Dacht ik ook dus meenemen die hap...bedankt tante Truus.quote:Op maandag 2 juni 2014 18:00 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Nou die ziet er picobello uit hoor!
Lijkt inderdaad wel een gevalletje 'Tante Truus'...
Afspoelen van de blaadjes die je gebruikt?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 09:31 schreef Dandilion het volgende:
Op mijn munt plant zit luis! Ik wilde de takjes/blaadjes gebruiken voor in de thee/limonade maar heb geen zin in beestjes in de thee. Hoe kom ik er vanaf? Gelukkig zit er geen luis op mijn andere planten.
Ik zit nog steeds te dubben of ik de geredde kerkhofbloempot wel op balkon zal zetten. Er kwam opeens zo'n zo'n bruine leren naaktslak als nabeeld op.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:20 schreef trovey het volgende:
[..]
Dacht ik ook dus meenemen die hap...bedankt tante Truus.![]()
Gisteren nog wat bakken beplant, wat dingen verplaatst, wat spulletjes die er niet meer uitzagen afgevoerd. Nu nog wat bollentjes en knolletje in plantenbakken drukken en een gele stokroos en papaver planten (alles 40% korting, de tijd van de verkoop zomerbollen e..d. lijkt alweer voorbij voor de tuincentra) en dan kan het wel weer even en is het een kwestie van water geven en hopen dat alles aanslaat.Ik heb gisteren trouwens gezien dat 1 van mijn hibiscus zaailingen het duidelijk naar zijn zin heeft, die is al een keer zo groot.
![]()
Naaktslakken zitten hier toch wel...met of zonder kerkhofbloem(en) of -potten.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 17:47 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ik zit nog steeds te dubben of ik de geredde kerkhofbloempot wel op balkon zal zetten. Er kwam opeens zo'n zo'n bruine leren naaktslak als nabeeld op.
quote:Op woensdag 25 juni 2014 14:44 schreef oh-oh het volgende:
Foto's van Gijs aub![]()
Ik heb ineens zomaar een hele kolonne mieren op mijn balkon, vind niet een twee drie een nest, maar ze marcheren nu ook ineens naar binnen, wie heeft er tips hoe ik hier vanaf kom?
Ik vind dus nergens een nest, echt geen idee waar de bron zit.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:24 schreef Teslynd het volgende:
Tweeledig. Die kolonne 1x pletten. En daarna water met wat azijn erdoor rondspuiten (niet op planten of aarde). De lucht werkt ontmoedigend. Binnenshuis werkt het 100%, op balkon wat minder. Mierenlokdoosjes werken meer dan 100%, omdat het gif het milieu ingebracht wordt wordt en dan nog veel schade aanrichten kan.
Nest doet er toe als je met lokdoosjes werkt. Ze brengen het naar hun nest.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:46 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik vind dus nergens een nest, echt geen idee waar de bron zit.
Wat een toffe foto´s KK, gaaien zijn zo awesome![]()
Dat naar binnen marcheren is minder, koperdraadje schijnt te helpen volgens de onderstaande site...kun je altijd proberen. Ik had vorig jaar een mierenkolonie op het balkon maar geen enkele mier binnen dus ik heb ze lekker laten zitten, ruimen weer allerlei insecten op die kwaad kunnen doen voor de plantjes en ik ben niet zo van alles moet dood wat me dwars zit.quote:Op woensdag 25 juni 2014 14:44 schreef oh-oh het volgende:
Foto's van Gijs aub![]()
Ik heb ineens zomaar een hele kolonne mieren op mijn balkon, vind niet een twee drie een nest, maar ze marcheren nu ook ineens naar binnen, wie heeft er tips hoe ik hier vanaf kom?
Is die jasmijn de gewone boerenjasmijn?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 01:20 schreef Outpost76 het volgende:
Sinds ik niet meer in de OP sta vond ik het tijd om weer eens wat foto's van mijn balkon te plaatsen :
[ afbeelding ]
Mijn Jasmijn vol in bloei
[ afbeelding ]
Oost indische kers vol in groei en bloei.
[ afbeelding ]
2 jarig oude Lobelia vol in bloei. Zo heeft mn lobelia zich ook uitgebreid naar vele andere potten afgelopen zomer en tijd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn Aalbes doet het ook weer uitzonderlijk goed.
[ afbeelding ]
Zoveel bessen aan zo een klein plantje....
[ afbeelding ]
De bloemen zijn er nog niet maar ze komen er aan!
[ afbeelding ]
Mijn paarse, bruine en gele tomaten.
[ afbeelding ]
paddo's in de zomer?
[ afbeelding ]
Ontkiemde mandarijn zaadjes.
[ afbeelding ]
Eucalyptus zaad ontkiemt.![]()
Ik heb geen idee wat voor Jasmijn het is. Het komt uit mn ouders tuin en is een split van de jasmijn die al 35 jaar bij mn ouders in hun tuin staat..quote:Op zaterdag 28 juni 2014 01:15 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Is die jasmijn de gewone boerenjasmijn?
Hoe/wanneer snoei jij de aalbes? Ik heb dit jaar een zwarte aalbes gekocht.
Ik vind hem niet te groot. Maar je kan hem snoeien als de hortensia: elk jaar een paar takken ertussenuit halen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 01:23 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat voor Jasmijn het is. Het komt uit mn ouders tuin en is een split van de jasmijn die al 35 jaar bij mn ouders in hun tuin staat..
Ik snoei m zelden. Ik weet wel dat een aalbes bessen geeft op 1 jarig oud hout. Ik moet m snoeien dit jaar omdat hij te ver groeit nu. Houd in dat ik volgend jaar waarschijnlijk geen bessen heb. Ok afhankelijk van mijn snoei gedrag.
In verhouding met de pot is hij wel te groot. Ik wil m houden als bonsai en dus is het nodig om m te snoeien.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 01:36 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ik vind hem niet te groot. Maar je kan hem snoeien als de hortensia: elk jaar een paar takken ertussenuit halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |