abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 maart 2014 @ 12:25:03 #176
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_137342180
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:21 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Hoezo, dat kan toch gewoon want er komt toch nooit meer oorlog.... :r

Ik snap niet hoe mensen kunnen denken dat een leger niets doet :P
Het leger moet in Nederland gewoon een prominentere rol krijgen in verschillende taken. Zoals de kustbescherming, waterschappen en deel gaan uitmaken van de overgang van kind naar volwassene.
quote:
10s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:22 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Loop je dan niet het gevaar dat de Kiev-regering gezien wordt als een die door de NAVO is geïnstalleerd? Lijkt me dat je het de Russische propagandamachine het dan wel erg makkelijk maakt.
De Russische propagandamachine maakt het zichzelf vooral heel makkelijk doordat de rest niks doet naar mijn mening.
  maandag 3 maart 2014 @ 12:26:26 #177
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_137342213
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:21 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Hoezo, dat kan toch gewoon want er komt toch nooit meer oorlog.... :r

Ik snap niet hoe mensen kunnen denken dat een leger niets doet :P
Ik moet bekennen dat dit soort situaties m'n standpunten over Defensie wat doet wankelen. :P

Maar ik ga niet overhaast draaien. ;)
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_137342217
Ban Ki-moon aan het woord
http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
  maandag 3 maart 2014 @ 12:27:10 #179
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_137342229
Ondertussen AEX -2.5%.
  maandag 3 maart 2014 @ 12:28:36 #180
104871 remlof
Europees federalist
pi_137342294
Logisch dat China achter Rusland staat, die zitten met zo'n eilandje genaamd Taiwan waar ze graag hetzelfde zouden willen doen; om over Tibet en de Oeigoeren nog maar te zwijgen.
  maandag 3 maart 2014 @ 12:29:38 #182
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_137342301
quote:
10s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:26 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Ik moet bekennen dat dit soort situaties m'n standpunten over Defensie wat doet wankelen. :P

Maar ik ga niet overhaast draaien. ;)
Ik ben altijd van mening geweest dat als je bezuinigt op defensie dat je ook de gevolgen daarvan moet kunnen aanvaarden. Als je dat niet wilt en autonoom wilt blijven moet je ook niet je leger de deur uit doen :)
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_137342304
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik denk dat we absoluut moeten voorkomen dat we met Zwitserland vergeleken gaan worden.

Tevens denk ik dat je niet moet accepteren als een ander land afspraken niet nakomt. Niet perse omdat we nu "boos" zijn dat het andere land afspraken schendt en internationaal recht langs zich neerlegt maar vooral om een boodschap uit te dragen voor de toekomst. Doen we niks, dan probeert Rusland het natuurlijk gewoon nog een keer (zoals al geopperd werd door een militair adviseur van de NAVO, Rusland misschien aan het polsen is hoe ver ze kunnen gaan in oekraine)
Prima, dan word je net een Engeland of een Frankrijk: een grote mond jegens het buitenland en armer dan Nederland zijnde. Jij hebt onze welvaart hier werkelijk voor over om een voor Nederland irrelevant gebiedje als Krim te beschermen?

De situatie:
- Wij als Nederland kunnen niet tegen Rusland opboksen. Anderszijnds valt Rusland óns totaal niet lastig. Rusland valt enkel de Krim lastig, wat voor Nederland irrelevant is. Wij als Nederland zijn geen wereldpolitie die andere landen in de toom moet houden.

--> Waarom dan onze handelsbelangen met Rusland op het spel zetten dmv een handelsboycot?
pi_137342381
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:27 schreef sonnyspek het volgende:
Ondertussen AEX -2.5%.
Er zijn wel ergere handelsdagen geweest.
pi_137342385
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:29 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Prima, dan wordt je net een Engeland of een Frankrijk: een grote mond jegens het buitenland maar armer dan Nederland zijnde. Jij hebt onze welvaart hier werkelijk voor over om een voor Nederland irrelevant gebiedje als Krim te beschermen?

De situatie:
- Wij als Nederland kunnen niet tegen Rusland opboksen. Anderszijnds valt Rusland óns totaal niet lastig. Rusland valt enkel de Krim lastig, wat voor Nederland irrelevant is. Wij als Nederland zijn geen wereldpolitie die andere landen in de toom moet houden.

--> Waarom dan onze handelsbelangen met Rusland op het spel zetten dmv een handelsboycot?
Volledig eens. We mogen best de dominee spelen over mensenrechten en dergelijk gesnor, maar we moeten eens ophouden te vergeten waar onze welvaart vandaan komt. Die komt niet uit de lucht vallen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_137342390
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:24 schreef Parzival het volgende:
de Krim gaat gewoon naar Rusland.. over de rest gaan ze de komende maanden steggelen
Precies, Rusland doet t best slim, zolang zij niet het eerste schot lossen zal de internationale gemeenschap wat mopperen, en uiteindelijk gaat de Krim gewoon weer (terug) naar Rusland, en is het 'nieuwe Oekraïne' ook gelijk van dat lastige schiereilandje af...

De VS heeft natuurlijk ook niet een pakje boter, of pallet boter, maar een hele vrachtwagenlading boter op hun hoofd. Als een van hun strategische bases in bv. Turkije, Koeweit of Saudi-Arabië ineens in gebied lag waar een opstand gaande was en het onduidelijk was wie er de baas was zouden ze ook echt wel in actie komen. Zeker als de mogelijk nieuwe machthebbers het niet zo op hebben met de VS, en liever de 'andere kant' op willen. Dan lagen er ook gelijk 6 carriers voor de deur en werd het aantal manschappen op de bases vervijfvoudigd.
  maandag 3 maart 2014 @ 12:33:02 #187
54408 Parzival
Where it happens
pi_137342397
Zodra Poetin ook maar 1 schot lost over de grens met Polen zitten we toch vast aan een interventie hoor.. we doen niets omdat de Ukraine nog geen lidstaat is..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  maandag 3 maart 2014 @ 12:33:32 #188
108913 Godshand
guide4you
pi_137342412
Mensen die denken dat Nederland wat heeft in te brengen in de wereldpolitiek :')

De tijd van de Gouden Eeuw is allang voorbij...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  maandag 3 maart 2014 @ 12:33:36 #189
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_137342414
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:29 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Ik ben altijd van mening geweest dat als je bezuinigt op defensie dat je ook de gevolgen daarvan moet kunnen aanvaarden. Als je dat niet wilt en autonoom wilt blijven moet je ook niet je leger de deur uit doen :)
Ik ben niet bang dat Nederland gevaar loopt door een kleiner leger. Althans, niet meer gevaar dan met een groter leger. Veel geld, weinig geld, het Nederlandse leger is sowieso zwak in vergelijking met andere landen. Alleen sta je dan wel wat sterker in discussies, wanneer er militair ingegrepen wordt in andere delen van Europa. Ik verwachtte sowieso geen oorlog meer op het Europese continent.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_137342420
quote:

[..]

Prima, dan word je net een Engeland of een Frankrijk: een grote mond jegens het buitenland en armer dan Nederland zijnde. Jij hebt onze welvaart hier werkelijk voor over om een voor Nederland irrelevant gebiedje als Krim te beschermen?

De situatie:

Omdat als NATO zegt dat we moeten blaffen, wij verplicht zijn om "WOEF" te zeggen....

voor die tijd hoeven we idd niks :)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_137342422
quote:

[..]

De situatie:

Wat je nu in feite doet is ervoor pleiten om opzettelijk een prisoners dilemma te verliezen. Dat vind ik geen slimme tactiek.
pi_137342436
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:32 schreef waht het volgende:

[..]

Volledig eens. We mogen best de dominee spelen over mensenrechten en dergelijk gesnor, maar we moeten eens ophouden te vergeten waar onze welvaart vandaan komt. Die komt niet uit de lucht vallen.
Exact. Niet voor niets is Nederland door de geschiedenis heen rijker dan Engeland en Frankrijk geweest. Omdat wij onze economische positie voorop stellen boven wapengekletter tegen landen waarvan we toch niet van kunnen winnen. Sterker nog, wapens aan beide partijen verkopen doet onze economie nóg meer goed.
pi_137342446
12.17 uur - Hague trekt 12 miljoen uit voor Oekraïne
De Britse minister van Buitenlandse Zaken William Hague heeft overleg gevoerd met Oekraïense leiders in Kiev en 12 miljoen euro aan financiële bijstand beloofd. Hij zei verder dat Groot-Brittannië geen militaire interventie overweegt.
pi_137342457
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:33 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat je nu in feite doet is ervoor pleiten om opzettelijk een prisoners dilemma te verliezen. Dat vind ik geen slimme tactiek.
leg uit ?
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
pi_137342464
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:33 schreef Igen het volgende:

[..]

Enerzijds hamer je op het belang van de EU omwille vrijhandel en de welvaart. En anderzijds ben je voor handelboycots om onze welvaart te schaden?
pi_137342472
12.29 uur - Invasie gaat door
Russische militairen blijven de Krim en Oekraïne in grote getale binnenkomen, meldt persbureau AFP.
pi_137342473
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:35 schreef Automatisch het volgende:
12.17 uur - Hague trekt 12 miljoen uit voor Oekraïne
De Britse minister van Buitenlandse Zaken William Hague heeft overleg gevoerd met Oekraïense leiders in Kiev en 12 miljoen euro aan financiële bijstand beloofd. Hij zei verder dat Groot-Brittannië geen militaire interventie overweegt.
Hoeveel Joint Strike Fighters koop je daarvoor?
pi_137342474
Om 4 uur een bombardement?
pi_137342487
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:33 schreef Godshand het volgende:
Mensen die denken dat Nederland wat heeft in te brengen in de wereldpolitiek :')

De tijd van de Gouden Eeuw is allang voorbij...
Och, je kunt voldoende beïnvloeden. Maar zelden via de standaard dreigingen waar men hier aan denkt. Diplomatie geschiedt achter gesloten deuren en niet via de media, tenzij dit een specifiek doel dient.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_137342490
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:36 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Om 4 uur een bombardement?
Twitterdiplomatie...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')