abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137338351
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:06 schreef Qi1 het volgende:

[..]

Eng land :r Zeer 'introvert' (op zichzelf gericht), weinig oog voor de omgeving en alleen handelen als ze er zelf direct voordeel van hebben, voor de rest hebben ze weinig behoefte om anderen te helpen.
Een beetje de Fokker onder de wereldmachten zeg maar :')
Mao Zedong en rijke elites zijn daar vrijwel heillig.
pi_137338360
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 09:56 schreef ellevehC86 het volgende:
Maar sommige argumenten op internet......niet doorvertellen hoor.....zijn een beetje verzonnen. ;)
Of verwijderd door de Chinese overheid.
  maandag 3 maart 2014 @ 10:08:55 #228
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_137338377
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:07 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

oh ja, met extra leuk detail de Halve Chinese Marine en haar Volledige Luchtmacht bestaat uit of Voormalig Russisch materieel OF technologisch doorontwikkelde in samenwerking met Ruslandse Sukhoi's...is het dan in China haar interesse om betrekkingen te dwarsbomen?
Wie heeft het over het dwarsbomen van de betrekkingen? Het ging om het vervangen van Europa als markt voor Russische grondstoffen, voornamelijk de fossiele brandstoffen.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_137338399
quote:
10s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:06 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Daar kom je zelf al mee aan zetten. Je ziet dat China zich richt op zwakke Derde Wereldlanden. Ik zeg overigens niet dat ze liever niet handelen met grootmachten, maar ze zullen niet afhankelijk willen worden van Rusland. Dus Europa volledig vervangen als afnemer, past op dit moment niet binnen de Chinese grondstoffenpolitiek. Die is juist erg divers en gericht op de Derde Wereld.
aha, maar van Chinese afhankelijkheid is op korte termijn nog geen sprake toch?

Dus zijn grote contracten op dit moment geen probleem lijkt me.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_137338401
Hague zei dat er “meer dan alleen diplomatieke maatregelen” zullen volgen, maar wilde niet dieper ingaan op wat hij daar onder verstaat.

Eerste oorlog taal van het westen.

Bron nrc
pi_137338425
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:09 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Hague zei dat er “meer dan alleen diplomatieke maatregelen” zullen volgen, maar wilde niet dieper ingaan op wat hij daar onder verstaat.

Eerste oorlog taal van het westen.

Bron nrc
William Hague is net als Tony Blair.
pi_137338426

Kan iemand mij even bijpraten. Heeft Tsjechië Slowakije bezet of is het juist andersom?
Get it and Bet it
pi_137338445
quote:
10s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:08 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Wie heeft het over het dwarsbomen van de betrekkingen? Het ging om het vervangen van Europa als markt voor Russische grondstoffen, voornamelijk de fossiele brandstoffen.
het was een vervolg op jouw argument over China's afhankelijkheid.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
pi_137338468
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:10 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

William Hague is net als Tony Blair.
Ik moet tot en met donderdag werken. Als er dan vrijdag een interventie plaats vind :P
  maandag 3 maart 2014 @ 10:12:33 #235
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_137338469
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:09 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

aha, maar van Chinese afhankelijkheid is op korte termijn nog geen sprake toch?

Dus zijn grote contracten op dit moment geen probleem lijkt me.
Dus als conclusie: Rusland kan het stopzetten van gasleveringen hooguit als kortdurend pressiemiddel gebruiken? Op lange termijn zal het toch ook aan Europa moeten verkopen.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_137338472
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:10 schreef SteveBudin het volgende:
[ afbeelding ]

Kan iemand mij even bijpraten. Heeft Tsjechië Slowakije bezet of is het juist andersom?
_O-
pi_137338484
quote:
10s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:12 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Dus als conclusie: Rusland kan het stopzetten van gasleveringen hooguit als kortdurend pressiemiddel gebruiken? Op lange termijn zal het toch ook aan Europa moeten verkopen.
wat reken jij als lange termijn, 20 jaar?
pi_137338487
quote:
[ afbeelding ]

lol _O-
pi_137338492
quote:
[ afbeelding ]

De USSR is er weer :+
pi_137338494
quote:
10s.gif Op maandag 3 maart 2014 09:57 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Precies, ze halen het uit Afrika, omdat die landen zwak zijn ten opzichte van China. Er zit voor je buitenlandpolitiek een groot verschil tussen grondstoffen uit zwakke Afrikaanse landen halen en grondstoffen uit het grote Rusland halen.
Beide opties zijn gewoon eigenlijk slecht. Een straatarm land volledig uitbuiten is onmenselijk en asociaal maar jezelf deels afhankelijk stellen van een boef als Poetin is ook niet goed.
Voor welke toepassingen gebruiken we gas eigenlijk? En is (groene) stroom voor die opties geen alternatief?
  maandag 3 maart 2014 @ 10:14:41 #241
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_137338527
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:11 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

het was een vervolg op jouw argument over China's afhankelijkheid.
Wat is je punt ermee? Ik begrijp echt niet wat je wil zeggen nu. Wat heeft het gebruiken van Russisch materieel en het houden van goede betrekkingen te maken met hun streven om niet afhankelijk te zijn van een klein aantal buitenlandse grondstofleveranciers?
pi_137338547
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:08 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Mao Zedong en rijke elites zijn daar vrijwel heillig.
En dat terwijl die meer doden dan Hitler op z'n geweten heeft.
  maandag 3 maart 2014 @ 10:17:22 #243
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_137338587
quote:
11s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:15 schreef Qi1 het volgende:

[..]

En dat terwijl die meer doden dan Hitler op z'n geweten heeft.
Absoluut gezien wel, ook als percentage van de bevolking?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_137338607
quote:
10s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:14 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Wat is je punt ermee? Ik begrijp echt niet wat je wil zeggen nu. Wat heeft het gebruiken van Russisch materieel en het houden van goede betrekkingen te maken met hun streven om niet afhankelijk te zijn van een klein aantal buitenlandse grondstofleveranciers?
Alles, want militair is China nog steeds afhankelijk van Rusland en Putin wil de gasleidingen als pressiemiddel gebruiken tegen Europa met minimaal economisch verlies.
  maandag 3 maart 2014 @ 10:18:05 #245
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_137338610
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:13 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

wat reken jij als lange termijn, 20 jaar?
20 jaar is lange termijn te noemen, maar ik ga geen specifieke periodes noemen. Dat zouden topeconomen niet kunnen, dus ik zeker niet. Het is ook niet belangrijk, aangezien ik niet beweer dat Rusland het langer of korter kan volhouden dan Europa om de economische betrekkingen met elkaar te verminderen. Ik geef alleen aan dat Rusland niet zomaar Europa als markt kan negeren.
pi_137338629
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:17 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Absoluut gezien wel, ook als percentage van de bevolking?
dan staat Pol Pot op nr1
  maandag 3 maart 2014 @ 10:19:12 #247
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_137338634
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:13 schreef Qi1 het volgende:

[..]

Beide opties zijn gewoon eigenlijk slecht. Een straatarm land volledig uitbuiten is onmenselijk en asociaal maar jezelf deels afhankelijk stellen van een boef als Poetin is ook niet goed.
Voor welke toepassingen gebruiken we gas eigenlijk? En is (groene) stroom voor die opties geen alternatief?
Uiteindelijk zullen we toch een alternatief nodig hebben, dus laten we hopen dat die er komt. :P
pi_137338639
quote:
10s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:18 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

20 jaar is lange termijn te noemen, maar ik ga geen specifieke periodes noemen. Dat zouden topeconomen niet kunnen, dus ik zeker niet. Het is ook niet belangrijk, aangezien ik niet beweer dat Rusland het langer of korter kan volhouden dan Europa om de economische betrekkingen met elkaar te verminderen. Ik geef alleen aan dat Rusland niet zomaar Europa als markt kan negeren.
Zomaar is geen issue nu.....Oekraine is geen "zomaar"
pi_137338645
quote:
[ afbeelding ]

_O-
Amerikaanse zender zeker?
  maandag 3 maart 2014 @ 10:20:09 #250
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_137338669
quote:
[ afbeelding ]

Zo te zien zijn alle Tsjechen naar Slowakije verhuist. Ik ben benieuwd wat er met Tsjechië gebeurd is. Stiekem door de Duitsers ingelijfd als Bohemië? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')