abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 mei 2014 @ 13:18:04 #201
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_140277054
^^ Ik ken ze, hoor!
Ik zag overigens dat roodmetzwartestippen.nl ook larven levert aan particulieren. Dus als ik straks na een rondje struinen in de struiken niks of niet voldoende larven/beestjes kan vinden, dan gaat er vandaag nog een bestelling de deur uit. :)

Een aantal van de planten gaat toch maar de vuilnisbak in, die zijn echt niet meer te redden. Maar ik wil ook zeker voorkomen dat de rest van mijn violen ook wordt aangetast door die krengen.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  vrijdag 23 mei 2014 @ 13:20:25 #202
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_140277144
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 13:17 schreef trovey het volgende:
Geen luis te zien hier *O* , wel bezig geweest om naaktslakken weg te vangen. :') Hier staat de boel even stil. Alle planten van de galerijkant moeten nu op het balkon staan omdat de woningbouwvereniging de galerij wil schoonmaken begin volgende week (nee, is geen standaard procedure, doen ze zoals het hun uitkomt of het nodig is of niet), moeten alle obstakels weg dus van het weekend kan ik letterlijk niet op mijn balkon staan. :P
Wauw, naaktslakken op het balkon. Jij moet wel erg lekkere plantjes hebben staan :)
Stop the world, I want to get out.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 13:21:50 #203
244933 trovey
Nachtoele
pi_140277192
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 13:20 schreef Lkw het volgende:

[..]

Wauw, naaktslakken op het balkon. Jij moet wel erg lekkere plantjes hebben staan :)
Blijkbaar, ze vinden vooral mijn daglelies blijkbaar bijzonder lekker. :') Als het balkon weer wat leger is maar eens flink verzamelen en afvoeren. :P Ik geef ze meestal een plekje in het hoge gras aan de waterkant hier. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  vrijdag 23 mei 2014 @ 13:23:57 #204
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_140277247
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 13:18 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Ik ken ze, hoor!
Ik zag overigens dat roodmetzwartestippen.nl ook larven levert aan particulieren. Dus als ik straks na een rondje struinen in de struiken niks of niet voldoende larven/beestjes kan vinden, dan gaat er vandaag nog een bestelling de deur uit. :)

Een aantal van de planten gaat toch maar de vuilnisbak in, die zijn echt niet meer te redden. Maar ik wil ook zeker voorkomen dat de rest van mijn violen ook wordt aangetast door die krengen.
Zo, je pakt het voortvarend aan :)

Die larven zijn best grappig om gade te slaan. Ze zijn stekeblind en vinden luizen op de tast. Ze lopen daarom als een razende over je plantjes en zodra ze een bladluis voelen, houden ze 'm in de lucht en gieten ze hem leeg in hun keelgatje. Althans, zo ziet het eruit. Alsof ze een goede borrel achterover slaan.

Wellicht dan weer lullig voor die luizen, maar ja, dan moeten ze maar van de plantjes afblijven.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 13:27:08 #205
323439 HetKlusKonijn
pi_140277320
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 13:23 schreef Lkw het volgende:
Zo, je pakt het voortvarend aan :)
Ja, straks zit mijn hele balkon onder, bah. :r

quote:
Die larven zijn best grappig om gade te slaan. Ze zijn stekeblind en vinden luizen op de tast. Ze lopen daarom als een razende over je plantjes en zodra ze een bladluis voelen, houden ze 'm in de lucht en gieten ze hem leeg in hun keelgatje. Althans, zo ziet het eruit. Alsof ze een goede borrel achterover slaan.
Ik voel liefde. O+ (en herkenning :P)

quote:
Wellicht dan weer lullig voor die luizen, maar ja, dan moeten ze maar van de plantjes afblijven.
Zeg dat wel. Opzouten of opgegeten worden, aan hun de keus.
Binnenkort bladluizen-armageddon in Huize KlusKonijn! ~O>

Naakstslakken op je balkon lijkt me overigens ook bepaald geen pretje. :X

[ Bericht 1% gewijzigd door HetKlusKonijn op 23-05-2014 13:34:07 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
  vrijdag 23 mei 2014 @ 13:35:02 #206
62419 CherryLips
chocoholic
pi_140277555
Wat is dit en hoe maak ik het een beetje netjes dood..? :@

Tap tap tap
  vrijdag 23 mei 2014 @ 13:36:34 #207
323439 HetKlusKonijn
pi_140277599
^^ Dat zou heel wel een rups van een heel mooie vlinder kunnen zijn...
Verhuizen naar het gemeenteperk? Dood is ook weer zo wat...

NB: het beest moet natuurlijk wel wèg, want die vreet je plant op. Als ik het zo zie heeft-ie al aardig aan een van de blaadjes zitten knabbelen.
pi_140277655
Wie planten voor vlinders op balkon zet, krijgt dus de vraatzuchtige rupsen op balkon. Dus verwijderen naar het plantsoen of in een bodempje water verdrinken.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 13:41:03 #209
62419 CherryLips
chocoholic
pi_140277709
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 13:36 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Dat zou heel wel een rups van een heel mooie vlinder kunnen zijn...
Verhuizen naar het gemeenteperk? Dood is ook weer zo wat...

NB: het beest moet natuurlijk wel wèg, want die vreet je plant op. Als ik het zo zie heeft-ie al aardig aan een van de blaadjes zitten knabbelen.
Ik dacht al dat het een vlinder was. Ik zag vorige week al allemaal gaten in de bladeren maar kon het monster niet vinden. Ik ben gewoon scheel :') doodmaken is ook weer zowat, vooral als er een vlinder uit komt. Ik zou bijna het paprikaplantje aan hem opofferen.
Tap tap tap
  vrijdag 23 mei 2014 @ 13:42:47 #210
244933 trovey
Nachtoele
pi_140277766
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 13:35 schreef CherryLips het volgende:
Wat is dit en hoe maak ik het een beetje netjes dood..? :@

[ afbeelding ]
Gewoon afvoeren richting gemeenteplantsoentje, doodmaken hoeft nou ook weer niet. ;) Ik voer mijn naaktslakken ook af richting groenstrook. :P
Optimist tot in de kist
  vrijdag 23 mei 2014 @ 13:42:50 #211
323439 HetKlusKonijn
pi_140277769
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 13:41 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik dacht al dat het een vlinder was. Ik zag vorige week al allemaal gaten in de bladeren maar kon het monster niet vinden. Ik ben gewoon scheel :') doodmaken is ook weer zowat, vooral als er een vlinder uit komt. Ik zou bijna het paprikaplantje aan hem opofferen.
Het kan natuurlijk ook gewoon een 'lelijke' mot/nachtvlinder zijn, maar ook die beestjes hoeven van mijn niet meteen doad.

Je hebt de dader in ieder geval gevonden. Is gewoon over de balkonleuning kieperen geen optie (aannemende dat-ie dan gewoon in het gemeentestruweel belandt ;) )?
  vrijdag 23 mei 2014 @ 13:45:49 #212
62419 CherryLips
chocoholic
pi_140277852
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 13:42 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk ook gewoon een 'lelijke' mot/nachtvlinder zijn, maar ook die beestjes hoeven van mijn niet meteen doad.

Je hebt de dader in ieder geval gevonden. Is gewoon over de balkonleuning kieperen geen optie (aannemende dat-ie dan gewoon in het gemeentestruweel belandt ;) )?
Nee, dan landt ie op straat :D er zit hier wel een mooi park om de hoek, dan verhuist ie daar wel naartoe.
Het stikt hier wel altijd van de dikke nachtvlinders, maar die zijn ook wel tof.
Tap tap tap
  vrijdag 23 mei 2014 @ 13:46:49 #213
323439 HetKlusKonijn
pi_140277879
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 13:45 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nee, dan landt ie op straat :D er zit hier wel een mooi park om de hoek, dan verhuist ie daar wel naartoe.
Ah. Heeft mijn balkon weer een voordeel hier. Gemeenteperk onder het balkon. Zwaartekracht doet de rest van het werk. :P

Beest wordt vast wel blij van een woning in het park. Wie wil dat nou niet? Hier zijn die woningen niet te betalen en het beest krijgt het gratis toebedeeld! :D

[ Bericht 3% gewijzigd door HetKlusKonijn op 23-05-2014 13:59:53 ]
  maandag 26 mei 2014 @ 23:59:49 #214
323439 HetKlusKonijn
pi_140411194
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 12:18 schreef Lkw het volgende:
Tomaten hebben trouwens nooit last van luizen, alle groene delen van de plant zijn giftig (familie Nachtschade).
Uhmmmm.... moet je eens op mijn balkon komen kijken. :{
De bladluizenplaag heeft zich inmiddels dus ook uitgebreid naar mijn tomatenplanten. :(

(NB: de familie Solanaceae is dan wel giftig voor mensen, maar bepaald niet voor luizen, helaas!)

Maar... inmiddels hebben zich enige lieveheersbeestjes-larven aangemeld.
Ze doen flink hun best heb ik al gezien. *O*

Aan de herebeesten die ik zelf dit weekend gevangen heb, heb ik maar weinig gehad - kennelijk is hun IQ vrij gering, want ondanks het uitbundige luizenbanket dat ik ze heb voorgezet, zijn ze zowat allemaal weer weggevlogen. :')
  dinsdag 27 mei 2014 @ 00:02:49 #215
244933 trovey
Nachtoele
pi_140411307
Ik kan nog net de deur opendoen maar verder geen stap op mijn balkon zetten :') ...schiet eens even op met die galerij schoonmaken, jullie hebben nog 1 dag en nog maar een kwart van de galerij gedaan. :( Mijn geredde zaailingen van de muurleeuwebek lijken trouwens massaal aan te slaan, heb ik er straks een miljoen. :+
Optimist tot in de kist
  dinsdag 27 mei 2014 @ 00:32:58 #216
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_140412411
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 23:59 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

De bladluizenplaag heeft zich inmiddels dus ook uitgebreid naar mijn tomatenplanten. :(

(NB: de familie Solanaceae is dan wel giftig voor mensen, maar bepaald niet voor luizen, helaas!)

Aan de herebeesten die ik zelf dit weekend gevangen heb, heb ik maar weinig gehad - kennelijk is hun IQ vrij gering, want ondanks het uitbundige luizenbanket dat ik ze heb voorgezet, zijn ze zowat allemaal weer weggevlogen. :')
Oei, dat vind ik wel erg lullig, dan heb ik je blijkbaar verkeerd 'voorgelicht'! Ik heb elk jaar tomaten op mijn balkon en ondanks dat ik in andere planten wel regelmatig luizen heb, komen ze nooit op mijn tomatenplanten. Toen heb ik - hoe voorbarig dus - geconcludeerd dat tomatenplanten ook voor luizen giftig zijn... onterecht dus, sorry!

Hopelijk doen je huidige lieveheersvrjwilligers goed hun best en leggen ze eitjes bovendien. Want vooral ook van de larven moet je het hebben, die vliegen immers niet weg ;)

Veel succes met de plaag!!
  dinsdag 27 mei 2014 @ 00:38:30 #217
323439 HetKlusKonijn
pi_140412545
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 00:32 schreef Lkw het volgende:

[..]

Oei, dat vind ik wel erg lullig, dan heb ik je blijkbaar verkeerd 'voorgelicht'! Ik heb elk jaar tomaten op mijn balkon en ondanks dat ik in andere planten wel regelmatig luizen heb, komen ze nooit op mijn tomatenplanten. Toen heb ik - hoe voorbarig dus - geconcludeerd dat tomatenplanten ook voor luizen giftig zijn... onterecht dus, sorry!
Hee, geen probleem! :*
Kan gebeuren en eerlijk gezegd leek het mij dus ook vrij onwaarschijnlijk, maar helaas... die vieze dikke groene plakkerige kruipers zitten nu dus ook om mijn tomatenplanten. :(

quote:
Hopelijk doen je huidige lieveheersvrjwilligers goed hun best en leggen ze eitjes bovendien. Want vooral ook van de larven moet je het hebben, die vliegen immers niet weg ;)
Het lijkt er wel op! :Y
Overigens zijn de tomaten wel degelijk bezig met het vormen van bloemetjes, dus al te veel last van de luizen lijken ze niet te hebben. In tegenstelling tot mijn viooltjes, die kunnen nu dus echt de drekbak in. -O-

quote:
Veel succes met de plaag!!
Dank dank!!! :)
pi_140416672
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 23:59 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Je moet echt dringend je tomaten grondig uitdunnen, want zo dicht op elkaar ventileert het te weinig en waarschijnlijk staan ze in een te kleine pot. Daarvan kan je armoeplanten krijgen en die zijn dan weer extra vatbaar voor luizen.

Overigens heb ik nooit de tomaten getopt, laat ze altijd lekker lang groeien tot eind augustus. Wat er daana nog aan vruchten verschijnt, wordt niet meer rijp. Wel dun ik de bloemtrosjes uit.
  woensdag 28 mei 2014 @ 23:35:58 #219
323439 HetKlusKonijn
pi_140491721
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 09:50 schreef Teslynd het volgende:
Je moet echt dringend je tomaten grondig uitdunnen, want zo dicht op elkaar ventileert het te weinig en waarschijnlijk staan ze in een te kleine pot. Daarvan kan je armoeplanten krijgen en die zijn dan weer extra vatbaar voor luizen.
Gedaan. ;)

quote:
Overigens heb ik nooit de tomaten getopt, laat ze altijd lekker lang groeien tot eind augustus. Wat er daana nog aan vruchten verschijnt, wordt niet meer rijp. Wel dun ik de bloemtrosjes uit.
Ik heb wel alle zijtakjes verwijderd, maar verder laat ik ze lekker groeien. Inmiddels zat bloemetjes, dus ik wacht af wat er nu gebeurt. :)
  zondag 1 juni 2014 @ 21:00:11 #220
244933 trovey
Nachtoele
pi_140608667
Mijn tomaten voor dit jaar staan ook, gele en rode cherry. :P Helaas is het vervoer van 1 plant niet helemaal goed gegaan, is totaal afgeknapt met nu nog 1 zijuitlopertje, hopelijk gaat het nog wat worden. :'(

Als de tomaten een beetje begonnen zijn ga ik er nog pluksla/radijsjes e.d. onder zaaien, heb kokospotgrond gebruikt dus de grond blijft lekker vochtig.

Vandaag nog even op de begraafplaats bij mijn (groot)ouders geweest en dan kijk ik ook nog altijd even op het crematiedeel bij de afvalbakken want mensen laten daar van alles achter wat zij afval noemen...en weer succes. _O_ Ik heb een mooie metalen schaal gevonden, helemaal heel met afvoergaten (zelfs geen roestplekjes)...ideaal voor zoiets als sedum en sempervivum, nog een wit oversierpotje waar inmiddels een binnenplant in staat en als laatste nog een grote oranje dahliaplant die nog helemaal goed was, vol met knoppen en bloemen en gewoon in pot...waarom gooien mensen dat weg? :{ Enfin, ik weer voordeel, heb ik een dahlia op mijn balkonnetje en met een beetje geluk de komende jaren ook (heb dit jaar ook al veel plezier gehad van voorjaarsbollen die ik het jaar daarvoor in de afvalbakken vond, waren perfecte kleine narcissen dit jaar *O* ). Verder nog twee zaailingen van de aanwezig eiken meegenomen, stonden op de graven van mijn ouders en grootouders dus zouden nooit bomen zijn geworden dus mogen ze bij mij een kansje wagen een miniboompje te worden. ;)
Optimist tot in de kist
  zondag 1 juni 2014 @ 21:01:56 #221
244933 trovey
Nachtoele
pi_140608799
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 09:50 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Niet rijpe tomaten kun je overigens prima plukken, tomaten rijpen na als je ze op een warme plek legt. ;)
Optimist tot in de kist
  Manager PR/Moderator zondag 1 juni 2014 @ 21:32:16 #222
269689 crew  Viv
pi_140610449
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 21:00 schreef trovey het volgende:
Vandaag nog even op de begraafplaats bij mijn (groot)ouders geweest en dan kijk ik ook nog altijd even op het crematiedeel bij de afvalbakken want mensen laten daar van alles achter wat zij afval noemen...en weer succes. [...] een grote oranje dahliaplant die nog helemaal goed was, vol met knoppen en bloemen en gewoon in pot...waarom gooien mensen dat weg? :{
Ruzie in de familie van de overledene: weg met de dahlia van tante Truus! >:)
  zondag 1 juni 2014 @ 23:37:12 #223
244933 trovey
Nachtoele
pi_140617413
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 21:32 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ruzie in de familie van de overledene: weg met de dahlia van tante Truus! >:)
Wie weet, heb ik er in ieder geval weer een gratis plant bij. :P Morgen even overplanten in een grotere bak met wat verse potgrond en gaan met die banaan dahlia. *O* Ben ik helemaal in met de juiste kleur voor deze zomer...oranje. :+

[ Bericht 4% gewijzigd door trovey op 01-06-2014 23:47:03 ]
Optimist tot in de kist
  maandag 2 juni 2014 @ 12:09:32 #224
323439 HetKlusKonijn
pi_140627186
^^ Het is inderdaad ongelooflijk wat mensen soms zoal weggooien aan planten en toebehoren.
Ik inspecteer hier regelmatig de afvalcontainers in de berging van de flat (als er niemand in de buurt is uiteraard :@ ) en ik heb al heel wat afdankertjes gescoord, zowel prima bloempotten als nog zeer levensvatbare planten.

Mijn laatste vangst: een wat armetierige wasbloem (Hoya bella). Ik heb er stekjes van gesneden, en die beginnen nu heel fanatiek uit te lopen! Nieuwe blaadjes, nieuwe takjes. *O*
De kunst is natuurlijk om hem nu ook in bloei te krijgen. :)

Overigens zijn mijn lieveheersbeestjeslarven nu druk bezig met verpoppen.
  maandag 2 juni 2014 @ 13:41:05 #225
244933 trovey
Nachtoele
pi_140630400
Mijn gratis Dahlia, opgepot in in een nieuwe pot met schone potgrond. rest van het balkon nog niet klaar, voor de dahlia staan oever/moerasplanten in potten van de Lidl, lekker wat variatie in blad. :P

Optimist tot in de kist
  maandag 2 juni 2014 @ 18:00:27 #226
323439 HetKlusKonijn
pi_140638506
^^ Nou die ziet er picobello uit hoor! O+

Lijkt inderdaad wel een gevalletje 'Tante Truus'... :P
  dinsdag 3 juni 2014 @ 12:20:46 #227
244933 trovey
Nachtoele
pi_140664343
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 18:00 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Nou die ziet er picobello uit hoor! O+

Lijkt inderdaad wel een gevalletje 'Tante Truus'... :P
Dacht ik ook dus meenemen die hap...bedankt tante Truus. :+

Gisteren nog wat bakken beplant, wat dingen verplaatst, wat spulletjes die er niet meer uitzagen afgevoerd. Nu nog wat bollentjes en knolletje in plantenbakken drukken en een gele stokroos en papaver planten (alles 40% korting, de tijd van de verkoop zomerbollen e..d. lijkt alweer voorbij voor de tuincentra) en dan kan het wel weer even en is het een kwestie van water geven en hopen dat alles aanslaat. :') Ik heb gisteren trouwens gezien dat 1 van mijn hibiscus zaailingen het duidelijk naar zijn zin heeft, die is al een keer zo groot. *O*
Optimist tot in de kist
pi_141021479
Op mijn munt plant zit luis! Ik wilde de takjes/blaadjes gebruiken voor in de thee/limonade maar heb geen zin in beestjes in de thee. Hoe kom ik er vanaf? Gelukkig zit er geen luis op mijn andere planten.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  vrijdag 13 juni 2014 @ 13:07:13 #229
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_141027971
Biologische insectenspray :) van het tuincentrum of bijv. Action of Blokker.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 13:33:10 #230
244933 trovey
Nachtoele
pi_141028859
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 09:31 schreef Dandilion het volgende:
Op mijn munt plant zit luis! Ik wilde de takjes/blaadjes gebruiken voor in de thee/limonade maar heb geen zin in beestjes in de thee. Hoe kom ik er vanaf? Gelukkig zit er geen luis op mijn andere planten.
Afspoelen van de blaadjes die je gebruikt? :P
Optimist tot in de kist
  vrijdag 13 juni 2014 @ 13:34:58 #231
244933 trovey
Nachtoele
pi_141028926
Eerste lading van de geredde kiemplantjes van de galerijschoonmaak gaan naar hun nieuwe baasje vandaag, die wil ze gebruiken voor een rotstuingedeelte in de tuin...tot ziens vaste viool labradorica en muurleeuwebekplantjes. :P
Optimist tot in de kist
pi_141038141
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 12:20 schreef trovey het volgende:

[..]

Dacht ik ook dus meenemen die hap...bedankt tante Truus. :+

Gisteren nog wat bakken beplant, wat dingen verplaatst, wat spulletjes die er niet meer uitzagen afgevoerd. Nu nog wat bollentjes en knolletje in plantenbakken drukken en een gele stokroos en papaver planten (alles 40% korting, de tijd van de verkoop zomerbollen e..d. lijkt alweer voorbij voor de tuincentra) en dan kan het wel weer even en is het een kwestie van water geven en hopen dat alles aanslaat. :') Ik heb gisteren trouwens gezien dat 1 van mijn hibiscus zaailingen het duidelijk naar zijn zin heeft, die is al een keer zo groot. *O*
Ik zit nog steeds te dubben of ik de geredde kerkhofbloempot wel op balkon zal zetten. Er kwam opeens zo'n zo'n bruine leren naaktslak als nabeeld op.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 19:54:18 #233
244933 trovey
Nachtoele
pi_141042700
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:47 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Ik zit nog steeds te dubben of ik de geredde kerkhofbloempot wel op balkon zal zetten. Er kwam opeens zo'n zo'n bruine leren naaktslak als nabeeld op.
Naaktslakken zitten hier toch wel...met of zonder kerkhofbloem(en) of -potten. :P
Optimist tot in de kist
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:34:51 #234
244451 Carooltje79
Papi, dame lo que quiero!
pi_141512194
Vorige week druk bezig geweest met het plaatsen van het katten net, was nog best lastig zo op 5 hoog :o Maar hij hangt en de mannen en dame kunnen nu heerlijk naar buiten en daar genieten ze erg van O+ En het gras tapijt ligt nu ook :D

Dit weekend nog even wat leuke planten en bloemen halen en dan ben ik helemaal klaar voor de zomer O+

The Shit You Hear About Me Might Be True.... But Then Again It Could Be as Fake as the Bitch Who Told You.
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:41:16 #235
323439 HetKlusKonijn
pi_141530631
^^ De poezels zien er zeer tevreden uit! O+

Wat betreft huisdieren-op-het-balkon: Gijs-de-Balkon-Gaai vreet hier nu zo ongeveer één pindasnoer per week weg. Zit me 's tegenwoordig ochtends verwijtend aan te kijken vanaf de balkonrand als de pinda's weer eens op zijn.
Ja ja Gijs, nog eventjes geduld, ik ga straks wel weer bij de dierenwinkel langs... :')
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:44:37 #236
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_141532800
Foto's van Gijs aub O+
Ik heb ineens zomaar een hele kolonne mieren op mijn balkon, vind niet een twee drie een nest, maar ze marcheren nu ook ineens naar binnen, wie heeft er tips hoe ik hier vanaf kom?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_141550333
Tweeledig. Die kolonne 1x pletten. En daarna water met wat azijn erdoor rondspuiten (niet op planten of aarde). De lucht werkt ontmoedigend. Binnenshuis werkt het 100%, op balkon wat minder. Mierenlokdoosjes werken meer dan 100%, omdat het gif het milieu ingebracht wordt wordt en dan nog veel schade aanrichten kan.
  woensdag 25 juni 2014 @ 22:32:20 #238
323439 HetKlusKonijn
pi_141554729
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:44 schreef oh-oh het volgende:
Foto's van Gijs aub O+
Ik heb ineens zomaar een hele kolonne mieren op mijn balkon, vind niet een twee drie een nest, maar ze marcheren nu ook ineens naar binnen, wie heeft er tips hoe ik hier vanaf kom?

Gijs op z'n pindasnoer. O+

"hebbes!" "meer!" :9 :9 :9

:D
  woensdag 25 juni 2014 @ 22:46:09 #239
176471 oh-oh
pi_141555646
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 21:24 schreef Teslynd het volgende:
Tweeledig. Die kolonne 1x pletten. En daarna water met wat azijn erdoor rondspuiten (niet op planten of aarde). De lucht werkt ontmoedigend. Binnenshuis werkt het 100%, op balkon wat minder. Mierenlokdoosjes werken meer dan 100%, omdat het gif het milieu ingebracht wordt wordt en dan nog veel schade aanrichten kan.
Ik vind dus nergens een nest, echt geen idee waar de bron zit.
Wat een toffe foto´s KK, gaaien zijn zo awesome O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_141556164
gewoon van die doosjes plaatsen, daarvoor hoef je niet te weten waar het nest zit.
  woensdag 25 juni 2014 @ 22:56:32 #241
176471 oh-oh
pi_141556336
Ik heb het niet zo op gif, ik heb hier 4 honden en 5 vogels lopen ook...
( Groucho Marx )
pi_141561206
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 22:46 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik vind dus nergens een nest, echt geen idee waar de bron zit.
Wat een toffe foto´s KK, gaaien zijn zo awesome O+
Nest doet er toe als je met lokdoosjes werkt. Ze brengen het naar hun nest.

Je moet de omgeving waar je ze niet hebben wil een lichte azijngeur geven. Die mijden ze dan. En dat werkt binnenshuis 100%. Buiten wat minder omdat er zoveel meer aantrekkelijks kan zijn. Je moet dus regelmatig blijven spuiten, bv op hekken, het houtwerk, de tegels, potten die geen schotel hebben (omdat er anders azijnwater in terecht kan komen).
  vrijdag 27 juni 2014 @ 01:20:33 #243
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_141604248
Sinds ik niet meer in de OP sta vond ik het tijd om weer eens wat foto's van mijn balkon te plaatsen :

Mijn Jasmijn vol in bloei

Oost indische kers vol in groei en bloei.

2 jarig oude Lobelia vol in bloei. Zo heeft mn lobelia zich ook uitgebreid naar vele andere potten afgelopen zomer en tijd. O+

Mijn Aalbes doet het ook weer uitzonderlijk goed. O+

Zoveel bessen aan zo een klein plantje.... :D

De bloemen zijn er nog niet maar ze komen er aan! :Y

Mijn paarse, bruine en gele tomaten. :D

paddo's in de zomer? :o

Ontkiemde mandarijn zaadjes. O+

Eucalyptus zaad ontkiemt. O+
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  vrijdag 27 juni 2014 @ 11:51:42 #244
244933 trovey
Nachtoele
pi_141611403
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:44 schreef oh-oh het volgende:
Foto's van Gijs aub O+
Dat naar binnen marcheren is minder, koperdraadje schijnt te helpen volgens de onderstaande site...kun je altijd proberen. Ik had vorig jaar een mierenkolonie op het balkon maar geen enkele mier binnen dus ik heb ze lekker laten zitten, ruimen weer allerlei insecten op die kwaad kunnen doen voor de plantjes en ik ben niet zo van alles moet dood wat me dwars zit. :P

http://www.duurzaamthuis.(...)educhte-tegenstander
Optimist tot in de kist
  vrijdag 27 juni 2014 @ 11:56:37 #245
176471 oh-oh
pi_141611570
Oh ja, buiten heb ik er ook echt geen enkele moeite mee, maar ik heb de plekken waar ze lopen een paar keer met schoonmaakmiddel bespoten en er een boel vermoord binnen, nu zie ik af en toe nog maar een verdwaalde mier, dus snel op zoek naar koperdraad dit weekend voor de drempel!
Outpost, wat heb jij een tof balkon! Ik ga ook es bedenken of ik mijn giga buddha collectie niet deels naar buiten kan verhuizen!
( Groucho Marx )
pi_141635987
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 01:20 schreef Outpost76 het volgende:
Sinds ik niet meer in de OP sta vond ik het tijd om weer eens wat foto's van mijn balkon te plaatsen :

[ afbeelding ]
Mijn Jasmijn vol in bloei

[ afbeelding ]
Oost indische kers vol in groei en bloei.

[ afbeelding ]
2 jarig oude Lobelia vol in bloei. Zo heeft mn lobelia zich ook uitgebreid naar vele andere potten afgelopen zomer en tijd. O+

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Mijn Aalbes doet het ook weer uitzonderlijk goed. O+
[ afbeelding ]
Zoveel bessen aan zo een klein plantje.... :D

[ afbeelding ]
De bloemen zijn er nog niet maar ze komen er aan! :Y

[ afbeelding ]
Mijn paarse, bruine en gele tomaten. :D

[ afbeelding ]
paddo's in de zomer? :o

[ afbeelding ]
Ontkiemde mandarijn zaadjes. O+

[ afbeelding ]
Eucalyptus zaad ontkiemt. O+
Is die jasmijn de gewone boerenjasmijn?
Hoe/wanneer snoei jij de aalbes? Ik heb dit jaar een zwarte aalbes gekocht.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 01:23:15 #247
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_141636145
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 01:15 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Is die jasmijn de gewone boerenjasmijn?
Hoe/wanneer snoei jij de aalbes? Ik heb dit jaar een zwarte aalbes gekocht.
Ik heb geen idee wat voor Jasmijn het is. Het komt uit mn ouders tuin en is een split van de jasmijn die al 35 jaar bij mn ouders in hun tuin staat..

Ik snoei m zelden. Ik weet wel dat een aalbes bessen geeft op 1 jarig oud hout. Ik moet m snoeien dit jaar omdat hij te ver groeit nu. Houd in dat ik volgend jaar waarschijnlijk geen bessen heb. Ok afhankelijk van mijn snoei gedrag.
pi_141636397
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 01:23 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat voor Jasmijn het is. Het komt uit mn ouders tuin en is een split van de jasmijn die al 35 jaar bij mn ouders in hun tuin staat..

Ik snoei m zelden. Ik weet wel dat een aalbes bessen geeft op 1 jarig oud hout. Ik moet m snoeien dit jaar omdat hij te ver groeit nu. Houd in dat ik volgend jaar waarschijnlijk geen bessen heb. Ok afhankelijk van mijn snoei gedrag.
Ik vind hem niet te groot. Maar je kan hem snoeien als de hortensia: elk jaar een paar takken ertussenuit halen.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 01:37:19 #249
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_141636410
Mag ik trouwens vragen waarom mijn foto's uit de OP zijn verwijderd? Ok ze waren oud maar ik had genoeg foto's om dat aan te passen. :Y
  zaterdag 28 juni 2014 @ 01:38:37 #250
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_141636432
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 01:36 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Ik vind hem niet te groot. Maar je kan hem snoeien als de hortensia: elk jaar een paar takken ertussenuit halen.
In verhouding met de pot is hij wel te groot. Ik wil m houden als bonsai en dus is het nodig om m te snoeien. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')