
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 11 maart 2014 @ 19:36:49 #195
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137627686
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:35 schreef laziness het volgende:

dat klinkt beter dan: "jij doet dat! }:| " :') _O-

dinsdag 11 maart 2014 @ 21:29:53 #196
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137633800
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:35 schreef laziness het volgende:

Goed opgevoed ^O^
  dinsdag 11 maart 2014 @ 21:34:56 #197
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137634143
Anouk moet eerst vragen of ze iets mag: "Mama? Vragen?" O+

En dat knuffelverhaal van M. Heel herkenbaar! Anouk probeert iedere ochtend haar speen weer mee naar beneden te nemen, ook zielig erbij kijken. En als ik dan zeg nee, dat hebben we toch afgesproken, hangt ze hem vervolgens op het haakje en springt in mijn armen.
Hier mag haar knuffie wel gewoon mee naar beneden, maar ook niet mee naar buiten. Ze heeft nog wel een knuffie, maar dat is de mama van knuffie O+
  dinsdag 11 maart 2014 @ 22:17:43 #198
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137636611
Even kijken of dit lukt:

Bekijk deze YouTube-video
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 11 maart 2014 @ 22:28:20 #199
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137637338
mijn arme pokkepeutertje.. werd net wakker van de jeuk ;(
even kijken hoe erg het morgen is anders toch maar even langs de huisarts voor iets jeukstillends oid.

wel lief: buuv neemt Jan morgen mee naar school, zodat ik geert niet extra hoef te stressen om aan te kleden om op tijd op school te zijn. Hij mag sowieso niet naar logo morgen omdat ze ook een baby heeft morgen dus ..

woensdag 12 maart 2014 @ 05:57:38 #200
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137645687
Kidsclin halen DJMO. Smerig spul (bij Anouk zaten er veel pokkken ook in haar haar, dus lekker vet), maar helpt wel tegen de jeuk. Ha doet niet veel volgens mij en als je er al mag komen met hem.
Beterschap!
  woensdag 12 maart 2014 @ 05:58:20 #201
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137645688
Kan hem niet zien Kyara. Staat op prive...
pi_137645891
Of (voor veel minder geld) een zak haver(mout) kopen en m daarmee in bad of onder de douche doen. Haver in een sok of washand doen, komt melkachtig vocht uit dat de jeuk verlicht.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 12 maart 2014 @ 07:26:22 #203
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137645951
havermout heb ik idd al in huis, maar dat werkte bij jan niet.bij Jan kreeg ik aerius oid, (was wel een andere ha, maar goed) we zullen zien hoe het zich ontwikkelt

pi_137645992
Havermout werkte bij ons het beste, het was even een vies weekje met al die havermoutprut, maar het werkte bij ons echt beter dan de kidsclin (of zoiets). Succes!
  woensdag 12 maart 2014 @ 07:48:43 #205
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137646101
Ik heb daarna nog de plekjes gesmeerd met calendulan zalf, tegen de mogelijke littekens.
  woensdag 12 maart 2014 @ 08:11:31 #206
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137646323
Wat sneu DJMO. Ik hoor ook goede verhalen over de calendulan van VSM.

Filmpje:

woensdag 12 maart 2014 @ 08:27:46 #207
244125 laziness
pi_137646520
Lief Kyara en typisch peuter om tellen dan opeens leuker te vinden midden in het liedje :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 12 maart 2014 @ 09:14:20 #208
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137647289
Ik probeer hem af te leiden .. door hem in z'n lijfje te prikken (zachtjes natuurlijk) terwijl ik peutertje pok, pok, pok, pok, zeg :') hij begint te schaterlachen en hetzelfde terug te doen bij mij. En vergeten is de jeuk :P

Lief filmpje Kyara!!

woensdag 12 maart 2014 @ 09:19:57 #209
100412 mefke79
komt goed!
pi_137647386
Djmo aerus is een anti histamine, tegen allergie dus. De pokken is een virus dus waarom zou je dat spul geven? Mentholpoeder of gel werkt ook gewoon. Kidsklin werkte ook, vooral net uit de koelkast en havermout ging in een washandje in bad. Tis een paar dagen flink afzien, dat wel. En oudste zijn eczeem nam het daarna over dus het is ook een van de weinige keren dat we hormoon zalf gebruikt hebben.
pi_137647436
Calendula zalf van VSM helpt ook goed tegen de jeuk.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 12 maart 2014 @ 09:22:12 #211
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137647439
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 09:19 schreef mefke79 het volgende:
Djmo aerus is een anti histamine, tegen allergie dus. De pokken is een virus dus waarom zou je dat spul geven? Mentholpoeder of gel werkt ook gewoon. Kidsklin werkte ook, vooral net uit de koelkast en havermout ging in een washandje in bad. Tis een paar dagen flink afzien, dat wel. En oudste zijn eczeem nam het daarna over dus het is ook een van de weinige keren dat we hormoon zalf gebruikt hebben.
ik weet het. Menthol word trouwens afgeraden omdat het littekenvormend kan werken (van wiki). Aerius werkt echter ook jeukstillend. Jan kreeg het destijds omdat hij allergisch was voor muggen en toen hij zo bizar onderzat kreeg hij hetzelfde voorgeschreven. Bij Geert lijkt het tot op heden echter mee te vallen gelukkig.

woensdag 12 maart 2014 @ 09:29:59 #212
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_137647612
Wat ook nog goed helpt bij waterpokken is Tea Tree olie. Als je de pokjes ermee aanstipt, gaan ze sneller weg en jeuken ze ook minder.

En idd, havermout.

Ik zou zelf niet naar de huisarts gaan voor iets tegen de jeuk. Het is vervelend, maar ze moeten er even doorheen, het duurt maar een paar dagen en dan is het over. Er zijn zoveel middeltjes die je kan gebruiken ervoor die gewoon vrij verkrijgbaar zijn om de jeuk enigszins te verlichten.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  woensdag 12 maart 2014 @ 09:30:36 #213
100412 mefke79
komt goed!
pi_137647634
Volgens mij moet je ook gewoon geluk hebben met die littekens. Driekus heeft er eentje in zijn gezicht. Het was ook de grootste pok die hij had. Hij bleef er keurig af, maar dat was kennelijk niet genoeg.
  woensdag 12 maart 2014 @ 09:49:42 #214
244125 laziness
pi_137648071
O. had niks noemenswaardigs aan pokken en geen jeuk en toch twee kleine littekens in zijn gezicht.
  woensdag 12 maart 2014 @ 14:32:44 #215
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137656929
Dames. Even ter info. Dat kusjekroel en uitleg gedoe werkt dus NIET bij mijn kind. }:|

Vanochtend met heel erg veel moeite een broek aan kunnen trekken, daarna met moeite in de auto gezet, en vanmiddag was het helemaal drama toen ze in de autostoel moest :X
En nu loopt ze zonder broek en zonder luier :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 12 maart 2014 @ 16:04:30 #216
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137659596
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 14:32 schreef PureEvil het volgende:
Dames. Even ter info. Dat kusjekroel en uitleg gedoe werkt dus NIET bij mijn kind. }:|

Vanochtend met heel erg veel moeite een broek aan kunnen trekken, daarna met moeite in de auto gezet, en vanmiddag was het helemaal drama toen ze in de autostoel moest :X
volgende keer één keer waarschuwen dat ze dan maar zonder broek meegaat en dan ook gewoon zonder broek in de auto zetten. Geen weerwoord afwachten maar bij kop en kont vastpakken en in de auto zetten, zonder iets te zeggen.

pi_137660224
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 09:30 schreef mefke79 het volgende:
Volgens mij moet je ook gewoon geluk hebben met die littekens. Driekus heeft er eentje in zijn gezicht. Het was ook de grootste pok die hij had. Hij bleef er keurig af, maar dat was kennelijk niet genoeg.
Hier idd ook, bij beide kinderen.
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:12:52 #218
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137672421
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 14:32 schreef PureEvil het volgende:

wij gebruiken nu de gang bij hysterisch gedoe en niet willen luisteren. Werkt wonderbaarlijk goed. Maar laatst wilde ze niet in haar stoel eten, maar op "onze" stoel, toen heb ik haar uitgelegd dat het dan lastig eten is omdat ze er niet goed bij kan dan....tot mijn verbazing ging ze zo in haar stoel zitten. Met andere woorden; de ene dag is het zo, de andere dag weer anders. Heb je geen reet aan dus :P
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:15:13 #219
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_137672573
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:12 schreef Susie het volgende:

[..]

wij gebruiken nu de gang bij hysterisch gedoe en niet willen luisteren. Werkt wonderbaarlijk goed. Maar laatst wilde ze niet in haar stoel eten, maar op "onze" stoel, toen heb ik haar uitgelegd dat het dan lastig eten is omdat ze er niet goed bij kan dan....tot mijn verbazing ging ze zo in haar stoel zitten. Met andere woorden; de ene dag is het zo, de andere dag weer anders. Heb je geen reet aan dus :P
En het mooie is dat dit soort rationele oplossingen steeds vaker succesvol worden :Y Ik sta er regelmatig verstelt van wat we allemaal kunnen oplossen of voorkomen door dingen uit te leggen :Y
Oude (on)bekende.
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:17:17 #220
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137672683
Dat merk ik ook wel hoor. Ze begrijpen meer dan wij denken.
pi_137672693
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:15 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

En het mooie is dat dit soort rationele oplossingen steeds vaker succesvol worden :Y Ik sta er regelmatig verstelt van wat we allemaal kunnen oplossen of voorkomen door dingen uit te leggen :Y
Inderdaad!

Ze begrijpt hier echt zooo veel!

Edit: Wat jij zegt dus Susie :D
pi_137673097
Hier werkt de aanpak uitleggen waarom iets niet kan/mag en zoveel mogelijk proberen een alternatief te bieden over het algemeen het beste. En soms is een afkoelmoment op de trap of op haar kamer echt even nodig, kan gebeuren en over het algemeen gaat het dan de rest van de dag weer goed.

L. heeft vandaag haar beste actie tot nu toe uitgevoerd. Ik ging een uurtje slapen en L. bleef beneden televisie kijken. Hebben we vaker zo gedaan de afgelopen weken en gaat altijd goed. Tot mijn man vanmiddag toen hij thuiskwam de snoepjeskast (dressoir waar L. dus heel goed bij kan) opende. Ze had de hele pot met K3 chocolaatjes leeggegeten. _O- :o En ze was ook nog zo slim geweest om alle papiertjes in de vuilnisbak te gooien. Toen ik haar vroeg waarom ze er zoveel op had zei ze: "ik wilde heel graag groeien mama". :D Ik vond het zo'n goede actie dat ik er ook echt niet boos om kon worden. Maar ze heeft dus echt iets van 10 chocoladebonbons opgegeten. En bij het avondeten zei ze dat er geen plek meer was in haar buik voor vlees en vla. :')
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:26:16 #223
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137673262
_O- Slimme L. En niet zo raar dat er geen plek meer was! :D
pi_137673270
Als ik thuis kom is het altijd "kom binnen mama"
"jas uit!"
"Sloen uit"
"sitteuh mama ja? tieetti? ja? " :D

Nikki wat een schatje heb je O+
pi_137673450
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:26 schreef bitterend het volgende:
Als ik thuis kom is het altijd "kom binnen mama"
"jas uit!"
"Sloen uit"
"sitteuh mama ja? tieetti? ja? " :D

Nikki wat een schatje heb je O+
Ahh wat schattig. O+
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:40:05 #226
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137674114
:D Die L. Slimme meid!

Bitterend, wat lief O+

Hier wil M ook altijd zijn schoenen uit. En daarna is het "mama ook sjoentjes uit".

Wat me hier opviel is dat sommige drama's wel diepe indruk op hem maken. Afgelopen zaterdag heb ik hem uit de zandbak geplukt omdat hij -herhaaldelijk- met zand bleef gooien. Drama, drama, drama. Vandaag weer in de zandbak:

"Midas niet zand gooien"
"Nee, is niet de bedoeling"
"okey, afgesproken"

_O-

"Niet met eten gooien"
"Midas stout"
"Solly mama" O+
"Solly Midas" :')

Zooooo, schattig O+
pi_137674335
Jaaaaaaaa <3 te lief!! hier ook "becca niet doen nie" "becca niet ooien"
De hele dag praat ze tegen zichzelf :D ik kan haar opvreten!
  woensdag 12 maart 2014 @ 22:21:40 #228
30252 Soempie
Procreating
pi_137676464
Haha, wat lief allemaal. Hier worden zulke dingen nagedaan met z'n knuffelolifant.

Vaak doet hij dingen die niet mogen ook met de beste bedoelingen. Zo had hij onlangs in de bank gespuugd, verschillende keren achter elkaar voor ik het door had. Ik reageerde bozig en toen ging M. huilen: 'voor mama paddenstoel gemaakt in de bank' :'(
En ja hoor een spuugvlek in de vorm van een grote paddenstoel. :') O+
  woensdag 12 maart 2014 @ 22:35:49 #229
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_137677297
L geniaal ^O^ en een keertje geen vlees en vla ach kan gebeuren ;)
  woensdag 12 maart 2014 @ 22:35:59 #230
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137677306
Agoss, dat is wel schattig O+
M zegt nou ook steeds als hij zijn tekening op de stoel ziet staan:
"Op papier moet je tekenen"
"Ja, tekenen op papier"
"Niet op stoel"
"Nee, niet op stoel"

Gister kwam papa thuis.
M: "lieve papa"
Papa: O+
2 tellen later
M: "lieve lamp"
Papa: :?
Mama: _O-

Sorry, ik vind het zooo leuk, kan nog wel uren door blijven gaat net anekdotes :@
  woensdag 12 maart 2014 @ 22:37:40 #231
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_137677388
Kyara O+
pi_137677949
Geweldig Kyara _O- O+ en bitterend O+
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:35 schreef Kyara het volgende:
...
Sorry, ik vind het zooo leuk, kan nog wel uren door blijven gaat net anekdotes :@
Wie zegt dat je moet stoppen? ;)

Die peuterpraat is zo leuk. En ik vind het zo jammer dat ik er zo weinig van onthou, dat ik er niet aan denk om dingen op te schrijven...
Lars kan tegenwoordig ook echt een 'grapjeshoofd' opzetten. Met zo'n lachje van "let je op? er komt een grapje aan!"
pi_137678158
Kyara, jouw M. O+

Shandaly, dat zou ik ook vaker moeten doen, maar et komt er gewoon niet van. Misschien moet ik maar eens een schriftje of iets dergelijk binnen handbereik neer gaan leggen.
  woensdag 12 maart 2014 @ 23:34:01 #234
30252 Soempie
Procreating
pi_137680004
Kyara O+ ik vond jullie reactie op die tekening zo mooi. :)

Peuterpraat *O* in elk geval kunnen we de posts hier nagaan en verzamelen. Hier wel een boekje, maar vaak ben ik de grappige uitspraken alweer kwijt als ik wil schrijven.
pi_137681485
Ik had er vanmiddag ook weer eentje. Ik gaf Rosalie een klein flesje voor ze naar bed ging en Eva speelde die tijd even op haar kamer.
Kom ik daar, zegt ze "mama ik ben nat (ongelukje)".
Ik: "joh is niet erg. Kom trekken we het uit en droge kleren aan"
Dus we zijn bezig en ik vertel haar dat ze de volgende keer dan even het potje moet pakken als ik haar niet op de wc kan zetten. Maar dat het niet erg is en kan gebeuren.
Zegt ze: "nee mama, ik ben een klein viespeukje"

Echt.....veeg me op.

Zo zegt ze nu dus ook regelmatig: "ik geloof er niks van" als we iets vertellen :')
  donderdag 13 maart 2014 @ 09:50:02 #236
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_137685205
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:21 schreef Soempie het volgende:
Haha, wat lief allemaal. Hier worden zulke dingen nagedaan met z'n knuffelolifant.

Vaak doet hij dingen die niet mogen ook met de beste bedoelingen. Zo had hij onlangs in de bank gespuugd, verschillende keren achter elkaar voor ik het door had. Ik reageerde bozig en toen ging M. huilen: 'voor mama paddenstoel gemaakt in de bank' :'(
En ja hoor een spuugvlek in de vorm van een grote paddenstoel. :') O+
Haha leuk die peuterpraat, maar bovenstaande verdiend toch wel een medaille _O-

Laatst liep ik met Rayen buiten en we moesten wachten op het stoplicht. Stond daar een brommer met iemand erop natuurlijk.
Roept Rayen verbaast al wijzend "papa's slippersss" :o . En inderdaad die knul had dezelfde slippers als mijn vriend.
Hij bleef er maar over doorgaan, wijzend en al, van hoe kan dat nou die vreemde heeft papa's slippers aan.
Het plaatje was compleet toen het licht op groen ging en die knul dus wegreed op zijn brommer.
Rayen al roepend en wijzend "papa's slippers" :'( :o :{ met een toontje van uhhh nu rijdt die er nog mee weg ook.
Rayen 2½ jaar!
pi_137685234
hahahahaahaha Rayen!!! _O_
pi_137685249
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:49 schreef Shandaly het volgende:
Geweldig Kyara _O- O+ en bitterend O+

[..]

Wie zegt dat je moet stoppen? ;)

Die peuterpraat is zo leuk. En ik vind het zo jammer dat ik er zo weinig van onthou, dat ik er niet aan denk om dingen op te schrijven...
Lars kan tegenwoordig ook echt een 'grapjeshoofd' opzetten. Met zo'n lachje van "let je op? er komt een grapje aan!"
Ja!! ik moet ze ook gewoon opschrijven! of filmen!! we liggen regelmatig in een deuk <3
  donderdag 13 maart 2014 @ 10:05:28 #239
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_137685590
Echt, peuters O+

En al die al dan niet bewuste "stoute" dingen :D

Ik merk wel dat S soms wordt aangetrokken door dingen waarvan hij weet dat het niet mag. Dan krijgt hij een bepaalde blik in zijn ogen en dan weet ik al dat er iets onwenselijks aankomt. En soms lost hij zijn stoute neigingen op door een knuffel iets te laten doen: "Nee nee Nijntje, niet mama slaan! Vind mama niet fijn Nijntje :( "
Oude (on)bekende.
pi_137686395
Dat, maar dan met ernie! Heel herkenbaar.
pi_137686558
Die blik herken ik ja. Bij mijn dochter komt dan nog eens dr kin naar voren (zo'n centenbakkie heeft ze dan) en dan zie ik dr denken wat kan ik eens uitvreten.
pi_137687626
Ohhh die stoute blik!! vooral als ze eten op de grond gaat gooien! ze weet dat ik daar erg boos van kan worden expres eten op de grond gooien met "is nie lekker mama" en dan zeg ik ok dan leg je het terug op je bord......dan kijkt ze me aan zo van "ja ja bekijk het maar" en gooit ze het alsnog op de grond :X
pi_137688492
Ik vind ze net Gollem, die peuters, met hun hardop interne dialogen over wat er wel en niet mag :D

En M heeft ook een boevengezicht, een duckface met opgetrokken neusje, zo hilarisch O+

Ik moest zo lachen op de fietsen, we bespraken een woord met een 'k' en die kan M nog steeds niet zeggen. Dus ik deed voor: "kkkkkkkk" en hij "fttfftttfttt" en daarna moest hij keihard schateren omdat het zo mal klonk O+
pi_137688661
Ik kom vast gluren in dit topic :@. Nog 11 daagjes!
Ik vind jullie peuterverhalen nu al keileuk O+.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_137689953
Handig die kinderen die waarschuwen. Daan krijgt een twinkeling in zijn ogen.

Leuke praatjes ook. Bij Daan begint het praten nu ook echt beter te worden. Langere zinnetjes en een grotere woordenschat.

Tot snel kuukske!
pi_137690846
Mijn dochter wijst naar een hardloper en zegt: Zielig hè mama. Wat is er zielig? Die meneer loopt zo hard want hij is zn mama kwijt. Die issie aan het zoeken!
  donderdag 13 maart 2014 @ 13:53:25 #247
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137692297
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:12 schreef bitterend het volgende:
Ohhh die stoute blik!! vooral als ze eten op de grond gaat gooien! ze weet dat ik daar erg boos van kan worden expres eten op de grond gooien met "is nie lekker mama" en dan zeg ik ok dan leg je het terug op je bord......dan kijkt ze me aan zo van "ja ja bekijk het maar" en gooit ze het alsnog op de grond :X
Herkenbaar!

Danic en TJ :D _O- O+

Aaah Tally, wat schattig O+
pi_137705543
Tally :D

Al een paar avonden na het bad is het een strijd op de commode..ze wil niet afgedroogd worden, geen luier, niet tanden poetsen...een ware gevecht!
Vandaag na het bad stond ik mezelf af te drogen...R zag het en zei "becca ook doek" nou ik ga haar mijn handdoek en ze stond me echt na te doen :D zo schattig!! ik hielp een beetje maar verder heeft ze helemaal zelf gedaan...voor crème en luier wou mijn man haar toch op de commode maar dat werd weer krijsen dus weer op de grond, crème gegeven en een beetje geholpen en dat was geen enkel probleem :o luier deden we ook staand op de grond! dat vond ze allemaal erg leuk want "becca gloot" en "becca doen"
Mijn kleine baby :o :'( O+
  donderdag 13 maart 2014 @ 20:55:20 #249
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_137708267
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:05 schreef Tally het volgende:
Mijn dochter wijst naar een hardloper en zegt: Zielig hè mama. Wat is er zielig? Die meneer loopt zo hard want hij is zn mama kwijt. Die issie aan het zoeken!
_O- Hahaha hoe mooi gevonden.

DIe Becca, die grote meid O+

En de slimheid van peuters. Rayen had op een avond een keer hele pijnlijke rode billen van ontstoken exceem. Creme gesmeerd en na 2 dagen was het over.
Maar hij was het nog niet vergeten, oh nee zeker niet. Nadat het over was gebruikte hij het gelijk als hij 's avonds naar bed moest.
Als hij er 5 minuten in lag hoorde ik hem al roepen, "au mama au", als ik dan kwam checken wat er "au" deed, dan waren het zijn billen.
En hij is nogal een volhoudertje ik kon dus niet wegkomen zonder te checken, en dan zei ik Rayen je billen zijn helemaal niet rood, er is niks te zien.
En hij antwoorden met een vragende "nee?" :? :+ NEE dus :6 :9
Rayen 2½ jaar!
pi_137723206
Oh al die slimme peuters O+

Hier is het standaard als ze in bed ligt na 5min ik moet plassen. Het begrip tijdrekken kent ze al.
En ze kletst zoveel en ze onthoudt zoveel O+ ze zijn al zo wijs maar volgend jaar naar school dat kan nog niet hoor :N
pi_137726190
Kijk nou hoe groot ze wordt O+
pi_137729443
Oh danic dat is al een peuter.

Ean had was een heel verhaal aan het vertellen in haar fantasie en ze gebruikte de hordeur om te switchen van personage.
Ik hoorde kom Ean schiet eens op.
Andere kant van de hordeur oke ik kom al.
En weer terug oke oke oke
Andere kant weer ja ja ja
enz enz. Zo leuk om te horen en ik zeg eigenlijk nooit schiet eens op omdat ik wil dat ze juist de tijd voor dingen neemt.
pi_137730632
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:30 schreef ferrari_rood het volgende:
Oh danic dat is al een peuter.

Ean had was een heel verhaal aan het vertellen in haar fantasie en ze gebruikte de hordeur om te switchen van personage.
Ik hoorde kom Ean schiet eens op.
Andere kant van de hordeur oke ik kom al.
En weer terug oke oke oke
Andere kant weer ja ja ja
enz enz. Zo leuk om te horen en ik zeg eigenlijk nooit schiet eens op omdat ik wil dat ze juist de tijd voor dingen neemt.
Ja, ze is al bijna een jaar een peuter :P

En wat knap die fantasie.
Eva heeft dat met vlagen, maar je merkt dat het nog in ontwikkeling is.
Van de week was ze met het buurmeisje van 4,5 aan het aan buitenspelen en die gaf haar wat steentjes van ons grind 'om mee te betalen'.
Je zag eva echt zo :? Betalen? Dat zijn toch steentjes?
pi_137730691
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:03 schreef danic het volgende:

[..]

Ja, ze is al bijna een jaar een peuter :P

En wat knap die fantasie.
Eva heeft dat met vlagen, maar je merkt dat het nog in ontwikkeling is.
Van de week was ze met het buurmeisje van 4,5 aan het aan buitenspelen en die gaf haar wat steentjes van ons grind 'om mee te betalen'.
Je zag eva echt zo :? Betalen? Dat zijn toch steentjes?
8)7 kleuter bedoel ik. :O :O :O :O :O voor mij atm
pi_137730758
Hier moet haar portemonnee mee naar de winkel. Daar zit wat 'vreemd" geld in en muntjes die wij krijgen bij het tankstation en dat wil zij betalen in de winkel. En als er dan zo'n meisje van 16 achter de kassa staat zie je die kijken van 8)7 }:| . En ik probeer haar dan de caissière een beetje te sturen dat ze dat muntje aanpakt en met het bonnetje weer terug geeft.
pi_137731115
Ow die fantasie.. O+ Heerlijk is dat he?
Lars speelt hier ook alles na. Hij gaat heel de dag door "even naar de speeltuin" en "even boodschappen doen", en laatst was zelfs "zijn auto stuk en moest ie naar de garage en dat kostte heel veel centjes" etc

En wat betreft betalen.. Lars duwt altijd op het groene knopje van de pinautomaat :@ Met contant geld betalen doe ik bijna nooit... Een tijdje terug waren we bij zo'n indoorspeeltuin, en gaf ik hem een briefje van 10 om zelf te betalen, en hij keek me echt aan van 'wat moet ik daar nou mee?!'
pi_137731204
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:18 schreef Shandaly het volgende:
Ow die fantasie.. O+ Heerlijk is dat he?
Lars speelt hier ook alles na. Hij gaat heel de dag door "even naar de speeltuin" en "even boodschappen doen", en laatst was zelfs "zijn auto stuk en moest ie naar de garage en dat kostte heel veel centjes" etc

En wat betreft betalen.. Lars duwt altijd op het groene knopje van de pinautomaat :@ Met contant geld betalen doe ik bijna nooit... Een tijdje terug waren we bij zo'n indoorspeeltuin, en gaf ik hem een briefje van 10 om zelf te betalen, en hij keek me echt aan van 'wat moet ik daar nou mee?!'
Ik pin ook vaak maar bij de bakker meestal niet dus daar kent ze het van.
pi_137732644
Eva had al een tijdje een mooie zilveren spaarpot bij ons en eentje van minnie mouse bij opa en oma. Iedere week ligt daar wel wat klein geld voor haar klaar.

Enige tijd terug heb ik van mijn werk een spaarpot meegenomen waarbij alle muntjes gesorteerd worden (die we vroeger ook al hadden). Eva deed er wat muntjes in en vertelde dat ze daarvan een plaspop ging kopen.
Toen ik haar vertelde dat hij dan wel helemaal vol moest, keek ze echt zo :o -O-

Die spaarpot geeft toch wel een goed inzicht merk ik. Dus misschien een tip.
(Uiteraard hoeft dat ding niet helemaal vol, maar ik zei dat om haar een beeld te geven van wat ze met doen voordat ze haar doel bereikt heeft).
pi_137732915
Ean en Sac krijgen beide een kwart van wat ik verkoop aan babydingen. Nu schiet die verkoop niet zo op dus kan ze niks in haar spaarpot doen. Dat vindt ze altijd heel leuk om te doen.
pi_137734047
Heeft mijn bijna 4-jarige vorige week de prik gehad. Moet opnieuw omdat het over de houdbaarheidsdatum was. Ze belden net van het cb. Ik ben not amused.
Met een meidenkwartet
pi_137734227
Daar zal ik ook pissig over zijn. Wat een klunzen zeg.
pi_137734336
Kan ik me voorstellen Cathmar.

Hier viel net de bevestiging van sofie dr school inschrijving op de mat. OMG. Mijn meisje, die is toch pas net geboren?
*poef* nu is het weg
pi_137737482
Dat is ook wel erg oening cathmar..

Ik heb vanochtend Daan zijn inschrijving op de basisschool afgegeven. Maar dat is makkelijk als je er toch al elke dag rondloopt ;)
  vrijdag 14 maart 2014 @ 18:36:45 #264
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137739384
Cathmar, ik zou ook pissed zijn :(

Danic, wat een bos haar heeft ze! Ze wordt echt groot!

Mijn peuter is dan wel niet zo'n klimgeit of stuiterbal, ondernemend is ie wel...... :X
pi_137739436
Wat lomp van dat cb!
  vrijdag 14 maart 2014 @ 18:48:32 #266
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137739749
Lekker zo'n cb zeg. Leerpunt voor ons, vragen of de prik nog niet over de houdbaarheidsdatum is.

Wat een moppie Danic! Mooie haren ook O+
  vrijdag 14 maart 2014 @ 22:06:58 #267
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137748527
Ik ga morgen (samen met M) naar de open dag van de peuterspeelzaal. Iemand nog tips waar ik op moet letten?
  vrijdag 14 maart 2014 @ 22:12:18 #268
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_137748727
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 22:06 schreef Kyara het volgende:
Ik ga morgen (samen met M) naar de open dag van de peuterspeelzaal. Iemand nog tips waar ik op moet letten?
Of het schoon is, hoeveel en wat voor speelgoed ze hebben. Gaan ze elke dag naar buiten, wat doen ze voor activiteiten? Doen ze ook uitstapjes? Hebben ze naast (vaste) leidsters ook een vrijwilliger/stagiare?
Is knutselen verplicht of mogen ze meedoen als ze het leuk vinden?

Nou, zoiets? ;)
  vrijdag 14 maart 2014 @ 22:17:35 #269
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137748935
Thanx! Een aantal dingen had ik ook al bedacht inderdaad (en heb de werkwijze en inspectierapporten ook al doorgespit). Belangrijkste vind ik toch het "onderbuikgevoel".

Ik ben benieuwd! Ook in hoeverre je echt het verschil merkt met opvang.
pi_137753316
Ja onderbuik gevoel is heel belangrijk.
Vraag ook even naar hun beleid wat betreft foto's maken en delen (in nieuwsbrief/op website ed) van je kind.
En of er ook observaties worden gedaan? En of die dan voor henzelf en jou als ouder bestemd zijn of ook gebruikt kunnen worden voor studiedoeleinden.

Let even op toegankelijkheid. Ik moet bijvoorbeeld een brandtrap op met een baby op de arm.
pi_137758554
En even een gesprekje met meerdere juffen, dat je ook kunt kijken of je daar een klik mee hebt.
Hebben ze nog een pedagogisch plan, en doen ze er iets mee. En vraag om meer voorbeelden dan de knutsels die ze de laatste 3 weken hebben gemaakt, speciaal voor de open dag ;)
Maar onderbuik is zeker belangrijk..
Al heb ik voor Daan "gewoon" de PSZ gekozen die bij de school hoort. Dan gaat hij straks ook met een aantal van die kindjes naar de kleuterklas. En hij leert alvast het montessori materiaal/gewoontes kennen.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 09:31:45 #272
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137758770
Hier zit de psz ook bij 2 basisscholen. Maar ik wil eigenlijk weer liever een andere school :+
Dat is misschien ook iets om te vragen. Of alle kindjes dan ook naar die scholen gaan of ook naar de school waar ik -vooralsnog- een voorkeur voor heb.

Die knutsels, observaties en toegankelijkheid is ook een goede. Ik moet sowieso de meiden ook meenemen als ik M ga wegbrengen en het is niet handig als ik een duowagen buiten moeten laten staan omdat het niet past....
  zaterdag 15 maart 2014 @ 10:30:19 #273
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137759729
Zou wel leuk zijn als hij vriendjes op de psz heeft die daarna ook naar dezelfde school gaan.
Op het kdv heeft Anouk 2 vriendinnetjes, waarvan 1 er (naar mijn idee, want wonen dichterbij een andere school) in ieder geval niet naar dezelfde gaat. Vind ik wel jammer eigenlijk.
Maar aan de andere kant, straks een klas vol met andere kindjes weer :P
pi_137766456
Hoe is het gegaan Kyara?

Hier zijn wij naar de open dag van de basisschool geweest. Ean was heel verlegen had niet anders verwacht. Dat wordt nog wat als ze volgend jaar naar school gaat.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 14:59:39 #275
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137766612
Ik vond het eigenlijk vooral heel dubbel. M heeft het ontzettend naar zijn zin op het kdv. Ik zag ook geen meerwaarde van de psz boven het kdv, eerder andersom. Maar ja, het kdv wordt zonder baan onbetaalbaar.

Het voelt dus een beetje seconde best. En falen van mijn kant dat hij van het kdv af moet -O-
pi_137777497
Mex zijn psz is een lokaal in het buurthuis met speelgoed en een speeltuintje en knutselwerkjes stellen niks voor en er zijn geen pedagogische toestanden.
Is echt goed genoeg voor een peuter hoor;)
Wel een trappetje, maar krijg elke dag netjes hulp met mijn buggy.

Je onderbuikgevoel lijkt me idd het belangrijkste!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 21:52:35 #277
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_137781320
Ik ben voor Rayen om een keuze te maken voor psz op bezoek gegaan bij 2.
1 daarvan was een kinderdagverblijf met een peuterspeelzaalgroep en de andere een "echte" peuterspeelzaal.
Bij het kinderdagverblijf met peuterspeelzaalgroep vond ik het maar rommelig overkomen in mijn ogen. De juf daar meldde dat ze als groepsactiviteit het liefst danste :{

Bij de peuterspeelzaal waar hij nu zit vind ik het prima geregeld. Ze beginnen met een kring dan word ieder kind apart welkom geheten en tellen ze hardop alle kinderen.
Er word gewerkt met thema's die ze uitgebreid behandelen. Nu bijvoorbeeld is het thema ziek zijn en een deel van de inrichting word daar op toegepast.
Er word een winkeltje neergezet waar pleisters en hoestdrankjes gekocht kunnen worden. Beren en poppen worden beter gemaakt en natuurlijk een toepasselijk voorleesboek erbij.
En er wordt natuurlijk veel, heel veel gewoon gespeeld.
Ook vind ik het aanbod van speelmateriaal, puzzels, verkleedkleren en wat al nog meer veel beter op deze peuterspeelzaal geregeld dan die andere.

Danic :o wat een grote meid is ze al geworden zeg !
Rayen 2½ jaar!
pi_137790277
Dat je peuter om 5 uur panisch roept en probeert de poep uit haar luier te krijgen -O-
Kind heeft een schimmel, dus de paniek begrijp ik wel. Het half uur poetswerk is minder feest in de nacht.
pi_137790982
Wat rot Vanyel. Kon ze daarna nog een beetje slapen!

M werd om half 6 overstuur wakker. Normaal valt hij na een knuffel direct weer in slaap, maar nu gloeide hij zo dat ik even getemperatuurd heb: 39.7. En toen was hij dus klaar wakker, maar na een fles wilde hij wel in het grote bed verder slapen (mijn lief is het weekend naar haar familie, dus plek zat :P ) :P Ik had er een hard hoofd in, want hij wil nóóit bij me slapen. Hij werd nog even huilend wakker ("neeee, Mita benede, Mita puuuuhuuuuuuzzel mate! :'( " ) maar nu ligt er een gloeiwormpje heerlijk naast me te soezen O+

Kyara, wat een rotgevoel moet dat zijn, om hem weg te moeten halen bij het kdv waar hij het zo fijn heeft -O- Maar het is geen falen natuurlijk, je doet er alles aan om werk te vinden en het feit dat je thuis bent levert hem ook een boel op :*

Danic, wat een grote meid! Mooi ook, die lange haren O+
pi_137791272
Oeh samen slapen O+
Ze mocht bij ons in bed terwijl ik haar bed verschoonde. Daarna terug was nogal een drama, duurde een tijd voor ze er vrede mee had dat ze eerst moest gaan slapen voor ze weer bij ons in bed mocht. Best jammer, maar bij ons slapen lukt alleen als, ze echt ziek is dus dat was geen optie.
Nu ligt ze nog steeds voor pampus *O*
  zondag 16 maart 2014 @ 13:42:21 #281
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137797324
Hoe is het nu met M CS? Wat sneu! En samen slapen O+
pi_137798070
Ruk. Ondanks twee paracetamol heeft hij inmiddels 40.3.... :{ en hij jammert bijna voortdurend. Het helpt niet mee dat ik overmorgen naar de VS vlieg ;( (en ik zojuist ontdek dat mijn portemonnee onvindbaar is. Niet zo mijn dag :') )
  zondag 16 maart 2014 @ 14:02:53 #283
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137798154
AI, klinkt niet goed en beroerd getimed inderdaad. Wat zielig dat hij ook zo jammert ;(
Sterkte voor hem!!!! En voor jou :*
pi_137798713
Wat sneu voor je mannetje CS. Gelukkig heeft hij wel nog even lekker bij je kunnen slapen. Beterschap! En ai dat klinkt niet goed zo'n hoge temp. Wat de anderen zeggen inderdaad even overleggen met de HAP?

Kyara wat tof van M. dat hij gewoon het kippenhok open doet. Is hij erin geweest?

Ik ben zo enorm trots op onze grote peuter. Gisteren heeft ze kennis gemaakt met haar broertjes. Ze ging al weken kijken of de broertjes in de bedjes lagen, maar kwam natuurlijk telkens van een koude kermis thuis. Dus gisteren hebben we bij thuiskomst de broertjes in de bedjes gelegd en toen L. thuis af laten leveren door haar oom. We vroegen L. of de broertjes er al zouden zijn en ze zei: "ik denk het niet hoor." Maar ze ging wel kijken. Ze was helemaal flabbergasted toen bleek dat er een babietje in het eerste bedje lag. En kijk nou papa en mama, in dat bedje is er ook één. Ze zei gelijk: "we moeten sluipen want ze slapen." O+ Wát een fijne eerste kennismaking was dat.

L. gedraagt zich tot nu toe fantastisch en helpt heel goed en heel veel mee. Natuurlijk wil ze zelf ook af en toe aandacht, maar daar is tijd genoeg voor en ze snapt ook dat ze soms even moet wachten en doet dat ook keurig. Vanmorgen heeft ze samen met de kraam T. gewassen en kleertjes uitgezocht, enorm schattig allemaal. Tot nu toe is het echt een grote trotse zus. De broertjes krijgen regelmatig een kus en knuffel en ze wil alles met ze delen. Ze zei net ook nog iets schattigs: "ik denk dat de broertjes even naar zolder willen want ze willen mijn kamer wel even zien." Lekkerding. O+

En ze zei ook nog: "mama wat heb je een kleine buik, nu kan ik weer op schoot zitten hè." O+
  zondag 16 maart 2014 @ 14:18:09 #285
244125 laziness
pi_137798741
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 14:00 schreef Clubsoda het volgende:
Ruk. Ondanks twee paracetamol heeft hij inmiddels 40.3.... :{ en hij jammert bijna voortdurend. Het helpt niet mee dat ik overmorgen naar de VS vlieg ;( (en ik zojuist ontdek dat mijn portemonnee onvindbaar is. Niet zo mijn dag :') )
Als dat ondanks de pcm is en hij blijft jammeren zou ik even de HAP bellen.
Vertrek je ook wat prettiger straks dan dit door laten sudderen.
Beterschap in ieder geval voor je ventje :*
pi_137799419
cs beterschap voor je mannetje
vanyel ook lekker wakker worden. maar wel sneu dat ze er zo'n last van heeft

Nikki O+ wat een droomkennismaking. L. als trotse grote zus.

Hier mocht ean vanmorgen even los in de intratuin. Dit keer was er maar 1x even gepiep want druk en een kindje dat wat aan het pushen was. Maar daarna wilde ze niet er niet uit. Ze vond het leuk om 12:45 lag ze in bed en ze slaapt nu nog.
pi_137799593
Dank dames! Ik heb inderdaad de HAP gebeld en we gaan zo daarheen.
  zondag 16 maart 2014 @ 14:42:31 #288
244125 laziness
pi_137799737
Nikki wat klinkt het fijn en wat is L een lieve grote zus.
  zondag 16 maart 2014 @ 14:46:26 #289
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_137799852
quote:
15s.gif Op zondag 16 maart 2014 14:17 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wat sneu voor je mannetje CS. Gelukkig heeft hij wel nog even lekker bij je kunnen slapen. Beterschap! En ai dat klinkt niet goed zo'n hoge temp. Wat de anderen zeggen inderdaad even overleggen met de HAP?

Kyara wat tof van M. dat hij gewoon het kippenhok open doet. Is hij erin geweest?

Ik ben zo enorm trots op onze grote peuter. Gisteren heeft ze kennis gemaakt met haar broertjes. Ze ging al weken kijken of de broertjes in de bedjes lagen, maar kwam natuurlijk telkens van een koude kermis thuis. Dus gisteren hebben we bij thuiskomst de broertjes in de bedjes gelegd en toen L. thuis af laten leveren door haar oom. We vroegen L. of de broertjes er al zouden zijn en ze zei: "ik denk het niet hoor." Maar ze ging wel kijken. Ze was helemaal flabbergasted toen bleek dat er een babietje in het eerste bedje lag. En kijk nou papa en mama, in dat bedje is er ook één. Ze zei gelijk: "we moeten sluipen want ze slapen." O+ Wát een fijne eerste kennismaking was dat.

L. gedraagt zich tot nu toe fantastisch en helpt heel goed en heel veel mee. Natuurlijk wil ze zelf ook af en toe aandacht, maar daar is tijd genoeg voor en ze snapt ook dat ze soms even moet wachten en doet dat ook keurig. Vanmorgen heeft ze samen met de kraam T. gewassen en kleertjes uitgezocht, enorm schattig allemaal. Tot nu toe is het echt een grote trotse zus. De broertjes krijgen regelmatig een kus en knuffel en ze wil alles met ze delen. Ze zei net ook nog iets schattigs: "ik denk dat de broertjes even naar zolder willen want ze willen mijn kamer wel even zien." Lekkerding. O+

En ze zei ook nog: "mama wat heb je een kleine buik, nu kan ik weer op schoot zitten hè." O+
Helemaal niet meegekregen dat ze er zijn! Van harte, wat zijn ze mooi en wat een lekker gewicht beide! En wat een nare bevalling, je kind zo ter wereld zien komen is heftig, weet ik uit ervaring, wat fijn dat ie het snel goed ging doen.
Ik hoop dat je zelf ook snel zal herstellen en ik wens je een fijne kraamtijd toe!
pi_137800281
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 14:46 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Helemaal niet meegekregen dat ze er zijn! Van harte, wat zijn ze mooi en wat een lekker gewicht beide! En wat een nare bevalling, je kind zo ter wereld zien komen is heftig, weet ik uit ervaring, wat fijn dat ie het snel goed ging doen.
Ik hoop dat je zelf ook snel zal herstellen en ik wens je een fijne kraamtijd toe!
Dankjewel! Tot nu toe is de kraamtijd in ieder geval fantastisch, we zijn enorm aan het genieten.
En over de bevalling ben ik zelf gelukkig heel nuchter. Zeker omdat ik S. na een paar minuutjes toch hoorde huilen heb ik me niet echt enorm druk gemaakt over de afloop.
  zondag 16 maart 2014 @ 15:39:17 #291
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_137801677
Oooh Nikki! Wat heerlijk de reactie van je peuter! Dat klinkt idd als een heerlijke kennismaking O+ Vind het zo spannend hoe dat hier gaat met onze peuter...

En veel beterschap voor M, klinkt helemaal niet fijn :*
Oude (on)bekende.
  zondag 16 maart 2014 @ 15:47:53 #292
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137801967
Wat een mooie kennismaking Nikki! Noemt L ze ook echt broertjes? M noemt zijn zusjes ook vaak "zusjes", hoewel hij hun namen natuurlijk prima kent.

Ik kon nog voorkomen dat hij het hok in ging en de kip het hok uit. Daarna wel een meltdown voor het ho want hij wilde de kip aaien :')
  zondag 16 maart 2014 @ 15:56:02 #293
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137802274
Gefeliciteerd Nikki !!! *O* *O* *O*
Wat *O* klinkt dat schattig van je dochter O+

CS, beterschap! Ben benieuwd wat de HAP zegt, goed dat je ff hebt gebeld!

Kyara, kon je m dan niet ff in het hok zetten bij de kippen? :P

verder heb ik niet echt bijgelezen, want donderdag ging mn modem kapot en ik had gister weer een nieuwe.

Oh en ik heb een botje gebroken in mn hand... :{ nu dus gips en morgen weer terug naar het zh

En Cristel gaat op het potje, jeee. ze snapte gelijk wat de bedoeling was :s)
pi_137808459
quote:
2s.gif Op zondag 16 maart 2014 15:47 schreef Kyara het volgende:
Wat een mooie kennismaking Nikki! Noemt L ze ook echt broertjes? M noemt zijn zusjes ook vaak "zusjes", hoewel hij hun namen natuurlijk prima kent.

Ik kon nog voorkomen dat hij het hok in ging en de kip het hok uit. Daarna wel een meltdown voor het ho want hij wilde de kip aaien :')
Ja ze noemt ze "broertjes". Maar als we er eentje vast hebben zegt ze wel soms: "dit is T toch?" of "dit is S toch?" Het klinkt wel echt enorm schattig. O+

Die kip is vast blij dat je hem van de knuffeldood hebt gered. Grappig is dat, kindjes willen heel vaak met kippen knuffelen/achter kipjes aanrennen. En die arme kippetjes maar rennen voor hun leven. :D
  zondag 16 maart 2014 @ 18:48:43 #295
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137808832
Wat lief Nikki O+

CS Beterschap voor M. :*

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen PE? Gebroken?
pi_137810107
Wat klinkt dat fijn Nikki, je kleine grote meisje met haar broertjes O+

Bezoekje aan de HAP leverde niet bijzonders op; ogen, keel en longen ok en geen aanwijzingen voor hersenvliesontsteking. Gewoon maar uitzieken. M moest wel spugen op de heenweg, altijd fijn :P (en bij deze kudo's voor Mus, want sinds jouw nieuwjaarsduikende peuter heb ik een tasje met schone kleren en hydrofielen in de auto liggen _O_ ) M heeft de rest van de middag op mij liggen dommelen en is nu in zijn bedje (met 40.5....) Arm ding.
  zondag 16 maart 2014 @ 19:23:47 #297
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_137810207
Ik ben een sufkont.. :') je reactie stond er al.
heel veel beterschap. Hopelijk trekt het snel bij.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_137810848
Beterschap voor je jongetje CS!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  zondag 16 maart 2014 @ 19:45:20 #299
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137811286
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 18:48 schreef Susie het volgende:
Wat lief Nikki O+

CS Beterschap voor M. :*

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen PE? Gebroken?
Ik was kwaad en sloeg tegen de kast aan :@
pi_137811372
cs dat je ventje maar snel weer opknapt

pe ook beterschap. Je frustratie zo botvieren is meestal wel fijn maar met dit resultaat niet.

nikki je meisje is echt zo O+ geniet van je kraamtijd en hopelijk geen bezoek meer dat zolang blijft plakken en dan ook nog zonder cadeau.
  zondag 16 maart 2014 @ 19:53:32 #301
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137811758
en dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')