abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137322900
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer.

Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang verlenende mensen.

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif
Rustig aan.
  zondag 2 maart 2014 @ 20:56:25 #2
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_137323406
In het stadje waar ik vandaan kom is mijn schoonvader redelijk bekend. Vroeger toen ik er nog woonde zei iedereen nog hoi tegen elkaar. Als ik in de auto van mijn schoonvader daar rond rij zwaait echt iedereen even en dan zwaai ik vrolijk terug.

Als ik in mijn eigen auto rij daarentegen...zwaait niemand. Nou dan stik je er ook maar in :6 :P
pi_137323470
Op een 80km/h stuk zitten van een snelweg waar het druk is en je op de linkerbaan zit en iedereen precies naast elkaar rijdt en elkaar niet inhalen waarbij je de afslag moet hebben over 1 km waar voor de afrit doorgetrokken strepen zitten...

Wie heeft dat verzonnen? :')
Rustig aan.
pi_137324762
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:57 schreef kingtoppie het volgende:
Op een 80km/h stuk zitten van een snelweg waar het druk is en je op de linkerbaan zit en iedereen precies naast elkaar rijdt en elkaar niet inhalen waarbij je de afslag moet hebben over 1 km waar voor de afrit doorgetrokken strepen zitten...

Lang leve de nederlandse overheid. Normaal verkeer heeft snelheidsverschillen die vanzelf voor ruimte zorgen om van rijstrook te wisselen. In 80km trajectcontroles rijdt iedereen zo strak op elkaar dat elke verstoring direct een enorme turbulentie veroorzaakt met vrijwel onvermijdelijk file tot gevolg. Precies hierdoor was t op de A13 bij Overschie, evenals de A12 denhaag uit, altijd feest - zodra het ook maar ietsje drukker werd kon je niet meer normaal invoegen, wordt er vaak toch doorgedrukt, iedereen in de ankers, en de hele teringzooi stond weer vast tot een paar uur na de spits.
Nu je er 100 mag (nog eventjes :-() kun je daar prima doorrijden zonder dat er verder veel aan de weg of het verkeer veranderd is... Vrachtwagens die geen 100 kunnen rijden, of personenwagens die dat niet willen, geven blijkbaar net voldoende variatie om 'vanzelf' ruimte te laten vallen voor invoegers.
pi_137325086
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 21:21 schreef JF_ het volgende:

[..]

Lang leve de nederlandse overheid. Normaal verkeer heeft snelheidsverschillen die vanzelf voor ruimte zorgen om van rijstrook te wisselen. In 80km trajectcontroles rijdt iedereen zo strak op elkaar dat elke verstoring direct een enorme turbulentie veroorzaakt met vrijwel onvermijdelijk file tot gevolg. Precies hierdoor was t op de A13 bij Overschie, evenals de A12 denhaag uit, altijd feest - zodra het ook maar ietsje drukker werd kon je niet meer normaal invoegen, wordt er vaak toch doorgedrukt, iedereen in de ankers, en de hele teringzooi stond weer vast tot een paar uur na de spits.
Nu je er 100 mag (nog eventjes :-() kun je daar prima doorrijden zonder dat er verder veel aan de weg of het verkeer veranderd is... Vrachtwagens die geen 100 kunnen rijden, of personenwagens die dat niet willen, geven blijkbaar net voldoende variatie om 'vanzelf' ruimte te laten vallen voor invoegers.
Maar zo werkt het ook gewoon echt, het is zo duidelijk als de pest dat de rechterstrook bij afslagen helemaal stil komt te staan bij dat soort wegen...

Ik vind 2 baans 130 km/h wegen ook eigenlijk niet alles, wil je een vrachtwagen inhalen met 110 dan mag je de auto gelijk op zijn staart trappen... Daarnaast ook gewoon niet relaxed dat je geen uitwijkmogelijkheden hebt met grote snelheidsverschillen voor als iemand zijn auto naar links gooit.
Rustig aan.
  zondag 2 maart 2014 @ 21:44:42 #6
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_137326029
Wat is dat toch op zondag? :')

Opa en opoe die ineens schrikken dat de invoegstrook eindigt en met een ruk met 65 km/h de rechterstrook opschieten, mensen die met 80 km/h op de tweede strook blijven rijden met een lege rechterstrook, bebouwde kom snelheden rijden op de provinciale weg want harder = eng. Echt, neem al die idioten hun rijbewijs af.
  FOK!fotograaf zondag 2 maart 2014 @ 22:07:49 #7
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137327310
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:48 schreef kingtoppie het volgende:
Tis vaak ook wel nodig omdat je gewoon weet op een 3baans weg dat mensen je klemrijden en geen baantje voor je opschuiven als ze zien dat ze jou klemrijden.
Jammer alleen dat het een stuk met 2 rijstroken was. :')
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf zondag 2 maart 2014 @ 22:08:34 #8
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137327347
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:57 schreef kingtoppie het volgende:

De Nederlandse overheid. Net als strepen bij de invoegstrook. In het buitenland liggen ze altijd dat het verboden is van rechts direct naar links te gaan, in Nederland leggen we ze andersom, zodat je niet naar rechts kan.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf zondag 2 maart 2014 @ 22:10:09 #9
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137327437
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 21:44 schreef BigSmurf het volgende:

Opa en opoe die ineens schrikken dat de invoegstrook eindigt en met een ruk met 65 km/h de rechterstrook opschieten, mensen die met 80 km/h op de tweede strook blijven rijden met een lege rechterstrook, bebouwde kom snelheden rijden op de provinciale weg want harder = eng. Echt, neem al die idioten hun rijbewijs af.
Zondagochtend, tussen 5:30 en 8:00, geen hond op de weg, lekker doorstampen. _O_ Daarna gaan de spitsstroken open. :'( }:| :r
The summer is magic!

pi_137329047
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 21:44 schreef BigSmurf het volgende:

Net twee pizzakoeriers die nog even snel voor me langs schoten. Op twee verschillende kruispunten. M'n arme hart ;(
Tap tap tap
pi_137329976
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 22:07 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Jammer alleen dat het een stuk met 2 rijstroken was. :')
Ik haat het om mensen zachter te laten rijden dus ik plank hem wel redelijk als dat nodig zou zijn om in te halen.
Ik rij altijd cruise control maar hou die snelheid ook een beetje aan als minimum snelheid.. Gas bij om in te halen.
Rustig aan.
pi_137330000
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 22:31 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Net twee pizzakoeriers die nog even snel voor me langs schoten. Op twee verschillende kruispunten. M'n arme hart ;(
Links ingehaald worden op een kruispunt door een scooter terwijl je linksaf wilt slaan.
Rustig aan.
  FOK!fotograaf zondag 2 maart 2014 @ 22:58:26 #13
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137330610
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 22:31 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Gewoon doorrijden, anders leren ze het niet. :P
The summer is magic!

pi_137330617
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 22:08 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

De Nederlandse overheid. Net als strepen bij de invoegstrook. In het buitenland liggen ze altijd dat het verboden is van rechts direct naar links te gaan, in Nederland leggen we ze andersom, zodat je niet naar rechts kan.
Ik heb ook in Nederland wel eens strepen gezien dat je niet meteen naar links mag bij het invoegen.
pi_137331724
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 22:58 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Gewoon doorrijden, anders leren ze het niet. :P
Ja en dan is het zeker weer mijn schuld als de pizza koud wordt :(
Tap tap tap
pi_137331895
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 23:22 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja en dan is het zeker weer mijn schuld als de pizza koud wordt :(
Sneller eten dan.
Rustig aan.
pi_137331961
Eerst kijken waar de pizza ophoudt en de platgereden koerier begint.
Tap tap tap
pi_137332033
Oef, was hier ooit een Facebook pagina over begonnen, maar nooit gepromoot:
https://www.facebook.com/(...)gels/771014169577741 :')

Maar er zijn echt zoveel dingen waaraan ik me erger, dat ik binnenkort maar weer met de trein naar het werk ga.

Hebben jullie ook een bepaald type auto waar je je aan ergert?

Ja, bepaalde BMW's e.d. rijden hard, maar vaak niet irritant, ik stoort me vooral vaak aan Renault Megane (Scenic of station vooral).
  FOK!fotograaf zondag 2 maart 2014 @ 23:56:11 #19
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137332996
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 22:58 schreef Light het volgende:

[..]

Ik heb ook in Nederland wel eens strepen gezien dat je niet meteen naar links mag bij het invoegen.
Tussen de rechter rijstrook en de rijstrook links daarvan of tussen rechter rijstrook en invoegstrook? Die laatste is erg irritant als je achter iemand zit die geen gang maakt.
The summer is magic!

pi_137333262
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 23:56 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Tussen de rechter rijstrook en de rijstrook links daarvan of tussen rechter rijstrook en invoegstrook? Die laatste is erg irritant als je achter iemand zit die geen gang maakt.
Gewoon even knipperen :9
  FOK!fotograaf maandag 3 maart 2014 @ 00:08:40 #21
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137333292
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 00:07 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Gewoon even knipperen :9
Ik hoop dan dat ze bij het eerste blokje naar links gaan en de invoeger nog even doorloopt, dan voeg ik voor ze in. Gaan ze wel eens knipperen naar mij trouwens... :')
The summer is magic!

pi_137333352
Geen zin om dan even vol op de rem te gaan? Of houd je het bij een simpele middelvinger voor je binnenspiegel?
  FOK!fotograaf maandag 3 maart 2014 @ 00:17:25 #23
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137333468
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 00:10 schreef opgebaarde het volgende:
Geen zin om dan even vol op de rem te gaan? Of houd je het bij een simpele middelvinger voor je binnenspiegel?
Waar heb jij het nou weer over?
The summer is magic!

pi_137333537
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 00:17 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Waar heb jij het nou weer over?
Als ze seinen naar je terwijl ze zelf fucking irritant rijden, of je dat dan even afreageert met een middelvinger of door te remmen :o
Rustig aan.
pi_137333543
Dan, dan op het moment als je achterligger naar jou knippert... Dan
  FOK!fotograaf maandag 3 maart 2014 @ 00:27:51 #26
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137333635
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 00:21 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Als ze seinen naar je terwijl ze zelf fucking irritant rijden, of je dat dan even afreageert met een middelvinger of door te remmen :o
Als er iets triest is, is het wel een braketest. Dat soort mensen zijn te dom om te poepen, die krijgen vanzelf wel een keer een vrachtwagen achterin. Of ze braketesten zelf een keer iemand en dan blijkt diegene een dashcam te hebben of de politie het te hebben gezien.
The summer is magic!

pi_137333640
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 23:56 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Tussen de rechter rijstrook en de strook links daarvan.
  FOK!fotograaf maandag 3 maart 2014 @ 00:29:12 #28
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137333657
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 00:21 schreef opgebaarde het volgende:
Dan, dan op het moment als je achterligger naar jou knippert... Dan
Dan geven we extra gas en zijn we zo bij hem weg. Ik ga me een beetje op mijn kop laten zitten door een of andere Kia of Hyundai of Aygo stuntelaar. |:( |:( Dat die hun koppeling, rem en gaspedaal van elkaar kunnen onderscheiden mag al een wonder heten.

quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 00:27 schreef Light het volgende:

[..]

Tussen de rechter rijstrook en de strook links daarvan.
Ik zie ze weinig, meer dat je niet van links naar rechts mag dan van rechts naar links.
The summer is magic!

pi_137333681
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 00:27 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Als er iets triest is, is het wel een braketest. Dat soort mensen zijn te dom om te poepen, die krijgen vanzelf wel een keer een vrachtwagen achterin. Of ze braketesten zelf een keer iemand en dan blijkt diegene een dashcam te hebben of de politie het te hebben gezien.
Braketest is wel eens fijn bij plakkers... O wat vind ik die lui verschrikkelijk.
Wel een korte, geen zin dat hij in mijn kofferbak zit nee.
Rustig aan.
  FOK!fotograaf maandag 3 maart 2014 @ 00:33:43 #30
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137333722
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 00:30 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Braketest is wel eens fijn bij plakkers... O wat vind ik die lui verschrikkelijk.
En dan klapt er een achterin met een dashcam, stuurt het zooitje op naar de verzekering en die komt het bij jou claimen. En aangezien het een civiele claim is, kan je het uit eigen zak betalen en word je daarna geroyeerd. Kan je alleen nog bij die verzekeraar terecht die ook automobilisten met een alcoholslot heeft, betaal je 7x zoveel premie als een beginnend bestuur van 19 jaar doet.

Of de politie ziet het je doen, zetten je aan de kant, vorderen je rijbewijs en sturen je op EMG. Nee, daar schiet je echt wat mee op. EMG kost je 3 vrije dagen en iets van 800-900 euro.
The summer is magic!

pi_137333743
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 00:33 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En dan klapt er een achterin met een dashcam, stuurt het zooitje op naar de verzekering en die komt het bij jou claimen. En aangezien het een civiele claim is, kan je het uit eigen zak betalen en word je daarna geroyeerd. Kan je alleen nog bij die verzekeraar terecht die ook automobilisten met een alcoholslot heeft, betaal je 7x zoveel premie als een beginnend bestuur van 19 jaar doet.

Of de politie ziet het je doen, zetten je aan de kant, vorderen je rijbewijs en sturen je op EMG. Nee, daar schiet je echt wat mee op. EMG kost je 3 vrije dagen en iets van 800-900 euro.
Want op de dashcam is te zien dat ik een spook zag en mij kapot schrok voor niks?

Kvind het raar dat je op 2 meter afstand rijdt en nog iets te zeggen denkt te hebben als je erachterop klapt.
Rustig aan.
  FOK!fotograaf maandag 3 maart 2014 @ 00:38:48 #32
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137333804
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 00:34 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Want op de dashcam is te zien dat ik een spook zag en mij kapot schrok voor niks?

Kvind het raar dat je op 2 meter afstand rijdt en nog iets te zeggen denkt te hebben als je erachterop klapt.
Iets met het eendjesarrest en dergelijke. ;) En als jij verklaart spoken te zien en dat komt bij het CBR terecht, heb je met een beetje pech ook nog een onderzoek aan je broek.
The summer is magic!

pi_137333812
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 00:29 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dan geven we extra gas en zijn we zo bij hem weg. Ik ga me een beetje op mijn kop laten zitten door een of andere Kia of Hyundai of Aygo stuntelaar. |:( |:( Dat die hun koppeling, rem en gaspedaal van elkaar kunnen onderscheiden mag al een wonder heten.
Ik vind het knap van jou dat jij het geduld en verstand hebt om dan nog rustig te reageren. Ik zou hevig geagiteerd zijn, niet alleen zorgde die automobilist voor de nodige vertraging maar ook dwong hij mij om er voor te schieten en dan wordt die nog boos ook... Nee dat soort lui krijgen minimaal de vinger, soms wel twee. Beter leren ze snel dat ze niet alleen zijn in het verkeer
pi_137333830
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 00:38 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Iets met het eendjesarrest en dergelijke. ;) En als jij verklaart spoken te zien en dat komt bij het CBR terecht, heb je met een beetje pech ook nog een onderzoek aan je broek.
Als iemand duidelijk te dicht achterop zit dan is het toch vragen om problemen? Al zou iemand remmen voor eendjes.. Dat hoeft in 90% van de gevallen geen probleem te zijn (ja op de snelweg wel altijd uiteraard, maar niet op een 30 km/h stuk)
Rustig aan.
  FOK!fotograaf maandag 3 maart 2014 @ 01:07:29 #35
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137334199
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 00:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik vind het knap van jou dat jij het geduld en verstand hebt om dan nog rustig te reageren. Ik zou hevig geagiteerd zijn, niet alleen zorgde die automobilist voor de nodige vertraging maar ook dwong hij mij om er voor te schieten en dan wordt die nog boos ook... Nee dat soort lui krijgen minimaal de vinger, soms wel twee. Beter leren ze snel dat ze niet alleen zijn in het verkeer
Misschien genoeg meegemaakt? Die lui zijn zo dom, die leren dat toch niet. En ik heb zelf een hekel aan schoolmeesters, dus ik doe dat ook naar anderen niet. Ja, iemand die hem direct door naar links flikkert of hem voor mijn neus ervoor flikkert waardoor ik vol op de rem kan, krijgt een grootlicht en een claxon in zijn nek (en dan gaan sommige je alsnog braketesten). Maar verder? Als ik achter iemand kom die onnodig links rijdt en die gaat niet naar rechts, dan ga ik er zelf rechts voorbij. Meestal rijd ik al rechts, dus hoef ik er geen handeling extra voor te doen.

Maar ik heb, zo bleek ooit, ook de tegenwoordigheid van geest om hem op het moment dat je hem in de slip hebt en de motor af slaat en je vervolgens deels achteruit rolt, in zijn achteruit te zetten en de koppeling te laten komen om zo de motor weer aan te slingeren, terwijl je nog aan het tegensturen bent. En ik heb hem ook al eens de vluchtstrook op gereden in een remactie waarna ik een auto naast me tot stilstand zag komen (de plek waar ik dus anders had gestaan). Dat schijn ik van mijn vader te hebben, die heeft dat ook. Overlevingsdrang ofzo? Intuïtief handelen? Ik weet het niet, het is alleen wel reuze handig. Ik kan ook een route een keer rijden om vervolgens te weten waar ik naartoe moet een volgende keer. Of gewoon op mijn gevoel ergens naartoe rijden (ik was altijd wel goed in droppings) danwel een andere route zoeken.

quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 00:40 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Als iemand duidelijk te dicht achterop zit dan is het toch vragen om problemen? Al zou iemand remmen voor eendjes.. Dat hoeft in 90% van de gevallen geen probleem te zijn (ja op de snelweg wel altijd uiteraard, maar niet op een 30 km/h stuk)
Jij kent het eendjesarrest dus niet.
The summer is magic!

maandag 3 maart 2014 @ 06:37:12 #36
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_137336211
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 22:58 schreef Light het volgende:

[..]

A1 bij Apeldoorn :Y. Maar is wel een zeldzaamheid, meestal liggen ze andersom.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')