Als de russen 1 stap op pools grond gebied zetten moet de hele Navo ingrijpen, dat gaan ze niet doen. Nu durft eigenlijk niemand in te grijpen, zelfs Oekraine niet.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:12 schreef arjan1112 het volgende:
Als de Russen Warchau platgooien is het oorlog
no shit sherlock. Gelukkig reiken de belangen in deze tijden verder dan landjepik in de vorige eeuw.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:12 schreef arjan1112 het volgende:
Als de Russen Warchau platgooien is het oorlog
Eigenlijk zou er een goede oorlog gevoerd moeten worden op oekrains grondgebied, daar heeft oekraine meer aanquote:Op maandag 3 maart 2014 12:13 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ik vind het lastig want eigenlijk heb ik met Rusland, Amerika en de EU niks...Ik ben dan ook vooral voor de Oekrainische belangen. Die slappe hap van Obama en ook Hans van Baalen...Vreselijk.
Dat ligt aan de ernst van de sanctie, denk ik. Een sanctie die Russen verbied om de EU in te reizen, zal makkelijker gegeven worden dan een handelsblokkade.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:11 schreef Maargoed. het volgende:
[..]
Ik snap waar je heen wilt maar waar ligt de grens? Tot hoever tolereren we dit gedrag van Rusland?
Ja en terecht. Besef je eens wat voor grote belangen er in het geding komen als de NAVO even Oekraïne gaat helpen? Dat zou een frontale krachtmeting worden, onmogelijk. Misschien is het wel een idee troepen in Kiev te stationeren.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:14 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Als de russen 1 stap op pools grond gebied zetten moet de hele Navo ingrijpen, dat gaan ze niet doen. Nu durft eigenlijk niemand in te grijpen, zelfs Oekraine niet.
quote:Op maandag 3 maart 2014 12:07 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen. Maar niet te zwaar want dat heeft Europa er niet voor over.Ze kunnen niet niks doen...
Daarover zitten we dus allemaal aardig op een lijn.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:08 schreef Parzival het volgende:
[..]
"We" gaan niet meer naar de G8.. handelen gaat Nederland zo lang mogelijk volhouden.. het is een export-land.. geen handel is ook voelbaar in de Nederlandse schatkist
quote:e interim-premier van Oekraïne, Arseni Jatsenjoek, zegt dat zijn land de Krim nooit zal opgeven. Rusland lijkt de volledige controle over het schiereiland te hebben, maar Jatsenjoek zegt dat hij niet van plan is zomaar te buigen voor Moskou.
Rusland heeft volgens Oekraïense grenswachten pantservoertuigen opgesteld aan de Russische kant van het zeekanaal tussen de twee landen. Ook zouden Russische troepen een veerboot-terminal hebben ingenomen in de stad Kertsj.
Beschermen
De Russische minister van Buitenlandse Zaken Lavrov heeft in Genève gezegd dat de Russische troepen alleen in Oekraïne zijn om Russische burgers te beschermen. Hij is in Zwitserland voor een bijeenkomst van de Verenigde Naties. Volgens Lavrov is het belangrijk dat de afspraken die 21 februari zijn gemaakt worden nageleefd.
Toen sloot president Janoekovitsj met een deel van de oppositie een akkoord. Een dag later vluchtte Janoekovitsj uit Kiev.
Spanning
Lavrov heeft vanmorgen contact gehad met zijn Chinese collega Wang Yi. China staat achter Rusland. De steun van China is belangrijk voor Rusland. Beide landen horen tot de permanente leden van de VN-Veiligheidsraad en hebben vetorecht. Dat maakt het voor de Veiligheidsraad lastig om tot een besluit te komen.
De Britse minister van Buitenlandse Zaken Hague noemt de situatie op de Krim de grootste Europese crisis van de 21ste eeuw. Volgens Hague heeft de Russische interventie geleid tot een zeer gespannen en gevaarlijke situatie.
Gaat vooralsnog niet gebeuren. Als de Russischie belangen binnen de republiek van het Krim blijven wordt er niet ingegrepen. Ik ben alleen benieuwd hoe het gaat escaleren binnen Oekraïne als Rusland die legerbasis binnenvalt (dus stel ze geven zich niet over, al verwacht ik dat ze zich wel overgeven)quote:Op maandag 3 maart 2014 12:16 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ja en terecht. Besef je eens wat voor grote belangen er in het geding komen als de NAVO even Oekraïne gaat helpen? Dat zou een frontale krachtmeting worden, onmogelijk. Misschien is het wel een idee troepen in Kiev te stationeren.
Jai nderdaad.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:17 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
[..]
Daarover zitten we dus allemaal aardig op een lijn.
het is in werkelijkheid idd afwacahten......maar moet eerlijk toegeven als de schending over het hoofd wordt gezien........dat alle vredesverdragen in 1 keer geen klap meer waard zijn, imho.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:11 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Dat is wel wat het letterlijk betekent. Er staat niet "The UN Security Council will be obligated to provide assistance". Er staat alleen dat de landen die dat verdrag hebben ondertekend, de Veiligheidsraad om hulp moeten vragen. Ik denk niet dat ik er verder nog veel aan toe kan voegen om je te overtuigen.![]()
Ongetwijfeld zullen er nu genoeg mensen achter een bureautje zitten te balen van de tekst van dit verdrag.
Ik zou het niet durven om Poetin's dochter te gijzelen. Veel te bang dat er een aantal jaar later opeens een raar stofje in de koffie zit. Als je zulke extreme stappen zou nemen, moet je ook zorgen dat het het einde van Poetin is.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:13 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Poetins dochter woont toch in NL, haar geizelen net zoals Rusland het Krim geizelt?(nee ik weet dat je dat niet kan maken, ik denk echt dat Oekraine gaat worden opgesplitst en de dupe wordt van de politik van grotere landen.)
die sturen we liever naar een zandbak in Afrikaquote:Op maandag 3 maart 2014 12:18 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Jai nderdaad.Toch denk ik dat er wel iets moet gebeuren. Op dit soort momenten vervloek je de legers van Europa en de bezuinigingen daarop
.
Zo iets moet je ook niet willen doen, een internationaal conflict persoonlijk maken.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:20 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik zou het niet durven om Poetin's dochter te gijzelen. Veel te bang dat er een aantal jaar later opeens een raar stofje in de koffie zit. Als je zulke extreme stappen zou nemen, moet je ook zorgen dat het het einde van Poetin is.
Maar goed, totaal onrealistisch ook natuurlijk.
Hoezo, dat kan toch gewoon want er komt toch nooit meer oorlog....quote:Op maandag 3 maart 2014 12:18 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Jai nderdaad.Toch denk ik dat er wel iets moet gebeuren. Op dit soort momenten vervloek je de legers van Europa en de bezuinigingen daarop
.
Loop je dan niet het gevaar dat de Kiev-regering gezien wordt als een die door de NAVO is geïnstalleerd? Lijkt me dat je het de Russische propagandamachine het dan wel erg makkelijk maakt.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:16 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ja en terecht. Besef je eens wat voor grote belangen er in het geding komen als de NAVO even Oekraïne gaat helpen? Dat zou een frontale krachtmeting worden, onmogelijk. Misschien is het wel een idee troepen in Kiev te stationeren.
ik denk niet dat dat het argument is.. het argument is geld en exponentieel geweld.. als de VN nu ineens een legermacht bijeen gaat roepen kost dat heel veel centjes.. en als er schoten gelost gaan worden tussen Rusland en de VN troepen.. heb je de poppetjes pas echt aan het dansen.. dan gaat het van kwaad tot erger..quote:Op maandag 3 maart 2014 12:18 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
.
Ja dat vraag ik me ook af. En ik verwacht het ook niet. Ik ken iemand die een hoge functie bij de NAVO heeft in Brussel: leuke gratis uitstapjes naar Berlijn, feestjes, vrienden die met een chaffeur worden opgehaald uit Nederland...Opvallend.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:18 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Gaat vooralsnog niet gebeuren. Als de Russischie belangen binnen de republiek van het Krim blijven wordt er niet ingegrepen. Ik ben alleen benieuwd hoe het gaat escaleren binnen Oekraïne als Rusland die legerbasis binnenvalt (dus stel ze geven zich niet over, al verwacht ik dat ze zich wel overgeven)
Er moeten wat politici gearresteerd worden wegens hoogverraadquote:Op maandag 3 maart 2014 12:21 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Hoezo, dat kan toch gewoon want er komt toch nooit meer oorlog....![]()
Ik snap niet hoe mensen kunnen denken dat een leger niets doet
Ik zou niet zo ver gaan om te zeggen dat ze allemaal niks waard zijn, maar er zijn een hoop verdragen waar je inderdaad weinig aan hebt. In dit geval kun je er alleen maar mee zwaaien tijdens persconferenties in een poging om je morele gelijk te halen. Uiteindelijk is een kernwapen sterker dan een verdrag.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:19 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
het is in werkelijkheid idd afwacahten......maar moet eerlijk toegeven als de schending over het hoofd wordt gezien........dat alle vredesverdragen in 1 keer geen klap meer waard zijn, imho.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |