Het leger moet in Nederland gewoon een prominentere rol krijgen in verschillende taken. Zoals de kustbescherming, waterschappen en deel gaan uitmaken van de overgang van kind naar volwassene.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:21 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Hoezo, dat kan toch gewoon want er komt toch nooit meer oorlog....![]()
Ik snap niet hoe mensen kunnen denken dat een leger niets doet
De Russische propagandamachine maakt het zichzelf vooral heel makkelijk doordat de rest niks doet naar mijn mening.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:22 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Loop je dan niet het gevaar dat de Kiev-regering gezien wordt als een die door de NAVO is geïnstalleerd? Lijkt me dat je het de Russische propagandamachine het dan wel erg makkelijk maakt.
Ik moet bekennen dat dit soort situaties m'n standpunten over Defensie wat doet wankelen.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:21 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Hoezo, dat kan toch gewoon want er komt toch nooit meer oorlog....![]()
Ik snap niet hoe mensen kunnen denken dat een leger niets doet
Ik ben altijd van mening geweest dat als je bezuinigt op defensie dat je ook de gevolgen daarvan moet kunnen aanvaarden. Als je dat niet wilt en autonoom wilt blijven moet je ook niet je leger de deur uit doenquote:Op maandag 3 maart 2014 12:26 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik moet bekennen dat dit soort situaties m'n standpunten over Defensie wat doet wankelen.![]()
Maar ik ga niet overhaast draaien.
Prima, dan word je net een Engeland of een Frankrijk: een grote mond jegens het buitenland en armer dan Nederland zijnde. Jij hebt onze welvaart hier werkelijk voor over om een voor Nederland irrelevant gebiedje als Krim te beschermen?quote:Op maandag 3 maart 2014 11:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik denk dat we absoluut moeten voorkomen dat we met Zwitserland vergeleken gaan worden.
Tevens denk ik dat je niet moet accepteren als een ander land afspraken niet nakomt. Niet perse omdat we nu "boos" zijn dat het andere land afspraken schendt en internationaal recht langs zich neerlegt maar vooral om een boodschap uit te dragen voor de toekomst. Doen we niks, dan probeert Rusland het natuurlijk gewoon nog een keer (zoals al geopperd werd door een militair adviseur van de NAVO, Rusland misschien aan het polsen is hoe ver ze kunnen gaan in oekraine)
Volledig eens. We mogen best de dominee spelen over mensenrechten en dergelijk gesnor, maar we moeten eens ophouden te vergeten waar onze welvaart vandaan komt. Die komt niet uit de lucht vallen.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Prima, dan wordt je net een Engeland of een Frankrijk: een grote mond jegens het buitenland maar armer dan Nederland zijnde. Jij hebt onze welvaart hier werkelijk voor over om een voor Nederland irrelevant gebiedje als Krim te beschermen?
De situatie:
- Wij als Nederland kunnen niet tegen Rusland opboksen. Anderszijnds valt Rusland óns totaal niet lastig. Rusland valt enkel de Krim lastig, wat voor Nederland irrelevant is. Wij als Nederland zijn geen wereldpolitie die andere landen in de toom moet houden.
--> Waarom dan onze handelsbelangen met Rusland op het spel zetten dmv een handelsboycot?
Precies, Rusland doet t best slim, zolang zij niet het eerste schot lossen zal de internationale gemeenschap wat mopperen, en uiteindelijk gaat de Krim gewoon weer (terug) naar Rusland, en is het 'nieuwe Oekraïne' ook gelijk van dat lastige schiereilandje af...quote:Op maandag 3 maart 2014 12:24 schreef Parzival het volgende:
de Krim gaat gewoon naar Rusland.. over de rest gaan ze de komende maanden steggelen
Ik ben niet bang dat Nederland gevaar loopt door een kleiner leger. Althans, niet meer gevaar dan met een groter leger. Veel geld, weinig geld, het Nederlandse leger is sowieso zwak in vergelijking met andere landen. Alleen sta je dan wel wat sterker in discussies, wanneer er militair ingegrepen wordt in andere delen van Europa. Ik verwachtte sowieso geen oorlog meer op het Europese continent.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:29 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Ik ben altijd van mening geweest dat als je bezuinigt op defensie dat je ook de gevolgen daarvan moet kunnen aanvaarden. Als je dat niet wilt en autonoom wilt blijven moet je ook niet je leger de deur uit doen
Omdat als NATO zegt dat we moeten blaffen, wij verplicht zijn om "WOEF" te zeggen....quote:Op maandag 3 maart 2014 12:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Prima, dan word je net een Engeland of een Frankrijk: een grote mond jegens het buitenland en armer dan Nederland zijnde. Jij hebt onze welvaart hier werkelijk voor over om een voor Nederland irrelevant gebiedje als Krim te beschermen?
De situatie:
- Wij als Nederland kunnen niet tegen Rusland opboksen. Anderszijnds valt Rusland óns totaal niet lastig. Rusland valt enkel de Krim lastig, wat voor Nederland irrelevant is. Wij als Nederland zijn geen wereldpolitie die andere landen in de toom moet houden.
--> Waarom dan onze handelsbelangen met Rusland op het spel zetten dmv een handelsboycot?
Wat je nu in feite doet is ervoor pleiten om opzettelijk een prisoners dilemma te verliezen. Dat vind ik geen slimme tactiek.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Prima, dan word je net een Engeland of een Frankrijk: een grote mond jegens het buitenland en armer dan Nederland zijnde. Jij hebt onze welvaart hier werkelijk voor over om een voor Nederland irrelevant gebiedje als Krim te beschermen?
De situatie:
Exact. Niet voor niets is Nederland door de geschiedenis heen rijker dan Engeland en Frankrijk geweest. Omdat wij onze economische positie voorop stellen boven wapengekletter tegen landen waarvan we toch niet van kunnen winnen. Sterker nog, wapens aan beide partijen verkopen doet onze economie nóg meer goed.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:32 schreef waht het volgende:
[..]
Volledig eens. We mogen best de dominee spelen over mensenrechten en dergelijk gesnor, maar we moeten eens ophouden te vergeten waar onze welvaart vandaan komt. Die komt niet uit de lucht vallen.
leg uit ?quote:Op maandag 3 maart 2014 12:33 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat je nu in feite doet is ervoor pleiten om opzettelijk een prisoners dilemma te verliezen. Dat vind ik geen slimme tactiek.
Enerzijds hamer je op het belang van de EU omwille vrijhandel en de welvaart. En anderzijds ben je voor handelboycots om onze welvaart te schaden?quote:Op maandag 3 maart 2014 12:33 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat je nu in feite doet is ervoor pleiten om opzettelijk een prisoners dilemma te verliezen. Dat vind ik geen slimme tactiek.
Hoeveel Joint Strike Fighters koop je daarvoor?quote:Op maandag 3 maart 2014 12:35 schreef Automatisch het volgende:
12.17 uur - Hague trekt 12 miljoen uit voor Oekraïne
De Britse minister van Buitenlandse Zaken William Hague heeft overleg gevoerd met Oekraïense leiders in Kiev en 12 miljoen euro aan financiële bijstand beloofd. Hij zei verder dat Groot-Brittannië geen militaire interventie overweegt.
Och, je kunt voldoende beïnvloeden. Maar zelden via de standaard dreigingen waar men hier aan denkt. Diplomatie geschiedt achter gesloten deuren en niet via de media, tenzij dit een specifiek doel dient.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:33 schreef Godshand het volgende:
Mensen die denken dat Nederland wat heeft in te brengen in de wereldpolitiek
De tijd van de Gouden Eeuw is allang voorbij...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |