abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137414604
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 12:26 schreef Ouder1 het volgende:
En dit was ook geen verkrachting natuurlijk, want ook zij kende de dader:
http://nos.nl/artikel/518(...)zou-verkrachten.html

[..]

Doe niet zo gek, uiteraard is dit wel aanranding/verkrachting.
  woensdag 5 maart 2014 @ 15:08:44 #227
37769 erodome
Zweefteef
pi_137414668
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 15:04 schreef Chewie het volgende:

[..]

Sorry maar dit is van hetzelfde niveau als waar jij zo tegen ageert "dat vrouwen bewust mannen proberen te "naaien" door ze achteraf van verkrachting te beschuldigen". Het kom in beide gevallen waarschijnlijk wel voor maar zijn uitzonderingen.

Als een vrouw besluit zonder condoom seks te hebben en achteraf is de vrouw zwanger of heeft een soa dan is dit ook de schuld van de vrouw. Vrouwen zijn niet alleen maar slachtoffer maar dragen ook verantwoordelijkheid. Heeft de bed partner gelogen over eventuele ziektes zou diegene daar op aangepakt moeten kunnen worden maar dan nog is het imo geen verkrachting.

Condooms kunnen nu eenmaal stuk gaan en om te bewijzen dat een condoom bewust kapot gemaakt is lijkt me vrijwel onmogelijk. En al zou je het kunnen bewijzen dan is denk ik de term verkrachting ook niet de juiste.
Ik heb het toch vrij letterlijk over stiekem stukmaken/afdoen. Niet over perongelijk stuk gaan.
Het lijkt mij ook wat lastig te bewijzen als de man in kwestie het niet toegeeft, maar dat doet even niet af aan de situatie die ik schets.

Er zijn verschillende gradatie's van verkrachting, ik neem aan dat zoiets lager wordt bestraft dan een gewelddadige verkrachting. Maar ik vind het wel een vorm van verkrachting, het kan grote gevolgen hebben en gaat duidelijk tegen de wil van het slachtoffer in.

quote:
Ik ook niet maar in Zweden blijkbaar wel.
Dus in Zweden gaat het niet om de een die wel met condoom wilde(niet zonder wilde) en de ander die daar geen gehoor aan geeft of stiekem dat condoom stukmaakt/wegmoffelt?

Dat lijkt me meer dan sterk, daar zou ik dan graag een bron voor willen zien.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_137414746
Vrouwen die niet serieus worden genomen nadat ze verkracht zijn is een serieus probleem. Vaak worden zaken niet eens onderzocht. Als een vrouw met het verhaal komt dat ze aangerand en of verkracht is komt de omgeving al snel met de argumenten "heb je het zelf niet opgezocht?" of het wordt gewoon simpelweg weggelachen.

Ook doet de politie vaak genoeg niet serieus onderzoek en zetten ze verkrachting aangiftes af als "wanneer wij geen bewijs hebben, kunnen we niets".
pi_137415046
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 15:08 schreef erodome het volgende:

Er zijn verschillende gradatie's van verkrachting, ik neem aan dat zoiets lager wordt bestraft dan een gewelddadige verkrachting. Maar ik vind het wel een vorm van verkrachting, het kan grote gevolgen hebben en gaat duidelijk tegen de wil van het slachtoffer in.
Het probleem is wel dat die gradaties niet terugkomen in de statistieken die erover verschijnen, dus wat dat betreft kun je het beter onder een aparte wet laten vallen.
pi_137415162
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 13:53 schreef Zolder het volgende:

[..]

Ik vind het geen verkrachting als een vrouw achteraf bedenkt dat ze het toch niet zo fijn en leuk vond. Als een vrouw niet duidelijk heeft gemaakt dat ze het niet wil is het geen verkrachting, en dat is niet een opmerking als ''dit kunnen we echt niet doen'' of ''dit is fout''

Ik verwacht dat er heel wat bij zitten, en ik ben niet de enige die dat denkt. Had het onderzoek maar een duidelijke definitie van verkrachting moeten geven.
verkrachting is idd niet 'achteraf spijt hebben' ik verwacht dat de meeste vrouwen dat geen verkrachting noemen ook. Itt jij dus kennelijk.
compact en kleverig.
pi_137415179
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 15:08 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik heb het toch vrij letterlijk over stiekem stukmaken/afdoen. Niet over perongelijk stuk gaan.
Het lijkt mij ook wat lastig te bewijzen als de man in kwestie het niet toegeeft, maar dat doet even niet af aan de situatie die ik schets.
Maar zoals gezegd is dat van hetzelfde niveau als stellen dat vrouwen verkrachtingen verzinnen om de man een oor aan te naaien.

quote:
Ik zelf zou het niet als verkrachting omschrijven, het zou bijvoorbeeld als doodslag of mishandeling aangemerkt kunnen worden als de ander bewust een condoom saboteert om de andere te besmetten bijvoorbeeld.

[..]

quote:
Dus in Zweden gaat het niet om de een die wel met condoom wilde(niet zonder wilde) en de ander die daar geen gehoor aan geeft of stiekem dat condoom stukmaakt/wegmoffelt?

Dat lijkt me meer dan sterk, daar zou ik dan graag een bron voor willen zien.
NRC probeert het uit te leggen, gaat wel over Assange.

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-zweden-erg-complex/

link met uitgebreidere uitleg staat in het artikel. Blijkbaar kan het nog gekker en kan de aanklager in Zweden besluiten dat iets verkrachting is zonder dat de betrokken partijen van mening zijn dat het verkrachting was.
pi_137415230
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 14:20 schreef Life2.0 het volgende:
dus er zijn meer vrouwen verkracht dan ooit gestalkt?

sounds legit!
dat lijkt mij juist heel logisch.
Stalken is iets dat je bewust doet en waar je (veel) tijd in steekt. Hoeveel verkrachtingen zouden een 'momentopname' zijn?
compact en kleverig.
pi_137415407
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 15:27 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

verkrachting is idd niet 'achteraf spijt hebben' ik verwacht dat de meeste vrouwen dat geen verkrachting noemen ook. Itt jij dus kennelijk.
Ik verwacht dat een deel dat wel doet, maar niet de meeste vrouwen.
pi_137415678
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 15:29 schreef JaniesBrownie het volgende:

Stalken is iets dat je bewust doet en waar je (veel) tijd in steekt. Hoeveel verkrachtingen zouden een 'momentopname' zijn?
Voor mijn gevoel is de drempel om te gaan stalken minder hoog dan een verkrachting, dus zo logisch vind ik het niet dat je sneller over zou gaan tot verkrachting.

Maar goed, ik kan mij al niet voorstellen dat je met iemand het bed in duikt die zo dronken is dat je je kan afvragen of die persoon nog wel vrijwillig handelt, terwijl het lijkt alsof er aardig wat mensen zijn die daar helemaal geen probleem mee hebben.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 5 maart 2014 @ 15:50:16 #235
37769 erodome
Zweefteef
pi_137415785
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 15:27 schreef Chewie het volgende:

[..]

Maar zoals gezegd is dat van hetzelfde niveau als stellen dat vrouwen verkrachtingen verzinnen om de man een oor aan te naaien.
Maar dat het niet al te vaak voor komt betekend niet dat het niet gebeurd en niet erg is. Er zijn ook vrouwen die een man vals beschuldigen en ik mag hopen dat die vrouwen daar straf voor krijgen, dat is dan ook een strafbaar feit.

quote:
Ik zelf zou het niet als verkrachting omschrijven, het zou bijvoorbeeld als doodslag of mishandeling aangemerkt kunnen worden als de ander bewust een condoom saboteert om de andere te besmetten bijvoorbeeld.
Bij echt proberen iemand te besmetten zal dat zeer zeker ook zo gezien worden en wordt de strafmaat hoger, net als bij gewelddadige verkrachting het geweld ook bijdraagt aan de strafmaat.

Maar ik denk dat er een stuk meer gevallen zijn van ik wil toch lekker zonder condoom dan iemand proberen te besmetten(ook al zijn ook zulke gevallen wel bekend).

quote:
NRC probeert het uit te leggen, gaat wel over Assange.

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-zweden-erg-complex/

link met uitgebreidere uitleg staat in het artikel. Blijkbaar kan het nog gekker en kan de aanklager in Zweden besluiten dat iets verkrachting is zonder dat de betrokken partijen van mening zijn dat het verkrachting was.
Nogal een vage uitleg die niets zegt, eigenlijk meer een mening als een uitleg.
Assange is een apart verhaal waarbij er wel wat meer meespeelt dan geen condoom te hebben gebruikt(waarbij ik lees dat er zelfs een condoom als bewijs is ingeleverd om dna te vinden wat niet gelukt is, dus het verhaal dat het alleen gaat om geen condoom gebruikt te hebben klopt niet).

Assange is dan ook nog niet veroordeeld, niet voor de rechter in zweden gekomen, maar de aanklacht is niet geen condoom gebruikt waar dat wel afgesproken was, de aanklacht is wel wat ruimer dan dat.

Dan speelt hier natuurlijk ook het politieke spelletje nog mee wat dit geen voorbeeld maakt van hoe het er normaal aan toe gaat.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 5 maart 2014 @ 15:50:40 #236
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_137415797
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 15:29 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

wat :') !
pi_137415857
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 15:47 schreef DS4 het volgende:

Maar goed, ik kan mij al niet voorstellen dat je met iemand het bed in duikt die zo dronken is dat je je kan afvragen of die persoon nog wel vrijwillig handelt,
Dan ga je er vanuit dat de andere(n) nuchter zijn, in dit scenario is dat meestal niet het geval heb ik het idee.
pi_137416062
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 15:50 schreef erodome het volgende:

Nogal een vage uitleg die niets zegt, eigenlijk meer een mening als een uitleg.
Assange is een apart verhaal waarbij er wel wat meer meespeelt dan geen condoom te hebben gebruikt(waarbij ik lees dat er zelfs een condoom als bewijs is ingeleverd om dna te vinden wat niet gelukt is, dus het verhaal dat het alleen gaat om geen condoom gebruikt te hebben klopt niet).

Assange is dan ook nog niet veroordeeld, niet voor de rechter in zweden gekomen, maar de aanklacht is niet geen condoom gebruikt waar dat wel afgesproken was, de aanklacht is wel wat ruimer dan dat.

Dan speelt hier natuurlijk ook het politieke spelletje nog mee wat dit geen voorbeeld maakt van hoe het er normaal aan toe gaat.
Heb het dan ook alleen over die 2 wat zonder condoom verkrachting zou zijn, terwijl de slachtoffers het blijkbaar ook niet als verkrachting zien/zagen.

Maar we hebben het ook over een land wat prostitutie bezoek als verkrachting en strafbaar ziet, wat in sommige gevallen best kan kloppen maar niet per definitie zo is, vrouwen zijn in mijn beleving prima in staat om vrijwillig en bij het volle verstand te kiezen voor dit beroep.
pi_137416073
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 15:52 schreef Chewie het volgende:

Dan ga je er vanuit dat de andere(n) nuchter zijn, in dit scenario is dat meestal niet het geval heb ik het idee.
Ik kan mij weer niet voorstellen dat je er nog iets van bakt als je zo dronken bent dat je dit besef verloren bent. Het zal wel zo zijn dat misschien de remming die er nog zou zijn in nuchtere toestand verdwijnt na wat drankjes, maar dan blijf ik het op zijn minst niet fraai vinden.

Begrijp me goed, ik ben helemaal voor casual sex, maar ik wil graag als een positieve ervaring herinnerd worden. Zo narcistisch ben ik dan ook weer... ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 5 maart 2014 @ 16:23:46 #240
37769 erodome
Zweefteef
pi_137416903
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 15:58 schreef Chewie het volgende:

[..]

Heb het dan ook alleen over die 2 wat zonder condoom verkrachting zou zijn, terwijl de slachtoffers het blijkbaar ook niet als verkrachting zien/zagen.

Maar we hebben het ook over een land wat prostitutie bezoek als verkrachting en strafbaar ziet, wat in sommige gevallen best kan kloppen maar niet per definitie zo is, vrouwen zijn in mijn beleving prima in staat om vrijwillig en bij het volle verstand te kiezen voor dit beroep.
Assange is in de eerste instantie beschuldigt door 3 vrouwen, 1 ervan is afgevallen, 2 blijven staan. Het is niet zo dat die vrouwen niet achter de aanklacht staan, het wordt wel betwijfeld of die aanklachten waar zijn aangezien ze openbaar hebben "opgeschept" over wat er gebeurd is.

Dit zit iets genuanceerder in elkaar dan de nrc doet vermoeden ;)
Zoals het wijzen op een manier om een verklaring te geven en advies te krijgen zonder beschuldigt te kunnen worden van een valse beschuldiging.
Dat is dan ook geen aanklacht, maar advies vragen over of iets wel verkrachting is. Dat lijkt mij helemaal niet verkeerd aangezien er een grijs gebied is waar iemand wel een rotgevoel aan over kan houden en omgeving van dat persoon misschien zegt dat het over de lijn is. Het lijkt mij juist fijn dat er dan niet gelijk wordt overgegaan op een beschuldiging die zowel het slachtoffer als de vermeende dader kan schaden.
Pas als het advies zo luidt dat het verkrachting is wordt er over gegaan op een beschuldiging. Nogmaals, dat is vooral bedoeld om zowel slachtoffer als vermeende dader te beschermen.

Het zonder condoom als verkrachting kom ik eigenlijk nergens tegen, wel dat het mee kan spelen bij verdere factoren. Dat is zelfs in de zaak assange zo, waarbij het dus absoluut niet gaat om dat niet gebruiken van een condoom, maar om een heel aantal factoren.

Maar nogmaals, dit is vooral een politiek spelletje en heeft bar weinig met de normale gang van zaken rondom verkrachtingen te maken.
pi_137418537
quote:
What emerges is a picture of extensive abuse that affects many women's lives, but is systematically under-reported to the authorities," said Morten Kjaerum, director of the Agency for Fundamental Rights.

He said the survey showed that "violence against women is an extensive human rights abuse in all EU member states".

He urged countries to take action to fight the problem, which he said "impacts on society every day".

The report said that campaigns and responses to the problem should be aimed at men as well as women.

"Men need to be positively engaged in initiatives that confront how some men use violence against women."
nochtans geven genoeg studies aan dat partnergeweld tegen mannen even vaak voorkomt, maar veel minder aangegeven wordt.
quote:
According to the 2009 GSS, women and men were equally likely to report some form of physical or sexual violence by a current or former common-law or marital partner.

Given that female victims of spousal violence were more likely than male victims to report suffering physical and emotional consequences as a result of the violence, it is not surprising that women are also more likely to seek the help of formal and informal services. According to the 2009 GSS, approximately 30% of spousal violence incidents involving female victims and 13% involving male victims were reported to police (Table 4).16 Among female victims, the incident was reported by the victim herself in 24% of cases and by someone else in less than 7% of cases. Incidents involving male victims were equally likely to be reported by the victim (7%) as by someone else (7%).
http://www.statcan.gc.ca/(...)rticle/11416-eng.htm
je vraagt je af waarom het underreporting door vrouwen een probleem is dat aangepakt moet worden terwijl het niet raporteren door mannen een reden is om geen actie te ondernemen.
In homosexuele relaties is er vaker partnergeweld dan in heterosexuele relaties, maar deze studie weet enkel te melden:
quote:
Of respondents who are or have been in a relationship with a man, 22 percent reported physical and/or sexual violence from their partner.
quote:
Children are not immune from the abuse. Thirty-three percent have childhood experiences of physical or sexual violence at the hands of an adult.

Twelve percent were sexually assaulted as children, of which half were from men they did not know.

“For certain children, they were experiencing more than one type of abuse, so we only counted if they experience multiple experiences only once,” said Goodey.

At over 50 percent, Estonia and Finland, top the list for any physical, sexual or psychological violence against girls. At 15 percent, Cyprus is the lowest followed by Slovenia at 16 percent.

Most do not report the abuse to the police.

“Overwhelmingly, what we see is that the majority of women are visiting a doctor or health care centre or other health care provider or a hospital,” said Goodey.

The study says the scale of physical and sexual violence experienced by women requires for renewed policy attention.

It calls for targeted prevention and awareness raising campaigns for both men and women and suggests member states review their legislation to ensure it is in line with EU law and Council of Europe conventions.

“We have laws in place, we have gender equality laws for a number of decades but are they working in practice?”, asked Goodey.
Dat die laatste vraag niet beantwoord kan worden als je enkel geweld tegen vrouwen onderzoekt, dat heeft ze blijkbaar niet door.
  woensdag 5 maart 2014 @ 17:29:36 #242
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_137419338
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 16:23 schreef erodome het volgende:

[..]

Assange is in de eerste instantie beschuldigt door 3 vrouwen, 1 ervan is afgevallen, 2 blijven staan. Het is niet zo dat die vrouwen niet achter de aanklacht staan, het wordt wel betwijfeld of die aanklachten waar zijn aangezien ze openbaar hebben "opgeschept" over wat er gebeurd is.
En ze allebei banden hebben met de CIA.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 5 maart 2014 @ 21:31:47 #243
37769 erodome
Zweefteef
pi_137428823
quote:
7s.gif Op woensdag 5 maart 2014 17:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En ze allebei banden hebben met de CIA.
Zoals gezegd is dat dan ook meer een politiek spelletje. Dat gaat in het geheel niet over verkrachting of niet, maar over een uitwisseling naar amerika met alle gevolgen van dien.
pi_137435439
Verkrachting is een lifechanging gebeurtenis. En dan heb ik het over overmeesterd worden door een man waar je niets mee wilt en die sex met je heeft. Of dat nou alleen een hand in de broek is of all the way maakt mij niet veel uit, beiden is verschrikkelijk en het kan een vrouw levenslang beschadigen.

Ik snap niet dat er zoveel mannen zijn die dit doen. Je zou bijna zeggen dat de overheid soort staatshoeren moet inhuren waar dit soort stakkers hun dingen kunnen doen. Stakkers die toch verkrachten mogen van mij een stukje lood in hun hoofd krijgen.
pi_137435539
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 13:42 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

wat versta jij onder échte verkrachting en hoeveel valse beschuldigingen verwacht je dat erbij zitten?

Ik kan hier echt niet zo goed tegen :')
Waardeloos onderzoek.
Een corrigerende tik schijnt ook al onder verkrachting te vallen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137435613
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 23:44 schreef eight het volgende:

[..]

Waardeloos onderzoek.
Een corrigerende tik schijnt ook al onder verkrachting te vallen.
Bron? onderbuik?
pi_137435679
Zie je vaker dat zodra het over verkrachting gaat er uit alle hoeken en gaten mannen komen om te zeggen dat:

Vrouwen dronken raken en dan de ander van verkrachting beschuldigen.
Een kusje al verkrachting is.
Ze het allemaal verzinnen...
Etc...

Nee, er wordt echt fucking veel aangerand en verkracht. En ja er zijn soms wat aandachtshoeren maar door die als voorbeeld voor iedereen te nemen ontken je dat er een probleem is. Ja, wij zijn man, dus wij hebben het probleem niet. Maar probeer je geest te verwijden en je in anderen in te leven.
pi_137435880
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 23:47 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Bron? onderbuik?
Zie nu.nl In het artikel staat de bron vermeld. Hun nemen de term verkrachting gewoon heel breed.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137436713
Wat een bullshit onderzoek, zeg. Het kan wel eens voorkomen in een relatie dat de man zin heeft in seks en de vrouw niet, maar de vrouw dit toch doet om de man te plezieren. Dit noemen ze in het onderzoek verkrachting. Onzinnig.
#freefrederike
pi_137436740
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 23:49 schreef Poolbal het volgende:
Zie je vaker dat zodra het over verkrachting gaat er uit alle hoeken en gaten mannen komen om te zeggen dat:

Vrouwen dronken raken en dan de ander van verkrachting beschuldigen.
Een kusje al verkrachting is.
Ze het allemaal verzinnen...
Etc...

Nee, er wordt echt fucking veel aangerand en verkracht. En ja er zijn soms wat aandachtshoeren maar door die als voorbeeld voor iedereen te nemen ontken je dat er een probleem is. Ja, wij zijn man, dus wij hebben het probleem niet. Maar probeer je geest te verwijden en je in anderen in te leven.
Oh, ik was al bang. Een topic met een vertekend beeld over hoe de vrouw moet 'overleven' en geen feminist te bekennen. Daar is ie dan.
#freefrederike
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')