abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137511554
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 13:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Dus? Voor ons kan dat helemaal niet. Stel dat we zouden zeggen dat we ons leger opheffen en dat Duitsland voortaan onze defensie doet en de marinebasis in Den Helder krijgt. Denk je dat het VK of Frankrijk dat zouden accepteren?
Wij moeten allereerst uit de NAVO en zelf dingen regelen.
pi_137511590
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 13:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dan nog.

Even ter herinnering: de reden dat wij überhaupt nog bestaan als zelfstandig land, ipv. een provincie van Frankrijk te zijn, is dat Duitsland, Frankrijk en Engeland in 1815 afspraken dat er tussen hen in een bufferland zou komen: Nederland.
pi_137511603
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 13:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]

_O_

_O-
Nog een laatste poging: kun je een land noemen zonder leger en dat geen doelwit is omdat het geen leger heeft. Dat claim je al een paar keer. Zou ik graag willen weten, want daar kan ik dan van leren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137511620
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 13:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Dan nog.

Even ter herinnering: de reden dat wij überhaupt nog bestaan als zelfstandig land, ipv. een provincie van Frankrijk te zijn, is dat Duitsland, Frankrijk en Engeland in 1815 afspraken dat er tussen hen in een bufferland zou komen: Nederland.
Alsof iets dat in 1815 is afgesproken, nu nog moet gelden....

Wij moeten ervoor zorgen dat wij zaken zelf kunnen regelen. Nederland is compleet afhankelijk van andere Europese landen en de VS..

Als die besluiten ons in de steek te laten dan zijn wij niets meer.
pi_137511632
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 13:21 schreef Valid het volgende:

[..]

Nog een laatste poging: kun je een land noemen zonder leger en dat geen doelwit is omdat het geen leger heeft. Dat claim je al een paar keer. Zou ik graag willen weten, want daar kan ik dan van leren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als jij stopt met trollen, dan zal ik netjes antwoord geven.
pi_137511645
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 13:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Als jij stopt met trollen, dan zal ik netjes antwoord geven.
Oké, erewoord. Ga je gang. Ben benieuwd.
pi_137511658
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 13:23 schreef Valid het volgende:

[..]

Oké, erewoord. Ga je gang. Ben benieuwd.
Maak eerst eens een normale vraag.

Want dit slaat natuurlijk helemaal nergens op.
pi_137511676
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 13:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maak eerst eens een normale vraag.

Want dit slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Ik heb een hele simpele vraag. Jij zegt dit:

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 11:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het heeft geen moer met idealisme te maken. Het is juist keihard realiteit, jij laat je meeslepen door schijnveiligheid.

Landen die nauwelijks tot geen leger hebben, komen ook vrijwel nooit in militaire conflicten. Je bent namelijk niet interessant. Waarom zou je immers een land gaan aanvallen die op macht en militair niveau niets voorstellen?
Mijn vraag: noem eens een paar landen waarvoor dit - volgens jou - geldt.
pi_137511677
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 13:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Alsof iets dat in 1815 is afgesproken, nu nog moet gelden....

Wij moeten ervoor zorgen dat wij zaken zelf kunnen regelen. Nederland is compleet afhankelijk van andere Europese landen en de VS..

Als die besluiten ons in de steek te laten dan zijn wij niets meer.
Eens. Maar hoe draagt de totale afschaffing van het leger eraan bij dat we zelf onze zaken kunnen regelen?
pi_137511684
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 13:25 schreef Igen het volgende:

[..]

Eens. Maar hoe draagt de totale afschaffing van het leger eraan bij dat we zelf onze zaken kunnen regelen?
Het moet allebei gebeuren, niet of-of.
pi_137514764
quote:

[..]

Goed idee man
pi_137514915
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 15:54 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Goed idee man
Uit de NAVO en het leger afschaffen. Dan zal het buitenlandse geboefte wel twee keer nadenken voor ze ons aanvallen!
  zaterdag 8 maart 2014 @ 16:01:08 #163
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_137514943
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 16:00 schreef Valid het volgende:

[..]

Uit de NAVO en het leger afschaffen. Dan zullen alle boeven wel twee keer nadenken voor ze ons aanvallen!
Want dan kunnen we alles "poef" zelf regelen.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_137514954
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 16:01 schreef Euribob het volgende:

[..]

Want dan kunnen we alles "poef" zelf regelen.
Dat zal ze leren!
  zaterdag 8 maart 2014 @ 16:02:44 #165
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_137514985
quote:
4s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 16:01 schreef Valid het volgende:

[..]

Dat zal ze leren!
En als het echt gevaarlijk wordt steken we gewoon de dijken door, heb je geen leger voor nodig.
pi_137515011
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 16:02 schreef Euribob het volgende:

[..]

En als het echt gevaarlijk wordt steken we gewoon de dijken door, heb je geen leger voor nodig.
Ja, inderdaad! Maar ik corrigeer je toch even: het zal nooit echt gevaarlijk worden. We worden immers niet aangevallen. We hebben immers geen leger! Totaal niet interessant om ons aan te vallen dus!
  zaterdag 8 maart 2014 @ 16:09:47 #167
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_137515145
quote:
99s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 16:03 schreef Valid het volgende:

[..]

Ja, inderdaad! Maar ik corrigeer je toch even: het zal nooit echt gevaarlijk worden. We worden immers niet aangevallen. We hebben immers geen leger! Totaal niet interessant om ons aan te vallen dus!
Dat ik dat gat in mijn argumentatie niet zag! Ik zal Obama even bellen, want de USA doet het al eeuwen verkeerd!
  zaterdag 8 maart 2014 @ 16:21:42 #168
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_137515455
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 11:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het heeft geen moer met idealisme te maken. Het is juist keihard realiteit, jij laat je meeslepen door schijnveiligheid.

Landen die nauwelijks tot geen leger hebben, komen ook vrijwel nooit in militaire conflicten. Je bent namelijk niet interessant. Waarom zou je immers een land gaan aanvallen die op macht en militair niveau niets voorstellen?
Volgens mij draai je de causaliteit om. Dat soort landen hebben een klein of geen leger omdat ze arm zijn. Ze raken niet in militaire conflicten (of het moet een burgeroorlog zijn) omdat er niets te halen wat van economische of strategische waarde is - daarom zijn ze ook arm. Of ze liggen op onmogelijke plekken misschien.

Dit gaat niet op voor Nederland. We zijn toegangspoort tot noord-west Europa, hebben hoog ontwikkelde industrie en infrastructuur, de grond is zeer vruchtbaar en we verdienen bakken met geld in de internationale handel.
Als wij ons bijvoorbeeld niet conflicten bemoeien die die handel verstoren dan kost dat geld en welvaart. Waarschijnlijk meer geld dan het kost om een paar boten die kant op te sturen en zeeroutes veilig te houden.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_137515643
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 16:21 schreef AgLarrr het volgende:
Waarschijnlijk meer geld dan het kost om een paar boten die kant op te sturen en zeeroutes veilig te houden.
Laatst een programma op Discovery gezien, hoe die zeeroutes veilig worden gehouden door oa de Amerikaanse Navy.

Dat mag wat kosten zeg.

Zou het niet veel efficienter zijn om soldaten op schepen te hebben die worden belaagd, dan achter die piraten aan te moeten jagen in dure fregatten?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 8 maart 2014 @ 17:09:11 #170
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_137516784
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 16:30 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Laatst een programma op Discovery gezien, hoe die zeeroutes veilig worden gehouden door oa de Amerikaanse Navy.

Dat mag wat kosten zeg.

Zou het niet veel efficienter zijn om soldaten op schepen te hebben die worden belaagd, dan achter die piraten aan te moeten jagen in dure fregatten?
Ik weet het niet. Je zou op ieder schip soldaten moeten zetten. Dat zijn er wel echt heel veel.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zaterdag 8 maart 2014 @ 23:04:45 #171
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_137530462
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 09:51 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ik begrijp echt niet hoe je, kijkend naar de wereld van vandaag, met droge ogen kunt beweren dat we geen defensie nodig hebben. Dan moet je in mijn beleving wel met een heel erg idealistische blik enkel naar de toekomst kijken, en roepen "als we zus en zo doen, dán hebben we geen defensie meer nodig".

Maar als je kijkt hoe de wereld ís, en niet naar hoe die zou moeten zijn, als je kijkt naar de geschiedenis, je realiseert hoe fragiel en uniek de Europese vrede is, dan snap ik echt niet hoe jij tot die conclusie komt.
Jij geeft zelf het antwoord op jouw vraag. Niet iedereen is ervan overtuigd dat die vrede uniek en fragiel is en dat het vernislaagje wat wij beschaving noemen te danken is aan een historisch gezien ongekende welvaart die te danken is aan olie. Mogelijk kunnen technologische vondsten ervoor zorgen dat we die hoge welvaart kunnen behouden in welk geval ooit wel alle legers kunnen worden afgeschaft maar ik vrees dat het daar nu nog te vroeg voor is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 8 maart 2014 @ 23:18:27 #172
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_137531114
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 16:30 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat mag wat kosten zeg.

Moeilijk te zeggen. Hoeveel procent van de schepen zou op die manier bewapend moeten zijn om voldoende af te schrikken (wegens het risico van X% dat je het als piraat niet redt), hoe gemakkelijk of moeilijk is het voor piraten om te detecteren welke schepen zo bewapend zijn en hoeveel soldaten zijn nodig om enkel die paar strategische locaties te bewaken? Ik weet het niet maar ik vermoed dat de wetgeving minstens zo'n belangrijke motivatie is voor de keuze als de vraag wat efficiënter werkt. Is dat wel het juiste uitgangspunt? Het is nu niet dat die piraten zich wat aantrekken van wetgeving, anderzijds moeten wij niet willen afzakken tot hun niveau.
#NoDAPL
  zaterdag 8 maart 2014 @ 23:25:46 #173
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_137531424
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 17:09 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Je zou op ieder schip soldaten moeten zetten. Dat zijn er wel echt heel veel.
Nee hoor. Die piraten zullen net als alle mensen aan kansberekening doen. Net als dat het volstaat wanneer er een kans van X% is dat je keuken wordt gecontroleerd of het product wat jij verkoopt wordt gecontroleerd om ervoor te zorgen dat de restaurants, hotels en bedrijven zoals Unilever zich aan de wet houden zo volstaat waarschijnlijk ook een kans van Y% op het aanvallen van een zwaar bewapend schip om piraten af te schrikken. Natuurlijk moeten X en Y dus wel voldoende hoog zijn, een reden waarom medewerkers van de VWA veelvuldig de noodklok hebben geluid (nog te weinig controles om het risico voldoende groot te laten zijn voor overtreders).
#NoDAPL
  zondag 16 maart 2014 @ 14:39:47 #174
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_137799636
quote:

[..]

en wat voor voordeel brengt dat?
Ik snap niet wat er zo mis is met de Navo.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 17 maart 2014 @ 07:31:41 #175
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_137830487
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 14:39 schreef Pumatje het volgende:
Ik snap niet wat er zo mis is met de Navo.
Niets, als er iets wel goed is geregeld dan is het dat. Het is ook nog niet uit de voegen gebartsen zoals de EU (te groot en te heterogeen voor een politieke en een millitaire unie) en de UN (China en Rusland in dezelfde organisatie als de westerse landen).
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')