abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137336170
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 06:01 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Oekraïne moet helemaal niet bij de eu, of NAVO, nooit! Buiten het IMF om moet Europa ook geen steun geven aan dat land. Dat geld is weggegooid. Het opheffen van de visumplichtig wat Verhofstadt wil is al helemaal idioot.
En nu nog argumenten.
pi_137336183
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 05:13 schreef DeParo het volgende:

[..]

De Krim is geen Oekraïne?

[..]

[..]

Al zou de EU falen dan is dat niet iets wat zich de komende maanden zal uiten, zelfs niet de komende jaren, een associatieverdrag met de EU betekent veel geld en noodzakelijke hervormingen, dus mocht Oekraïne daadwerkelijk die kant optrekken dan zullen er wel degelijk grote veranderingen gaan plaatsvinden (veranderingen die voor andere landen wel hebben gewerkt), mocht het zo zijn dat Oekraïne toch faalt en het vertrouwen in de EU niet meer groot is, dan had Oekraïne voor de handelssamenwerking met Rusland kunnen kiezen, aansluiting bij Rusland nee dat niet dat doen de Oekraïners niet (los van de huidige situatie even) daarvoor is het wantrouwen te groot, maar hoe dan ook zie ik weinig reden waarom ze voor Rusland zouden kiezen en nu is dat bijna helemaal onbespreekbaar geworden!
Ja de keuze voor Rusland was simpel, geld zonder voorwaarden van het IMF dus geen bezuinigingen, belastingverhogingen en geen bankroet.
Wel zouden ze op die manier steeds meer schulden aan Rusland hebben.
pi_137336214
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 05:13 schreef DeParo het volgende:

[..]

De Krim is geen Oekraïne?

Nou ja, officieel wel maar het is een autonome regio die door de rest van Oekraïne denk ik meer bij Rusland gerekend wordt dan bij het eigen land. En het zegt toch ook genoeg dat ze Rusland om hulp vroegen TEGEN Oekraïne? Ik denk dat Rusland van zowel de meeste Oekraïners als van de meeste inwoners van de Krim zelf dat gebied mag 'hebben'. Pas als Rusland Kiev ofzo binnen zou vallen zou het echt een oorlog zijn.
quote:
Al zou de EU falen dan is dat niet iets wat zich de komende maanden zal uiten, zelfs niet de komende jaren, een associatieverdrag met de EU betekent veel geld en noodzakelijke hervormingen, dus mocht Oekraïne daadwerkelijk die kant optrekken dan zullen er wel degelijk grote veranderingen gaan plaatsvinden (veranderingen die voor andere landen wel hebben gewerkt), mocht het zo zijn dat Oekraïne toch faalt en het vertrouwen in de EU niet meer groot is, dan had Oekraïne voor de handelssamenwerking met Rusland kunnen kiezen, aansluiting bij Rusland nee dat niet dat doen de Oekraïners niet (los van de huidige situatie even) daarvoor is het wantrouwen te groot, maar hoe dan ook zie ik weinig reden waarom ze voor Rusland zouden kiezen en nu is dat bijna helemaal onbespreekbaar geworden!
Kun je toelichten welke veranderingen er direct na de verkiezingen plaats gaan vinden als de pro-EU kant deze wint? Wat voor geld (waar komt het vandaan?) en hoeveel krijgen ze dan op hele korte termijn van de EU, en is dat genoeg om een direct faillissement te voorkomen? Poetin kon ze direct een lening van 15 miljard bieden, ik kan me niet voorstellen dat de EU iets soortgelijks kan geven, binnen enkele maanden ook nog.
pi_137336234
Begreep dat Oekraine op 30 mei 1 miljard dollar nodig heeft, anders zijn ze failliet.
pi_137336435
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 06:41 schreef Qi1 het volgende:

[..]

Nou ja, officieel wel maar het is een autonome regio die door de rest van Oekraïne denk ik meer bij Rusland gerekend wordt dan bij het eigen land. En het zegt toch ook genoeg dat ze Rusland om hulp vroegen TEGEN Oekraïne? Ik denk dat Rusland van zowel de meeste Oekraïners als van de meeste inwoners van de Krim zelf dat gebied mag 'hebben'. Pas als Rusland Kiev ofzo binnen zou vallen zou het echt een oorlog zijn.

[..]

Kun je toelichten welke veranderingen er direct na de verkiezingen plaats gaan vinden als de pro-EU kant deze wint? Wat voor geld (waar komt het vandaan?) en hoeveel krijgen ze dan op hele korte termijn van de EU, en is dat genoeg om een direct faillissement te voorkomen? Poetin kon ze direct een lening van 15 miljard bieden, ik kan me niet voorstellen dat de EU iets soortgelijks kan geven, binnen enkele maanden ook nog.
lol dat kan de EU makkelijk... bovendien was het pakket van putin ook in tranches

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2014 07:37:13 ]
  maandag 3 maart 2014 @ 07:40:08 #131
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_137336453
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 06:12 schreef DeParo het volgende:

[..]

En nu nog argumenten.
Dat lijkt me evident. Oude sovjet republieken moeten geen NAVO,of EU lid worden. Dan verstoor je permanent de relatie met Rusland. Het was een grote fout dat de baltische staten lid van de NAVO zijn geworden, dit levert onnodige spanningen op. Het is beter voor iedereen dat al deze landen onder Russiche invloedssferen blijven. Verder is de Oekraine een natuurlijk een bodemloze put, de EU en NAVO kunnen belottes tov van dat land nooit waarmaken. vwb de NAVO creeer je bovendien een groot risico op een artikel 5 conflict. Het risico dat de NAVO betrokken raakt bij oorlog wordt veel groter als je dit soort landen bij het bondgenootschap betrekt. Hier komt nog bij dat een groot deel van de bevolking niets van de EU ,of NAVO wil weten.
  maandag 3 maart 2014 @ 07:41:22 #132
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_137336462
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 06:47 schreef arjan1112 het volgende:
Begreep dat Oekraine op 30 mei 1 miljard dollar nodig heeft, anders zijn ze failliet.
laat ze maar failliet gaan. Wie zijn de grootste schuleisers?
  maandag 3 maart 2014 @ 07:49:38 #133
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_137336512
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 07:40 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Dat lijkt me evident. Oude sovjet republieken moeten geen NAVO,of EU lid worden. Dan verstoor je permanent de relatie met Rusland. Het was een grote fout dat de baltische staten lid van de NAVO zijn geworden, dit levert onnodige spanningen op. Het is beter voor iedereen dat al deze landen onder Russiche invloedssferen blijven.
Dat is geopolitiek allemaal heel leuk en aardig, maar als een land dit zelf wil (dat wil zeggen een meerderheid van de bevolking) wie is de EU of de NAVO dan om ze die wens te ontzeggen?

Moeten ze dan maar zeggen: Nee, jullie kunnen er niet bij, want dat zet onze betrekkingen met Rusland op het spel?

Dan vraag ik me toch ernstig af wat het bestaansrecht van dergelijke instituten is...
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 3 maart 2014 @ 07:54:55 #134
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_137336543
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 01:01 schreef Qi1 het volgende:

[..]

Klopt misschien, maar de VS heeft slechts aangemoedigd dat de burgers daar voor hun rechten opkwamen en het niet accepteerden toen protesten door een president met zwaar geweld de kop ingedrukt werden. Lijkt me weinig mis mee. Zeker niet gezien de felle kritiek die ze eerder kregen over het binnen vallen van landen, wat ook weer niet goed was. Dat ze daarna opeens ook nog onderling gaan lopen knokken heeft de VS nooit aangemoedigd. Dat doen democraten en republikeinen toch ook niet ondanks een meningsverschil?

:D Jij weet maar weinig van Syrië.. De VS stuurt wapens en financiële steun net als haar bondgenoten bv. Saoedi-Arabië. Zonder die wapens was er nooit een oorlog geweest.

quote:
[..]

Dat was idd gewoon niet slim. Maar anders had Bin Laden waarschijnlijk z'n organisatie ook wel opgericht.
Ik doelde niet op Bin Laden maar opdat jij zei dat moslims vaak in conflicten zijn.
Anti-Turkije
pi_137336565
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 07:40 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Dat lijkt me evident. Oude sovjet republieken moeten geen NAVO,of EU lid worden. Dan verstoor je permanent de relatie met Rusland. Het was een grote fout dat de baltische staten lid van de NAVO zijn geworden, dit levert onnodige spanningen op. Het is beter voor iedereen dat al deze landen onder Russiche invloedssferen blijven. Verder is de Oekraine een natuurlijk een bodemloze put, de EU en NAVO kunnen belottes tov van dat land nooit waarmaken. vwb de NAVO creeer je bovendien een groot risico op een artikel 5 conflict. Het risico dat de NAVO betrokken raakt bij oorlog wordt veel groter als je dit soort landen bij het bondgenootschap betrekt. Hier komt nog bij dat een groot deel van de bevolking niets van de EU ,of NAVO wil weten.
de NAVO moet juist ballen laten zien. Raketschild weer opbouwen in de oude Sovjetlanden die nu lid zijn, militaire aanwezigheid aldaar vergroten, Georgië lidmaken, de NAVO vlag lekker laten wapperen daar in de voortuinen van Putin.
  maandag 3 maart 2014 @ 07:59:37 #136
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_137336570
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 07:49 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat is geopolitiek allemaal heel leuk en aardig, maar als een land dit zelf wil (dat wil zeggen een meerderheid van de bevolking) wie is de EU of de NAVO dan om ze die wens te ontzeggen?

Moeten ze dan maar zeggen: Nee, jullie kunnen er niet bij, want dat zet onze betrekkingen met Rusland op het spel?

Dan vraag ik me toch ernstig af wat het bestaansrecht van dergelijke instituten is...
De NAVO moet een organisatie zijn die grootschalige conflicten voorkomt. Als je dit soort landen erbij laat, dan bereik je het tegenovergestelde. De solidariteit binnen de NAVO zal ook verder afnemen, want veel landen hebben echt geen trek in een oorlog daar. Je zaagt dus zelf aan de poten van het bondgenootschap en maakt de wereld onveiliger. De EU is al te groot en megalomaan. Er is geen enkel draagvlak voor nog meer leden,de EU valt nu al bijna uit elkaar door alle problemen in zuid europa, bovendien kunnen beloftes nooit waargemaakt worden. Eerst moeten al deze problemen maar eens opgelost worden.

De EU zal omvallen met de Oekraine er versneld bij. Een deel van de bevolking van de Oekraine mag dat wel willen, maar het is gewoon onmogelijk. Je moet hier ook duidelijk in zijn en niet zoals Verhofstadt en van Baalen beloftes maken die je niet waar kunt maken.

Het mag dan wel geopolitiek zijn, maar je moet verder kijken dan je neus lang zijn. Goede relaties met Rusland is vele malen belangrijker dan de Oekraine.
  maandag 3 maart 2014 @ 08:00:21 #137
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_137336577
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 07:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]

de NAVO moet juist ballen laten zien. Raketschild weer opbouwen in de oude Sovjetlanden die nu lid zijn, militaire aanwezigheid aldaar vergroten, Georgië lidmaken, de NAVO vlag lekker laten wapperen daar in de voortuinen van Putin.
als je een kernoorlog/WO III wilt is dat the way to go.
pi_137336594
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 08:00 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

als je een kernoorlog/WO III wilt is dat the way to go.
komt er niet, wil rusland ook niet...
  maandag 3 maart 2014 @ 08:03:07 #139
421524 SadPanda
pi_137336603
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 07:59 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

De NAVO moet een organisatie zijn die grootschalige conflicten voorkomt.
Dat moet het misschien wel zijn maar dat is het niet gezien al haar acties in bv. Libië.
Anti-Turkije
pi_137336636
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 07:41 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

laat ze maar failliet gaan. Wie zijn de grootste schuleisers?
Dat is niet echt te vinden; wel dat de schuld 60 miljard is, en dat een amerikaans hedgefund 5 miljard daarvan heeft, en verder alleen ' merendeels russies'
  maandag 3 maart 2014 @ 08:09:16 #141
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_137336652
quote:
7s.gif Op maandag 3 maart 2014 08:03 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Dat moet het misschien wel zijn maar dat is het niet gezien al haar acties in bv. Libië.
De NAVO is haar boekje daar ook enorm te buiten gegaan. Wellicht ligt in dit conflict ook de kiem van het Russisch optreden in Oekraine. Het wantrouwen is enorm groot en Rusland zal er alles aan doen om te voorkomen dat nog meer landen in haar directe omgeving lid worden van deze agressieve organisatie.
  maandag 3 maart 2014 @ 08:12:21 #142
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_137336677
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 08:07 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Dat is niet echt te vinden; wel dat de schuld 60 miljard is, en dat een amerikaans hedgefund 5 miljard daarvan heeft, en verder alleen ' merendeels russies'
ik lees hier dat de schuld slechts 35% van het BNP is, lijkt me prima hanteerbaar?? Ukraine heeft in 2000 ook al eens een schuldsaneringsprogramma gehad overigens. Ik zou het land gewoon failliet laten gaan ipv de gewone man weer te laten betalen voor de risico's die banken en investeringsmaatschappijen zelf hebben genomen.
http://www.tradingeconomics.com/ukraine/government-debt-to-gdp
pi_137336689
Agressieve organisatie ?? Ben jij wel lekker, dankzij navo hebben we al bijna 70 jaar geen oorlog tussen duitsland frankrijk nederland engeland enz
pi_137336705
Ja 35% lijkt laag, maar de economie van Oekraine is niet erg sterk, daar kijken ze ook naar.
pi_137336714
De Volkskrant gaat vergelijkingen trekken met 1938 en 1956

quote:
....
Echo uit het verleden
Wat westerse politici - jarenlang ingepakt door bilaterale deals met Gazprom en in slaap gesust door hun eigen retoriek over Poetins 'Nieuwe Rusland' - niet zagen aankomen, waren de gebeurtenissen van de afgelopen dagen, die herinneringen oproepen aan zowel het Sovjetingrijpen in Boedapest in 1956 als aan Adolf Hitlers campagne om de 'rechten van Duitsers' te waarborgen in Sudetenland. Ook Poetins staatsrevanchisme over het verlies van het door Moskou bestuurde Sovjetrijk, lijkt op een echo uit het verleden.
......
Weinig historische kennis bij de Volkskrant.
We kunnen Chamberlain wel blijven veroordelen, maar hoe slecht was het verdrag van München.
Vier miljoen dolblije Sudetenduitsers, die pas minder dan 20 jaar buiten Duits grondgebied vielen, werden herenigd met Duitsland. Het waren relatieve kleine gebieden aan de grens met Duitsland.

Met de kennis van nu kun je dat wel veroordelen, maar het was nog ver voor de Kristalnacht, en het echte deel van de pas 19-jarige natie Tsjechoslowakije zou in dat verdrag gerespecteerd worden als onafhankelijke natie. Het cynische was juist dat zelfs Polen in 1938 nog gebieden van Tsjechië ging annexeren naast het Sudetenland ("Wat stampen we hard met Hitler's Duitsland").

Poetin hier vergelijken met Hitler's uiteindelijke bedoelingen vind ik volkomen misplaatst.
Als de Krim, en de regio's Loehansk en Donetsk willen overgaan naar Rusland, is dat rechtdoen aan de feitelijke situatie.
  maandag 3 maart 2014 @ 08:15:16 #146
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_137336716
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 08:13 schreef arjan1112 het volgende:
Agressieve organisatie ?? Ben jij wel lekker, dankzij navo hebben we al bijna 70 jaar geen oorlog tussen duitsland frankrijk nederland engeland enz
De laatste jaren heeft de NAVO zich met conflicten bemoeid waar het niets te zoeken heeft als bondgenootschap. (oa Libie en Afghanistan)
pi_137336747
Tsja op CNN hadden ze het daar ook al over, vervolgens kwam er een prof. die een boek over Rusland had geschreven en die zei dan weer dat Poetin de meest liberale ( linkse enz ) leider van Rusland in de laatste 400 jaar is, op Gorbatsjov na.. hoe rusland met joden omgaat is zelfs het beste aller tijden.
  maandag 3 maart 2014 @ 08:20:18 #148
421524 SadPanda
pi_137336753
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 08:13 schreef arjan1112 het volgende:
Zonder de NAVO was er ook geen oorlog tussen DU, FR enz.
Anti-Turkije
pi_137336760
quote:
7s.gif Op maandag 3 maart 2014 08:20 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Zonder de NAVO was er ook geen oorlog tussen DU, FR enz.
Vroeger hadden wij anders steeds oorlog met Engeland en Spanje
pi_137336802
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 08:19 schreef arjan1112 het volgende:
Tsja op CNN hadden ze het daar ook al over, vervolgens kwam er een prof. die een boek over Rusland had geschreven en die zei dan weer dat Poetin de meest liberale ( linkse enz ) leider van Rusland in de laatste 400 jaar is, op Gorbatsjov na.. hoe rusland met joden omgaat is zelfs het beste aller tijden.
Het verschil tussen Poetin en Gorbatsjov is, dat Poetin alle keren democratisch is gekozen, en Gorbastjov nooit.

Het Westen zou nu recht van spreken hebben, als ze destijds Gorbatsjov wat meer in zelfbescherming hadden genomen. Maar we gingen meedansen met Jeltsin op de door hem en Gorbatsjov gemaakte puinhopen van deze uniestaat.
Poetin heeft Rusland weer zelfrespect gebracht, en dat ze niet langer meer het lachertje van die arrogante en betweterige Westerlingen werden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')