abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137396953
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 22:00:03 #2
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_137397097
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 4 maart 2014 @ 22:27:38 #3
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_137398434
:') ik las net mijn post van gisteren... Ik denk dat mijn tablet dronken is op de vroege ochtend...

Maar de krul van ean is tof! Filmpje van O. Bekijk ik morgen.
(Ik heb net dus van de auto correct van ean (bean) weer ean gemaakt :'))
pi_137398949
Lazi wat een schattig filmpje van O.!

Wij hadden vandaag de 4 jaars afspraak voor L. bij het cb. Het was een beetje last minute, want ik belde vanmorgen pas om een afspraak te maken. Maar anyway, ze heeft dus een prik gehad. Ik heb hemel en aarde moeten bewegen om L. mee te krijgen. :D Ze wilde geen prik want dat doet pijn. Ze wilde het huis niet meer uit en had daarom halverwege de middag haar pyjama aangedaan. Vervolgens wilde ze geen kleding meer aan. Ik moest er stiekem wel een beetje om lachen. Uiteindelijk heb ik haar omgekocht met een snoepje en een pakje drinken.
Puntje bij paaltje viel het allemaal enorm mee. L. bleef netjes zitten en moest wel even huilen, maar deed het echt goed. Verder is ze ook voor de testjes geslaagd dus we mogen door naar de schoolarts. *O*
L. is wel nog een tijdje heel zielig geweest en als we alleen al naar haar arm kijken zegt ze dat het pijn doet. Arm ding. Morgen maar lekker even extra knuffelen met haar.
pi_137399118
Wauw wat zingt O dat goed zeg!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  woensdag 5 maart 2014 @ 08:20:07 #6
30252 Soempie
Procreating
pi_137405008
O. O+ Wat zingt hij lief en al zo goed! Hij weet ook feilloos welke gebaren erbij horen. Heel leuk om te zien.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_137405389
O. *;

Inderdaad, de hele dag vragen wat we nu weer gaan doen O+ Het is zo'n lief ventje
  woensdag 5 maart 2014 @ 09:49:21 #8
244125 laziness
pi_137406473
Bedankt voor de complimenten over de zangkunsten van onze zoon.
Ik vind het zo leuk dat hij veel liedjes zingt, ze ook zelf verzint.
Mijn man hield vroeg zijn mond stijf dicht tot ver op de basisschool namelijk.

Nikki wat jammer dat het willen voorbereiden op de prik averechts uitpakte.
Maar er staan ook wel hele spannende dingen voor je meisje op stapel.

Ik kreeg een brief voor de oogarts afspraak. We zullen ruim twee uur in het ziekenhuis zitten, arme kind moet gedruppeld, drie keer gaat de oogarts kijken.
Ik zie er ineens een beetje tegenop :{
pi_137406549
Ai, dat is wel naar zeg. Ik snap dat je er een beetje tegenop ziet. Wanneer heb je de afspraak ook al weer?
pi_137406555
Wat een lange tijd, Lazi! Daar zou ik ook tegenop zien :@
Door de druppeltjes in zijn ogen heeft hij misschien wat minder zicht die uurtjes? -O-
pi_137406581
He bah vervelend voor hem!
Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet!

En dat zingen is lief ja!
F vond zingen helemaal niet leuk. Begint het nu leuk te vinden. Zijn zus is de hele dag aan het zingen O+
  woensdag 5 maart 2014 @ 09:57:51 #12
244125 laziness
pi_137406653
Ja ook tijdelijk verminderd zicht inderdaad.
De afspraak is 14 maart.
Ik bereid me maar voor op veel gehuil en tegenstribbelen en ga even iets bedenken om hem achteraf te verwennen.
  woensdag 5 maart 2014 @ 10:04:49 #13
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137406790
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 09:49 schreef laziness het volgende:
Bedankt voor de complimenten over de zangkunsten van onze zoon.
Ik vind het zo leuk dat hij veel liedjes zingt, ze ook zelf verzint.
Mijn man hield vroeg zijn mond stijf dicht tot ver op de basisschool namelijk.

Nikki wat jammer dat het willen voorbereiden op de prik averechts uitpakte.
Maar er staan ook wel hele spannende dingen voor je meisje op stapel.

Ik kreeg een brief voor de oogarts afspraak. We zullen ruim twee uur in het ziekenhuis zitten, arme kind moet gedruppeld, drie keer gaat de oogarts kijken.
Ik zie er ineens een beetje tegenop :{
Waarom 3 keer?
  woensdag 5 maart 2014 @ 10:11:33 #14
244125 laziness
pi_137406972
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 10:04 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Waarom 3 keer?
2x orthoptie. Ik gok 1x ongedruppeld en 1x gedruppeld en dan nog naar de oogarts zelf.

Over het hoe en waarom kan ik je pas na volgende week vrijdag antwoord geven.

Maar ik denk dus twee keer de ogen testen en dan mag de oogarts de behandeling vast stellen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 5 maart 2014 @ 11:04:14 #15
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137408191
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 10:11 schreef laziness het volgende:

[..]

2x orthoptie. Ik gok 1x ongedruppeld en 1x gedruppeld en dan nog naar de oogarts zelf.

Over het hoe en waarom kan ik je pas na volgende week vrijdag antwoord geven.

Maar ik denk dus twee keer de ogen testen en dan mag de oogarts de behandeling vast stellen.
klopt. het druppelen is om de ogen te ontspannen waardoor de juiste sterkte beter gemeten kan worden (heb het twee keer met Jan meegemaakt en recent nog bij mezelf)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 5 maart 2014 @ 11:24:04 #16
244125 laziness
pi_137408748
Hoe reageerde Jan op het druppelen?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 5 maart 2014 @ 11:27:47 #17
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137408871
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 11:24 schreef laziness het volgende:
Hoe reageerde Jan op het druppelen?
ik had van te voren niets verteld, en hij vond het wel eng, maar werkte goed mee nadat de assistente duidelijk uitgelegd had hoe het in z'n werk ging en dat hij niet bang hoefde te zijn. Die assistentes zijn er op getraind om jonge kinderen op hun gemak te stellen ;) hij mag ook gewoon bij je op schoot zitten als hij gedruppeld wordt.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

woensdag 5 maart 2014 @ 15:40:38 #18
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137415515
Hopelijk valt het mee Lazi.

Nog even een fotootje van mijn geitenknuffelende peuter O+
  woensdag 5 maart 2014 @ 15:52:51 #19
244125 laziness
pi_137415875
Wat lijkt hij groot met zijn nieuwe kapsel kyara!

Ik ga O. wel voorbereiden want ik verwacht wel wat drama. Plus dat ik zelf ook graag van tevoren weet waar ik aan toe ben als ze iets met me gaan doen.
  woensdag 5 maart 2014 @ 15:58:49 #20
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137416071
Ja, en dat nieuwe kapsel viel ook samen met een groeispurtje. Zowel fysiek als qua ontwikkeling. Hij wordt nu echt steeds meer peuter.

Ik zou hem idd ook voorbereiden. Vooral ook vanwege het laatste. Ik vertel M sowieso alles wat we gaan doen dus dan zou ik zoiets ingrijpends zeker met hem bespreken.
pi_137416476
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 09:57 schreef laziness het volgende:
Ja ook tijdelijk verminderd zicht inderdaad.
De afspraak is 14 maart.
Ik bereid me maar voor op veel gehuil en tegenstribbelen en ga even iets bedenken om hem achteraf te verwennen.
Neem een zonnebril mee voor de terug weg.

Komt vast goed hoor! Succes!
Met een meidenkwartet
pi_137417068
Kyara! O+ Wat een gaaf vest ook!

En wat sneu Nikki dat ze zo opzag tegen de prik! Het is inderdaad een roerige tijd, bijna naar schol en bijna twee broertjes.

Wat een zoet filmpje Lazi O+ En wat rot van de oogarts, twee uur is wel erg lang. Ik ging als kind één keer per jaar naar de oogarts en wat ik nog weet is dat er eerst gekeken werd hoe slecht mijn ogen waren met zo'n kaar en daarna werd ik gedilateerd met de druppels om ook het netvlies te kunnen bekijken. Ik vond die druppels nooit heel onaangenaam en het wazig zien ook niet zo (in de verte zie je in principe normaal). Wat wel handig is om rekening mee te houden is dat je ogen erg lichtgevoelig zijn erna, dus een zonnebril of petje meenemen is geen gek idee. Gezien de slechte ogen in mijn familie vermoed ik dat we met M ook een keer aan de beurt zijn bij de oogarts -O-

Ik zat vanochtend met m'n peuter bij de huisarts, hij werd gisteren op het kdv wakker met rode puntjes om zijn ogen. Toch maar even naar laten kijken, maar gelukkig was het geen allergie of uitslag maar minuscule bloedinkjes, waarschijnlijk omdat hij in overstuur en met forse hoestbui wakker werd. Arm ding ;( Gelukkig weet ik dat het geen zeer doet, ik had het ook over mijn hele gezicht na de bevalling :D

En hij gaat opeens hard vooruit bij de zwemles! De overgang naar de nieuwe groep vond hij behoorlijk eng en de oefeningen waren erg moeilijk. Op vakantie hebben we gezwommen met opa en opeens snapte hij het staand van de kant springen. En hij is sindsdien een hele slag watervrijer. Speeltjes van de bodem pakken gaat veel makkelijker, hij hupt zo op de glijbaan, springt vol enthousiasme van de kant en meldde zich zelf vrijwillig om een tweede keer door het gat te duiken :o Stoertje!

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 05-03-2014 16:47:39 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 5 maart 2014 @ 16:42:39 #23
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137417601
Jeetje wat stoer CS! ^O^
Hier is ze vanmorgen zonder te huilen onder de douche geweest, zelfs haren gewassen, een hele prestatie hier dus :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 5 maart 2014 @ 17:30:11 #24
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137419357
Fijn dat het niks ernstigs is CS. En wat goed van de zwemles! Superknap!

En Anouk ook knap hoor. Het begin is er ;)

Mijn peuter is weer helemaal into de box. Hij wil er nu niet meer uit -O-
pi_137424949
ollie O+ wat doet hij dat goed zeg. En bummer van de oogarts komt dat door de ogentest bij het cb? of komt er een oogafwijking voor in de familie

cs ah dat zal er heel zielig uit zien

Kyara hup m in de box en de meiden met zijn speelgoed aan de haal

Danic is het gelukt met de fiets?
Nikki geniet nog even van de tijd alleen met je dochter je typt altijd zo vol liefde over d'r.

Gisterenavond zag ik dat ean haar onderbroek achterstevoren aanhad. Dus ik loop naar haar toe zie ik nog een andere onderbroek op de grond liggen. Waarop ean zei ja die was een be nat. Heeft ze dus zelf boven een andere onderbroek gepakt. Het was dus tijd om de luier af te doen die was ineens behoorlijk vol. Na wat praten als brugman wilde ze tot ze naar bed ging wel zonder luier lopen. In dat uurtje is ze 2x naar de wc geweest om te plassen.
  woensdag 5 maart 2014 @ 20:22:39 #26
244125 laziness
pi_137425320
Bedankt voor de zonnebril tips dames. Dit stond ook in de brief aangegeven :Y

FR, O. loenst dus ik heb zelf om een verwijzing gevraagd al voordat we de ogentest bij het CB hadden.

CS, wat klinkt dat zwemles van je jongetje gaaf! Stoer van 'm ^O^
pi_137458535
CS, klink als een stoere bij zwemles!

Kyara, je hebt ook echt een jochie he..
En wij moeten ook echt weer eens geitjes aaien.

Fijn Susie, dat gedoe onder de douche is ook niet zo gezellig..

Lazi, mijn neefje heeft ook zo'n onderzoek gehad. Ik geloof dat hij wel even mopperde bij die druppels, maar geen grote drama's. En de zonnebril is daar ook gebruikt inderdaad..

Hier had eentje een lollige bui:
pi_137469659
FR wat knap van je meisje! *O* Nog even en dan heb je een luierloos meisje.

Kyara handig zo'n peuter in de box. :D

Susie douchen zonder drama lijkt me erg fijn.

Onze L. is sinds kerst de oudste op het kdv, toen zijn 5 vriendjes naar de basisschool gegaan. Op zich leuk voor L. dat ze nu even de grootste is natuurlijk, enige probleem is dat de eerstvolgende peuter een dik halfjaar jonger is. Nu mist ze dus echt een beetje aansluiting daar. Omdat ik nu met verlof ben gaat ze sinds 18 februari nog maar 1 dag per week in plaats van 3, maar die ene dag wil ze eigenlijk ook niet meer.
Omdat ik haar zelf ook eigenlijk gewoon liever thuis heb is ze vandaag dus maar een half dagje geweest en hebben we vanmiddag lekker genoten van het zonnetje op het strand. We hebben bijna 2 uur gewandeld en gevoetbald op het strand. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 6 maart 2014 @ 23:54:06 #29
244125 laziness
pi_137470340
En jij dus ook met je tweelingbuik Nikki en dat nadat je de ochtend gewerkt had? ;)

Respect!
Je meisje is leuk. Had haar nog niet eerder gezien geloof ik.
pi_137470503
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 23:54 schreef laziness het volgende:
En jij dus ook met je tweelingbuik Nikki en dat nadat je de ochtend gewerkt had? ;)

Respect!
Je meisje is leuk. Had haar nog niet eerder gezien geloof ik.
Euh ja ik ook ja. :@
Maar het was echt heerlijk en wandelen ging natuurlijk wel in standje rustig aan, maar we hebben wel enorm genoten samen. :)

Kan best dat je L. nog niet eerder gezien hebt, ik post niet heel vaak foto's van haar.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 08:43:18 #31
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137474237
Mogguh
Even tussendoor:

Ik zit hier nu met een hysterisch krijsend kind. wat te doen? Gewoon uit laten razen? Ze wil niks van mij, ze heeft ook net dr brood weggegooid, en ze wil geen luier aan, niet aankleden. ik mag dr niet aanraken. en in dr kwaadheid bonkte ze net ook met dr hoofd op de (tegel)vloer, oh en ze sloeg zichzelf :X
pi_137474246
Leuk om haar even te zien NIKKI!
En wat gaat het goed zeg. Ik vind het knap van je.
Met een meidenkwartet
pi_137474330
Jeetje Nikki, wat een stoere ben je! En wat een heerlijk foto's O+ 4

Wat rot PE -O- Ik zou even de confrontatie vermijden, dan maar even geen kleren of luier. En haar even laten uitrazen maar wel in de buurt blijven. Misschien kun je iets gaan doen wat zij leuk vindt, puzzelen of lezen of bouwen ofzo, misschien wil ze dan wel mee doen? Ik merk bij M meer en meer dat hij in zo'n boze bui eigenlijk juist enorm behoefte heeft aan troost en bevestiging, ondanks dat hij me ook heel sterk afwijst. Hou harder ik zijn boosheid afwijs of begrens, hoe kwader en meer overstuur hij wordt. Tegenwoordig pak ik hem juist maar heel stevig beet voor een goede knuffel als hij zo driftig is. Zichzelf slaan doet hij inderdaad ook :{
  vrijdag 7 maart 2014 @ 09:08:04 #34
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137474575
_O_ Nikki! En wat een leuk meisje O+

PE, hier eigenlijk dezelfde ervaring als CS met dezelfde oplossing (incl het stevig vasthouden en een beetje wiegen en rustig praten/uitleggen). Hopelijk is ze inmiddels rustig :*
  vrijdag 7 maart 2014 @ 09:16:16 #35
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137474706
Ja ze is inmiddels rustig. Was ook al ff aan de gang toen ik het bericht typte hier...
Maar dat stevig vasthouden werkt hier dus niet, dan gaat ze nog harder krijsen....

Ik heb dr een beetje uit laten razen, toen vroeg ze om papa, dus hebben we gekeken ofdat de auto er stond, en dat was niet zo, dus papa is werken :P (echt...papa is alles, mama moet ze niks van weten)
En net hebben we foto's gekeken en toen werd ze rustig.

Tnx voor de tips CS.

Mooi meisje heb je nikki O+ Was dus wel te doen aan het strand? (Ik had hier thuis mn jas nog aan buiten, laat staan op het strand denk ik :P *kou kleum*)
pi_137475368
Oh, ik had het filmpje van DF nog niet gezien. Wat een lolbroek :D M zou dat ook kunnen zeggen "nee :N Lolly" op zo'n duuuuh-dat-je-dat-niet-ziet-toon :D

Fijn dat ze gekalmeerd is PE en zelf een uitweg bedacht had.

Ik ben een beetje aan het lezen in How2talk2kids en laatst had ik zo'n moment precies volgens het boekje. M mocht van mijn vader een autootje uitkiezen uit vijf, maar ze waren allemaal mooi en hij vond het duidelijk moeilijk. Na vier keer van keuze gewisseld te zijn vond mijn vader het wel welletjes en borg de rest weer op. M overstuur natuurlijk, want hij wilde toch de witte, nee de rode, nee de groene :'( Wij probeerden hem te troosten dat hij morgen weer een auto mocht en dat de auto die hij nu had toch ook mooi was, maar het hielp niet. Toen dacht ik opeens aan dat boek en ben ik met hem gaat zitten en gezegd dat ik dacht dat hij verdrietig was omdat hij eentje had gekozen en ook een heleboel niet, en dat hij die andere ook zo mooi vond en ze nu niet had, en dat ik heel goed begreep dat het ingewikkeld is dat als iets kiest dat je dan ook iets niet kiest. En toen beaamde hij dat, zuchtte eens diep, stond op en ging rustig verder spelen :o Ik was echt verbaasd hoe goed dat werkte!

Oh, en ik hoor net dat M zijn vader tot de orde roept omdat hij met volle mond eet _O-

[ Bericht 5% gewijzigd door Clubsoda op 07-03-2014 09:53:35 ]
pi_137476476
PÉ, fijn dat ze gekalmeerd is.. Ik denk dat het echt per kind verschilt wat werkt. Hier bij Chris was het echt vasthouden. Maar Daan kun je beter laten gaan en afleiden..

Nikki, lekker even uitwaaien op het strand is zo fijn!

CS, mooi boek is dat. Niet dat ik het heel actief gebruik, maar in die situaties kan het wel eens van pas komen..

Gisteren Chris uit school gehaald en bij ons om de hoek op de speeltuin gaan zitten. Zo'n 2 uur later maar eens gevraagd of Daan ook naar huis wilde, maar het enige antwoord was "nee, speeltuin spelen".
Echt heerlijk hoe hij daar lekker speelt, tussen alle kleine en grote kinderen door. Hij is alleen langs geweest voor een slokje water, verder niks..

Nu heeft hij een rood vlekje op zijn wang zitten, en op de PSZ hadden ze waterpokken. Kijken of het dat wordt of toch gisteren op de speeltuin iets opgelopen. We hebben er wel tijd voor dit weekend :@
  vrijdag 7 maart 2014 @ 11:58:32 #38
30252 Soempie
Procreating
pi_137478707
Wat goed CS. ^O^ Ik hou van zulke oplossingen, waarbij je kindjes serieus neemt.

En hoe reageer je dan het best op een peuter die wel z'n drakenpak aan wil, niet z'n drakenpak, whéééééé WEHEEEEEL, NEEEEEEEEEEEEEEEEE NIET AAN! :'(
Om na het huilen te zeggen: 'wel/ niet, issun leuk spel he, mama?' :+ w/

En ik ben de hele dag waarom vragen aan het beantwoorden. Hij vindt het hilarisch om steeds door te vragen. Net zo lang tot ik uitroep: 'waarom, waarom, waarom zijn de bananen krom?!'. ;( :')
Een paar dagen terug pakte hij een vork, keek ernaar en zei voor zich uit: 'waarom eigenlijk?'. Het wordt bijna filosofisch. :Y)

Nikki, wat ziet dat er leuk uit, zo'n strandwandeling. Wat een plezier heeft ze op de foto's. O+
Ik hou van strandwandelingen, maar woon helaas niet in de buurt van een strand.

PE, fijn dat ze weer rustig is. Wat een heftigheid! En een mooie oplossing, zo samen kijken of de auto er staat.

En nu ga ik op zoek naar het filmpje van DF, want daar heb ik overheen gekeken.
Die Daan. :D

[ Bericht 5% gewijzigd door Soempie op 07-03-2014 12:04:23 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 7 maart 2014 @ 13:25:30 #39
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137481518
Nou dat negeren gaat hier ook niet zo werken geloof ik. Ze heeft net geslapen, op de grond.... :')

En nu is ze weer wakker en aan het krijsen, en doet een poging om dr eigen weer uit te kleden. (ik heb echt heel veel moeite moeten doen vanochtend om dr luier aan te krijgen en de broek }:| )

Kan niet wachten tot mn man thuis is :@ Dan is het hoogstwaarschijnlijk binnen 2 minuten goed. (Nog 2 uurtjes oO< )
  vrijdag 7 maart 2014 @ 13:46:39 #40
30252 Soempie
Procreating
pi_137482193
Helpt het niet om even van omgeving te veranderen? Buiten een rondje lopen? Stukje op de fiets weg?
  vrijdag 7 maart 2014 @ 13:54:23 #41
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137482445
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:46 schreef Soempie het volgende:
Helpt het niet om even van omgeving te veranderen? Buiten een rondje lopen? Stukje op de fiets weg?
Nu is het alweer goed. Elke keer als ik iets op fok zet, dan is het 2 tellen daarna weer goed :')

Ik kan niet op de fiets weg, staat ergens achterin de garage tussen alle zooi :')
En ze wou niet naar de speeltuin, en ik ga daar geen strijd van maken.

Ze is nu iig ff buiten *O*
pi_137483806
Nikki ik heb echt respect voor je. Nog werken met je 2-ling buik en nog even lekker op stap met je dochter.

pe lastig hoor om precies uit te vinden wat wel en wat niet werkt.

Wij zijn vanmorgen naar een speeltuin geweest het duurde een poos voor ean echt iets alleen wilde doen en sac had er ook niet zo'n zin in dus gelukkig was vriend mee. Daarna thuis eten en naar bed. Uitgerekend na 10min ging de deurbel en daar werd ze wakker van. Of ze al echt sliep hielp niet. D'r vader ging er naar toe maar dat ging ook mis een huilende ean als resultaat. Toen ben ik er maar naar toe gegaan en heb haar uitgelegd dat ze heel leuk gespeeld had maar nu wel een beetje moe was en even moest slapen. Is ze weer gaan liggen en daarna was het stil. Conclusie ik kan beter een situatie overpakken dan dat het bij mij gebeurd want dan verzand ik ook weleens in een oeverloze discussie.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:53:42 #43
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137484307
Nou jaaaaaaaa zeg.

* Draait dop los van de fles sinas*
*zet fles aan mond*
*neemt grote slok*
*Oh lekker!!! Aanmaak!*

Tot zover de actie van Cristel. :P
pi_137485248
PE lastig hoor zo'n dwarse peuter. Ik ben op zulke momenten en soms ook blij als mijn man weer thuis komt. :@

Deepfreeze, ik hoop voor jullie dat het geen waterpokken zijn. Ondanks dat ze het toch een keer moeten krijgen is het echt even een rotperiode met al die jeuk. :{

Clubsoda die M die tegen zijn vader zegt dat hij niet met volle mond mag eten. :D En dan te bedenken dat er nog vele van dat soort opmerkingen gaan volgen. :) Ik vind die peuterlogica echt fantastisch.

En Soemp, dat waarom, waarom, waarom gaat nog wel een tijdje duren hoor. Op een gegeven moment heb ik soms gewoon 'daarom' als antwoord gegeven om er even vanaf te zijn.

En FR wat jij beschrijft gebeurt hier ook regelmatig. L. weet haar vader precies daar te krijgen waar ze hem hebben wil, bijvoorbeeld als ze naar bed gaat. Het gevolg is dan een L. die krijsend zegt dat ze nóg een verhaaltje/liedje/whatever wil en een papa die eindeloos de discussie met haar aan gaat. Op zulke op momenten ga ik naar boven, vertel wat wel en niet kan tegen haar en bijna in alle gevallen gaat ze dan zonder morren slapen. En andersom gebeurt dus ook wel eens. Het helpt echt om dan de situatie over te dragen aan de ander, want die ander dringt gewoon vaak wel door tot L.

Ik heb vandaag weer een mega lieve L. thuis. Vanmorgen heeft ze zichzelf 3 uur lang beneden zelf vermaakt met televisiekijken en met spelen met haar popjes. Ik had al de hele nacht migraine en ik kon mezelf echt even niet mijn bed uit krijgen. Ze kwam heel lief af en toe vragen of het ging met me en kwam me toedekken. O+ Toen ik ein-de-lijk beneden kwam heb ik L. eerst 5 minuten lang verteld hoe trots ik op haar was dat ze zo knap alleen beneden is gebleven en L. glom helemaal van trots. Ze maakt er wel gelijk misbruik van, want ze wilde net een snoepje 'omdat ze vanmorgen zo lief was geweest'. :D
Gelukkig voel ik me nu al een stuk beter en we hebben net een uurtje samen geschilderd en nu is ze al een heel tijdje aan het dansen op kleuterliedjes met haar popjes. Kortom, we zijn weer lekker aan het genieten.
pi_137485433
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 15:24 schreef _NIKKI_ het volgende:
Deepfreeze, ik hoop voor jullie dat het geen waterpokken zijn. Ondanks dat ze het toch een keer moeten krijgen is het echt even een rotperiode met al die jeuk. :{

Ik heb vandaag weer een mega lieve L. thuis. Vanmorgen heeft ze zichzelf 3 uur lang beneden zelf vermaakt met televisiekijken en met spelen met haar popjes. Ik had al de hele nacht migraine en ik kon mezelf echt even niet mijn bed uit krijgen. Ze kwam heel lief af en toe vragen of het ging met me en kwam me toedekken. O+ Toen ik ein-de-lijk beneden kwam heb ik L. eerst 5 minuten lang verteld hoe trots ik op haar was dat ze zo knap alleen beneden is gebleven en L. glom helemaal van trots. Ze maakt er wel gelijk misbruik van, want ze wilde net een snoepje 'omdat ze vanmorgen zo lief was geweest'. :D
Gelukkig voel ik me nu al een stuk beter en we hebben net een uurtje samen geschilderd en nu is ze al een heel tijdje aan het dansen op kleuterliedjes met haar popjes. Kortom, we zijn weer lekker aan het genieten.
Ben ik te optimistisch? ;)
De oudste had het goed te pakken toen hij 2 was, 2 dagjes koortsig, maar nauwelijks jeuk en met lekker tv hangen waren we die dagen zo door

En wat goed dat ze zich zo kan vermaken zeg! Lekker van genieten inderdaad!
pi_137485501
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 15:24 schreef _NIKKI_ het volgende:
En FR wat jij beschrijft gebeurt hier ook regelmatig. L. weet haar vader precies daar te krijgen waar ze hem hebben wil, bijvoorbeeld als ze naar bed gaat. Het gevolg is dan een L. die krijsend zegt dat ze nóg een verhaaltje/liedje/whatever wil en een papa die eindeloos de discussie met haar aan gaat. Op zulke op momenten ga ik naar boven, vertel wat wel en niet kan tegen haar en bijna in alle gevallen gaat ze dan zonder morren slapen. En andersom gebeurt dus ook wel eens. Het helpt echt om dan de situatie over te dragen aan de ander, want die ander dringt gewoon vaak wel door tot L.
Dat is hier meestal andersom :@
Als ML Lars naar bed brengt gaat het vaak 'in één keer goed'... maar als ik hem naar bed breng is er altijd wel iets om om te huilen om mij nog weer terug te krijgen in de kamer. "Ik heb nog dorst" "Ik moet plassen" "Ik moet poepen" "ik wil nog een kusje" "Ik wil nog een knuffel" "Ik wil niet dat jij al weg gaat" etc etc etc. En ik trap er altijd ook in ook. Want ik wil het niet op m'n geweten hebben dat er eens echt iets is, en ik hem genegeerd heb :@ Maar als papa dan even een keer tussendoor komt is het gauw afgelopen.

Wat lief van L. dat ze je zo lang liet liggen en zichzelf vermaakte O+
pi_137485702
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 15:29 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Ben ik te optimistisch? ;)
De oudste had het goed te pakken toen hij 2 was, 2 dagjes koortsig, maar nauwelijks jeuk en met lekker tv hangen waren we die dagen zo door

En wat goed dat ze zich zo kan vermaken zeg! Lekker van genieten inderdaad!
Het wordt heel mooi weer dit weekend, zonde als jullie binnen moeten zitten. ;) Bij ons waren de waterpokken wel heftig, L. heeft toen zelfs nog een koortsstuip gekregen. Ze is er als ik het me goed herinner wel een dag of 5 flink ziek van geweest. Maar er zijn inderdaad genoeg kindjes die bijna geen last hebben. Ik hoop voor jullie op het laatste. :)

En Shandaly de smoesjes die jij beschrijft zijn exact de smoesjes die L. ook bedenkt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 7 maart 2014 @ 15:43:09 #48
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137485854
wat ontzettend lief van L. NIKKI!!
En hier ook die smoesjes, maar dan van kleuter en (gelukkig) nog niet van peuter. Die gaat zonder problemen slapen, jan komt nog wel honderd keer z'n bed uit met een smoes (ik moet plassen!! terwijl hij twee seconden daarvoor naar de wc is geweest :') )

vrijdag 7 maart 2014 @ 18:30:41 #49
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137491426
Wat een moppie is L zeg! O+

:* voor PE, zeer herkenbaar!

Anouk is sinds afgelopen week naar de peutergroep, dat loopt ze al een maand te roepen ongeveer, vorige week op de laatste wendag ook "Anouk naar peuters!" Maar vandaag was haar favo leidster van de dreumesgroep er weer.... naar het schijnt heeft ze veel gehuild en wilde ze naar haar lieve leidster terug O+ Het gaat vast wel wennen voor dr, afgelopen maandag ging het namelijk wel goed, maar toen was zij nog op vakantie.
pi_137494492
Susie maar Anouk is toch allang een peuter?? ben blij dat ze hier niet op andere groepen hoeft te wennen...ze is gewoon op de verticale groep 4 jaar lang :)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 20:14:18 #51
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_137494920
Het is ook enorm spannend een groepswissel :Y
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 22:25:08 #52
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_137500093
Pfff, zat er storm in de lucht vandaag?
Ik begreep opeens een stuk beter de uitspraak van veel moeders dat hun kind toe is aan school. Stiekem is moeder dan toe aan school. Er was echt geen land te bezeilen met Nathan. Gillen, op Lauren liggen, speelgoed door de kamer smijten, stiekem snoepjes eten (en aan Lauren voeren :X) .... Ik was blij toen hij in bed lag :@
Hij lijkt gewoon heel gefrustreerd en ik kom er maar niet achter waarom hij zo gefrustreerd is en wat ik voor hem kan doen. Nu ik erover denk heeft hij het vaak over zijn "Pino" , zouden z'n hormonen op hol zijn geslagen? Hij vraagt trouwens om de haverklap of ik met de deur ga slaan :?
  zaterdag 8 maart 2014 @ 07:57:21 #53
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137507164
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 20:00 schreef bitterend het volgende:
Susie maar Anouk is toch allang een peuter?? ben blij dat ze hier niet op andere groepen hoeft te wennen...ze is gewoon op de verticale groep 4 jaar lang :)
Uiteraard is ze al een poos peuter, maar per 1 maart dus over naar de peutergroep. Horizontale groepen hier dus.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 07:57:53 #54
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137507167
Of juist het mooie weer pessie ;)
pi_137509996
Wij gaan weer lekker een middagje strand doen met de peuter. O+ Wát een lekker weer is het! En peuter wilde graag 'een lunchje doen' :') op strand, dus dat gaan we nu mooi nog even doen nu de baby's er toch nog niet zijn. :)
pi_137510066
Heeeeerlijk weer!!! fijn weekend dames O+
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 12:59:59 #57
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137511148
Wij zitten weer binnen. Peuter wilde niet luisteren in de zandbak dus die ging dicht. Compleet uit zijn plaat..... ;(
pi_137511580
Bij jullie ook al Kyara.
Hier een jochie dat wel een bakje lego omgooide, maar niet wilde opruimen. En dat kan hij toch best wel.. Even crisis, maar uiteindelijk wel opgeruimd, en daarna ook snel weer vrolijk..

We gaan straks na Daan zijn slaapje een naar de winkel voor een loopfiets. Nu mooi weer om te oefenen. Even passen of het de kleinste puky wordt, of dat een maatje groter kan.
pi_137511783
Wij zijn ook onderweg naar het strand O+ Maar zonder peuter, die geniet bij zijn papa van het mooie weer.

Oh jee, kleine driftkopjes... zo nog eens proberen Kyara? Ik moet de zandbak ook maar eens opengooien en laten drogen en aanvullen bedenk ik me nu!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 8 maart 2014 @ 13:40:44 #60
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137511970
hier een slapende peuter :D hij is gisteren uit logeren geweest bij de overbuurvrouw, en toen ik Jan en z'n vriendinnetje vanmorgen op ging halen om naar scouting te brengen vertelde ze dat ze al vanaf VIJF uur aan het spoken waren :X dus die was zo bekaf dat hij in de wagen in slaap viel. buuv en ik hebben hem met wagen en al naar boven getild en in z'n kamer neergezet :') O+

zaterdag 8 maart 2014 @ 14:32:44 #61
30252 Soempie
Procreating
pi_137513059
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:59 schreef Kyara het volgende:
Wij zitten weer binnen. Peuter wilde niet luisteren in de zandbak dus die ging dicht. Compleet uit zijn plaat..... ;(
Ah, wat jammer. Gelukkig is het seizoen nog lang genoeg. ;) Gooit jouw M. ook met zand (naar mensen) of was het iets anders?

Hier moet de zandbak nog drogen en aangevuld. Maar we hadden bij De Loonse en Drunense duinen genoeg zand zojuist. En hij was zo moe dat hij nu al lekker een tijdje ligt te slapen. :z
pi_137514161
Kyara, zonde dat jullie weer binnen zitten.

DJMO dat klinkt als een bewogen nachtje voor je buurvrouw.

Mijn L. is met haar papa weer terug naar strand. L. wilde naar eigen zeggen zóóóó graag nog even voetballen en rennen dat ze weer teruggegaan zijn. Ik ben voor deze keer maar thuisgebleven want ik vond één keer op een dag duinen en strand trotseren met mijn dikke buik wel genoeg. :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 8 maart 2014 @ 16:09:58 #63
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137515148
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 15:22 schreef _NIKKI_ het volgende:
Kyara, zonde dat jullie weer binnen zitten.

DJMO dat klinkt als een bewogen nachtje voor je buurvrouw.

Mijn L. is met haar papa weer terug naar strand. L. wilde naar eigen zeggen zóóóó graag nog even voetballen en rennen dat ze weer teruggegaan zijn. Ik ben voor deze keer maar thuisgebleven want ik vond één keer op een dag duinen en strand trotseren met mijn dikke buik wel genoeg. :)
vandaar dat haar kleuter vannacht hier slaapt :+ :X :P

geniet er van! lekker achterover de bank en je rust pakken :*

zaterdag 8 maart 2014 @ 16:38:39 #64
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137515856
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 14:32 schreef Soempie het volgende:
Ah, wat jammer. Gelukkig is het seizoen nog lang genoeg. Gooit jouw M. ook met zand (naar mensen) of was het iets anders?
Yup, dat was het probleem.
Maar hij is sowieso licht ontvlambaar. Niet helemaal in zijn hun, niet lekker en moe dus er is weinig voor nodig.

Daarna was het eten en naar bed. Helaas te vroeg wakker dus helemaal niet blij dus de zandbak blijft dicht. En ik heb hem net zandvrij ;)

Morgen weer een dag....
  zaterdag 8 maart 2014 @ 19:20:27 #65
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_137520800
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 13:20 schreef Deepfreeze het volgende:
Bij jullie ook al Kyara.
Hier een jochie dat wel een bakje lego omgooide, maar niet wilde opruimen. En dat kan hij toch best wel.. Even crisis, maar uiteindelijk wel opgeruimd, en daarna ook snel weer vrolijk..

We gaan straks na Daan zijn slaapje een naar de winkel voor een loopfiets. Nu mooi weer om te oefenen. Even passen of het de kleinste puky wordt, of dat een maatje groter kan.
Aankomende zaterdag hebben ze bij Aldi een loopfietsje aanbieding voor 30 euro. *O*
Een meisjes en jongensvariant.
Wij gaan hem halen voor rayen en zetten het chillafish loopfietsje te koop want dat word nu te klein.
Rayen 2½ jaar!
pi_137522501
Mijn kind is nog steeds bang van die Puky loopfiets -O-
  zaterdag 8 maart 2014 @ 21:12:59 #67
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_137525482
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 20:03 schreef bitterend het volgende:
Mijn kind is nog steeds bang van die Puky loopfiets -O-
Hihi O. kan er ook weinig mee, ze vindt het maar eng :D
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_137525567
Volgens mij zou ze hier een fiets met zijwieltjes geweldig vinden maar daar is ze nog te klein voor
  zaterdag 8 maart 2014 @ 21:17:21 #69
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_137525657
Ja precies, ze vindt het gewoon eng dat ze zelf voor het evenwicht moet zorgen. Zijwieltjes op de Puky zetten?! :D
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_137525753
:D Wie weet! zal het aan mijn man zeggen!

Idd ze vindt het feit dat het zo onstabiel is echt eng.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 21:34:49 #71
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137526438
En een driewieler? Anouk heeft er 1 en daar ging ze eerst lopend mee vooruit en nu echt met de trappers.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 21:38:11 #72
244125 laziness
pi_137526594
Dat is het voordeel van een wishbonebike. Eerst een driewieler loopfiets en dan een tweewieler.
Maar de prijs is er ook wel naar.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 21:45:05 #73
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137526902
Oh, geen idee hoe zo'n wishbone bike werkt eigenlijk? Dacht dat dat er al een was met 2 wielen, maar niet dus? Maar dan is het toch stabiel? Of snap ik het niet?
Of heeft een puky dus geen 3 wielen....
pi_137527059
Een wishbonebike kan je ombouwen van drie- naar tweewieler loopfiets. Een gewone loopfiets heeft twee wielen.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 21:48:54 #75
244125 laziness
pi_137527072
De wishbonebike kan je laten beginnen met drie wielen (middelste plaatje) dan bouw je hem om naar twee wielen (bovenste plaatje) en als hij dan te klein wordt draai je het frame om (onderste plaatje).

Een puky loopfiets heeft twee wielen.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 21:50:35 #76
244125 laziness
pi_137527149
O. had ook wel even moeite hoor toen we hem van drie wielen naar twee wielen ombouwden maar dat evenwicht was vrij snel weer gevonden.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 22:03:46 #77
100412 mefke79
komt goed!
pi_137527746
Onze wbb gaat nu al meer dan drie jaar mee. Oudste kreeg hem toen hij 1 werd en hij gebruikt em nog. Inmiddels fietst hij zonder zijwielen al hele stukken, maar kennelijk is het nog steeds leuk om er mee te racen. Jongste gebruikt em nog met drie wielen. Ja ze zijn duur maar super degelijk en lang te gebruiken. En daarna op marktplaats weer goed te verkopen. Ik zou hem niet willen missen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zaterdag 8 maart 2014 @ 22:12:56 #78
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137528126
Zijn wel leuke dingen, maar m.i. veel te prijzig. Ook al gaan ze heel lang mee. (moet je wel een kind hebben die er een beetje zuinig op is denk ik? Niet zoals die van mij dus :P )

Vandaag deel 1 van de visite gehad, morgen komt de rest.
Ze heeft wel een paar leuke kadootjes gekregen :) gelukkig geen troep :)
('spijker' jasje, jurkje, knuffel hond, telefoontje, zo'n ring piramide ding)

Bitterend, als ik jou was zou ik op een rommelmarkt/koningenmarkt kijken voor een klein (goedkoop) fietsje. Misschien vind ze het wel leuk? En anders heb je m maar alvast :P
Gewoon lekker mee rond laten sjouwen, harstikke leuk

Cristel zat vandaag op de trekker van grote broer :P Helemaal geweldig, ze zat te chillen op dat ding, met dr benen over het stuur _O-
pi_137528415
quote:
Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh O+ O+
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  zaterdag 8 maart 2014 @ 22:25:47 #80
100412 mefke79
komt goed!
pi_137528721
Als mijn jongens iets niet zijn, dan is het zuinig. Fietsen staan wel altijd 's nachts binnen, maar dat geldt voor elke fiets bij ons. De wbb's waren cadeautjes bij ons. Ouders en tantes hebben geld bij elkaar gelegd. Het zijn de enige nieuwe fietsen tot nu toe. Alles wat we ernaast hebben zijn mp vondsten. Overigens de jongste wordt in juni drie en hij kan pas sinds drie weken trappen. Sindsdien racet hij op een 12 inch fiets met zijwielen en moet ik sprinten om hem bij te houden. Zo snel kan het dus gaan als ze het door krijgen.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 22:26:29 #81
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137528756
Thx voor de uitleg! Anouk scheurt op het kdv al rond op zo'n loop fiets met 2 wielen.

Druk weekend zo PE!
  zaterdag 8 maart 2014 @ 22:27:06 #82
244125 laziness
pi_137528780
Het is wel stevig spul hoor. Je kan er mee smijten en op het strand racen.
Tenzij je er moedwillig met vier man op gaat springen zie ik de wishbonebike hier echt niet stuk gaan.

O. zit bij de driewieler met zijn knieën tegen het stuur dus dat is niks.
Fiets met zijwieltjes moeten we nog kopen. De loopfiets nemen we standaard mee in de auto als we weg gaan.
Hij heeft zijn geld al lang opgebracht.
Niet dat ik vind dat iedereen aan dat ding moet hoor maar als je de prijs afzet tegen hoe lang hij mee gaat en de degelijkheid valt het nog wel mee. Als ik twee keer een nieuwe puky had moeten kopen want die heb je in verschillende hoogtes, dan was ik net zo duur uit geweest.

Ik ga op zoek naar een 16 inch fietsje op MP. Trappen kan hij dus eens zien hoe dit gaat verlopen.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 22:40:26 #83
100412 mefke79
komt goed!
pi_137529423
Lazi zelfs driekus heeft nog een 14 inch en die is 110 cm. Ik zou eerder voor een 12 inch gaan. Zorg dat hij licht trapt en dat zadel goed te verstellen is. Daar het fietsen op leren en dan een grotere kopen voor het echte werk.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 22:45:52 #84
244125 laziness
pi_137529615
Minke van lijnloos was te groot voor een 12 inch dus dat leek me voor Ollie dan een beetje zonde van mijn geld maar ik zal eerst eens passen bij de fietsenwinkel.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 22:47:56 #85
100412 mefke79
komt goed!
pi_137529712
En wat lazi zegt over de wbb klopt. Het is gewoon een keuze die je maakt. Zo kiezen we er nu dus voor om goedkope fietsen te kopen. Ze hebben er beide drie: bij ons thuis en bij beide grootouders. Bespaart ons het gesleep met fietsen en samen kosten ze minder dan 1 nieuwe fiets.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 22:52:25 #86
100412 mefke79
komt goed!
pi_137529915
Wij vonden driekus zijn 12 inch op straat bij het oud ijzer. Zijwielen gekocht en fiets gesmeerd en gaan. Daarna weer verkocht want hij trapte wat zwaar. Nu voor tienus eentje van mp voor wel 15 euro. Dat was precies 1,95 minder dan dat de zijwielen gekost hebben.
Je moet er even naar zoeken maar 14 inch bestaat ook. Driekus heeft die.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 23:17:57 #87
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_137531090
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 21:38 schreef laziness het volgende:
Dat is het voordeel van een wishbonebike. Eerst een driewieler loopfiets en dan een tweewieler.
Maar de prijs is er ook wel naar.
Ik vind het wel echt het geld waard :Y
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_137533701
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 23:17 schreef Moppert het volgende:

[..]

Ik vind het wel echt het geld waard :Y
Misschien wel inderdaad als je ze koopt vanaf 1 jaar dan maken ze ook nog echt gebruik van de drie wielen, als je er een gaat kopen tegen de tijd dat het kind twee wordt zou ik persoonlijk al voor een tweewieler gaan. Tenminste Jelle heeft van dat ie ongeveer anderhalf was op zon simpel plastic vierwiel loopfietsje gespeeld en een maand voor hij twee werd heeft hij een puky gekregen en dat was een half uurtje erg rustig aan doen en vanaf toen was ie helemaal gewend en gaat ie als een speer.
En van een puky heb je ook geen twee maten nodig hoor, die zijn best ruim in hoogte te verstellen.

Maar zon wishbonebike had ik zelf ook wel gewild voor Jelle toen hij een werd maar vond ze erg duur. En daarbij wist hij op dat moment ook nog niet wat hij met z'n vierwiel loopfietsje moest. Maar het zijn mooie dingen!
  zondag 9 maart 2014 @ 00:53:41 #89
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_137534127
Ik heb hem pas geleden gekocht en hij werd toen 3. :D
Hij zit nu op de 1 na kleinste stand als tweewieler en zijn zus van 6 past er zodra je hem op de grotere standen doet ook nog goed op. Hij kan heel erg lang mee in lengte.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_137536006
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 22:25 schreef mefke79 het volgende:
Overigens de jongste wordt in juni drie en hij kan pas sinds drie weken trappen. Sindsdien racet hij op een 12 inch fiets met zijwielen en moet ik sprinten om hem bij te houden. Zo snel kan het dus gaan als ze het door krijgen.
Pas 3 weken? Dot is al een maand 3 en die trapt volgens mij nog niet. We hebben thuis geen fiets en hier oefent ze dus ook niet, maar ze vindt loopfietsen nog veel te fijn.
Met de balans heeft ze nooit echt moeite gehad, maar trappen bedenkt ze gewoon nog niet.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_137536280
T zit pas sinds een paar wkn op een 16inch en die is in okt 4 geworden. Hij kon nog niet met de benen aan de grond. Hij is ong 1.06mtr.vanaf de zomervakantie op een 14inch maar die zijn idd niet zo gangbaar.

J. Fietst sinds hij ong. 2jr en 3mnd is op een 12inch incl zijwieltjes.gister nog weer eraf gehaald maar geen succes terwijl hij t super doet op de loopfiets.

Succes met de aankoop.
pi_137536664
Hier een cars loopfiets geworden :P
Wel een 12" versie. Hij kan met de hakken net niet op de grond, maar hij rijdt er wel op. Dan kan hij straks als het echt lente wordt er mooi op. Was nog cadeau voor zijn verjaardag van mijn ouders. Ik mocht geen goedkoop ding kopen dat na 3 maand uit elkaar valt

Chris kreeg met 3 jaar een 12" fietsje(tot 3j10m met zijwieltjes), met 4j2m over naar een 16", en met 5,5 maat een 20". Die laatste 2 allebei van marktplaats, en die 16 ook door verkocht voor 5 euro minder. Chris heeft wel iets korte benen in verhouding, maar eigenlijk behoorlijk gemiddeld op de curve.
Driewieler had Chris met 2,5 door. Daan fietst daar inmiddels ook al op rond. Op een gewone fiets probeert hij het ook, maar die heb ik niet in die maat hier staan (bij mijn ouders 200km verderop).
  zondag 9 maart 2014 @ 09:38:48 #93
100412 mefke79
komt goed!
pi_137537305
Geen idee wanneer ze het idee van trappen door moeten hebben, maar het verbaasd me dat nu hij het kan, het meteen volluit en hard gaat. De oudste is wat voorzichtiger. Die fietste met 3j en 9 maanden zonder zijwielen maar heeft rond 3,5 een maand of drie niet willen fietsen omdat hij bang was om te vallen.
  zondag 9 maart 2014 @ 09:59:31 #94
244125 laziness
pi_137537582
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 06:56 schreef het-is-mij het volgende:
T zit pas sinds een paar wkn op een 16inch en die is in okt 4 geworden. Hij kon nog niet met de benen aan de grond. Hij is ong 1.06mtr.vanaf de zomervakantie op een 14inch maar die zijn idd niet zo gangbaar.

J. Fietst sinds hij ong. 2jr en 3mnd is op een 12inch incl zijwieltjes.gister nog weer eraf gehaald maar geen succes terwijl hij t super doet op de loopfiets.

Succes met de aankoop.
De mijne is 104cm dus de 16 inch is volgens mij echt zo gek nog niet gedacht.

Wij hebben de wishbonebike gekocht met zijn tweede verjaardag. Eerst een half jaartje drie wielen en daarna omgebouwd.
Met zijn eerste verjaardag had O. er nog weinig mee gekund in mijn ogen.
pi_137540120
Hier een peutertje die in mei 3 wordt en hij kan pas sinds januari goed met de loopfiets overweg en trappen op de driewieler pas sinds een week....ik dacht al dat hij het nooit meer ging leren, maar opeens ging het heel snel. Ze hebben op de PSZ een hele reeks aan driewielers, loopfietsen en autootjes, maar ik zag hem nooit trappen...hij koos meestal voor een loopautootje, nu lopen wij de hele wijk af met zijn loopfiets of driewieler en ik moet zien dat ik er erachteraan kom. Ik denk ook dat er best wel wat verschil zit tussen de verschillende driewielers, sommige gaan makkelijker te trappen dan andere. Nu is het altijd goed opletten met straat en fietspad oversteken....soms denkt hij dat hij alleen op de wereld is.
pi_137540207
Zana mijn R is ook gek op die autootjes! op de kinderboerderij hebben ze een paar en een mini tractor en ze vindt ze erg leuk..
Ik heb echt beperkt plek hier, kan kijken op mp misschien of er staat een driewieler voor niet te veel.
pi_137549156
Ff binnenvallen met een vraag.
Wat zijn symptomen bij een schimmel infectie?
Eva zit regelmatig aan haar tum (zoals oma hem gedoopt heeft) en ik weet niet of ze nou er gewoon veel aan zit of dat ze misschien jeuk heeft door een infectie.
Waar zou ze dan nog meer last van moeten hebben behalve jeuk?

Oh en met regelmatig bedoel ik eens per 10 minuten ofzo
pi_137552456
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 17:24 schreef danic het volgende:
Eva zit regelmatig aan haar tum (zoals oma hem gedoopt heeft) en ik weet niet of ze nou er gewoon veel aan zit of dat ze misschien jeuk heeft door een infectie.

Zoë heeft ook een periode gehad dat ze er regelmatig aan zat. Ik dacht toen ook een schimmelinfectie of blaasontsteking. Maar ze had nergens last van maar vond het allemaal gewoon reuze interessant.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 9 maart 2014 @ 19:10:29 #99
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137552828
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 17:24 schreef danic het volgende:

is de huid daar rood?? of witte plekjes?? dat zijn toch wel de voornaamste tekenen van een schimmeltje. Als je het niet vertrouwt zou je altijd even langs de HA kunnen gaan natuurlijk.

pi_137555371
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 18:59 schreef Tally het volgende:

[..]

Zoë heeft ook een periode gehad dat ze er regelmatig aan zat. Ik dacht toen ook een schimmelinfectie of blaasontsteking. Maar ze had nergens last van maar vond het allemaal gewoon reuze interessant.
Dit. L. zit nog steeds regelmatig aan haar foef.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')