abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137371140
Mja dus als Poetin tanks naar Kiev stuurt en 70.000 mensen kapot schiet doen wij niks ?
pi_137371156
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 07:54 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

We noemen Rusland imperialistisch, maar je moet een aantal dingen niet vergeten. Zowel de VS als Europa hebben een taal van buitenlandse avonturen ondernomen, die niet altijd gelegitimeerd waren. Neem bijv. de inval in Irak maar, waar zogenaamd WMD's zouden zijn te vinden. Dat is een.
Daarnaast steunde Europa Janoekovitsj. Om hem echter meteen weer te laten vallen, en te demoniseren, toen daar opstanden uitbraken. Maar hij was wel legitiem gekozen. Daarnaast wonen op de Krim heel veel Russen. Die hebben niets met de opstandelingen, die naar Europa neigen, van doen. Echter, die geeft democratisch Europa absoluut geen stem of steun. Terwijl dat niet kan in een democratie. Rusland ziet zich daarom, en om natuurlijk de belangrijke haven op de Krim veilig te stellen, genoodzaakt tot interventie.
En Rusland vertrouwde het Westen toch al niet, dus die gaat zijn eigen gang. Bovenstaande weet de EU en de VS ook. Daarom zullen ze harde taal uiten, wat halfbakken sancties ondernemen waar niet wakker van ligt, maar zal Rusland verder volledig zijn gang kunnen gaan in Oekraïne.
Ik ben het helemaal met je eens dat Europa zich veel meent maar verder geen poot heeft om op te staan. Ook is de houding van EU/NATO/VS super hypocriet. Echter zijn wij natuurlijk de internationale waakhond van ethiek en kunnen we vanuit dat sentiment dit niet zo maar laten gebeuren.

Ik denk dat de Krim vanaf nu gewoon Russisch is en dat de betrekkingen met Rusland vanaf nu er heel anders uit gaan zien.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_137371163
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 07:56 schreef arjan1112 het volgende:
Mja dus als Poetin tanks naar Kiev stuurt en 70.000 mensen kapot schiet doen wij niks ?
Ik denk het niet nee. Wat moeten we doen? Rusland zal tegen die tijd Oekraïne legitiem hebben geannexeerd en zal dus gewoon de rust herstellen op haar grondgebied.
pi_137371196
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 07:50 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Er zijn nog zat landen die ook goedkope rommel produceren.
Het punt is dat de gaskraan dichtdraaien betekend dat Rusland een stabiele stroom Euro's kwijt is die erg gewaardeerd worden door Rusland als aanvulling op hun inmiddels sterk devaluerende Roebel.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 08:06:43 #30
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_137371227
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 07:59 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens dat Europa zich veel meent maar verder geen poot heeft om op te staan. Ook is de houding van EU/NATO/VS super hypocriet. Echter zijn wij natuurlijk de internationale waakhond van ethiek en kunnen we vanuit dat sentiment dit niet zo maar laten gebeuren.

Ik denk dat de Krim vanaf nu gewoon Russisch is en dat de betrekkingen met Rusland vanaf nu er heel anders uit gaan zien.
Juist omdat ze hypocriet zijn, kunnen ze nooit de internationale waakhond van de ethiek zijn. De VS heeft bijvoorbeeld toen gewoon de VN voorgelogen, en dat moet dan de belichaming van ethiek zijn. Wel, dat kan niet.

Het is weliswaar niet chique hoe Rusland het aanpakt, maar Rusland steekt wat anders in elkaar dan het Westen. Terwijl Europa er alleen al dagen over doet om eens bij elkaar te komen, onderneemt Rusland direct actie. Zij zien noodzaak in te grijpen, en doen dat ook. Gezien de vele etniciteiten, waarvan een groot aantal Russisch, denk ik dat het sowieso niet onverstandig is om Rusland daar een prominente rol in te laten nemen. De manier waarop als dat het gaat, strookt Europa weliswaar tegen het borst, maar ik vermoed dat het wel de beste manier is, waarop in Oekraïne actie ondernomen kan worden. Daarnaast wil de bevolking op de Krim, democratisch, ook los van Oekraïne, maar daar heeft Europa - dat democratie hoog in het vaandel heeft - geen boodschap aan.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_137371270
De VS heeft nog zo'n 50 jaar te gaan als de leidende grootmacht in de wereld.
Dit blijkt uit zowel de geschiedenis qua iedere ong. 150 jaar dat zoiets wisselt, eveneens zoals de tekenen aan de wand de afgelopen paar jaar, dat het zowel economisch maar ook van binnenuit een beetje uit elkaar lijkt te vallen.

Rusland is weer beetje opgestaan na zijn val in de jaren 90.
Ik zou er niet voor kiezen, ik zou er ook niet tegen vechten, immers wij kennen niet precies welke vieze spelletjes onze kant van het verhaal precies pleegt en andersom.

Het riekt naar uit uitlokking vanuit de EU / VS.

Ik zal in eerste instantie doorfokken, en anders vertrekken met de loveboat.
pi_137371283
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 08:06 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Juist omdat ze hypocriet zijn, kunnen ze nooit de internationale waakhond van de ethiek zijn. De VS heeft bijvoorbeeld toen gewoon de VN voorgelogen, en dat moet dan de belichaming van ethiek zijn. Wel, dat kan niet.

Het is weliswaar niet chique hoe Rusland het aanpakt, maar Rusland steekt wat anders in elkaar dan het Westen. Terwijl Europa er alleen al dagen over doet om eens bij elkaar te komen, onderneemt Rusland direct actie. Zij zien noodzaak in te grijpen, en doen dat ook. Gezien de vele etniciteiten, waarvan een groot aantal Russisch, denk ik dat het sowieso niet onverstandig is om Rusland daar een prominente rol in te laten nemen. De manier waarop als dat het gaat, strookt Europa weliswaar tegen het borst, maar ik vermoed dat het wel de beste manier is, waarop in Oekraïne actie ondernomen kan worden. Daarnaast wil de bevolking op de Krim, democratisch, ook los van Oekraïne, maar daar heeft Europa - dat democratie hoog in het vaandel heeft - geen boodschap aan.
Rusland is ook flink geprovoceerd. Kan me herinneren dat de leiding van het Europese Parlement daar in Kiev op dat podium openlijk partij stond te kiezen voor de demonstranten. Dat valt in Rusland toch even minder lekker dan in het torentje.
pi_137371304
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 08:06 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens, de VS hebben ook echt 0 gevolgen gehad van hun leugens. Ik vind ook niet dat de westerse landen de belichaming van ethiek zijn maar zo zien zij het zelf simpelweg wel. Zo hebben wij bijvoorbeeld echt niks te maken met de nationale politiek van Turkije aangaande de bewegingen van Erdogan maar hebben hier wel commentaar op. We zijn zelfs verbouwereerd als dat niet gewaardeerd wordt. Maar als dat zelfde Turkije commentaar heeft op ons adoptie beleid zijn we zwaar gepikeerd.

quote:
Het is weliswaar niet chique hoe Rusland het aanpakt, maar Rusland steekt wat anders in elkaar dan het Westen. Terwijl Europa er alleen al dagen over doet om eens bij elkaar te komen, onderneemt Rusland direct actie. Zij zien noodzaak in te grijpen, en doen dat ook. Gezien de vele etniciteiten, waarvan een groot aantal Russisch, denk ik dat het sowieso niet onverstandig is om Rusland daar een prominente rol in te laten nemen. De manier waarop als dat het gaat, strookt Europa weliswaar tegen het borst, maar ik vermoed dat het wel de beste manier is, waarop in Oekraïne actie ondernomen kan worden.
Ik denk alleen niet dat Rusland de Krim aan het bezetten is vanuit een bepaald sentiment naar de etnische Russen aldaar toe. Ze willen gewoon hun militaire activiteiten in bijvoorbeeld Sabastopol veilig stellen.
Ik denk dat je kan concluderen dat Europa vreselijk butthurt is omdat er dingen gebeuren die niet in ons straatje passen en dat we diplomatiek machteloos staan. Militair ingrijpen is wat mij betreft helemaal uitgesloten.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 08:14:31 #34
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_137371316
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 08:11 schreef Nastico het volgende:

[..]

Rusland is ook flink geprovoceerd. Kan me herinneren dat de leiding van het Europese Parlement daar in Kiev op dat podium openlijk partij stond te kiezen voor de demonstranten. Dat valt in Rusland toch even minder lekker dan in het torentje.
En dat terwijl, nog niet zo lang daarvoor, de Europese minister afspraken maakten met Janoekovitsj, om hem daarna meteen te laten vallen. Daarnaast gaan ze volledig voorbij aan het feit dat de bevolking op de Krim niets heeft met de opstandelingen, die hebben zich democratisch onafhankelijk verklaard. Ook daar gaan Europa en de VS aan voorbij. Dan kun je niet het ethieke kompas van de wereld zijn, en is het logisch dat Poetin het Westen als onbetrouwbaar ziet, en daar verder weinig van aantrekt.
pi_137371343
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 07:56 schreef arjan1112 het volgende:
Poetin stuurt geen tanks naar Kiev, die is wel iets slimmer dan zulk een banale oplossing.
Die pakt De Krim terug en verder ziet ie wel wat er in het oosten nog gaat aansluiten.
Oekraine is gewoon failliet en hopen op redding uit het westen is kwestie van lange adem.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2014 08:20:04 ]
  dinsdag 4 maart 2014 @ 08:19:16 #36
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_137371376
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 08:13 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens, de VS hebben ook echt 0 gevolgen gehad van hun leugens. Ik vind ook niet dat de westerse landen de belichaming van ethiek zijn maar zo zien zij het zelf simpelweg wel. Zo hebben wij bijvoorbeeld echt niks te maken met de nationale politiek van Turkije aangaande de bewegingen van Erdogan maar hebben hier wel commentaar op. We zijn zelfs verbouwereerd als dat niet gewaardeerd wordt. Maar als dat zelfde Turkije commentaar heeft op ons adoptie beleid zijn we zwaar gepikeerd.

[..]

Ik denk alleen niet dat Rusland de Krim aan het bezetten is vanuit een bepaald sentiment naar de etnische Russen aldaar toe. Ze willen gewoon hun militaire activiteiten in bijvoorbeeld Sabastopol veilig stellen.
Ik denk dat je kan concluderen dat Europa vreselijk butthurt is omdat er dingen gebeuren die niet in ons straatje passen en dat we diplomatiek machteloos staan. Militair ingrijpen is wat mij betreft helemaal uitgesloten.
Poetin is geweldig machiavellistisch, dat beheerste hij als geen ander. Hij zal het ook heus niet doen vanuit compassie voor de Russen aldaar, al is dat wel een legitiem argument. En het zoeken naar legitieme argumenten, daar draait het allemaal om. De Krim is voor Rusland geweldig belangrijk als haven, en daarnaast is het altijd Russisch geweest. Het feit dat het in handen kan vallen van de opstandelingen, en op lange termijn misschien zelfs onderdeel gaat uitmaken van de NAVO - dat in de loop der tijd al steeds verder is opgerukt richting Rusland - dat moet voorkomen worden in de ogen van Poetin.
Militair ingrijpen is ook uit den boze. Een oorlog kent altijd allemaal verliezers. In dit geval ingrijpen zou een ramp op wereldformaat worden. Dat weten alle partijen - en de ervaring met een wereldoorlog, ligt nog vers in het geheugen - daarom zie ik dat ook absoluut niet gebeuren. Wat betreft een grote oorlog, vind ik de situatie rondom China en Japan gevaarlijker.
pi_137371410
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 08:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
De VS heeft nog zo'n 50 jaar te gaan als de leidende grootmacht in de wereld.
Dit blijkt uit zowel de geschiedenis qua iedere ong. 150 jaar dat zoiets wisselt, eveneens zoals de tekenen aan de wand de afgelopen paar jaar, dat het zowel economisch maar ook van binnenuit een beetje uit elkaar lijkt te vallen.

Rusland is weer beetje opgestaan na zijn val in de jaren 90.
Ik zou er niet voor kiezen, ik zou er ook niet tegen vechten, immers wij kennen niet precies welke vieze spelletjes onze kant van het verhaal precies pleegt en andersom.

Het riekt naar uit uitlokking vanuit de EU / VS.

Ik zal in eerste instantie doorfokken, en anders vertrekken met de loveboat.
wie moet het overnemen dan China ? of India soms ?

pi_137371440
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 08:19 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Poetin is geweldig machiavellistisch, dat beheerste hij als geen ander. Hij zal het ook heus niet doen vanuit compassie voor de Russen aldaar, al is dat wel een legitiem argument. En het zoeken naar legitieme argumenten, daar draait het allemaal om. De Krim is voor Rusland geweldig belangrijk als haven, en daarnaast is het altijd Russisch geweest. Het feit dat het in handen kan vallen van de opstandelingen, en op lange termijn misschien zelfs onderdeel gaat uitmaken van de NAVO - dat in de loop der tijd al steeds verder is opgerukt richting Rusland - dat moet voorkomen worden in de ogen van Poetin.
Militair ingrijpen is ook uit den boze. Een oorlog kent altijd allemaal verliezers. In dit geval ingrijpen zou een ramp op wereldformaat worden. Dat weten alle partijen - en de ervaring met een wereldoorlog, ligt nog vers in het geheugen - daarom zie ik dat ook absoluut niet gebeuren. Wat betreft een grote oorlog, vind ik de situatie rondom China en Japan gevaarlijker.
Poetin heeft geen last van verkiezingen bijvoorbeeld, daarnaast heeft ie hele goede leerschool gekregen en wil de vergane glorie van het ooit zo machtige Rusland weer terug op de kaart zetten.
Op zich begrijpelijk wanneer je ziet dat de staten erom heen die onafhankelijk zijn geworden het niet echt geweldig doen.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 08:27:43 #39
390376 Goldenrush
Everything is a remix.
pi_137371460
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 07:36 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik hoorde gisteren een rusland-expert op Radio 2 toch zeggen dat we ons best zorgen mogen maken in het Westen. Als de situatie escaleert heeft dit gevolgen voor de olie en gasprijs. Rusland heeft als eens eerder gedreigd met het afsnijden van de gastoevoer. Dit schijnt niet ten goede te komen van ons economisch herstel wat dan nog langer op zich zou laten wachten vanwege de hoge energieprijzen.
Economisch herstel komt er niet, zie:
GC / Er is geen crisis. Het is een transitie.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 08:29:36 #40
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_137371478
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 08:25 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Poetin heeft geen last van verkiezingen bijvoorbeeld, daarnaast heeft ie hele goede leerschool gekregen en wil de vergane glorie van het ooit zo machtige Rusland weer terug op de kaart zetten.
Op zich begrijpelijk wanneer je ziet dat de staten erom heen die onafhankelijk zijn geworden het niet echt geweldig doen.
Desondanks begeeft Poetin zich toch op glad ijs - meteen ook de reden dat Europa niet bang hoeft te zijn voor het dichtdraaien van de gaskraan. Dit soort acties kan Poetin prima ondernemen, omdat Rusland slechts op papier een democratie is. Echter is de economie van Rusland zeer instabiel, net als de valuta. Het is afwachten wat deze situatie met de economie in het geheel gaat doen, en ook voor de economie van Rusland. Daarnaast is het ook aankijken, welk economisch effect eventuele sancties hebben. Mocht Rusland het economisch niet aankunnen - en dat zou ook heel goed kunnen - en de Russische elite en middenstand ondervinden daar veel hinder van, dan kan Poetin ook heel snel zijn kwijt zijn.
Het is niet zo dat Poetin volledig zonder zorgen en in alle vrijheid opereert. Ook hij neemt ongelooflijke risico's, maar dat past prima in het straat van een politicus die het machiavellisme uitgevonden zou kunnen hebben.
pi_137371486
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 08:27 schreef Goldenrush het volgende:

[..]

Economisch herstel komt er niet, zie:
GC / Er is geen crisis. Het is een transitie.
Woon je al in Hong Kong ?
  dinsdag 4 maart 2014 @ 08:34:00 #42
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_137371538
Reeks in KLB :') KOMT DIE OORLOG NU DAN OOK ECHT?
En altijd het laatste woord.
pi_137371540
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 08:29 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Desondanks begeeft Poetin zich toch op glad ijs - meteen ook de reden dat Europa niet bang hoeft te zijn voor het dichtdraaien van de gaskraan. Dit soort acties kan Poetin prima ondernemen, omdat Rusland slechts op papier een democratie is. Echter is de economie van Rusland zeer instabiel, net als de valuta. Het is afwachten wat deze situatie met de economie in het geheel gaat doen, en ook voor de economie van Rusland. Daarnaast is het ook aankijken, welk economisch effect eventuele sancties hebben. Mocht Rusland het economisch niet aankunnen - en dat zou ook heel goed kunnen - en de Russische elite en middenstand ondervinden daar veel hinder van, dan kan Poetin ook heel snel zijn kwijt zijn.
Het is niet zo dat Poetin volledig zonder zorgen en in alle vrijheid opereert. Ook hij neemt ongelooflijke risico's, maar dat past prima in het straat van een politicus die het machiavellisme uitgevonden zou kunnen hebben.
De machtsbasis van Poetin is aardig groot en wanneer het klootjesvolk vanwege patriotisme zijn kant gaat kiezen dan heeft ie weinig te vrezen.
Vergeet niet dat hij een product is van de KGB.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 08:38:49 #44
371833 BlauweTijger
pi_137371611
''De Russische troepen die sinds vorige week bezig zijn met grootschalige oefeningen gaan terug naar hun bases. President Vladimir Poetin van Rusland heeft daar het bevel voor gegeven, meldde persbureau Interfax vandaag.''
  dinsdag 4 maart 2014 @ 08:38:56 #45
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_137371615
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 08:34 schreef schvvmert het volgende:

[..]

De machtsbasis van Poetin is aardig groot en wanneer het klootjesvolk vanwege patriotisme zijn kant gaat kiezen dan heeft ie weinig te vrezen.
Vergeet niet dat hij een product is van de KGB.
Zijn machtsbasis is geweldig groot. Dat staat buiten kijf. Maar waar ik op doelde was, dat hij zeker grote risico's neemt. Economieën zijn geweldig gevoelig voor oorlogen en militaire operaties. Daarnaast is de economie in Rusland instabiel. Ik zeg niet dat het gebeurt, maar (je zag het gisteren al eventjes aan de Roebel en de aan de beleggers op de Russische beurs) het zou ook geweldig mis kunnen gaan. Dat is een risico. Maar Poetin weet dat Rusland met zijn gas bijv. een redelijke sterke positie heeft. Desondanks zijn ook machtsbasissen grillig. Poetin is afhankelijk van de Russische elite en middenstand. Mocht het de verkeerde kant opvallen met de Russische economie, dan zou het ook precies andersom uit kunnen pakken. Maar nogmaals, die kans is niet heel groot, maar is toch aanwezig. Poetin neemt wel een risico.
pi_137371637
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 08:38 schreef BlauweTijger het volgende:
''De Russische troepen die sinds vorige week bezig zijn met grootschalige oefeningen gaan terug naar hun bases. President Vladimir Poetin van Rusland heeft daar het bevel voor gegeven, meldde persbureau Interfax vandaag.''
De situatie is onder controle.
pi_137371669
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 08:38 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Zijn machtsbasis is geweldig groot. Dat staat buiten kijf. Maar waar ik op doelde was, dat hij zeker grote risico's neemt. Economieën zijn geweldig gevoelig voor oorlogen en militaire operaties. Daarnaast is de economie in Rusland instabiel. Ik zeg niet dat het gebeurt, maar (je zag het gisteren al eventjes aan de Roebel en de aan de beleggers op de Russische beurs) het zou ook geweldig mis kunnen gaan. Dat is een risico. Maar Poetin weet dat Rusland met zijn gas bijv. een redelijke sterke positie heeft. Desondanks zijn ook machtsbasissen grillig. Poetin is afhankelijk van de Russische elite en middenstand. Mocht het de verkeerde kant opvallen met de Russische economie, dan zou het ook precies andersom uit kunnen pakken. Maar nogmaals, die kans is niet heel groot, maar is toch aanwezig. Poetin neemt wel een risico.
Die Russische Elite en vanuit daar de middenstand, waar komen die vandaan denk je?
Welke olie of gasbaron is opstandig daar?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2014 08:44:10 ]
  dinsdag 4 maart 2014 @ 08:45:02 #48
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_137371691
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 08:43 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Die Russische Elite en vanuit daar de middenstand, waar komen die vandaan denk je?
Welke olie of gasbaron is opstandig daar?
Ik volg het niet helemaal, wat bedoel je precies?
pi_137371696
Geld corrumpeert en daar nog veel meer dan hier.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 08:45:41 #50
371833 BlauweTijger
pi_137371702
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 08:45 schreef schvvmert het volgende:
Geld corrumpeert en daar nog veel meer dan hier.
In de vorm van gas ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')