Lang leve de nederlandse overheid. Normaal verkeer heeft snelheidsverschillen die vanzelf voor ruimte zorgen om van rijstrook te wisselen. In 80km trajectcontroles rijdt iedereen zo strak op elkaar dat elke verstoring direct een enorme turbulentie veroorzaakt met vrijwel onvermijdelijk file tot gevolg. Precies hierdoor was t op de A13 bij Overschie, evenals de A12 denhaag uit, altijd feest - zodra het ook maar ietsje drukker werd kon je niet meer normaal invoegen, wordt er vaak toch doorgedrukt, iedereen in de ankers, en de hele teringzooi stond weer vast tot een paar uur na de spits.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:57 schreef kingtoppie het volgende:
Op een 80km/h stuk zitten van een snelweg waar het druk is en je op de linkerbaan zit en iedereen precies naast elkaar rijdt en elkaar niet inhalen waarbij je de afslag moet hebben over 1 km waar voor de afrit doorgetrokken strepen zitten...
Wie heeft dat verzonnen?
Maar zo werkt het ook gewoon echt, het is zo duidelijk als de pest dat de rechterstrook bij afslagen helemaal stil komt te staan bij dat soort wegen...quote:Op zondag 2 maart 2014 21:21 schreef JF_ het volgende:
[..]
Lang leve de nederlandse overheid. Normaal verkeer heeft snelheidsverschillen die vanzelf voor ruimte zorgen om van rijstrook te wisselen. In 80km trajectcontroles rijdt iedereen zo strak op elkaar dat elke verstoring direct een enorme turbulentie veroorzaakt met vrijwel onvermijdelijk file tot gevolg. Precies hierdoor was t op de A13 bij Overschie, evenals de A12 denhaag uit, altijd feest - zodra het ook maar ietsje drukker werd kon je niet meer normaal invoegen, wordt er vaak toch doorgedrukt, iedereen in de ankers, en de hele teringzooi stond weer vast tot een paar uur na de spits.
Nu je er 100 mag (nog eventjes :-() kun je daar prima doorrijden zonder dat er verder veel aan de weg of het verkeer veranderd is... Vrachtwagens die geen 100 kunnen rijden, of personenwagens die dat niet willen, geven blijkbaar net voldoende variatie om 'vanzelf' ruimte te laten vallen voor invoegers.
Jammer alleen dat het een stuk met 2 rijstroken was.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:48 schreef kingtoppie het volgende:
Tis vaak ook wel nodig omdat je gewoon weet op een 3baans weg dat mensen je klemrijden en geen baantje voor je opschuiven als ze zien dat ze jou klemrijden.
De Nederlandse overheid. Net als strepen bij de invoegstrook. In het buitenland liggen ze altijd dat het verboden is van rechts direct naar links te gaan, in Nederland leggen we ze andersom, zodat je niet naar rechts kan.quote:Op zondag 2 maart 2014 20:57 schreef kingtoppie het volgende:
Op een 80km/h stuk zitten van een snelweg waar het druk is en je op de linkerbaan zit en iedereen precies naast elkaar rijdt en elkaar niet inhalen waarbij je de afslag moet hebben over 1 km waar voor de afrit doorgetrokken strepen zitten...
Wie heeft dat verzonnen?
Zondagochtend, tussen 5:30 en 8:00, geen hond op de weg, lekker doorstampen.quote:Op zondag 2 maart 2014 21:44 schreef BigSmurf het volgende:
Wat is dat toch op zondag?
Opa en opoe die ineens schrikken dat de invoegstrook eindigt en met een ruk met 65 km/h de rechterstrook opschieten, mensen die met 80 km/h op de tweede strook blijven rijden met een lege rechterstrook, bebouwde kom snelheden rijden op de provinciale weg want harder = eng. Echt, neem al die idioten hun rijbewijs af.
Net twee pizzakoeriers die nog even snel voor me langs schoten. Op twee verschillende kruispunten. M'n arme hartquote:Op zondag 2 maart 2014 21:44 schreef BigSmurf het volgende:
Wat is dat toch op zondag?
Opa en opoe die ineens schrikken dat de invoegstrook eindigt en met een ruk met 65 km/h de rechterstrook opschieten, mensen die met 80 km/h op de tweede strook blijven rijden met een lege rechterstrook, bebouwde kom snelheden rijden op de provinciale weg want harder = eng. Echt, neem al die idioten hun rijbewijs af.
Ik haat het om mensen zachter te laten rijden dus ik plank hem wel redelijk als dat nodig zou zijn om in te halen.quote:Op zondag 2 maart 2014 22:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Jammer alleen dat het een stuk met 2 rijstroken was.
Links ingehaald worden op een kruispunt door een scooter terwijl je linksaf wilt slaan.quote:Op zondag 2 maart 2014 22:31 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Net twee pizzakoeriers die nog even snel voor me langs schoten. Op twee verschillende kruispunten. M'n arme hart
Gewoon doorrijden, anders leren ze het niet.quote:Op zondag 2 maart 2014 22:31 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Net twee pizzakoeriers die nog even snel voor me langs schoten. Op twee verschillende kruispunten. M'n arme hart
Ik heb ook in Nederland wel eens strepen gezien dat je niet meteen naar links mag bij het invoegen.quote:Op zondag 2 maart 2014 22:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
De Nederlandse overheid. Net als strepen bij de invoegstrook. In het buitenland liggen ze altijd dat het verboden is van rechts direct naar links te gaan, in Nederland leggen we ze andersom, zodat je niet naar rechts kan.
Ja en dan is het zeker weer mijn schuld als de pizza koud wordtquote:Op zondag 2 maart 2014 22:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gewoon doorrijden, anders leren ze het niet.
Sneller eten dan.quote:Op zondag 2 maart 2014 23:22 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja en dan is het zeker weer mijn schuld als de pizza koud wordt
Tussen de rechter rijstrook en de rijstrook links daarvan of tussen rechter rijstrook en invoegstrook? Die laatste is erg irritant als je achter iemand zit die geen gang maakt.quote:Op zondag 2 maart 2014 22:58 schreef Light het volgende:
[..]
Ik heb ook in Nederland wel eens strepen gezien dat je niet meteen naar links mag bij het invoegen.
Gewoon even knipperenquote:Op zondag 2 maart 2014 23:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Tussen de rechter rijstrook en de rijstrook links daarvan of tussen rechter rijstrook en invoegstrook? Die laatste is erg irritant als je achter iemand zit die geen gang maakt.
Ik hoop dan dat ze bij het eerste blokje naar links gaan en de invoeger nog even doorloopt, dan voeg ik voor ze in. Gaan ze wel eens knipperen naar mij trouwens...quote:
Waar heb jij het nou weer over?quote:Op maandag 3 maart 2014 00:10 schreef opgebaarde het volgende:
Geen zin om dan even vol op de rem te gaan? Of houd je het bij een simpele middelvinger voor je binnenspiegel?
Als ze seinen naar je terwijl ze zelf fucking irritant rijden, of je dat dan even afreageert met een middelvinger of door te remmenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |