Ah kijk aan. Nouja het was ook wel gezellig gisteren even 's middags wegquote:Op maandag 3 maart 2014 22:12 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Ja! Cristel slaapt ook niet meer 's middags. Soms valt ze op de bank in slaap of bij papa op schoot. Maar anders niet....
En ik hou het ook zo, want vorige week toen ik dr wel liet slapen 's middags toen wou ze 's avonds niet slapen
Ja, die van de foto idd. Emmertje/schepje etc. Ik had t nog liggen op zolder om ooit te gev en en ik had zoiets van waarom niet? Ze snapt er verder toch geen reet vanquote:Op maandag 3 maart 2014 23:37 schreef Troeta het volgende:
Gefeliciteerd PE! Wat voor kado is het geworden? Die op de foto?
Groot gelijk, Nena krijgt ook minder en minder grote kadoos, soms wel lullig voor d'r, maar ja, we hebben al zoveel en we krijgen ook nog veel meisjesspeelgoed van oudere nichtjes.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:41 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Ja, die van de foto idd. Emmertje/schepje etc. Ik had t nog liggen op zolder om ooit te gev en en ik had zoiets van waarom niet? Ze snapt er verder toch geen reet van![]()
Ik heb gister aan mn ouders/zus/broer dvd's gevraagd van lotte en max (babygebaren), maar ofdat ze ze kopen dat weet ik nietHeeft ze iig wel iets wat ze leuk vind en geen rotzooi
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Phaidra: gelukkig nog even lekker bij jullie geslapen ! En vakantie plannen om jaloers op te worden![]()
Twinkle: fijn bijgeslapen en ook vakantie ! Top !
Tinu: Ellende zeg dat eczeem. Hoop dat de dermatoloog wat kan doen
Omen: 3 x slapen ! Wow
Coco: Hoe is het bij jullie ?
Skoap: Weer veilig terug![]()
Loj: 1 slaapje eenmalig ?
As: Hoe is het ?
Voor wie ik vergeet
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
Is ook zo Phaidra. Maar vergeleken met ander kindjes ( wat ik er dan van zie) is ze rustig en speelt graag alleen. Ze gaat heel erg dr eigen gang. En kan lang met iets heel kleins bezig zijn. Tekenen of in het zand schelpjes verzamelen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:05 schreef Phaidra het volgende:
Niet onzeker zijn hoor KZIedereen ontwikkelt op zijn of haar eigen tempo en jouw meisje is perfect zoals ze is
.
MM, wat heerlijk zo in het zand spelen.
quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:27 schreef kleinzusje het volgende:
Omen: op mijn beurt vind ik het weer heel knap om te zien/lezen hoe mooi en groot het vertrouwde netwerk om Riley heen is. Dat je zus haar uit bed haalt bv. Zo waardevol. Je kindje groeit op met heel veel liefde en meerdere volwassenen die haar van heel nabij kennen
Klinkt als mijn peuter (muv het praten dan). Komt helemaal goed hoor. En anders leert ze dat wel op de psz straks.quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:10 schreef kleinzusje het volgende:
Is ook zo Phaidra. Maar vergeleken met ander kindjes ( wat ik er dan van zie) is ze rustig en speelt graag alleen. Ze gaat heel erg dr eigen gang. En kan lang met iets heel kleins bezig zijn. Tekenen of in het zand schelpjes verzamelen.
Wild gooien/stoeien/klimmen gaat ze uit de weg.
Dat is helemaal prima, maar dan ben ik soms bezorgd of ze wel weerbaar genoeg is en het zal redden straks op school............. Of ik haar wel genoeg stimuleer, haar samen laat spelen en haar genoeg kennis laat maken met woordjes. Maar ze is sterk, huilt niet snel en kan onverstoorbaar doorgaan met iets ook al "vergaat" de wereld om haar heen
Meestal hebben ze iets matchends aan. Maar als ik iets heel leuk vind wat niet in meerdere kleuren/modellen etc komt dan wel dubbel inderdaad.quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:51 schreef Olf het volgende:
Kyara, lieve foto! Jij hebt je twins heel vaak dezelfde kleren aan he? Vind je het dan niet lastig dat ze dan heel erg een 'eenheid' zijn? Mij lijkt het juist zo leuk dat je twee keer zoveel verschillende kleertjes kan kopen met een tweeling.
Ik snap het denk ik wel een beetje hoor, wat je bedoelt! Ik zou dan alleen denken dat het misschien voor de buitenwereld iets te veel 'één' wordt, dat mensen ze misschien niet meer los benaderen. Maar waarschijnlijk komt er binnenkort snel genoeg een periode waarin ze zelf al een mening erover hebben, haha! Het was trouwens ook geen aanval, vroeg het me af, bij de andere twins in mn omgeving zie ik juist het tegenovergestelde, grappig!quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:23 schreef Kyara het volgende:
[..]
Meestal hebben ze iets matchends aan. Maar als ik iets heel leuk vind wat niet in meerdere kleuren/modellen etc komt dan wel dubbel inderdaad.
Ik trek 's ochtends altijd iets uit de kast wat bij mijn bui past, net als voor mezelf. Alleen moet ik dan voor een ander meisje dan een soort "second best" erbij zoeken. Zo voelt dat tenminste, Dus dan is dit makkelijker
En ik denk dat ze sowieso zowel een eenheid als individuen zijn, of ik ze nu wel of niet in andere kleertjes hijs. Pas nu ik zelf een tweeling heb, besef ik eigenlijk wat een band dat is. Het zijn 2 aparte kinderen met allebei een eigen karakter (dus de benadering wordt dan ook als vanzelf anders). Maar het is ook een tweeling en de band die ze met elkaar hebben wordt heel makkelijk onderschat. Beetje moeilijk om onder woorden te brengen
Misschien wil straks J. alleen spijkerbroekjes en D. allemaal jurkjes. Kan je nog steeds heeeeel veel kopen! Leukquote:Op woensdag 5 maart 2014 21:36 schreef Kyara het volgende:
Weet ik
Maar ik vond het vroeger (en zelfs nog tijdens mijn zwangerschap) heul stom om ze allebei hetzelfde aan te trekken. Maar in de praktijk bleven alle "losse" kleertjes ongedragen in de kast![]()
Qua buitenwereld, ligt er een beetje aan denk ik. Hun echt directe omgeving kent hun, en de willekeurige voorbijganger, tja, die kijkt misschien niet verder dan 2 kopietjes maar dat maakt mij dan weer niet uit. Misschien komt dat wel als de scheiding tussen bekenden en volslagen onbekenden wat vager wordt. Maar goed, dan kan ik altijd nog over op losse kleding. Zal wel een stuk goedkoper zijn denk ik
Of ze willen toch perse hetzelfde aan, dat hoor je ook nog wel eens. (oh, wat Omen zegt dus)quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:39 schreef Olf het volgende:
Misschien wil straks J. alleen spijkerbroekjes en D. allemaal jurkjes. Kan je nog steeds heeeeel veel kopen! Leuk Ik vind de ontwikkeling van eigen voorkeuren bij mijn eenling al zo leuk, lijkt me bij een tweede fascinerend of het gelijk op gaat of heel erg verschilt. Laat staan bij twee tegelijk, mét al een oudere sibling. Haha!
Of eentje wil hetzelfde aan als M.quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:50 schreef Kyara het volgende:
[..]
Of ze willen toch perse hetzelfde aan, dat hoor je ook nog wel eens. (oh, wat Omen zegt dus)
Ik vind sowieso de ontwikkeling erg leuk om te zien. Ook ten opzichte van elkaar. Qua dominantie wisselen ze elkaar namelijk ook steeds af.
Ik heb zelfs kleding waarbij ze alledrie matchenquote:Op woensdag 5 maart 2014 21:54 schreef Olf het volgende:
[..]
Of eentje wil hetzelfde aan als M.Met drie heb je echt veel opties
geniaalquote:Op woensdag 5 maart 2014 22:20 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik heb zelfs kleding waarbij ze alledrie matchen
Ja al een tijdje, qua gedrag! Eigen willetje en heeeel driftig als dat niet kan/ mag.quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:40 schreef kleinzusje het volgende:
Fieder: Is het al echt een dreumesje ?
Mijn nichtje doet dat inderdaad ook, maar dan bij alle 3 haar dochters...quote:Op woensdag 5 maart 2014 23:32 schreef Kyara het volgende:
Leuk voor de familiefoto maar verder diep treurig
Vriendin van me kleed haar dochters ook vaak hetzelfde. Alleen daar zit dan 4 jaar tussen.
Bij de Ikea kan je die schotten kopen. Daar heeft mijn moeder ze vandaan.quote:Op donderdag 6 maart 2014 08:11 schreef Fieder het volgende:
[..]
Ja al een tijdje, qua gedrag! Eigen willetje en heeeel driftig als dat niet kan/ mag.![]()
![]()
Niet onzeker zijn over je mooie meisje, ieder zijn eigen karakter.
Riley, staat je goed![]()
Troeta wat schattig. Vind je het zelf niet zo leuk?![]()
L kan bij de knoppen van het gasfornuisbestaan er nog van die schotten die je eromheen kan zetten? Ik kan het nergens vinden. Anders moet mijn man maar wat timmeren.
He gat meid !quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:28 schreef Omentielvo het volgende:
Ik voel me een topic killer in het fototopic. Na mijn spam van Riley heeft niemand gereageerd. Ik wil ze eigenlijk weghalen, omdat ik nu serieus het idee heb dat niemand op foto's van haar zit te wachten
Ik heb je foto's al op Facebook gezien en ze zijnquote:Op donderdag 6 maart 2014 20:28 schreef Omentielvo het volgende:
Ik voel me een topic killer in het fototopic. Na mijn spam van Riley heeft niemand gereageerd. Ik wil ze eigenlijk weghalen, omdat ik nu serieus het idee heb dat niemand op foto's van haar zit te wachten
Er zijn op dit moment geen leukere foto's van kindjes, dus niemand durft nu nog te posten daar! Ze spat van het scherm!quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:28 schreef Omentielvo het volgende:
Wat liefquote:Op donderdag 6 maart 2014 22:40 schreef Troeta het volgende:
[..]
Er zijn op dit moment geen leukere foto's van kindjes, dus niemand durft nu nog te posten daar! Ze spat van het scherm!
quote:
Heerlijk !!!quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:05 schreef Loj het volgende:
Ja heerlijk he!
Ik heb met Ow de hele dag in de speeltuin gespeeld
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 8 maart 2014 22:09 schreef kleinzusje het volgende:
Wel een verschil met een baby hoor, een dreumes![]()
Nu MOET je wel sociaal "samen spelen" roepen als alles leuker is dan haar eigen emmertjeWaarom 'moet' dat? Ik vind persoonlijk dat een kind ook alleen mag spelen. Om de beurt en delen waar je niet mee speelt, ja, maar waar je op dat moment mee aan het spelen bent hoeft wat mij betreft niet direct gedeeld te worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je heb van die muggennetten die je over een campingbed trekt. Passen ook op een ledikant hoor.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:40 schreef Loj het volgende:
Zand leuk? Ow vond 't strand verschrikkelijk gisteren
Omen, laat die was dan ook gewoon lekker liggen. Als je t ff niet meer trekt, gewoon hulp vragen! Hoe moeilijk t ook is
Nou hier zitten we nog steeds tussen 1 en 2 slaapjes in. Ik denk dat het er vandaag weer 1 wordt (hij slaapt al anderhalf uur en nog diep)..
Trouwens heeft iemand een idee voor van die vervelende muggen? Ow slaapt naast een stuk plat dak en de muggen moet hem hebben. Hij zit helemaal onder en het houdt hem ook wakker. Ik zou vandaag eigenlijk pasfoto's met hem maken, maar dat stel ik maar een week uit
Maar dat lijkt me zo eng, Ow trok ook altijd aan z'n hemeltje, en hij is nu wat sterker geworden.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:42 schreef Tally het volgende:
[..]
Je heb van die muggennetten die je over een campingbed trekt. Passen ook op een ledikant hoor.
Mja beide kindjes hebben bij mij tot nu toe nog aan niets getrokken (behalve mn haar)quote:Op maandag 10 maart 2014 12:47 schreef Loj het volgende:
[..]
Maar dat lijkt me zo eng, Ow trok ook altijd aan z'n hemeltje, en hij is nu wat sterker geworden.
Oh, dat trekken aan je haarquote:Op maandag 10 maart 2014 12:48 schreef Tally het volgende:
[..]
Mja beide kindjes hebben bij mij tot nu toe nog aan niets getrokken (behalve mn haar)
Ja ik snap je heel goed.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:50 schreef Loj het volgende:
[..]
Oh, dat trekken aan je haar
Snap je m'n dilemma
Geen idee ze zit pas net hier in de praktijk. het is een oudere vrouw. zal wel even via dm de naam sturen lijkt me niet heel netjes zo openlijk op internet.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:57 schreef mousemicky het volgende:
Sam, dat klinkt niet als een sympathieke huisarts, hopelijk heb je nu een betere. Ik hoop dat de vervelende huisarts niet mijn oude arts in Tilburg was, aan de Nieuwe Bosscheweg.
Beterschap voor je meiske iig!
En Ow die lekgebeten wordt, au!
Ik ben vandaag met J. de 14 maanden prikken gaan halen. Ging redelijk, even gillen, maar verder best vrolijk vandaag. Hij moest bij de arts ook testjes doen: blokjes aan de arts geven, blokjes in bakje doen, laten zien hoe goed ie kan tijgeren. Glansrijk geslaagd, alleen niet voor de 2-woordjes-zeggen test. Hij zegt alleen wauw, wat poes betekent. Ze begon ook over zijn niet-kruipen, en evt. fysio. Voorlopig nog even niet (ik heb zelf ook niet gekropen). En met 18 maanden weer terugkomen
Jep, en hij komt maar tot 1quote:Op maandag 10 maart 2014 21:33 schreef Omentielvo het volgende:
MM fijn dat het goed ging bij het CB. Wat waren zijn stats?
En die twee woordjes test houdt toch in dat ze twee woordjes moeten kunnen zeggen?
Je kunt altijd 1 sessie doen. Ik heb het iig niet als belastend of zo ervaren. En je kunt de tips & trucs altijd naast je neer leggen. Fysio was hier sowieso onderdeel van het follow-up programma vanuit het ziekenhuis (wel een aparte fysio praktijk) en ik vond dat dus wel heel fijn.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:48 schreef mousemicky het volgende:
Ik begin nu toch te twijfelen over fysio ja of nee. Toch nog eens over hebben met vriend. En dan evt. bellen naar consultatiebureau, of direct naar fysio? Hoe werkt dat? En ff checken of de verzekering het evt. vergoedt.
Maar J. leert elke dag dingen bij hoor, ook al wil ie dus niet kruipen, maar alleen tijgeren..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
Nachtelijke lurker meldt zichquote:Op woensdag 12 maart 2014 06:05 schreef Omentielvo het volgende:
En ik wil tips voor tandenpoetsen. Is een drama hier. Ze vindt het niet leuk en houdt die lippen stijf op elkaar. Zingen werkt niet
Wahaha, dikkequote:Op woensdag 12 maart 2014 08:42 schreef Logician2.0 het volgende:
Grmbl Noa is net met dr dikke pens uit een net nieuw rokje gescheurd
quote:Op woensdag 12 maart 2014 05:45 schreef Loj het volgende:
Wat een lieve foto's weer
Verwijsbrief is niet nodig idd, al kan t fijn zijn voor je verzekering!
En ff zeuren onder de spoiler:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu is Luc over het algemeen een goede slaperquote:Op woensdag 12 maart 2014 10:02 schreef Phaidra het volgende:
Ik sluit me aan bij de slechte nachten. Soms weten we het ook niet meer. Het lijkt verlatingsangst, zolang ik in zijn kamertje ben is het goed, maar als ik wegga, is hij binnen 15 minuten weer huilend wakker. Mijn vriend is geen voorstander van bij ons in bed laten slapen, maar dat is wel voor iedereen het rustigst. Ik hoop maar dat het slapen in eigen bed weer goed gaat als hij beter in zijn vel zit.
quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:45 schreef Kyara het volgende:
Oh Phaidra, dat lijkt me ook moeilijk inderdaad. Dat hij dat zo voelt. Ik kan me helemaal vinden in jouw standpunt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
Haha herkenbaar. Ik deed dat toen ook al. Maar het was wel bij bekenden....quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:50 schreef Tante_Soesa het volgende:
Skoap, dat lijkt me ook lastig, zo'n 'vreemde' oppas! Ik twijfel er ook nog steeds over of we dat een keer moeten doen. Ze slaapt toch s avonds dus het maakt voor E ook niks uit, het is meer mijn gevoel. En dat terwijl ik al vanaf m'n 13e/14e heel regelmatig bij jongere kindjes dan E oppaste
Billie wordt ook nog veel wakker 's nachts. Dan is ie een knuffeltje kwijt of z'n speen. Soms valt ie meteen weer in slaap, maar momenteel wordt hij ieder uur wakker. Ik ben daar héél snel klaar mee en leg 'm tussen ons in. Dan slaapt hij het best en wij ook.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:42 schreef Phaidra het volgende:
Mini is (vandaag) 21 maanden en heeft ook nog nooit echt doorgeslapen. Record was van 7 tot 5, een periode die misschien een week of 3 duurde. Ook nog bv idd. Vriendlief maakt zich zorgen, dat we vast wat fout doen, dat het niet normaal is dat hij met bijna 2 jaar nog steeds 1-3x wakker is tussen 7 en 7. Dat vind ik nog het lastigste, ik ben ervan overtuigd dat het namelijk wél normaal is (voor onze uk dan), dat het bij hem hoort dat hij moeilijk kan slapen. Het gaat in periodes wel duidelijk beter, maar nu is het weer even zoeken naar wat werkt.
Skoap: fijn om te lezen. Vriend denkt idd dat we het alleen maar moeilijker maken als we nu toegeven. We hebben er gister ook lang over gepraat en voor nu gaan we even zorgen dat we allemaal weer wat meer nachtrust krijgen en dan over een week of 2 maar weer kijken waar we staan. Hij eet momenteel ook heel erg slecht, dus dat helpt ook niet bij het slapen. Vriendlief probeert ook wel eens een flesje te geven maar meestal wil de mini alleen borst 's nachts.
Co-sleeper past niet lekker meer op onze kamer, is net te krap. Wiegje ging nog, maar dat gaat niet meer lukken nuquote:Op woensdag 12 maart 2014 15:39 schreef kleinzusje het volgende:
Goed van je MM !
Phaidra: Hier van tussen ons in nu sinds kort naar Co-sleeper. Werkt heerlijk !
Is uitelkaar gehaald Ikea bedje. Idee voor bij jullie ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Omen, vervelend t tandenpoetsen. Heb je al een andere tandpasta geprobeerd. Ow vindt er ook maar 1 goed/lekker
Kz haar dreumes met de bah poep
Ah, Noa uit haar rokje gescheurd
Een oppas voor Skoap! Lijkt mij ook vreemd en spannend. Maar af en toe zonder dreumes op stap te kunnen is natuurlijk ook wel fijn.
Dreumes van Phaidra krentenbaardstom!
Logi, eng die aanvallen en logisch dat ze dan bij jullie slaapt!
En ik juich mee voor de make-up
Staande dreumesjes van Kyara!!de 12 uur sessie vind ik ook verschrikkelijk
Soesa, klinkt gezellig daar
Fijn MM!
Lekker aan t slapen Pessie?![]()
quote:Op donderdag 13 maart 2014 04:31 schreef Loj het volgende:
Dank voor de reacties van gisteren, trok t echt ff niet meer. En het is ook fijn om de herkenning te lezen, ik ben niet de enige. (alhoewel, was natuurljk liever wel de enige geweest Phaidra en Zoe)
Bij ons in bed slapen werkt trouwens niet. Dat is speeltijdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pessie
Hoe hebben jullie dat gedaan? Zelf in slaap leren vallen?
[ Bericht 0% gewijzigd door Zoë23 op 13-03-2014 12:38:54 ]
Bij mij wordt steeds de volgende afspraak meteen gepland. Dat is dus niet standaard begrijpt ik? Heb nu al een afspraak voor juli staan...quote:Op donderdag 13 maart 2014 07:35 schreef Omentielvo het volgende:
Ik heb nog steeds geen afspraakbrief van het CB gekregen. Vandaag toch maar bellen. Over twee weken is ze alweer 14 maanden
Eerst werd de afspraak ook meteen gemaakt. Maar nu sturen ze een afspraak op en kan ik vervolgens erachter aan bellen, omdat ik alleen op vrijdag kan. Of bellen, omdat ik de afspraak niet krijgt. Werkt echt goed dusquote:Op donderdag 13 maart 2014 09:38 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Bij mij wordt steeds de volgende afspraak meteen gepland. Dat is dus niet standaard begrijpt ik? Heb nu al een afspraak voor juli staan...
Ik begrijp het. Dat hebben we ook gedaan om gewoontes mbt slapen te veranderen ivm negatieve associatie door Reflux enz. Is redelijk gelukt behalve het zelf in slaap vallen. Komt vast ooit wel goed. Ze sliep vanmiddag binnen 15min Ipv 30-45minquote:Op donderdag 13 maart 2014 12:42 schreef pessie het volgende:
Olf, ik vind autocorrect vermoeiend![]()
Zoë, van op de arm in slaap laten vallen en aanleren dat ze in slaap valt terwijl ik over haar neusje wrijf tot steeds eerder alvast in bed leggen en over het neusje wrijven tot voeden, speen geven en in bed leggen nu. Ik kan het niet goed uitleggen maar hier werkte het! Bij Nathan hebben we het destijds ook zo aangepakt. De truc is om bepaald gedrag aan te leren. "Ik va in slaap als mama over mijn neusje wrijft" en dan "het is OK om in bed in slaap te vallen" ... (Even vanuit Lauren's perspectief)
Hier wordt dat ook zo gedaan maar dan kan ik wel doorgeven op welke dag (bij M dan). Bij de meiden maak ik wel afspraken in het voren ivm dubbele afspraak. Ik zou idd even bellen, het kan nog wel eens mis gaan. Hier krijg je 2 weken van te voren een brief met datum.quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:40 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
Eerst werd de afspraak ook meteen gemaakt. Maar nu sturen ze een afspraak op en kan ik vervolgens erachter aan bellen, omdat ik alleen op vrijdag kan. Of bellen, omdat ik de afspraak niet krijgt. Werkt echt goed dus
Wij deden aan laten gaan en vla na. Als het goed is eet hij de volgende keer bami weer lekker meequote:Op donderdag 13 maart 2014 17:24 schreef mousemicky het volgende:
Zucht...
Onze kleine tot nu toe alleseter heeft besloten dat zijn avondeten alleen door de Olvarit kok gemaakt mag zijn. Mijn bami en pasta weigert ie opeens (vorige week was t nog yummie).
Is dit typisch dreumesgedrag? T is echt een dramaqueen aan tafel... Iemand tips? Nu doen we gewoon bord weg en dan normaal toetje. Geen ander eten ofzo, niet meer toetje, en geen strijd...
Kiezen, check. Dat had ik natuurlijk ook zelf wel een beetje kunnen bedenkenquote:Op donderdag 13 maart 2014 19:47 schreef pessie het volgende:
[..]
Wij deden aan laten gaan en vla na. Als het goed is eet hij de volgende keer bami weer lekker meeheb je gekeken of er kiezen in aantocht zijn? Olvarit is veel makkelijker weg te krijgen dan normaal voedsel en bij pijn n de mond preferen sommige kinderen gemak.
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:34 schreef Fieder het volgende:
Jeee, foto's!![]()
![]()
Ik lees vanavond bij maar... L loopt!hij deed al wat stapjes tussen de bank en de tafel in maar nu liep hij een heel stuk los door de woonkamer. En daarna nog een paar keer. En ondertussen net doen alsof het niets was
Ik ook. Heb de indruk dat er weer wat meer verschil in gewicht tussen zit. Op zich ook niet zo raar aangezien J 's nachts vaker komt voor een slok en D ook nog eens meer beweegt.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:36 schreef Omentielvo het volgende:
Kyara leuk dat je zo het verschil in de karakters ziet. En een dag eerder naar het CB. Ben ben benieuwd naar hun stats
Is ook lastig als ze tussen 1 en 2 slaapjes inzitten. Hier ook het geval. En soms wil de 1 wel en de ander weer niet en dan kun je alsnog geen kant opquote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:01 schreef Fieder het volgende:
Overdag is hij met zijn slaapjes een beetje aan het rommelen en ik weet niet goed waar dat gaat eindigen. Nu is het 2x 45 min. Ochtendslaapje wil ik er eigenlijk nog niet afhebben, bij de gastouder is dit al wel zo. Maar daar heeft hij meer afleiding.
En zelf in slaap vallen gebeurt hier nog steeds niet. Hij zit op mijn schoot tot hij slaapt en dan leg ik hem weg.
Rocket science, dat slapen
Oh, dat vind ik wel heftig. Als ze echt wakker is 's nachts. Hier is het wel een paar keer wakker maar dat is dan drinken en weer verder slapen. Al vind ik het nog steeds wel pittig om steeds uit je slaap gehaald te worden, ik kan in elk geval weer verder slapen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:04 schreef becky27 het volgende:
Wat fijn om te lezen dat er hier meer dreumesen zijn die bagger slapen. De mijne ook dus. De laatste maand is ze vaak een uurtje of 2 a 3 wakker snachts. Eerst een fles om elf uur of zo, dan nog 1 rond 3 uur waarna ze meestal niet meer slaapt, pas rond vijf uur en dan kan ik niet meer tukken.
Goeie vraag, wij hebben ook zo'n trap.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:01 schreef Fieder het volgende:
Bedankthij klom ook meteen maar 3 tredes de trap op, dat kan hij dus ook. Dus ik lees mee over de traphekjes
wij hebben een trap die aan één kant open is, dus ik denk dat wij zo'n hekwerk met meerdere delen moeten hebben. Of het hekje pas op de derde tree, maar dat is ook al best hoog als je daar af valt
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder ffvoor lopende dreumes van Fieder!
En Twinkle, je bent echt geen slechte moeder hoor doordat je dat niet ziet. Ik zou zoiets ook zo missen!
Ik mag dinsdag naar het cb voor de stats en de prikjes
Sorry verder voel ik me ff niet zo sociaal. Beetje last van hormonen icm slaapgebrek![]()
![]()
Wij hebben alleen aan de bovenkant een traphekje. Aan de onderkant gaat inderdaad niet en zo'n hele stellage vonden we wel erg groot/onhandig. Er zijn periodes geweest dat we hem 100x per dag van de trap moesten halen, maar dat was meestal na 2 weken weer over en liep hij er zo langs zonder op of om te kijken. En zodra hij kon kruipen hebben we hem onder toezicht geleerd hoe hij de trap op (en later ook af) kan.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 22:43 schreef Xanteh het volgende:
[..]
Goeie vraag, wij hebben ook zo'n trap.
En eenvoor iedereen met slechte nachten!
[ Bericht 0% gewijzigd door Zoë23 op 16-03-2014 10:45:30 ]
Wij hebben beneden geen traphekje.quote:Op zondag 16 maart 2014 08:39 schreef Troeta het volgende:
Maar zonder traphekje beneden kan je toch bijna niks doen? Als je even iets zoekt in de kast en heel even niet oplet. Of even was boven moet brengen?
Twinkle, dat valt ws. veel mensen niet op hoor. Ik heb iig net de navels even gecheckt;)
En l. van Fieder loopt!!![]()
![]()
![]()
Hier ook geen traphekje beneden, gaat helaas niet hier. Gangdeur houden we dicht (al maakt ze die zelf open nuquote:Op zondag 16 maart 2014 08:39 schreef Troeta het volgende:
Maar zonder traphekje beneden kan je toch bijna niks doen? Als je even iets zoekt in de kast en heel even niet oplet. Of even was boven moet brengen?
Twinkle, dat valt ws. veel mensen niet op hoor. Ik heb iig net de navels even gecheckt;)
En l. van Fieder loopt!!![]()
![]()
![]()
Fieder, volgens mij is het vrij normaal dat kindjes rond 1 jaar minder willen gaan slapen. Elin was met 15 maanden over naar 1 slaapje. Het kan best dat L dat ook best redt en daardoor misschien ook 's ochtends later wakker gaat worden?quote:Op zondag 16 maart 2014 13:42 schreef Fieder het volgende:
Zoe wat spannend!!!gefeliciteerd. Ik zal duimen
Pessie Lauren slaapt dus nog maar 1x? Ik vind het zo vroeg voor 1 slaapje! Of is dat standaard rond een jaar?
KZ dat meen je niet, wat goed!!ben je daar bewust mee bezig geweest of is dat uit haar eigen interesse?
![]()
Tinu beterschap
Omen ik zag de foto op fb, echt leuk. En mooi excuus om zelf ook te spelen![]()
Vanmorgen was het weer half 5begin het een beetje zat te worden nu. Half 6 zou al fijn zijn
dit!! Gefeliciteerd meis!quote:Op zondag 16 maart 2014 15:24 schreef Fee-nix het volgende:
Nou dan kom ik hier even jompelen: Zoë gefeliciteerd!! Wat leuk!!
Kz, hier is het vaak al veel eerder dan een uur voordat hij poept. Hij huilt ook en heeft er soms echt last van. Ben bang dat hij het dan toch onderdrukt. Hij zegt geen bah maar "kakie" (dat woordje heb ik hem geleerd).quote:Op zondag 16 maart 2014 19:31 schreef kleinzusje het volgende:
Zoe gefeliciteerdspannend !
Tinu: hier is ze echt erg bezig met "bah en poep"Een uur rond het daadwerkelijke resultaat
hoor ik baaahhhhhh, bahhhh. Ze wijst naar dr billen, kijkt onder het rokje van de pop, zet het speelgoed hondje op het potje.... te grappig ! Maar steeds blijkt er dus wel een aandrang te zijn.
Beterschap voor L![]()
Fieder: Het is van uit haar zelf zo gekomen. Ze is er al heel lang mee bezig. Vraag me niet waarom. Had een potje gekocht ( kwam het toevallig tegen bij IKEA) en haar daar opgezet, voor de grap. Opeens elke dag poepen en plassen ?? Wel een gedoe hoor. luier uit, wachten, weer opnieuw proberen, niet pushen.... soms wil ze niet. Prima.
Slapen: Wat Soesa zegt![]()
Xanteh: naar dat ze dan moet huilen. Opbergen tot een ander moment. Of bij het speelgoed neerzetten ? Om het minder eng te maken ?
klumsy: Hier doe ik het zelf voor. Op mn buik van de bank. Dat doet ze dan na
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |